Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
23-09-2017 10:14:53
dennismunn
dennismunn
Dit is de 466 die klaar staat voor overdracht en als het goed is in 2018 weer gaat rijden. Zie eerdere berichten.

Begin oktober is de technische inspectie, waarna de vervolgplannen gemaakt kunnen worden.
 

23-09-2017 11:07:15
marotrans
marotrans
Waarom wordt het dan 'de Karel' en niet bijvoorbeeld 'de Victor'?  

23-09-2017 11:43:18
bossie186
bossie186
Dan vind ik ook een goed idee!%08% #naamgenoot

Laatst bewerkt door bossie186 op 23-09-2017 21:33
 

23-09-2017 12:13:46
dennismunn
dennismunn
We zijn op zoek gegaan naar een typisch Nederlandse naam voor een typisch Nederlandse trein. Dat mijn vader ook Karel heet is zeker geen toeval.  


23-09-2017 12:21:34
marotrans
marotrans
Mag voor mij hoor, daar niet van, maar één van de bijnamen voor deze treinen was 'Victor'; naar hun officiële bouwplan-aanduiding 'plan V'. Vandaar  

23-09-2017 12:38:09
dennismunn
dennismunn
Zo leren we elke dag weer bij. Dat wist ik niet maar zal zeker meegenomen worden in de beschrijving van het treinstel. Dank je wel.  

23-09-2017 15:35:34
dvdhoven
dvdhoven
Nog even verder OT, de NS had een eigen spelalfabet en de V was Victor. Veel namen van materieel komen van de alfabetnamen, zoals plan Dirk, plan Nico, plan Karel.
Ook werden letterafkortingen van de omlopen vaak met de alfabetnamen uitgesproken. Soms weer met een andere toevoeging. De Hondenkop II zat in de omloop LN, wat dan de Luie Nico werd, plan V zat op het laatst in de omloop RR wat dan weer als RuudRuud werd uitgesproken ipv RudolfRudolf. Nog een mooie waren de lokken 2400 in de omloop AZ, die Arme Zak werd.
Ook de schakelstation gebruikten het alfabet, de bovenleidingschakelaars werden met 1 of 2 letters aangeduid. Een gesprekje met iemand van het schakelstation ging dan ongeveer zo: "Dan zet ik de dubbele Utrecht uit, de enkele Simon in"


Dick van den Hoven
 

23-09-2017 15:51:08
VIRMm1
VIRMm1
Ik hoor oude storingsmonteurs nog wel eens praten over Plan Willem %02%  

23-09-2017 15:55:50
broek53
broek53
Vast, maar dan hebben ze het niet over deze treinstellen, maar over de getrokken rijtuigen die direct na de eerste plan V's op stapel zijn gezet.  

23-09-2017 16:08:42
MCN-GVC
MCN-GVC
Met dat oude alfabet heeft men ook sporen afgekort en deze worden nog steeds gebruikt. Op de Kleine Bkh heb je naast de wasstraat de 104A(Alfa) liggen voor treinen richting Gv. Deze wordt nog steeds wel is de 4Anton genoemd. De sporen van Gv naar Bkh heten (uit m'n hoofd) de 302 en 303, maar deze termen worden nooit gebruikt. Op de Grote Bkh liggen de sporen 34 tot 18. Daarnaast ligt het ene spoor vanuit Gv, welke op het Bkh gedeelte de 17 heet. Het spoor er naast noemt iedereen de Nico. Omdat deze vroeger ook zo hete.  

23-09-2017 16:44:26
wouterder
wouterder
Zag op facebook een foto van de andere kant voorbij komen. Ook zonder logo´s.  

23-09-2017 17:52:20
dennismunn
dennismunn
Klopt. Het stel is als het goed is klaar voor aflevering. Alle graffiti die er op zat is ook weg.  

23-09-2017 19:07:07
timtrein
timtrein
Staat er mooi bij, en inderdaad is Victor de enige echte geschikte naam Karel zijn de naoorlogse bolkoprijtuigen zoals die nu bij de VSM staan (Villa Karel, anyone?)  

23-09-2017 21:00:04
wouterder
wouterder
Quote
dennismunn (za 23 sep 2017 17:52:20 https://www.somda.nl/forum/12856/p626456/): Klopt. Het stel is als het goed is klaar voor aflevering. Alle graffiti die er op zat is ook weg.

Er is dus geen sprake van een nieuw livery?
 

23-09-2017 21:37:26
dennismunn
dennismunn
Ja, wel. De huidige uitvoering blijft behouden, maar met wrappen wordt de trein rood. Wrappen is een soort van plakplastic, waardoor er een ander uiterlijk gegeven wordt zonder dat het origineel verloren gaat.

Rood is één van de basiskleuren van het KWF.
 

23-09-2017 22:29:30
VIRMm1
VIRMm1
Oa de 9556 (groene trein) is ook gewrapt, even voor de beeldvorming  

27-09-2017 21:12:24
treinjoop
treinjoop
Is het gebruiken van de blauwe reclamebanen niet een mooie optie?  

05-11-2017 23:28:28
trein00
trein00
Quote
dennismunn (za 23 sep 2017 10:14:53 https://www.somda.nl/forum/12856/p626417/): Dit is de 466 die klaar staat voor overdracht en als het goed is in 2018 weer gaat rijden. Zie eerdere berichten.

Begin oktober is de technische inspectie, waarna de vervolgplannen gemaakt kunnen worden.


Hoe staat het intussen met de 466?
 

05-11-2017 23:41:07
dennismunn
dennismunn
Het treinstel staat op dit moment in Haarlem en wordt asbestvrij gemaakt. Ik hoop dat het stel dit jaar nog naar Blerick gaat, waar deze binnen wordt gestald.  

06-11-2017 18:17:12
wilcot
wilcot
De loods in Br is nog steeds niet toegankelijk ivm arbeidsinspectie probleem. Er was gemeld dat hij vrij was maar helaas is hij asbest vrij maar niet vrijgegeven voor de vrijwilligers  

06-11-2017 18:31:40
dennismunn
dennismunn
Klopt. Maar het werk in Haarlem is ook nog niet klaar, dus misschien dat het gelijk op loopt. En anders hebben we nog een andere tijdelijke standplaats.

Het werk in Haarlem duurt wat langer omdat is besloten ook het asbest uit de snelschakelaar te halen. Dan is de trein, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 904, 100% asbestvrij.
 

06-11-2017 18:54:00
Astraea
Astraea
En als het treinstel in Blerick staat, wat is dan verder de bedoeling? Verder opknappen of aanpassen voor het doel waarvoor deze ingezet gaat worden?  

06-11-2017 19:04:00
dennismunn
dennismunn
De trein wordt rood (door wrapping). Verder moeten er nog wat kleinere dingen gedaan worden. Daarna kunnen de eerste ritten gepland worden. Ik verwacht dat de publieke eerste rit eind eerste kwartaal 2018 gaat plaatsvinden.  

06-11-2017 19:50:30
bnv
bnv
En hoe zit het dan eigenlijk met die twee BPk's 962 en 964. Die staan al na einde sloopprogramma eind maart nog steeds aan de kant in de Hrp. Onbekende bestemming.

Het zou ook nog eens zo kunnen zijn (?, weet ik zo niet), dat die twee bakken destijds verkocht zijn aan de horeca instelling in Asd en NS, geen eigenaar meer zijnde, geen zeggenschap meer heeft over om die voor sloop aan te bieden. Die horeca instelling was immers failliet en er is dus geen geld om sloopopdracht te verstrekken.
Of toch anders?
 

06-11-2017 21:49:15
thom
thom
Dat verhaal gaat niet op, want die bakken waren in bruikleen.
Ivm met de afvalwetgeving kan NS niet zomaar een treinstel meer weggeven.
 

04-02-2018 01:20:47
mat64Hidde
mat64Hidde
NSM treinstel 876 rijdt op zaterdag 26 mei van Leiden naar UTM voor de vrienden van Het Spoorwegmuseum.

Bron: https://www.vriendennsm.nl/agenda-s
 

04-02-2018 06:51:37
bossie186
bossie186
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: wordt er op dit moment nog aan de 466 gewerkt?  

04-02-2018 09:49:45
train85
train85
Die staat in Haarlem. Wat ik begreep inzet voorjaar 2018.  

03-03-2018 23:02:49
mat64Hidde
mat64Hidde
Een maand later.. Is er al meer informatie bekend?  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-03-2018 23:10:23
dennismunn
dennismunn
Door de vele schadegevallen wordt er op dit moment niet aan de 466 gewerkt. Helaas staat het stel ook buiten. Goed nieuws is dat er een aantal keren (getrokken) mee gereden is. Dat is dan weer goed voor de lagers.  

03-03-2018 23:16:54
thom
thom
Elke 3 maanden verrollen is wel een vereiste eigenlijk  

04-03-2018 12:21:59
aarclay
aarclay
Is de 466 nog steeds in zijn NS-jasje? Of mogen we nu spreken van de eerste 'elektrische Rode Duivel'?


Choo choo.....
 

04-03-2018 12:40:56
IJsbergsla
IJsbergsla
Niet in zijn NS-jasje, wel geel.  

04-03-2018 13:31:45
phantom
phantom
Het is te hopen dat er geen contract is opgemaakt waarin nu een overgave datum staat die niet gehaald is.
Anders zal de nieuwe eigenaar nu niet echt blij zijn.
Spreekt men eigenlijk in dit soort gevallen wel een aflever datum af met de nieuwe eigenaar ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

04-03-2018 18:39:42
Oldskool
Oldskool
Quote
IJsbergsla (zo 04 mrt 2018 12:40:56 https://www.somda.nl/forum/12856/p642956/): Niet in zijn NS-jasje, wel geel.
En als men nog heel even wacht, is er ook van het gele niks meer terug te zien%03%
 

05-03-2018 09:19:22
dennismunn
dennismunn
De NS is zeer meewerkend in dit hele verhaal. Er is geen leverdatum afgesproken, puur omdat we weten hoe bijzonder het is dat het stel straks beschikbaar wordt gesteld. Dan heeft het geen enkele zin op je strepen te gaan staan.

Alle asbest is inmiddels uit het stel en er is begonnen met het terugplaatsen van de snelschakelaar. Hoe ver dit nu is, is mij even onbekend.

Deze week zijn er gesprekken met een tweetal partijen die het onderhoud op zich gaan nemen. Op verzoek van NS zal dit niet bij NedTrain gebeuren.
 

05-03-2018 09:31:43
Jan-Mark
Jan-Mark
Hm, dat laatste klinkt bijzonder, vanwaar niet bij NT/NS Techniek?  

05-03-2018 10:03:59
train85
train85
Zij doen geen onderhoud meer voor andere museumpartijen dan NSM. Heb ik met de 904 ook, die moet bijv. Strukton aanspreken.  

05-03-2018 10:09:35
sik214
sik214
Geen enkel bedrijf 'moet' dat hoor, dat zou je graag willen bedoel je. Waarom spreek je over 'ik' eigenlijk en niet de stichting van de 904? Of ben je enigst lid?  

05-03-2018 10:10:15
thom
thom
Het NSM voert het onderhoud anders zelf uit, en maakt alleen af en toe gebruik van de faciliteiten van NS.  

05-03-2018 10:21:37
VIRMm1
VIRMm1
De NSM Mat64 en ook de Kameel krijgen hun onderhoud bij NS O&S (nedtrain) in Ehv, van personeel dat tevens bij de NSM club hoort.  

05-03-2018 10:22:56
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
sik214 (ma 05 mrt 2018 10:09:35 https://www.somda.nl/forum/12856/p643198/): Geen enkel bedrijf 'moet' dat hoor, dat zou je graag willen bedoel je. Waarom spreek je over 'ik' eigenlijk en niet de stichting van de 904? Of ben je enigst lid?
Er zijn onderhand zoveel mensen daar opgestapt dat "ik" an sich een best redelijke omschrijving is
 

05-03-2018 10:32:11
thom
thom
Quote
VIRMm1 (ma 05 mrt 2018 10:21:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p643208/): De NSM Mat64 en ook de Kameel krijgen hun onderhoud bij NS O&S (nedtrain) in Ehv, van personeel dat tevens bij de NSM club hoort.

De Kameel is van NS, en niet van het NSM dus dat die zijn onderhoud gewoon bij NS krijgt is niet zo gek

En wat je zegt over het NSM en Ehv klopt precies met wat ik zei, het Spoorwegmuseum is zelf de onderhoudende partij van het materieel en maakt wanneer nodig soms gebruik van de outillage van Nedtrain.
De laatste keer heeft de 876 zijn onderhoud gewoon op de Maliebaan gekregen overigens.
 

05-03-2018 10:41:29
bert
bert
Om maar weer terug te keren tot het onderwerp: een gemist bericht in dit draadje:
Betreft de ex Lelylaanbakken die op 22/2 naar Enschede zijn verhuisd.

zie: https://www.somda.nl/forum/20219/p642052/Opvallende+dingen+22+februari
 

05-03-2018 11:10:59
train85
train85
Quote
sik214 (ma 05 mrt 2018 10:09:35 https://www.somda.nl/forum/12856/p643198/): Geen enkel bedrijf 'moet' dat hoor, dat zou je graag willen bedoel je. Waarom spreek je over 'ik' eigenlijk en niet de stichting van de 904? Of ben je enigst lid?
De stichting krijgt te horen van Nedtrain/NS Techniek dat zij niet meer het onderhoud doen voor andere museumtreinen dan het NSM. Bijv. de 904 moet straks naar Strukton. Ik spreek zelf namens de stichting. Ben niet het enige lid daar.
 

05-03-2018 11:30:45
PKP
PKP
Vraag is dan, heeft een bedrijf als Strukton de technische kennis in huis om een elektrisch treinstel echt onderhoud te geven ?  

05-03-2018 11:36:56
train85
train85
Met hulp van bijv. Jacko Fijn en diverse andere mensen wel ja.  

05-03-2018 12:03:15
rolandrail
rolandrail
O.a. de mP's van Eurailscout krijgen ook onderhoud en revisie bij Strukton in Zutphen.  

05-03-2018 12:36:12
sik214
sik214
Tevens was de CXX plan V('s) in onderhoud bij/door Strukton.
Onderhoud is echter gewoon erg duur. Ik hoop voor de stichting dat ze daar geld voor heeft. Wil de stichting het deels zelf doen, dan hoop ik dat de partij die er voor tekent, daarmee akkoord gaat.

Laatst bewerkt door sik214 op 05-03-2018 12:36
 

05-03-2018 12:51:29
bacr
bacr
Da's ook een kwestie van beoordelen wat de expertise (en Door Ervaring Verworven Vaardigheden) is van de vrijwilligers die dat onderhoud uitvoeren.  

05-03-2018 21:45:04
thom
thom
Dat klinkt makkelijker dan het is, uiteindelijk tekent de onderhoudende partij voor het onderhoud en neemt daar ook de verantwoording voor, dat zal ook zijn wat Sik214 bedoeld in deze.

Omgekeerd is een plan V geen raketwetenschap, en zal het onderhoud voor geen enkele partij een moeilijk- of onmogelijkheid zijn
 

05-03-2018 22:10:05
aarclay
aarclay
Maar een ATB die moet worden gekalibreerd en gekeurd, dat mag niet zomaar door jan-en-alleman gebeuren. Maar voor zover ik weet heeft Strukton zelf die certificering en mogelijkheden.

Laatst bewerkt door aarclay op 05-03-2018 22:10


Choo choo.....
 

05-03-2018 22:20:42
thom
thom
ATB kasten zijn allemaal gestandaardiseerd, dus daar zit helemaal geen moeilijkheid in  

05-03-2018 22:28:11
mdj
mdj
Eurailscout, dat onderdeel is van Strukton, rijdt ATB meetritten met de motorposten, dus ik hoop voor de data wel dat dat goed afgesteld is. Volgens mij spoor 31 te Amfge is het ATB-inregelspoor.


Bij twijfel: gebruik beton.
 


05-03-2018 22:29:59
VIRMm1
VIRMm1
De motorposten van Strukton krijgen hun ATB controles/herstellingen wel van NS O&S (NedTrain) personeel.  

05-03-2018 22:32:16
thom
thom
Volgens mij heeft Strukton zelf inderdaad geen opgeleide ATB-monteurs en testapparatuur voor ATB Fase 3.

Laatst bewerkt door thom op 05-03-2018 22:32
 

05-03-2018 22:44:39
bacr
bacr
@thom , begrijp me niet verkeerd, ik wilde niet stellen dat het makkelijk zou zijn. "Ik" heb bij de 766 een aantal heel bekwame, langjarige ervaren techneuten. Daarvan kan een onderhouder bedenken dat ze uitermate gekwalificeerd zijn om Hondekoppen te onderhouden. Maar dat dat ook het nodige papierwerk oplevert, snap ik goed.  

05-03-2018 23:00:58
thom
thom
Dat is precies wat ik bedoelde  

05-03-2018 23:57:27
rolandrail
rolandrail
Quote
mdj (ma 05 mrt 2018 22:28:11 https://www.somda.nl/forum/12856/p643354/): Eurailscout, dat onderdeel is van Strukton, rijdt ATB meetritten met de motorposten, dus ik hoop voor de data wel dat dat goed afgesteld is. Volgens mij spoor 31 te Amfge is het ATB-inregelspoor.
Alleen de Jules meet ATB (& GSM-R), de Jim niet (die meet ERTMS). En de Jules meet niet wat zijn ATB-kast doet doet maar meet en registreerd de exacte frequentie van de diverse ATB-codes die binnenkomen via de opneemspoelen omdat die frequenties door verkeerde instellingen, defecte codegevers enz. kunnen afwijken of helemaal niet doorkomen.

Laatst bewerkt door rolandrail op 05-03-2018 23:58
 

06-03-2018 10:33:27
PKP
PKP
Dat is juist, de meetapparatuur en de eigen ATB installatie van de Jules staan los van elkaar.
Overigens heeft stel 904 geen ATB fase 3 maar fase 4.
Slechts één cijfertje hoger, maar een groot verschil.
 

11-03-2018 19:37:54
dennismunn
dennismunn
Afgelopen vrijdag is er overeenstemming bereikt voor het onderhoud aan de Karel (voormalig NS 466). Dit zal worden uitgevoerd in een samenwerkingsverband met de Mat'54 stichting, Brouwer Technology in Nijkerk en Strukton Rail in Zutphen.

Weer een mooie stap vooruit bij de hernieuwde inzet van dit stel.

We zijn nu druk bezig de puntjes op de i te zetten voor de beheersstichting en het attest waaronder we gaan rijden.
 

11-03-2018 20:02:45
mren
mren
Waarom heet dat ding ineens Karel?  

11-03-2018 20:21:40
SunKeeper
SunKeeper
Dat wordt hier bovenaan de pagina uitgelegd: https://www.somda.nl/forum/12856/p626428/Ontwikkelingen+Mat+%2764/  

11-03-2018 22:42:48
aarclay
aarclay
Wordt er niet een samenwerking met de Stichting Mat'64 bedoeld? Want de Mat 54 is de Hondekop, en de 'Apekop' (*iewl*) komt vanaf '64.

Laatst bewerkt door aarclay op 11-03-2018 22:43


Choo choo.....
 

12-03-2018 09:32:10
IJsbergsla
IJsbergsla
Je hebt er meer aan om met de Stichting Hondekop samen te werken.  

12-03-2018 12:42:49
aarclay
aarclay
Oke, dan zal dat wel zo zijn. Viel mij gewoon op


Choo choo.....
 

15-04-2018 23:45:20
mat64Hidde
mat64Hidde
Stichting Mat'64 meldt via facebook: 'Zaterdag 14 April is onze 904 overgebracht van Haarlem naar Amersfoort. Dit met hulp van de RXP9901. Deze 1800 was eerder in Haarlem gekomen voor een schoonmaakbeurt. Wij als stichting kunnen in Amersfoort verder gaan met het schoonmaken van de trein. Wij danken Railexperts en alle vrijwilligers die hier aan gewerkt hebben dat dit mogelijk is gemaakt.'  

16-05-2018 15:23:10
aarclay
aarclay
Er zit voortgang in de 466:

https://www.bd.nl/haaren/weer-nieuw-avontuur-voor-drunens-echtpaar-franki-en-dennis-menuuml-nninghoff~a7a53c57/
(voor wie het hopelijk kan lezen). Het belangrijkste voor ons is dit:

Quote

Het nieuwste project van de Münninghoffs is ook al ongewoon. Als uitvloeisel van een Serious Request-veiling kochten ze van NS een oude trein - de Mat'64 of 'Apenkop' - voor 1 euro waarmee ze dankzij de steun van tal van professionele partners charterritten gaan uitvoeren op het Nederlandse spoornet. Bedrijven kunnen de trein huren en de baten gaan naar KWF. Münninghoff: ,,We zijn hier 3,5 jaar mee bezig en nu is het bijna rond. Dit wordt uniek, zeker als ook andere eigenaars van museumtreinen zich bij ons initiatief aansluiten".
%/quote%


Laatst bewerkt door aarclay op 16-05-2018 15:25


Choo choo.....
 

16-05-2018 15:45:41
thom
thom
Volgens mij is dat het praatje wat we er al een tijdje over horen en brengt het nog niet echt wat nieuws...  

20-05-2018 19:47:48
mat64Hidde
mat64Hidde
Hierbij de dienstregeling van de eerder aangekondigde NSM 876 rit Utm - Ledn - Utm:

Leeg materieel (treinnummer 28251) Utrecht Maliebaan (v 9.17 u) – Utrecht CS (a 9.44 u; spoor 7/v 10.06 u; spoor 8) – Gouda (a 10.30 u/v 10.32 u; spoor 8) – via Westelijke Splitsing/Schiedam/Delft naar Den Haag HS (a 11.11 u/v 11.23 u; spoor 5) – Leiden (a 11.36 u; spoor 2).

‘Tentoonstellingsrit’ (treinnummer 28252): Leiden (v 12.35 u) – Alphen (a 12.49 u/v 12.53 u) – Utrecht (a 13.24 u/v 13.55 u; spoor 11) – Bilthoven (a 14.02 u/v 14.08 u) – Maliebaan (a 14.19 u).

Bron: https://vriendennsm.nl/nieuws

Hoe zou je dit trouwens op de 'bijzondere ritten' pagina moeten zetten?

Laatst bewerkt door mat64Hidde op 20-05-2018 19:50
 

21-05-2018 13:10:56
gvttreinen
gvttreinen
Datum vetgeten te vermelden ; vrijdag 26 mei 2018.  

21-05-2018 13:18:47
MetroRET
MetroRET
laten we het op zaterdag 26 mei houden .  

21-05-2018 14:02:08
gvttreinen
gvttreinen
Hmmmm, ja....die pinkstermaandag-zondag zorgt voor verwarring  

21-05-2018 14:27:46
treinfan
treinfan
Quote
mat64Hidde (zo 20 mei 2018 19:47:48 https://www.somda.nl/forum/12856/p659519/): Hoe zou je dit trouwens op de 'bijzondere ritten' pagina moeten zetten?
Ik heb de rit voor je daar nu toegevoegd.
 

22-05-2018 16:54:23
phantom
phantom
Dat ze niet gelijk door rijden naar Dordrecht,voor Dordt in stoom,zou prima passen,allemaal oud(er) materieel zowel op spoorgebied alsook via weg en water


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

22-05-2018 19:09:41
train85
train85
Wil best over 2 jaar komen met de 904. Parkeer ik hem op spoor 20 in Ddr. Maar moet de organisatie wel willen natuurlijk.  

22-05-2018 19:17:03
BasSNG2001
BasSNG2001
Quote
phantom (di 22 mei 2018 16:54:23 https://www.somda.nl/forum/12856/p659723/): Dat ze niet gelijk door rijden naar Dordrecht,voor Dordt in stoom,zou prima passen,allemaal oud(er) materieel zowel op spoorgebied alsook via weg en water
Een elektrische trein op Dordt in Stoom. Juist ja...

Laatst bewerkt door BasSNG2001 op 22-05-2018 19:17


#DiscoverEU
 

22-05-2018 19:20:38
bacr
bacr
Historisch materieel, zet ik de 766 en de 220902 erbij  

22-05-2018 19:34:46
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
train85 (di 22 mei 2018 19:09:41 https://www.somda.nl/forum/12856/p659772/): Wil best over 2 jaar komen met de 904. Parkeer ik hem op spoor 20 in Ddr. Maar moet de organisatie wel willen natuurlijk.
Extra cursus gevolgd tot volledig bevoegd machinist?
 

22-05-2018 19:52:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
BasSNG2001 (di 22 mei 2018 19:17:03 https://www.somda.nl/forum/12856/p659778/): Een elektrische trein op Dordt in Stoom. Juist ja...
De E-loc 1501 is jarenlang als statisch object op Dordt in Stoom aanwezig geweest, dus wat is er dan tegen op een Plan V?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-05-2018 20:09:03
thom
thom
Quote
phantom (di 22 mei 2018 16:54:23 https://www.somda.nl/forum/12856/p659723/): Dat ze niet gelijk door rijden naar Dordrecht,voor Dordt in stoom,zou prima passen,allemaal oud(er) materieel zowel op spoorgebied alsook via weg en water

Simpelweg omdat die niet voor jan joker rondjes rijdt, maar gewoon een doel heeft en dat is dus niet Dord in Stoom.

Dat nog buiten het feit dat een elektrisch treinstel ook niets te zoeken heeft op zo'n festival natuurlijk.
 

22-05-2018 23:36:04
maarten83
maarten83
Quote
train85 (di 22 mei 2018 19:09:41 https://www.somda.nl/forum/12856/p659772/): Wil best over 2 jaar komen met de 904. Parkeer ik hem op spoor 20 in Ddr. Maar moet de organisatie wel willen natuurlijk.


Je bent toch vrij om daar met een treinstel naar toe te gaan en hem daar te stallen. zie het probleem niet zo wat dat met de organisatie van Dordt in Stoom van doen heeft. Het station wordt enkel met de stoomtreinpendel aan gedaan. Voor de rest moet je in de binnenstad zijn en in de havens.
 

23-05-2018 09:09:37
dh3201
dh3201
Quote
daniel_ddr (di 22 mei 2018 19:52:06 https://www.somda.nl/forum/12856/p659811/): De E-loc 1501 is jarenlang als statisch object op Dordt in Stoom aanwezig geweest, dus wat is er dan tegen op een Plan V?

Werd die 1501 toen niet gebruikt om de SSN locs door de tunnel te slepen omdat die niet zelfstandig door de tunnel mochten stomen?
Daarvoor lijkt me een loc (hoeft niet perse de 1501 te zijn) me handiger dan een plan V met sleepkoppeling en daar de stoomlocs achter....


Shqiperise-lopers?
 

23-05-2018 09:31:12
PKP
PKP
Dat is juist DH3201, echter in de praktijk duwde de SSN stoomlok de BSSO 1501 door de tunnel voor het mooie geluidseffect.
Denk dat eerder dat treinstel 466 of 876 dan de 904 ooit op Dort in Stoom te zien is.
 

23-05-2018 10:03:21
train85
train85
Waarom die laatste zin leg is uit?  

23-05-2018 10:18:00
sjoerd
sjoerd
Ik zou hier liever lezen dat er volgend jaar, een drietal opgeknapte, gekoppelde plan V treinstellen een ronde door het land maakt, desnoods met die stationspianist als passagier, om het record alsnog te stellen.  

23-05-2018 10:19:21
train85
train85
Een leuk idee.  

23-05-2018 10:34:58
sjoerd
sjoerd
Mooi, dat is dan afgesproken. Samenwerking werkt altijd beter. Het klopt toch dat er straks drie stellen Plan V zijn, of is er een vierde bewaard?  

23-05-2018 10:40:31
train85
train85
Er zijn 3 bewaard. Rest van de Plan V gesloopt of brandweer stel.
Ben voor samenwerken dat zeker.

Laatst bewerkt door train85 op 23-05-2018 10:40
 

23-05-2018 12:25:50
rolandrail
rolandrail
Quote
dh3201 (wo 23 mei 2018 09:09:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p659952/):
Quote
daniel_ddr (di 22 mei 2018 19:52:06 https://www.somda.nl/forum/12856/p659811/): De E-loc 1501 is jarenlang als statisch object op Dordt in Stoom aanwezig geweest, dus wat is er dan tegen op een Plan V?

Werd die 1501 toen niet gebruikt om de SSN locs door de tunnel te slepen omdat die niet zelfstandig door de tunnel mochten stomen?
Daarvoor lijkt me een loc (hoeft niet perse de 1501 te zijn) me handiger dan een plan V met sleepkoppeling en daar de stoomlocs achter....
Correct, daarvoor werd de 1501 gebruikt.
 

23-05-2018 13:32:17
PKP
PKP
Quote
train85 (wo 23 mei 2018 10:03:21 https://www.somda.nl/forum/12856/p659976/): Waarom die laatste zin leg is uit?


Omdat je er specifiek om vraagt:

Als je als club rond de 10 jaren bezig bent met je plannen en er is nog niets van de grond gekomen, menigeen het allemaal niet meer al te serieus neemt, terwijl links (876) en rechts (446) de plannen wel in relatief korte tijd worden verwezenlijkt.
De club had direct na het verwerven van de 904 alle kansen (en financiën), maar heeft toen niet doorgepakt.
De tijd zal het verder wel leren.
 

23-05-2018 13:55:07
train85
train85
Ik weet niet wat er in het verleden gebeurt is. Maar de stichting van de 904 pakt dit jaar wel door. Je zal wel zien wanneer de 904 gaat rijden dit jaar.  

23-05-2018 14:11:31
edje
edje
Wil niet vervelend doen ofzo, maar zeg je dat niet elk jaar...
Kijk naar de 115, ook zo'n succes nummer.
 

23-05-2018 15:42:58
train85
train85
Over de 904 zeg ik het zeker niet elk jaar. Pas dit jaar zijn er vorderingen gekomen. Maar laten gewoon afwachten en niet elke keer de boel afzeiken.
De 115 staat buiten kuif in dit topic. Die heeft grote revisie nodig.
 

23-05-2018 16:38:25
gvttreinen
gvttreinen
Quote
sjoerd (wo 23 mei 2018 10:18:00 https://www.somda.nl/forum/12856/p659982/): Ik zou hier liever lezen dat er volgend jaar, een drietal opgeknapte, gekoppelde plan V treinstellen een ronde door het land maakt.
3 zou helaas het maximum zijn, een ritje met 5 https://www.flickr.com/photos/47909016@N03/40495152990/ zit er nooit meer in.
 

23-05-2018 17:00:42
ZJ37
ZJ37
Je kan toch maar in een stel tegelijk zitten. %08%  

23-05-2018 22:29:02
timtrein
timtrein
Ik wil voor de rest niemand zijn onderlinge ruzies afnemen (%08%) maar de 446 is toch ook nog niet verder gekomen dan stilstand in Hlm?  

23-05-2018 23:04:13
thom
thom
Dat idee had ik nou ook eerlijk gezegd, enige is dat de vishaken eraf zijn...  

23-05-2018 23:21:00
train85
train85
Er is veel meer gedaan. Maar dat mag de eigenaar vertellen. Hij is ook niet van een museumclub. Dus informatie komt weinig naar buiten. Maar dat betekend zeker niet dat er niks gebeurd.  

24-05-2018 06:51:24
martijn
martijn
Bij mijn weten is die gewoon gesloopt en is de 466 bewaard  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl