Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
17-04-2017 20:53:19
thom
thom
De 458 staat meen ik nog gewoon op de Hrp.  

17-04-2017 21:12:34
rob46
rob46
Quote
Rob... (ma 17 apr 2017 20:47:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p613655/): Op basis van jullie lijstjes heb ik de Somda melding van 6 stellen gemist: 452, 454, 456, 458, 475 en 478. Tenzij deze nog ergens staan zijn ze blijkbaar niet gemeld hier.
478 is allang gesloopt.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-04-2017 01:55:02
Rob...
Rob...
Quote
rob46 (ma 17 apr 2017 21:12:34 https://www.somda.nl/forum/12856/p613658/):
Quote
Rob... (ma 17 apr 2017 20:47:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p613655/): Op basis van jullie lijstjes heb ik de Somda melding van 6 stellen gemist: 452, 454, 456, 458, 475 en 478. Tenzij deze nog ergens staan zijn ze blijkbaar niet gemeld hier.
478 is allang gesloopt.


Eind november in ieder geval nog niet, hier is (nog) nergens melding van de sloop van stel 478 gemaakt.
 

18-04-2017 01:56:05
Rob...
Rob...
Quote
thom (ma 17 apr 2017 20:53:19 https://www.somda.nl/forum/12856/p613656/): De 458 staat meen ik nog gewoon op de Hrp.


Excuus, ik bedoelde de 457. Ik heb het aangepast
 


18-04-2017 09:57:58
Oldskool
Oldskool
Quote
Rob... (di 18 apr 2017 01:55:02 https://www.somda.nl/forum/12856/p613678/):
Quote
rob46 (ma 17 apr 2017 21:12:34 https://www.somda.nl/forum/12856/p613658/):
Quote
Rob... (ma 17 apr 2017 20:47:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p613655/): Op basis van jullie lijstjes heb ik de Somda melding van 6 stellen gemist: 452, 454, 456, 458, 475 en 478. Tenzij deze nog ergens staan zijn ze blijkbaar niet gemeld hier.
478 is allang gesloopt.


Eind november in ieder geval nog niet, hier is (nog) nergens melding van de sloop van stel 478 gemaakt.
Omdat het niet niet gemeld is wil niet zeggen dat het stel daarom dan ook niet gesloopt is. Niet iedereen heeft even de tijd om dag in, dat uit te gaan waarnemen welk stel er nu eindelijk gesloopt is.

En, als Rob46 zegt dat het stel allang gesloopt is, neem dat dan maar van hem aan.
 

18-04-2017 16:16:23
2296
2296
Vanuit de Zaanstraat zijn de 890 en 958 naar de Hrp gebracht. De 890 per spoor en de 958 per vrachtwagen. Vanuit de Hrp per vrachtwagen zijn de 482,458 en 447 naar HKS gebracht.  

18-04-2017 16:57:09
rob46
rob46
Stavaza aantal Mat'64 bakken vandaag:
9 Aswplz, 1 Dgr, 2 Amf, 4 Mt, 16 HCT en 2 Hlm.

Laatst bewerkt door rob46 op 18-04-2017 17:08


57 jaar OV-fotografie.
 

25-04-2017 19:26:31
bnv
bnv
Als ik het vanmiddag goed gezien heb, staat de 466 in Amf niet meer op z'n plek waar die al sinds een aantal maanden staat  

25-04-2017 21:25:04
ricohallo
ricohallo
Check, viel mij vandaag om 18:53 ook al op.  

26-04-2017 08:17:52
train85
train85
Quote
bnv (di 25 apr 2017 19:26:31 https://www.somda.nl/forum/12856/p614360/): Als ik het vanmiddag goed gezien heb, staat de 466 in Amf niet meer op z'n plek waar die al sinds een aantal maanden staat
Misschien nu binnen. Ze willen daar nog wel eens schuiven met het materieel.
 

02-05-2017 17:28:13
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag getuige geweest van de afvoer (in die volgorde gezien):
ABk 453; Bk 450 en ABk 450. Het is mogelijk dat hieraan vooraf al de Bk 453 de weg naar HKS op een dieplader had afgelegd.
 

04-05-2017 21:55:51
kaptrein
kaptrein
In totaal staat er momenteel nog 1,5 stel zichtbaar op Aswplz, allen op spoor 1. Nummers e.d. mij onbekend.  

05-05-2017 19:07:28
bnv
bnv
Dat moeten dan de 951 en de BPk 887 zijn.  

07-05-2017 00:01:13
AJT
AJT
Vandaag is het 7 mei 2017, de dag waarop de laatste revisietermijn van een Mat'64 is verstreken. De inmiddels gesloopte 478 had tot dit moment mogen rondrijden.

Laatst bewerkt door AJT op 07-05-2017 00:02
 

08-05-2017 07:00:46
webber567
webber567
Nou dat klopt niet helemaal...de 482 zou in principe tot 7 mei mogen rondrijden.  

08-05-2017 09:55:48
rob46
rob46
Stavaza aantal Mat'64 bakken vandaag:
4 Aswplz, 4 Mt, 18 HCT, 2 Hlm en 2 Amf (gereserveerd).


57 jaar OV-fotografie.
 

08-05-2017 15:19:06
webber567
webber567
Is er ook bekend voor wie treinstel 466 gereserveerd is?  

08-05-2017 16:43:50
phantom
phantom
Vraag me zowiezo al af waarom er nu nog 2 stellen gereserveerd staan ?
Welk doel heeft dat,t NSM heeft al een exemplaar,die andere stichting die r 1 wilde,daar weten we van dat die stichting niet van de grond kwam of zo iets,dus wie zijn dan de gegadigden ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

08-05-2017 16:45:55
AJT
AJT
Quote
webber567 (ma 08 mei 2017 07:00:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p615390/): Nou dat klopt niet helemaal...de 482 zou in principe tot 7 mei mogen rondrijden.


Dat zeg ik toch ook
 

08-05-2017 17:05:54
webber567
webber567
Quote
AJT (zo 07 mei 2017 00:01:13 https://www.somda.nl/forum/12856/p615290/): Vandaag is het 7 mei 2017, de dag waarop de laatste revisietermijn van een Mat'64 is verstreken. De inmiddels gesloopte 478 had tot dit moment mogen rondrijden.


Sorry maar jij hebt het over treinstel 478..
Terwijl ik aangeef dat treinstel 482 in theorie tot 7 mei mocht doorrijden.
De 478 had in theorie tot 9 april mogen rijden..
 

08-05-2017 17:09:08
webber567
webber567
Quote
phantom (ma 08 mei 2017 16:43:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p615471/): Vraag me zowiezo al af waarom er nu nog 2 stellen gereserveerd staan ?
Welk doel heeft dat,t NSM heeft al een exemplaar,die andere stichting die r 1 wilde,daar weten we van dat die stichting niet van de grond kwam of zo iets,dus wie zijn dan de gegadigden ?


Er zijn geen twee stellen gereserveerd.
Rob heeft het over twee bakken...
En doelt hiermee op treinstel 466.
 

08-05-2017 22:04:18
AJT
AJT
Quote
webber567 (ma 08 mei 2017 17:05:54 https://www.somda.nl/forum/12856/p615473/):
Quote
AJT (zo 07 mei 2017 00:01:13 https://www.somda.nl/forum/12856/p615290/): Vandaag is het 7 mei 2017, de dag waarop de laatste revisietermijn van een Mat'64 is verstreken. De inmiddels gesloopte 478 had tot dit moment mogen rondrijden.


Sorry maar jij hebt het over treinstel 478..
Terwijl ik aangeef dat treinstel 482 in theorie tot 7 mei mocht doorrijden.
De 478 had in theorie tot 9 april mogen rijden..


Ik zat fout met het treinstel.

Overigens heeft een medewerker van NSM mij verteld dat er een bak beschikbaar komt voor onderdelen Plan V.
 

08-05-2017 22:18:49
Jan-Mark
Jan-Mark
Ehm, het NSM had toch al wat Victors kaalgeplukt op de HCT, als we de nationale spoorwegpers mogen geloven?  

08-05-2017 22:28:51
broek53
broek53
Dat is wel zeker, ja. Maarre..
nou, en !?
 

08-05-2017 22:34:44
thom
thom
Ik kan ook vertellen, dat er geen sprake van is om wat met een bak ansich te doen oid.

Laatst bewerkt door thom op 08-05-2017 22:35
 

08-05-2017 22:36:16
Jan-Mark
Jan-Mark
Doelde erop dat ik mij dan afvraag of er voor dat ene stel dan nog zoveel apparatuur nodig is? Want met het een en ander kaalplukken van wat stellen heb je wel genoeg voorraad, lijkt me?  

08-05-2017 23:39:48
sjoerd
sjoerd
Ehh, in een treinstel (en in elk apparaat) zitten onderdelen die er maar 1 keer in voorkomen. Geen banken dus, maar vitale zaken, zoals bij je fiets een rechtertrapper. Dus de moeite van het zeker stellen waard.  

08-05-2017 23:42:13
broek53
broek53
Zelfde reden als waarom de 1840 als plukloc naar het NSM is gegaan, neem ik aan.  

11-05-2017 10:03:18
dennisk
dennisk
Nog niet voorbij zien komen.
Woensdag 10 mei werd de Bk1 en B van plan T 522 per vrachtwagen afgevoerd naar HKS.
Verder lijkt er afgelopen dinsdag geen afvoer geweest te zijn vanaf de HCT / Zaanstraat.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-05-2017 16:13:09
aarclay
aarclay
Dan is dat nu echt het einde van het tijdperk Plan-T, waarmee de eerste Mat'64 zich op het spoor hebben gediend.


Choo choo.....
 

15-05-2017 19:37:43
dennisk
dennisk
NSR 887 en 951 zijn vandaag vanuit de Zaanstraat overgebracht naar de HCT in de Houtrakpolder.  

20-05-2017 13:04:41
Railmouse
Railmouse
Als ik het goed heb begrepen, worden de 2 stellen in Mt a.s. maandag afgevoerd  

20-05-2017 20:16:31
broek53
broek53
Als ik het goed geteld heb, staan er op de HCT nog 11 plan V's. Dat zijn dan (na de afvoer uit Mt) de laatste sloopstellen. Ervan uitgaande dat de overdracht van de 466 aan de ondernemer-in-goede-doelen aan wie hij ooit beloofd is, ook werkelijk plaatsvindt.  

22-05-2017 07:14:32
bacr
bacr
Ha @broek53, kunnen we daar ook een naam/locatie bij noemen of wordt dat te onthullend? Ik ben benieuwd .... %02%  

22-05-2017 12:48:56
rob46
rob46
Quote
Railmouse (za 20 mei 2017 13:04:41 https://www.somda.nl/forum/12856/p616470/): Als ik het goed heb begrepen, worden de 2 stellen in Mt a.s. maandag afgevoerd
Niet goed begrepen, alleen de 476 op diepladers vandaag op pad.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-05-2017 14:48:31
sik214
sik214
Beide zouden echter wel van het spoor gehesen moeten zijn op emplacement Maastricht. Het andere stel zal morgen volgen per de dieplader.  

24-05-2017 14:57:02
broek53
broek53
Quote
bacr (ma 22 mei 2017 07:14:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p616575/): Ha @broek53, kunnen we daar ook een naam/locatie bij noemen of wordt dat te onthullend? Ik ben benieuwd .... %02%
Naam noch locatie, maar wel dat het gaat om degene die het onlangs gesloopte barrijtuig van NedTrain had gekocht (Serious Request 2014) en dat bij nader inzien niet kon krijgen. De 466 zou daarvan de vervanger moeten worden.
 

24-05-2017 14:58:07
broek53
broek53
Quote
sik214 (ma 22 mei 2017 14:48:31 https://www.somda.nl/forum/12856/p616620/): Beide zouden echter wel van het spoor gehesen moeten zijn op emplacement Maastricht. Het andere stel zal morgen volgen per de dieplader.
Weet iemand of dat laatste ook daadwerkelijk gebeurd is?
 

24-05-2017 21:48:30
ToH
ToH
Jep.

https://www.1limburg.nl/maastrichtse-treinen-maken-laatste-reis-over-de-weg
 

25-05-2017 00:20:02
thom
thom
Als je even terug leest, dat bericht is van maandag, en op diezelfde dag werd hierboven al verteld dat er die dag maar één stel is afgevoerd  

25-05-2017 09:30:03
Jan-Mark
Jan-Mark
Van een Limburgse nfl heb ik echter vernomen dat beide stellen weg zijn, en dat het niet dus maar een stel was.  

25-05-2017 15:53:38
marotrans
marotrans
Er is een trajectvideo van 29 maart jl. en daar is, bijna op het einde, net voor aankomst in Mt duidelijk te zien dat er t.h.v. de Sphynx twee stelletjes op een spoortje staan.

https://www.youtube.com/watch?v=SaI3-O0WLU0&feature=youtu.be
 

25-05-2017 16:19:43
Rolffiej19
Rolffiej19
Uhh dat is al bijna 2 maanden terug he die stellen zijn nu foetsie


MCN ASD
 

25-05-2017 16:27:37
marotrans
marotrans
Jóh...
Het ging mij om de discussie één of twee stellen
 

25-05-2017 16:52:06
Rolffiej19
Rolffiej19
De vraag was of er 2 of 1 stel afgevoerd waren en dat er 2 stonden was al bekend


MCN ASD
 

01-06-2017 12:45:28
VIRMm1
VIRMm1
Vandaag is men bezig het 2e schade stel in Mt (957 toch?) op de dieplader te hijsen.  

15-06-2017 00:44:35
broek53
broek53
Weet iemand of er nog steeds 11 plan V's op de HCT staan? Ik ben nieuwsgierig (sowieso), maar te meer daar ik van NS-zijde vernam dat al het mat '64 dat daarvoor in aanmerking komt, op 1 juli gesloopt moet zijn (of bij de sloper staan, dat kan natuurlijk ook). Als we dat letterlijk nemen en er staan inderdaad nog 22 bakken op de HCT, dan mag men langzamerhand wel gaan filerijden met diepladers.  

15-06-2017 00:48:51
thom
thom
Volgens mij staat er nog een bak of 12 nu.  

15-06-2017 09:35:43
bnv
bnv
Als ik het goed heb moet daar staan:
444, 469, 855, 887, 890, 950, 951, 956, 958, 962, 964
 

15-06-2017 10:18:35
rick
rick
Afgelopen zondag stonden er nog een aantal V's op de HCT maar ik heb er niet op gelet of het er 11 waren. Uit mijn hoofd zeg ik van wel.  

15-06-2017 13:31:27
thom
thom
Quote
bnv (do 15 jun 2017 09:35:43 https://www.somda.nl/forum/12856/p618544/): Als ik het goed heb moet daar staan:
444, 469, 855, 887, 890, 950, 951, 956, 958, 962, 964

Dat lijstje loopt dan wat achter en zal een transport gemist hebben.

Zeker nog aanwezig op de Hrp zijn de 469, 887, 951, 956, 958, 962, 964.

De 444, 855 en 890 zijn er zeker niet meer aanwezig en dus al afgevoerd.

Houden we alleen de 950 nog over, daar twijfel ik nog even over of die nog aanwezig was.

Laatst bewerkt door thom op 15-06-2017 13:54
 

15-06-2017 18:43:06
rob46
rob46
Nee, 950 is ook al vertrokken.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-06-2017 19:10:17
bossie186
bossie186
De 444 is er ook nog.  

15-06-2017 21:10:09
bnv
bnv
Dit gezien hebbende, betekent dus dat recentelijk 855, 890 en 950 naar HKS vertrokken moeten zijn.  


16-06-2017 00:23:34
thom
thom
Quote
bossie186 (do 15 jun 2017 19:10:17 https://www.somda.nl/forum/12856/p618608/): De 444 is er ook nog.

Wat jij wilt, maar ik heb hem niet gezien...
 

16-06-2017 07:53:08
rob46
rob46
Er zijn nog 2 transportdagen te gaan dus deadline 1 juli wordt gehaald.


57 jaar OV-fotografie.
 

16-06-2017 09:12:21
broek53
broek53
Quote
bnv (do 15 jun 2017 21:10:09 https://www.somda.nl/forum/12856/p618627/): Dit gezien hebbende, betekent dus dat recentelijk 855, 890 en 950 naar HKS vertrokken moeten zijn.
Waren dat niet stellen die lange tijd op de Zaanstraat stonden?
 

16-06-2017 10:01:56
thom
thom
Klopt, en via een kort verblijf op de Hrp doorgetransporteerd naar HKS.

Laatst bewerkt door thom op 16-06-2017 10:02
 

19-06-2017 08:47:15
rob46
rob46
Stavaza aantal Mat'64 sloopbakken vandaag: HCT 10 stuks.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-06-2017 21:16:26
vrijgezel
vrijgezel
Sinds vandaag kan in ieder geval de ABk 962 uit de voorraad in Hrp worden weggestreept; zag dat deze werd afgevoerd. Ik heb andere transporten vandaag niet kunnen zien (moest zelf ["OT"] transporten uitvoeren ). Zal mij niet verbazen dat ook de Bk 962; ABk 964 en Bk 964 hun laatste rit gereden hebben, zij het niet op eigen kracht.
Kan iemand dit bevestigen (of ontkennen)?
 

20-06-2017 22:24:55
wouterder
wouterder
Als het goed is, zijn vandaag de ABk's van de 962 en 964 naar HKS gegaan. De andere bakken geen weet van.

Getuige de foto's: https://flic.kr/p/VJ8psd & https://flic.kr/p/UFLxRS
 

26-06-2017 15:17:29
dennisk
dennisk
Stavaza aantal Mat'64 sloopbakken vandaag: HCT 4 stuks.  

27-06-2017 15:02:20
rob46
rob46
Vandaag vond het laatste slooptransport Materieel '64 plaats, vanaf de HCT-terminal naar sloper HKS Metals. Het betreft treinstel 951 waarvan de cabines van beide bakken waren afgesneden en blijkbaar bewaard blijven. De bak was voorzien van een toepasselijke tekst. De Bk 962 en Bk 964 (ex.Perron Lelylaan)zijn gereserveerd voor derden en op de HCT achtergebleven.

Laatst bewerkt door rob46 op 27-06-2017 17:59


57 jaar OV-fotografie.
 

29-06-2017 10:53:07
SunKeeper
SunKeeper
Weet iemand toevallig welk stel er in Amersfoort staat?
(excuseer als het geen Plan V betreft, het is niet volledig zichtbaar)

Beetje achteraf op een spoor vlakbij Piet Mondriaanplein.

Laatst bewerkt door SunKeeper op 29-06-2017 10:53
 

29-06-2017 11:03:21
train85
train85
466  

29-06-2017 12:08:37
thom
thom
De 466 staat op de sporen van de voormalige werktplaats, gezien de opmerking vlakbij het Mondriaanplein vermoed ik eerder een verwarring met de hele plan U 151 die daar staat.  

27-08-2017 20:48:11
dennismunn
dennismunn
De 466 wordt momenteel asbestvrij gemaakt. Die wordt dus niet gesloopt. %02%  

28-08-2017 00:34:13
thom
thom
Nouja, om hem asbestvrij te maken, moet je tochwel het eea slopen  

28-08-2017 05:46:44
phantom
phantom
Het zal ongetwijfeld wel is voorbij gekomen zijn,maar wat is men hiermee van plan ?
NSM of een nieuwe stichting ?
(te bedondert om dat nu te gaan opzoeken,sorry )


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

28-08-2017 15:42:37
dennismunn
dennismunn
Als het goed is wordt het treinstel ingezet als charter en gaan de opbrengsten naar het KWF.  

28-08-2017 16:22:24
Oldskool
Oldskool
Door welke vervoerder dan? Heb je iets van een link/bron waar die plannen te lezen zijn?  

28-08-2017 16:33:26
dennismunn
dennismunn
Ik zit dicht bij het vuur. Nee, nog niets online. Dit is de eerste mededeling die er over wordt gegeven.  

28-08-2017 17:07:10
broek53
broek53
Het stel gaat naar degene die ooit in een veiling voor het goede doel het Bar-rijtuig van Nedtrain Watergraafsmeer heeft gekocht, dat vanwege hardnekkig asbest niet geleverd bleek te mogen worden (en inmiddels gesloopt is). De 466 is het alternatief; het stel wordt in ieder geval niet via NS ingezet (daar wil men van dit soort grappen en van bijzondere treinen alleen maar af (nog wel eens iets gehoord van Chartertrains de laatste jaren?)).

Laatst bewerkt door broek53 op 28-08-2017 17:07
 

28-08-2017 17:10:37
dennismunn
dennismunn
Helemaal juist.  

28-08-2017 17:45:20
phantom
phantom
Das best een omslag,van een (ik vermoed) stationair te gebruiken bar rijtuig,naar een treinstel waarmee ze/de/het/hun/dinges,wil gaan rijden ?
Als bovenstaande klopt qua formulering,dan word ik enkel nieuwsgieriger naar welke club/stichting/maatschappij dit stel krijgt en waar zowel stal ruimte,personeel,en ritten vandaan moeten komen.
Maar ik wacht wel rustig af tot iemand er meer over kan en mag vertellen hoor.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

28-08-2017 18:16:30
dennismunn
dennismunn
Zodra ik meer kan zeggen laat ik het via dit kanaal weten. Jullie zijn de eerste die ik informeer.

In ieder geval kan ik je zeggen dat het vanuit een professionele organisatie gestuurd gaat worden.
 

28-08-2017 20:20:18
thom
thom
Quote
broek53 (ma 28 aug 2017 17:07:10 https://www.somda.nl/forum/12856/p624138/): Het stel gaat naar degene die ooit in een veiling voor het goede doel het Bar-rijtuig van Nedtrain Watergraafsmeer heeft gekocht, dat vanwege hardnekkig asbest niet geleverd bleek te mogen worden (en inmiddels gesloopt is). De 466 is het alternatief; het stel wordt in ieder geval niet via NS ingezet (daar wil men van dit soort grappen en van bijzondere treinen alleen maar af (nog wel eens iets gehoord van Chartertrains de laatste jaren?)).

Chartertrains zit nog steeds achter alle inzet van het NSM museum materieel en volgens mij ook achter een aantal inzetten van de 766, daarnaast zijn ze ook verantwoordelijk voor de voetbal treinen en andere speciale aangelegenheden ingezet met NSR materieel.
 

29-08-2017 08:58:32
train85
train85
Klopt helemaal. En wij weten hier nog niet met welke vervoerder KWF in zee gaat. Want vervoerders met een reizigersattest zijn er niet veel.  

29-08-2017 09:01:27
dennismunn
dennismunn
KWF gaat met niemand in zee. De opbrengsten gaan naar het KWF, maar de operatie wordt extern gedaan. Het KWF heeft dus wel de lusten, maar niet de lasten.  

29-08-2017 11:07:39
train85
train85
We hebben het hier over het feit welke vervoerder wordt ingeschakeld als de 466 vervoerd moet gaan worden over het spoor. Hoe het gaat met kosten en opbrengsten is aan het KWF.  

29-08-2017 11:45:28
thom
thom
Ja, maar KWF gaat dus niet 'in zee met een vervoerder', die krijgen alleen de opbrengsten maar hebben er niets mee van doen als ik het hier zo lees.

De initiatiefnemer van dit project zal uiteindelijk in zee gaan met een vervoerder.

Laatst bewerkt door thom op 29-08-2017 11:46
 

29-08-2017 11:58:58
bnv
bnv
Zou een mooie actie zijn voor het KWF nu volgende week (week van 4.9) de jaarlijkse collecteweek van het KWF plaats vindt.
Maar ik kan mij voorstellen dat de 466 niet zo snel paraat kan zijn om een rondje Nederland te doen, het stel heeft immers eerst onderhoud nodig en al dat zulk werk meer.
 

29-08-2017 12:01:37
dennismunn
dennismunn
Thom zegt het helemaal juist. Over de daadwerkelijke vervoerder kan ik nog even niets zeggen, maar zoals een eerdere schrijver al aangaf zijn er niet zo veel vervoerders die personen mogen vervoeren.

Volgende week is inderdaad te kort dag. Maar er komen nog genoeg mooie momenten aan om de trein in te zetten.
 

29-08-2017 14:06:31
aarclay
aarclay
Quote
bnv (di 29 aug 2017 11:58:58 https://www.somda.nl/forum/12856/p624205/): Zou een mooie actie zijn voor het KWF nu volgende week (week van 4.9) de jaarlijkse collecteweek van het KWF plaats vindt.
Maar ik kan mij voorstellen dat de 466 niet zo snel paraat kan zijn om een rondje Nederland te doen, het stel heeft immers eerst onderhoud nodig en al dat zulk werk meer.

Kunnen ze volgend jaar bij de Stichting Hondekop langs, na het Rode Kruis


Choo choo.....
 

30-08-2017 07:52:14
webber567
webber567
Ik snap eerlijk gezegd niet als de intentie vanaf het begin al was om te gaan rijden met een plan V voor het KWF waarom er dan voor een asbest Vtje is gekozen.
Dat wordt dan nu wel asbestvrij gemaakt...maar er was tot voor kort..genoeg keus aan Vtjes waarin geen asbest verwerkt zat...
 

30-08-2017 07:59:47
rob46
rob46
Alle PlanV's bevatten asbest in meer of mindere mate. De zware gevallen waren de zg antidreunstellen, die bevatten de zwarte asbesthoudende antidreuncoating op de binnenzijde van de beplating. Dat geldt niet voor 466.

Laatst bewerkt door rob46 op 30-08-2017 08:04


57 jaar OV-fotografie.
 

30-08-2017 09:21:28
VIRMm1
VIRMm1
466 heeft vgm enkel nog in de snelschakelaarkast wat asbest zitten.
Net als alle andere mat64 stellen.
 

30-08-2017 10:13:10
webber567
webber567
Dank voor de info,ik was in de veronderstelling dat in de 466 antidreunpasta verwerkt was.  

30-08-2017 14:52:40
thom
thom
Quote
VIRMm1 (wo 30 aug 2017 09:21:28 https://www.somda.nl/forum/12856/p624270/): 466 heeft vgm enkel nog in de snelschakelaarkast wat asbest zitten.
Net als alle andere mat64 stellen.

Ja, en de rest naast de snelschakelaar

Laatst bewerkt door thom op 30-08-2017 14:53
 

30-08-2017 18:23:12
TSNL250
TSNL250
Kan weg  

30-08-2017 20:59:40
thom
thom
Anti dreun zit op het stalen casco tegen het dreunen van het staal.
Dat zit zeker niet op de achterkant van die nummerbordjes, da's gewoon hout en dat dreunt niet.

Die bordjes zijn gewoon zwart geschilderd aan de achterzijde, ga geen paniek zaaien met iets wat niet klopt... %09%
 

31-08-2017 09:52:12
Spoorzaken
Spoorzaken
Staat de 466 momenteel naast de uitgebrande 1700-lok op Hlm Wpl (voorheen NedTrain) ?? Of is dit de 904 ?  

31-08-2017 09:59:45
bossie186
bossie186
904 staat als het goed is bij de 'sporendriehoek' ten westen van station Hlm.  

31-08-2017 10:29:47
vrijgezel
vrijgezel
Quote
Spoorzaken (do 31 aug 2017 09:52:12 https://www.somda.nl/forum/12856/p624357/): Staat de 466 momenteel naast de uitgebrande 1700-lok op Hlm Wpl (voorheen NedTrain) ?? Of is dit de 904 ?


De 466 en de 904 kan je gemakkelijk van elkaar onderscheiden als je naar de Bk of BPk kijkt. De 466 heeft een Bk en de 904 heeft een BPk en herkenbaar aan de schuifdeuren tussen cabinedeur en deuren balkon.
 

31-08-2017 10:54:48
dennismunn
dennismunn
De 466 staat in Amersfoort.  

31-08-2017 11:09:43
AgentX
AgentX
Toch niet. https://www.somda.nl/forum/19655/p624283/Opvallende+dingen+30+augustus/  

31-08-2017 11:11:14
dennismunn
dennismunn
Ah, dan zijn ze verder dan ik dacht. Dat is heel mooi. Dank voor de update.  

31-08-2017 11:41:12
rob46
rob46
De 466 kwam gisteren van Amf naar de Hrp waar de Bk's 2989 werden opgehaald. Daarna kopmaken op de Dgr waarna VR met 2989+466 naar het Rb Hlm vertrok.


57 jaar OV-fotografie.
 

31-08-2017 12:30:15
dennismunn
dennismunn
Net heb ik de bevesting gekregen dat de 466 inderdaad inmiddels in Haarlem staat. Het is nog niet bekend wanneer er aan gewerkt gaat worden.  

23-09-2017 10:04:56
bossie186
bossie186
Als ik deze foto zo bekijk zijn van de 466 de NS vignetten ook verwijderd: https://www.flickr.com/photos/meijkie/37400724175/in/photolist-YYYugZ-YdrbbN-ax9HB6-axcq43  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl