Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
07-04-2016 15:16:41
rob46
rob46
Quote
rob46 (wo 06 apr 2016 18:39:16 https://www.somda.nl/forum/12856/p574218/): VR 203-1 sleepte in de namiddag de 450, 444 en 465 vanuit Mt naar de voormalige terminal in de Hrp.
En vanmiddag werden vanuit Mt de 464, 447 en 453 in de Hrp bijgeplaatst.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-04-2016 16:31:09
MasterE
MasterE
Op de 450 na hebben de stellen wel hun gps-signaal achter gelaten in Mt.


Mcn Asd
 

07-04-2016 21:27:24
thom
thom
Dan heeft daar de OBU geen prik meer en zullen de batterijen wel losgehaald zijn.

Mogelijk dat men dat bij de 450 vergeten is
 

07-04-2016 21:45:47
ZJ37
ZJ37
De 446 gaf gisteren ook continue signalen, maar wellicht omdat deze nabij het detectiepunt aan de noordzijde van Mt stond.  


07-04-2016 22:00:37
pvdspek
pvdspek
Quote
thom (do 07 apr 2016 21:27:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p574324/): Dan heeft daar de OBU geen prik meer en zullen de batterijen wel losgehaald zijn.

Mogelijk dat men dat bij de 450 vergeten is


Waarschijnlijker is dat de batterijen van de 444 en 465 gewoon al leeg waren voor het transport van 6 april, en die van de 450 nog niet. De laatste GPS meldingen zijn:

444: 04-04-2016 17:04:10
465: 05-04-2016 05:16:54

Lijkt er dus niet op dat ze toen door iemand zijn uitgezet.

Het kan trouwens ook goed zijn dat de 450 gewoon langer tegen de draad heeft gestaan. Op foto's van 2 april is te zien dat de meeste stellen niet meer onder spanning stonden, maar een aantal nog wel. Zie: https://twitter.com/nsreiziger/status/717228493772173312
 

07-04-2016 22:50:29
MasterE
MasterE
Maar dan zouden ze van het scherm moeten verdwijnen, ze staan nu op het scherm nog in Mt muv de 450 die is zichtbaar in de westhavens.

Laatst bewerkt door MasterE op 07-04-2016 22:50


Mcn Asd
 

07-04-2016 22:53:18
aarclay
aarclay
Maar, de plannen waren toch dat ze in Nijmegen zouden staan? En dat er dus DDM-1 daar zou verdwijnen t.b.v. herindienststelling? Nu is er met de westhavens niks mis, maar ik was even benieuwd.
Quote
thom (do 07 apr 2016 21:27:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p574324/): Dan heeft daar de OBU geen prik meer en zullen de batterijen wel losgehaald zijn.

Duidelijk, alleen ben ik benieuwd waar OBU voor staat?

Laatst bewerkt door aarclay op 07-04-2016 22:55


Choo choo.....
 

07-04-2016 23:02:40
timtrein
timtrein
On Board Unit. DDM-1 is toch al weg uit Nm?  

07-04-2016 23:54:01
sfj
Klein verschil, ze staan in de Houtrakpolder, niet in de Westhaven.

De niet te reactiveren DDM1-rijtuigen, op een paar plukbakken in Amersfoort na, staan nog steeds in Nijmegen, net als wat plan V, DD-AR en DM '90.

Volgens de laatste inzichten van ProRail zal het emplacement van Nijmegen voorbij wissel 113A/B/C/D (sporen 10,11, 82 t/m 91) gesaneerd worden. Uiteindelijk zal alles daar weg moeten.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

08-04-2016 00:06:24
thom
thom
Quote
MasterE (do 07 apr 2016 22:50:29 https://www.somda.nl/forum/12856/p574329/): Maar dan zouden ze van het scherm moeten verdwijnen, ze staan nu op het scherm nog in Mt muv de 450 die is zichtbaar in de westhavens.

Dat komt omdat die stellen geen nieuwe positie meer melden en die 450 dus wel

De plan V's die bij aanrijdingen sneuvelden, waren ook vaak een tijd lang nog op die positie's terug te vinden.

Quote
pvdspek (do 07 apr 2016 22:00:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p574327/):
Quote
thom (do 07 apr 2016 21:27:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p574324/): Dan heeft daar de OBU geen prik meer en zullen de batterijen wel losgehaald zijn.

Mogelijk dat men dat bij de 450 vergeten is


Waarschijnlijker is dat de batterijen van de 444 en 465 gewoon al leeg waren voor het transport van 6 april, en die van de 450 nog niet. De laatste GPS meldingen zijn:

444: 04-04-2016 17:04:10
465: 05-04-2016 05:16:54

Lijkt er dus niet op dat ze toen door iemand zijn uitgezet.

Het kan trouwens ook goed zijn dat de 450 gewoon langer tegen de draad heeft gestaan. Op foto's van 2 april is te zien dat de meeste stellen niet meer onder spanning stonden, maar een aantal nog wel. Zie: https://twitter.com/nsreiziger/status/717228493772173312

Nou of een stel tegen de draad aan staat heeft er niet zoveel mee te maken, de OBU zit achter de automaat van de cabineverlichting welke weer direct achter de hoofdzekering van de batterij hangt.

Nou zul je ook nog zien dat verschillende monteurs de stellen ook verschillend plat gegooid hebben. Redelijk gebruikelijk is om alle automaten uit te zetten en dan houdt het voor de OBU direct op, hebben ze gewoon alleen de stra platgegooid en wat verbruikers in laten staan dan lopen de batterijen langzaam leeg en zal die later van de kaart verdwijnen.

Bij de 450 heeft men kennelijk wel de verbruikers uitgeschakeld, maar iig niet de automaten aangezien de OBU zich nog steeds meld

Laatst bewerkt door thom op 08-04-2016 00:23
 

08-04-2016 07:09:24
VIRMm1
VIRMm1
Voor het uitschakelen van MAT64 krijgen monteurs de opdracht om de batterijen los te koppelen. De automaten blijven meestal dus gewoon in staan.  

08-04-2016 08:25:15
pvdspek
pvdspek
Wat mij nog opvalt is dat de 469 + 449 + 466 naast de werkplaats in Mt staan terwijl de rest tegenover het station staat. Krijgen deze drie stellen nog een aparte behandeling?

Het zijn (toevallig?) wel alledrie stellen die op 30 maart vlak voor de terzijdestelling nog een wasbeurt hebben gekregen. De 466 is afgelopen dinsdag (5 april) ook nog in de werkplaats geweest (was te zien op treinenradar).
 

08-04-2016 10:24:45
thom
thom
Quote
VIRMm1 (vr 08 apr 2016 07:09:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p574346/): Voor het uitschakelen van MAT64 krijgen monteurs de opdracht om de batterijen los te koppelen. De automaten blijven meestal dus gewoon in staan.

In dat geval maken de automaatjes ook niet zoveel meer uit
 

08-04-2016 10:37:47
rolandrail
rolandrail
Quote
pvdspek (vr 08 apr 2016 08:25:15 https://www.somda.nl/forum/12856/p574353/): Wat mij nog opvalt is dat de 469 + 449 + 466 naast de werkplaats in Mt staan terwijl de rest tegenover het station staat. Krijgen deze drie stellen nog een aparte behandeling?
Het zijn (toevallig?) wel alledrie stellen die op 30 maart vlak voor de terzijdestelling nog een wasbeurt hebben gekregen. De 466 is afgelopen dinsdag (5 april) ook nog in de werkplaats geweest (was te zien op treinenradar).
Deze drie zijn gereserveerd voor het afscheid in het najaar.
 

08-04-2016 11:27:24
wouterder
wouterder
Ik dacht dat de NSM 876 daar voor gebruikt zou worden?

Laatst bewerkt door wouterder op 08-04-2016 11:27
 

08-04-2016 11:30:40
martijn
martijn
Daar passen we toch niet met z'n allen in  

08-04-2016 11:31:26
thom
thom
D'r staat tochook niet dat die niet mee gaat daarin ?  

08-04-2016 11:31:41
oranjebank
oranjebank
Of komt er een afscheid voor ons en dat wij dan mee mogen rijden?%02%%08%  

08-04-2016 11:37:48
rolandrail
rolandrail
Daar heb je 50 jaar de kans voor gehad %08% Ik stel voor dat we gewoon kalm afwachten wat er gaat gebeuren en niet alle dromen en speculaties in dit topic droppen.  

08-04-2016 11:39:24
martijn
martijn
Daar is deze al voor toch?: https://www.somda.nl/forum/17552/Afscheid+van+Mat+%2764/  

08-04-2016 11:48:07
moderator
Moderator
moderator
Inderdaad, hier graag weer verder met feitelijke ontwikkelingen.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

08-04-2016 15:02:38
kaptrein
kaptrein
Ik verwacht er niet al te veel van... maar is iemand 'n beetje bekend bij Hrp? Is het mogelijk om de stellen te kunnen zien (of zelfs te kunnen fotograferen) voor een hobbyist?


Leve de treinigheid!
 

08-04-2016 15:17:41
PimTH
PimTH
Ja, dat is mogelijk. Je staat voor een hek voor voormalige havensporen. Je ziet ze wel erg van voren. Zie ook deze foto: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/25689949013/ . Een telelens wordt geadviseerd.

Laatst bewerkt door PimTH op 08-04-2016 15:17
 

08-04-2016 15:38:34
nohab
nohab
Die foto geeft niet weer hoe ze er bij staan want dit is op het moment van plaatsen. Want ze staan echt heel ver weg, je ziet in de verte een cabine, zeg maar. Locatie: https://www.google.nl/maps/@52.4190969,4.7620935,497m/data=!3m1!1e3 Het toegangshek is linksonder net na de boog. Verder dan dat hek kom je niet.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

08-04-2016 15:41:36
PimTH
PimTH
Ja, maar dit zie je dus ook zonder plaatsen en als je bedenkt dat er vandaag weer stellen heen zijn gegaan, zullen die ook wel te zien zijn als ze niet aan het plaatsen zijn.  

08-04-2016 15:43:33
frenque
frenque
https://c2.staticflickr.com/4/3682/13910409401_cb4041dac1_b.jpg
exact 2 jaar geleden stonden op deze plek DDZ bakken, voordat de stellen DDZ werd verlengd tot DDZ-6.

een telelens heb ik niet en op het hek klimmen zag ik niet zitten aangezien het terrein bewaking heeft.
 

08-04-2016 16:01:32
nohab
nohab
Quote
PimTH (vr 08 apr 2016 15:41:36 https://www.somda.nl/forum/12856/p574455/): Ja, maar dit zie je dus ook zonder plaatsen en als je bedenkt dat er vandaag weer stellen heen zijn gegaan, zullen die ook wel te zien zijn als ze niet aan het plaatsen zijn.
Nee, dat zie je dus alleen maar op het moment van plaatsen. Ze staan niet zoals op die foto maar worden helemaal naar achteren op het terrein gezet. Als de rij langer zou worden (wat ik niet weet), worden ze beter zichtbaar.

Laatst bewerkt door nohab op 08-04-2016 16:01


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

08-04-2016 16:10:56
sfj
Staat een hele rij dm '90 voor, niet echt de moeite waard.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

08-04-2016 16:33:07
rob46
rob46
Nu dan maar weer naar wat ontwikkelingen Mat'64: vanmiddag zijn de 451, 482 en 458 op het terrein van de voormalige ACT-terminal geplaatst.


57 jaar OV-fotografie.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-04-2016 18:29:27
aarclay
aarclay
Of de GPS-device van de 450 is door een monteur uitgeschakeld, of de batterij is op. Laatste actieve melding: 2016-04-08 15:14:33.

Laatst bewerkt door aarclay op 08-04-2016 18:30


Choo choo.....
 

08-04-2016 19:13:52
ToH
ToH
Op de Live-app van de NS zijn de 451, 482, 458 en 450 nog te zien.  

08-04-2016 21:17:17
aarclay
aarclay
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze nog uitzenden. Die andere zijn even voor vieren uitgeschakeld.

Laatst bewerkt door aarclay op 08-04-2016 21:19


Choo choo.....
 

08-04-2016 21:55:25
spoorwegen
spoorwegen
Klopt dat Plan V's 441 446 449 454 455 463 469 478 480 + 476 957 nog in Mt staan?


NS ICRm+1700 en Mat64 het mooiste mat die er is
 

08-04-2016 23:57:08
TSNL250
TSNL250
Dat klopt.

455 478 463 441 480 454 446 staan in een rijtje. De laatstgenoemde 3 stellen staan los van de rest.

Daarnaast staan vlakbij Post T: 466, 469 en 449.

Bij de werkplaats zelf staat de 476 en 957.
 

09-04-2016 03:19:42
thom
thom
Quote
aarclay (vr 08 apr 2016 21:17:17 https://www.somda.nl/forum/12856/p574486/): Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze nog uitzenden. Die andere zijn even voor vieren uitgeschakeld.

Toevallig alle 4 de stellen achtermekaar, duidelijk dat de stellen dus allemaal spanningsloos gemaakt zijn door iemand

Zo te zien alleen de stellen 446, 469, 466 en 478 nog die nog actief uitzenden.

Laatst bewerkt door thom op 09-04-2016 03:23
 

09-04-2016 16:57:15
bossie186
bossie186
Gaan de treinstellen die in Nm staan ook binnenkort eigenlijk richting Asd toe of blijven die daar?  

09-04-2016 22:03:00
bnv
bnv
Twee mogelijkheden:
Zodra het opstelterrein in Nm. gesaneerd gaat worden en het spul weg moet, of
het sloopprogramma gaat eerder dan het saneringsprogramma van start

Wanneer dat alles? Mij verder niet bekend.
 

09-04-2016 23:55:26
Amazonous
Amazonous
Quote
AlexH (vr 08 apr 2016 19:13:52 https://www.somda.nl/forum/12856/p574478/): Op de Live-app van de NS zijn de 451, 482, 458 en 450 nog te zien.

Ook die allemaal met timestamps op de 8e

2016-04-08T15:53:30.12+02:00

Geen idee of en waar de App dat laat zien, kan dat op zijn vroegst maandag nazoeken.

Laatst bewerkt door Amazonous op 09-04-2016 23:59
 

11-04-2016 11:14:30
wouterder
wouterder
Quote
sfj (vr 08 apr 2016 16:10:56 https://www.somda.nl/forum/12856/p574462/): Staat een hele rij dm '90 voor, niet echt de moeite waard.

Maximaal haalbare, naar wat ik zag op Flickr, is kops fotograferen.

Laatst bewerkt door wouterder op 11-04-2016 11:15
 

11-04-2016 11:24:30
kaptrein
kaptrein
Op Facebook zag ik in de groep Mat '64 foto's voorbijkomen vanaf de andere kant, er lijkt geen ander materieel voor te staan
Foto van Marcel Hogenes: http://i64.tinypic.com/vgsu9l.jpg

Laatst bewerkt door kaptrein op 12-04-2016 10:54
 

11-04-2016 20:01:10
AgentX
AgentX
Ja daar hebben we dus niks aan. Plaats anders een directe link naar de foto('s).  

14-04-2016 17:07:14
rob46
rob46
VR sleepte vandaag de 478, 463 en 441 van Mt naar het voormalige terminalterrein in de Hrp.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-04-2016 18:02:56
rob46
rob46
Voor de verandering weereens een VR-transport 3xPlanV van Mt naar Nm. Was wel bij Ht de verkeerde kant opgestuurd dus loc omlopen bij Ozbm en retour Ht, weer omlopen en nu naar Nm.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-04-2016 19:52:22
bert
bert
Niet bekend welke stellen het waren?  

19-04-2016 20:03:41
waalkade
waalkade
Ze waren om 19.45 nog niet in Nm.  

19-04-2016 20:31:51
rob46
rob46
Dat is wel apart, Nm a.17.25 dus goed zoeken zou ik zeggen. Vermoedelijk spoor 90.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-04-2016 20:36


57 jaar OV-fotografie.
 

19-04-2016 21:50:36
SGMm2137
SGMm2137
Quote
bert (di 19 apr 2016 19:52:22 https://www.somda.nl/forum/12856/p575651/): Niet bekend welke stellen het waren?
O.a de 454, andere twee niet gezien.
 

20-04-2016 07:52:30
TSNL250
TSNL250
446, 454 en 480 gok ik zo. Deze stonden in een drietal gekoppeld los van de rest op 8 april jl.  

20-04-2016 17:03:30
SGMm2137
SGMm2137
480 zat er niet bij want die staat nu nog in Mt.  

20-04-2016 17:44:23
rob46
rob46
Correct, achtereenvolgens kwamen 455+446+454 van Mt naar Nm.

Laatst bewerkt door rob46 op 20-04-2016 17:56


57 jaar OV-fotografie.
 

20-04-2016 22:55:56
bert
bert
446 was één van de gewassen stellen. En dan naar Nm?  

21-04-2016 08:00:37
martijn
martijn
Alle stellen zijn weleens gewassen, maar de 469 + 449 + 466 is het trio dat 'achter de hand' wordt gehouden.  

21-04-2016 10:41:31
bert
bert
Ja hoor natuurlijk. Bijdehand hoor. Even terug lezen misschien?  

21-04-2016 10:48:05
martijn
martijn
Gedaan, bericht van Vrijdag 08 apr 2016 - 10:37:47 geeft aan om welke stellen het gaat  


22-04-2016 14:32:46
rob46
rob46
RRF 24 bracht zojuist de 480 uit Mt naar Nm, dit is tevens het laatste PlanV-stel dat op Nm geplaatst werd. Hiermede komt het totaal op 16 terzijde gestelde stellen in Nm.

Laatst bewerkt door rob46 op 22-04-2016 16:19


57 jaar OV-fotografie.
 

22-04-2016 15:49:38
waalkade
waalkade
Quote
rob46 (di 19 apr 2016 20:31:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p575655/): Dat is wel apart, Nm a.17.25 dus goed zoeken zou ik zeggen. Vermoedelijk spoor 90.
Om 14.50 op 22 april was spoor 90 op een verblijfswagen na leeg.
 

22-04-2016 15:51:42
waalkade
waalkade
Quote
rob46 (vr 22 apr 2016 14:32:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p575910/): RRF 23 bracht zojuist de 480 uit Mt naar Nm, dit is tevens het laatste PlanV-stel dat op Nm geplaatst werd. Hiermede komt het totaal op 16 terzijde gestelde stellen in Nm.
Het zojuist was 14.31, wel onderweg een locwissel, de RRF 24 plaatste het stel.
 

22-04-2016 19:46:46
bnv
bnv
Quote
rob46 (vr 22 apr 2016 14:32:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p575910/): RRF 24 bracht zojuist de 480 uit Mt naar Nm, dit is tevens het laatste PlanV-stel dat op Nm geplaatst werd. Hiermede komt het totaal op 16 terzijde gestelde stellen in Nm.


Dat betekent dan, dat het koppeltje 476/957, dat nog in Mt. staat, ergens anders heen zal moeten gaan. Het zal toch geen functie meer hebben om het daar in Mt. nog te laten staan.
 

22-04-2016 22:10:05
thom
thom
Naar het schijnt zullen een aantal stellen blijven staan als geluidsmuur, dus kans dat ze gewoon in Mt blijven.

Laatst bewerkt door thom op 22-04-2016 22:10
 

23-04-2016 09:12:52
phantom
phantom
ik weet niet wat er nog in Mt staat nu,maar as men er een geluidsmuur wil maken met mat64 dan heb je aan de nu vermelde 2 stellen wel te weinig.
Ik vraag me trouwens af hoe goed een treinstel kan zijn als geluidswal ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

24-05-2016 14:55:12
kmark
kmark
Ik zag hier net (24-05) op Nm nog maar 3 V'tjes staan, aan de kant van het juk. De overige stellen welke hier vorige week nog stonden zijn weg.  

24-05-2016 15:08:59
rob46
rob46
Sleep is naar de andere zijde gerangeerd, achter het DDM1 mat.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-05-2016 21:32:59
ToH
ToH
Ik zie in deze video een Mat'64 Plan V staan op een Duits militair oefengebied (Weeze). Iemand een idee wat het nummer is?

https://youtu.be/UmnXsMVRmOE
Trein is even te zien op 1:40.
 

26-05-2016 21:34:07
kmark
kmark
Stel 477.  

26-05-2016 23:12:41
gvttreinen
gvttreinen
Deze https://m.flickr.com/#/photos/47909016@N03/17065152481/ dus.  

27-05-2016 04:22:13
ToH
ToH
Dank!  

09-06-2016 11:22:42
bert
bert
Nooit gemeld hier : op 4 mei 2016 de 449 + 466 + 469 op eigen kracht van Mt als 89232 naar Amf tbv...
[edit]:
In het OD van 4 mei bleek het vermeld. Maar vooral toch wel handig voor hier denk ik!
Bedankt bossie186

Laatst bewerkt door bert op 09-06-2016 15:22
 

09-06-2016 11:39:49
bacr
bacr
Wel in het OD van die dag, dacht ik.  

09-06-2016 12:08:53
bert
bert
Het staat daar ook niet (had ik al nagekeken).

Laatst bewerkt door moderator op 09-06-2016 13:26, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

09-06-2016 12:10:30
nathanvos2
nathanvos2
Met deze stellen word later dit jaar nog een afscheidsrit mee gereden volgens mij.  

09-06-2016 13:15:26
wouterder
wouterder
En staan nu in Amf opgeslagen voor die afscheidsrit.  

09-06-2016 15:02:27
bossie186
bossie186
Quote
bert (do 09 jun 2016 12:08:53 https://www.somda.nl/forum/12856/p581220/): Het staat daar ook niet (had ik al nagekeken).


Klopt, de overbrenging was ook op woensdag 4 mei.
 

31-08-2016 22:44:31
sfj
Vandaag bracht Volkerrail de 963, 475 en 471 van Nijmegen naar ACT in de Houtrakpolder.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-08-2016 23:05:19
maarten83
maarten83
Gaat binnenkort het sloopcircus van start en worden ze daarom alvast naar amsterdam gebracht?  

01-09-2016 00:24:12
thom
thom
Kan het helaas niet zien, de glazen bol heeft geen Wifi verbinding  

07-09-2016 12:57:21
moderator
Moderator
moderator
Een bericht waarin op de man gespeeld werd verwijderd. Laten we het hier wel gezellig houden.  

07-09-2016 14:16:56
erwin_6610
erwin_6610
Vandaag bracht volkerrail 203-5 de 480, 452 en 456 van Nijmegen naar de houtrakpolder  

07-09-2016 17:40:57
broek53
broek53
Ik ga er toch nog maar eens op wijzen dat er een apart topic is voor het Afscheid van mat '64. Bedoeling was om dit ontwikkelingentopic vrij te houden van weinig feiten en veel meningen en speculaties over een afscheidsgebeuren..  

07-09-2016 19:01:05
ToH
ToH
Stellen 469, 449 en 466 zijn weer te zien op NS Live. Ze zijn weer tegen de draad gezet dus.  

07-09-2016 19:33:23
moderator
Moderator
moderator
Quote
broek53 (wo 07 sep 2016 17:40:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p590350/): Ik ga er toch nog maar eens op wijzen dat er een apart topic is voor het Afscheid van mat '64. Bedoeling was om dit ontwikkelingentopic vrij te houden van weinig feiten en veel meningen en speculaties over een afscheidsgebeuren..


genoemde berichten over het afscheid van mat'64 verhuisd naar het daarvoor bestemde topic: https://www.somda.nl/forum/17552/p562066/Afscheid+van+Mat+%2764/
 

07-09-2016 20:29:49
M-BASS
M-BASS
Quote
AlexH (wo 07 sep 2016 19:01:05 https://www.somda.nl/forum/12856/p590362/): Stellen 469, 449 en 466 zijn weer te zien op NS Live. Ze zijn weer tegen de draad gezet dus.


Ze staan naast SB in ehv, 469 stond vandaag voor de deur. Weet iemand of er nog stellen geplukt worden tbv 876, alvorens naar hrp te gaan?

Laatst bewerkt door M-BASS op 07-09-2016 20:32
 

08-09-2016 00:05:46
thom
thom
Voorlopig heeft de 469 vandaag zijn herindienstellingsbeurt gehad  

08-09-2016 10:06:39
wilcot
wilcot
Quote
M-BASS (wo 07 sep 2016 20:29:49 https://www.somda.nl/forum/12856/p590375/):
Quote
AlexH (wo 07 sep 2016 19:01:05 https://www.somda.nl/forum/12856/p590362/): Stellen 469, 449 en 466 zijn weer te zien op NS Live. Ze zijn weer tegen de draad gezet dus.


Ze staan naast SB in ehv, 469 stond vandaag voor de deur. Weet iemand of er nog stellen geplukt worden tbv 876, alvorens naar hrp te gaan?

Stellen staan nu thv het stadion van PSV niet kunnen zien of ze tegen de draad staan
 

08-09-2016 11:16:11
hw1969
hw1969
Alle vier staan tegen de draad: 876, 466, 449 en 469  

08-09-2016 11:17:26
thom
thom
Staan daar ivm met wekelijkse werkzaamheden aan het emplacement aldaar.  

12-09-2016 20:36:14
nathanvos2
nathanvos2
Ik kwam via Facebook een petitie tegen voor het behoud van het stel bij Amsterdam Lelylaan. De NS wil hem graag naar de sloop brengen. http://www.petities24.com/behoudt_mat64_treinstel_op_amsterdam_lelylaan  

12-09-2016 23:51:46
wouterder
wouterder
Tja, het zijn twee Bk bakken, dus rijdend behouden heb je niet veel aan ....  

13-09-2016 08:26:51
ZJ37
ZJ37
In het artikel staat ook niet dat het bedoeling is om die trein weer te laten rijden.  

13-09-2016 09:14:05
bacr
bacr
Dan zal er vast iemand met een (wel) degelijk bedrijfsplan op moeten staan die bovendien zorgt dat de boel daar op geen enkele wijze verslonst. Dat er nu niets mee gebeurt is op zich al vorm van imagoschade voor NS, die ze zich niet nog verder op de hals willen halen. Dat redt je vast niet met een halve goedbedoelende buurtvrijwilligersclub.  

13-09-2016 09:17:45
broek53
broek53
Dat zal best, maar het beleid rondom het weggeven van materiel kennende, heeft NS geen enkele bemoeienis meer met deze bakken.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-09-2016 12:51
 

13-09-2016 09:25:18
bacr
bacr
Het beleid is dan ook geworden dat ze niets meer weggeven...  

13-09-2016 18:34:23
timtrein
timtrein
Wat staat er dan aan de Lelylaan...  

13-09-2016 18:39:14
martijn
martijn
Geen Google thuis? Plan V Lelylaan is voldoende

En anders stukkie terugscrollen naar 29 oktober 2015 https://www.somda.nl/forum/12856/75/Ontwikkelingen+Mat+%2764/
 

13-09-2016 18:39:30
wouterder
wouterder
Vandaag, zoals ook in het OD Topic gemeldt is, werd de Plan V 455 overgebracht door een VR V100 van Nm naar Amf.
Iemand bekend waarom deze niet naar Hrp is gegaan, zoals de andere twee transporten de afgelopen weken?

Laatst bewerkt door wouterder op 13-09-2016 23:34
 

13-09-2016 18:43:58
timtrein
timtrein
Begrijpend een discussie lezen is moeilijk, merk ik. bacr reageerde dat NS niets meer weggaf, maar wat daar staat is toch geen "niets".  

13-09-2016 19:04:06
bert
bert
Ik las 455 vanuit Nm naar ... Houtrak?
Weet iemand waarom 1 stel? Ze gaan/gingen tot steeds per drie?

(excuus: zag niet dat antwoord er al stond op telefoon)

Laatst bewerkt door bert op 13-09-2016 19:13
 

13-09-2016 19:06:59
sfj
Volkerrail bracht vandaag met de 203-1 stel 455 van Nm naar Amf, daar is het voor de loods geplaatst.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

13-09-2016 19:16:47
martijn
martijn
Quote
timtrein (di 13 sep 2016 18:43:58 https://www.somda.nl/forum/12856/p591126/): Begrijpend een discussie lezen is moeilijk, merk ik. bacr reageerde dat NS niets meer weggaf, maar wat daar staat is toch geen "niets".

Mwa, als je terugleest, zou je kunnen concluderen dat die zin best polyinterpretabel was...
 

13-09-2016 21:51:46
thom
thom
Quote
timtrein (di 13 sep 2016 18:43:58 https://www.somda.nl/forum/12856/p591126/): Begrijpend een discussie lezen is moeilijk, merk ik. bacr reageerde dat NS niets meer weggaf, maar wat daar staat is toch geen "niets".

Klopt beide

Het stel is volgens mij voor een x-jaar in bruikleen gegeven, en is nog steeds eigendom NS.
 

14-09-2016 17:00:10
rob46
rob46
Vandaag sleepte VR 203-1 achtereenvolgens 965, 961 en 474 van Nm naar de Hrp. https://www.flickr.com/photos/rob46/29596830631/in/dateposted-public/
Per saldo staan er nu nog zes stellen op Nm.

Laatst bewerkt door rob46 op 15-09-2016 14:08


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl