Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
18-02-2016 10:50:47
marciekemp
marciekemp
De 471 is inderdaad buiten dienst nu, de A-staat is overschreden dus het stel mag de baan niet meer op  

18-02-2016 12:16:27
ov_wijzer
ov_wijzer
Wat is een A-staat?  

18-02-2016 15:25:29
adeon
adeon
Linkje naar de foto's.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12729132_1723798471189480_9172835832304316025_n.jpg?oh=d6e8ffbf31b1724cec10cd63f4e57490&oe=5726C99D

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12744670_1723798011189526_6499600610020207734_n.jpg?oh=deacf2ff683d50ba5d75ef0f6c9730e6&oe=57658F41
 

18-02-2016 16:45:37
aarclay
aarclay
Defecten heb je naar mijn weten in drie gradaties: A, B en C
A is het ergste, en C het minst erge.

Dus blijkbaar heeft die trein een ernstig defect.


Choo choo.....
 


18-02-2016 17:19:31
gose91
gose91
Voor zover ik weet heet dat prio 1, 2 en 3.
Denk dat het hier gaat om type onderhoud. C-staat is kort cyclisch, elke paar maanden. A-staat zal dan wel om grote beurten gaan.
 

18-02-2016 18:45:45
thom
thom
Quote
aarclay (do 18 feb 2016 16:45:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p569006/): Defecten heb je naar mijn weten in drie gradaties: A, B en C
A is het ergste, en C het minst erge.

Dat is een verkeerde aanname, jij hebt het nu over A-,B- en C-storingen, de klasses waar de omvang en betrekking van een storing in gegradeerd worden.
Een A-storing is veiligheids gerelateerd en een C-storing heeft betrekking tot comfort.

De A-Staat heeft betrekking op de revisie cylus van het materieel, een verlopen A-staat betekend dus dat de revisie termijn verstreken is en aan een nieuwe revisie toe is.

Waarmee je dus ook de keus kunt maken om dat niet te doen en het materieel aan de kant te zetten zos in dit geval.

Laatst bewerkt door thom op 18-02-2016 18:46
 

18-02-2016 18:51:24
M-BASS
M-BASS
Revisietermijn van 471 liep af op 7-9-2015, met 3x een half jaar verlenging mogelijk. Dus zou het 7-3-2016 zijn dat er weer iets aan gedaan moest worden.  

18-02-2016 18:55:55
mich
mich
Daarnaast zijn er losstaande revisietermijnen van draaistellen, wielstellen, compressoren, remonderdelen en meer. Als een van deze verloopt verloopt ook de A staat. Je kunt wel bijvoorbeeld een stroomafnemer welke over de revisietermijn is maar nog in goede staat goedkeuren voor een jaar.  

18-02-2016 23:04:38
timtrein
timtrein
Het is natuurlijk mogelijk dat een veiligheidsbeurt een paar weken eerder is uitgevoerd dan exact op de datum van afloop. Ik weet niet of de oude datum dan blijft staan. Het is natuurlijk al bijna 7 maart.  

03-03-2016 14:57:11
bnv
bnv
Vandaag in het OD onderstaand bericht van het naar het noorden gaan van de 963, 471 en 475.

V100 203-1 met Mat'64 963+475+471 12:45 door Std ri Rm Ehv en verder.

De laatste weken zijn er geen berichten meer geweest over data van terzijdestelling, neem aan dat de 471 en de 475 dat dan zijn, en wellicht ook de 474? Nog meer?
Verder zou het onderhoud 1 maart stoppen, geen idee of dat inderdaad ook gestopt is met ingang van deze week. Zo ja, zullen er deze maand maart nog vele volgen afgezien van de 452 en de 456 die over uiterlijk een kleine drie weken aan de maximale termijn zitten.

Wie weet er intussen meer?
 

03-03-2016 15:51:37
rob46
rob46
De terzijdegestelde 471, 475 en 963 zijn in Nm opgeslagen.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-03-2016 16:15:15
bossie186
bossie186
De 474, 965, 961 en 467 staan ook nog in Mt, terzijde. De 443 is inmiddels weer in dienst afgezien dat hij eerst ook naast de terzijdegestelde stellen stond

Laatst bewerkt door bossie186 op 03-03-2016 16:15
 

03-03-2016 16:19:12
stefanvw14
stefanvw14
Quote
rob46 (do 03 mrt 2016 15:51:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p570384/): De terzijdegestelde 471, 475 en 963 zijn in Nm opgeslagen.


Waarom zijn de stellen nog opgeslagen of moet er nog apparatuur zoals de ATB-kast uit worden verwijderd zodat deze hergebruikt kan worden?
 

03-03-2016 16:28:01
broek53
broek53
Er staat nog een hele rij stellen te wachten op sloop. Uit het feit dat ze niet meer naar het technisch Centrum van Eindhoven gaan, kun je afleiden dat de terzijde gestelde stellen niet meer geplukt worden, in ieder geval niet systematisch meer.  

03-03-2016 16:39:00
AJT
AJT
De stellen hebben een tijd in Mt terzijde gestaan. Dat is lang genoeg om ze ten behoeve van de werkplaats te plukken  

03-03-2016 17:33:08
rob46
rob46
Er wordt momenteel ruimte in Mt gemaakt vandaar de move naar Nm.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-03-2016 18:39:04
ov_wijzer
ov_wijzer
Maar nu is de vraag nog niet beantwoord of het onderhoud per 1 Maart gestopt is? Oftewel dat de inzet met enkele weken afgelopen is.....  

04-03-2016 21:51:24
thom
thom
http://l1.bbvms.com/view/standaard/2601277.html
Filmpje uit een ander topic gekopieerd, maar dat geeft wel aan waarom men eerdaags geen ruimte meer heeft in Maastricht om mat'64 te onderhouden...
 

04-03-2016 22:01:58
bossie186
bossie186
Gebeurd er eigenlijk alleen maar onderhoud bij Plan V in Mt, of gebeurd dit ook in Ehv? En wat doen ze in Ehv precies?  

04-03-2016 22:04:32
thom
thom
Mt is een OnderhoudsBedrijf en Ehv een ServiceBedrijf.

Het reguliere onderhoud gebeurd in Maastricht en in Eindhoven doet men tussebeurten en bv het wisselen van defecte draaistellen Mg's en Compressoren ed.
 

04-03-2016 22:17:29
bossie186
bossie186
Maar als de stellen laatst in Mt nog een halfjaarsbeurt heeft gehad in bijv. december, dan zou het treinstel zonder tussentijds Mt te bezoeken nog tot juni kunnen blijven doorrijden, of heb ik het mis?

Laatst bewerkt door bossie186 op 04-03-2016 22:17
 

04-03-2016 22:26:24
cuneo56
cuneo56
De onderhouds cyclus is afhankelijk van kilometers en tijd. Voor het meeste materieel zijn de maximum kilometers echter als eerste bereikt.
Ik heb er al jaren niet mee mee van doen, maar voor mat'64 ligt dat relatief laag. ( door o.a. de remblokken).
Ik meen ergens rond de 20.000 kilometer ( maar je geheugen maakt wel eens foutjes)
 

04-03-2016 23:25:28
timtrein
timtrein
Ik meende (uit de tijd van de 419) dat het bij mat'64 op 60 dagen is gesteld (of inderdaad zoveel km).  

07-03-2016 20:03:45
SGMm2137
SGMm2137
De 479 is vandaag geplaatst op spoor 54 in Mt.
De 469 staat al een aantal dagen op spoor 173 in Ehv.
Beiden stellen staan op sporen zonder bovenleiding. Verder geen info.
 

07-03-2016 22:50:49
broek53
broek53
479 is inderdaad terzijde.  

09-03-2016 16:23:16
rob46
rob46
Afgelopen nacht kwam vanuit de 4400 de 452 naar de opstelsporen Nm en ging terzijde.


57 jaar OV-fotografie.
 

09-03-2016 16:32:02
ov_wijzer
ov_wijzer
De 443 is volgens treinenradar ook weer op een spoor in Mt geplaatst zonder bovenleiding. Ook terzijde?  

13-03-2016 16:09:01
rob46
rob46
Quote
ov_wijzer (do 03 mrt 2016 18:39:04 https://www.somda.nl/forum/12856/p570408/): Maar nu is de vraag nog niet beantwoord of het onderhoud per 1 Maart gestopt is? Oftewel dat de inzet met enkele weken afgelopen is.....
Het onderhoud in Ob Mt is per 1-3 gestopt.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-03-2016 16:55:09
ZJ37
ZJ37
Zonder er conclusies aan te willen verbinden: Te Mt vond een half uurtje geleden een rangeerbeweging plaats met de 453+458+465+482+466 die nu allemaal naast de werkplaats zijn gezet (weet geen spoornummer).  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-03-2016 20:04:20
ov_wijzer
ov_wijzer
De 453+458 rijden nu in de 6900 rond, waar eerder vandaag de 441+446 reden. De 453 heeft van de week een dag in de werkplaats Mt gestaan. Toch onderhoudsbeurtje gehad?  

13-03-2016 22:36:08
ZJ37
ZJ37
Zijn inderdaad aan het begin van de avond uitgewisseld. 441+446 kwamen via Std naar Mt en de 453+458 via Vk naar Hrl.

Overigens nieuws voor het OD-topic.
 

15-03-2016 15:54:52
rob46
rob46
VR heeft zojuist de in Mt terzijde gestelde 965, 961 en 474 naar het opstelterrein in Nm overgebracht.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-03-2016 20:48:37
waalkade
waalkade
In Nm op de voormalige heuvelsporen staan er nu (17.30) 8 op een rijtje naast de DH's.
Van noord naar zuid 452 - 456 - 965 + voor mij nog 5 onbekende Plan V's.
 

15-03-2016 21:03:16
PimTH
PimTH
Sinds wanneer zijn er in Nederland DH'en? Bedoel je niet DM'90'en?  

15-03-2016 21:12:03
sfj
DM90 is ook dieselhydraulisch materieel hoor, dus die term klopt wel.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

15-03-2016 21:22:39
BasSNG2001
BasSNG2001
Tevens is DH de officiële (NS-)benaming voor de Wadloper.


#DiscoverEU
 

15-03-2016 21:37:47
jg64
jg64
is de 457 ook terzijde gesteld in Mt ? Deze stond hedenavond bij de andere terzijde staande stellen.  

15-03-2016 21:41:08
rob46
rob46
Quote
waalkade (di 15 mrt 2016 20:48:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p571611/): In Nm op de voormalige heuvelsporen staan er nu (17.30) 8 op een rijtje naast de DH's.
Van noord naar zuid 452 - 456 - 965 + voor mij nog 5 onbekende Plan V's.
Alle overige stellen zijn wel bekend maar de vraag is of nu de 452 en 456 ook plat staan. De terzijdegestelde 452 stond namelijk al dagen opgebouwd.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-03-2016 21:57:40
waalkade
waalkade
Ja, plat, ze staan op bovenleidingsloos spoor.
De 452 stond op spoor 6b en vandaar uit naar een spoor in de 80 serie getrokken/geduwd.
 

15-03-2016 22:26:14
marciekemp
marciekemp
De 456 stond vanmiddag nog netjes opgebouwd, kan best dat deze inmiddels ook is verplaatst  

15-03-2016 22:36:02
waalkade
waalkade
Dat weet ik wel zeker, stel 456 staat recht tegenover puntje perron spoor 4b.  

16-03-2016 04:18:00
marciekemp
marciekemp
@waalkade Daar stond de 456 afgelopen middag dus ook al netjes tegen de draad  

16-03-2016 08:04:45
rob46
rob46
Ik snap het ff niet meer, staat de 456 nu tussen de terzijdegestelde stellen plat of gewoon nog tegen de draad.?


57 jaar OV-fotografie.
 

16-03-2016 08:56:19
Rolffiej19
Rolffiej19
456 staat in iedergeval nog niet terzijde . De 452 wel


MCN ASD
 

16-03-2016 09:03:16
rob46
rob46
Precies, vandaar m'n verbazing dat de 456 in de rij zou staan.
Als ik @Waalkade z'n tekst lees staan vanaf het juk achtereenvolgens 471, 475, 963, 474, 961, 965, 456 en 452 op een bovenleidingloos spoor.

Laatst bewerkt door rob46 op 16-03-2016 09:10


57 jaar OV-fotografie.
 

16-03-2016 09:57:11
slifor2
slifor2
Opvallend volgens Treinradar rijdt de 965 nu bij Heeze richting Eindhoven....

Laatst bewerkt door moderator op 16-03-2016 10:49, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

16-03-2016 10:21:28
Rolffiej19
Rolffiej19
Er stond mij iets van bij dat de 965 zijn GPS kwijt is geraakt aan een ander stel en die 965 staat toch echt terzijde sinds Januari


MCN ASD
 

16-03-2016 10:25:46
theicmm
theicmm
Zou inderdaad om een SGM II gaan die met de GPS van de 965 rond rijd.  

16-03-2016 12:27:45
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
rob46 (wo 16 mrt 2016 08:04:45 https://www.somda.nl/forum/12856/p571643/): Ik snap het ff niet meer, staat de 456 nu tussen de terzijdegestelde stellen plat of gewoon nog tegen de draad.?
Volgens treinenradar gps staat de 456 niet tegen de draad. De 466 staat momenteel in de werkplaats Mt.
 

16-03-2016 13:02:25
rob46
rob46
De 466 heeft een defecte MG.


57 jaar OV-fotografie.
 

16-03-2016 13:03:35
AgentX
AgentX
MG?  

16-03-2016 13:10:39
bacr
bacr
MotorGenerator  

16-03-2016 13:44:02
trein00
trein00
Quote
ov_wijzer (wo 16 mrt 2016 12:27:45 https://www.somda.nl/forum/12856/p571667/):
Quote
rob46 (wo 16 mrt 2016 08:04:45 https://www.somda.nl/forum/12856/p571643/): Ik snap het ff niet meer, staat de 456 nu tussen de terzijdegestelde stellen plat of gewoon nog tegen de draad.?
Volgens treinenradar gps staat de 456 niet tegen de draad. De 466 staat momenteel in de werkplaats Mt.


Ik dacht dat er in Maastricht geen onderhoud/reparatie meer gedaan werd?
 

16-03-2016 13:50:32
AgentX
AgentX
Dat er een Plan V in de werkplaats in Mt staat wil toch niet zeggen dat er ook daadwerkelijk onderhoud aan gepleegd wordt?  


16-03-2016 13:58:33
trein00
trein00
Waarvoor worden ze dan in de werkplaats gezet? Bericht ging dat er in de werkplaats door de verbouwing geen ruimte meer was . .  

16-03-2016 14:23:00
VIRMm1
VIRMm1
Voor planmatig onderhoud is er misschien geen ruimte meer, voor EBK 's wel gewoon (extra binnenkomst)

Dat is met de 466 nu het geval.
 

16-03-2016 16:49:36
waalkade
waalkade
Quote
rob46 (wo 16 mrt 2016 09:03:16 https://www.somda.nl/forum/12856/p571649/): Precies, vandaar m'n verbazing dat de 456 in de rij zou staan.
Als ik @Waalkade z'n tekst lees staan vanaf het juk achtereenvolgens 471, 475, 963, 474, 961, 965, 456 en 452 op een bovenleidingloos spoor.
Vandaag rond 15.30 met een verrekijker in de weer geweest, het rijtje klopt.
Even later door naar Nmrep (de Kuul), daar stonden wel tegen de draad de 464 en de 447.
 

16-03-2016 17:56:42
Amazonous
Amazonous
Quote
Rolffiej19 (wo 16 mrt 2016 10:21:28 https://www.somda.nl/forum/12856/p571655/): Er stond mij iets van bij dat de 965 zijn GPS kwijt is geraakt aan een ander stel en die 965 staat toch echt terzijde sinds Januari

Ik zie in zijn geheel geen positiemeldingen meer vanaf de 965 komen, dus waarschijnlijk is er inderdaad gewisseld en ergens in de applicatie richting die openbare treinradar-dingen een koppeling fout.
 

17-03-2016 08:06:18
TSNL250
TSNL250
Dat is wel zeker. Als je het opzoekt kun je ook zien dat de 965 in jaruari door zijn laaste verlengingsbeurt was. Dus de stempel terzijde.  

17-03-2016 22:19:52
Mat64Rens
Mat64Rens
Volgens de T&T staan de stellen 450 + 480 op een van de kopsporen in Ehv. Van stel 480 weet ik dat het deze week nog in Mt stond. Iemand enig idee hoe het met deze stellen zit?  

18-03-2016 11:53:21
stefanvw14
stefanvw14
Van een bericht dat op Facebook in groep Mat'64 is geplaatst:

KAN VIERDE MAT'64 DE SLOPERSHAMER ONTSPRINGEN? ZIJN ER INITIATIEFNEMERS?
Onlangs heb ik de provincie Limburg benaderd met de vraag of er gezien de sterke band van deze provincie met de Mat'64 geen mogelijkheid bestaat een exemplaar op een zichtlocatie in Limburg te behouden, en er eventueel een creatieve bestemming aan te geven, naar analogie van het treinstel in Amsterdam. Los van de planmatige inzet is namelijk ook een deel van dit materieel mede door Limburgers in Aken gebouwd.
Verantwoordelijk gedeputeerde Van der Broeck antwoordt mij vandaag (18 maart 2016) hier geen directe rol voor de provincie in te zien. Via het depot van het Spoorwegmuseum in Blerick blijft de 876 al deels voor Limburg behouden. Qua onderhoud zoekt men in Blerick ook nog vrijwilligers, aldus de provincie. In totaliteit worden drie Mat'64-exemplaren van sloop uitgezonderd. Maar zowel de provincie als de NS houden de mogelijkheid open een vierde exemplaar te redden, getuige volgend citaat: "De NS geeft aan dat de oude treinstellen al via een sloopopdracht zijn “weggezet”. Vanwege de asbest in de rijtuigen en de olierestanten die er in kunnen zitten is er veel aandacht uitgegaan naar een goede ontmanteling. Indien belangstellenden vanuit een particulier initiatief echter op korte termijn tot een haalbaar plan voor een creatieve herbestemming en exploitatie kunnen komen, kan ik bemiddelen richting NS om een extra rijtuig uit het slooppakket te houden. Onder strikte voorwaarden heeft NS aangegeven daartoe eventueel bereid te zijn. Daarbij is, zoals u zelf ook al aangeeft, haast geboden.
Marcel Boreas, Susteren
P.S. Ik ben zelf geen initiatiefnemer, maar wellicht dat dit bericht door liefhebbers doorgeplaatst kan worden, voor het geval zich iemand geroepen voelt.
 

18-03-2016 12:42:48
rolandrail
rolandrail
Hopelijk voelt helemaal niemand zich geroepen voor een 4e exemplaar, 1 of 2 is meer dan zat.  

18-03-2016 13:02:51
AgentX
AgentX
Leuk idee, maar weinig kans van slagen in mijn ogen. Hup, nieuwe stichting Mat '64 Limburg, vol goede moed wat privégelden spenderen om het stel daar te krijgen en dan begint het drama.
Als je ziet wat een moeite en geld het kost (wat er niet is) om de huidige twee (of al het andere museummaterieel) op de baan te houden, voorzie ik alleen maar meer stilstaand wegroestend materieel.
 

18-03-2016 13:03:32
maarten83
maarten83
Welke stichting heeft dan het derde exemplaar? Want bij mij weten heeft het NSM en de MAT64 stichting elk 1 stel.  

18-03-2016 13:15:20
stefanvw14
stefanvw14
De 419 is natuurlijk ten zielen gegaan en daarvoor is de 904 gekomen.  

18-03-2016 13:28:06
dh3201
dh3201
Quote
maarten83 (vr 18 mrt 2016 13:03:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p571893/): Welke stichting heeft dan het derde exemplaar? Want bij mij weten heeft het NSM en de MAT64 stichting elk 1 stel.

Worden daar niet die twee bakken in Amsterdam mee bedoeld?


Shqiperise-lopers?
 

18-03-2016 13:51:51
bacr
bacr
Ehm... vertel, wat zijn ook alweer 'die twee bakken in Amsterdam'?

Laatst bewerkt door bacr op 18-03-2016 13:52
 

18-03-2016 14:13:27
bossie186
bossie186
'Perron Lelylaan' bij Amsterdam Lelylaan bedoeld dh3201. Het is het treinstel bestaande uit de Bk's van de 962 en 964. Rijvaardig zijn ze uiteraard niet.

Laatst bewerkt door bossie186 op 18-03-2016 14:15
 

18-03-2016 15:11:46
dh3201
dh3201
Precies.
Als ik het Limburgse verhaal goed begrijp, gaat dat ook over een statisch exemplaar.


Shqiperise-lopers?
 

18-03-2016 22:50:59
bnv
bnv
Quote
stefanvw14 (vr 18 mrt 2016 11:53:21 https://www.somda.nl/forum/12856/p571880/): Van een bericht dat op Facebook in groep Mat'64 is geplaatst:

KAN VIERDE MAT'64 DE SLOPERSHAMER ONTSPRINGEN? ZIJN ER INITIATIEFNEMERS?
"De NS geeft aan dat de oude treinstellen al via een sloopopdracht zijn “weggezet”. Onder strikte voorwaarden heeft NS aangegeven daartoe eventueel bereid te zijn. Daarbij is, zoals u zelf ook al aangeeft, haast geboden.
Marcel Boreas, Susteren
O, u heeft haast! Zal betekenen dat het sloopcircus wellicht dit voorjaar weer van start zal gaan.

Laatst bewerkt door moderator op 19-03-2016 05:50, reden: Quoot gefixt.
 

20-03-2016 10:20:51
moderator
Moderator
moderator
Een aantal berichten met spotmeldingen is verplaatst naar het dagtopic opvallende dingen van gisteren.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

20-03-2016 22:28:59
thom
thom
Dat sloopcircus zal inderdaad eerdaags wel weer van start gaan, die dingen blijven bewaren heeft niet heel veel nut...  

21-03-2016 01:33:03
jochem
jochem
Even terugkomend op de 452 en 456: volgens de systemen terzijde sinds 9-3 respectievelijk 14-3.

Quote
Mat64Rens (do 17 mrt 2016 22:19:52 https://www.somda.nl/forum/12856/p571841/): Volgens de T&T staan de stellen 450 + 480 op een van de kopsporen in Ehv. Van stel 480 weet ik dat het deze week nog in Mt stond. Iemand enig idee hoe het met deze stellen zit?
Beide stellen waren over hun C-controle heen maar zijn vanaf vandaag weer inzetbaar verklaard.

Laatst bewerkt door jochem op 21-03-2016 01:35
 

21-03-2016 05:37:13
phantom
phantom
Quote
thom (zo 20 mrt 2016 22:28:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p572066/): Dat sloopcircus zal inderdaad eerdaags wel weer van start gaan, die dingen blijven bewaren heeft niet heel veel nut...

Als je niet van plan bent de stellen te blijven gebruiken tot je nieuwe materieel er is,dan heeft dat i.d.d. weinig zin.
Dat die aanpak mijn inziens de verkeerde is,en men het mat beter zou moeten blijven gebruiken tot er die nieuwe ademruimte is,das een ander verhaal.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

21-03-2016 12:43:52
thom
thom
Quote
phantom (ma 21 mrt 2016 05:37:13 https://www.somda.nl/forum/12856/p572075/):
Quote
thom (zo 20 mrt 2016 22:28:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p572066/): Dat sloopcircus zal inderdaad eerdaags wel weer van start gaan, die dingen blijven bewaren heeft niet heel veel nut...

Als je niet van plan bent de stellen te blijven gebruiken tot je nieuwe materieel er is,dan heeft dat i.d.d. weinig zin.
Dat die aanpak mijn inziens de verkeerde is,en men het mat beter zou moeten blijven gebruiken tot er die nieuwe ademruimte is,das een ander verhaal.

Dat is inderdaad een ander verhaal en het moge inmiddels ook wel duidelijk zijn waarom
 

21-03-2016 13:05:39
rob46
rob46
Quote
sfj (ma 25 jan 2016 09:13:54 https://www.somda.nl/forum/12856/p566507/): Volkerrail brengt vanmorgen 3x plan V van Amf naar Dgr. Achterste was de 954, andere vermoedelijk 950+956
En vanmorgen bracht VR de 954 weer van de Dgr naar Amf, zo blijft men lekker bezig.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2016 19:56:22
moderator
Moderator
moderator
De discussie over controles is afgesplitst: https://www.somda.nl/forum/17932/Controles+aan+het+materieel/ .


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

22-03-2016 23:47:11
sfj
Vandaag bracht Volkerrail 443+479+467 Mt-Nm. De nummertjes niet 100% zeker, maar gezien de documentatie klopt het wel. Er zijn sowieso drie stellen overgebracht.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

24-03-2016 12:52:02
waalkade
waalkade
De 443 staat aan het juk, de 479 middenin en de 467 staat aan de Ah zijde.
Voor de laatste twee moest ik op maximale vergroting de ABk koppen fotograferen vanaf puntje perron spoor 1a, de "grote" nummers hiervan zijn niet leesbaar.
 

30-03-2016 16:22:43
rob46
rob46
VR sleepte vanmiddag de terzijdegestelde 457 van Mt naar Nm; https://www.flickr.com/photos/rob46/25530799554/in/dateposted-public/

Laatst bewerkt door rob46 op 30-03-2016 18:07


57 jaar OV-fotografie.
 

30-03-2016 17:05:49
waalkade
waalkade
Was de VR 203-1 die om 16.10 klaar was met het plaatsen van de 457 op een bovenleidingsloos spoor.
Ging meteen daarna ri een van de sporen waar de dubbeldekkers staan.
 

30-03-2016 17:17:55
broek53
broek53
De vraag is waarom de stellen vrijwel allemaal nog naar Mt gaan en dan door VR het hele stuk teug gesleept moeten worden. Niemand moet nog wat met de stellen in Mt immers. Maar dat zal wel met systeem- en afspraakautisme te maken hebben.  

30-03-2016 20:42:45
bossie186
bossie186
Na de 444,447, 453, 464 en 465 uit Nm, de gewassen 446, 449 en 469 uit Gv en de uit Ehv gekomen 451, 458 en 482 staan er 18 (nog) beschikbare stuks Plan V in Mt te wachten op wat komen gaat; 441, 444, 446, 447, 449, 450, 451, 453, 454, 455, 458, 463, 464, 465, 469, 478, 480 en 482. De 466 is de enige Plan V die de Limburgse hoofdstad nog een beetje probeert te ontwijken en staat op het moment in Rtd voor een nog onduidelijke reden.

Laatst bewerkt door bossie186 op 30-03-2016 21:18
 

30-03-2016 21:15:39
279
279
466 is weer vertrokken richting het zuiden: Ehv of Mt ??  

30-03-2016 21:17:37
MasterE
MasterE
Hou het maar op Mt. Dan is vanavond al het mat '64 op 1 plek. Ik verwacht niet dat het spul nog wordt ingezet.


Mcn Asd
 

30-03-2016 21:46:54
TSNL250
TSNL250
Dat klopt. De 466 is nu als laatste stel onderweg naar mt. Als die daar is aangekomen is het definitief afgelopen met Plan V  

30-03-2016 22:04:02
AJT
AJT
Hoe weten jullie dit zeker?  

31-03-2016 04:10:34
MasterE
MasterE
Niets is zeker in het leven.  

01-04-2016 20:07:33
AJT
AJT
Ik lees op Wikipedia dat alle stellen terzijde staan. Klopt dit?  

01-04-2016 20:15:07
Dennis1977
Dennis1977
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, heeft mat'64 eergisteren voor het laatst gereden in 4417/9619/9624. Over en uit voor wat betreft dit materieel.  

01-04-2016 20:29:01
jg64
jg64
Van de 19 aanwezige stellen in Mt staan de 441,446,450,451,454,455,458,463,478,480 en 482 tegen de draad. Hopelijk is dit een teken voor mogelijke inzet op korte termijn.  

01-04-2016 20:36:35
broek53
broek53
Neen. Je kunt op wiki alles zetten wat je wilt, maar dat hoeft niet juist te zijn.
Stellen zijn naar Mt gedirigeerd omdat de stand van het overige materieel goed is en mat '64 niet echt nodig. Daarmee staan ze nog niet terzijde, dat gebeurt per 4 april.
Niet dat dat in de praktijk veel uitmaakt natuurlijk ☺. Ik denk dat de stroomafnemers neer gaan, dat zal het verschil zijn,
 

01-04-2016 23:26:43
mtlx
mtlx
Volgens de berichtgeving was vandaag de laatste dag van mogelijke inzet. Aangezien dat niet gebeurd is/schijnbaar niet nodig was, is het inderdaad over en uit.  

01-04-2016 23:35:48
MasterE
MasterE
De stellen hebben gisteren en vandaag ook geen controle beurten meer gekregen, dus kunnen ook niet 1, 2, 3 worden ingezet.


Mcn Asd
 

02-04-2016 23:42:34
bnv
bnv
Quote
jg64 (vr 01 apr 2016 20:29:01 https://www.somda.nl/forum/12856/p573613/): Van de 19 aanwezige stellen in Mt staan de 441,446,450,451,454,455,458,463,478,480 en 482 tegen de draad. Hopelijk is dit een teken voor mogelijke inzet op korte termijn.


Als het goed is moet in Mt ook nog staan het koppeltje 476/957 (van het ongeval Tb van maart 2015).
 

03-04-2016 00:55:52
sammy
sammy
Klopt, die staan langs oprit van de Maasbrug. (bij de Mediamarkt /Jumbo)

Laatst bewerkt door moderator op 03-04-2016 04:54, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

06-04-2016 18:39:16
rob46
rob46
VR 203-1 sleepte in de namiddag de 450, 444 en 465 vanuit Mt naar de voormalige terminal in de Hrp.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-04-2016 09:12:39
BusNL
BusNL
de 444  

07-04-2016 10:54:43
VIRMm1
VIRMm1
Wat is de reden dat de stellen daar naar toe worden gebracht? Elders las ik opslag, met welk doel doet men dat?  

07-04-2016 11:10:39
thom
thom
Ongetwijfeld in afwachting van sloop, en Mt zal die ruimte waar de stellen nu staan vast beter kunnen gebruiken.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl