Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
15-10-2014 08:58:16 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dat klopt en geldt voor meerdere stellen. 57 jaar OV-fotografie. |
20-10-2014 15:26:51 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag kwamen de laatste vier nog in On aanwezige sloopstellen 891+874+881+888 naar Aswplz.In totaal werden 28 stellen vanuit On naar Aswplz overgebracht.Zie:https://www.flickr.com/photos/rob46/15583843622/ 57 jaar OV-fotografie. |
20-10-2014 21:27:23 | ||
---|---|---|
bnv
|
Als ik het goed heb, zijn er na Onnen nog de volgende sloopstellen (Plan V) aanwezig: Aswplz: 445, 851, 924 en een halfje 887. En vanaf vandaag dan ook de 874, 881, 888 en 891. Utrecht Cartesiusweg: 928 Leeuwarden: 937 Dijksgracht: 855, 880, 890 en een halfje 887. Nog 13 stellen dus. |
20-10-2014 21:30:29 | ||
---|---|---|
sfj
|
En nog de T's 522 (2 van de 4 bakken) te Hlmwph en de 526 te Amf. Iemand meldde vandaag op Facebook dat deze plan T bakken binnenkort ook richting de Zaanstraat gaan. Of dat klopt weet ik niet. |
21-10-2014 11:03:39 | ||
---|---|---|
bnv
|
En nu we het toch daar over hebben: In den lande verblijven ook nog de 460, de 461 en de 472. Die hebben destijds een andere functie gekregen na afvoer. Worden die stellen daarvoor nog gebruikt waarvoor ze waren bestemd of is dat intussen voorbij. En zijn ze slooprijp. Zo ja, kunnen ze nog mee in het sloopprogramma van dit jaar.(of niet meer). En dan is er nog de 477 in Weeze. (mocht die daar nog staan). Als die slooprijp is, is het afval en zal het wel niet meer de grens over terug kunnen. |
21-10-2014 11:10:28 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Dan hebben we nog 69 van de ooit 246 treinstellen Plan V over waarvan 50 in dienst, 13 als sloopstellen, 4 als object en 2 voor het museum. Om ze nog even op een rijtje te zetten: In dienst (50): 441, 443, 444, 446, 447, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 463, 464, 465, 466, 467, 469, 471, 474, 475, 476, 478, 479, 480, 482, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 947, 949, 950, 951, 954 (in herstelling), 955, 956, 957, 958, 961, 962, 963, 964 en 965 sloop (13): 445, 851, 855, 874, 880, 881, 887, 888, 890, 891, 924, 928 en 937 object (4): 460 (Dordrecht), 461 (Vlissingen), 472 (Wijster) en 477 (Weeze) museum (2): 876 (Spoorwegmuseum) en 904 (Stichting Mat'64) Laatst bewerkt door bossie186 op 21-10-2014 11:18 |
21-10-2014 11:19:05 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteNee deze stellen vallen niet onder het sloopcontract. 57 jaar OV-fotografie. |
21-10-2014 13:23:10 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Trouwens, hoe lang deed de fabriek er destijds over om een Plan V te bouwen? |
21-10-2014 13:42:47 | ||
---|---|---|
niels25
|
Is er vandaag ook een afvoer van mat '64 naar de hks geweest? |
21-10-2014 13:48:03 | ||
---|---|---|
rob46
|
Nee 57 jaar OV-fotografie. |
21-10-2014 15:23:00 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Het viel me zojuist op dat de kopbak van de halve T bij haarlem van de deuren is ontdaan. |
21-10-2014 16:36:59 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
@bossie186 De 445 is inmiddels al gesloopt, anders heb ik er niet een bordje van in mn kamer hangen |
21-10-2014 16:43:16 | ||
---|---|---|
martijn
|
En wanneer dan precies? Want op menig site staat ie nog gewoon als terzijde gesteld, niet gesloopt... |
21-10-2014 16:53:37 | ||
---|---|---|
theicmm
|
Als het goed is staat de 445 nog op Ahg |
21-10-2014 17:12:29 | ||
---|---|---|
rob46
|
Wat een gezeur zeg, lees dit topic eens goed.......445 staat op Aswplz. 57 jaar OV-fotografie. |
21-10-2014 18:28:58 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Er staat geen Mat '64 meer op Ahg, dat bericht van @bossie186 lijkt me duidelijk |
22-10-2014 15:11:18 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Dan zal de 445 wel gestript zijn van binnen en zal binnenkort gesloopt worden |
22-10-2014 15:22:22 | ||
---|---|---|
sfj
|
Inderdaad, als je het topic volgt kom je tot de volgende conclusie: https://www.somda.nl/forum/12856/p434805/Ontwikkelingen+Mat+%2764/ Staat buiten dienst met een defect, brandje gehad. 9-2-2013 https://www.somda.nl/forum/12856/p436763/Ontwikkelingen+Mat+%2764/ Officieel ter zijde gesteld per 14-1-2013 https://www.somda.nl/forum/12856/p437349/Ontwikkelingen+Mat+%2764/ Staat op Ahg sinds 22-2-2013 https://www.somda.nl/forum/12856/p499538/Ontwikkelingen+Mat+%2764/ 30-6-2014 naar Aswpl gesleept Gaarne weer terug naar nieuwe ontwikkelingen nu. |
23-10-2014 16:38:12 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op 16-10 ging 880 van Dgr naar Aswplz. 57 jaar OV-fotografie. |
02-12-2014 15:42:45 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
|
Quote De onbeschadigde bak van de 945 op Hlmwph lijkt sinds enkele dagen afwezig te zijn. Is het herstel gereed en de 945 weer op de baan ? |
02-12-2014 15:47:29 | ||
---|---|---|
robert001
|
Ik neem aan dat je de 954 bedoeld? |
02-12-2014 17:34:53 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ja, dat is de 954. |
02-12-2014 20:30:27 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
|
Quote Inderdaad heren, dom foutje van mij ! Dus waar is de 954 nu ? |
08-01-2015 14:22:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het spel is weer op de wagen: de 939 en 940 zijn gisteren (7/1) terzijde gesteld vanwege het bereiken van het eind van de revisietermijnen. Laatst bewerkt door broek53 op 08-01-2015 15:47 |
08-01-2015 14:33:15 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Zat er al aan te komen idd. De verlengingen van deze twee stellen liepen tot januari 2015. De eerst volgende zijn dan als het goed is de 962 en 964 want die verlengingen lopen tot februari a.s. Laatst bewerkt door bossie186 op 08-01-2015 14:35 |
08-01-2015 14:53:36 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Om 13.05 uur stonden ze beide in Ehv op spoor 47. |
08-01-2015 16:11:19 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Hopen dat als compensatie snel wat DD-AR instroomt. Het is nog lang geen zomer. |
08-01-2015 19:51:21 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dinsdagmiddag een presentatie gehad over ORBIT* en daar werd verteld dat al het NSR-materieel het krijgt ingbouwd behalve mat '64. Aangezien de rest het uiterlijk in 2016 krijgt ingebouwd impliceert dat, dat NSR er vanuit gaat dat mat '64 daarna niet meer ingezet wordt? *wat is ORBIT, zie b.v. http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2013/11/06/machinisten-testen-waarschuwingssysteem-voor-rood-sein/ |
08-01-2015 20:21:36 | ||
---|---|---|
trein00
|
De laatste revisietermijnen lopen af eind 2016 / begin 2017. Dus tenzij men investeert in een revisie zal MAT64 in de loop van volgend jaar definitief verdwijnen. Aangezien men juist voor eind 2016 50 stellen FLIRTS wil hebben rondrijden, lijkt het me einde verhaal. Laatst bewerkt door moderator op 08-01-2015 20:28, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-01-2015 21:07:37 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
In het nieuwe vervoerplan stond immers ook de intentie om van MAT "definitief afscheid te nemen". Dus tja...%04% Laatst bewerkt door Lovers83 op 08-01-2015 21:10 Frequent flyer van Apn - Ut v.v. | OBIS Heavy User |
08-01-2015 21:14:40 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Des ondanks zal mat64 door moeten rijden totdat de flirts er zijn. Anders krijg je materieel te kort. stellen ze dan niet beter langere setjes van plan v maken, voor de drukkere stoptrein lijnen waar 2 of 3 stellen plan v nodig zijn ? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
08-01-2015 21:46:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Maak je verder geen illusies: plan V wordt vanaf nu weer afgevoerd op het moment dat de revisietermijnen verlopen zijn en alle opknapbeurten gegeven zijn waarvan NSR en NT vinden dat het nog verantwoord is. Dat betekent dat in de loop van dit jaar alle 900-en aan de kant gaan. |
08-01-2015 22:18:16 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Word er ook een afscheids rit gereden met de plan v? Zoals de nvbs destijds heeft gedaan met de serie 1000? Misschien als liefhebber maar eens wat proberen te regelen hoop zal er wel niet zijn. Gelukkig hebben we dan nog 2 stellen die gered zijn. Worden de resterende 6 bakken plan t dan ook in deze afvoer ronde mee genomen? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
08-01-2015 22:44:40 | ||
---|---|---|
trein00
|
Quote Puur uit interesse: Is het echt technisch onverantwoord om ze nog met kleine onderhoudsbeurten door te laten rijden voor een paar jaar (en eventueel op welke technische punten?) of gaat het hier meer om bureaucratie geneuzel ? Laatst bewerkt door trein00 op 08-01-2015 22:45 |
08-01-2015 23:01:06 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Waarschijnlijk vooral financieel geneuzel. Bij vliegtuigen is het anders, ieder type is gecertificeerd tot een maximum aantal uren en cycles, zodra dat bereikt is zijn ze gewoon 'op'. Echter speelt dat bij treinen voor zover ik weet niet, het is niet zo dat Plan V aan een maximum aantal jaren en/of kilometers gelimiteerd is. Als je er maar genoeg revisies (en genoeg geld, die twee gaan hand in hand) tegenaan gooit kun je Plan V zo nog een halve eeuw mee laten gaan. Of dat uit financieel en commercieel oogpunt wenselijk is is natuurlijk weer een heel ander verhaal. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-01-2015 23:31:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteMijn persoonlijke vermoeden is dat er wel afscheiden van mat '64 georganiseerd zullen worden, bijvoorbeeld zoals ook met plan T gebeurd is - maar dat lijkt dus wel 2016 te zullen worden - dan rijden de laatst gereviseerde 400-en in principe nog. De 6 bakken plan T die er nog zijn, zijn natuurlijk al lang afgevoerd. Ze staan te wachten op sloop en gaan mee met de volgende sloopronde (van de nu nog op de Dijksgracht en de Zaanstraat staande stellen), die deze maand zou moeten beginnen. |
08-01-2015 23:35:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVergeet niet dat de stellen ongeveer 1 jaar en negen maanden op de wielen worden gehouden nadat de revisietermijn is afgelopen. Dat gebeurt met een of twee opknapbeurten en extra controlebeurten, die zich concentreren op het remwerk. In doorsnee is dat de tijd en de manier waarop NedTrain het in doorsnee verantwoord vindt zonder diepergaande revisie de stellen nog in de reizigersdienst te laten. Dat zal niet ineens veranderen denk ik. Wel moet ik zeggen dat aan het eind van plan T eenzelfde tekort speelde en er bij een aantal stellen er nog een half jaar bijgesmokkeld is. |
08-01-2015 23:47:02 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Je moet materieel onderhouden volgens je onderhoudsplan, dat is hoe het in algemene zin werkt. Wil je wat anders - dan kan allemaal natuurlijk - dan zul je wel moeten beschrijven hoe je dat dan doet, en dat ergens op baseren. Ik denk niet dat Nedtrain cq NS die moeite gaan nemen. Volgens mij is eind 2016 al een tijdje de min-of-meer einddatum voor mat'64 - of zoveel te eerder als de Flirts er zijn natuurlijk! |
09-01-2015 01:25:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Goed onderbouwen wáárom je van je onderhoudsplan afwijkt, dat is precies de redenatie waarop de verlengingsbeurten gebaseerd zijn. Normaliter is een onderhoudsplan preventief opgesteld, bij een verlengingsbeurt zou je dus kunnen stellen dat je bepaalde punten controleert en als die nog voldoen het stel weer een x-termijn uitstel geeft van revisie. Laatst bewerkt door thom op 09-01-2015 01:28 |
13-01-2015 19:58:00 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Quote Gaan deze twee ook mee met de eerstvolgende sloop? |
14-01-2015 06:03:01 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
939 en 940 zijn in ieder geval weg van waar ze een paar dagen gestaan hebben (bij sb ehv), wellicht weet iemand of ze richting dijksgracht zijn? |
14-01-2015 09:53:40 | ||
---|---|---|
Lenny
|
Vanochtend (8.45) stond een van de twee (nummer ben ik vergeten), op een van de kopsporen achter de werkplaats vlakbij Tgra. The idea is to die young as late as possible. |
14-01-2015 11:14:01 | ||
---|---|---|
salieri
|
Op de railwiki is te lezen in het kadertje over de sloop, dat er stellen plan T naar Winschoten zijn gegaan. Is dit wel zo? Want SimmereN zit in Groningen en daar zijn de meeste naar toe gegaan. Laatst bewerkt door moderator op 14-01-2015 11:57, reden: bericht verplaatst naar Mat64 uit SGM |
14-01-2015 12:02:21 | ||
---|---|---|
rob46
|
Je geeft zelf het antwoord al, zie ook mijn complete slooplijst in SPOOR - Editie 24/25 en straks 26. 57 jaar OV-fotografie. |
14-01-2015 15:33:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
In Winschoten zit geen sloperij die treinen behandeld. Simmeren ligt aan het Winschoterdiep overigens. Daar zal de verwarring wel ontstaan zijn. Choo choo..... |
14-01-2015 17:30:39 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Daar is inderdaad de verwarring ontstaan. Het is aangepast. |
16-01-2015 23:19:07 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Weet iemand wanneer plan v 937 uit Lw opgehaald word? Of dat hij al opgehaald is, zoja wanneer? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
16-01-2015 23:24:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als beeld van de komende teruggang van plan V: in april wordt het aantal diensten plan V verminderd van 41 naar 32. |
16-01-2015 23:44:26 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Geen idee, maar weet wel dat ik 'm vanavond om 20.30 niet meer zag terwijl ik 'm wel verwachtte ... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-01-2015 23:56:39 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Opvallend, want vanmiddag rond 13:00 stond ie nog hartstikke dood op z'n plekje in Lw. Je gaat nu toch niet zeggen dat ik 'm net heb gemist...%04% |
17-01-2015 17:32:29 | ||
---|---|---|
klaass16
|
In december vorig jaar stond hij er nog wel in ieder geval. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
17-01-2015 19:35:11 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
QuoteVanmiddag stonden zowel de 939 als de 940 daar. Tevens stond er nog een stel achter de 940, hiervan kon ik geen nummer zien. Laatst bewerkt door ov_wijzer op 17-01-2015 19:35 |
18-01-2015 13:40:53 | ||
---|---|---|
bert
|
De 937 staat nog gewoon in Lw. http://stortenbeker.eu/flat.asp?f1=film/fotonummer&q1=f042183 Quote |
18-01-2015 14:06:27 | ||
---|---|---|
rob46
|
Er is geen enkele haast met 937, naar verwachting wordt de sloop pas in maart weer opgestart. 57 jaar OV-fotografie. |
19-01-2015 12:53:13 | ||
---|---|---|
rob46
|
VR sleepte vandaag de terzijde gestelde 939+940 van Ehv, via Ut en Hvs, voor opslag naar de Dgr. Laatst bewerkt door rob46 op 19-01-2015 13:42 57 jaar OV-fotografie. |
19-01-2015 17:51:31 | ||
---|---|---|
AJT
|
Mogen die V's dan niet meer zelf rijden, ze zijn toch nog rijvaardig? |
19-01-2015 18:09:09 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Ze zijn misschien nog wel rijvaardig. Maar terzijde staand materieel word vaak gesleept Wat de reden daarvan is, weet ik niet http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
19-01-2015 18:30:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Om dezelfde reden als dat ze terzijde gegaan zijn, de revisie termijnen van deze stellen zijn verlopen |
19-01-2015 18:42:06 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En dat betekent dat ze überhaupt helemaal niet meer zelfstandig mogen bewegen? Is het dan niet veel handiger om een stel dat op z'n "laatste dag" rijdt te laten uitlopen in de buurt van Asd? Bijvoorbeeld Aspwl? |
19-01-2015 20:47:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Stellen die over de datum heen zijn, mogen niet meer in de reizigersdienst. Verder rijden ze naar hartelust op eigen kracht, zoals we hebben kunnen zien aan de instructiestellen van vorige winter en onlangs is daarvan zelfs de 928 nog op eigen kracht naar de Dijksgracht gekomen. Ik denk dat de 939 en 940 door het TC Eindhoven ietwat ontdaan zijn van bruikbare onderdelen en dat ze daarom nu gesleept werden. |
19-01-2015 20:50:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Die stellen zijn daar inderdaad overgezet op andere 'versleten' draaistellen. Laatst bewerkt door thom op 19-01-2015 20:51 |
19-01-2015 21:46:48 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Waren de draaistellen van een 900 niet verschillend dan de draaistellen van een 400, iets met schijfremmen? |
19-01-2015 22:00:57 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Aah, helder. Thanks |
19-01-2015 22:02:49 | ||
---|---|---|
2296
|
Dat zijn alleen de kopdraaistellen (936-965). Die zijn idd andere dan de draaistellen 400 serie. Motordraaistellen zijn het zelfde. Dus die zullen ze wel doorgewisseld hebben. |
20-01-2015 00:34:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Toen het sloopcircus afgelopen jaar weer op gang kwam, kregen de stellen uit de 936-965 ook al voorrang omdat er behoefte was aan loopdraaistellen met schijfremmen. |
20-01-2015 12:40:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Inmiddels is die nood kennelijk aardig gelenigd, anders was de 937 ook wel een keer uit Leeuwarden gehaald. |
20-01-2015 18:11:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker; ik denk dat de 939 en 940 vooral van die draaistellen ontdaan zijn opdat men niet hoeft te wachten op de sloper en de teruglevering van die draistellen; dat zijn allemaal nogal ongewisse factoren, zo blijkt wel uit het voortdurtend naar achter schuiven van de herstart van het sloopcircus. |
20-01-2015 21:29:24 | ||
---|---|---|
bnv
|
Mij is niet helemaal duidelijk wat je hier bedoelt met ongewisse factoren: dat er een link is tussen uitstel van het sloopcircus en de draaistellen met schijfremmen van de 921 en verder. Er staan in den lande nog drie stellen, naast de 939/940, met draaistellen als deze op de sloper te wachten. Mochten ze die perse willen hebben, kunnen ze die terughalen. En verder kan men precies weten wat er aan die draaistellen vrijkomt de komende maanden op basis van het revisieprogramma uit 2006 dat dit jaar definitief afloopt. |
20-01-2015 21:54:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat ik bedoel te zeggen is dat het sloopcircus steeds weer drie maanden opschuift en dus tamelijk onzeker is wanneer de draaistellen dan teruggeleverd worden. Daarnaast is het zeer waarschijnlijk zo dat de draaistellen van de 939 en 940 wielstellen hebben die nog wel een jaar mee kunnen, en de draaistellen zelf ook. Dat hoeft niet het geval te zijn met de andere stellen die op sloop wachten: ik geloof trouwens dat het er maar eentje is, de 937, maar dat terzijde (de 921 - 935 hebben geen schijfremmen). |
20-01-2015 22:37:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Als het al om de looptrucken met schijfremmen gaat, en niet gewoon om de motortrucken gaat. Naar mijn weten was de reserve voorraad tractiemotoren de laatste tijd ook niet zo groot meer. |
02-02-2015 16:18:46 | ||
---|---|---|
Railmouse
|
Als ik het goed heb, is onlangs Plan V 964 terzijde gesteld te Ehv. Laatst bewerkt door Railmouse op 02-02-2015 16:19 |
02-02-2015 16:42:03 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Dat heb je inderdaad goed, het treinstel stond bijna een maand in Ehv werkloos en zijn verlengingen van de revisietermijnen lopen deze maand af, hetzelfde zal deze maand gebeuren met de 962. |
03-02-2015 10:55:09 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Volgens een persoon op Facebook had hij bericht gekregen via op de rails, Dat combinatie volker v100 + 937 vertrek gereed staan te Lw Of het transport via Amf of Lls gaat is onbekend. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
03-02-2015 16:28:55 | ||
---|---|---|
dhofmans
|
Hij is via Lls gegaan, een NFL checkte hem op Almere Parkwijk om 15.47 uur |
05-02-2015 13:15:46 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote 962 stond deze morgen al voor SB in ehv; ik weet niet precies wanneer de revisietermijn afloopt, maar aangezien 964, 939 & 940 ook daar geparkeerd zijn voordat ze wat onderdelen afgestaan hebben, zal het wel afgelopen zijn. 964 staat nog steeds achter het SB, zouden ze die laten staan om met 962 afgevoerd te worden (kostenplaatje overweging wellicht)? Laatst bewerkt door M-BASS op 05-02-2015 13:16 |
05-02-2015 17:25:09 | ||
---|---|---|
sfj
|
Reisplanning van Maertus voor a.s. zondag is afgesplitst naar het reisplanningen en verhalen forum: https://www.somda.nl/forum/16080/p525900/Reisje+maken+met+mat+%2764+op+8+februari+2015/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
06-02-2015 08:58:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Inderdaad: de 962 en 964 zijn terzijde gesteld, formeel op 4 februari. |
06-02-2015 16:05:05 | ||
---|---|---|
plant
|
Terwijl NSR langzaam zicht krijgt op de laatste inzetmaanden, krijgen ook mat'64 reizigers weer zicht, maar dan naar buiten! Hago rail services neemt de ramen onder handen: https://twitter.com/HagoTransport/status/562939822713880576 Youri |
06-02-2015 16:11:14 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Zou dit stelletje 474 kunnen zijn? Iemand plaatste vandaag een bericht in de OD dat deze te Aswplz staat. Laatst bewerkt door moderator op 06-02-2015 16:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
06-02-2015 16:19:41 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Die staat wel buiten voor hogedrukreiniging ivm een aanrijding. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
06-02-2015 19:11:38 | ||
---|---|---|
ChielB.
|
Waarom nog tijd en geld steken in het reinigen van de ramen... |
06-02-2015 19:30:26 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Dat vraag ik me ook al af... |
06-02-2015 19:32:53 | ||
---|---|---|
V64
|
Je kon nauwelijks meer door de ramen kijken, en de 400-en blijven nog wel even. Maar: het is ook nooit goed.......... |
06-02-2015 19:59:14 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ben alleen maar blij dat ze dit onderhanden nemen, prima werk! |
06-02-2015 22:52:01 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Zelf vind ik nieuwe ramen meer passen bij een complete revisie. Je krijgt er wel mooi zicht van! |
06-02-2015 22:53:16 | ||
---|---|---|
alle46
|
Vind ik ook, want dit kan niet volgens mij. http://www.mijnalbum.nl/Album=XDB7BBFZ Laatst bewerkt door alle46 op 06-02-2015 22:53 |
06-02-2015 23:36:55 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Die dingen rijden nog (tot) anderhalf jaar of langer, dus hoezo zou je de ramen nÃet schoonmaken? |
07-02-2015 07:10:58 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
MAT draait al zo lang mee, ze mogen nu wel even verwend worden toch? |
07-02-2015 10:33:36 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDat is een tegenlichtfoto, dan lijkt het altijd erger dan het is |
07-02-2015 10:54:34 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Overbelicht of niet, de meeste mensen weten wel hoe de ramen eruit zien. Er rijden ook nog stellen rond met ramen uit de jaren '80 heb ik mij laten vertellen. Zijn er hier misschien mensen die weten om welke stellen het gaat? De 480 iig wel. |
07-02-2015 11:29:49 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Als het goed is staat er in de raamlijst van het onderste raam van Mat'64 een maand en een jaartal, bij de 443 is dat maart 1988, het zijn dus al vrij oude ramen. |
07-02-2015 18:33:58 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat komt niet omdat ze die stellen niet wassen. Dat komt omdat de oude vertrouwde wasmachines plaatstgemaakt hebben voor ultramoderne "overdekte natmaakmachines". In vergelijking met de vroegere wasmachines is hetgeen wat de borstels nu doen het beste te omschrijven als "aaien". Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 07-02-2015 18:34 |
07-02-2015 19:45:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik herinner mij van een jaar of tien geleden een actie waarbij de ramen van mat '64 apart werden gepoetst of zelfs opgeschuurd. Dat was ook toen al hard nodig, als ik mij goed herinner na de winter waarin alles bruin was geworden en de wasmachines de ramen niet goed meer schoon kregen. |
07-02-2015 23:40:16 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Klinkt als een soortgelijke actie. |
07-02-2015 23:46:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij worden het glaswerk gepolijst en zou het inderdaad dezelfde actie als toen zijn. |
09-02-2015 12:08:43 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
https://stedenintransitie.nl/evenement/black-rabbit-collective/ Dit betreft een Plan V. Afgelopen zaterdag toevallig organisatie hiervan gesproken. Wellicht interessant voor hier. edit: http://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/91597 Laatst bewerkt door ruysdael op 09-02-2015 12:12 |
09-02-2015 13:27:07 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
en dan wordt er in dat artikel over het project bij station Lelylaan,gesproken over een Hondekop, terwijl Mat '64/Plan V wordt bedoeld. Kom dat de laatste tijd veel tegen. |
09-02-2015 13:30:39 | ||
---|---|---|
martijn
|
De laatste tijd? Volgens mij is die verwarring er al sinds het Materieel '64 op de baan is. |
09-02-2015 13:34:52 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Je moet ook niet verwachten dat de schrijvers van dat artikel het verschil tussen een Hondekop en Apekop kennen. Voor de niet treinenliefhebber is het allemaal hetzelfde. Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
13-02-2015 12:44:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOm plan V in dienst te houden, moet het in enige mate gereviseerd worden en dan ben je al bliksemsnel over de 2,75 mio heen. Die kun je dus beter steken in de eveneens peperdure revsie van DDM-1, al was het maar omdat je daarbij veel meer zitplaatsen voor hetzelfde geld krijgt. Laatst bewerkt door broek53 op 13-02-2015 12:46 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |