Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
17-07-2014 22:12:44
5431
5431
Quote
broek53 (wo 09 jul 2014 13:40:15 https://www.somda.nl/forum/12856/p500637/): 479 is in herstelling in het RB, sterker nog: moet een dezer dagen afgeleverd worden.

479 stond om 13.50 vandaag met stroomafnemer op in de sporendriehoek.
 

18-07-2014 11:57:35
jorgo
jorgo
Degene die het ooit goedgekeurd heeft dat de ramen van Plan V nog maar voor ongeveer 1/3 open kunnen, zou met terugwerkende kracht een koude douche moeten krijgen.

Vandaag in de 6800: alle raampjes maximaal open, maar toch geen wind en geen verkoeling. Hitte al om 10 uur 's morgens. Ik kom door en door bezweet in mijn vergadering binnen, kan echt niet.

Hadden ze nu niet het openen van de raampjes slechts dusdanig kunnen beperken dat het naar buiten duwen van zittingen niet meer mogelijk was? Want daar was het toch om? Dan hadden die raampjes dubbel zo ver open gekund, lijkt me zo.
 

18-07-2014 11:58:24
AgentX
AgentX
Quote
5431 (do 17 jul 2014 22:12:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p501738/):
Quote
broek53 (wo 09 jul 2014 13:40:15 https://www.somda.nl/forum/12856/p500637/): 479 is in herstelling in het RB, sterker nog: moet een dezer dagen afgeleverd worden.

479 stond om 13.50 vandaag met stroomafnemer op in de sporendriehoek.



En kwam gister door Asd. https://www.flickr.com/photos/11087887@N03/14495694578/
(Credits niet naar mij, maar naar de fotograaf )
 

18-07-2014 13:20:44
Erikvd12
Erikvd12
Dit is zo omdat je de onderzittingen los kunt pakken en ze uit het raam zou kunnen gooien. Daarom kunnen die ramen niet helemaal open.

Laatst bewerkt door Erikvd12 op 18-07-2014 13:21
 


18-07-2014 13:26:59
john2
john2
Ik dacht dat de ramen niet meer zo ver open konden, omdat het anders tocht als de ziekte. En conducteurs met een snotneus rondliepen omdat zij een verkoudheid opliepen met die tocht.  

18-07-2014 13:58:15
sjaak72
sjaak72
Het wordt wel allemaal erg on-topic, maar in het SGM materieel kunnen de raampjes maar voor 2/3 open.  

18-07-2014 14:37:16
jorgo
jorgo
Quote
Erikvd12 (vr 18 jul 2014 13:20:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p501779/): Dit is zo omdat je de onderzittingen los kunt pakken en ze uit het raam zou kunnen gooien. Daarom kunnen die ramen niet helemaal open.


Daarvoor is de beperking m.i. dus veel te heftig. Met een kleine beperking in de schuifafstand had er ook geen zitting meer uit gekund.
 

18-07-2014 17:03:13
maigoda
maigoda
Die nokken zitten er al jaren op. Typisch dat het nu pas opvalt "dat het een probleem is".
Groetjes,
Emiel
 

18-07-2014 17:12:56
thom
thom
Plus dat er ook gewoon ventilatie in het materieel zit.  

19-07-2014 06:26:16
spiketrain
Moderator
spiketrain
De discussie over airco is afgesplitst naar https://www.somda.nl/forum/15124/Airconditioning+in+de+trein/. Graag on-topic blijven.


Groet, Spiketrain
 

19-07-2014 10:21:12
bossie186
bossie186
Wordt de 954 nog hersteld van zijn schade, of kunnen ze wel een stel missen?  

20-07-2014 14:21:40
broek53
broek53
Op papier kun je wel een stel missen, ten laste van de bots/brandreserve.
De 954 zal wel een beetje op het randje zitten - eind van revisetermijn, toe aan veiligheidsbeurten - en van een ontmoeting met een shovel wordt de kop ook niet bepaald beter natuurlijk.
 

20-07-2014 15:14:18
rob46
rob46
954+939 staan onaangeroerd nabij Ob Mt, gevalletje verhaalschade.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-07-2014 12:38:08
abcde
abcde
Wat is de reden dat er van de Mat64 stellen 441 t/m 482 (bouwjaar rond 1968) nog veel stellen rijden, terwijl de jongere serie 800 t/m 920 (bouwjaar begin jaren 70) al geheel uit dienst is ?

Wellicht is de vraag eerder gesteld, excuus dan.
 

23-07-2014 12:41:27
sfj
De 400-stellen zijn later nog een keer gereviseerd, de 900-en hebben die laatste revisie niet meer gehad en zou je dus kunnen zien als "ouder", alsin de revisietermijn van 7 3/4 jaar is een stuk eerder in gegaan. Dit is inderdaad op RailWiki en in dit topic ook wel te vinden, maar bij deze


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

23-07-2014 15:11:47
broek53
broek53
Ter nuancering: alle stellen hebben de hele geplande revisiecyclus ondergaan, ook de 900-en. De revisie die veel 441-ers daarna gehad hebben, was een extra revisie en daarom ook een echte revisie: ze waren niet meer met oplapbeurten op de baan te houden. Daar heeft men nu onverwacht veel gemak van (en achteraf zijn ze ook kostentechnisch te verantwoorden geweest).
Eigenlijk is het heztelfde als wat er met plan T gebeurd is, zij het dat bij de 441-ers het interieur niet verp... aangepast iss.
 

24-07-2014 10:37:12
timtrein
timtrein
De stellen die in 2015 nog zullen rijden, zullen daarom ook naar alle waarschijnlijkheid de 441's zijn: die kunnen zonder veiligheidsbeurten nog even blijven rijden, terwijl van de gehele 900-serie de revisietermijnen inmiddels verlopen zijn. Tenzij NS toch meer dan de beoogde 20 stellen op de baan wil houden, maar dat aantal komt wel verdacht dicht bij het aantal stellen van de serie 441-183 wat nog rijdt... (plusminus 27 stellen).  

24-07-2014 12:30:33
abcde
abcde
Gaan ze bij de 441-serie dan nog wat aan de ramen doen ? Wat er aan de hand is weet ik niet, maar er zit overal zo'n bruine laag op de ramen, dat je niet fatsoenlijk meer naar buiten kan kijken.  

24-07-2014 12:34:57
sjaak72
sjaak72
Die kans lijkt me heel erg klein.  

24-07-2014 12:39:39
bossie186
bossie186
Quote
abcde (do 24 jul 2014 12:30:33 https://www.somda.nl/forum/12856/p502476/): Gaan ze bij de 441-serie dan nog wat aan de ramen doen ? Wat er aan de hand is weet ik niet, maar er zit overal zo'n bruine laag op de ramen, dat je niet fatsoenlijk meer naar buiten kan kijken.


In de meeste stellen kun je nog gemakkelijk fatsoenlijk naar buiten kijken, alleen bij de vieze stellen gaat dat moeilijker. Denk ook maar dat vooral het onderste raam heel oud is. Zo komt het dubbelglas uit bijv 443 namelijk uit maart 1988. Het is dan ook niet zo gek dat sommige ramen een bruin randje hebben.

Laatst bewerkt door bossie186 op 24-07-2014 12:40
 

24-07-2014 13:30:00
thom
thom
Maar dat wil niet zeggen dat die ruiten bij revisie er niet uitgeweest zijn en gereinigd zijn.

Overigens is die bruine laag gewoon ingebrand spindel van remblokken en stroomafnemer en krijg je die bijna alleen met polijsten nog schoon maar dat is een kostbare zaak voor dat jaartje.
 

24-07-2014 16:14:00
Mat64Rens
Mat64Rens
Quote
bossie186 (do 24 jul 2014 12:39:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p502481/):
Quote
abcde (do 24 jul 2014 12:30:33 https://www.somda.nl/forum/12856/p502476/): Gaan ze bij de 441-serie dan nog wat aan de ramen doen ? Wat er aan de hand is weet ik niet, maar er zit overal zo'n bruine laag op de ramen, dat je niet fatsoenlijk meer naar buiten kan kijken.


In de meeste stellen kun je nog gemakkelijk fatsoenlijk naar buiten kijken, alleen bij de vieze stellen gaat dat moeilijker. Denk ook maar dat vooral het onderste raam heel oud is. Zo komt het dubbelglas uit bijv 443 namelijk uit maart 1988. Het is dan ook niet zo gek dat sommige ramen een bruin randje hebben.
Tja, als iets gewoon nog gebruikt kan worden dan is het logisch dat die ramen er nog in zitten.
 

24-07-2014 17:41:29
2296
2296
Lijkt er op dat de slooptransporten uit On ook zijn begonnen. Zo kwam vandaag VR 203-5+902+898+903 om 16:51 door Wp -> Asdwpl. De stellen staan al sinds Maart 2011 in On.  

25-07-2014 14:30:11
Daniel1
Daniel1
In Lw staat nog altijd Plan V 937, inmiddels onder de graffiti. Weet iemand wat er met deze gaat gebeuren?  

25-07-2014 15:34:50
rob46
rob46
Gaat dezelfde weg als de andere ex.instructiestellen, tenslotte staat 937 terzijde.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-07-2014 14:52:36
himym
himym
Vandaag sleepte Volkerrail opnieuw Mat '64 met bestemming 'eeuwige treinenvelden' van On richting Awhv, drie stuks met fietsenafdeling. Nummers niet te lezen.  

28-07-2014 15:03:24
john2
john2
Is er een planning wanneer het laatste mat '64 stel naar de eeuwige treinenvelden is vertrokken? Dit zal ook wel met de revisie termijn te maken hebben. Is deze termijn bekend? Hopelijk worden er enkele Mat'64 stellen behouden voor museum doeleinde. Anders zie ik weer een stichting in het leven worden geroepen zoals bij plan U, DE 3.  

28-07-2014 15:11:35
treinefan
treinefan
Er worden twee plan V's behouden. Eén bij het spoorwegmuseum, de 876, en één bij de stichting mat'64, de 904.
Zodra bekend is wanneer de laatste plan V zal rijden zal dat vast hier wel gemeld worden. Met de terugkomst van DD-AR zal volgend jaar de inzet van mat'64 verder dalen, maar er zullen nog steeds (c.a. 20/30?) stellen in dienst blijven. Voor de rest is het voor zover ik weet nog niet duidelijk. Er rijden nog stellen rond uit de 400-serie die een revisietermijn hebben tot in 2016. Met controlebeurten is dit nog iets op te rekken. Iets wat in dit topic al vaker genoemd is.
 

28-07-2014 15:47:02
rob46
rob46
Quote
himym (ma 28 jul 2014 14:52:36 https://www.somda.nl/forum/12856/p502875/): Vandaag sleepte Volkerrail opnieuw Mat '64 met bestemming 'eeuwige treinenvelden' van On richting Awhv, drie stuks met fietsenafdeling. Nummers niet te lezen.
Zoals veelvuldig in dit topic is te lezen gaan de sloopstellen eerst naar Aswplz, na asbestcontrole pas naar Awhv.


57 jaar OV-fotografie.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-07-2014 15:48:57
john2
john2
Op de trajecten Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen rijden nog heel wat Mat '64. Dit zijn stellen in de 900 serie en ik dacht in de 800 serie. Dus het is afwachten wanneer deze stellen aan hun laatste omlopen bezig zijn. Dit zal wel te merken zijn als er meer ander materieel op de genoemde trajecten rijden.  

28-07-2014 16:08:05
martijn
martijn
Neem anders eens een kijkje op de Railwiki (link hieronder) Kan je precies zien wat er nog in dienst is en waar ze (horen te) rijden. De laatste 800-en rijden bijvoorbeeld al ruim 3 jaar niet meer  

28-07-2014 16:48:30
himym
himym
Quote
rob46 (ma 28 jul 2014 15:47:02 https://www.somda.nl/forum/12856/p502885/):
Quote
himym (ma 28 jul 2014 14:52:36 https://www.somda.nl/forum/12856/p502875/): Vandaag sleepte Volkerrail opnieuw Mat '64 met bestemming 'eeuwige treinenvelden' van On richting Awhv, drie stuks met fietsenafdeling. Nummers niet te lezen.
Zoals veelvuldig in dit topic is te lezen gaan de sloopstellen eerst naar Aswplz, na asbestcontrole pas naar Awhv.
Niet direct op elke slak zout leggen, ik noem het bewust ook 'richting Awhv' en niet 'naar Awhv'. De route via Aswplz is me wel bekend. Zal t desgewenst volgende keer expliciet vermelden.
 

28-07-2014 17:15:14
rob46
rob46
Zojuist is VR-loc 203-5 vanuit On met de sloopstellen 911+915+900 in Aswplz binnengelopen.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-07-2014 13:56:02
jpvdveer
jpvdveer
Quote
john2 (ma 28 jul 2014 15:48:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p502886/): Op de trajecten Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen rijden nog heel wat Mat '64. Dit zijn stellen in de 900 serie en ik dacht in de 800 serie. Dus het is afwachten wanneer deze stellen aan hun laatste omlopen bezig zijn. Dit zal wel te merken zijn als er meer ander materieel op de genoemde trajecten rijden.


Op de site van het Locov is een adviesaanvraag te vinden waaruit blijkt dat mat'64 per september/oktober van de serie 6800 Roermond - Maastricht Randwyck zal verdwijnen en vervangen zal worden door 2x SGM2. (Dit lijkt een indirect gevolg van de terugkeer van DDAR op Zandvoort - Amsterdam Centraal. Met enig doorschuiven van SGM wordt bereikt dat het mat'64 van de serie 6800 aan de reserve toegevoegd kan worden.)
 

29-07-2014 14:36:49
daniel81
daniel81
Volgens mij is de redenering precies andersom. Het begint bij SGM II, dat is immers de meest kwetsbare materieelserie in de herfst en kennelijk is de 6800 zo ongeveer de enige sprinterserie waar tweetjes zonder drietjes kunnen rijden.
Een plan V kan echter veel breder ingezet worden (hoewel dat ook erg kan tegenvallen gezien de materieelbekendheid nogal eens ontbreekt, maar de ervaring leert dat de afdeling materieelplanning daar geen rekening mee houdt )
 

29-07-2014 16:40:30
john2
john2
Quote
jpvdveer (di 29 jul 2014 13:56:02 https://www.somda.nl/forum/12856/p503019/):
Quote
john2 (ma 28 jul 2014 15:48:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p502886/): Op de trajecten Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen rijden nog heel wat Mat '64. Dit zijn stellen in de 900 serie en ik dacht in de 800 serie. Dus het is afwachten wanneer deze stellen aan hun laatste omlopen bezig zijn. Dit zal wel te merken zijn als er meer ander materieel op de genoemde trajecten rijden.


Op de site van het Locov is een adviesaanvraag te vinden waaruit blijkt dat mat'64 per september/oktober van de serie 6800 Roermond - Maastricht Randwyck zal verdwijnen en vervangen zal worden door 2x SGM2. (Dit lijkt een indirect gevolg van de terugkeer van DDAR op Zandvoort - Amsterdam Centraal. Met enig doorschuiven van SGM wordt bereikt dat het mat'64 van de serie 6800 aan de reserve toegevoegd kan worden.)

Blijft de vraag over wanneer de Mat64 aan de beurt is die tussen Sittard en Heerlen rijden.
 

04-08-2014 14:21:57
AJT
AJT
Quote
jpvdveer (di 29 jul 2014 13:56:02 https://www.somda.nl/forum/12856/p503019/):
Quote
john2 (ma 28 jul 2014 15:48:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p502886/): Op de trajecten Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen rijden nog heel wat Mat '64. Dit zijn stellen in de 900 serie en ik dacht in de 800 serie. Dus het is afwachten wanneer deze stellen aan hun laatste omlopen bezig zijn. Dit zal wel te merken zijn als er meer ander materieel op de genoemde trajecten rijden.


Op de site van het Locov is een adviesaanvraag te vinden waaruit blijkt dat mat'64 per september/oktober van de serie 6800 Roermond - Maastricht Randwyck zal verdwijnen en vervangen zal worden door 2x SGM2. (Dit lijkt een indirect gevolg van de terugkeer van DDAR op Zandvoort - Amsterdam Centraal. Met enig doorschuiven van SGM wordt bereikt dat het mat'64 van de serie 6800 aan de reserve toegevoegd kan worden.)


Is het niet veel beter om de Mat'64 stellen die door de doorschuif reservist worden in te zetten in de 9000 resp. 9100 serie, maar vanwege het aantal omlopen vooral in de 9000. 9000 is ook handiger vanwege stel 937 dat in Lw staat. Zo speel je weer 3 ICM-3 vrij, die je weer inwisselt voor een VIRM-6 of 2x VIRM-4 zodat die in revisie kunnen.

Laatst bewerkt door AJT op 04-08-2014 14:24
 

04-08-2014 14:44:04
sfj
Wat heeft het reeds afgevoerde, niet meer rijvaardig en deels van brandschade voorziene stel 937 in Leeuwarden er nou weer mee te maken?

En wat voor zin heeft het om hierover te speculeren, en daarmee dit topic te vervuilen? Dit past beter in het drgl 2015 of wbl september topic lijkt me.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-08-2014 14:55:10
rob46
rob46
Volmondig met de vorige schrijver eens....!!!


57 jaar OV-fotografie.
 

04-08-2014 14:56:29
AJT
AJT
937 is een instructiestel. Omdat dat instructiestel daar staat,kan instructie worden gegeven aan Liwadder machinisten die vervolgens bevoegd zijn om de matjes in de 9000-serie te kunnen gaan rijden. Als je mijn bericht beter vind passen in een ander topic, dan mag je mijn berichten overplaatsen.  

04-08-2014 14:58:37
sfj
Die instructie is allang voorbij. Alle machinisten hebben weer drie jaar bevoegdheid. Dat had je een paar bladzijden terug ook kunnen lezen. Het stel is simpelweg nog niet naar de Zaanstraat en sloper geweest, dus staat daar te rotten tot het opgehaald wordt (net als heel wat losse stellen her en der.)


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

05-08-2014 09:34:36
bossie186
bossie186
Niet om het een of ander maar moeten o.a. de 452 en de 456 volgende maand ook al verlengingen met veiligheidsbeurten etc hebben aangezien zij voor het laatst een revisie hebben gehad in december 2006?

Laatst bewerkt door bossie186 op 05-08-2014 09:34
 

05-08-2014 14:18:42
john2
john2
is er ergens een planning uit te halen van de frequentie van de veiligheidsbeurten en onderhoudsbeurten? Wat het tijdsbestek is tussen deze beurten?  

05-08-2014 15:03:57
daniel81
daniel81
Ik meen eerder gelezen te hebben 7 3/4 jaar.  

05-08-2014 15:39:48
bnv
bnv
Gewoon naar boven scrollen (wel al weer eeen tijdje geleden, is eerder uitvoerig langs gekomen).
Na zevendriekwart jaar beginnen de verlengingsbeurten, kunnen opgerekt worden tot uiterlijk negen en een kwart jaar na laatste revisie.
Betekent dus (raadplegend Railwiki) dat alle 900'en intussen in de verlenging zitten.
 

05-08-2014 16:42:48
broek53
broek53
En voor alle zekerheid nog eens de opmerking dat het hier gaat om afspraken etc tussen NSR en Nedtrain. Het is dus niet iets dat voortkomt uit een wet of zo, en het gaat ook alleen specifiek mat '64 aan.  

06-08-2014 00:49:53
ricohallo
ricohallo
Er is nu dus sprake van dat Mat '64 in de 6800 herfst weer vervangen wordt door SGMm. Betekent dit dat - net zoals vorig jaar - ook Mat '64 in de 6900 (deels) vervangen wordt door SGMm?  

06-08-2014 12:49:35
snowie
snowie
Inzet perikelen kunnen beter besproken worden in het daarvoor bestemde topic , Wijzigingsblad 1 september 2014

Laatst bewerkt door snowie op 06-08-2014 12:50
 

06-08-2014 17:45:45
ricohallo
ricohallo
Dat lijkt mij ook geen geschikt topic, aangezien in dat topic staat dat er vanaf dat wijzigingsblad nog wel gewoon Mat '64 rijdt in iig de 6800.  

07-08-2014 00:42:54
snowie
snowie
Dan weet je toch wat de verwachtingen zijn, vragen erover kun je stellen in dat topic.  

07-08-2014 14:00:27
tripleklep
tripleklep
In de nacht van woensdag op donderdag stonden de 943 en 476 onder de kap in Haarlem op spoor 2. Misschien bestemd voor de werkplaats, iemand die meer weet?.  

07-08-2014 14:18:03
dvdhoven
dvdhoven
Zie het OD topic van 06-08 allerlaatste bericht.


Dick van den Hoven
 

07-08-2014 22:20:46
M-BASS
M-BASS
Was 476 niet eerder dit jaar ook bij een aanrijding betrokken?  

07-08-2014 22:22:44
bossie186
bossie186
Ik heb gisteren de 476+943 in de middag nog gezien op station Hgl GDST, dat de stellen nu een aanrijding hebben gehad lijkt me vrij klein.  


07-08-2014 22:50:07
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
ZJ37 (do 07 aug 2014 07:56:19 https://www.somda.nl/forum/15183/p503830/): De V-tjes 943+476 die eergisteren betrokken waren bij een aanrijding bij Aml, zijn vanavond (nacht di/wo) van Hgl via Ut naar Hlm gekomen.


Quote
bossie186 (do 07 aug 2014 22:22:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p503903/): Ik heb gisteren de 476+943 in de middag nog gezien op station Hgl GDST, dat de stellen nu een aanrijding hebben gehad lijkt me vrij klein.


Moeilijk he lezen %06%


MCN ASD
 

08-08-2014 08:05:58
bossie186
bossie186
OOHH, excuseer me!%07%  

08-08-2014 13:14:40
rob46
rob46
Op 7-8 sleepte VR 203-1 de 900 van Aswpl naar Wgm, vandaar kwam de combi 900+860+884 van de Wgm naar Aswplz. De 859 staat nog bij het TC Wgm.


57 jaar OV-fotografie.
 

08-08-2014 14:36:01
vrijgezel
vrijgezel
Dan zel stel 900 wel de functie van "remtreinstel" hebben gehad, uiteraard als de 900 als achterste stel van Wgm naar Asdwplz liep. In iedergeval zijn de 884 en 860 te ver onttakeld dat deze niet meer beremd zijn.  

12-08-2014 13:20:37
rob46
rob46
Na 3 weken vakantierust is vanmorgen het afvoeren van sloopmat.naar HKS weer opgestart. Ivm een manco aan VR-locs en een defecte RRF-vervanger sleepte ditmaal NT 707 de sloopstellen 912, 898 en 902 naar Awhv. Koppelremwagen BPk 887 assisteerde bij het transport en ging daarna weer retour Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-08-2014 21:53:00
KvdLee
KvdLee
En precies een week later de volgende drie stellen, achtereenvolgens 929, 884 en 860 verdwenen naar de eeuwige schroothopen tussen de blauwe muren van het HKS terrein. Overzichtsfoto: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/14971585722/in/photostream/


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

20-08-2014 09:53:54
broek53
broek53
Op 18/8 is de 859 van het terrein van het TC Watergraafsmeer naar de Zaanstraat gesleept door de VR 203-4, met stel 900 erbij voor de beremming.  

20-08-2014 19:28:54
phantom
phantom
Vandaag door Amsterdam gereden en vanuit het centraal station ri Wgm gezien vanaf de weg, stond er tussen de V250 stellen en wat 1700en een plan V opgesteld.
Nu kom ik niet vaak in Asd,maar weet iemand welk stel dit is en wat die daar zo opgesloten tussen V250 stellen en 1700en doet ?
Aangezien stoppen met een vrachtwagen op een doorgaande weg vanuit Asd centrum ri Wgm niet gewaardeerd wordt kon ik zo snel geen nr vinden,vandaar de vraag.
Heb wel getracht een foto van dat spul te maken,maar nog geen kans gehad om het resultaat te bekijken


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

20-08-2014 19:34:44
Bert13
Bert13
Wel erg vaag allemaal hoor, hebben we het over de Dijksgracht? Zo ja: volgens mij staat in ieder geval de 953 met schade daar nog steeds (net als de 880/890, die staan wel meer verstopt).

Laatst bewerkt door Bert13 op 20-08-2014 19:35


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-08-2014 19:40:42
sfj
Inderdaad wat Bert zegt, ik weet uit m'n hoofd de 887 1 bak en de 953, maar er staat meer.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

20-08-2014 19:52:51
broek53
broek53
De ABk 887, 953, 855, 890 en het stel tussen de 1700-en de de V250 aan de Gooilijnkant in is de 880.  

27-08-2014 08:01:18
rob46
rob46
Gistermorgen gingen de sloopstellen 859, 900 en 903 vanaf Aswpl via Awhv naar HKS.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-08-2014 13:14:57
Spoorzaken
Spoorzaken
Vanmorgen rond 07.35 stond op Hlm (opstelspoor westzijde) de 955, in optisch goede staat. Klusje op Hlm Nedtrain ?  

28-08-2014 13:23:36
sfj
Aanrijdingsschade, gisteren vanuit het zuiden naar Haarlem gekomen.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

30-08-2014 09:25:41
jg64
jg64
Gisteravond stond in Mt de 939 met schadestel 954.
Gereed om afgevoerd te worden ? Onder de loopbrug.
 

30-08-2014 15:03:33
bossie186
bossie186
Plan V 956 is, zoals ik in het opvallende dingen topic van 30 augustus al aangaf, na de aanrijding van maandag 25 augustus te Dvc weer in dienst en zit vandaag in de 7600 serie.

Laatst bewerkt door bossie186 op 30-08-2014 15:04
 

30-08-2014 20:56:36
SGMm2137
SGMm2137
@jg64 Nu (20.55) staan de 939 en 954 er nog. De 939 staat gekoppeld aan de 475 met panto's omhoog.
De 954 staat solo met panto's omlaag.
 

01-09-2014 15:07:00
rob46
rob46
Vanmiddag sleepte VR 203-1 de sloopstellen 893, 894 en 899 van On naar Aswplz.
Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-09-2014 16:14:11
SGMm2137
SGMm2137
Plan V 953 staat niet meer op zijn plek op Dgr. Is deze verplaatst op het terrein of van het terrein af?  

04-09-2014 09:50:32
Spoorzaken
Spoorzaken
Quote
SGMm2137 (za 30 aug 2014 20:56:36 https://www.somda.nl/forum/12856/p506497/): @jg64 Nu (20.55) staan de 939 en 954 er nog. De 939 staat gekoppeld aan de 475 met panto's omhoog.
De 954 staat solo met panto's omlaag.

Gisteravond en vanmorgen stond 1 bak van de 954 op Hlm NedTrain en stond de gehele 955 op Hlm (opstelspoor west).
 

04-09-2014 09:52:10
sfj
Gisteravond heeft VolkerRail 203-1 de 924 naar de Zaanstraat gebracht, deze stond al enkele maanden op de Binckhorst nadat het herinstructieprogramma afgelopen was.

Laatst bewerkt door sfj op 04-09-2014 09:52


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

05-09-2014 11:16:59
Spoorzaken
Spoorzaken
Quote
Spoorzaken (do 04 sep 2014 09:50:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p506968/):
Quote
SGMm2137 (za 30 aug 2014 20:56:36 https://www.somda.nl/forum/12856/p506497/): @jg64 Nu (20.55) staan de 939 en 954 er nog. De 939 staat gekoppeld aan de 475 met panto's omhoog.
De 954 staat solo met panto's omlaag.

Gisteravond en vanmorgen stond 1 bak van de 954 op Hlm NedTrain en stond de gehele 955 op Hlm (opstelspoor west).

Gisteravond was de 955 weer weg, maar stond de halve 954 er nog (evenals vanmorgen).
 

05-09-2014 11:19:14
bnv
bnv
De 955 rijdt weer.
Gistermiddag (do.4.9) aangetroffen in Es. Zit dus wellicht in de 7000
 

09-09-2014 18:43:50
niels25
niels25
Zijn er al nummers bekend van het slooptransport welke vandaag hoogstwaarschijnlijk heeft plaatsgevonden naar HKS? Tevens heb ik ook nog niets gelezen van stellen welke vorige week dinsdag eventueel afgevoerd zijn naar HKS, of is er toen geen afvoer geweest? Alvast dank!  

09-09-2014 21:10:31
Mat64Rens
Mat64Rens
Weet iemand hoeveel stellen er nog in Onnen staan?  

09-09-2014 21:13:04
Mearten279
Mearten279
Ik weet niet of / hoeveel V'tjes er op de Zaanstraat staan, maar het lijkt mij hoogstwaarschijnlijk dat het de V'tjes 883 + 869 + 886 zijn, welke gister vanuit On zijn overgebracht (https://www.flickr.com/photos/mearten279/14993280610/) naar de Zaanstraat. Omdat er vanmorgen in het OD-topic een melding werd gemaakt van 3 V'tjes richting HKS, lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat het de bovenstaande 3 waren.  

09-09-2014 21:33:12
KvdLee
KvdLee
De stellen worden op Aswplz eerst ontdaan van onderdelen etc dus de drie van gisteren lijkt mij niet.
@niels: Tot nog toe zijn alle nummers gemeld hier dus met een beetje geduld komt dat vast wel online
 

09-09-2014 22:08:51
Bert13
Bert13
Normaliter worden de stellen die op maandagmiddag een week eerder zijn overgebracht naar Aswplz, de dinsdagochtend erop naar Awhv gereden en op de dieplader gezet. Op 1 september zijn de 893, 894 en 899 van On naar Aswplz gesleept.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

11-09-2014 08:39:59
rob46
rob46
Sloopafvoer Aswpl - Awhv - HKS.
Op 2-9 : 911+915
Op 9-9 : 893+894+899
Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

11-09-2014 16:53:28
spiketrain
Moderator
spiketrain
Een bericht is verwijderd. Na twee dagen nog eens dezelfde vraag stellen, waarop kennelijk geen antwoord gegeven kan worden, vinden we niet nodig.


Groet, Spiketrain
 

19-09-2014 10:51:19
sfj
Volgens diverse bronnen is gisteren de 953 van de Dgr naar Aswpl gebracht door Volkerrail.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

20-09-2014 19:28:44
SGMm2137
SGMm2137
De beschadigde bak van Plan V 954 word in Hlm hersteld. Herstelduur is ongeveer 1,5 maand.  

21-09-2014 09:02:56
bossie186
bossie186
Dat zou mooi zijn, maar de 900'en hebben toch al hun revisietermijn overschreden?

Laatst bewerkt door bossie186 op 21-09-2014 10:09
 

21-09-2014 11:17:30
rolandrail
rolandrail
Geen idee maar de tijd dat NSR zich kon permiteren elke mat 64 met een deukje maar op zij te zetten is echt voorbij. Met de aanhoudende te korte treinen e.d. kan NSR zich niets meer permiteren, ook niet als de DDar'n eindelijk weer in dienst komen en SNG komt pas in 2018 beschikbaar.  

21-09-2014 13:43:01
jeanne
jeanne
Tenminste, als alles werkelijk gladjes verloopt en er geen tegenslagen zijn!


Jeanne Kok
 

21-09-2014 13:53:42
broek53
broek53
Het wonderlijke is wel dat de 954 vrijwel aan het eind van alle opgerekte en verlengde revisetermijnen is. Maar ik denk dat het gebrek aan strategische reserve deze herfst en winter ervoor zorgt dat alles dat er nog is, nog zoveel mogelijk op de wielen gehouden wordt.  

21-09-2014 15:47:51
himym
himym
Volgens de dienstdoende medewerker in Hlmwph die naar eigen zeggen "gisteren de boel opengesneden had" was het ook een verzekeringskwestie. Die betaalt dus herstelt Hlm was de strekking van de boodschap.  

22-09-2014 01:25:06
broek53
broek53
Quote
sfj (vr 19 sep 2014 10:51:19 https://www.somda.nl/forum/12856/p508775/): Volgens diverse bronnen is gisteren de 953 van de Dgr naar Aswpl gebracht door Volkerrail.
Check, daar staat-ie. Men heeft er nogal voor moeten rangeren, dus ik vermoed dat het stel voorrang krijgt bij de sloop en dat dan weer omdat er draaistellen met schijfremmen nodig zijn.
 

22-09-2014 07:48:07
rob46
rob46
Afvoer sloopmat. On - Aswplz: 11-9 VR+843+895+856 en op 15-9 de 848+889+851.
Afvoer sloopstel Dgr - Aswplz: 18-9 VR+953.
Afvoer sloopmat. Aswplz -Awhv - HKS op 16-9 de 883+869+886.
Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-09-2014 20:48:41
bert
bert
Vandaag nog slechts 7 stellen in On. http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=fi&q1=!+f041675.
We missen dus nog de nummers van één transport?

Laatst bewerkt door bert op 25-09-2014 21:26
 

25-09-2014 23:22:59
broek53
broek53
Ja, die van jl maandag 22/9.  

26-09-2014 08:28:40
rob46
rob46
Op 22-9 sleepte VR de sloopstellen 882+873+858 van On naar Aswplz.
Op 23-9 gingen de sloopstellen 856+895+843 van Aswplz via Awhv naar HKS.
Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-10-2014 18:52:31
rob46
rob46
Op 30-9 gingen de sloopstellen 953+889+848 van Aswplz via Awhv naar HKS
Op 2-10 sleepte VR 203-1 de sloopstellen 866+875+872 van On naar Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-10-2014 12:55:53
rob46
rob46
Op 7-10 gingen de sloopstellen 882+873+858 van Aswplz via Awhv naar HKS.

Laatst bewerkt door rob46 op 10-10-2014 11:02


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2014 13:36:52
rob46
rob46
Vandaag gingen de sloopstellen 866+875+872 van Aswpl via Awhv naar HKS.
In On nu nog aanwezig; 891+874+881+888.

Laatst bewerkt door rob46 op 14-10-2014 13:49


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2014 20:32:57
Rob...
Rob...
De 851 is op 15 september wel naar Amsterdam gekomen vanuit Onnen, maar ik heb nog geen bericht voorbij zien komen dat hij naar HKS is gegaan. Klopt dit?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl