Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
21-09-2013 23:37:22
broek53
broek53
Er is geen aanwijzing dat er met mat '64 iets anders gaat gebeuren dan " uitfaseren ". Revisie staat niet in de planning en het kan alleen zijn dat stellen met veiligheidsbeurten nog langer in dienst blijven dan we nu denken, eventueel mogelijkerwijs misschien. Dat rijmt echter niet met revisie (en dus herindienststelling) van DDAR / DDM volgend jaar, die wel (voorlopig) gepland is.
Verder is de inbouw van toiletten in SLT (voorlopig) pas gepland in de tweede helft van 2015.
Tot slot is een revisie of verbouwing nooit zo grootschalig dat er tientallen stellen tegelijk in behandeling zijn en je daarom vervangend materieel nodig hebt. Alleen al daarom lijkt mij het verhaal over mat '64 in relatie tot SLT niet waarschijnlijk.
 

22-09-2013 00:15:56
maigoda
maigoda
Quote
Pim530 (za 21 sep 2013 23:36:02 https://www.somda.nl/forum/12856/p467803/): Je m'excuse? 919 historisch DIESELmaterieel?

Ach ja. De SGB heeft ook twee elocs 1100, dus waarom zou de SHD geen mat'64 kunnen behouden?
Groetjes,
Emiel
 

22-09-2013 00:25:31
aarclay
aarclay
De 919 stond wel op de opendag van vorige week vlakbij het materieel van de SHD, maar sprake van een overname, geloof ik niet. Deze zal als het aan CXX ligt gewoon naar de sloop gaan tzt.


Choo choo.....
 

22-09-2013 00:31:57
thijss
thijss
De 919 wordt door de SHD geplukt van onderdelen.  


22-09-2013 01:59:27
ricohallo
ricohallo
Jammer, want ik vind het best wel een uniek stel, en het is in goede staat.  

22-09-2013 07:43:59
train85
train85
919 is niet van SHD blijft nog van CXX.  

22-09-2013 09:13:25
KvdLee
KvdLee
Jazekers, ik citeer van een foto op Flickr:

De inmiddels uit dienst gestelde Plan V 919 van Conexxion staat hier in een zonnetje dat net begon te schijnen voor 10 minuten. Dit treinstel zal eigendom van de SHD worden. Rechts staat de NS 1837 ''Amersfoort''. 14/09/13

Het gaat om de onderdelen die gebruikt gaan worden voor de Plan U's.

Edit: Ah, ja het schijnt zo verteld te zijn tijdens een ritje op de Sik. Ik was er zelf niet bij, maar was nieuwschierig of men er hier meer van wist.

Laatst bewerkt door KvdLee op 22-09-2013 09:14


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

22-09-2013 09:54:21
train85
train85
Oke wacht het wel af.  

22-09-2013 10:54:08
martijn
martijn
Wel grappig dat fotobijschriften op Flickr dus als waarheid gelden. Dan ga ik er ook wat aanpassen  

22-09-2013 11:57:09
mren
mren
Quote
iraj-smile (za 21 sep 2013 18:56:40 https://www.somda.nl/forum/12856/p467775/): Hoi! Sorry dat ik er tussen een andere vraag stel. Maar ik ben op zoek naar de schematische tekeningen van het bedieningskastje van de koersrol? Ik wil er een kopen, een koersrol. Maar ik wil hem wel werkend!! Iemand tips?


Ik weet vrij zeker dat die tekeningen wel in de NVBS-bibliotheek te vinden zijn. Openingstijden op www.nvbs.com/toon.php?pag=Bibliotheek of maak een afspraak.

Plaatsnummers: Dv-041.013.1986 en Dv-041.019 volgens de online catalogus.

Laat even weten of het is gelukt.
 

22-09-2013 12:05:29
KvdLee
KvdLee
Quote
martijn (zo 22 sep 2013 10:54:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p467837/): Wel grappig dat fotobijschriften op Flickr dus als waarheid gelden. Dan ga ik er ook wat aanpassen

Haha, dat zeg ik niet, maar ik hoorde van Myron dat dat verteld werd. Dus in dit geval is, naar wat de SHD medewerker verteld heeft, waar denk ik. Maar natuurlijk neem je niet altijd zomaar iets aan wat iemand op internet post.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

22-09-2013 12:06:39
AgentX
AgentX
Een ding is zeker, deze is echt "aan het eind van z'n Latijn", en ik schat zo in dat de SHD het interieur en apparatuur eruit mag halen voor hun Plan U's, en dat hij daarna met de eerste sloopronde meegaat.  

22-09-2013 14:16:30
MDDM
MDDM
Quote
martijn (zo 22 sep 2013 10:54:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p467837/): Wel grappig dat fotobijschriften op Flickr dus als waarheid gelden. Dan ga ik er ook wat aanpassen
Geldt natuurlijk ook hier en op andere fora! Alles wordt meteen voor waar aangenomen, zonder enige bron vermelding


Gr Joop mcn Lls
 

22-09-2013 14:37:33
jorgo
jorgo
Quote
AgentX (zo 22 sep 2013 12:06:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p467846/): Een ding is zeker, deze is echt "aan het eind van z'n Latijn", en ik schat zo in dat de SHD het interieur en apparatuur eruit mag halen voor hun Plan U's, en dat hij daarna met de eerste sloopronde meegaat.
Wat voor interieuronderdelen kun je in een Plan U kwijt?
 

22-09-2013 14:59:24
Mearten279
Mearten279
Ik vroeg tijdens de open monumentendagen aan een medewerker van de SHD waarom deze plan V hier stond. Wat ik van hem begreep is dat het stel nu officieel buiten dienst genomen is. De 919 zal eerst 'uitgeleend' worden aan de SHD, welke vooral apparatuur, bruikbaar voor hun plan U's, zal plukken uit dit stel. Hierna gaat het stel weer naar Strukton/CXX. Tijdens de open monumentendagen was de 919 officieel nog niet overgedragen aan de SHD, vandaar dat dit stel ook alleen maar van buiten te bewonderen was. Voor een foto van de 919, klik even op het flickr-symbooltje  

22-09-2013 17:13:48
john2
john2
Heb bij de verkortingen gekeken wat SHD zou kunnen inhouden, maar ik vond bij de verkortingen niks terug wat SHD betekent. Kan iemand even de volledige betekenis van SHD in dit topic neer zetten?  

22-09-2013 17:15:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Stichting Historisch Dieselmaterieel


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

22-09-2013 21:21:29
Erikvd12
Erikvd12
De gemiddelde reiziger is niet blij met deze stellen, het was ook lekker zweten in de zomer.
Je moet er van houden, toen ik vorig jaar een gesprek met iemand aan het houden was kon ik diegene nauwelijks verstaan..
 

22-09-2013 22:04:06
salieri
salieri
Gaat er ook nog een stelletje naar het Noorden van het land?  

22-09-2013 22:05:27
admin
Moderator
admin
Zo, de discussie is weer even lekker opgeschoond.
@iraj-smile mag weer even wat minder vragen en wat meer zelf nadenken.
De rest weet wel dat de discussie niet zo heel zinvol was en dus even lekker is opgeschoond


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

22-09-2013 22:13:53
AgentX
AgentX
Quote
jorgo (zo 22 sep 2013 14:37:33 https://www.somda.nl/forum/12856/p467872/):
Quote
AgentX (zo 22 sep 2013 12:06:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p467846/): Een ding is zeker, deze is echt "aan het eind van z'n Latijn", en ik schat zo in dat de SHD het interieur en apparatuur eruit mag halen voor hun Plan U's, en dat hij daarna met de eerste sloopronde meegaat.
Wat voor interieuronderdelen kun je in een Plan U kwijt?


Ramen, deuren, wanden, stoelen, toiletten, apparatuur, cabine, ATB-kasten, etc, etc. Dat is bij Plan V en U toch nagenoeg hetzelfde.
 

22-09-2013 22:35:58
thom
thom
Wheu, pardon ?

Zit genoeg uitwisselbaars in, maar van wat je nu opnoemt ook een heleboel niet hoor...

Verder zullen ze bij de SHD ook vast breder denken dan alleen hun U'tje

Laatst bewerkt door thom op 22-09-2013 22:37
 

22-09-2013 22:39:12
AgentX
AgentX
Zoals? Oke, de stoelen waren anders, en de ramen zijn anders,, onder andere, maar ze zijn wel bruikbaar!  

22-09-2013 22:54:29
bnv
bnv
Quote
broek53 (za 21 sep 2013 23:37:22 https://www.somda.nl/forum/12856/p467804/): Er is geen aanwijzing dat er met mat '64 iets anders gaat gebeuren dan " uitfaseren ". Revisie staat niet in de planning en het kan alleen zijn dat stellen met veiligheidsbeurten nog langer in dienst blijven dan we nu denken, eventueel mogelijkerwijs misschien. Dat rijmt echter niet met revisie (en dus herindienststelling) van DDAR / DDM volgend jaar, die wel (voorlopig) gepland is.
Verder is de inbouw van toiletten in SLT (voorlopig) pas gepland in de tweede helft van 2015.
Tot slot is een revisie of verbouwing nooit zo grootschalig dat er tientallen stellen tegelijk in behandeling zijn en je daarom vervangend materieel nodig hebt. Alleen al daarom lijkt mij het verhaal over mat '64 in relatie tot SLT niet waarschijnlijk.


Om het vuur van speculatie en voorspellingen nog even op te stoken (als dat even mag van de moderator):

1. Dat men DDZ vrij wil maken voor IC diensten om ICR vrij te krijgen is begrijpelijk, kan ik volgen;

2. In de vorm van DDM 1 en DDAR is genoeg materieel beschikbaar om deze in stoptreindiensten in te zetten. Voor zover nodig kunnen enkele stammen daarvoor worden opgeknapt om nog bijvoorbeeld een jaar of vijf dienst te doen. Staat anders toch niets te doen, momenteel op de Dijksgracht. (zijn er voldoende AB 's beschikbaar voor enkele stammen?)

3. Dat laatste dan zo lang en zoveel totdat het nieuwe stoptreinmaterieel in dienst komt dat ik niet seriematig verwacht voor de dienstregeling 2018.(?)

4.Het opgeknapte DDM 1 dan wel DDAR vervangt Plan V dat op grond van het aflopen van de revisietermijnen de dienstregeling 2018 niet meer kan halen en dus niet in dienst kan blijven tot de komst van het nieuwe stoptreinmaterieel. Uiterlijk nog tot eind 2016 voor wat betreft de 400 'en. Mooie winterreserve bijvoorbeeld voor winter 2014-2015 en uiterlijk 2015-2016.

5. Het nieuwe stoptreinmaterieel vervangt dan tegen die tijd het opgeknapte DDM1/DDAR en aansluitend SGM. Plan V is er dan niet meer.

Lijkt mij een redelijke gelijkmatige overgang naar een nieuwe generatie stoptreinmaterieel dus ik vind dat concept om een aantal stammen DDAR/DDM 1 op te knappen in dit licht gezien nog niet eens zo irreëel.
Maar..........wie ben ik natuurlijk om dat zo te voorspellen..........
 

22-09-2013 23:06:57
dlm4yjp
dlm4yjp
Pfff, de ultieme spottersdroom houdt hier ook nooit op hè...
Eerst wachten tot bevestiging, dan pas potentiële "onzin" verspreiden, blijft het forum ook wat schoner en vrij van valse geruchten...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-09-2013 00:01:01
broek53
broek53
Geen idee waar die agressie van de vorige spreker ineens vandaan komt, maar wat bnv opschrijft, is exact wat ook ik denk dat de beleidslijn is voor de komende jaren. Gebaseerd op het tamelijk harde gegeven dat er sprake is van revisie van DDAR/DDM.  

23-09-2013 00:02:34
Klaasje
Klaasje
Naja.. een goed onderbouwde denkrichting heeft niet zoveel met onzin en valse geruchten te maken. De gedachtegang is goed volgbaar en er lijkt ook niet echt een alternatief te zijn. Daarmee is het wel het meest logische scenario. Ik zou niet echt weten hoe het anders moet. Een totale revisie van plan V misschien. Daar geloof ik niet zo in.  

23-09-2013 01:51:19
Hoera63
Hoera63
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de stellen nog een revisie zullen krijgen. Wat dat betreft gaat NS iets anders met de treinstellen om dan de NMBS. De klassieke motorstellen rijden daar namelijk na een revisie in 2009 nog vrolijk rond, ze worden zelfs nu nog gereviseerd, geloof ik. Deze stellen hebben ongeveer hetzelfde bouwjaar als Plan V.  

23-09-2013 05:22:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
broek53 (ma 23 sep 2013 00:01:01 https://www.somda.nl/forum/12856/p467958/): Geen idee waar die agressie van de vorige spreker ineens vandaan komt, maar wat bnv opschrijft, is exact wat ook ik denk dat de beleidslijn is voor de komende jaren. Gebaseerd op het tamelijk harde gegeven dat er sprake is van revisie van DDAR/DDM.


Agressie is het niet hoor, maar als je iedere dag weer valse geruchten leest omdat er eentje te ver aan het dagdromen is, kan je natuurlijk wel begrijpen dat ik het ook wat zat begin te worden
Dat deze schijnbaar wel realistisch is dan een foutje van mijn zijde.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-09-2013 06:42:34
salieri
salieri
Of je neemt het gewoon met een korrel zout en leest er gewoon overheen, scheelt je ook weer energie.  

23-09-2013 06:51:37
Ht
Ht
Begrepen van Nedtrain Ehv, dat de Stellen Plan V (geen series nog genoemd) nog waarschijnlijk zeker tot 2016 zullen blijven rijden.  

23-09-2013 07:14:00
broek53
broek53
Tsja, maar NedTrain Eindhoven heeft ook de wijsheid niet in pacht. Daarnaast gaat het hooguit om de dagkoersen van het beleid. De eerste maanden van dit jaar was het bijvoorbeeld zeker dat mat '64 dit jaar niet zou overleven - vandaar de plotselinge noodzaak tot herinstructie van machinisten. Ik zou van alles dat er zoal rondzingt de betrekkelijkheid maar goed voor ogen houden.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-09-2013 08:19
 

23-09-2013 07:49:24
Ht
Ht
Ben het er ook volledig mee eens, zelf vind ik het uit financieel en technisch opzicht het echt een beetje ridicuul dat zulk materieel maar blijft rijden en er toch Dubbeldekkers aan de kant staan die ook nog prima rond kunnen rijden.  

23-09-2013 08:20:19
javanree
javanree
Quote
KvdLee (za 21 sep 2013 23:32:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p467802/): Zou leuk zijn! Maar economisch rendabel?
Goed, was hier al iets gezegd over Plan V 919 van CXX naar SHD?


Daar valt weinig over te zeggen want dat is niet aan de orde...
 

23-09-2013 15:25:57
NSR521
NSR521
Uit betrouwbare bron kan ik zeggen dat de 919 allang terug bij Cxx had moet zijn. En er is nog geen sprake van dat hij naar de Shd gaat.  

23-09-2013 16:34:24
mren
mren
Quote
mren (zo 22 sep 2013 11:57:09 https://www.somda.nl/forum/12856/p467842/):
Quote
iraj-smile (za 21 sep 2013 18:56:40 https://www.somda.nl/forum/12856/p467775/): Hoi! Sorry dat ik er tussen een andere vraag stel. Maar ik ben op zoek naar de schematische tekeningen van het bedieningskastje van de koersrol? Ik wil er een kopen, een koersrol. Maar ik wil hem wel werkend!! Iemand tips?


Ik weet vrij zeker dat die tekeningen wel in de NVBS-bibliotheek te vinden zijn. Openingstijden op www.nvbs.com/toon.php?pag=Bibliotheek of maak een afspraak.

Plaatsnummers: Dv-041.013.1986 en Dv-041.019 volgens de online catalogus.

Laat even weten of het is gelukt.


Spul is er, maar tekeningen zijn groot dus moet je zelf komen bekijken. Sneak preview: http://foto-uploaden.nl/imgs/koersrolcompilatievkl.jpg

Laatst bewerkt door mren op 23-09-2013 16:35
 

24-09-2013 21:38:07
jg64
jg64
De 446 is weer actief na langere stilstand.  

25-09-2013 17:51:24
train85
train85
Quote
NSR521 (ma 23 sep 2013 15:25:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p468021/): Uit betrouwbare bron kan ik zeggen dat de 919 allang terug bij Cxx had moet zijn. En er is nog geen sprake van dat hij naar de Shd gaat.
Hij staat nu op zijn plek, wellicht al iets eerder weer teruggebracht.
 

25-09-2013 20:20:46
martijn
martijn
Ja, gistermiddag al, zie Opvallende Dingen topic.  

25-09-2013 21:22:20
Mat97
Mat97
Betekent dit dat de 919 weer voor Connexxion gaat rijden?  

25-09-2013 21:27:49
train85
train85
Nee rijden gaat die niet meer, maar hij is nog wel van CXX.  

25-09-2013 23:32:06
tjabbe73
tjabbe73
Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar het stel staat nog gewoon als reserve hoor...%03%  

26-09-2013 10:05:15
treinefan
treinefan
Als er daadwerkelijk onderdelen afgehaald zijn door SHD, lijkt het me niet verstandig om hem nog als reserve te houden.  

26-09-2013 12:33:26
timtrein
timtrein
Goh, nee?
Volgens mij gaan de fantasieën weer honderd keer zo snel als de werkelijkheid. Het ding is ter decoratie voor het 150-jaar-weekend neergezet en keert nu terug, moeilijker zal het niet zijn...
 

26-09-2013 13:40:56
midniight
midniight
En revisie-datum? Dat kan hem ook staande houden.


Twello, mooi gat op de Veluwe!
 

26-09-2013 13:51:14
markkegel
markkegel
CXX is niet van plan de 919 nog te gebruiken. Als de revisiedatum nog niet vertsreken is, is het theoretisch natuurlijk mogelijk hem nog in te zetten. Maar ik denk dat dat alleen gebeurt als er wat structureel mis gaat met het andere materieel. Het stel ligt ook plat omdat bij de 867 destijds de batterijen verbrand zijn. Om het ding weer aan de praat te krijgen is dan ook meestal een ander stel nodig. Er zijn door de SHD overigens geen onderdelen afgehaald omdat dat toch uiteindelijk niet mocht van CXX.

Laatst bewerkt door markkegel op 26-09-2013 13:53
 

26-09-2013 13:54:48
mren
mren
Quote
midniight (do 26 sep 2013 13:40:56 https://www.somda.nl/forum/12856/p468383/): En revisie-datum? Dat kan hem ook staande houden.

Dat ligt er maar net aan of CXX de zelfde termijnen hanteert als NSR.
 

26-09-2013 14:46:34
broek53
broek53
Tot nu toe wel. De revisietermijn is uiteraard al enige tijd verlopen, maar het stel heeft verlengingsbeurt(en) gehad. Ik denk haast dat het daar (het NedTrain-schema volgend) wel weer aan toe zal zijn, trouwens.  

26-09-2013 15:31:17
thom
thom
Het stel zal vast ook niet meer regulier onderhouden worden dus inzetbaar is ie sowieso niet dan...  

26-09-2013 17:14:02
bnv
bnv
Volgen we dat regime, maximale looptijd negen en een kwart jaar na laatste revisie, dan is het definitieve einde uiterlijk 3 december 2013.  

10-10-2013 09:41:21
broek53
broek53
Even dacht ik dat er weer gesloopt ging worden, maar neen: op de Watergraafsmeer zijn de bakken van drie plan V's in het zand gezet (op 9/10, denk ik) om de draaistellen te kunnen hergebruiken. Stelnummers heb ik niet paraat, maar het betrof twee stellen die bij het TC stonden en het stel van achter de wasmachine.

Laatst bewerkt door broek53 op 30-01-2014 00:05
 

10-10-2013 11:26:42
timtrein
timtrein
Op zich opvallend, er zijn de afgelopen jaren toch meer dan genoeg bakken mat'64 gesloopt om tot een oneindige voorraad reservedraaistellen te komen. Iets te optimistisch gesloopt kennelijk  

10-10-2013 11:30:02
MDDM
MDDM
Voor volgend jaar staan 50 stellen gepland voor de actieve dienst. Die zullen ze wel in topconditie willen brengen. In 2015 30 stellen overigens.


Gr Joop mcn Lls
 

10-10-2013 12:04:28
broek53
broek53
Tot begin dit jaar was het idee/plan dat dit jaar het laatste van mat '64 zou zijn en dat men het zo ongeveer zou kunnen uitzingen. Dat is nu dus anders.
Daarnaast is er sinds een jaar of twee niets meer gesloopt en konden er dus ook geen draaistellen teruggeleverd worden - dat zal het voornaamste knelpunt wel zijn.
 


10-10-2013 21:15:19
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 10 okt 2013 09:41:21 https://www.somda.nl/forum/12856/p470167/): Even dacht ik dat er weer gesloopt ging worden, maar neen: op de Watergraafsmeer zijn de bakken van drie plan V's in het zand gezet (op 9/10, denk ik) om de draaistellen te kunnen hergebruiken. Stelnummers heb ik niet paraat, maar het betreof twee stellen die bij het TC stonden en het stel van achter de wasmachine.
Inderdaad gisteren gelicht, 861, 862 en 868.


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2013 11:13:28
Spoorzaken
Spoorzaken
Dag lezers,

Zojuist (10.25 u) oplegger met 1 V-bak zonder draaistellen het terrein van HKS-Metals in Ams Sloterdijk zien oprijden.
Momenteel (11.38) draait nogmaals 1 oplegger met 1 V-bak het HKSterrein op.
Helaas zijn de baknummers onleesbaar, sorry.
En nu (12.40) ngmaals, zelfde situatie.
En alweer om 13.30 u. !
Wederom om 14.15 !

Laatst bewerkt door Spoorzaken op 14-10-2013 14:15
 

14-10-2013 12:28:35
rob46
rob46
Betreft de afvoer van de 6 bakken die op de Wgm in de weg staan en bij HKS worden opgeslagen. Zoals in dit topic al vermeld zijn ze op 9-10 van hun draaistellen gelicht en in het zand geplaatst.

Laatst bewerkt door rob46 op 14-10-2013 12:30


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2013 12:30:40
broek53
broek53
Grappig. Waarom zouden ze tweemaal binnen een week getakeld worden, vraag je je dan even af ?  

14-10-2013 12:44:44
Spoorzaken
Spoorzaken
Worden ze bij HKS alleen opgeslagen ???  

14-10-2013 13:19:24
himym
himym
Telegraaf meldt http://www.telegraaf.nl/binnenland/21971860/__Trein_op_de_snelweg__.html?cid=rss dat er weer transporten op gang komen, elke maandag en donderdag 6 bakken. Korreltje zout er maar weer bij doen?  

14-10-2013 15:20:59
broek53
broek53
Het kan zo zijn, maar het kan ook zo zijn dat de Telegraaf 2 + 2 bij elkaar opgeteld heeft en tot een foutieve conclusie is gekomen. Ik weet het nog niet.

Laatst bewerkt door broek53 op 14-10-2013 16:03
 

14-10-2013 16:01:45
279
279
stel 928 is klaar met z'n werk te Hfdo en gaat binnenkort naar Ut.
eerst moet er nog wat controle plaatsvinden.
 

14-10-2013 19:39:55
rob46
rob46
Quote
himym (ma 14 okt 2013 13:19:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p470856/): Telegraaf meldt http://www.telegraaf.nl/binnenland/21971860/__Trein_op_de_snelweg__.html?cid=rss dat er weer transporten op gang komen, elke maandag en donderdag 6 bakken. Korreltje zout er maar weer bij doen?
Wat een flauwekulverhaal, het betreft afvoer van de 6 bakken die het aanzien op de Wgm niet ten goede kwam, dus opslag bij HKS. Niks reguliere sloopafvoer enne.......hoezo slooptransporten in de afgelopen zomer.? Er is nog steeds een sloopstop van kracht.


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2013 19:48:44
MDDM
MDDM
Stellen zullen wel dusdanig in de weg gestaan hebben ivm de verbouwing die er nu gaande is


Gr Joop mcn Lls
 

14-10-2013 19:54:16
marciekemp
marciekemp
Was toch wel een raar gezicht voor een mcn in opleiding om vanuit het klaslokaal ineens een mat'64 te zien rijden over de snelweg  

14-10-2013 20:21:22
aarclay
aarclay
Ja, Telegraaf kennende is niet echt vaak objectief. Ik heb ze even wakker geschud per mail, hoewel ze nog lijken door te slapen vandaag...


Choo choo.....
 

15-10-2013 15:46:33
rob46
rob46
Quote
279 (ma 14 okt 2013 16:01:45 https://www.somda.nl/forum/12856/p470875/): stel 928 is klaar met z'n werk te Hfdo en gaat binnenkort naar Ut.
eerst moet er nog wat controle plaatsvinden.
Hetgeen geschiedde, opmerkelijk is dat grafbak 953 met graffiti en botsschade, die eerst al Asd had ontsierd maar uiteindelijk toch naar de Dgr terugkeerde, vanmorgen weer van de Dgr is gehaald en nu ......instructiestel Hfdo is geworden.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-10-2013 16:32:04
timtrein
timtrein
Naja, een voordeel, daar staat 'ie hopelijk iets minder in het zicht voor de reizigers.  

15-10-2013 19:51:03
MDDM
MDDM
Instructie stel op Llso (937) is sinds vorige week vrijdag overleden. Na wat kleine mankementjes aan de batterijen en laagspanning installatie is nu de MG er ook mee gekapt. Gaat ergens deze week weg.


Gr Joop mcn Lls
 

15-10-2013 21:15:05
279
279
Quote
MDDM (di 15 okt 2013 19:51:03 https://www.somda.nl/forum/12856/p471167/): Instructie stel op Llso (937) is sinds vorige week vrijdag overleden. Na wat kleine mankementjes aan de batterijen en laagspanning installatie is nu de MG er ook mee gekapt. Gaat ergens deze week weg.


ook maar een dieplader bestellen?
 

15-10-2013 21:23:23
MDDM
MDDM
Mij best! Weg is weg met die rommel


Gr Joop mcn Lls
 

15-10-2013 22:21:09
ZJ37
ZJ37
Kom op Joop, beetje respect voor die bejaarde beestjes.  

15-10-2013 22:26:23
AgentX
AgentX
Waar staat MG voor, Joop?  

15-10-2013 22:30:07
timtrein
timtrein
Motorgenerator  

16-10-2013 09:25:10
MDDM
MDDM
Quote
ZJ37 (di 15 okt 2013 22:21:09 https://www.somda.nl/forum/12856/p471202/): Kom op Joop, beetje respect voor die bejaarde beestjes.
Sorry, zal het proberen op te brengen


Gr Joop mcn Lls
 

17-10-2013 16:44:42
rob46
rob46
Quote
aarclay (ma 14 okt 2013 20:21:22 https://www.somda.nl/forum/12856/p470955/): Ja, Telegraaf kennende is niet echt vaak objectief. Ik heb ze even wakker geschud per mail, hoewel ze nog lijken door te slapen vandaag...
Dit flutverhaal staat ook op Treinenweb.nl, die zelfs melden dat HKS het sloopcontract heeft. Met bronvermelding...Somda. Jaja, lezen is nog een hele kunst.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-10-2013 17:06:33
AgentX
AgentX
En het ironische is dat de eigenaar van Treinenweb.nl het wakkerschud-mailtje naar Telegraaf heeft verstuurd.  

20-10-2013 13:59:45
Tukrail
Tukrail
Wie kan mij de nummers doorgeven van het rijtje Plan V te Ahg. Het betreft een rij van minimaal 10 stellen 'naast' de opslagloods (dus niet langs het postperron). Foto is eind augustus gemaakt en op het voorste stel staat 'Simon en TWO'.  

20-10-2013 16:03:21
aarclay
aarclay
Quote
rob46 (do 17 okt 2013 16:44:42 https://www.somda.nl/forum/12856/p471451/):
Quote
aarclay (ma 14 okt 2013 20:21:22 https://www.somda.nl/forum/12856/p470955/): Ja, Telegraaf kennende is niet echt vaak objectief. Ik heb ze even wakker geschud per mail, hoewel ze nog lijken door te slapen vandaag...
Dit flutverhaal staat ook op Treinenweb.nl, die zelfs melden dat HKS het sloopcontract heeft. Met bronvermelding...Somda. Jaja, lezen is nog een hele kunst.


Doel je hier op?
http://www.treinenweb.nl/news/3146
Het artikeltje stamt overigens uit april van dit jaar. Als iemand nou had gemailed of getweet, dan was het natuurlijk geen 'flut'-verhaaltje.

Maar goed, voor zover is nu wel duidelijk dat er nog lang geen contract is, en dat die pas na de proefsloop ondertekend zal worden.

Laatst bewerkt door aarclay op 20-10-2013 16:14


Choo choo.....
 

20-10-2013 16:55:39
rob46
rob46
Nee, op een artikel van 14-10 waarin stond dat HKS een sloopcontract had e.d.en dat er 4 bakken naar de sloper waren gegaan. Ook nog iets over proefsloop. Maar dat artikel blijkt ineens verwijderd (!!) te zijn.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2013 17:05:21
Roy
Roy
Wie moet er eigenlijk betalen bij het slopen van die treinen? Ns omdat ze van die treinen af willen of de sloper omdat hij winst kan maken uit het oud ijzer etc?  

20-10-2013 17:19:56
rob46
rob46
Quote
Tukrail (zo 20 okt 2013 13:59:45 https://www.somda.nl/forum/12856/p471897/): Wie kan mij de nummers doorgeven van het rijtje Plan V te Ahg. Het betreft een rij van minimaal 10 stellen 'naast' de opslagloods (dus niet langs het postperron). Foto is eind augustus gemaakt en op het voorste stel staat 'Simon en TWO'.
Stavaza April - 946+909+910+901+908+914+920+913+917+905.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2013 17:34:38
aarclay
aarclay
Quote
rob46 (zo 20 okt 2013 16:55:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p471910/): Nee, op een artikel van 14-10 waarin stond dat HKS een sloopcontract had e.d.en dat er 4 bakken naar de sloper waren gegaan. Ook nog iets over proefsloop. Maar dat artikel blijkt ineens verwijderd (!!) te zijn.

Ik zal eens kijken waar het bericht gebleven is. Maar misschien is het beter als het offline staat....

Edit: Ik wil absoluut niet vervelend zijn, of mijzelf verdedigen, maar in de logs kan ik niks ontdekken, de nummering van de ID's kent geen gaten, de history van de social media meldt niks...
Ik vermoed dat je in de war was met het andere gedateerde artikel welke ik aangehaald heb. Mocht je een verwijzing hebben naar het artikel, dan hoor ik die graag.

Laatst bewerkt door aarclay op 20-10-2013 17:56


Choo choo.....
 

20-10-2013 17:52:08
john2
john2
Quote
Roy (zo 20 okt 2013 17:05:21 https://www.somda.nl/forum/12856/p471913/): Wie moet er eigenlijk betalen bij het slopen van die treinen? Ns omdat ze van die treinen af willen of de sloper omdat hij winst kan maken uit het oud ijzer etc?

Als ik oud ijzer lever aan een oud ijzer handelaar, dan is dit gratis of ik krijg er geld voor per kilo. Waarom zou de NS dan voor het oud ijzer van de treinen geld moeten geven aan de oud ijzer handelaar? Het enige wat ik me kan bedenken is het transport van de betreffende sloop trein.
 

20-10-2013 17:53:00
kniesoor
kniesoor
Quote
aarclay (zo 20 okt 2013 17:34:38 https://www.somda.nl/forum/12856/p471919/):
Quote
rob46 (zo 20 okt 2013 16:55:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p471910/): Nee, op een artikel van 14-10 waarin stond dat HKS een sloopcontract had e.d.en dat er 4 bakken naar de sloper waren gegaan. Ook nog iets over proefsloop. Maar dat artikel blijkt ineens verwijderd (!!) te zijn.

Ik zal eens kijken waar het bericht gebleven is. Maar misschien is het beter als het offline staat....
Wijze les: niet te snel willen zijn he.
 

20-10-2013 18:00:14
aarclay
aarclay
I know, maar na een uitgebreid onderzoek lijkt het zelfs niet online te hebben gestaan(!) . Als ik een ID/URL als aanknopingspunt heb, dan kan ik verder kijken hoe en wat...

Laatst bewerkt door aarclay op 20-10-2013 18:07


Choo choo.....
 

20-10-2013 18:07:57
KvdLee
KvdLee
Veel stellen zijn hebben een anti-dreunlaag van asbest, of er zit nog asbest in verwerkt. Dit alles kost enorm veel om veilig te laten afvoeren.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

20-10-2013 18:26:44
maigoda
maigoda
Quote
john2 (zo 20 okt 2013 17:52:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p471922/):
Quote
Roy (zo 20 okt 2013 17:05:21 https://www.somda.nl/forum/12856/p471913/): Wie moet er eigenlijk betalen bij het slopen van die treinen? Ns omdat ze van die treinen af willen of de sloper omdat hij winst kan maken uit het oud ijzer etc?

Als ik oud ijzer lever aan een oud ijzer handelaar, dan is dit gratis of ik krijg er geld voor per kilo. Waarom zou de NS dan voor het oud ijzer van de treinen geld moeten geven aan de oud ijzer handelaar? Het enige wat ik me kan bedenken is het transport van de betreffende sloop trein.

Een trein is niet helemaal vergelijkbaar met een stukje oud ijzer dat je gewoon in een schrootbak kan gooien en zonder tussenkomst van arbeid en machinegebruik kan doorverkopen. Eem trein tot schroot verwerken kost arbeid en machinegebruik, scheiden van staal en kunststof en dat allemaal binnen geldende regelgeving. Dan gaat het al snel geld kosten i.p.v. dat je er nog geld voor krijgt.
Groetjes,
Emiel
 

20-10-2013 19:17:06
rob46
rob46
Quote
aarclay (zo 20 okt 2013 18:00:14 https://www.somda.nl/forum/12856/p471924/): I know, maar na een uitgebreid onderzoek lijkt het zelfs niet online te hebben gestaan(!) . Als ik een ID/URL als aanknopingspunt heb, dan kan ik verder kijken hoe en wat...
Het oude artikel lezende ga ik nu ook twijfelen en denk dat ik inderdaad dit artikel als actueel heb aangezien. Mijn excuses voor de onrust en mail-flow.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2013 19:32:12
aarclay
aarclay
Geeft niks

Laatst bewerkt door aarclay op 20-10-2013 19:32


Choo choo.....
 

20-10-2013 23:11:11
thom
thom
Quote
maigoda (zo 20 okt 2013 18:26:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p471930/):
Quote
john2 (zo 20 okt 2013 17:52:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p471922/):
Quote
Roy (zo 20 okt 2013 17:05:21 https://www.somda.nl/forum/12856/p471913/): Wie moet er eigenlijk betalen bij het slopen van die treinen? Ns omdat ze van die treinen af willen of de sloper omdat hij winst kan maken uit het oud ijzer etc?

Als ik oud ijzer lever aan een oud ijzer handelaar, dan is dit gratis of ik krijg er geld voor per kilo. Waarom zou de NS dan voor het oud ijzer van de treinen geld moeten geven aan de oud ijzer handelaar? Het enige wat ik me kan bedenken is het transport van de betreffende sloop trein.

Een trein is niet helemaal vergelijkbaar met een stukje oud ijzer dat je gewoon in een schrootbak kan gooien en zonder tussenkomst van arbeid en machinegebruik kan doorverkopen. Eem trein tot schroot verwerken kost arbeid en machinegebruik, scheiden van staal en kunststof en dat allemaal binnen geldende regelgeving. Dan gaat het al snel geld kosten i.p.v. dat je er nog geld voor krijgt.
Groetjes,
Emiel

Sterker nog, als men een asbesthoudende trein verkoopt aan een sloper wordt het geheel verkocht als asbest houdend afval, en dus expliciet niet als oud ijzer.

NS betaald dus, om hun asbest houdend afval te laten verwerken.
 

26-10-2013 13:39:55
spiketrain
Moderator
spiketrain
Een bericht, dat in het topic OD thuishoort en daar ook reeds gemeld is, is verwijderd.


Groet, Spiketrain
 

04-11-2013 14:22:03
rob46
rob46
Quote
MDDM (di 15 okt 2013 19:51:03 https://www.somda.nl/forum/12856/p471167/): Instructie stel op Llso (937) is sinds vorige week vrijdag overleden. Na wat kleine mankementjes aan de batterijen en laagspanning installatie is nu de MG er ook mee gekapt. Gaat ergens deze week weg.
Stel staat nog steeds op Llso, opgelapt Joop ???


57 jaar OV-fotografie.
 

04-11-2013 20:08:47
MDDM
MDDM
Stel staat nog steeds kapoet op Llso Rob


Gr Joop mcn Lls
 

09-11-2013 09:41:53
broek53
broek53
Uit het OD van 8 november: 937 (niet meer kapoet) op eigen kracht van Llso naar Hdr.
De 928 uit Ut is ook op pad gegaan; weet iemand waarheen?

Laatst bewerkt door broek53 op 09-11-2013 09:42
 

09-11-2013 09:48:12
superboer
superboer
Op Utoz staat een los V'tje op spoortje 106a, wellicht is het die?


Garantie tot aan de voordeur.
 

09-11-2013 10:03:17
broek53
broek53
Klopt, maar ik vergiste mij: in het OD wordt melding gemaakt van het vertrek van de 924 uit Arnhem, en daarvan is de bestemming voorshands niet bekend.  

09-11-2013 11:08:19
bart
bart
Staat de 937 nog steeds in Hdr?

Voor instructie?

Laatst bewerkt door bart op 09-11-2013 11:09
 

09-11-2013 11:13:03
sfj
De 937 staat tegen de draad langs het perron sp1 te Hdr. Goed te fotograferen denk ik.

Laatst bewerkt door sfj op 09-11-2013 14:04, reden: Edit: in Hdr


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

12-11-2013 09:23:42
rob46
rob46
Quote
broek53 (za 09 nov 2013 10:03:17 https://www.somda.nl/forum/12856/p475053/): Klopt, maar ik vergiste mij: in het OD wordt melding gemaakt van het vertrek van de 924 uit Arnhem, en daarvan is de bestemming voorshands niet bekend.
Op 8-11 ging 924 van Ahbo naar Ut waarna op 11-11 doorvoer naar de Bkh volgde. Locatie van de 928 (ex.Ut)is vooralsnog onduidelijk, of die nog op Ut staat is een ??


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl