Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
07-06-2013 19:29:50
KvdLee
KvdLee
Nfl zei dat een van de cabines van de 936 er af is.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

07-06-2013 22:00:27
Pim530
Pim530
Alternatieve airco?  

07-06-2013 22:24:15
admin
Moderator
admin
Zullen we het een beetje serieus houden?


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

07-06-2013 22:46:04
ZJ37
ZJ37
Slechts een speculatie: zouden ze het wellicht ergens gaan gebruiken als mock up? Wie herinnert zich niet de mooie Blauwe Engel aan de muur van de werkplaats in Zl?  


07-06-2013 22:50:04
taigagaai
Moderator
taigagaai
Is het de kop van de 420 die er af gehaald wordt? Dan is er toch nog iets bewaard uit de serie V1 - V3.  

08-06-2013 09:55:05
treinefan
treinefan
Als je leest, staat er de kop van de 936.  

08-06-2013 10:04:34
Bert13
Bert13
@verwoert weet best waar hij het over heeft, waarschijnlijk heeft de 936 al eerder een ongelukje gehad.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

08-06-2013 14:43:46
maigoda
maigoda
Klopt, bij Nm op 28 augustus 1979. Botste toen op mat'46-stel 256+224. Bij het herstel werd de ABk van de 936 voorzien van de neus van de 420, die toen op reserve lag. Overigens is dat herstel door Talbot in Aken uitgevoerd.
Groetjes,
Emiel
 

08-06-2013 16:59:14
treinefan
treinefan
Quote
Bert13 (za 08 jun 2013 10:04:34 https://www.somda.nl/forum/12856/p453776/): @verwoert weet best waar hij het over heeft, waarschijnlijk heeft de 936 al eerder een ongelukje gehad.


Dat is waar ja, ik was even vergeten dat die bak toen verwisseld was.
 

08-06-2013 18:45:27
KvdLee
KvdLee
Net de 936 gezien, en ja.. het hele gele plaatwerk ligt er af, je kijkt zo tegen de achterwand aan. Leuk om eens te zien maar ik ben benieuwd waarom..!


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

08-06-2013 20:43:49
salieri
salieri
Kan iemand er een foto van maken, als dat mogelijk is? Ik kan mij niet echt een beeld vormen van wat zij nou met dat stel aan het doen zijn  

08-06-2013 21:04:28
ZJ37
ZJ37
Quote
maigoda (za 08 jun 2013 14:43:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p453827/): Klopt, bij Nm op 28 augustus 1979. Botste toen op mat'46-stel 256+224. Bij het herstel werd de ABk van de 936 voorzien van de neus van de 420, die toen op reserve lag. Overigens is dat herstel door Talbot in Aken uitgevoerd.
Groetjes,
Emiel
256+244 toch?
 

08-06-2013 21:15:50
Frontier
Frontier
Quote
salieri (za 08 jun 2013 20:43:49 https://www.somda.nl/forum/12856/p453885/): Kan iemand er een foto van maken, als dat mogelijk is? Ik kan mij niet echt een beeld vormen van wat zij nou met dat stel aan het doen zijn

Ik rij er morgenmiddag weer langs, als niemand me dan nog voor is geweest zal ik wel even stoppen en een foto proberen te maken.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

08-06-2013 21:30:06
salieri
salieri
Top, alvast hartelijk bedankt!  

08-06-2013 21:46:34
maigoda
maigoda
Quote
ZJ37 (za 08 jun 2013 21:04:28 https://www.somda.nl/forum/12856/p453889/):
Quote
maigoda (za 08 jun 2013 14:43:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p453827/): Klopt, bij Nm op 28 augustus 1979. Botste toen op mat'46-stel 256+224. Bij het herstel werd de ABk van de 936 voorzien van de neus van de 420, die toen op reserve lag. Overigens is dat herstel door Talbot in Aken uitgevoerd.
Groetjes,
Emiel
256+244 toch?

Het waren inderdaad de 256+244. Ik heb het van de Railwiki gehaald, dus daar staat het dan fout.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 08-06-2013 21:47
 

08-06-2013 22:27:44
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb het boek Spoorwegongevallen in Nederland voor dit artikel gebruikt van vader en zoon Van Ee. Ik heb het boek hier niet bij de hand om te zien welk treinstel daar in vermeld staat.

Edit: Op de Railwiki staan de revisiedata van de 244 vermeld. Hierbij staat deze een opknapbeurt heeft gehad in 1980 en in 1983 terzijde is gesteld. Deze gegevens zijn ontleend aan de levenslopen, zoals gepubliceerd in Het Openbaar Vervoer in de jaren '80. Dus waar het fabel vandaan komt dat de 244 bij het ongeval in Nijmegen zou zijn betrokken, is mij een raadsel.

Laatst bewerkt door taigagaai op 09-06-2013 00:38
 

08-06-2013 22:40:58
lesley001
lesley001
Quote
salieri (za 08 jun 2013 20:43:49 https://www.somda.nl/forum/12856/p453885/): Kan iemand er een foto van maken, als dat mogelijk is? Ik kan mij niet echt een beeld vormen van wat zij nou met dat stel aan het doen zijn

U wordt op uw wensen bediend, zie http://img521.imageshack.us/img521/484/dsc04552kk.jpg
Foto is net (21.25) gemaakt vanuit een Virm.

Laatst bewerkt door lesley001 op 09-06-2013 09:37
 

08-06-2013 22:46:42
ZJ37
ZJ37
Toch enorm benieuwd wat hier nu de reden van is geweest.  

09-06-2013 01:51:53
thom
thom
Euhm, ja, dit heeft een redelijk wtf gehalte ja...

Feitelijk missen alle bedieningsorganen en de frontruiten. Een neus alla de 21 kun je hier niet van maken. Is het idee soms dat de techniekschool er wat mee gaat doen, hetzelfde idee als de deurpartij uit een Ehv'se victor zeg maar.
Je zou met dit geheel een simulator kunnen bouwen, maar dat lijkt me wat overbodig voor mat'64 nu nog

Edit:
Zie trouwens ook dat het geheel niet symmetrisch afgezaagd is, aan 1 kant bij de cabine deur en aan de andere kant hangen zelfs de ruitensproeier reservoirs er nog op het stuk neuswand...

Misschien toch een onderzoekje ivm slopen en asbest oid ?

Laatst bewerkt door thom op 09-06-2013 01:55
 

09-06-2013 05:13:54
maigoda
maigoda
Quote
verwoert (za 08 jun 2013 22:27:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p453908/): Ik heb het boek Spoorwegongevallen in Nederland voor dit artikel gebruikt van vader en zoon Van Ee. Ik heb het boek hier niet bij de hand om te zien welk treinstel daar in vermeld staat.

Edit: Op de Railwiki staan de revisiedata van de 244 vermeld. Hierbij staat deze een opknapbeurt heeft gehad in 1980 en in 1983 terzijde is gesteld. Deze gegevens zijn ontleend aan de levenslopen, zoals gepubliceerd in Het Openbaar Vervoer in de jaren '80. Dus waar het fabel vandaan komt dat de 244 bij het ongeval in Nijmegen zou zijn betrokken, is mij een raadsel.

Het boek "Ongevallen op Nederlands spoor" biedt op pagina 36 (onderste foto) uitkomst: het was treinstel 224 die als tweede stel achter de 256 liep. Op die foto is het treinstelnummer 224 duidelijk zichtbaar. De vermelding op pagina 151 van het boek Spoorwegongevallen in Nederland is dus fout gebleken (daar staat ten onrechte de 244 vermeldt). Overigens bedroeg de schade aan de 224 slechts een ietsjes beschadigde neus onder de middelste frontruit.
Groetjes,
Emiel
 

09-06-2013 10:03:21
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik zag dat op Wikipedia ook de 244 vermeld staat in plaats van de 224 met de verwijzing naar het boek Spoorwegongevallen in Nederland.  

09-06-2013 18:33:07
M-BASS
M-BASS
Quote
lesley001
U wordt op uw wensen bediend, zie http://img521.imageshack.us/img521/484/dsc04552kk.jpg
Foto is net (21.25) gemaakt vanuit een Virm.


Ik vind het er maar raar uitzien ben benieuwd wat nou de reden is.

Laatst bewerkt door M-BASS op 09-06-2013 18:40
 

09-06-2013 21:55:21
broek53
broek53
De 936 is speciaal naar Hlm gegaan voor asbest-onderzoek, heb ik mij laten vertellen. Gebeurt behoorlijk grondig dus kennelijk . En maar goed dat ze de andere kop niet genomen hebben, want die zou best nog wel eens anders kunnen zijn en niet representatief (= de ex-420-kop).  

09-06-2013 22:07:37
Frontier
Frontier
Geen foto gemaakt, want dat had lesley001 tenslotte al gedaan gisteravond.

Quote
thom (zo 09 jun 2013 01:51:53 https://www.somda.nl/forum/12856/p453931/): Zie trouwens ook dat het geheel niet symmetrisch afgezaagd is, aan 1 kant bij de cabine deur en aan de andere kant hangen zelfs de ruitensproeier reservoirs er nog op het stuk neuswand...

Ja, als je over de N200 in westelijke richting rijdt zie je het pas als je de neus voorbij bent, zolang je er naast rijdt lijkt het alsof er niets aan de hand is. %08%

Verder opvallend dat uit de andere kop die er nog wel aan zit alle ramen eruit zijn gehaald.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

12-06-2013 20:07:30
KvdLee
KvdLee
Zojuist even langsgefietst en de hele V is niet meer te zien..!%04% Waarschijnlijk verplaatst dus, maar heb 'm nergens kunnen ontdekken vanaf de N200 (ventweg).


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

12-06-2013 20:23:41
ICE11
ICE11
Kan mij even iemand helpen, welke Plan V`s nu nog in Zuid-Limburg actief zijn? Vandaag heb ik in Hrl een foto gepakt, maar kan het nummer niet goed zien.  

12-06-2013 20:40:30
SGMm2137
SGMm2137
Ze zijn ook nog actief in Brabant, Utrecht en Gelderland.
441, 443-447, 449-458, 463-467, 469, 471, 474-476, 478-480, 482.
919(CXX), 928, 929, 937, 939-945, 947, 949-951, 954-958, 961-965.

Laatst bewerkt door SGMm2137 op 12-06-2013 21:15, reden: 919 toegevoegd
 

12-06-2013 21:04:47
martijn
martijn
En bij de spotmeldingen en opvallende dingen topics is eventueel te achterhalen welk stel waar reed.  

12-06-2013 23:27:18
bnv
bnv
Quote
SGMm2137 (wo 12 jun 2013 20:40:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p454543/): Ze zijn ook nog actief in Brabant, Utrecht en Gelderland.
441, 443-447, 449-458, 463-466, 469, 471, 474-476, 478-480, 482.
919(CXX), 928, 929, 937, 939-947, 949-951, 954-958, 961-965.


Eentje teveel. De 946 staat ook al een tijdje aan de kant. 53 hebben we er nog (+ 919).
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-06-2013 08:14:48
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Quote
KvdLee (wo 12 jun 2013 20:07:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p454541/): Zojuist even langsgefietst en de hele V is niet meer te zien..!%04% Waarschijnlijk verplaatst dus, maar heb 'm nergens kunnen ontdekken vanaf de N200 (ventweg).
Hij is vertrokken naar Delft. Een tekening van zijn uiteindelijke bestemming is te zien op onze facebookpagina http://www.facebook.com/OpdeRails


Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails
 

13-06-2013 13:49:16
bert
bert
Quote
bnv (wo 12 jun 2013 23:27:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p454560/):
Quote
SGMm2137 (wo 12 jun 2013 20:40:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p454543/): Ze zijn ook nog actief in Brabant, Utrecht en Gelderland.
441, 443-447, 449-458, 463-466, 469, 471, 474-476, 478-480, 482.
919(CXX), 928, 929, 937, 939-947, 949-951, 954-958, 961-965.


Eentje teveel. De 946 staat ook al een tijdje aan de kant. 53 hebben we er nog (+ 919).


Waar is de 867 eigenlijk gebleven? ex Kippelijn, Connexxion)?
die zien we in dit forum nergens richting sloop gaan.

Volgens mij moet ook de 467 nog worden toegevoegd aan de lijst van bnv.
 

13-06-2013 13:50:33
treinefan
treinefan
Voor zover ik weet staat de 867 altijd nog op Bkd, bij de andere Connexxion stellen.  

13-06-2013 14:29:00
KvdLee
KvdLee
867 staat ontdaan van veel onderdelen op Bkd. NVBS: hoe is deze dan vervoerd?  

13-06-2013 15:02:29
AgentX
AgentX
867 is plukstel voor de 919.  

13-06-2013 15:15:02
KvdLee
KvdLee
Onder andere ja, , maar ik doelde met t bericht aan NVBS/OdR op stel 963


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

13-06-2013 21:17:25
bossie186
bossie186
je bedoelt de 936.%08%  

13-06-2013 22:12:50
KvdLee
KvdLee
Haha ben niet zon nummerfreak maar je hebt gelijk ja Haha!  

14-06-2013 16:21:03
ZJ37
ZJ37
Gisteren rond 17.45 uur kwamen de 924+925+926 door Ah op weg naar Ahg waar ze aan het begin van de avond aankwamen.  

14-06-2013 21:54:17
Mat644
Mat644
Arnhem Goederen. Het raakt er steeds voller met mat64 stellen.
Het geeft een apart gevoel als je daar gaat kijken net alsof je op een begraafplaats staat.
Eeuwig zonde! Als ik NS was zou ik op zijn minst onderdelen verkopen aan liefhebbers.
 

15-06-2013 06:23:56
M-BASS
M-BASS
Dat levert wel nog wat op ja, en liefhebbers hebben ook weer iets! Alleen naar de sloper kost geloof ik alleen maar geld.

Laatst bewerkt door M-BASS op 15-06-2013 06:25
 

15-06-2013 14:07:06
maigoda
maigoda
Die paar onderdelen die je verkoopt zijn slechts een druppel op een gloeiende plaat als het gaat om de sloopkosten. Daarnaast moet je er ook weer personeel voor aan het werk zetten en dat is ook niet gratis. Kortweg gezegd: het levert niets op, dus doet NSR het niet.
Groetjes,
Emiel
 

16-06-2013 15:03:09
rob46
rob46
Quote
maigoda (zo 09 jun 2013 05:13:54 https://www.somda.nl/forum/12856/p453937/):
Quote
verwoert (za 08 jun 2013 22:27:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p453908/): Ik heb het boek Spoorwegongevallen in Nederland voor dit artikel gebruikt van vader en zoon Van Ee. Ik heb het boek hier niet bij de hand om te zien welk treinstel daar in vermeld staat.

Edit: Op de Railwiki staan de revisiedata van de 244 vermeld. Hierbij staat deze een opknapbeurt heeft gehad in 1980 en in 1983 terzijde is gesteld. Deze gegevens zijn ontleend aan de levenslopen, zoals gepubliceerd in Het Openbaar Vervoer in de jaren '80. Dus waar het fabel vandaan komt dat de 244 bij het ongeval in Nijmegen zou zijn betrokken, is mij een raadsel.

Het boek "Ongevallen op Nederlands spoor" biedt op pagina 36 (onderste foto) uitkomst: het was treinstel 224 die als tweede stel achter de 256 liep. Op die foto is het treinstelnummer 224 duidelijk zichtbaar. De vermelding op pagina 151 van het boek Spoorwegongevallen in Nederland is dus fout gebleken (daar staat ten onrechte de 244 vermeldt). Overigens bedroeg de schade aan de 224 slechts een ietsjes beschadigde neus onder de middelste frontruit.
Groetjes,
Emiel
Er worden twee titels doorelkaar gehaald, "Ongevallen op Nederlands spoor "
is door ons (van Ee's) geschreven, met de correcte info. Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

16-06-2013 17:58:46
broek53
broek53
Jl. dinsdag 11/6 is de 855 van de Wgm teruggezet op de Dijksgracht, om de manoevreerruimte wat te vergroten en in de verwachting dat er voorlpig op sloopgebied toch niets gebeurt. Nu nog even de verschrikkelijke schandvlek een beetje verplaatsen die net naast de wasmachine het uitzicht op de Wgm al een jaartje staat te verzieken (stel had eigenlijk ook naar HKS gemoeten, maar dat is om vage redenen niet gebeurd), en het wordt nog eens wat

Laatst bewerkt door broek53 op 16-06-2013 18:44
 

16-06-2013 19:20:25
maigoda
maigoda
Quote
rob46 (zo 16 jun 2013 15:03:09 https://www.somda.nl/forum/12856/p455032/):
Quote
maigoda (zo 09 jun 2013 05:13:54 https://www.somda.nl/forum/12856/p453937/):
Quote
verwoert (za 08 jun 2013 22:27:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p453908/): Ik heb het boek Spoorwegongevallen in Nederland voor dit artikel gebruikt van vader en zoon Van Ee. Ik heb het boek hier niet bij de hand om te zien welk treinstel daar in vermeld staat.

Edit: Op de Railwiki staan de revisiedata van de 244 vermeld. Hierbij staat deze een opknapbeurt heeft gehad in 1980 en in 1983 terzijde is gesteld. Deze gegevens zijn ontleend aan de levenslopen, zoals gepubliceerd in Het Openbaar Vervoer in de jaren '80. Dus waar het fabel vandaan komt dat de 244 bij het ongeval in Nijmegen zou zijn betrokken, is mij een raadsel.

Het boek "Ongevallen op Nederlands spoor" biedt op pagina 36 (onderste foto) uitkomst: het was treinstel 224 die als tweede stel achter de 256 liep. Op die foto is het treinstelnummer 224 duidelijk zichtbaar. De vermelding op pagina 151 van het boek Spoorwegongevallen in Nederland is dus fout gebleken (daar staat ten onrechte de 244 vermeldt). Overigens bedroeg de schade aan de 224 slechts een ietsjes beschadigde neus onder de middelste frontruit.
Groetjes,
Emiel
Er worden twee titels doorelkaar gehaald, "Ongevallen op Nederlands spoor "
is door ons (van Ee's) geschreven, met de correcte info. Groet uit de Harz.

Nee hoor, de titels haal ik niet door de war. In het ene boek (Spoorwegongevallen in Nederland) staat het verkeerde nummer in het verhaal achter de botsing, wat op de railwiki terecht is gekomen. In "Ongevallen op Nederlands Spoor" staat een foto van het betreffende stel waar het nummer (224) op zichtbaar is. Maar wellicht dat het in m'n schrijven niet duidelijk was, dus bij deze.
Groetjes,
Emiel
 

18-06-2013 20:37:13
IJnmeud
IJnmeud
Woensdag 12 juni op Amsterdam Sloterdijk de 965 gespot. (Uitgeest - > Rotterdam). Iemand die weet of dit stel incidenteel of planmatig wordt ingezet?  

18-06-2013 20:55:36
martijn
martijn
Tip: lees dit topic eens door. Het antwoord staat zelfs op deze pagina. En anders heb je nog altijd her materieeloverzicht op Somda en de railwiki. In de Opvallende dingen topics staan bovendien opvallende inzetgebieden. Zoals Plan V tussen Uitgeest en Rotterdam die dag.  

19-06-2013 18:55:50
maarten83
maarten83
Quote
NVBS/OdR (do 13 jun 2013 08:14:48 https://www.somda.nl/forum/12856/p454572/):
Quote
KvdLee (wo 12 jun 2013 20:07:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p454541/): Zojuist even langsgefietst en de hele V is niet meer te zien..!%04% Waarschijnlijk verplaatst dus, maar heb 'm nergens kunnen ontdekken vanaf de N200 (ventweg).
Hij is vertrokken naar Delft. Een tekening van zijn uiteindelijke bestemming is te zien op onze facebookpagina http://www.facebook.com/OpdeRails


Vandaag is de plan V in Delft op zijn nieuwe bestemming aangekomen. Is achter de Van Gend en Loos Loods.
 

19-06-2013 21:51:17
Roder16078
Roder16078
Weet iemand welke cabine er van de 936 is afgehaald? Cabine 1 of 2  

19-06-2013 21:54:17
bossie186
bossie186
Cabine 1, de kop die vastzat aan de Bk bak.  

19-06-2013 22:55:26
niels25
niels25
Weet iemand overigens wat de status is van de: 458 en de 955?
Laatste spot van de 458 is van 24 maart jl en van de 955 is van 21 maart jl. Waar staan ze, hebben ze schade of zo, of gewoon te wachten tot ze weer ingezet mogen worden??
 

20-06-2013 20:59:44
lex_t
lex_t
Quote
maarten83 (wo 19 jun 2013 18:55:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p455482/): Vandaag is de plan V in Delft op zijn nieuwe bestemming aangekomen. Is achter de Van Gend en Loos Loods.


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.629769657042978.1073741829.539855542701057&type=3
 

20-06-2013 21:06:54
M-BASS
M-BASS
Is dat onder het motto "weggeven is goedkoper dan slopen"?  

20-06-2013 21:20:33
lw-o
lw-o
Quote
Roder16078 (wo 19 jun 2013 21:51:17 https://www.somda.nl/forum/12856/p455507/): Weet iemand welke cabine er van de 936 is afgehaald? Cabine 1 of 2


beide;)
 

21-06-2013 09:35:52
thom
thom
Zo te zien zijn de koppen dus speciaal hiervoor afgesneden, aangezien me op de foto's opvalt dat de kopwand aan de andere kant ook foetsie is.

Kennelijk voor transport al aangepast voor zijn tunnel gebruik dus.
 


21-06-2013 11:08:27
KvdLee
KvdLee
Ze staan wel mooi naast elkaar zo! Beide koppe asymmetrisch doorgesneden, maakt nu wel weer een mooi symmetrisch geheel!


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

21-06-2013 13:56:24
bnv
bnv
Quote
lex_t (do 20 jun 2013 20:59:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p455643/):
Quote
maarten83 (wo 19 jun 2013 18:55:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p455482/): Vandaag is de plan V in Delft op zijn nieuwe bestemming aangekomen. Is achter de Van Gend en Loos Loods.


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.629769657042978.1073741829.539855542701057&type=3


Wat zit dan achter de van Gend en Loos Loods daar in Delft dat zijn aanwezigheid verklaart?
 

21-06-2013 13:58:08
AgentX
AgentX
Als je even leest wat er boven staat:

Quote
Dankzij de NS hebben we twee oude treinstellen bemachtigd, die tijdens het 33ste Lustrum gebruikt zullen worden als entree tot het feestterrein!


En de Facebook pagina is van het DSC: Delftsch Studenten Corps.

Laatst bewerkt door AgentX op 21-06-2013 14:00
 

21-06-2013 17:06:02
Ovindel
Ovindel
Tot mijn grote verbazing zag ik twee Plan V bakken staan op het sportveld van het Grotius College aan de Bleiswijkstraat in Delft. Inderdaad stond er nr. 936 op en dat is natuurlijk van het verhaal wat net hier besproken is.
Waarom ze zijn geplaatst op een tweetal containers is maar de vraag. En ik had liever gezien dat ze de kop erop hadden laten zitten en de balkons gewoon als doorgang hadden gebruikt. %04%
 

21-06-2013 17:11:08
broek53
broek53
Het is geen stel dat tentoongesteld wordt voor spoorliefhebbers, dat zal toch wel duidelijk zijn? Schets van de uiteindelijke bedoeling van de opstelling staat op de FB-pagina van Op de Rails, links staat hier een aantal berichten terug.  

21-06-2013 17:30:15
Ovindel
Ovindel
Sorry maar ik krijg die link dan niet naar boven. Ik zie wel foto's staan op FB van het verslepen van de 936 en hoe ze er nu voor staat maar verder kan ik niets vinden.
En natuurlijk is het niet voor spoorliefhebbers, maar ik mag toch wel een traantje wegpinken dat er weer een Plan V straks naar de schroot gaat?
 

21-06-2013 17:45:00
lesley001
lesley001
Link was al geplaatst, maar speciaal voor jou dan: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=370808546353119&set=a.265725840194724.44993.252094568224518&type=1&theater  

21-06-2013 22:42:07
AgentX
AgentX
De traantjes wegpinken mag, maar daarmee hoeft niet bij elk stel wat terzijde gaat dit topic mee volgespamd te worden.  

25-06-2013 07:24:17
Maertus
Maertus
Ik ben gisteren gaan kijken naar de 936 (althans wat er nog van over is). De locatie is heel eenvoudig, het ligt achter het NS station van Delft. Eerlijk gezegd vond ik het niet zo heel bijzonder.

Ik besloot om vanaf de loopbrug aldaar (over de sporen) nog een foto te maken van de 936. Wat er toen gebeurde, baal ik nu nog van. Terwijl ik van de 936 foto's maakte (die niet spectaculair zijn), reed er onder mij door 2x Plan V met een SLT op sleep!

Ongelooflijk dat ik die dan mis, terwijl ik er sta met een camera! Ik heb alleen in de paniek een stukje van de voorste Plan V geschoten, treinstel 4??. Ik heb er nog de balen van. Het klonk mooi en het reed nog best snel voorbij.... wat rest zijn de herinneringen....
 

25-06-2013 10:42:06
DDZ7504
DDZ7504
Iemand een idee waarom plan v 457+480 gisteren van den haag richting gouda gingen? of reden ze door naar utrecht?  

25-06-2013 10:56:44
Bert13
Bert13
Om een SGM te vervangen? Omdat ze net klein onderhoud in Ldd hebben gehad, en nu weer terugkeren naar Ut om in de 5500 dienst te doen? Omdat ze een wasbeurt op de Bkh hebben gehad, en nu weer terug naar normaal inzetgebied keren? Het kan heel veel normale redenen hebben gehad.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-06-2013 15:00:30
thom
thom
Mat'64 krijgt zijn onderhoud in Mt, die kun je vast afstrepen  

01-07-2013 09:43:44
Maertus
Maertus
Zoals ik vermelde, zag ik eerder op die dag (13:39 om precies te zijn) 2x plan V rijden thv Delft CS met een SLT op sleep (!!), komende vanuit Rotterdam en gaande richting Den Haag.

Zou het niet kunnen zijn dat de Plan V's zo nu en dan worden ingezet voor verslepen van (defect) materieel? Laatst werd ook al 3x Plan V met een ICM op sleep geconstateerd....
 

01-07-2013 09:53:05
broek53
broek53
Het zal er niet speciaal om gedaan worden (plan V inzetten om te slepen), maar het zal vaak wel het materieel zijn dat het makkelijkst voorhanden is. Er zijn ongeveer 20 stellen op reserve.  

10-07-2013 10:19:10
broek53
broek53
Ter (verdere) geruststelling: voor het wijzigingsbladvan 2 september wordt geen vermindering, maar een verhoging van het aantal diensten van mat '64 voorzien. Kennelijk moeten zij een beetje helpen om de diepste dip in de materieelinzet op te vangen die ontstaat omdat alle mDDAR weg is, de revisie naar DDZ nog gaande en de verlenging naar DDZ-6 nog niet aan de orde. Er wordt voorshands voorzien dat er 38 diensten (36 rijdend en 2 onderhoud) in gebruik zullen zijn.  

10-07-2013 15:28:39
broek53
broek53
Ter verdere treurnis: de 929 is (weer) stuk en wordt ditmaal niet meer hersteld. Staat - meen ik - in Eindhoven.
De 937 zal een tijdje al niet meer rijdend zijn waargenomen. Die staat in Heerlen en is na 3 juli niet meer ingezet, vanwege verlopen revisietermijn.
Binnen een week gaat ten slotte de 928 ook de actieve dienst uit.
 

10-07-2013 15:34:58
ZJ37
ZJ37
Houden we dan 47 stellen beschikbaar voor de rijdende dienst?  

10-07-2013 15:36:13
bossie186
bossie186
Zit de CXX 919 eigenlijk ook al in blessure-tijd?

Laatst bewerkt door bossie186 op 10-07-2013 15:36
 

10-07-2013 15:42:52
AgentX
AgentX
Al een hele tijd, deze is voor zover ik weet zelfs al enkele maanden "over de datum".  

10-07-2013 15:44:42
broek53
broek53
We houden 50 plan V's voor de rijdende dienst en in principe blijft dat zo tot en met 2014. M.a.w. hierna beginnen de levensduurverlenigingen weer.
De 919 heeft alle levensduurverlengingen gehad en - als Connexxion handelt volgens dezelfde regels die NSR en NedTrain hanteren - dan moet hij er deze maand uit, zover ik weet.
 

10-07-2013 17:16:13
maigoda
maigoda
Als Connexxion andere afspraken heeft met ILT, is een langere inzet evenwel gewoon mogelijk.
Groetjes,
Emiel
 

10-07-2013 22:03:36
bnv
bnv
Quote
bossie186 (wo 10 jul 2013 15:36:13 https://www.somda.nl/forum/12856/p458459/): Zit de CXX 919 eigenlijk ook al in blessure-tijd?


Als het goed is: tot uiterlijk 3 december 2013. Negen en een kwart jaar na de laatste revisiedatum: 3.9.2004. (datum uit Railwiki). Dat is althans de Nedtrainnorm,. Nu rijdt de 919 bij Connexxion en niet bij NS en dat kan in theorie anders zijn, maar bij de 867 hebben ze zich daar wel aan gehouden. Kan dus nog even, hoewel de vervanging door een Stadler al geruime tijd aanwezig is.
 

10-07-2013 22:10:38
bnv
bnv
Quote
broek53 (wo 10 jul 2013 15:44:42 https://www.somda.nl/forum/12856/p458462/): We houden 50 plan V's voor de rijdende dienst en in principe blijft dat zo tot en met 2014. M.a.w. hierna beginnen de levensduurverlenigingen weer.
De 919 heeft alle levensduurverlengingen gehad en - als Connexxion handelt volgens dezelfde regels die NSR en NedTrain hanteren - dan moet hij er deze maand uit, zover ik weet.


Nu de 928 en de 929 weg gaan vallen, en de 937 geen verlengingsbeurt meer krijgt (zou in theorie nog wel kunnen en in Hrl. in de wacht staat ?), blijven er op dit moment nog precies 50 stellen over.
Eerder is in dit topic langs gekomen dat het afvoerprogramma zou doorlopen t/m de 940 (stond ook eerder in OdR)maar wellicht ontspringen de 939 en de 940 nu de dans en begint met de 939 weer het regime van de verlengingsbeurten. Ze kunnen dan, als alle mogelijkheden benut worden, allemaal door de komende winter heen.

t/m 2014: ik neem aan dat hier bedoeld wordt tot en met de start van de dienstregeling 2014 die half december in gaat. En niet het kalenderjaar 2014, dat zal ook wel niet de bedoeling zijn, zeker als er DDZ zesjes in dienst komen in de loop van de komende maanden na september.

Laatst bewerkt door bnv op 10-07-2013 22:14
 

10-07-2013 22:19:16
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (wo 10 jul 2013 15:28:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p458454/): Ter verdere treurnis: de 929 is (weer) stuk en wordt ditmaal niet meer hersteld. Staat - meen ik - in Eindhoven.
De 937 zal een tijdje al niet meer rijdend zijn waargenomen. Die staat in Heerlen en is na 3 juli niet meer ingezet, vanwege verlopen revisietermijn.
Binnen een week gaat ten slotte de 928 ook de actieve dienst uit.
De 928 reed vandaag zijn slagen Nm-O nog.

De 937 was inderdaad op 3/7 laat op de avond uitgelopen te Hrl nadat het in de 6900 had gereden. De 929 kwam vanmiddag van Mt naar Hrl om zich bij de 937 te voegen. Ik weet niet of het op eigen kracht heeft gereden, maar T&T detecteert geen ander V-tje. Gezien het bij de 937 is neergezet lijkt me het ook voor de 929 nu over en uit.
 

10-07-2013 22:36:30
meestertje
meestertje
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat er voor volgend jaar zoals al eerder opgemerkt nog 50 stellen blijven rijden. Dat wisten we al. Komt 'ie: voor 2015 is op dit moment de planning dat er dan nog 30 stellen blijven rijden. Welk stel 2015 haalt is afhankelijk van de revisietermijn, verlengingsbeurten en eventuele schade/grote defecten.

Probleem is, want voor NSR is het allesbehalve leuk, dat er nu voor het einde van het jaar nog een herinstructie mat'64 gegeven moet worden aan machinisten van NSR, de zogenaamde materieelbekendheid loopt af na 3 jaar. Dit jaar wordt er tijdens de LHM in Amf herinstructie gegeven op de SLT en de DDZ en werd er eigenlijk van uit gegaan dat mat'64 al op een zijspoor gereden zou zijn. Of dit geldt voor ALLE machinisten van NSR of alleen voor de standplaatsen die er nog mee rijden weet ik niet, feit is wel dat je ze nog overal tegenkomt, al is het alleen maar even voor een invalbeurt. Wordt vervolgd.

meestertje
 

10-07-2013 22:42:50
AgentX
AgentX
We hebben het er vast al een keer over gehad, maar kost een herinstructieslag zo veel geld en moeite dan? (Linkje naar reactie mag ook, maar ik kon het zo snel niet vinden in dit topic)  

10-07-2013 23:04:51
timtrein
timtrein
Naja, als je alle NSR-machinisten een hele dag (incl. reizen) langs Amf moet sturen dan is dat best wel effe werk.
Zelfs als NS zich beperkt tot een paar specifieke lijnen, dan is het nog zo dat het halve land die diensten rijdt, gezien de variatie en brede inzet van het machinistencorps. En in Std-Hrl raak je ook geen 50 stellen kwijt, dus daar win je de oorlog ook niet mee.
 

10-07-2013 23:53:56
broek53
broek53
Quote
bnv (wo 10 jul 2013 22:10:38 https://www.somda.nl/forum/12856/p458546/):
Quote
broek53 (wo 10 jul 2013 15:44:42 https://www.somda.nl/forum/12856/p458462/): We houden 50 plan V's voor de rijdende dienst en in principe blijft dat zo tot en met 2014. M.a.w. hierna beginnen de levensduurverlenigingen weer.
De 919 heeft alle levensduurverlengingen gehad en - als Connexxion handelt volgens dezelfde regels die NSR en NedTrain hanteren - dan moet hij er deze maand uit, zover ik weet.


Nu de 928 en de 929 weg gaan vallen, en de 937 geen verlengingsbeurt meer krijgt (zou in theorie nog wel kunnen en in Hrl. in de wacht staat ?), blijven er op dit moment nog precies 50 stellen over.
Eerder is in dit topic langs gekomen dat het afvoerprogramma zou doorlopen t/m de 940 (stond ook eerder in OdR)maar wellicht ontspringen de 939 en de 940 nu de dans en begint met de 939 weer het regime van de verlengingsbeurten. Ze kunnen dan, als alle mogelijkheden benut worden, allemaal door de komende winter heen.

t/m 2014: ik neem aan dat hier bedoeld wordt tot en met de start van de dienstregeling 2014 die half december in gaat. En niet het kalenderjaar 2014, dat zal ook wel niet de bedoeling zijn, zeker als er DDZ zesjes in dienst komen in de loop van de komende maanden na september.
Het verschil tussen afvoer t/m de 940 of de afvoer zoals die nu gebeurt, zit 'm in de voortijdige afvoer van de 948 en 952. en inderdaad: bij de 939 beginnen de verlengingsbeurten weer en jae bedoeling is dat t/m decemebr 2014 50 stellen in dienst blijven (al kan dat in de loop van het jaar best genuanceerd worden natuurlijk).
 

11-07-2013 01:07:40
maigoda
maigoda
Quote
meestertje (wo 10 jul 2013 22:36:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p458550/): Probleem is, want voor NSR is het allesbehalve leuk, dat er nu voor het einde van het jaar nog een herinstructie mat'64 gegeven moet worden aan machinisten van NSR, de zogenaamde materieelbekendheid loopt af na 3 jaar. Dit jaar wordt er tijdens de LHM in Amf herinstructie gegeven op de SLT en de DDZ en werd er eigenlijk van uit gegaan dat mat'64 al op een zijspoor gereden zou zijn. Of dit geldt voor ALLE machinisten van NSR of alleen voor de standplaatsen die er nog mee rijden weet ik niet, feit is wel dat je ze nog overal tegenkomt, al is het alleen maar even voor een invalbeurt. Wordt vervolgd.

meestertje

Dit geldt voor alle standplaatsen van NSR. Alleen DM'90 wordt nog per standplaats gedaan, al het overige materieel wordt in Amersfoort gedaan tijdens de Landelijke Herinstructie Materieel. Mat'64 op een klein(er) aantal standplaatsen herinstructie geven levert weer de beperking op dat je dan alleen inzet kan doen op de baanvakken waar alleen die standplaatsen dan rijden.
Groetjes,
Emiel
 

12-07-2013 11:08:53
bossie186
bossie186
klein detail, zonet zag ik de 471+961 in de trein 3628, bij de 961 zag ik dat de provincie Drenthe en Overijssel stickers zijn verwijdert aan zowieso één kant.  

17-07-2013 15:00:22
broek53
broek53
Vandaag de laatste actieve dag van de 928, die vanaf morgen niet meer ingezet mag worden.
Actief lijkt het stel overigens wel te blijven: uit doorgaans zeer wel ingelichte kringen komt het bericht dat het stel gebruikt zal worden voor de herinstructie die in dit topic eerder benoemd is.
 

18-07-2013 09:59:39
bossie186
bossie186
gebeurd die herinstructie dan weer in Amf?  

18-07-2013 10:13:28
broek53
broek53
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.  

18-07-2013 14:33:26
maigoda
maigoda
Quote
bossie186 (do 18 jul 2013 09:59:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p459437/): gebeurd die herinstructie dan weer in Amf?

Dat zou kunnen, maar dan niet als toevoeging in het LHM-programma. Aangezien dat vol zit en zo'n beetje de helft van de machinisten al geweest is. Er zal dan wel een aparte regeling voor komen, wellicht zelfs per standplaats.
Groetjes,
Emiel
 

18-07-2013 17:31:06
broek53
broek53
928 inmiddels gestald op spoor 12 in Amf, een van de twee opleidingsspoortjes. Dat zegt niet alles, wantgisteren en vandaag is daar juist het DDZ en SLT vandaan vertrokken omdat de opleiding vakantie beeft...  

24-07-2013 22:23:35
koosmat64
koosmat64
Even een vraagje wat de inzet in de 1500/14500 betreft:
Zijn de treinen 14523/14554/14560/1556 de enigste treinen die met Plan-V rijden?
Als het er meer zijn zou ik graag weten welke, het zal vast wel al ergens staan maar ik vind niet waar.
 

24-07-2013 22:26:49
bart
bart
En daarbij vraag ik mij nog af of er een verwachting bekend is voor hoe lang deze situatie gaat duren.... ?  

24-07-2013 22:28:44
robbertc
robbertc
Tot 2 september (nieuwe wijzigingsblad).  

31-07-2013 09:00:01
rob46
rob46
Gisteren zijn beide bakken van de 936 vanuit Dt per dieplader naar het terrein van Aswplz afgevoerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

31-07-2013 09:03:22
treintim
treintim
Vast en zeker met als reden dat het 33e lustrum van het studenten corps weer voorbij is en de bakken daar dus weg moesten. Op de Facebookpagina van Op de Rails staat een foto van de bakken te Aswpl.

Laatst bewerkt door treintim op 31-07-2013 09:33
 

31-07-2013 09:33:38
train85
train85
Tentoonstelling te Dt waar ze stonden in voorbij. Zullen wel denk ik gesloopt gaan worden tzt.  

31-07-2013 10:22:47
AgentX
AgentX
Het was geen tentoonstelling hoor...  

01-08-2013 01:00:10
tonnie12
tonnie12
waarom wordt Mat 64 niet of nauwlijks gewassen? is bepaalt geen visitekaartje v.d. NS.

Laatst bewerkt door tonnie12 op 06-08-2013 19:44
 

12-08-2013 08:56:16
sik214
sik214
Treinstel 943 heeft zaterdag 10/8 een brandje gehad in Maastricht. Mogelijk "redt" dit een ander stel als de schade aanzienlijk is.  

12-08-2013 09:08:30
279
279
brandje in de "accubak" / batterijenkast.  

12-08-2013 09:09:20
broek53
broek53
Onder de reizigersafdeling ?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl