Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
22-10-2012 17:13:32
broek53
broek53
Jongste stand van de carousel: 441, 444, 445, 446, 452, 465, 466, 469, 479, 482, 923, 930, 933 , 940, 944, 947.  

22-10-2012 17:29:41
plant
plant
Is het opvallend te noemen dat de 923 daar (nog) tussen staat? Samen met de 922 heeft dit stel een revisietermijn die deze maand afloopt, zoals eerder gezegd.

De 922 lijkt overigens inderdaad gewoon in de reizigersdienst actief te zijn. De 923 is al sinds eind augustus niet meer in de reizigersdienst gespot, maar daarna nog wel actief geweest op de Hanzelijn.

Laatst bewerkt door plant op 22-10-2012 17:36


Youri
 

22-10-2012 19:08:34
bnv
bnv
Zou kunnen dat de termijn voor die paar stellen nog zo'n twee maanden wordt opgerekt tot 9 december, de start van de nieuwe dienstregeling/omloop waarin volgens plan nog 26 stellen actief zijn. Blijft de najaaarsreserve nog even op stand. De maximumtermijn van negen en een kwart jaar is immers nog niet verstreken terwijl er met de uitvoering van de verlengingsbeurten mogelijk wat speling zou kunnen zitten.  

23-10-2012 15:30:16
salieri
salieri
Ik heb een vraag over de terzijde staande mat'64. Deze staan nu al ruim een jaar terzijde (onder andere in Onnen). Is er al sprake van een soort aanmelding aan de sloper? Of zijn het nog steeds 'strategische reservestellen'?  


23-10-2012 15:51:02
broek53
broek53
Er is sinds mei jl. feitelijk niets veranderd. op dat moment hebben de sloper en NSR slaande ruzie gekregen over iets dat ik niet weet. dat heeft geleid tot het niet-starten van de slooplijn voor de 841-895 plus wat los spul. De status van de andere stellen is daarmee ook niet zo relevant meer; het was op dat moment de strategische reserve en ik vermoed dat het dat wel zal blijven, op papier, voorlopig. Niet voor niets is men bij de 896 en hoger begonnen; dat zijn de stellen die komende winter nog dienst zouden kunnen doen, gelet op revisietermijn en/of mogelijkheid tot opknapbeurt.  

23-10-2012 16:12:35
salieri
salieri
Bedankt voor je reactie broek53  

23-10-2012 16:58:42
Joey666
Joey666
Ze staan daar ook een jaar stil.
Denk voor een winter reserve niet meer van toepassing is.
Je moet het net zien dat je koelkast een jaar niet in gebruik is geweest zonder stroom erop.

Het is allemaal een gok voor de 872-920 stellen.
Alleen de 919 rijdt in Connexxion huisstijl tot de kerst.
 

23-10-2012 17:03:09
treinefan
treinefan
En dan? De GTW rijdt toch nog niet gelijk na de kerst? Volgens een Mcn van Connexxion houden ze de 919 eerst nog een poosje ook op reserve omdat de GTW waarschijnlijk in het begin nog wel wat probleempjes heeft.

http://www.flickr.com/photos/85236002@N07/8089919124/in/photostream/

Laatst bewerkt door treinefan op 23-10-2012 17:11


Met vriendelijke groet,
 

23-10-2012 17:38:40
john2
john2
Quote
Joey666 (di 23 okt 2012 16:58:42 https://www.somda.nl/forum/2078/p415831/): Ze staan daar ook een jaar stil.
Denk voor een winter reserve niet meer van toepassing is.
Je moet het net zien dat je koelkast een jaar niet in gebruik is geweest zonder stroom erop.

Het is allemaal een gok voor de 872-920 stellen.
Alleen de 919 rijdt in Connexxion huisstijl tot de kerst.

Als ik het goed begrijp. Als een treinstel om het even welke, 1 jaar stilstaat zonder de panto tegen de draad, is dit treinstel niet meer geschik voor de reizigersdienst. En in principe slooprijp.
 

23-10-2012 17:42:52
Bert13
Bert13
Dat eerste waarschijnlijk wel voor dat moment, het tweede niet: met een onderhoudsbeurt zou het stel in principe nog wel weer in dienst moeten kunnen.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

23-10-2012 17:45:08
kevinevers
kevinevers
Bepaalde componenten zoals een compressor, motorgenerator of tractiemotor kunnen het zwaar gehad hebben dat jaar. Worden deze componenten vervangen dan kan het treinstel vaak na een onderhoudsbeurt weer gewoon de baan op.

Laatst bewerkt door kevinevers op 23-10-2012 17:46
 

23-10-2012 18:52:51
broek53
broek53
Voor de zekerheid: het gaat om een strategische reserve en niet om iets dat morgen of overmorgen weer ingezet zou moeten kunnen worden. Het is niet voor niets dat de caroussel bedacht is van stellen die bijna moeiteloos weer kunnen worden ingezet. De strategische reserve is er meer voor hele grote calamiteiten en bestaat vooral ook omdat het lichtelijk zonde is stellen te laten slopen die geen complete revsie nodig hebben om weer ingezet te kunnen worden.

Mijn voorspelling overigens: mocht deze winter het puntje bij het exploitatieve paaltje komen, dan zullen zoals de zaken nu gelopen zijn, nog veel eerder DDM-1-stammen weer op de baan kunnen komen dan mat '64.
 

25-10-2012 15:22:59
pl
pl
Beste Mensen op dit forum,

(Sorry dat ik reageer op een bericht waar dit niet direct mee te maken heeft,maar weet niet hoe ik anders een nieuw bericht over dit onderwerp kan maken. Sorry broek53!

Ik ben nieuw hier, en heb een vraagje over mat'64, Ik wil namelijk deze stellen nog eens op film en foto zetten voor de laatste afgevoerd word en het dus niet meer kan. Ik heb een dagkaart van de ns gekocht en ben van plan om morgen (vrijdag rd.) door het land te reizen op zoek naar plan v. Kan iemand mij helpen die weet op welke trajecten ze sowieso nog rijden en waar ik de meeste kan spotten, Ik woon in de buurt van Rotterdam en daar zijn ze helaas niet meer te spotten, ik had gelezen dat ik in het zuiden nog een kans maak: Tilburg universiteit, Zwolle-Ommen, Roosendaal-Vlissingen.rond Maastricht. Klopt deze informatie nog? Alvast hartelijk bedankt!

Pieter
 

25-10-2012 15:26:24
Bert13
Bert13
Series (niet alle treinen zijn Mat'64) op dit moment, tot 9 december:
- 5200/6400 Tbu - Ehv - Wt
- 6800 Rm - Mt - Mtr
- 6900 Std - Hrl
- 7000 Apd - Es
- (1)3800/8000 Zl - Emn
- 12100 Rsd - Vs
- 31400 Amf - Bnc
- 82000 Testritten Hanzelijn (Lls(o) - Zl(r)).
(Als je met je muis op de afkorting gaat staan, zie je welk station het is.)

Laatst bewerkt door Bert13 op 25-10-2012 15:56, reden: Edit 31400; Dankjewel AgentX :)


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-10-2012 15:31:55
john2
john2
Tussen Roermond en Maastricht Randwyck rijdt ook ander materieel als mat'64.  

25-10-2012 15:36:38
Bert13
Bert13
Vandaar de opmerking "niet alle treinen zijn Mat'64"


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-10-2012 15:41:58
AgentX
AgentX
En iedereen hier vergeet Amf-Ed waar ook nog één speciaal V'tje rijdt.  

25-10-2012 15:55:54
john2
john2
Quote
Bert13 (do 25 okt 2012 15:36:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p416155/): Vandaar de opmerking "niet alle treinen zijn Mat'64"

Sorry Bert13. Dit even overzien!

Laatst bewerkt door john2 op 25-10-2012 15:56
 

25-10-2012 15:57:07
Bert13
Bert13
Maakt niet uit, op dezelfde manier had ik de 31400 overzien, staat er nu ook bij.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-10-2012 17:18:40
pl
pl
Bert13 John2 en AgentX, Vriendelijk bedankt voor de info!!! Hier heb ik zeker wat aan! Hopen morgen op een mooie dag!
Bedankt Iedereen!

Pieter
 

25-10-2012 17:36:22
john2
john2
Pieter, graag gedaan. Een beetje hulp onder elkaar moet kunnen.  

25-10-2012 19:49:55
treinefan
treinefan
Quote
AgentX (do 25 okt 2012 15:41:58 https://www.somda.nl/forum/2078/p416157/): En iedereen hier vergeet Amf-Ed waar ook nog één speciaal V'tje rijdt.


Normaal alleen Amf - Bnc, stel 919.


Met vriendelijke groet,
 

25-10-2012 21:17:41
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
pl (do 25 okt 2012 15:22:59 https://www.somda.nl/forum/2078/p416150/): Beste Mensen op dit forum,

(Sorry dat ik reageer op een bericht waar dit niet direct mee te maken heeft,maar weet niet hoe ik anders een nieuw bericht over dit onderwerp kan maken. Sorry broek53!

Ik ben nieuw hier, en heb een vraagje over mat'64, Ik wil namelijk deze stellen nog eens op film en foto zetten voor de laatste afgevoerd word en het dus niet meer kan. Ik heb een dagkaart van de ns gekocht en ben van plan om morgen (vrijdag rd.) door het land te reizen op zoek naar plan v. Kan iemand mij helpen die weet op welke trajecten ze sowieso nog rijden en waar ik de meeste kan spotten, Ik woon in de buurt van Rotterdam en daar zijn ze helaas niet meer te spotten, ik had gelezen dat ik in het zuiden nog een kans maak: Tilburg universiteit, Zwolle-Ommen, Roosendaal-Vlissingen.rond Maastricht. Klopt deze informatie nog? Alvast hartelijk bedankt!

Pieter


Beste Pieter,

Mocht je een nieuwe discussie willen starten, dan kun je, als je je op het forum bevindt (zoals bijvoorbeeld hier: https://www.somda.nl/forum/c10/Algemeen/) linksboven klikken op "Start een nieuwe discussie". Dan kun je je vraag in een apart topic stellen (tip voor de volgende keer.
 

25-10-2012 21:19:33
treinefan
treinefan
Quote
Bert13 (do 25 okt 2012 15:26:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p416151/): Series (niet alle treinen zijn Mat'64) op dit moment, tot 9 december:
- 5200/6400 Tbu - Ehv - Wt
- 6800 Rm - Mt - Mtr
- 6900 Std - Hrl
- 7000 Apd - Es
- (1)3800/8000 Zl - Emn
- 12100 Rsd - Vs
- 31400 Amf - Bnc
- 82000 Testritten Hanzelijn (Lls(o) - Zl(r)).
(Als je met je muis op de afkorting gaat staan, zie je welk station het is.)


Hier staat je antwoord.


Met vriendelijke groet,
 

25-10-2012 21:23:01
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Erhm, dat antwoord stond er toch al?  

25-10-2012 21:24:53
treinefan
treinefan
Ja, maar ik had eerlijk gezegd de vraag nog niet zien staan eerder.


Met vriendelijke groet,
 

25-10-2012 21:26:43
train85
train85
Iets beter het topic lezen en je ziet het.  

26-10-2012 08:44:33
treinefan
treinefan
Ja, ik was al moe en had hoofdpijn gisteravond,
(nu weer on-topic %03% %08% )


Met vriendelijke groet,
 

26-10-2012 10:20:22
thom
thom
Quote
kevinevers (di 23 okt 2012 17:45:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p415845/): Bepaalde componenten zoals een compressor, motorgenerator of tractiemotor kunnen het zwaar gehad hebben dat jaar. Worden deze componenten vervangen dan kan het treinstel vaak na een onderhoudsbeurt weer gewoon de baan op.

Nouja, ik zal niet zeggen dat stilstand bevordelijk is maar je kunt dat soort hoofddelen gewoon onderhouden, inspecteren en doormeten op oa isolatie waarde en dan is vervanging lang niet altijd noodzakelijk hoor...
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-10-2012 16:03:34
kevinevers
kevinevers
Die twee die wij toen bekeken hadden was dit wel aan de orde.  

27-10-2012 02:53:00
jorgo
jorgo
De 447 staat sinds donderdagavond in de carrousel en die glimt als geen ander. Dat is wel vaker: fris uit de wasstraat de carrousel in. Eigenlijk zonde; wat er wel rondrijdt is vaak nogal smerig.  

27-10-2012 10:12:12
koosmat64
koosmat64
Wat mij opvalt is dat de Vtjes uit de 900 serie er vaak verschrikkelijk vies uit zien terwijl de 400 serie vaak mooi glimmend is.  

27-10-2012 10:38:15
salieri
salieri
Heb het idee dat het komt omdat de 400 serie nog een revisie heeft gehad tussen 2000-2010 ofzo.  

27-10-2012 10:39:42
Jack5812
Jack5812
Dat komt vanwege het feit dat de 400'en als laatsten zijn gereviseerd. Daarbij zijn ze ook voorzien van een verse verflaag. Edit: Salieri was me voor.

Laatst bewerkt door Jack5812 op 27-10-2012 10:41
 

27-10-2012 10:54:40
broek53
broek53
Jawel, en de 900-en zijn bij hun laatste revisie niet geschilderd, maar alleen "gepostzegeld", oftwewel bijgewerkt. Verder heb ik het idee dat de 400-en van folie voorzien zijn, maar dat kan ik mis hebben.  

27-10-2012 11:11:57
maigoda
maigoda
Van de hogere nummers heeft alleen de 893 een jaar of twee geleden nog een komplete schilderbeurt ondergaan.
Groetjes,
Emiel
 

27-10-2012 21:02:26
thom
thom
Quote
kevinevers (vr 26 okt 2012 16:03:34 https://www.somda.nl/forum/2078/p416347/): Die twee die wij toen bekeken hadden was dit wel aan de orde.

En dan heb je het over victortjes na meggeren bv van de tractiemotoren ? Dat zou me nl tegen vallen.
 

27-10-2012 21:28:39
mich
mich
De waardes die Nedtrain hanteert zijn naar mijn idee ook wat te streng. In ieder geval helpt het drogen van de motoren veel.

Laatst bewerkt door mich op 27-10-2012 21:29
 

28-10-2012 20:34:58
MarkJB
MarkJB
Quote
broek53 (za 27 okt 2012 10:54:40 https://www.somda.nl/forum/2078/p416480/) Verder heb ik het idee dat de 400-en van folie voorzien zijn, maar dat kan ik mis hebben.


Als ze beplakt zouden zijn zou je de randen van het folie zien. Mij is dat nog nooit opgevallen. De nieuwe laklaag is waarschijnlijk gewoon over de oude gespoten, want verschillende stellen hebben inmiddels wel wat lakbeschadigingen, vooral op de neus, waardoor de oude kleur weer te zien is. Ook zijn slechte delen van de bak gewoon verstevigd door er een stuk plaat op te lassen, in plaats van dat stuk te vervangen. Dit is vooral op het onderste gedeelte van het dak gedaan, maar er zijn ook genoeg stellen die dat wel ergens op de zijkant van de bak hebben.


Vaarwel Mat'64...
 

29-10-2012 16:36:41
bossie186
bossie186
Ik had nog een vraagje.

Eerder in het topic hadden we het over de afwijkende pantografen van de Plan V. Op verschillende stellen zitten op 1 van de 2 pantografen eentje zonder 'spinnenweb'. Welke stellen hebben dit allemaal.%08%

Ik heb hier een paar nummertjes, er kunnen ook meer zijn dan deze 11 treinstellen:
455, 466, 471, 848, 875, 910, 923, 930, 941, 949 en 955.

Laatst bewerkt door bossie186 op 06-11-2012 19:09
 

06-11-2012 15:03:19
plant
plant
Vanochtend zag ik in trein 5231 achterop de 922 meerijden.
Deze is kennelijk in het verleningen-circuit terechtgekomen.


Youri
 

06-11-2012 19:02:36
bossie186
bossie186
En dan nog één vraagje,

Welke Plan V was eigenlijk tegast bij het jubileum van NS 150 jaar in Ut in 1989?%08%
 

06-11-2012 19:05:36
Jelmer
Jelmer
was dat niet de 441?  

06-11-2012 19:08:38
bossie186
bossie186
Ik had gehoord dat het wel een V'tje uit de subserie V4 was, deze plan V was het gereviseerd toen. Het zou inderdaad de 441 kunnen zijn. Bedankt voor het antwoord.%08%  

06-11-2012 19:12:46
nohab
nohab
Was de 441.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

06-11-2012 23:58:13
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 441 werd op 10 juli 1989 afgeleverd na de grote revisie.  

07-11-2012 12:01:31
broek53
broek53
Vandaag in de caroussel de 942 en eruit de 465, 469 en 482.
Er staan dan in totaal 15 stellen stil te staan:
444,445, 446, 447, 463, 466, 475, 479, 923, 928, 933, 940, 942, 944, 947

@edit: berichten uit doorgaans (zeer) betrouwbare bron geven aan dat het sloopcircus (dat in mei is gestaakt voordat het gestart was) binnen afzienbare tijd alsnog weer op gang zal komen.

Laatst bewerkt door broek53 op 07-11-2012 12:08
 

07-11-2012 14:14:15
MDDM
MDDM
Dat is ook hard nodig. Wat er nu op de Wgm staat is geen gezicht. Zelfde geldt ook voordat er op de Dgr staat.


Gr Joop mcn Lls
 

07-11-2012 22:36:16
timtrein
timtrein
Kan de sloop nu wel doorgaan in de winter? Omdat dat de vorige keer (mede) een reden was in oktober te stoppen, als ik het me herinner.  

07-11-2012 23:09:01
bnv
bnv
De reden waarom sloop in de winter niet zou kunnen ontgaat mij. Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Overigens was het werk in oktober gewoon ten einde en had dus niets met de winter te maken.

Aan de beurt is dus 841-895 (wat dan daar nog van over is en er voor in aanmerking komt). In de loop van volgend jaar, als dat sloopprogramma allemaal achter de rug is, zou men overigens zo door kunnen gaan met 896-920 nu in de loop van dat jaar alle revisietermijnen verstreken zijn. Verder aanhouden heeft dan weinig zin meer. Uiteraard afwachten of dat gebeurt.
Gesteld dat vanaf 9 december het einde is van een volgende groep plan V, ik gok op 922-935, of eventueel t/m 940, gaat die groep dan de strategische reserve in als opvolger van en met dezelfde status als 896-920 nu hebben. We zullen zien wat er gebeurt de komende tijd.
 

07-11-2012 23:36:23
timtrein
timtrein
Had met de wijze van asbestverwijdering te maken, waterstralen?  

08-11-2012 06:36:09
nohab
nohab
Zijn er eigenlijk nog Werkspoorstellen in dienst?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

08-11-2012 06:53:27
Erikvd12
Erikvd12
De stellen die nog in dienst zijn van de 441-461 en 472-483.  

08-11-2012 20:13:52
bossie186
bossie186
Quote
bnv (wo 07 nov 2012 23:09:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p418435/): De reden waarom sloop in de winter niet zou kunnen ontgaat mij. Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Overigens was het werk in oktober gewoon ten einde en had dus niets met de winter te maken.

Aan de beurt is dus 841-895 (wat dan daar nog van over is en er voor in aanmerking komt). In de loop van volgend jaar, als dat sloopprogramma allemaal achter de rug is, zou men overigens zo door kunnen gaan met 896-920 nu in de loop van dat jaar alle revisietermijnen verstreken zijn. Verder aanhouden heeft dan weinig zin meer. Uiteraard afwachten of dat gebeurt.
Gesteld dat vanaf 9 december het einde is van een volgende groep plan V, ik gok op 922-935, of eventueel t/m 940, gaat die groep dan de strategische reserve in als opvolger van en met dezelfde status als 896-920 nu hebben. We zullen zien wat er gebeurt de komende tijd.


Als de concessie van Zl - Emn op 9 december ingaat van NS naar Arriva, gaan natuurlijk helaas ook de Plan V's 949 - 958 en 961 - 965 het veld ruimen. Alleen de vraag, of die na 9 december gewoon nog bij NS blijven rijden, of dat ze voorgoed terzijde gaan? Het zijn toch wel de jongste V'tjes waarvan de revisietermijn nog niet van is verlopen?

Laatst bewerkt door bossie186 op 08-11-2012 20:15
 


08-11-2012 20:38:32
broek53
broek53
Ze blijven gewoon in dienst; ze zijn niet getrouwd met Zwolle - Emmen of zo.  

09-11-2012 01:32:56
aarclay
aarclay
En de turbostand dan?


Choo choo.....
 

09-11-2012 03:00:41
Frontier
Frontier
Die werkt ook wel op andere trajecten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 09-11-2012 05:41, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

10-11-2012 08:58:04
treinefan
treinefan
De provinciestickers zijn nog vrij recent vernieuwd. Ik weet niet of ze die er op laten zitten. Maar huidige de inzet van Emmer-V's af en toe in andere delen des lands bewijst ook nog maar eens dat ze best ergens anders kunnen rijden.


Met vriendelijke groet,
 

10-11-2012 11:45:19
Masjinist
Masjinist
Wellicht gaan ze wel op de 5500 rijden.  

10-11-2012 12:20:14
broek53
broek53
Ik snap niet dat jullie er zo'n punt van maken. De stellen zijn gewoon plan V's die hun hele bestaan al overal rijden en daar verandert niets aan. De afgelopen jaren zwierven ze ook al door het hele land.  

10-11-2012 12:38:14
Masjinist
Masjinist
Volgens mij is een forum daarvoor bedoelt, of ben je de enige hier die mag argumenteren? Als dat zo is meld ik me direct af hier.  

10-11-2012 12:42:42
MDDM
MDDM
Gaan we straks in de OD topics meldingen krijgen van ex- emmer plan v's rijdt daar of daar. Is op zich niets bijzonders. Toch? Ik bedoel, een plan V is en plan V. En daar is niks bijzonders aan.

Laatst bewerkt door MDDM op 10-11-2012 12:43


Gr Joop mcn Lls
 

10-11-2012 16:11:04
broek53
broek53
Quote
bossie186 (do 08 nov 2012 20:13:52 https://www.somda.nl/forum/2078/p418601/):
Quote
bnv (wo 07 nov 2012 23:09:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p418435/): De reden waarom sloop in de winter niet zou kunnen ontgaat mij. Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Overigens was het werk in oktober gewoon ten einde en had dus niets met de winter te maken.

Aan de beurt is dus 841-895 (wat dan daar nog van over is en er voor in aanmerking komt). In de loop van volgend jaar, als dat sloopprogramma allemaal achter de rug is, zou men overigens zo door kunnen gaan met 896-920 nu in de loop van dat jaar alle revisietermijnen verstreken zijn. Verder aanhouden heeft dan weinig zin meer. Uiteraard afwachten of dat gebeurt.
Gesteld dat vanaf 9 december het einde is van een volgende groep plan V, ik gok op 922-935, of eventueel t/m 940, gaat die groep dan de strategische reserve in als opvolger van en met dezelfde status als 896-920 nu hebben. We zullen zien wat er gebeurt de komende tijd.


Als de concessie van Zl - Emn op 9 december ingaat van NS naar Arriva, gaan natuurlijk helaas ook de Plan V's 949 - 958 en 961 - 965 het veld ruimen. Alleen de vraag, of die na 9 december gewoon nog bij NS blijven rijden, of dat ze voorgoed terzijde gaan? Het zijn toch wel de jongste V'tjes waarvan de revisietermijn nog niet van is verlopen?
Even onder ons dan (anderen schijnen het niet te geloven): de stellen blijven in dienst en zijn niet meer aan een bepaalde specifieke inzet gebonden - ze zullen dus overal opduiken. Wat je laatste zin betreft: ja, in jaren gemeten zijn het de jongste plan V's, maar de veel oudere 441-483 hebben nog een extra revisie gekregen en zijn daarom in revisietermijn "jonger" (en zullen dus nog het langst mee kunnen).
 

10-11-2012 23:15:06
maigoda
maigoda
Ik heb even een lijstje gemaakt van mat'64 in Utrechtse diensten, ingaande 9 december en in elk geval geldig tot het eerstvolgende wijzigingsblad:


Maandag
75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5521, 5520, 5526, 5527, 5528, 5529, 5538, 5539, 5542, 5543, 5544, 5545, 5548, 5549, 5558, 5559, 5572, 5573, 5574, 5575, 5580, 5581, 5582, 5583, 5586, 5587, 5589, 75589

6467, 6476

6933, 6949, 6953, 6960, 6964

23580

Dinsdag
4435

5267, 5268

75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5522, 5523, 5534, 5535, 5538, 5539, 5546, 5547, 5548, 5549, 5552, 5553, 5554, 5555, 5576, 5577, 5578, 5579, 5582, 5583, 5584, 5585, 5589, 75589

6962

Woensdag
4446, 4451

5267, 5268

75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5520, 5521, 5522, 5523, 5538, 5539, 5546, 5547, 5548, 5549, 5550, 5551, 5552, 5553, 5558, 5559, 5570, 5571, 5574, 5575, 5576, 5577, 5582, 5583, 5586, 5587, 5589, 75589

6940, 6962

9653, 9674

Donderdag
75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5522, 5523, 5534, 5535, 5540, 5541, 5544, 5545, 5546, 5547, 5552, 5553, 5558, 5559, 5560, 5561, 5566, 5567, 5580, 5581, 5586, 5587, 5589, 75589

6951, 6962, 6966

9629

23580

80231

Vrijdag
4491

5263, 5264

75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5520, 5521, 5522, 5523, 5528, 5529, 5532, 5533, 5534, 5535, 5542, 5543, 5544, 5545, 5547, 5548, 5558, 5559, 5564, 5565, 5574, 5575, 5578, 5579, 5580, 5581, 5584, 5585, 5586, 5587, 5589, 75589

6944

9629, 9634

Zaterdag
75516, 75518, 5516, 5518, 5520, 5521, 5522, 5523, 5534, 5535, 5544, 5545, 5548, 5549, 5550, 5551, 5556, 5557, 5558, 5559, 5578, 5579, 5580, 5581, 5582, 5583, 5584, 5585, 5586, 5587, 5589, 75589

Zondag
5271, 5272

75520, 75522, 5520, 5522, 5524, 5525, 5526, 5527, 5538, 5539, 5542, 5543, 5552, 5553, 5554, 5555, 5556, 5557, 5558, 5559, 5562, 5563, 5570, 5571, 5576, 5577, 5578, 5579, 5580, 5581, 5582, 5583, 5584, 5585, 5586, 5587, 5589, 75589

9645, 9646

Gezien de grote hoeveelheid 5500-nummers, ga ik er vanuit dat de missende nummers evengoed mat'64 zal zijn.
Groetjes,
Emiel
 

11-11-2012 06:09:10
Bert13
Bert13
Dat laatste is juist, als je alle diensten van alle standplaatsen bij elkaar in een bestandje stopt, krijg je het mooie overzicht van @treinfan die dat bevestigt: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2013-1/mat.txt


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

11-11-2012 08:33:25
SGMm2137
SGMm2137
Zit nu in treinstel 926 en heb gemerkt dat deze last heeft van tractie en remproblemen. Het optrekken ging nogal langzaam en wanneer er meer vaart in kwam 'schoot de tractie door'. Het remmen haperend en met een schel geluid. Kan het helaas niet beter uitleggen.  

11-11-2012 09:11:24
mantaray
mantaray
klink meer als gladde sporen ??  

11-11-2012 19:18:03
icened
icened
Rijden deze treinen zo onderhand niet op z'n tandvlees?  

11-11-2012 20:47:07
maigoda
maigoda
Valt wel mee. Mat'64 kan wel wat hebben. Onverslijtbaar is wellicht wat overdreven, maar het scheelt weinig. In de afgelopen 10,5 jaar heel wat minder storingen mee gehad dan met 1,5 jaar SLT.
Groetjes,
Emiel
 

11-11-2012 21:09:55
timtrein
timtrein
En zooo vreselijk oud is het nou ook weer niet, de oudste stellen zijn iets van 43 jaar. Menig Zwitserse loc is daar ruim overheen gekomen. Het is relatief degelijke, eenvoudige techniek - dat kan lang mee als je wilt.  

11-11-2012 21:23:25
FST
FST
In de randstad maak ik al tijden geen Mat'64 meer mee en ben gewend aan SLT, maar laatst zat ik in Brabant in treinstel 929 en het viel me op dat het interieur nog niet gedateerd overkomt. Overzichtelijk en strak, frisse vriendelijke kleuren, niks mis mee. Beter dan het doorkijk-rommeltje in de SLT.

Dat was wel anders in de jaren 90 met Mat'54, dat op het laatst een gedateerde en klassieke indruk maakte met de bagagerekken aan stangen boven de banken.
 

11-11-2012 23:21:44
dh3201
dh3201
Het interieur van Mat'54 maakte wellicht al vanaf de jaren '60 een klassieke indruk. Toen de laatste stellen nog met bagagerekken aan stangen boven de banken werden gebouwd, reden er al moderner ingerichte Plan U's rond. En ook Plan T en Plan V kregen vanuit de fabriek bagarekken langs de wanden in plaats van boven de banken. Zelfs de diesels uit 1952 hadden al die moderne inrichting.


Shqiperise-lopers?
 

12-11-2012 08:40:59
jorgo
jorgo
Ja, Mat 54 was natuurlijk eigenlijk de laatste van een oude generatie. Hoewel geen enkele hondekop langer dan 37 jaar in actieve dienst is geweest! Plan T: max. 46... Het Belgische AM62 rijdt 50 jaar rond; die zijn een doorontwikkeling van materieel uit 1950 en echt niet meer representatief (onderhouden).  

21-11-2012 10:02:18
broek53
broek53
De caroussel: zaterdag jl is de 453 erin gegaaan, vandaag komen de 446, 933 en 944 er weer uit. Erin staan nu: 443 - 445, 447, 453, 463, 466, 474, 475,479, 922, 923, 928, 940, 942, 947.  

23-11-2012 10:22:18
broek53
broek53
.. en op 22/11 in de caroussel: 478 en 927.  

23-11-2012 10:25:36
broek53
broek53
Het is zover: de sloper is op de Watergraafsmeer gearriveerd om het terrein af te zetten waar de stellen "kaal" gemaakt zullen worden, ingaande volgende week. Op 5 december beginnen de transporten naar Groningen. Gemeld wordt dat alle plan V's van de Dijksgracht en de Watergraafsmeer gesloopt zullen worden (logisch, die waren erop geselecteerd: 16 + 6 stuks) en vervolgens 30 stuks uit Maastricht.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-11-2012 10:53
 

23-11-2012 11:04:24
jorgo
jorgo
Ik mag me vergissen, maar te Mt staan geen 30 stellen 800/lage 900. Wordt een stuk caroussel meegesloopt?  

23-11-2012 11:18:55
broek53
broek53
Ik denk dat men daarbij de 800 en 900-en meegeteld heeft die in de praktijk nog in Onnen staan, maar zeker weet ik dat niet. De caroussel wordt zeker niet aangetast; dat zou wel heel erg een Russische Roulette worden anders  

23-11-2012 11:19:39
rob46
rob46
Quote
broek53 (vr 23 nov 2012 10:25:36 https://www.somda.nl/forum/2078/p420864/): Het is zover: de sloper is op de Watergraafsmeer gearriveerd om het terrein af te zetten waar de stellen "kaal" gemaakt zullen worden, ingaande volgende week. Op 5 december beginnen de transporten naar Groningen. Gemeld wordt dat alle plan V's van de Dijksgracht en de Watergraafsmeer gesloopt zullen worden (logisch, die waren erop geselecteerd: 16 + 6 stuks) en vervolgens 30 stuks uit Maastricht.
16 stuks Mt, 870 Ehv, 526 Amf, Bk1+B 522 Hlm. Het verschil moet dan uit On komen.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-11-2012 11:34:55
bnv
bnv
In een eerder bericht was het zo dat de 870 (Ehv) bestemd was, en nog is, voor andere doeleinden en dat die niet mee zou gaan in het sloopcircuit van deze ronde. Is dat nu anders geworden?
(lees de berichten over de 870 in dit topic van 4 en 5 april).

Laatst bewerkt door bnv op 23-11-2012 12:44
 

23-11-2012 12:29:07
bnv
bnv
Weet niet of ik goed kan tellen, maar........................
Ik kom op een totaal van 42 stuks. Betreft de groep 841-895. En niet 30+16+6. (???) Of wordt met 6 bedoeld 6 bakken T'tjes.
Volgens mijn statistiek komen in aanmerking 841-843, 848-851, 853, 855-862, 864, 866, 868-869, 872-875, 877, 879-895. Dat zijn er toch 42?
Waar zit het verschil?
 

23-11-2012 15:14:42
aarclay
aarclay
Wat is de uiterste revisiedatum van de 443 - 445, 447 (de oudste Victor's van de V4-serie) Die moeten nu wel heel erg in in zicht komen om afgevoerd te gaan worden?


Choo choo.....
 

23-11-2012 15:24:51
dennistd
dennistd
Die hebben een paar jaar terug toch juist nog een revisie gehad?  

23-11-2012 15:30:16
broek53
broek53
Yep, die zitten royaal achter de 965 aan.  

23-11-2012 15:54:30
taigagaai
Moderator
taigagaai
Op de wiki staan de laatste revisie data van de stellen. Tel daar 7 jaar en 9 maanden bij op en dan kom je bij de datum waarop de revisie verloopt. En als er nog remcontrolebeurten bij komen, ben je weer anderhalf jaar verder. Je kan er dus nog mee rijden tot ergens in 2015 of zo. Maar dat is in dit topic ook nog maar een keer of 3 voorbijgekomen.  

23-11-2012 16:40:05
FST
FST
Waarom wordt vandaag geen MAT'64 ingezet om alle DDZ en DDAR te vervangen dat vanwege het incident bij Sassenheim aan de kant staat? Waar hebben we anders zo'n carroussel voor?

Laatst bewerkt door FST op 23-11-2012 16:42
 

23-11-2012 16:50:34
b2py
b2py
Staat nogal een end weg..

Laatst bewerkt door spiketrain op 23-11-2012 18:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

23-11-2012 17:34:00
Pim530
Pim530
Koppelen en rijden met die hap  

23-11-2012 17:37:23
ricohallo
ricohallo
Als de DDM-1 hier nog had gereden tussen Ekz en Amfs hadden ze materieel dichtbij, en nog met veel capaciteit ook!  

23-11-2012 17:59:17
mren
mren
Als alle dieselvijven er nog nog waren ook, dus dat wil niet zo veel zeggen  

23-11-2012 18:00:38
Tukrail
Tukrail
Wie weet welke treinen tussen Es en Apd rijden met Plan-V? Op 25-10-2012 zag ik de 463 + 924 als trein 7029 richting Es vertrekken vanuit Apd, maar van de week was dit niet het geval. Railmagazine meldt dat trein 7066 met Plan-V wordt gereden.  

23-11-2012 18:04:45
mren
mren
Doordeweeks: 7018/7017, 7030/7029, 42/41, 54/53, 66/65

Laatst bewerkt door mren op 23-11-2012 18:06
 

23-11-2012 18:19:49
martijn
martijn
Officieel dan. Volgens mij is er al meer dan een week geen rijdende Plan V meer in Twente gesignaleerd.  

23-11-2012 18:20:54
Harold27
Harold27
Volgens eigen incidentele waarneming en de recente spots inderdaad niet.  

23-11-2012 19:48:14
mdj
mdj
Klopt. Wordt vervangen door 5 bakken SGMm (alleen de 7018/17) en met een losse III (of bij andersom combineren: solo II) de rest.0


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-11-2012 19:57:15
icened
icened
In 2014 nog één museum trein plan v?  

23-11-2012 20:02:10
aarclay
aarclay
Is er al. De 876 is van het NSM.


Choo choo.....
 

23-11-2012 20:05:18
dennistd
dennistd
Twee Plan V's worden er bewaard: de 876 van het NSM en de 904 van de Stichting mat'64.  

24-11-2012 19:08:10
ICMm4250
ICMm4250
Quote
jorgo (vr 23 nov 2012 11:04:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p420871/): Ik mag me vergissen, maar te Mt staan geen 30 stellen 800/lage 900. Wordt een stuk caroussel meegesloopt?


Toen ik in \juli van dit jaar een bezoek bracht in Maastricht stonden daar wel degelijk lage 900-en terzijde zie http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7670445702/in/set-72157630807585628/ en http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7670378702/in/set-72157630807585628/.

Ik vraag mij echter af begin dit jaar reden ze op (eigen kracht)in diverse transportem van Amsterdam naar het zuiden gaat dit nu omgekeerd ook gebeuren?
Dit zou betekenen dat de Plan V"s dan echt hun laatste rit zullen rijden.
 

24-11-2012 20:43:26
broek53
broek53
Reken er maar op dat het sleepwerk wordt.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl