Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
22-10-2012 17:13:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jongste stand van de carousel: 441, 444, 445, 446, 452, 465, 466, 469, 479, 482, 923, 930, 933 , 940, 944, 947. |
22-10-2012 17:29:41 | ||
---|---|---|
plant
|
Is het opvallend te noemen dat de 923 daar (nog) tussen staat? Samen met de 922 heeft dit stel een revisietermijn die deze maand afloopt, zoals eerder gezegd. De 922 lijkt overigens inderdaad gewoon in de reizigersdienst actief te zijn. De 923 is al sinds eind augustus niet meer in de reizigersdienst gespot, maar daarna nog wel actief geweest op de Hanzelijn. Laatst bewerkt door plant op 22-10-2012 17:36 Youri |
22-10-2012 19:08:34 | ||
---|---|---|
bnv
|
Zou kunnen dat de termijn voor die paar stellen nog zo'n twee maanden wordt opgerekt tot 9 december, de start van de nieuwe dienstregeling/omloop waarin volgens plan nog 26 stellen actief zijn. Blijft de najaaarsreserve nog even op stand. De maximumtermijn van negen en een kwart jaar is immers nog niet verstreken terwijl er met de uitvoering van de verlengingsbeurten mogelijk wat speling zou kunnen zitten. |
23-10-2012 15:30:16 | ||
---|---|---|
salieri
|
Ik heb een vraag over de terzijde staande mat'64. Deze staan nu al ruim een jaar terzijde (onder andere in Onnen). Is er al sprake van een soort aanmelding aan de sloper? Of zijn het nog steeds 'strategische reservestellen'? |
23-10-2012 15:51:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is sinds mei jl. feitelijk niets veranderd. op dat moment hebben de sloper en NSR slaande ruzie gekregen over iets dat ik niet weet. dat heeft geleid tot het niet-starten van de slooplijn voor de 841-895 plus wat los spul. De status van de andere stellen is daarmee ook niet zo relevant meer; het was op dat moment de strategische reserve en ik vermoed dat het dat wel zal blijven, op papier, voorlopig. Niet voor niets is men bij de 896 en hoger begonnen; dat zijn de stellen die komende winter nog dienst zouden kunnen doen, gelet op revisietermijn en/of mogelijkheid tot opknapbeurt. |
23-10-2012 16:12:35 | ||
---|---|---|
salieri
|
Bedankt voor je reactie broek53 |
23-10-2012 16:58:42 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Ze staan daar ook een jaar stil. Denk voor een winter reserve niet meer van toepassing is. Je moet het net zien dat je koelkast een jaar niet in gebruik is geweest zonder stroom erop. Het is allemaal een gok voor de 872-920 stellen. Alleen de 919 rijdt in Connexxion huisstijl tot de kerst. |
23-10-2012 17:03:09 | ||
---|---|---|
treinefan
|
En dan? De GTW rijdt toch nog niet gelijk na de kerst? Volgens een Mcn van Connexxion houden ze de 919 eerst nog een poosje ook op reserve omdat de GTW waarschijnlijk in het begin nog wel wat probleempjes heeft. http://www.flickr.com/photos/85236002@N07/8089919124/in/photostream/ Laatst bewerkt door treinefan op 23-10-2012 17:11 Met vriendelijke groet, |
23-10-2012 17:38:40 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Als ik het goed begrijp. Als een treinstel om het even welke, 1 jaar stilstaat zonder de panto tegen de draad, is dit treinstel niet meer geschik voor de reizigersdienst. En in principe slooprijp. |
23-10-2012 17:42:52 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Dat eerste waarschijnlijk wel voor dat moment, het tweede niet: met een onderhoudsbeurt zou het stel in principe nog wel weer in dienst moeten kunnen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
23-10-2012 17:45:08 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Bepaalde componenten zoals een compressor, motorgenerator of tractiemotor kunnen het zwaar gehad hebben dat jaar. Worden deze componenten vervangen dan kan het treinstel vaak na een onderhoudsbeurt weer gewoon de baan op. Laatst bewerkt door kevinevers op 23-10-2012 17:46 |
23-10-2012 18:52:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de zekerheid: het gaat om een strategische reserve en niet om iets dat morgen of overmorgen weer ingezet zou moeten kunnen worden. Het is niet voor niets dat de caroussel bedacht is van stellen die bijna moeiteloos weer kunnen worden ingezet. De strategische reserve is er meer voor hele grote calamiteiten en bestaat vooral ook omdat het lichtelijk zonde is stellen te laten slopen die geen complete revsie nodig hebben om weer ingezet te kunnen worden. Mijn voorspelling overigens: mocht deze winter het puntje bij het exploitatieve paaltje komen, dan zullen zoals de zaken nu gelopen zijn, nog veel eerder DDM-1-stammen weer op de baan kunnen komen dan mat '64. |
25-10-2012 15:22:59 | ||
---|---|---|
pl
|
Beste Mensen op dit forum, (Sorry dat ik reageer op een bericht waar dit niet direct mee te maken heeft,maar weet niet hoe ik anders een nieuw bericht over dit onderwerp kan maken. Sorry broek53! Ik ben nieuw hier, en heb een vraagje over mat'64, Ik wil namelijk deze stellen nog eens op film en foto zetten voor de laatste afgevoerd word en het dus niet meer kan. Ik heb een dagkaart van de ns gekocht en ben van plan om morgen (vrijdag rd.) door het land te reizen op zoek naar plan v. Kan iemand mij helpen die weet op welke trajecten ze sowieso nog rijden en waar ik de meeste kan spotten, Ik woon in de buurt van Rotterdam en daar zijn ze helaas niet meer te spotten, ik had gelezen dat ik in het zuiden nog een kans maak: Tilburg universiteit, Zwolle-Ommen, Roosendaal-Vlissingen.rond Maastricht. Klopt deze informatie nog? Alvast hartelijk bedankt! Pieter |
25-10-2012 15:26:24 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Series (niet alle treinen zijn Mat'64) op dit moment, tot 9 december: - 5200/6400 Tbu - Ehv - Wt - 6800 Rm - Mt - Mtr - 6900 Std - Hrl - 7000 Apd - Es - (1)3800/8000 Zl - Emn - 12100 Rsd - Vs - 31400 Amf - Bnc - 82000 Testritten Hanzelijn (Lls(o) - Zl(r)). (Als je met je muis op de afkorting gaat staan, zie je welk station het is.) Laatst bewerkt door Bert13 op 25-10-2012 15:56, reden: Edit 31400; Dankjewel AgentX :) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
25-10-2012 15:31:55 | ||
---|---|---|
john2
|
Tussen Roermond en Maastricht Randwyck rijdt ook ander materieel als mat'64. |
25-10-2012 15:36:38 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Vandaar de opmerking "niet alle treinen zijn Mat'64" He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
25-10-2012 15:41:58 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En iedereen hier vergeet Amf-Ed waar ook nog één speciaal V'tje rijdt. |
25-10-2012 15:55:54 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Sorry Bert13. Dit even overzien! Laatst bewerkt door john2 op 25-10-2012 15:56 |
25-10-2012 15:57:07 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Maakt niet uit, op dezelfde manier had ik de 31400 overzien, staat er nu ook bij. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
25-10-2012 17:18:40 | ||
---|---|---|
pl
|
Bert13 John2 en AgentX, Vriendelijk bedankt voor de info!!! Hier heb ik zeker wat aan! Hopen morgen op een mooie dag! Bedankt Iedereen! Pieter |
25-10-2012 17:36:22 | ||
---|---|---|
john2
|
Pieter, graag gedaan. Een beetje hulp onder elkaar moet kunnen. |
25-10-2012 19:49:55 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Quote Normaal alleen Amf - Bnc, stel 919. Met vriendelijke groet, |
25-10-2012 21:17:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Beste Pieter, Mocht je een nieuwe discussie willen starten, dan kun je, als je je op het forum bevindt (zoals bijvoorbeeld hier: https://www.somda.nl/forum/c10/Algemeen/) linksboven klikken op "Start een nieuwe discussie". Dan kun je je vraag in een apart topic stellen (tip voor de volgende keer. |
25-10-2012 21:19:33 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Quote Hier staat je antwoord. Met vriendelijke groet, |
25-10-2012 21:23:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Erhm, dat antwoord stond er toch al? |
25-10-2012 21:24:53 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Ja, maar ik had eerlijk gezegd de vraag nog niet zien staan eerder. Met vriendelijke groet, |
25-10-2012 21:26:43 | ||
---|---|---|
train85
|
Iets beter het topic lezen en je ziet het. |
26-10-2012 08:44:33 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Ja, ik was al moe en had hoofdpijn gisteravond, (nu weer on-topic %03% %08% ) Met vriendelijke groet, |
26-10-2012 10:20:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nouja, ik zal niet zeggen dat stilstand bevordelijk is maar je kunt dat soort hoofddelen gewoon onderhouden, inspecteren en doormeten op oa isolatie waarde en dan is vervanging lang niet altijd noodzakelijk hoor... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-10-2012 16:03:34 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Die twee die wij toen bekeken hadden was dit wel aan de orde. |
27-10-2012 02:53:00 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De 447 staat sinds donderdagavond in de carrousel en die glimt als geen ander. Dat is wel vaker: fris uit de wasstraat de carrousel in. Eigenlijk zonde; wat er wel rondrijdt is vaak nogal smerig. |
27-10-2012 10:12:12 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Wat mij opvalt is dat de Vtjes uit de 900 serie er vaak verschrikkelijk vies uit zien terwijl de 400 serie vaak mooi glimmend is. |
27-10-2012 10:38:15 | ||
---|---|---|
salieri
|
Heb het idee dat het komt omdat de 400 serie nog een revisie heeft gehad tussen 2000-2010 ofzo. |
27-10-2012 10:39:42 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Dat komt vanwege het feit dat de 400'en als laatsten zijn gereviseerd. Daarbij zijn ze ook voorzien van een verse verflaag. Edit: Salieri was me voor. Laatst bewerkt door Jack5812 op 27-10-2012 10:41 |
27-10-2012 10:54:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, en de 900-en zijn bij hun laatste revisie niet geschilderd, maar alleen "gepostzegeld", oftwewel bijgewerkt. Verder heb ik het idee dat de 400-en van folie voorzien zijn, maar dat kan ik mis hebben. |
27-10-2012 11:11:57 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Van de hogere nummers heeft alleen de 893 een jaar of twee geleden nog een komplete schilderbeurt ondergaan. Groetjes, Emiel |
27-10-2012 21:02:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote En dan heb je het over victortjes na meggeren bv van de tractiemotoren ? Dat zou me nl tegen vallen. |
27-10-2012 21:28:39 | ||
---|---|---|
mich
|
De waardes die Nedtrain hanteert zijn naar mijn idee ook wat te streng. In ieder geval helpt het drogen van de motoren veel. Laatst bewerkt door mich op 27-10-2012 21:29 |
28-10-2012 20:34:58 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Quote Als ze beplakt zouden zijn zou je de randen van het folie zien. Mij is dat nog nooit opgevallen. De nieuwe laklaag is waarschijnlijk gewoon over de oude gespoten, want verschillende stellen hebben inmiddels wel wat lakbeschadigingen, vooral op de neus, waardoor de oude kleur weer te zien is. Ook zijn slechte delen van de bak gewoon verstevigd door er een stuk plaat op te lassen, in plaats van dat stuk te vervangen. Dit is vooral op het onderste gedeelte van het dak gedaan, maar er zijn ook genoeg stellen die dat wel ergens op de zijkant van de bak hebben. Vaarwel Mat'64... |
29-10-2012 16:36:41 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ik had nog een vraagje. Eerder in het topic hadden we het over de afwijkende pantografen van de Plan V. Op verschillende stellen zitten op 1 van de 2 pantografen eentje zonder 'spinnenweb'. Welke stellen hebben dit allemaal.%08% Ik heb hier een paar nummertjes, er kunnen ook meer zijn dan deze 11 treinstellen: 455, 466, 471, 848, 875, 910, 923, 930, 941, 949 en 955. Laatst bewerkt door bossie186 op 06-11-2012 19:09 |
06-11-2012 15:03:19 | ||
---|---|---|
plant
|
Vanochtend zag ik in trein 5231 achterop de 922 meerijden. Deze is kennelijk in het verleningen-circuit terechtgekomen. Youri |
06-11-2012 19:02:36 | ||
---|---|---|
bossie186
|
En dan nog één vraagje, Welke Plan V was eigenlijk tegast bij het jubileum van NS 150 jaar in Ut in 1989?%08% |
06-11-2012 19:05:36 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
was dat niet de 441? |
06-11-2012 19:08:38 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ik had gehoord dat het wel een V'tje uit de subserie V4 was, deze plan V was het gereviseerd toen. Het zou inderdaad de 441 kunnen zijn. Bedankt voor het antwoord.%08% |
06-11-2012 19:12:46 | ||
---|---|---|
nohab
|
Was de 441. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-11-2012 23:58:13 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De 441 werd op 10 juli 1989 afgeleverd na de grote revisie. |
07-11-2012 12:01:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag in de caroussel de 942 en eruit de 465, 469 en 482. Er staan dan in totaal 15 stellen stil te staan: 444,445, 446, 447, 463, 466, 475, 479, 923, 928, 933, 940, 942, 944, 947 @edit: berichten uit doorgaans (zeer) betrouwbare bron geven aan dat het sloopcircus (dat in mei is gestaakt voordat het gestart was) binnen afzienbare tijd alsnog weer op gang zal komen. Laatst bewerkt door broek53 op 07-11-2012 12:08 |
07-11-2012 14:14:15 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Dat is ook hard nodig. Wat er nu op de Wgm staat is geen gezicht. Zelfde geldt ook voordat er op de Dgr staat. Gr Joop mcn Lls |
07-11-2012 22:36:16 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Kan de sloop nu wel doorgaan in de winter? Omdat dat de vorige keer (mede) een reden was in oktober te stoppen, als ik het me herinner. |
07-11-2012 23:09:01 | ||
---|---|---|
bnv
|
De reden waarom sloop in de winter niet zou kunnen ontgaat mij. Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Overigens was het werk in oktober gewoon ten einde en had dus niets met de winter te maken. Aan de beurt is dus 841-895 (wat dan daar nog van over is en er voor in aanmerking komt). In de loop van volgend jaar, als dat sloopprogramma allemaal achter de rug is, zou men overigens zo door kunnen gaan met 896-920 nu in de loop van dat jaar alle revisietermijnen verstreken zijn. Verder aanhouden heeft dan weinig zin meer. Uiteraard afwachten of dat gebeurt. Gesteld dat vanaf 9 december het einde is van een volgende groep plan V, ik gok op 922-935, of eventueel t/m 940, gaat die groep dan de strategische reserve in als opvolger van en met dezelfde status als 896-920 nu hebben. We zullen zien wat er gebeurt de komende tijd. |
07-11-2012 23:36:23 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Had met de wijze van asbestverwijdering te maken, waterstralen? |
08-11-2012 06:36:09 | ||
---|---|---|
nohab
|
Zijn er eigenlijk nog Werkspoorstellen in dienst? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
08-11-2012 06:53:27 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
De stellen die nog in dienst zijn van de 441-461 en 472-483. |
08-11-2012 20:13:52 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Quote Als de concessie van Zl - Emn op 9 december ingaat van NS naar Arriva, gaan natuurlijk helaas ook de Plan V's 949 - 958 en 961 - 965 het veld ruimen. Alleen de vraag, of die na 9 december gewoon nog bij NS blijven rijden, of dat ze voorgoed terzijde gaan? Het zijn toch wel de jongste V'tjes waarvan de revisietermijn nog niet van is verlopen? Laatst bewerkt door bossie186 op 08-11-2012 20:15 |
08-11-2012 20:38:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ze blijven gewoon in dienst; ze zijn niet getrouwd met Zwolle - Emmen of zo. |
09-11-2012 01:32:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En de turbostand dan? Choo choo..... |
09-11-2012 03:00:41 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Die werkt ook wel op andere trajecten. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-11-2012 05:41, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
10-11-2012 08:58:04 | ||
---|---|---|
treinefan
|
De provinciestickers zijn nog vrij recent vernieuwd. Ik weet niet of ze die er op laten zitten. Maar huidige de inzet van Emmer-V's af en toe in andere delen des lands bewijst ook nog maar eens dat ze best ergens anders kunnen rijden. Met vriendelijke groet, |
10-11-2012 11:45:19 | ||
---|---|---|
Masjinist
|
Wellicht gaan ze wel op de 5500 rijden. |
10-11-2012 12:20:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik snap niet dat jullie er zo'n punt van maken. De stellen zijn gewoon plan V's die hun hele bestaan al overal rijden en daar verandert niets aan. De afgelopen jaren zwierven ze ook al door het hele land. |
10-11-2012 12:38:14 | ||
---|---|---|
Masjinist
|
Volgens mij is een forum daarvoor bedoelt, of ben je de enige hier die mag argumenteren? Als dat zo is meld ik me direct af hier. |
10-11-2012 12:42:42 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Gaan we straks in de OD topics meldingen krijgen van ex- emmer plan v's rijdt daar of daar. Is op zich niets bijzonders. Toch? Ik bedoel, een plan V is en plan V. En daar is niks bijzonders aan. Laatst bewerkt door MDDM op 10-11-2012 12:43 Gr Joop mcn Lls |
10-11-2012 16:11:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEven onder ons dan (anderen schijnen het niet te geloven): de stellen blijven in dienst en zijn niet meer aan een bepaalde specifieke inzet gebonden - ze zullen dus overal opduiken. Wat je laatste zin betreft: ja, in jaren gemeten zijn het de jongste plan V's, maar de veel oudere 441-483 hebben nog een extra revisie gekregen en zijn daarom in revisietermijn "jonger" (en zullen dus nog het langst mee kunnen). |
10-11-2012 23:15:06 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Ik heb even een lijstje gemaakt van mat'64 in Utrechtse diensten, ingaande 9 december en in elk geval geldig tot het eerstvolgende wijzigingsblad: Maandag 75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5521, 5520, 5526, 5527, 5528, 5529, 5538, 5539, 5542, 5543, 5544, 5545, 5548, 5549, 5558, 5559, 5572, 5573, 5574, 5575, 5580, 5581, 5582, 5583, 5586, 5587, 5589, 75589 6467, 6476 6933, 6949, 6953, 6960, 6964 23580 Dinsdag 4435 5267, 5268 75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5522, 5523, 5534, 5535, 5538, 5539, 5546, 5547, 5548, 5549, 5552, 5553, 5554, 5555, 5576, 5577, 5578, 5579, 5582, 5583, 5584, 5585, 5589, 75589 6962 Woensdag 4446, 4451 5267, 5268 75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5520, 5521, 5522, 5523, 5538, 5539, 5546, 5547, 5548, 5549, 5550, 5551, 5552, 5553, 5558, 5559, 5570, 5571, 5574, 5575, 5576, 5577, 5582, 5583, 5586, 5587, 5589, 75589 6940, 6962 9653, 9674 Donderdag 75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5522, 5523, 5534, 5535, 5540, 5541, 5544, 5545, 5546, 5547, 5552, 5553, 5558, 5559, 5560, 5561, 5566, 5567, 5580, 5581, 5586, 5587, 5589, 75589 6951, 6962, 6966 9629 23580 80231 Vrijdag 4491 5263, 5264 75512, 75514, 5512, 5514, 5516, 5517, 5518, 5519, 5520, 5521, 5522, 5523, 5528, 5529, 5532, 5533, 5534, 5535, 5542, 5543, 5544, 5545, 5547, 5548, 5558, 5559, 5564, 5565, 5574, 5575, 5578, 5579, 5580, 5581, 5584, 5585, 5586, 5587, 5589, 75589 6944 9629, 9634 Zaterdag 75516, 75518, 5516, 5518, 5520, 5521, 5522, 5523, 5534, 5535, 5544, 5545, 5548, 5549, 5550, 5551, 5556, 5557, 5558, 5559, 5578, 5579, 5580, 5581, 5582, 5583, 5584, 5585, 5586, 5587, 5589, 75589 Zondag 5271, 5272 75520, 75522, 5520, 5522, 5524, 5525, 5526, 5527, 5538, 5539, 5542, 5543, 5552, 5553, 5554, 5555, 5556, 5557, 5558, 5559, 5562, 5563, 5570, 5571, 5576, 5577, 5578, 5579, 5580, 5581, 5582, 5583, 5584, 5585, 5586, 5587, 5589, 75589 9645, 9646 Gezien de grote hoeveelheid 5500-nummers, ga ik er vanuit dat de missende nummers evengoed mat'64 zal zijn. Groetjes, Emiel |
11-11-2012 06:09:10 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Dat laatste is juist, als je alle diensten van alle standplaatsen bij elkaar in een bestandje stopt, krijg je het mooie overzicht van @treinfan die dat bevestigt: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2013-1/mat.txt He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-11-2012 08:33:25 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Zit nu in treinstel 926 en heb gemerkt dat deze last heeft van tractie en remproblemen. Het optrekken ging nogal langzaam en wanneer er meer vaart in kwam 'schoot de tractie door'. Het remmen haperend en met een schel geluid. Kan het helaas niet beter uitleggen. |
11-11-2012 09:11:24 | ||
---|---|---|
mantaray
|
klink meer als gladde sporen ?? |
11-11-2012 19:18:03 | ||
---|---|---|
icened
|
Rijden deze treinen zo onderhand niet op z'n tandvlees? |
11-11-2012 20:47:07 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Valt wel mee. Mat'64 kan wel wat hebben. Onverslijtbaar is wellicht wat overdreven, maar het scheelt weinig. In de afgelopen 10,5 jaar heel wat minder storingen mee gehad dan met 1,5 jaar SLT. Groetjes, Emiel |
11-11-2012 21:09:55 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En zooo vreselijk oud is het nou ook weer niet, de oudste stellen zijn iets van 43 jaar. Menig Zwitserse loc is daar ruim overheen gekomen. Het is relatief degelijke, eenvoudige techniek - dat kan lang mee als je wilt. |
11-11-2012 21:23:25 | ||
---|---|---|
FST
|
In de randstad maak ik al tijden geen Mat'64 meer mee en ben gewend aan SLT, maar laatst zat ik in Brabant in treinstel 929 en het viel me op dat het interieur nog niet gedateerd overkomt. Overzichtelijk en strak, frisse vriendelijke kleuren, niks mis mee. Beter dan het doorkijk-rommeltje in de SLT. Dat was wel anders in de jaren 90 met Mat'54, dat op het laatst een gedateerde en klassieke indruk maakte met de bagagerekken aan stangen boven de banken. |
11-11-2012 23:21:44 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Het interieur van Mat'54 maakte wellicht al vanaf de jaren '60 een klassieke indruk. Toen de laatste stellen nog met bagagerekken aan stangen boven de banken werden gebouwd, reden er al moderner ingerichte Plan U's rond. En ook Plan T en Plan V kregen vanuit de fabriek bagarekken langs de wanden in plaats van boven de banken. Zelfs de diesels uit 1952 hadden al die moderne inrichting. Shqiperise-lopers? |
12-11-2012 08:40:59 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Ja, Mat 54 was natuurlijk eigenlijk de laatste van een oude generatie. Hoewel geen enkele hondekop langer dan 37 jaar in actieve dienst is geweest! Plan T: max. 46... Het Belgische AM62 rijdt 50 jaar rond; die zijn een doorontwikkeling van materieel uit 1950 en echt niet meer representatief (onderhouden). |
21-11-2012 10:02:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
De caroussel: zaterdag jl is de 453 erin gegaaan, vandaag komen de 446, 933 en 944 er weer uit. Erin staan nu: 443 - 445, 447, 453, 463, 466, 474, 475,479, 922, 923, 928, 940, 942, 947. |
23-11-2012 10:22:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
.. en op 22/11 in de caroussel: 478 en 927. |
23-11-2012 10:25:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is zover: de sloper is op de Watergraafsmeer gearriveerd om het terrein af te zetten waar de stellen "kaal" gemaakt zullen worden, ingaande volgende week. Op 5 december beginnen de transporten naar Groningen. Gemeld wordt dat alle plan V's van de Dijksgracht en de Watergraafsmeer gesloopt zullen worden (logisch, die waren erop geselecteerd: 16 + 6 stuks) en vervolgens 30 stuks uit Maastricht. Laatst bewerkt door broek53 op 23-11-2012 10:53 |
23-11-2012 11:04:24 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Ik mag me vergissen, maar te Mt staan geen 30 stellen 800/lage 900. Wordt een stuk caroussel meegesloopt? |
23-11-2012 11:18:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk dat men daarbij de 800 en 900-en meegeteld heeft die in de praktijk nog in Onnen staan, maar zeker weet ik dat niet. De caroussel wordt zeker niet aangetast; dat zou wel heel erg een Russische Roulette worden anders |
23-11-2012 11:19:39 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote16 stuks Mt, 870 Ehv, 526 Amf, Bk1+B 522 Hlm. Het verschil moet dan uit On komen. 57 jaar OV-fotografie. |
23-11-2012 11:34:55 | ||
---|---|---|
bnv
|
In een eerder bericht was het zo dat de 870 (Ehv) bestemd was, en nog is, voor andere doeleinden en dat die niet mee zou gaan in het sloopcircuit van deze ronde. Is dat nu anders geworden? (lees de berichten over de 870 in dit topic van 4 en 5 april). Laatst bewerkt door bnv op 23-11-2012 12:44 |
23-11-2012 12:29:07 | ||
---|---|---|
bnv
|
Weet niet of ik goed kan tellen, maar........................ Ik kom op een totaal van 42 stuks. Betreft de groep 841-895. En niet 30+16+6. (???) Of wordt met 6 bedoeld 6 bakken T'tjes. Volgens mijn statistiek komen in aanmerking 841-843, 848-851, 853, 855-862, 864, 866, 868-869, 872-875, 877, 879-895. Dat zijn er toch 42? Waar zit het verschil? |
23-11-2012 15:14:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat is de uiterste revisiedatum van de 443 - 445, 447 (de oudste Victor's van de V4-serie) Die moeten nu wel heel erg in in zicht komen om afgevoerd te gaan worden? Choo choo..... |
23-11-2012 15:24:51 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Die hebben een paar jaar terug toch juist nog een revisie gehad? |
23-11-2012 15:30:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, die zitten royaal achter de 965 aan. |
23-11-2012 15:54:30 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Op de wiki staan de laatste revisie data van de stellen. Tel daar 7 jaar en 9 maanden bij op en dan kom je bij de datum waarop de revisie verloopt. En als er nog remcontrolebeurten bij komen, ben je weer anderhalf jaar verder. Je kan er dus nog mee rijden tot ergens in 2015 of zo. Maar dat is in dit topic ook nog maar een keer of 3 voorbijgekomen. |
23-11-2012 16:40:05 | ||
---|---|---|
FST
|
Waarom wordt vandaag geen MAT'64 ingezet om alle DDZ en DDAR te vervangen dat vanwege het incident bij Sassenheim aan de kant staat? Waar hebben we anders zo'n carroussel voor? Laatst bewerkt door FST op 23-11-2012 16:42 |
23-11-2012 16:50:34 | ||
---|---|---|
b2py
|
Staat nogal een end weg.. Laatst bewerkt door spiketrain op 23-11-2012 18:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
23-11-2012 17:34:00 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Koppelen en rijden met die hap |
23-11-2012 17:37:23 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Als de DDM-1 hier nog had gereden tussen Ekz en Amfs hadden ze materieel dichtbij, en nog met veel capaciteit ook! |
23-11-2012 17:59:17 | ||
---|---|---|
mren
|
Als alle dieselvijven er nog nog waren ook, dus dat wil niet zo veel zeggen |
23-11-2012 18:00:38 | ||
---|---|---|
Tukrail
|
Wie weet welke treinen tussen Es en Apd rijden met Plan-V? Op 25-10-2012 zag ik de 463 + 924 als trein 7029 richting Es vertrekken vanuit Apd, maar van de week was dit niet het geval. Railmagazine meldt dat trein 7066 met Plan-V wordt gereden. |
23-11-2012 18:04:45 | ||
---|---|---|
mren
|
Doordeweeks: 7018/7017, 7030/7029, 42/41, 54/53, 66/65 Laatst bewerkt door mren op 23-11-2012 18:06 |
23-11-2012 18:19:49 | ||
---|---|---|
martijn
|
Officieel dan. Volgens mij is er al meer dan een week geen rijdende Plan V meer in Twente gesignaleerd. |
23-11-2012 18:20:54 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Volgens eigen incidentele waarneming en de recente spots inderdaad niet. |
23-11-2012 19:48:14 | ||
---|---|---|
mdj
|
Klopt. Wordt vervangen door 5 bakken SGMm (alleen de 7018/17) en met een losse III (of bij andersom combineren: solo II) de rest.0 Bij twijfel: gebruik beton. |
23-11-2012 19:57:15 | ||
---|---|---|
icened
|
In 2014 nog één museum trein plan v? |
23-11-2012 20:02:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Is er al. De 876 is van het NSM. Choo choo..... |
23-11-2012 20:05:18 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Twee Plan V's worden er bewaard: de 876 van het NSM en de 904 van de Stichting mat'64. |
24-11-2012 19:08:10 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Quote Toen ik in \juli van dit jaar een bezoek bracht in Maastricht stonden daar wel degelijk lage 900-en terzijde zie http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7670445702/in/set-72157630807585628/ en http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7670378702/in/set-72157630807585628/. Ik vraag mij echter af begin dit jaar reden ze op (eigen kracht)in diverse transportem van Amsterdam naar het zuiden gaat dit nu omgekeerd ook gebeuren? Dit zou betekenen dat de Plan V"s dan echt hun laatste rit zullen rijden. |
24-11-2012 20:43:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Reken er maar op dat het sleepwerk wordt. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |