Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
16-03-2012 16:07:29
salieri
salieri
Denk dat je in de war bent met de 867, de 876 is van het NSM.  

16-03-2012 16:21:38
AgentX
AgentX
Pardon, die bedoelde ik inderdaad.  

16-03-2012 17:11:37
broek53
broek53
Overigens gaat iedereen er nu kennelijk vanuit dat alles wat aan mat '64 op dit moment terzijde staat, tot de volgende sloop-tranche behoort. Ik althans weet dat niet zeker; alleen zeker is dat de Dijksgracht leeg gehaald wordt vwb mat '64. Of "Onnen" ook bij deze tranche gaat horen, weet ik niet.  

16-03-2012 19:25:50
timtrein
timtrein
Ik ook niet, maar het zal me zeker niks verbazen als hierna "Onnen" aan de beurt is.  


16-03-2012 19:47:00
bnv
bnv
Quote
timtrein (do 15 mrt 2012 23:36:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p382985/): Ruwweg de serie 841-918 (minus de stellen die al gesloopt zijn), maar dat zal dus niet in een keer zijn (nog niet alle termijnen zijn afgelopen meen ik).
36 stellen in een tempo van 6 per week betekent dat ze zeker tot medio mei bezig zijn. Daarna zal de meuk uit Onnen wel volgen.


.....nog niet alle termijnen zijn afgelopen..........
Als we de Nedtrainnorm van 7 en een half jaar hanteren zijn alle revisietermijnen verstreken. De 920 als laatste met november 2004. (bijna dan).Dat betekent dan dat er pas weer gereden kan worden als er verlengingsbeurten plaatsvinden. Kan mij niet voorstellen dat dit gebeuren gaat, dus alles is nu rijp voor de sloop, inclusief alle stellen die in Onnen staan.
 

16-03-2012 19:49:03
Erikvd12
Erikvd12
Het is natuurlijk wel jammer, maar ja. Is NS/Prorail ook eindelijk van het troep af. Word het ook eens tijd om de 526 te laten slopen.  

16-03-2012 20:29:50
kevinevers
kevinevers
het kan mij ontgaan zijn maar wat is er met stel 474 gebeurd? zag deze met wat schade in Mt staan.  

16-03-2012 21:42:17
broek53
broek53
Quote
bnv (vr 16 mrt 2012 19:47:00 https://www.somda.nl/forum/2078/p383097/):
Quote
timtrein (do 15 mrt 2012 23:36:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p382985/): Ruwweg de serie 841-918 (minus de stellen die al gesloopt zijn), maar dat zal dus niet in een keer zijn (nog niet alle termijnen zijn afgelopen meen ik).
36 stellen in een tempo van 6 per week betekent dat ze zeker tot medio mei bezig zijn. Daarna zal de meuk uit Onnen wel volgen.

.....nog niet alle termijnen zijn afgelopen..........
Als we de Nedtrainnorm van 7 en een half jaar hanteren zijn alle revisietermijnen verstreken. De 920 als laatste met november 2004(bijna dan). Dat betekent dan dat er pas weer gereden kan worden als er verlengingsbeurten plaatsvinden. Kan mij niet voorstellen dat dit gebeuren gaat, dus alles is nu rijp voor de sloop, inclusief alle stellen die in Onnen staan.
Voor de securigheid: de gehanteerde termijn is zeven jaar en 9 maanden. Maar dat maakt natuurlijk niet echt uit. Het jongste stel van de vloot die aan de kant staat, de 920 inderdaad, is in september op zijn revisietermijneneind. Er is in de zomer niet iets te verwachten waardoor er plots mat '64 nodig zal zijn en daarnaast zijn er sowieso een stuk of 25 stellen 'teveel' in actieve dienst op het moment. Voeg daarbij dat de stellen in volledige willekeurige samenstelling op Dgr en in On staan, en je kunt inderaad verwachten dat de hele bubs gesloopt gaat worden.
 

28-03-2012 01:40:10
broek53
broek53
Sinds eind vorige week gaan in rap tempo plan V's 'terzijde' in Maastricht die net onderhoud gehad hebben of dat binnen afzienbare tijd moeten krijgen. Het is hetzelfde soort stilstand als waaraan voor de herfst begonnen was: een roulerend park van op reserve staande, maar niet direct inzetbare stellen. Binnen NS en NedTrain vanwege het roulerende karakter "Stilstandcarousel" geheten. Inmiddels staan daar op het moment de 441, 444, 458, 465, 926, 928, 936, 941 en 946.
De 945 is voorlopig ook niet inzetbaar: die wordt bij de HTMU in Utrecht gebruikt voor proeven met slepen door een Unimog.
 

28-03-2012 08:17:11
bert
bert
Quote
kevinevers (vr 16 mrt 2012 20:29:50 https://www.somda.nl/forum/2078/p383101/): het kan mij ontgaan zijn maar wat is er met stel 474 gebeurd? zag deze met wat schade in Mt staan.


474 stond gisteren in Haarlem samen met de 451 op de "werkplaatssporen".

http://stortenbeker.eu/flat.asp?f1=film/fotonummer&q1=f026072
 

28-03-2012 12:55:32
kevinevers
kevinevers
Had een botsing met eenn juk gehad..schade is in ob Mt hersteld.  

28-03-2012 15:57:27
Bob1991
Bob1991
Genoeg stellen die als roulerende reserve staan, maar toch besluiten ze een schadestel te repareren.. Klinkt een beetje als dat NS ook niet helemaal zeker weet of ze wel zonder al die V'tjes kunnen?  

28-03-2012 16:52:38
jorgo
jorgo
Vandaag in Mt langs de Meerssenerweg een serie sloopstellen met bagageafdeling, waaronder (meen ik zo snel gezien te hebben) de 896.

Hoe dat zo?
 

28-03-2012 17:01:15
kevinevers
kevinevers
Ik zal wel voor gek verklaard worden nu maar er zouden 12 stellen weer terug in dienst komen.  

28-03-2012 17:10:04
maxje
maxje
12 Terug in dienst en een roulerend park?%08%  

28-03-2012 17:17:54
rob46
rob46
Quote
jorgo (wo 28 mrt 2012 16:52:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p384788/): Vandaag in Mt langs de Meerssenerweg een serie sloopstellen met bagageafdeling, waaronder (meen ik zo snel gezien te hebben) de 896.

Hoe dat zo?
Een beetje scrollen en ziedaar het antwoord......


57 jaar OV-fotografie.
 

28-03-2012 17:34:22
broek53
broek53
Neen, het zijn stellen van de Dijksgracht, denk ik. Vanmorgen meende ik al dat er een paar stonden met de stroomafnemers op en tussen 11 en 12 zag ik in Utrecht een sleepje stellen passeren met opvallend veel graffiti.
Om mij volledig duistere redenen is er dus kennelijk een aantal verhuisd. Op eigen kracht nog wel.
 

28-03-2012 17:54:02
jorgo
jorgo
Quote
rob46 (wo 28 mrt 2012 17:17:54 https://www.somda.nl/forum/2078/p384798/):
Quote
jorgo (wo 28 mrt 2012 16:52:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p384788/): Vandaag in Mt langs de Meerssenerweg een serie sloopstellen met bagageafdeling, waaronder (meen ik zo snel gezien te hebben) de 896.

Hoe dat zo?
Een beetje scrollen en ziedaar het antwoord......


Als je naar de carrousel verwijst: ik zei toch met bagageafeling? Dus hoge 800-en/lage 900-en? De door broek genoemde carousselstellen zijn andere en de afgelopen weken nog gewoon ingezet.

Laatst bewerkt door jorgo op 28-03-2012 17:55
 

28-03-2012 21:42:19
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (wo 28 mrt 2012 17:34:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p384799/): Neen, het zijn stellen van de Dijksgracht, denk ik. Vanmorgen meende ik al dat er een paar stonden met de stroomafnemers op en tussen 11 en 12 zag ik in Utrecht een sleepje stellen passeren met opvallend veel graffiti.
Om mij volledig duistere redenen is er dus kennelijk een aantal verhuisd. Op eigen kracht nog wel.
Om 10.30 uuur passeerden de 901+910+896+909 station Asdm op weg naar Mt.
 

28-03-2012 21:44:02
ZJ37
ZJ37
Quote
bert (wo 28 mrt 2012 08:17:11 https://www.somda.nl/forum/2078/p384740/):
Quote
kevinevers (vr 16 mrt 2012 20:29:50 https://www.somda.nl/forum/2078/p383101/): het kan mij ontgaan zijn maar wat is er met stel 474 gebeurd? zag deze met wat schade in Mt staan.


474 stond gisteren in Haarlem samen met de 451 op de "werkplaatssporen".

http://stortenbeker.eu/flat.asp?f1=film/fotonummer&q1=f026072
Deze twee stellen waren samen met Emmer V-tje 957 naar Hlm gekomen. De 957 zou ook nog in Hlm moeten staan.
 

28-03-2012 21:49:57
SGMm2137
SGMm2137
Quote
ZJ37 (wo 28 mrt 2012 21:42:19 https://www.somda.nl/forum/2078/p384844/):
Quote
broek53 (wo 28 mrt 2012 17:34:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p384799/): Neen, het zijn stellen van de Dijksgracht, denk ik. Vanmorgen meende ik al dat er een paar stonden met de stroomafnemers op en tussen 11 en 12 zag ik in Utrecht een sleepje stellen passeren met opvallend veel graffiti.
Om mij volledig duistere redenen is er dus kennelijk een aantal verhuisd. Op eigen kracht nog wel.
Om 10.30 uuur passeerden de 901+910+896+909 station Asdm op weg naar Mt.
Is het nu zo dat alle stellen van Dgr weer terug gaan naar Mt? Dan is het opzich wel heen en weer rijden en vooral dadelijk bij de sloop...
 

28-03-2012 22:04:11
plant
plant
Ik zet mijn geld in op plukstellen. Maar waarom dat dat in Mt moet gebeuren...
Ik vind het mooi om te lezen dat die stellen blijkbaar na een jaar stilstand nog gewoon een ritje naar Mt kunnen maken!

Laatst bewerkt door plant op 28-03-2012 22:04


Youri
 

28-03-2012 23:08:32
timtrein
timtrein
@ stellen Dgr - Mt... Het zijn wel "toevallig" vier stellen met hoge nummers... ze zouden ze toch niet aan de warme reserve willen toevoegen?
Zou wel te rijmen zijn met het bericht van Kevin...
 

28-03-2012 23:18:42
plant
plant
Maar NSR zwemt juist in het Plan V is een beetje het beeld van de afgelopen maand...
Zouden die twaalf stellen niet een 'andere versie' van een bericht 'er worden weer stellen in de roulatie gebracht, tegenover andere die er weer even uit gaan'?

Laatst bewerkt door plant op 28-03-2012 23:20


Youri
 

28-03-2012 23:29:07
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
timtrein (wo 28 mrt 2012 23:08:32 https://www.somda.nl/forum/2078/p384858/): @ stellen Dgr - Mt... Het zijn wel "toevallig" vier stellen met hoge nummers... ze zouden ze toch niet aan de warme reserve willen toevoegen?
Zou wel te rijmen zijn met het bericht van Kevin...


En dat zou als het goed is de bedoeling moeten zijn


MCN ASD
 

29-03-2012 00:17:37
plant
plant
In dat geval excuses voor mijn twijfels... Die komen natuurlijk wel voort uit de eerdere berichten over de aanstaande sloopgolf.

Nouja, het is voor mij als liefhebber leuk nieuws, maar ik snap het nut van deze herindienststelling nog niet helemaal!
De tijd zal het leren. Bedankt voor de informatie!

Laatst bewerkt door plant op 29-03-2012 00:35, reden: Nuance


Youri
 

29-03-2012 19:28:20
timtrein
timtrein
Het is wel duidelijk dat er een aardige schuifactie gaande is, waarvan de uiteindelijke uitkomst nog een tikje vaag is. Het laatste nummer van Op de Rails heeft ook weer een interessant artikel over de materieelomloop, daaruit blijkt dat ook al.
In elk geval is dit natuurlijk niet duur, omdat de stellen alleen maar een onderhoudsbeurtje nodig hebben.
 

29-03-2012 20:53:37
broek53
broek53
Met een beetje goede wil morgen opnieuw een transport Dgr - Mt (de laatste): 905, 908, 914, 917 en 920.
Als mijn administratie klopt, zijn de afgelopen dagen de 896, 901, 909, 910 en de 897, 906, 912, 913 en 918 overgebracht. Alle stellen die op de Dgr stonden met nummers vanaf de 896 en hoger, dus.

Op de Dgr blijven dan over: 841, 842, 849, 850, 853, 857, 859, 860, 861, 864, 877, 879, 880, 884, 885, 887, 890, 892.
Het jongste bericht luidt dat de stellen die in Onnen staan en voor sloop bestemd zijn, de vrijgekomen ruimte komen opvullen. Of er ook stellen van Onnen naar Maastricht zullen gaan, weet ik niet, maar het ligt wel voor de hand nu de zaken lopen zoals ze lopen.

Laatst bewerkt door broek53 op 29-03-2012 21:25
 

29-03-2012 21:29:21
plant
plant
We praten na morgen dus over 14 stellen in Maastricht, te weten de: 896, 897, 901, 905, 906, 908, 909, 910, 912, 913, 914, 917, 918 & 920. (EDIT: ik zie dat broek53 die conclusie ook trok terwijl ik dit bericht schreef)

Ik neem aan dat deze over hun 'eerste' revisietermijn heen zijn, maar met het hele remcontrolebeurten-opreksyteem zijn deze stellen dus wel weer in dienst te brengen? Als dat is wat ze er mee willen natuurlijk...

Laatst bewerkt door plant op 29-03-2012 21:32


Youri
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-03-2012 21:39:48
broek53
broek53
Om tamelijk precies te zijn: de 904, 910, 912, 914-920 zijn nog niet aan hun revisietermijn toe, al scheelt het soms maar een paar dagen . De rest is er overheen, maar kan het bestaan met het opreksysteem nog oprekken tot in de loop van 2013. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik van deze manoevres erg veel begrijp.  

29-03-2012 22:26:54
timtrein
timtrein
Uit die serie staan er nog drie in Onnen, maar ik hoop toch dat ze zo verstandig zijn die gewoon met de rest mee naar de sloop te sturen...  

30-03-2012 10:18:34
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 29 mrt 2012 20:53:37 https://www.somda.nl/forum/2078/p384992/): Met een beetje goede wil morgen opnieuw een transport Dgr - Mt (de laatste): 905, 908, 914, 917 en 920.
Als mijn administratie klopt, zijn de afgelopen dagen de 896, 901, 909, 910 en de 897, 906, 912, 913 en 918 overgebracht. Alle stellen die op de Dgr stonden met nummers vanaf de 896 en hoger, dus.

Op de Dgr blijven dan over: 841, 842, 849, 850, 853, 857, 859, 860, 861, 864, 877, 879, 880, 884, 885, 887, 890, 892.
Het jongste bericht luidt dat de stellen die in Onnen staan en voor sloop bestemd zijn, de vrijgekomen ruimte komen opvullen. Of er ook stellen van Onnen naar Maastricht zullen gaan, weet ik niet, maar het ligt wel voor de hand nu de zaken lopen zoals ze lopen.
Tevens op de Wgm de sloopstellen 855, 862 en 868.

Laatst bewerkt door rob46 op 30-03-2012 10:22


57 jaar OV-fotografie.
 

30-03-2012 11:00:15
broek53
broek53
Jongste info: de stellen die naar Mt verhuizen, worden niet her-indienstgesteld, maar alleen daar opgesteld omdat ze nog niet gesloopt mogen worden. Dat lijkt ongeveer hetzelfde, maar dat is het dus bepaald niet.  

30-03-2012 11:34:35
sik214
sik214
Dus de (nog) niet te slopen stellen worden onbeschermd in Mt neergezet en de te slopen stellen worden bewaakt in de kooi gezet. Hmmm.%09%

Zal apart zijn als het sloopcontract weer gegund wordt aan Simmeren in Groningen. De te slopen stellen komen dan deels uit Onnen via Amsterdam naar Groningen...
 

30-03-2012 11:36:26
bnv
bnv
Als ik deze laatste berichten goed lees dan zou deze optie wel eens de komende tijd aan de werkelijkheid te toetsen zijn:

- Onnen wordt niet meer als opstelruimte voor terzijde staande plan V gebruikt;

- de nog aanwezige stellen uit de serie 896-920 (22 stuks) worden in Mt gestald. Lijkt ook logisch nu dat spul aldaar in onderhoud is. Kunnen zonodig als onderdelenleverancier dienen.

- de nog aanwezige stellen uit de groep 841-895 worden voor sloop vrijgegeven en worden via de Dgr en de Wgm afgevoerd; (43 stuks);

- het overbrengen naar Mt geschiedt om een praktische fysieke scheiding mogelijk te maken tussen deze beide groepen. Er kan geen verwisseling plaatsvinden. Onnen en de Dgr. komen leeg van plan V.

Afwachten maar wat het wat wordt.(Twents: KWW: kieken wat wordt).
 

30-03-2012 12:23:59
broek53
broek53
Quote
sik214 (vr 30 mrt 2012 11:34:35 https://www.somda.nl/forum/2078/p385071/): Dus de (nog) niet te slopen stellen worden onbeschermd in Mt neergezet en de te slopen stellen worden bewaakt in de kooi gezet. Hmmm.%09%

Zal apart zijn als het sloopcontract weer gegund wordt aan Simmeren in Groningen. De te slopen stellen komen dan deels uit Onnen via Amsterdam naar Groningen...
Het sloopcontract is hetzelfde als waarop de stellen vorig jaar gesloopt zijn, m.a.w. er heeft geen nieuwe aanbesteding plaatsgevonden en het is dus niet opnieuw, maar nog steeds SimmereN.
 

30-03-2012 13:08:12
thom
thom
Quote
bnv (vr 30 mrt 2012 11:36:26 https://www.somda.nl/forum/2078/p385072/):
- de nog aanwezige stellen uit de serie 896-920 (22 stuks) worden in Mt gestald. Lijkt ook logisch nu dat spul aldaar in onderhoud is. Kunnen zonodig als onderdelenleverancier dienen.

Dat laatste lijkt me zo niet handig als je ze stalt als later eventueel nog in dienst te stellen materieel...
 

30-03-2012 19:27:30
bdk766
bdk766
Tot nu toe werd vaak per complete deelserie van Plan V gewerkt, iemand een idee waarom de oudste V10'en nu bij de sloopstellen zijn ingedeeld en de scheiding bij 895 gelegd is?


Groeten uit Floradorp
 

01-04-2012 10:08:45
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 29 mrt 2012 20:53:37 https://www.somda.nl/forum/2078/p384992/): Met een beetje goede wil morgen opnieuw een transport Dgr - Mt (de laatste): 905, 908, 914, 917 en 920.
Als mijn administratie klopt, zijn de afgelopen dagen de 896, 901, 909, 910 en de 897, 906, 912, 913 en 918 overgebracht. Alle stellen die op de Dgr stonden met nummers vanaf de 896 en hoger, dus.

Op de Dgr blijven dan over: 841, 842, 849, 850, 853, 857, 859, 860, 861, 864, 877, 879, 880, 884, 885, 887, 890, 892.
Het jongste bericht luidt dat de stellen die in Onnen staan en voor sloop bestemd zijn, de vrijgekomen ruimte komen opvullen. Of er ook stellen van Onnen naar Maastricht zullen gaan, weet ik niet, maar het ligt wel voor de hand nu de zaken lopen zoals ze lopen.
Plotsklaps is de 907 zoek, die kwam op 13-9-2011 naar de Dgr en is blijkbaar in nevelen opgegaan. Misschien toch afgelopen week naar Mt gegaan ?


57 jaar OV-fotografie.
 

01-04-2012 10:14:25
Bert13
Bert13
Uit de Recente Spots:
Quote

Plan V 907 GDST 18:30 vr 30 mrt 2012 Iceman Mt


Dus die zal dan ook naar Mt zijn verhuisd.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

01-04-2012 10:21:12
rob46
rob46
Okay dank, dan is aannemelijk dat de 907 op 28 maart met het konvooi 901+910+896+909 naar Mt is verhuisd. De 907 stond op de Dgr namelijk aan de 901+910 gekoppeld.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-04-2012 10:28:49
rob46
rob46
Als alles naar wens verloopt komen de volgende 21 afvoerstellen van On naar Dgr:
843, 848, 851, 856, 858, 866, 869, 872, 873, 874, 875, 881, 882, 883, 886, 888, 889, 891, 893, 894 en 895


57 jaar OV-fotografie.
 

01-04-2012 14:13:16
jmt
jmt
Dus, als ik het goed gelezen en begrepen heb, gaan er binnenkort elke dinsdag en vrijdag weer wat stelletjes vanaf de Dgr vervoerd worden per vrachtwagen naar SimmereN? Zoja, op wat voor tijdstip is dat dan meestal (op de vrijdagen)? En dus inderdaad via o.a. de Insulindeweg in Amsterdam? Zoiets als bijv op http://www.at5.nl/gespot/65446/trein-midden-op-straat wil ik nl wel eens een keertje kunnen spotten/meemaken  

01-04-2012 15:45:51
2296
2296
Als ze zelfde tijdsschema aanhouden als de vorige keer dan gaat om 8:30 de eerste vrachtwagen weg. En dan ieder uur weer 1 tot 13:30 ongeveer. Dit uitgaande van 6 bakken op een dag. Dit is vertrek vanaf de Wgm. Door de stat zijn ze een paar minuten later.  

01-04-2012 18:40:19
daniel81
daniel81
Misschien staat het al ergens vermeld, maar wat is de logica van al dit gesleep? Het lijkt me toch een stuk handiger om vanaf On per vrachtwagen naar Simmeren te gaan  

01-04-2012 18:42:38
Erikvd12
Erikvd12
Ik zat vandaag in de 455 en 934. De stellen beginnen erg slecht te worden. Bepaalde figuren nemen zowat het hele interieur onder handen.

Verder, zal de 455 binnenkort afgevoerd worden? Want bepaalde 400 stellen zijn nu al tijdelijk afgevoerd.
 

01-04-2012 19:14:11
110573
110573
Laat je niet misleiden door de staat van het interieur, de vormgeving van de meeste componten stamt uit midden jaren '60. Technisch zijn de 400'en juist het best van de plan V serie, immers in 2006-2007 heeft het grootste deel nog een R7 gehad.
Ga er maar vanuit dat men voorlopig helemaal niets terzijde gaat stellen, er wordt namelijk nauwelijks nieuw SLT afgeleverd en binnenkort gaat het eerste DD-AR al buiten dienst.

Laatst bewerkt door 110573 op 01-04-2012 19:15
 

01-04-2012 20:04:32
broek53
broek53
Even voor de duidelijkheid: er zijn geen stellen mat '64 die "tijdelijk afgevoerd" zijn. Het gaat om de beschikbare, heel grote reserve aan plan V's (25 stuks) die men niet het hele land wil door laten zwerven nu veel ervan niet nodig is. Vandaar de 'stilstandcarousel' in Maastricht, waarin een aantal stellen georganiseerd staan te niksen. Sommige daarvan komen zelfs rechtstreeks uit onderhoud, en de nummers zijn geheel willekeurig. Het is een carousel omdat ze straks weer ingezet worden en andere een tijdje stilgezet.  

01-04-2012 20:54:12
Erikvd12
Erikvd12
Vind het toch wel jammer om de stellen in zo'n staat te zien: overal gekladder en zowat in iedere ruit is gekrast. Vooral in de serie 922-950 is dit goed te zien, doordat er geen afbeeldingen op de wanden zitten.  

02-04-2012 09:27:43
rob46
rob46
Quote
daniel81 (zo 01 apr 2012 18:40:19 https://www.somda.nl/forum/2078/p385360/): Misschien staat het al ergens vermeld, maar wat is de logica van al dit gesleep? Het lijkt me toch een stuk handiger om vanaf On per vrachtwagen naar Simmeren te gaan
Dat is een ding dat zeker is, maar dit land loopt over van regeltjes en vergunningen, denk b.v.aan het afbranden van de bakken ter plaatse en/of het afgeven van een vervoersvergunning door de plaatselijke woonkern, dat lag in Asd vorig jaar ook gevoelig.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-04-2012 23:33:25
bnv
bnv
broek53 (do 29 mrt 2012 20:53:37 link): Met een beetje goede wil morgen opnieuw een transport Dgr - Mt (de laatste): 905, 908, 914, 917 en 920.

Deze stellen vandaag aangetroffen in Amf. Op doorreis naar Mt?
 

03-04-2012 23:39:34
bnv
bnv
Op de Dgr blijven dan over: 841, 842, 849, 850, 853, 857, 859, 860, 861, 864, 877, 879, 880, 884, 885, 887, 890, 892.

In het lijstje ontbreekt de 870. Is ook niet in Onnen. Stond nog lange tijd in Ehv. Staat die daar dan nog steeds? We komen dan in totaal (incl. de 870) op 43 stellen uit de groep 841-895. De 867 niet meegeteld.
Worden de halve 522 en de hele 526 ook voor sloop aangeboden?

Laatst bewerkt door bnv op 04-04-2012 00:33
 

04-04-2012 00:21:24
ICMm4250
ICMm4250
Heeft iemand misschien plaatjes van transporten die in de afgelopen tijd hebben plaatsgevonden van de stellen die van Dijksgracht naar Maastricht zijn gereden?  

04-04-2012 00:42:55
broek53
broek53
Quote
bnv (di 03 apr 2012 23:33:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p385733/): broek53 (do 29 mrt 2012 20:53:37 link): Met een beetje goede wil morgen opnieuw een transport Dgr - Mt (de laatste): 905, 908, 914, 917 en 920.
Deze stellen vandaag aangetroffen in Amf. Op doorreis naar Mt?
Maandag vertrokken, in Bussum gestrand met veel kortsluiting en weggesleept naar Amf GE (zie het OD). Ze gaan wsl donderdag verder naar Mt (gesleept, naar ik aanneem).
 


04-04-2012 01:06:55
ICMm4250
ICMm4250
Of op eigen kracht met het stel wat kortsluiting veroorzaakte "plat" in opzending dat is toch het mooist..........

welk stel raakte eigenlijk defect?

Laatst bewerkt door ICMm4250 op 04-04-2012 01:13
 

04-04-2012 01:25:05
ICMm4250
ICMm4250
Even voor mijn simpel denkend brein......

*- stellen die op Onnen stonden,maar die gesloopt moeten gaan worden bij SimmereN te Groningen worden eerst naar de dijksgracht gehaald, om aldaar te worden opgeslagen,dan door naar de Watergraafsmeer om te worden ontdaan van onderdelen? en vervolgens weer per dieplader terug naar het noorden!!!

* de Plan V-s die op Dijksgracht stonden moeten voor die stellen plaatsmaken terwijl ze al uit Mt waren gekomen vorig jaar!!! gaan nu weer terug naar Mt om daar vervolgens een aantal maanden te gaan vertoeven, en als er dan weer ruimte is op de Dijksgracht weer retour te komen uit Mt,om vervolgens met de eerstvolgende afvoer mee te gaan!!!!

Waarom zijn de stellen afkomstig uit Onnen dan niet naar Zwolle GDST overgebracht waar de eerste afvoer golf destijds werd ontdaan van onderdelen en dan per dieplader naar Simmeren?
Dan had al dat verplaatsen op de Dijksgrach en overbrengingen naar Mt niet nodig geweest.

Dat Onnen het emplacement vrij wil hebben oke,maar dan had Zl Rgs ook een optie kunnen zijn toch?

Misschien dat iemand de bewuste redenen van NSR weet te achterhalen want mij is het een raadsel

Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn,maar ik snap dr geen hout van.

en het zal ook wel het nodige aan euro"s kosten.
Dan denk ik aan: X aantal MCN"s inzet van de overbrengingen een X aantal dagen Onn-Dgr
Dgr-Mt.
En niet te vergeten de extra(onnodige) kilometers die de diepladers straks moeten gaan maken als de stellen afkomstig uit Onn i.p.v Zl Katwolde maar vanuit de Wgm worden overgebracht.

Dan zullen er ook wel weer mensen zijn die zeggen waar maak je je druk om,maar in deze tijden van financiele crisis kan ik het niet begrijpen en zou ik zeggen stort het verkwanselde geld maar op mijn rekening!!

Laatst bewerkt door ICMm4250 op 04-04-2012 02:07
 

04-04-2012 08:20:20
train85
train85
Quote
bnv (di 03 apr 2012 23:39:34 https://www.somda.nl/forum/2078/p385734/): Op de Dgr blijven dan over: 841, 842, 849, 850, 853, 857, 859, 860, 861, 864, 877, 879, 880, 884, 885, 887, 890, 892.

In het lijstje ontbreekt de 870. Is ook niet in Onnen. Stond nog lange tijd in Ehv. Staat die daar dan nog steeds? We komen dan in totaal (incl. de 870) op 43 stellen uit de groep 841-895. De 867 niet meegeteld.
Worden de halve 522 en de hele 526 ook voor sloop aangeboden?
De 870 staat te Ehv al jaren tbv NS en Nedtrain.
 

04-04-2012 11:28:55
salieri
salieri
Quote
ICMm4250 (wo 04 apr 2012 01:25:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p385741/): maar in deze tijden van financiele crisis kan ik het niet begrijpen
Gelukkig kan je het denkwerk wel gewoon aan NS overlaten
 

04-04-2012 14:07:18
maigoda
maigoda
Quote
ICMm4250 (wo 04 apr 2012 01:25:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p385741/):
Dan zullen er ook wel weer mensen zijn die zeggen waar maak je je druk om,maar in deze tijden van financiele crisis kan ik het niet begrijpen en zou ik zeggen stort het verkwanselde geld maar op mijn rekening!!

Het NS-concern maakte over 2011 zo'n 220 miljoen netto winst op een omzet van ongeveer 3,5 miljard. Denk je nou echt dat men zich dan druk gaat maken over enige extra machinistendiensten. Ik kan wel meer zaken bedenken die binnen het concern vele malen meer kosten, maar nog minder opleveren dan die extra machinistendiensten om wat stellen door het land te crossen.
Groetjes,
Emiel
 

04-04-2012 15:06:31
broek53
broek53
Eigenlijk is het de discussie niet waard, maar vooruit. ZlR is geen optie meer, omdat afvoer via Katwolde sinds juli 2011 niet meer mag.
Het verplaatsen van de stellen van de Dgr naar Mt snap ik inderdaad helegaar niet. Ze staan volgens mij niemand in de weg op de Dgr - omgekeerd: het is ook niet iets dat men zomaar voor de lol doet - alleen weet ik de reden dus niet.
 

04-04-2012 15:09:20
broek53
broek53
Op de Wgm zijn de 855, 862 en 868 na afnemen van onderdelen op het beruchte spoor achter de wasmachine geplaatst. Volgende week wordt daar de plaats weer ingericht waar ze van onderen kaal gemaakt worden, waarna ze via de bekende weg naar Groningen zullen vertrekken.
Vanmiddag zijn stel 860 en 842 (geduwd) van de Dgr op de Wgm aangekomen (botsschadestel uit Ehv).

Laatst bewerkt door broek53 op 04-04-2012 19:54
 

04-04-2012 20:49:52
AgentX
AgentX
Quote
broek53 (wo 04 apr 2012 15:06:31 https://www.somda.nl/forum/2078/p385806/): ZlR is geen optie meer, omdat afvoer via Katwolde sinds juli 2011 niet meer mag.


Waarom mocht dat ook alweer niet meer?
 

04-04-2012 20:50:23
AgentX
AgentX
Quote
ICMm4250 (wo 04 apr 2012 00:21:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p385737/): Heeft iemand misschien plaatjes van transporten die in de afgelopen tijd hebben plaatsgevonden van de stellen die van Dijksgracht naar Maastricht zijn gereden?


Vast niet, want de ritten zijn niet aangekondigd. Overigens houd ik me aanbevolen als iemand op de hoogte is van tijden
 

04-04-2012 20:50:52
broek53
broek53
Ik weet niet zeker wat er eerder afliep: de vergunning om met diepladers door Zwolle te rijden of het bedienen van de aansluiting Katwolde.  

04-04-2012 20:51:07
drentheicm
drentheicm
Mensen die vragen...  

04-04-2012 20:58:43
AgentX
AgentX
Quote
broek53 (wo 04 apr 2012 20:50:52 https://www.somda.nl/forum/2078/p385882/): Ik weet niet zeker wat er eerder afliep: de vergunning om met diepladers door Zwolle te rijden of het bedienen van de aansluiting Katwolde.


Thanks broek, twee oorzaken dus.

Btw, ik vraag niets, ik houd me aanbevolen.
 

04-04-2012 22:22:16
kevinevers
kevinevers
Quote
AgentX (wo 04 apr 2012 20:50:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p385881/):
Quote
ICMm4250 (wo 04 apr 2012 00:21:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p385737/): Heeft iemand misschien plaatjes van transporten die in de afgelopen tijd hebben plaatsgevonden van de stellen die van Dijksgracht naar Maastricht zijn gereden?


Vast niet, want de ritten zijn niet aangekondigd. Overigens houd ik me aanbevolen als iemand op de hoogte is van tijden


Sommige mensen hebben geluk%08%
http://www.flickr.com/photos/kevinevers/6899834942/in/photostream
http://lucpeulen.nl/site/photos/full/014412.jpg
 

05-04-2012 12:33:18
bnv
bnv
De 870 staat te Ehv al jaren tbv NS en Nedtrain.

Dat stel en de 867 niet meegerekend zijn er dan in totaal 42 stellen uit de groep 841-895 die voor sloop binnenkort in aanmerking komen.
Doet die 870 inderdaad niet mee? Oftewel: blijft die in Ehv voor die doeleinden waarvoor hij is/was bestemd?

Laatst bewerkt door bnv op 05-04-2012 12:34
 

05-04-2012 12:35:18
broek53
broek53
Denk het wel, want vanuit de Wgm verneem ik juist dat het om 42 stellen zal gaan, deze sloopactie.  

05-04-2012 12:42:40
bnv
bnv
Quote
ICMm4250 (wo 04 apr 2012 01:25:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p385741/): Even voor mijn simpel denkend brein......

*- stellen die op Onnen stonden,maar die gesloopt moeten gaan worden bij SimmereN te Groningen worden eerst naar de dijksgracht gehaald, om aldaar te worden opgeslagen,dan door naar de Watergraafsmeer om te worden ontdaan van onderdelen? en vervolgens weer per dieplader terug naar het noorden!!!

* de Plan V-s die op Dijksgracht stonden moeten voor die stellen plaatsmaken terwijl ze al uit Mt waren gekomen vorig jaar!!! gaan nu weer terug naar Mt om daar vervolgens een aantal maanden te gaan vertoeven, en als er dan weer ruimte is op de Dijksgracht weer retour te komen uit Mt,om vervolgens met de eerstvolgende afvoer mee te gaan!!!!

Waarom zijn de stellen afkomstig uit Onnen dan niet naar Zwolle GDST overgebracht waar de eerste afvoer golf destijds werd ontdaan van onderdelen en dan per dieplader naar Simmeren?
Dan had al dat verplaatsen op de Dijksgrach en overbrengingen naar Mt niet nodig geweest.

Dat Onnen het emplacement vrij wil hebben oke,maar dan had Zl Rgs ook een optie kunnen zijn toch?

Misschien dat iemand de bewuste redenen van NSR weet te achterhalen want mij is het een raadsel

Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn,maar ik snap dr geen hout van.

en het zal ook wel het nodige aan euro"s kosten.
Dan denk ik aan: X aantal MCN"s inzet van de overbrengingen een X aantal dagen Onn-Dgr
Dgr-Mt.
En niet te vergeten de extra(onnodige) kilometers die de diepladers straks moeten gaan maken als de stellen afkomstig uit Onn i.p.v Zl Katwolde maar vanuit de Wgm worden overgebracht.

Dan zullen er ook wel weer mensen zijn die zeggen waar maak je je druk om,maar in deze tijden van financiele crisis kan ik het niet begrijpen en zou ik zeggen stort het verkwanselde geld maar op mijn rekening!!


Ongetwijfeld weet je: logica en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen.
Zal zeker gaan om de meest voordelige weg te vinden in het moeras van de bureacratie. En wat daar allemaal niet voor nodig is! Eerder in dit topic is daar al iets over gezegd maar denk alleen al bijvoorbeeld aan:
- milieuvergunning uitvoering voorbereiding sloop Wgm
- milieuvergunning met condities asbestverwijdering Simmeren Gn
- milieuvergunning opslag terzijde staand materieel Onnen
- ontheffing RVV zwaar transport Wgm-Gn
- ontheffing buiten profiel transport Wgm-Gn
Dit is vast nog maar een bloemlezing. Want wellicht nog vele andere.
Daar kun je je dan wel aan ergeren maar dat is nu eenmaal de keerzijde van een regelsamenleving als de onze.
En ongetwijfeld zal dat ook wel iets te maken hebben met de opslag van 896-920 in Mt (???). Behalve de logica van het beschikbaar zijn van reserveonderdelen nu plan V aldaar in onderhoud is.
Wie het een keer wel weet mag het zeggen.
 

05-04-2012 14:49:36
rob46
rob46
Op de Dgr zijn een aantal sporen aan Infra toegewezen die club is van de Wgm verdreven om ruimte te maken voor EETC die op haar beurt door Hispeed is verdreven. Achter de bult OZ staan nu de Fyra-stammen. Om dus ruimte voor Infra te maken moesten de 900-en van de Drg verhuizen.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-04-2012 14:56:53
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 05 apr 2012 12:35:18 https://www.somda.nl/forum/2078/p385963/): Denk het wel, want vanuit de Wgm verneem ik juist dat het om 42 stellen zal gaan, deze sloopactie.
Had ik hier al eerder gemeld, dus vooralsnog geen 870 en 526.

Laatst bewerkt door rob46 op 12-04-2012 08:58


57 jaar OV-fotografie.
 

05-04-2012 19:17:13
superboer
superboer
Quote
broek53 (wo 04 apr 2012 00:42:55 https://www.somda.nl/forum/2078/p385738/):
Quote
bnv (di 03 apr 2012 23:33:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p385733/): broek53 (do 29 mrt 2012 20:53:37 link): Met een beetje goede wil morgen opnieuw een transport Dgr - Mt (de laatste): 905, 908, 914, 917 en 920.
Deze stellen vandaag aangetroffen in Amf. Op doorreis naar Mt?
Maandag vertrokken, in Bussum gestrand met veel kortsluiting en weggesleept naar Amf GE (zie het OD). Ze gaan wsl donderdag verder naar Mt (gesleept, naar ik aanneem).
Volgens de spots vanmiddag door de 203-4 naar Mt gesleept.


Garantie tot aan de voordeur.
 

05-04-2012 20:56:34
broek53
broek53
De "stilstandcaroussel" in Mt is vandaag vergroot met drie stellen. Op dit moment staan stil (deze caroussel draait namelijk niet): 441, 444, 458, 463, 465, 466, 926, 928, 932, 936, 941 en 946.  

05-04-2012 20:57:38
6501
6501
Ik hoop niet dat mijn opmerking gezien wordt als een kooltje op het vuur maar hopelijk wordt gelezen door mensen die er wat aan hebben.

De stellen van On kunnen wat mij betreft ook naar het 'oude Gnl'....ja ik weet dat na de ombouw/opbouw van het nieuwe station Gerp eind feb 2012 nog maar bestaat uit 2 sporen. Daar neerzetten en hoofdsporen afschermen (evt. spoor 1b BD tijdens werk aldaar)....wat voorzieningen treffen tbv branden en hijsen en hup op een vr8oto langs 'de groene hel' van het noorden (Boumaboulevard) de Europaweg op....als het bouwverkeer van Gerp etc er langs mag (ja een perronkap in 4 delen)...dan ook wat raampjestreinen....vraag Peter Rehwinkel maar.
 

05-04-2012 20:59:22
broek53
broek53
Regel het effe, zou ik zeggen.  

05-04-2012 21:17:38
AgentX
AgentX
Quote
bnv (do 05 apr 2012 12:33:18 https://www.somda.nl/forum/2078/p385962/):
Dat stel en de 867 niet meegerekend zijn er dan in totaal 42 stellen uit de groep 841-895 die voor sloop binnenkort in aanmerking komen.


Als de 867 ooit gesloopt gaat worden, praten we zeker over eind zomer 2012. Eerst worden alle bruikbare onderdelen eruit geroofd.
 

05-04-2012 21:56:05
train85
train85
Quote
rob46 (do 05 apr 2012 14:56:53 https://www.somda.nl/forum/2078/p385982/):
Quote
broek53 (do 05 apr 2012 12:35:18 https://www.somda.nl/forum/2078/p385963/): Denk het wel, want vanuit de Wgm verneem ik juist dat het om 42 stellen zal gaan, deze sloopactie.
Had ik hier al eerder gemeld, dus vooralsnog geen 870, 526 en de bakken 522.
522 zag ik vanmiddag staan te Hlm.
 

05-04-2012 22:58:59
jeanne
jeanne
Quote
AgentX (do 05 apr 2012 21:17:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p386043/): Als de 867 ooit gesloopt gaat worden, praten we zeker over eind zomer 2012. Eerst worden alle bruikbare onderdelen eruit geroofd.

Ik denk dat jij het hier toch echt over demontage hebt, want bij het begrip roven hebben velen hier duidelijk andere associaties. Je mag in het vervolg, wat mij betreft, graag iets preciezer zijn.
 

05-04-2012 23:12:32
ICMm4250
ICMm4250
De "stilstandcaroussel" in Mt is vandaag vergroot met drie stellen. Op dit moment staan stil (deze caroussel draait namelijk niet): 441, 444, 458, 463, 465, 466, 926, 928, 932, 936, 941 en 946.(broek 53)

Ik zou zeggen maak 2 setjes van 10 bakken en laat ze in de daluren een slag in de 800 serie MT-Amr maken gelijk een goede conditierit
ik reed vroeger toen ik nog werkzaam was bij NSR regelmatig de laatste IC Vl-Rtd
oftewel de 1986 die planmatig altijd met MAT 64 was gesteld en ik vind het goed materieeel om IC"s mee te rijden.

Laatst bewerkt door ICMm4250 op 05-04-2012 23:23
 

05-04-2012 23:36:08
ZJ37
ZJ37
Conditieritten voor stellen die nauwelijks enkele dagen stilstaan?  

05-04-2012 23:57:31
AgentX
AgentX
Quote
jeanne (do 05 apr 2012 22:58:59 https://www.somda.nl/forum/2078/p386070/):
Quote
AgentX (do 05 apr 2012 21:17:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p386043/): Als de 867 ooit gesloopt gaat worden, praten we zeker over eind zomer 2012. Eerst worden alle bruikbare onderdelen eruit geroofd.

Ik denk dat jij het hier toch echt over demontage hebt, want bij het begrip roven hebben velen hier duidelijk andere associaties. Je mag in het vervolg, wat mij betreft, graag iets preciezer zijn.


Absoluut.
 

06-04-2012 00:19:49
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (do 05 apr 2012 23:36:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p386074/): Conditieritten voor stellen die nauwelijks enkele dagen stilstaan?
Het is op zichzelf geen kwaad idee om de stellen in beweging te houden, denk ik. Uiteindelijk laat men ook twee diensten DDM-1 in de zomer bestaan om de stammen wisselend te kunnen laten rijden. Stilstand is door het vocht algauw achteruitgang. Anderzijds is het niet voor niets een carousel: als hij functioneert, gaan er regelmatig stellen uit en andere weer in, zodat de stilstand per stel beperkt blijft.
 

06-04-2012 08:44:35
jorgo
jorgo
Volgens mij gebeurt dat ook, want ook andere stellen hebben in de rij gestaan, vorige week meen ik nog enkele dagen de 467. Alleen heb ik het idee dat er aan de voor- of achterkant af en toe stellen worden bijgezet, die er dan ook het eerste weer worden afgehaald. Een treinstel als de 444, dat in het midden van de rij geparkeerd staat, komt zo niet snel 'aan de beurt'. Kan dit kloppen?  

06-04-2012 08:54:24
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Ach, ik weet het niet hoe willekeurig het is. Maar een stelletje uitrangeren is zo gebeurd hoor.  

08-04-2012 21:07:58
OBASD
OBASD
De 870 is voor opleiding toekomstig Nedtrain personeel (Nedtrain-ROC) bestemd.

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 08-04-2012 21:09
 

11-04-2012 00:15:05
broek53
broek53
Quote
broek53 (do 05 apr 2012 20:56:34 https://www.somda.nl/forum/2078/p386033/): De "stilstandcaroussel" in Mt is vandaag vergroot met drie stellen. Op dit moment staan stil (deze caroussel draait namelijk niet): 441, 444, 458, 463, 465, 466, 926, 928, 932, 936, 941 en 946.
Op 10/4 erbij in de caroussel: 450 en 924.
 

11-04-2012 07:50:27
jorgo
jorgo
De 'caroussel' heeft inmiddels de stroomafnemers niet meer tegen de draad. Voor het weekend wel nog. De afgevoerde stellen die onlangs naar Mt kwamen overigens ook niet, maar die staan voor het merendeel dan ook niet onder de draad.  

11-04-2012 09:25:57
maigoda
maigoda
Wat naar Mt kwam wordt momenteel toch nog niet afgevoerd?
Groetjes,
Emiel
 

11-04-2012 10:10:25
maxime
maxime
Quote
broek53 (zo 01 apr 2012 20:04:32 https://www.somda.nl/forum/2078/p385370/): Even voor de duidelijkheid: er zijn geen stellen mat '64 die "tijdelijk afgevoerd" zijn. Het gaat om de beschikbare, heel grote reserve aan plan V's (25 stuks) die men niet het hele land wil door laten zwerven nu veel ervan niet nodig is. Vandaar de 'stilstandcarousel' in Maastricht, waarin een aantal stellen georganiseerd staan te niksen. Sommige daarvan komen zelfs rechtstreeks uit onderhoud, en de nummers zijn geheel willekeurig. Het is een carousel omdat ze straks weer ingezet worden en andere een tijdje stilgezet.
Klopt helemaal
 

11-04-2012 12:33:16
jorgo
jorgo
Quote
maigoda (wo 11 apr 2012 09:25:57 https://www.somda.nl/forum/2078/p386614/): Wat naar Mt kwam wordt momenteel toch nog niet afgevoerd?
Groetjes,
Emiel


Eh nee, ik bedoel natuurlijk buiten dienst gesteld, of iets van dien aard.
 

11-04-2012 14:28:52
broek53
broek53
En vandaag nieuw in de caroussel: 454, 478 en 922.  

12-04-2012 22:47:29
OBASD
OBASD
Het zou maar zo kunnen zijn dat met ingang van de nieuwe dienst in December er nog behoorlijk wat van die 25 gaan rijden. Ik heb daar iets over gelezen in samenhang met het besluit omtrent de inzet van DDM1. Aangezien dit niet mijn core business is heb ik niet naar aantallen gekeken en ook niet of het in een carousel blijft rijden.

Mr Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 12-04-2012 22:48
 

12-04-2012 23:19:35
Bob1991
Bob1991
"En vandaag nieuw in de caroussel: 454, 478 en 922."

Zijn er ondertussen al stellen die in de caroussel stonden weer in de rijdende dienst gespot? Of wordt het een steeds langer wordende stilstaande caroussel..

Laatst bewerkt door Bob1991 op 12-04-2012 23:19
 

13-04-2012 00:08:08
broek53
broek53
Voorshands groeit de caroussel: het zijn er nu 17. Het streven is maximaal 25 zover ik weet, maar dat is dan meteen ook wel de complete extra reserve.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-04-2012 00:08
 

13-04-2012 00:22:26
oranjebank
oranjebank
En is er ook kans dat er weer stellen gaan rijden [ de caroussel verlaten dus ] en andere stellen in de caroussel plaatsnemen om het aantal op 25 te laten?

Laatst bewerkt door oranjebank op 13-04-2012 00:23
 

13-04-2012 00:23:23
broek53
broek53
Dat is precies de bedoeling - daarom heet het ook een 'caroussel', omdat de bedoeling is dat de stellen 'doordraaien'.  

13-04-2012 01:15:57
oranjebank
oranjebank
Nu snap ik t helemaal. Dat stelt mij gerust dat ze bljven 'doordraaïën' .  

17-04-2012 21:55:30
broek53
broek53
Maandag 16/4 aan de caroussel toegevoegd: 937.  

17-04-2012 23:11:07
ZJ37
ZJ37
Van alle caroussel-stellen die Broek53 tot nu heeft genoemd is er tot nu toe nog geen weer uitgehaald om weer in dienst te gaan.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl