Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
06-10-2011 14:25:18
rob46
rob46
Quote
Maertus (zo 25 sep 2011 11:33:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p356801/): Ander vraagje: weet iemand met wat voor een loc de 419 versleept is naar wgm ?
En weet iemand of de 419 daar los staat of gekoppeld is aan ander (sloop)materieel?
Ik ben erg benieuwd en misschien heeft iemand foto's? Dat zou ik helemaal fantastisch vinden! Alvast grote dank!
Gesleept door VRloc 203-2 met drie Fccpps'n als remwagens.


57 jaar OV-fotografie.
 

06-10-2011 15:28:29
rob46
rob46
Kan iemand bevestigen of de 870 nog steeds op Ehv staat ?
Wgm: 820,829,844 en 847
Dgr: 34 stellen PlanV.


57 jaar OV-fotografie.
 

06-10-2011 15:45:53
broek53
broek53
Wgm: ook de 419.  

06-10-2011 16:44:02
patrick91
patrick91
Ja, de 870 staat nog op Ehv. Zojuist, rond 16.30 nog gezien.
(Valt me wel op dat de panto de ene keer tegen de draad staat en de andere keer niet. Lijkt me dat er zo nu en dan dus wel activiteit rond het stel is.)


Patrick
 


06-10-2011 19:40:19
kevinevers
kevinevers
De 870 is overigens een opleidingsstel van NedTrain Ehv geworden.  

06-10-2011 23:56:38
bert
bert
Quote
rob46 (do 06 okt 2011 15:28:29 https://www.somda.nl/forum/2078/p358685/):
Dgr: 34 stellen PlanV.


Ik tel 36 op de Dgr. In deze lijst zitten dus [geen] fouten:
841, 842, 849, 850, 853, 855, 857, 859, 860, 861, 862, 864, 868, 877, 879, 880, 884, 885, 887, 890, 892, 896, 897, 901, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 912, 913, 914, 917, 918, 920

Laatst bewerkt door bert op 08-10-2011 11:17
 

07-10-2011 01:00:05
broek53
broek53
Ik kom aan dezelfde 36 stellen.  

07-10-2011 09:08:41
rob46
rob46
Helemaal eens mannen, ik had de teller niet bijgewerkt wegens 1 maand verblijf in het buitenland. Dank voor de attente reacties.(ook betreffende 870).


57 jaar OV-fotografie.
 

07-10-2011 22:12:47
jorgo
jorgo
Te Mt, op hetzelfde spoor waar tot voor kort de echt af te voeren stellen stonden, stonden vanavond tenminste 11 V's achter elkaar (sommige gekoppeld) met de panto's aan de draad. Op de cabinedeuren zitten dezelfde witte stickers die we al kenden van de af te voeren stellen! Oa de 937 was erbij, geloof ik.  

07-10-2011 22:17:26
kevinevers
kevinevers
Er zijn een aantal v's binnen geweest om klaar gemaakt te worden terug de dienst in te gaan. Het kan goed zijn dat het deze stellen zijn.  

08-10-2011 01:00:05
plant
plant
In dat geval hadden er geen witte sticker op de cabinedeuren gezeten, vermoed ik.


Youri
 

08-10-2011 09:29:37
kevinevers
kevinevers
Die stellen zijn binnengekomen met witte stickers en weer naar buiten gegaan met witte stickers. Denk dat ze er pas worden afgehaald als ze daadwerkelijk weer de dienst in gaan.  

08-10-2011 11:14:05
aarclay
aarclay
De bekende witte stickers hebben niks met afvoeren te maken, maar het het terzijde stellen van het materieel.

Als iets afgevoerd is, dan is het definitief afgeschreven en zal de volgende status de sloop zijn. Als iets terzijde staat, dan is het nog officieel in de administratie bekend en kan het stel nog eens in dienst worden gezet.

Die stickers zorgen er gewoon voor dat niemand het stel per ongeluk in de dienst brengt.


Choo choo.....
 

08-10-2011 18:55:51
SGMm2137
SGMm2137
Is de 471 wel terug in dienst? Deze is in 2 a 3 weken nog niet gespot.


(hsl)-mcn Ehv
 

08-10-2011 19:41:07
treintim
treintim
Dan zal die vast ook nog niet terug zijn in dienst, he...  

08-10-2011 19:55:17
salieri
salieri
Hij wordt, zover ik weet, wel hersteld. Maar dat is natuurlijk niet zo 1-2-3 gebeurd.  

09-10-2011 19:39:18
treintim
treintim
Op Spoorforum.com is te lezen dat Plan T 526 wederom verplaatst is naar Dronten en daar nu staat.  

09-10-2011 20:14:33
broek53
broek53
Vergeten te melden: op de Wgm zijn de 820 en 419 inmiddels gereedgemaakt voor transport - vrijdag stonden ze op het "wachtspoor" daarvoor. De 829 was in voor-behandeling.  

09-10-2011 20:24:22
2296
2296
De 829 is al wel gereed. Bij de 419 zitten alle kasten en apparaten er nog onder(zondag middag gezien). Beetje vreemde actie om de 419 vooraan te zetten en vervolgens niet te behandelen. Zal vast wel een reden hebben.  

10-10-2011 20:46:04
broek53
broek53
Quote
jorgo (vr 07 okt 2011 22:12:47 https://www.somda.nl/forum/2078/p358949/): Te Mt, op hetzelfde spoor waar tot voor kort de echt af te voeren stellen stonden, stonden vanavond tenminste 11 V's achter elkaar (sommige gekoppeld) met de panto's aan de draad. Op de cabinedeuren zitten dezelfde witte stickers die we al kenden van de af te voeren stellen! Oa de 937 was erbij, geloof ik.
Het grote overschot aan mat '64 werd gebruikt om een aantal stellen een tijdje niet te onderhouden en zo een soort van terzijde te stellen. Werd, want het heeft even gewaaid, het OD geeft al aan wat er allemaal te kort en te klein reed en de plan V's op het spoor in Maastricht worden dan ook deze week nog allemaal weer in dienst gebracht.
 

10-10-2011 21:24:34
sik214
sik214
Spiketrain: spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-10-2011 21:27
 

10-10-2011 21:58:16
plant
plant
Maar deze 'soort van terzijde' heeft dus ook witte stickers tot gevolg?


Youri
 

10-10-2011 22:05:23
timtrein
timtrein
Ja daar staat meen ik "Niet inzetbaar" op dus dat geldt voor alles dat niet beschikbaar is voor de reguliere dienst.  

10-10-2011 22:29:30
AgentX
AgentX
... en dat betekent niet letterlijk 'terzijde'. Er mag nog steeds mee gereden worden, alleen niet in de reizigersdienst.  

10-10-2011 22:31:56
plant
plant
Ik snap de betekenis van de stickers inderdaad, maar ik stelde de vraag omdat ik laatst in Mt ook V'tjes onder de bovenleiding vandaan zag opgesteld, maar dan zonder witte stickers.


Youri
 

10-10-2011 22:37:04
timtrein
timtrein
Oh zo ja. Voor materieel dat alleen op onderhoud staat te wachten neemt men die moeite kennelijk niet.  

11-10-2011 15:20:43
kevinevers
kevinevers
Dat varieert per stel. De een heeft ze niet de ander wel.  

11-10-2011 16:07:34
jorgo
jorgo
En per zijde...  

11-10-2011 16:19:38
rob46
rob46
Vandaag zijn resp. 820, 847 en 844 vanuit de Wgm per dieplader naar SimmereN Gn afgevoerd.


57 jaar OV-fotografie.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-10-2011 01:16:03
ICMm4250
ICMm4250
Houd dit in dat er voor de stellen die terzijde staan vanaf de 841 toestemming gegeven is om te slopen? of waren de 847 en 844 schadestellen?  

12-10-2011 07:36:03
Jannn2009
Jannn2009
Bij mijn weten waren het geen schade stellen. Wel waren ze gehuurd door Connexxion en stonden ze al een behoorlijke tijd stil..  

12-10-2011 09:02:12
broek53
broek53
Het gaat niet om de nummers van de stellen, maar om het moment dat ze afgevoerd zijn. Alles wat vóór de afvoergolf van april jl is afgevoerd, wordt gesloopt, en de 844 en 847 hoorden daarbij.

Laatst bewerkt door broek53 op 12-10-2011 09:02
 

12-10-2011 15:33:15
bnv
bnv
Wie weet of al die negen bakken intussen zijn overgebracht? (de 503 en de 508 in zijn geheel en de Bk 513).Wanneer dan wel? En over de weg of over het water.  

12-10-2011 17:25:05
ICMm4250
ICMm4250
Oke dat is helder.Maar dan zitten ze nu toch wel een beetje aan het einde van de afvoergolf van alle plan t en v stellen voor april denk ik zo.wat in zou houden dat de sloop(tijdelijk)stil zou komen te liggen.  

12-10-2011 17:34:21
Pim530
Pim530
Alles achter elkaar door slopen gaat hem in dit tempo toch niet worden, het is voorlopig nog geen 2014 (of later)  

12-10-2011 17:53:40
FST
FST
Wat mij betreft gaan de resterende V-tjes voorlopig niet buiten dienst, zolang er te weinig sprintermaterieel is. Het overkomt me regelmatig dat ik me in de spits moet proppen in een 6300 die met een enkele SGM wordt gereden ipv de gebruikelijke twee stellen.
Hopelijk wordt de 6300 ontlast als er m.i.v. december een strakke kwartierdienst komt tussen Gvc en Ledn.

Laatst bewerkt door FST op 12-10-2011 17:54
 

12-10-2011 18:41:24
broek53
broek53
Er zijn voorshands geen plannen om weer plan V buiten dienst te stellen. Recent is de 471 zelfs van de ondergang gered om hersteld en weer in dienst gesteld te worden. Na de winter kijkt men wel weer verder, denk ik zo: april zal wel weer een cruciale maand worden. Het zou mij niet verbazen als er dan weer een stel stellen aan de kant gaan en de oudste stellen van degene die jl april aan de kant gegaan zijn, gesloopt gaan worden.

Laatst bewerkt door broek53 op 12-10-2011 18:42
 

12-10-2011 22:50:26
bert
bert
Quote
bnv (wo 12 okt 2011 15:33:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p359628/): Wie weet of al die negen bakken intussen zijn overgebracht? (de 503 en de 508 in zijn geheel en de Bk 513).Wanneer dan wel? En over de weg of over het water.



Zie bericht Zondag 02 okt 2011 - 20:35:25.
Alleen wijze van transport ontbreekt.
Maar mijn gevoel zegt 'over de weg'.
 

13-10-2011 08:56:50
rob46
rob46
Gisteren (12-10) is sloopbak Bk 466 vanuit het Rb Hlm per dieplader afgevoerd, rechtstreeks naar Gn. Deze bak stond met botsschade sinds 1-12-2005 als reserve bij het Rb.

Laatst bewerkt door rob46 op 17-10-2011 15:18


57 jaar OV-fotografie.
 

13-10-2011 09:11:52
broek53
broek53
Quote
bert (wo 12 okt 2011 22:50:26 https://www.somda.nl/forum/2078/p359736/):
Quote
bnv (wo 12 okt 2011 15:33:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p359628/): Wie weet of al die negen bakken intussen zijn overgebracht? (de 503 en de 508 in zijn geheel en de Bk 513).Wanneer dan wel? En over de weg of over het water.
Zie bericht Zondag 02 okt 2011 - 20:35:25.
Alleen wijze van transport ontbreekt. Maar mijn gevoel zegt 'over de weg'.
Het was het water, toch, Rob?
 

13-10-2011 09:15:08
rob46
rob46
Inderdaad, transport per schip.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-10-2011 10:26:59
bnv
bnv
Quote
ICMm4250 (wo 12 okt 2011 17:25:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p359659/): Oke dat is helder.Maar dan zitten ze nu toch wel een beetje aan het einde van de afvoergolf van alle plan t en v stellen voor april denk ik zo.wat in zou houden dat de sloop(tijdelijk)stil zou komen te liggen.


Wat is er dan nog over wat voor sloop op dit moment in aanmerking komt,
gesteld dat het criterium dat alles naar de sloop gaat wat voor de grote golf van april terzijde is gesteld, strikt uitgevoerd wordt.
(even een overzichtje).

Van de kleine afvoergolf van september 2010:
849, 855, 857, 861, 862, 868

Eerder terzijde gesteld:
419, Bk 466, ABk 468, 829, 842, een halve 522, 526, Bk 852, 860

Dan nog aanwezig, doch met (voorlopige) herbestemming: (526 niet meegeteld)
460, 461, 472

Toch nog heel wat. Als dit allemaal weg is zal het idd naar verwachting wel even stil komen te liggen. Zo te zien is het tempo al wat minder geworden.(???)
 

13-10-2011 10:34:34
vrijgezel
vrijgezel
Vanochtend langs de Wgm gereden en gezien dat de (onttakelde) 419 aan de onderklant kaal gemaakt wordt.  

13-10-2011 10:34:36
bnv
bnv
Quote
rob46 (do 13 okt 2011 09:15:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p359781/): Inderdaad, transport per schip.


Uit het berichtje van 2 oktober bleek dat restanten van de 508 bij Simmeren gesignaleerd waren. Van de andere bakken geen bericht.We kunnen nu, aan de hand van gisteren en vandaag verschenen berichten, gevoegelijk aannemen dat er bij Overdie in Zaandam niets meer ligt en dat alle negen bakken naar Simmeren zijn overgebracht.
 

13-10-2011 10:57:39
rob46
rob46
Dat is correct, alle negen bakken zijn per schip naar SimmereN afgevoerd en inmiddels daar gesloopt. Nu nog af te voeren Mat'64; 419, 829, Bk 466, ABk 468 en Bk 852. Daaronder vallen NIET; 842,860, Bk1+B 522 (Wildenrath) en 526.

Laatst bewerkt door rob46 op 13-10-2011 11:02


57 jaar OV-fotografie.
 

13-10-2011 11:12:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
Die bakken zijn dus op 30 september aangekomen? Of toch al eerder? In het genoemde bericht van zondag 2 oktober wordt gerefeerd naar de vrijdag daarvoor, waar de bakken gesignaleerd zijn. Dit voor de volledigheid van de administratie  

13-10-2011 11:20:01
rob46
rob46
Overdie Zd vertrek 24-09 en aankomst SimmereN Gn daags erna.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-10-2011 11:25:43
taigagaai
Moderator
taigagaai
Bedankt.  

13-10-2011 12:03:46
wilcot
wilcot
Is de halve 522 nog nodig voor tests te Wildenrath? DDZ? Of blijft hij als veel ander oud materiaal aldaar achter?  

14-10-2011 07:40:13
rob46
rob46
Quote
rob46 (do 13 okt 2011 11:20:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p359797/): Overdie Zd vertrek 24-09 en aankomst SimmereN Gn daags erna.
Sorry ik zat even te slapen; 24-9 moet zijn 26-9 dus aankomst Gn 27-9 !


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2011 09:42:44
lw-o
lw-o
Quote
bnv (do 13 okt 2011 10:26:59 https://www.somda.nl/forum/2078/p359789/):
Quote
ICMm4250 (wo 12 okt 2011 17:25:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p359659/): Oke dat is helder.Maar dan zitten ze nu toch wel een beetje aan het einde van de afvoergolf van alle plan t en v stellen voor april denk ik zo.wat in zou houden dat de sloop(tijdelijk)stil zou komen te liggen.


Wat is er dan nog over wat voor sloop op dit moment in aanmerking komt,
gesteld dat het criterium dat alles naar de sloop gaat wat voor de grote golf van april terzijde is gesteld, strikt uitgevoerd wordt.
(even een overzichtje).

Van de kleine afvoergolf van september 2010:
849, 855, 857, 861, 862, 868

Eerder terzijde gesteld:
419, Bk 466, ABk 468, 829, 842, een halve 522, 526, Bk 852, 860

Dan nog aanwezig, doch met (voorlopige) herbestemming: (526 niet meegeteld)
460, 461, 472

Toch nog heel wat. Als dit allemaal weg is zal het idd naar verwachting wel even stil komen te liggen. Zo te zien is het tempo al wat minder geworden.(???)


heb ik iets gemist? wat gaat er dan gebeuren met 460, 461 en 472?
 

14-10-2011 10:39:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dit zijn oefenobjecten voor hulpdiensten. Zo staat de 460 in Dordrecht en de 461 in Wijster.  

14-10-2011 11:03:24
salieri
salieri
De 472 staat in Wijster. De 461 is volgens mij naar Zeeland gegaan.  

14-10-2011 15:01:23
2296
2296
Vandaag zijn de 829 en de 419 afgevoerd. De 419 ABDk heeft nog een grote doek op de kop zitten waar de DD-AR naar binnen is gereden.  


14-10-2011 22:39:40
marotrans
marotrans
Klopt, heb ik gezien! Om 13.30 uur de eerste bak, en om ca. 13.50 uur de tweede bak per dieplader de Molukkenstraat in.  

15-10-2011 06:07:11
nohab
nohab
Quote
2296 (vr 14 okt 2011 15:01:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p359971/): Vandaag zijn de 829 en de 419 afgevoerd. De 419 ABDk heeft nog een grote doek op de kop zitten waar de DD-AR naar binnen is gereden.
Dat zeil (want dat zal het wel zijn, en geen doek) is er dan voor het transport aan gehangen want het stel stond de afgelopen weken zondat dat zeil op de Watergraafsmeer.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

15-10-2011 11:49:12
2296
2296
Klopt dat zeil is voor het transport nog aangebracht. De rest van de week heeft het er niet op gezeten.  

15-10-2011 15:06:55
OBASD
OBASD
Als je zo'n zeildoek over een Mat '64 ziet weet je meteen dat het een schade of brandstel is.

Mr.Zaanstraat
 

15-10-2011 23:07:59
ICMm4250
ICMm4250


Laatst bewerkt door ICMm4250 op 15-10-2011 23:11
 

15-10-2011 23:19:06
ICMm4250
ICMm4250
2296 zal wel een deuk bedoelen..........
Het lijkt me tamelijk vreemd dat de Abdk 419 2,5 jaar na de aanrijding en al die tijd zonder zeil op emplacement Ldd heeft gestaan en ook naar de Wgm is gegaan er alleen voor het transport naar SimmereN zeil over de kop is gespannen!!!
als je zijruit van je auto is ingeslagen en hij staat op de sleepauto voor vervoer naar de sloop ga je er dan ook nog plastic overheenplakken??
 

15-10-2011 23:21:50
broek53
broek53
Toch is dat precies wat er gebeurd is.  

15-10-2011 23:24:24
MDDM
MDDM
Je maakt de discussie er niet duidelijker op ICMm4250 met het aanpassen van een bericht met een %02% leeg bericht en vervolgens weer en reactie. Misschien eerst bedenken voordat je iets schrijft en dan op "forumbericht opslaan" klikken.


Gr Joop mcn Lls
 

15-10-2011 23:38:32
ICMm4250
ICMm4250
even ter verduidelijking voor MDDM.

ik had per ongeluk inderdaad een 2 tal lege berichten geplaatst mijn excuses hiervoor.
Om mijn punt te verduidelijken 2296 had het erover in een eerder bericht dat er een doek gespannen was over de Abdk 419.
Dit bevreemde mij omdat de 419 al die jaren dat het stel op leidschendam stond zonder zeil heeft gestaan,er word ook verder in de discussie gezegd dat een schadestel hierdoor gelijk herkenbaar is.
dat een evt stel na schade in afwachting van herstel voorzien wordt van een zeil ter voorkoming van weersinvloeden is logisch.
voor de duidelijkheid wie wist weet nog niet dat de 419 zware schade had?
de 419 heeft 2,5 jaar zonder zeil op emplacement Ldd gestaan en is daarbij tevens ontdaan van alle ramen etc,wat is de meerwaarde om alleen voor een transport naar simmereN een zeil aan te brengen?
Wat is hier de functie of nut van dat is mijn vraag dus........
 

15-10-2011 23:45:07
aarclay
aarclay
Bij een botsing zullen er nog wel eens delen een beetje los kunnen zitten, en als dat op de snelweg beland....
Misschien dus wel een algemene regel voor het vervoer van beschadigde treinstellen over de weg.

Een twee reden lijkt me de verkeersveiligheid. Misschien dat mensen op de weg nog nooit een ingedeukte Abdk 419 hebben gezien, en toch afgeleid raken?

Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2011 23:46


Choo choo.....
 

16-10-2011 00:52:31
treintim
treintim
Anyway, voor een goed beeld ervan, zie: http://www.flickr.com/photos/pr_man/6244830710/in/photostream/ .  

16-10-2011 01:05:24
maigoda
maigoda
Ik hou het er op dat de beschadigde ABDk-neus afgedekt moest worden vanwege de scherpe delen. Iets met regelgeving denk ik.
Groetjes,
Emiel
 

16-10-2011 01:29:20
aarclay
aarclay
Quote
treintim (zo 16 okt 2011 00:52:31 https://www.somda.nl/forum/2078/p360209/): Anyway, voor een goed beeld ervan, zie: http://www.flickr.com/photos/pr_man/6244830710/in/photostream/ .

Ik moest even twee keer kijken om er zeker van te weten dat er geen Hornbach op dat doek staat


Choo choo.....
 

16-10-2011 01:29:38
ICMm4250
ICMm4250
Dit is inderdaad een verklaarbare reden. Er zaten niet veel onderdelen aan die los zouden kunnen raken, alleen de frontsein balk evt maar voorkomen is beter dan genezen zullen we maar zeggen. En het leverde weer een mooie plaat op!!

Laatst bewerkt door spiketrain op 17-10-2011 16:38, reden: Interpunctie.
 

17-10-2011 14:28:35
rob46
rob46
Quote
2296 (vr 14 okt 2011 15:01:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p359971/): Vandaag zijn de 829 en de 419 afgevoerd. De 419 ABDk heeft nog een grote doek op de kop zitten waar de DD-AR naar binnen is gereden.
Het zeildoek werd aangebracht ivm eventuele lossen delen die tijdens het wegtransport zouden kunnen wegvliegen en schade aan derden kunnen toebrengen. Met de afvoer van beide stellen kwam er een einde aan de slooptransporten die dit jaar vanuit de Wgm plaatsvonden. Volgend jaar wordt het sloopvervoer weer voortgezet. Bk 466 werd overigens rechtstreeks vanuit het Rb Hlm naar SimmereN afgevoerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-10-2011 15:46:03
lw-o
lw-o
de laatste 2 schadebakken welke je noemde die nog op het programma staan worden rechtstreeks vanuit amersfoort opgeladen? of wordt daar ook mee gewacht tot volgend jaar?  

17-10-2011 17:34:28
plant
plant
Enkele stellen die tijdelijk buiten dienst zijn geweest, zijn nu terug in dienst gekomen, maar hebben de witte stickers behouders. O.a. bij de 466 is dit het geval, daar is met rode verf geprobeerd de tekst onleesbaar te maken.


Youri
 

17-10-2011 17:52:44
SGMm2137
SGMm2137
http://www.flickr.com/photos/nsplanv925/6254379784/in/photostream


(hsl)-mcn Ehv
 

17-10-2011 19:14:17
aarclay
aarclay
Is die kwaliteit van die stickers dan echt zo belabberd? Volgens mij hebben we gewoon met een gefrustreerde NedTrain-arbeider te maken die geen geduld heeft om die dingen los te halen, en dus er maar met de spuitbus overheen ging.

Laatst bewerkt door aarclay op 17-10-2011 19:15


Choo choo.....
 

17-10-2011 19:33:36
timtrein
timtrein
Duuuusssss...
Het wachten is op de eerste graffitireiniging lekker profi jongens! Met een fatsoenlijk stickermes (en ja: die hebben ze) is zo'n stikker er in een minuutje of wat vanaf.
 

17-10-2011 19:40:50
maigoda
maigoda
Ik kan me er iets bij voorstellen. Bij de 904 heb ik er ook twee met de hand verwijderd en dat viel niet mee. Ben per sticker wel een half uur bezig geweest.
Groetjes,
Emiel
 

17-10-2011 19:51:35
thom
thom
Quote
aarclay (ma 17 okt 2011 19:14:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p360443/): Is die kwaliteit van die stickers dan echt zo belabberd? Volgens mij hebben we gewoon met een gefrustreerde NedTrain-arbeider te maken die geen geduld heeft om die dingen los te halen, en dus er maar met de spuitbus overheen ging.

En volgens mij irriteert het alleen een 'gefrustreerde' Somda gebruiker...

Zoals je ziet is best geprobeerd om de stickers eraf te peuteren, en kennelijk zit die knap vast en wil ie niet makkelijk los gezien de 4 gescheurde hoekjes.

Ik denk dan ook dat het niks met frustratie te maken heeft, maar simpelweg met een Nedtrainer zonder de juiste middelen bij de hand en die in zijn dienst wel meer te doen heeft dan een paar uur aan een wat stickers besteden. t'Is net wat Emiel hierboven al zegt...

Laatst bewerkt door thom op 17-10-2011 19:52
 

17-10-2011 19:55:03
AgentX
AgentX
Quote
aarclay (ma 17 okt 2011 19:14:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p360443/): Is die kwaliteit van die stickers dan echt zo belabberd? Volgens mij hebben we gewoon met een gefrustreerde NedTrain-arbeider te maken die geen geduld heeft om die dingen los te halen, en dus er maar met de spuitbus overheen ging.


Dat zou wel kunnen kloppen. Zoals je op de foto aan de rechter onderkant ziet, lijkt het er op dat er wel aan gepielt is...

Edit: @thom: je was me net voor...

Laatst bewerkt door AgentX op 17-10-2011 19:57
 

17-10-2011 19:56:56
AgentX
AgentX
Quote
rob46 (ma 17 okt 2011 14:28:35 https://www.somda.nl/forum/2078/p360396/):
Quote
2296 (vr 14 okt 2011 15:01:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p359971/): Vandaag zijn de 829 en de 419 afgevoerd. De 419 ABDk heeft nog een grote doek op de kop zitten waar de DD-AR naar binnen is gereden.
Het zeildoek werd aangebracht ivm eventuele lossen delen die tijdens het wegtransport zouden kunnen wegvliegen en schade aan derden kunnen toebrengen. Met de afvoer van beide stellen kwam er een einde aan de slooptransporten die dit jaar vanuit de Wgm plaatsvonden. Volgend jaar wordt het sloopvervoer weer voortgezet. Bk 466 werd overigens rechtstreeks vanuit het Rb Hlm naar SimmereN afgevoerd.


Bk 466? Die is vandaag nog in de reizigersdienst gezien, volgens https://www.somda.nl/forum/11059/p360423/...
 

17-10-2011 20:29:27
sik214
sik214
Nee, de 466 is in de reizigersdienst gezien. De huidige 466 bestaat uit ABk 466 en Bk 468?). 1e klas is aangehouden als 'naamgever' voor het stel.  

17-10-2011 22:20:41
maigoda
maigoda
Het akelige aan die stickers was dat ze uit twee lagen bestaan. Een redelijk zachte en rekbare onderlaag en een doorzichtige harde, nauwelijks rekbare toplaag. Met een behangkrabber maak je een beginnetje en daarna heel langzaam lostrekken. Toplaag en onderlaag gaan vanzelf "ieder hun eigen weg". Zodra je te snel lostrekt, dan breekt de toplaag. De tweede ging ook wat beter dan de eerste, want je krijgt vanzelf wel door hoe zo'n sticker zich gedraagd.

Overigens waren bij de 904 de eerste twee met stickerverwijderaar gedaan door iemand van Nedtrain Hengelo. De laatste twee heb ik zelf gedaan.
Groetjes,
Emiel
 

17-10-2011 22:37:58
kevinevers
kevinevers
Och de 466..Een van de stellen die ik niet snel zal vergeten doen die bij ons binnen stond om weer op de baan geholpen te worden..Het meurde er ontzettend in dat ding. Verder had die een te lage batterij spanning en we kregen hem ook niet goed aan de praat met een hulpstel totdat ik ontdekte dat de stuurstroom stotz was uitgezet..tja kan gebeuren%08%  

17-10-2011 23:36:04
tonnie12
tonnie12
ABDK 419 is vandaag gesloopt.BK 419 staat ernog en de 829 ook.  

19-10-2011 14:56:24
rob46
rob46
Vandaag werden, voor dit jaar, de laatste twee sloopbakken Mat'64 naar SimmereN afgevoerd. Vanaf de voormalige wagenloods Amf werden de Bk 852 en ABk 468 door VR 203-4 in twee transporten naar Amfv afgevoerd en op diepladers geplaatst. Volgend jaar (na de winterperiode) wordt een aanvang gemaakt met de afvoer van de tweede groep terzijdegesteld Mat'64. Plaatje vandaag : http://www.flickr.com/photos/rob46/6260630948/in/photostream

Laatst bewerkt door rob46 op 19-10-2011 15:24


57 jaar OV-fotografie.
 

19-10-2011 17:45:50
salieri
salieri
En dat zijn dan dus de stellen die in april terzijde zijn gesteld in o.a. On en destijds Mt?  

19-10-2011 18:46:35
kevinevers
kevinevers
Nee dat is die bak die een hele tijd binnen het hek in Amf heeft gestaan die uitgebrand was: http://kevinevers.nl/PA190104.JPG

De andere heeft in de loods gestaan.
 

19-10-2011 18:50:57
bossie186
bossie186
Helemaal waar, de 468 stond eerst in de loods. Een paar maanden geleden is de 468 buiten gaan staan, op de plek waar jij de 852 hebt gefotografeerd. De 852 is toen verplaatst, en stond enkele sporen zuidelijker dan de 468.

Laatst bewerkt door bossie186 op 19-10-2011 19:02
 

19-10-2011 20:49:39
AgentX
AgentX
Nee, de 852 stond twee weken geleden binnen...  

19-10-2011 21:03:45
salieri
salieri
Alsof dat nu nog wat uitmaakt. Over een paar dagen ligt ie in stukjes %08%  

19-10-2011 22:28:22
FST
FST
Quote
rob46 (wo 19 okt 2011 14:56:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p360796/): Volgend jaar (na de winterperiode) wordt een aanvang gemaakt met de afvoer van de tweede groep terzijdegesteld Mat'64.



Zijn dat de stellen in de serie 841-920?

Heel verstandig om die reserve te houden tot na de winter, want heel veel SLT-materieel heeft nog geen winter meegemaakt, en de weermannen verwachten opnieuw een extreem koude winter (voor wat die voorspelling waard is).

Ik ben van mening dat een revisie van de resterende stellen beter zou zijn zodat ze nog eens 7 jaar mee kunnen. De nieuwste stellen zijn 35 jaar oud en plan T ging maar liefst 45 jaar mee, dus waarom zou plan V dat niet kunnen halen?
Nog steeds is er te weinig sprintermaterieel en worden reizigers in te korte treinen gepropt. Komende 1,5 jaar zal DDAR ook nog eens verdwijnen als stoptreinmaterieel. Aan de andere kant gaan er wel lijnen naar andere vervoerders, maar ik vraag me toch af of er voldoende stoptrein-/sprintermaterieel is.
 

19-10-2011 22:46:57
timtrein
timtrein
Het is beleid om stoptr^H^H^H Sprinters tot de (stamp)vol-norm vol te stapelen. Dat heeft niets met materieeltekort te maken.
Plan V kun je tot bijna in het oneindige reviseren - maar de inzet kost gewoon teveel. Het heeft blokkenremmen met een vrij korte standtijd, het slurpt energie, het heeft relatief weinig capaciteit... kortom, gewoon achterhaald.
 

19-10-2011 22:54:29
OBASD
OBASD
Tja, je zou vanaf de 936 nog kunnen reviseren, dat betekend wel dat het interieur een boost moet hebben en eigenlijk zouden de motor draaistellen aan de schijfrem moeten hetgeen de C staat termijn (termijn tussen 2 onderhouden) langer maakt en dus het onderhoud goedkoper. Een statische omzetter zou ook niet misstaan. Maar de kost gaat voor de baat uit, dus ik denk dat dit niet realistisch is.
Alhoewel .............. Plan V heeft toiletten en dat is een kopzorg minder!

Overigens heeft de 853? ooit voor proef motordraaistellen gehad met schijfrem (70er jaren vorige eeuw) waarom het daar bij gebleven is, is mij nog steeds een raadsel. Dit was een aanmerkelijk beter systeem als de proeven met kunstof remblokken die het profiel van de wielband om zeep hielpen.

Mr. Zaanstraat
 

19-10-2011 22:58:19
FST
FST
Plan V is misschien achterhaald, maar het heeft wel zijn waarde bewezen in de winter. Ik ben dus heel benieuwd hoe SLT zich zal houden komende winter: zowel de stellen die zijn aangepast na het debacle van afgelopen winter, als de nieuwste stellen die daarna pas zijn afgeleverd. Ik denk dat dit ook voor NS een testcase is. Nu maar hopen dat er een paar dagen extreem weer komt, anders komen we er niet achter.  

19-10-2011 22:59:44
dh3201
dh3201
Als er extreem weer voorspeld wordt stuurt NS gewoon een sms'je dat er minder of geen treinen rijden. Klaar. %08%


Shqiperise-lopers?
 

19-10-2011 23:12:27
AgentX
AgentX
Quote
FST (wo 19 okt 2011 22:58:19 https://www.somda.nl/forum/2078/p360857/): Plan V is misschien achterhaald, maar het heeft wel zijn waarde bewezen in de winter. Ik ben dus heel benieuwd hoe SLT zich zal houden komende winter: zowel de stellen die zijn aangepast na het debacle van afgelopen winter, als de nieuwste stellen die daarna pas zijn afgeleverd. Ik denk dat dit ook voor NS een testcase is. Nu maar hopen dat er een paar dagen extreem weer komt, anders komen we er niet achter.


Zoals hierboven al wordt aangegeven: NS probeert gewoon op een andere manier de reizigers tevreden te stellen met plaszakken en SMS-diensten. Ik kan gewoon niet begrijpen dat die apparaten zo slecht in elkaar zitten. VIRM heeft net als SLT een hoop elektronica en rijdt (grotendeels) gewoon door, hoe koud het ook is, hoeveel meters sneeuw er ook liggen. Die moderne apparatuur in de SLT's zijn op de verkeerde plekken aangebracht waardoor stuifsneeuw zorgde voor kortsluiting. Ik snap gewoon niet hoe dit mogelijk is! Is hier geen onderzoek naar gedaan? Hoe waren de resultaten? En hoe is men hierop ingegaan. Het kan toch niet zijn, dat men na tientallen jaar kennis op gedaan te hebben ineens geen treinen meer kan bouwen??
 

19-10-2011 23:49:17
Rob...
Rob...
Kan me anders herinneren dat vooral VIRM erg snel defect gaat bij stuifsneeuw, en dat al meerdere malen aanpassingen zijn verricht aan roosters, filters en andere storingsgevoelige onderdelen!

Laatst bewerkt door spiketrain op 20-10-2011 06:14, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

20-10-2011 10:46:02
thom
thom
Juist, en dusook VIRM was niet altijd even betrouwbaar, ook afgelopen winter stonden daar nog genoeg stellen van aan de kant.
En ook mat'64 was toen het nieuw was echt niet meteen storingsvrij zoals hier gezegd lijkt te worden...
Quote
FST (wo 19 okt 2011 22:58:19 https://www.somda.nl/forum/2078/p360857/): Ik ben dus heel benieuwd hoe SLT zich zal houden komende winter: zowel de stellen die zijn aangepast na het debacle van afgelopen winter, als de nieuwste stellen die daarna pas zijn afgeleverd.

Die stellen die daarna afgeleverd zijn, hebben die wijzigingen natuurlijk ook gewoon gehad...

Verder stel ik voor plan V niet te reviseren, maar weer met stoomtreinen te gaan rijden, die reden ook altijd ! Toch...?

Laatst bewerkt door thom op 20-10-2011 10:50
 

20-10-2011 15:20:04
AgentX
AgentX
Mee eens  

20-10-2011 19:15:46
dh3201
dh3201
Ik denk dat de trekschuiten ook niet voeren als het vroor....


Shqiperise-lopers?
 

20-10-2011 21:31:57
OBASD
OBASD
Quote
Rob... (wo 19 okt 2011 23:49:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p360864/): Kan me anders herinneren dat vooral VIRM erg snel defect gaat bij stuifsneeuw, en dat al meerdere malen aanpassingen zijn verricht aan roosters, filters en andere storingsgevoelige onderdelen!


Er is geen type materieel wat tegen stuifsneeuw kan. Gaan we terug naar de winter 78/79 zien we dat Mat '64 ook gevoelig is voor stuifsneeuw. Het materieel wat ons toen redde was Mat '46. Overigens zo erg als toen was het afgelopen winter niet. En wie denkt dat NS het afgelopen winter slecht deed vergist zich. Er waren in Europa landen die meer problemen hadden.
Afgelopen winter heeft Mat '64 zich behoorlijk staande gehouden. Logisch want vanuit de winter 78/79 zijn er verbeteringen aangebracht die de invloed van stuifsneeuw moeten beperken. Nu is de techniek van '64 echter simpel te noemen vergeleken bij VIRM & SLT. De electronica in '64 is beperkt, en de overige apparatuur is "grof" en redelijk snel te herstellen. Uitzondering hierop zijn de tractiemotoren, alhoewel die zich naar verhouding afgelopen winter ook redelijk goed gehouden hebben.

En een stoomloc?? Die moet water innemen, maar als dat water bevroren is ..............

Mr. Zaanstraat.
 

20-10-2011 21:43:39
2296
2296
Dan hebben we nog diesel lok's. %08%  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl