Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
31-08-2011 13:43:39
rob46
rob46
Helaas, Jomanda leest niet mee op Somda.


57 jaar OV-fotografie.
 

31-08-2011 13:56:04
klaass16
klaass16
Gaat de 522 wel in zijn geheel naar de sloop? Of blijven de Bk1 en B in Wildenrath?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

31-08-2011 14:22:49
vrijgezel
vrijgezel
Quote
rob46 (wo 31 aug 2011 13:33:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p352846/): Wgm 514, 520, 524, 530; Dgr Bk2+AB 522, Amf 526; Bk1+B 522 in Wildenrath.


... en restanten van de 503 + 508 bij Overdie in Zaandam (industrieterein Achtersluispolder).

Laatst bewerkt door vrijgezel op 31-08-2011 14:23
 

31-08-2011 17:11:04
279
279
maar die staan niet meer op de rails....  


31-08-2011 17:42:47
vrijgezel
vrijgezel
Het was meer een antwoord op de vraag welke nog niet gesloopt zijn!  

31-08-2011 21:20:44
thom
thom
Quote
klaass16 (wo 31 aug 2011 13:56:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p352849/): Gaat de 522 wel in zijn geheel naar de sloop? Of blijven de Bk1 en B in Wildenrath?

Wat dacht je, dat die tot in den eeuwigheid blijven bestaan...??
 

01-09-2011 08:55:00
rob46
rob46
Quote
rob46 (wo 31 aug 2011 08:21:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p352802/): Gisteravond 30-8 sleepte VR 203-5 de PlanT 526 van Zlr naar On. Afgelopen nacht sleepte deze combi met 526 als remtreinstel een defecte en omberemde VIRM naar het Rb Hlm.
Als gevolg van vertragingen kwam het konvooi gister nacht/ochtend niet verder als Amf (zie spot Broek53) maar vervolgde vannacht haar weg met 40 km/h naar Rb Hlm.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-09-2011 09:29


57 jaar OV-fotografie.
 

01-09-2011 11:33:27
AgentX
AgentX
Quote
thom (wo 31 aug 2011 21:20:44 https://www.somda.nl/forum/2078/p352913/):
Quote
klaass16 (wo 31 aug 2011 13:56:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p352849/): Gaat de 522 wel in zijn geheel naar de sloop? Of blijven de Bk1 en B in Wildenrath?

Wat dacht je, dat die tot in den eeuwigheid blijven bestaan...??


Vast niet, maar de vraag was of iemand wist of de bakken nog een keer "trouwen" om naar de sloop gebracht te worden, of dat de bakken apart naar de sloop gaan, en het Wildenrath-deel van de 522 wellicht daar in de buurt gesloopt gaat worden en niet meer in NL komt.
 

01-09-2011 11:38:02
klaass16
klaass16
@Agentx dat bedoelde ik dus, dat alle 4 bakken van de 522 hier gesloopt zouden worden of maar 2.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

01-09-2011 11:49:12
patrick91
patrick91
Het viel me vanochtend op dat plan V 870 weg is uit Ehv (in ieder geval weg van het kopspoortje helemaal aan Vl/Rm-kant). Geen idee waar die heen is verder.


Patrick
 

01-09-2011 12:06:57
MDDM
MDDM
Quote
klaass16 (do 01 sep 2011 11:38:02 https://www.somda.nl/forum/2078/p352966/): @Agentx dat bedoelde ik dus, dat alle 4 bakken van de 522 hier gesloopt zouden worden of maar 2.
Misschien is het dan handig dat als je iets wilt weten wat duidelijker bent in je vraagstelling. Nu geeft een ander, in dit geval AgentX een vermoedelijke uitleg van je vraag, en daarna bevestig jij het. Het is niet de eerste keer dat je iets te onduidelijk bent in je vragen. Neem de tijd, en lees even na voordat je op "forumbericht opslaan" klikt


Gr Joop mcn Lls
 

01-09-2011 22:01:18
wietse
wietse
Quote
vrijgezel (wo 31 aug 2011 14:22:49 https://www.somda.nl/forum/2078/p352851/):
Quote
rob46 (wo 31 aug 2011 13:33:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p352846/): Wgm 514, 520, 524, 530; Dgr Bk2+AB 522, Amf 526; Bk1+B 522 in Wildenrath.


... en restanten van de 503 + 508 bij Overdie in Zaandam (industrieterein Achtersluispolder).


Die kun je vanaf het noordzeekanaal zien staan. Afgelopen weekend zat ik in de fast-ferry van Velsen naar Asd; en bij Zaandam zie je bij een sloopbedrijf de 2 koppen naast elkaar staan, inmiddels ingeklemd tussen grote hopen schroot.

Of ze snel zelf te grazen worden genomen leek nog maar zeer de vraag, gezien de lokatie.
 

02-09-2011 01:54:41
treintim
treintim
Actuele ontwikkeling: Plan T 526 is na het avontuurtje Zl-On-Hlm door Volkerrail weer teruggebracht naar Zwolle, en aldaar in de ochtend van 1 september neergezet tegen de dijk aan op Zlr.

Laatst bewerkt door treintim op 02-09-2011 01:57
 

02-09-2011 08:27:22
rob46
rob46
Quote
broek53 (wo 31 aug 2011 08:48:16 https://www.somda.nl/forum/2078/p352811/):
Quote
plant (di 30 aug 2011 19:01:58 https://www.somda.nl/forum/2078/p352753/): Uit het OD:

Er wordt weer Plan V verplaatst. Volgens Iceman zijn de stellen 914, 864, 853, 877 en de 908 vandaag van Mt naar vermoedelijk de Dgr gereden.
Stonden vanmorgen op de Watergraafsmeer, stroomafnemers nog op.


En zijn in de nacht van 31 aug.op 1 sept naar de Dgr gegaan.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-09-2011 00:14:45
tonnie12
tonnie12
zijn er deze week nog stellen plan T of V die naar v.simmeren in groningen gaan om gesloopt te worden?  

07-09-2011 00:31:32
aarclay
aarclay
Quote
klaass16 (wo 31 aug 2011 13:56:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p352849/): Gaat de 522 wel in zijn geheel naar de sloop? Of blijven de Bk1 en B in Wildenrath?

Ik vrees dat ze niet de moeite nog gaan nemen om ze aan elkaar te koppelen. Bij de terzijde-stellingen afgelopen tijd zijn toch al enkele bakken van Mat'64 al gescheiden van elkaar.

Die Wildenrath bakken zullen we een keer overgebracht worden nadat ze overbodig zijn, lijkt me. Het eigendom is als het goed is nog steeds van NSR/NSF...

Laatst bewerkt door aarclay op 07-09-2011 00:34


Choo choo.....
 

07-09-2011 12:47:51
fleorNS
fleorNS
Als ik me niet vergis kwam om 12.07 door Delft richting Den Haag een transport met achterop een plan T! Kon het nummer niet zien. Een slooptransport of plan T als remstel?? Weet iemand hier meer van?  

07-09-2011 13:43:18
treintim
treintim
Persoonlijk meen ik gisteravond gezien te hebben dat de 526 niet meer op Zlr staat. Zal het nog eens nakijken, maar mijn vermoeden is dat het de 526 was die jij zag (wellicht vannacht of afgelopen nacht weer als remstel te gebruiken/gebruikt).

Laatst bewerkt door treintim op 07-09-2011 13:44
 

07-09-2011 14:50:37
nedtrain25
nedtrain25
deze word nu gebruikt om in Ldd "olieboot" 7877 op te halen. Bijzonder is dat de Mddm aan de Bvk vastzit i.v.m. de sleepkoppeling  

07-09-2011 14:52:21
treintim
treintim
Mag ik vragen wat je met "nu" bedoelt? Het transport zal hoogstens 40 of 60 km/u kunnen rijden. Je zult dus denk ik vannacht bedoelen met "nu" i.v.m. dat het anders haast onmogelijk is om deze combinatie van Ldd naar Hlm te brengen?

Laatst bewerkt door treintim op 07-09-2011 15:54
 

07-09-2011 15:00:16
nedtrain25
nedtrain25
hij gaat sraks gewoon rijden via de westelijke splitsing richting Hlm  

07-09-2011 15:16:11
treintim
treintim
Mmh, het zal mij benieuwen of alles niet helemaal vast gaat lopen dan.

Laatst bewerkt door treintim op 07-09-2011 15:28
 

07-09-2011 15:25:48
nedtrain25
nedtrain25
als jij dat maar denkt  

07-09-2011 15:31:25
robbertc
robbertc
7877 is rond 15.00 uit Ldd vertrokken en rijdt inmiddels voorbij Dt...  

07-09-2011 16:18:01
MDDM
MDDM
Quote
treintim (wo 07 sep 2011 14:52:21 https://www.somda.nl/forum/2078/p353969/): Mag ik vragen wat je met "nu" bedoelt? Het transport zal hoogstens 40 of 60 km/u kunnen rijden.
Waarom denk jij dat het maar met 40 of 60 km/h kan of mag?


Gr Joop mcn Lls
 

07-09-2011 16:23:02
treintim
treintim
Dat was met vorige gelijksoortige VIRM-'olieboot'-transporten in combinatie met VR en de 526 het geval, vandaar ook dat ze steeds 's nachts gingen.

Laatst bewerkt door treintim op 07-09-2011 16:24
 

07-09-2011 17:51:57
broek53
broek53
Het is op zichzelf vreemd dat je ergens een stel achter hangt voor de beremming en dan alsnog de snelheid verlaagt.

Laatst bewerkt door broek53 op 07-09-2011 17:52
 

07-09-2011 17:58:23
MDDM
MDDM
Er van uitgaande dat dat in dit geval ook daadwerkelijk gebeurd is


Gr Joop mcn Lls
 

07-09-2011 19:07:54
Jojo
Jojo
De plan T 526 zo juist zien staan op het terrein van nedtrain haarlem.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-09-2011 21:16:07
broek53
broek53
Op de Watergraafsmeer om 18.30 uur: de 520 achter de wasmachine waar apparatenkasten, schortplaten en stroomafnemers verwijderd worden. Naast de heuvel de 524 waarbij dat al gebeurd is. Kennelijk de opmaat naar een volgend slooptransport, al weet ik niet wanneer dat zal zijn.

Laatst bewerkt door broek53 op 07-09-2011 21:16
 

07-09-2011 21:17:44
2296
2296
De planning was dat er donderdag weer wat naar Groningen gaat.  

07-09-2011 21:21:02
broek53
broek53
Okay, dat zal dan de 524 zijn, en misschien een tweetje dat ik niet gezien heb.  

07-09-2011 22:24:14
Bert13
Bert13
Quote
broek53 (wo 07 sep 2011 21:16:07 https://www.somda.nl/forum/2078/p354074/): Op de Watergraafsmeer om 18.30 uur: de 520 achter de wasmachine waar apparatenkasten, schortplaten en stroomafnemers verwijderd worden. Naast de heuvel de 524 waarbij dat al gebeurd is. Kennelijk de opmaat naar een volgend slooptransport, al weet ik niet wanneer dat zal zijn.

Check, aan het begin van de middag, als ik had geweten dat het opvallend was, had ik het wel gemeld


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

07-09-2011 22:37:56
2296
2296
De 827 en 524 zijn vandaag 8-9-2011 afgevoerd.

Laatst bewerkt door 2296 op 08-09-2011 22:58, reden: datum aangepast
 

08-09-2011 22:43:01
broek53
broek53
Dat is niet juist: het is vandaag gebeurd ( 8 september dus).
De 520 is inmiddels van de uitstekende delen ontdaan, dus dat zal de volgende wel worden.
 

08-09-2011 22:52:16
6501
6501
Quote
broek53 (do 08 sep 2011 22:43:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p354284/): Dat is niet juist: het is vandaag gebeurd ( 8 september dus).
De 520 is inmiddels van de uitstekende delen ontdaan, dus dat zal de volgende wel worden.


Dan zal het wit voor mijn ogen worden als ik naar huis ga vanaf het werk.

Vandaag zag ik op weg naar huis een tussenbak T (524) in de lucht hangen bij SimmerN en toen ik net Gn uit was op weg naar huis tussen Gn en Hoogkerk op de A7 een kopbak V (827) in tegengestelde richting over de A7 'zweven'...dit was rond 16:30u

Zou het erg waarderen dat Broek53 (of een andere liefhebber) als de kraan boven de 520 staat dit publiekelijk kenbaar te maken....komen mooie foto's van?!...of is dit nu een vraag om een drgl%08%?!

Laatst bewerkt door 6501 op 08-09-2011 22:54
 

09-09-2011 08:09:17
279
279
je moet net mazzel hebben dat er iemand in de buurt van de Wgm is
op het juiste moment.

Laatst bewerkt door 279 op 09-09-2011 08:19
 

09-09-2011 14:28:36
treintim
treintim
Nee hoor, gewoon Twitter goed in de gaten houden en ieder uur even zoeken op 'trein' of 'snelweg', dan weet je het direct als er een bak uit Wgm vertrokken is.%08%  

09-09-2011 14:56:46
Joff-10242
Joff-10242
Ik zou ze vlak bij m'n huis op foto kunnen krijgen, aangezien men over de A7 rijdt langs Hoogkerk  

09-09-2011 15:01:31
broek53
broek53
De 520 staat nu klaar, de 514 is in behandeling.  

11-09-2011 18:58:51
ZJ37
ZJ37
De 896+879+897+859 en een 5e onbekend stel vertrokken vanmorgen rond 11 uur uit Mt naar Dgr.  

11-09-2011 19:39:39
2296
2296
Quote
broek53 (vr 09 sep 2011 15:01:31 https://www.somda.nl/forum/2078/p354378/): De 520 staat nu klaar, de 514 is in behandeling.

De 514 is ook al klaar. De 530 staat nu op de sloopplaats.
 

11-09-2011 20:26:05
mvd
mvd
Quote
ZJ37 (zo 11 sep 2011 18:58:51 https://www.somda.nl/forum/2078/p354682/): De 896+879+897+859 en een 5e onbekend stel vertrokken vanmorgen rond 11 uur uit Mt naar Dgr.
Het vijfde stel was de 909.

Laatst bewerkt door mvd op 11-09-2011 20:26


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

11-09-2011 22:56:58
sammy
sammy
Quote
mvd (zo 11 sep 2011 20:26:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p354699/):
Quote
ZJ37 (zo 11 sep 2011 18:58:51 https://www.somda.nl/forum/2078/p354682/): De 896+879+897+859 en een 5e onbekend stel vertrokken vanmorgen rond 11 uur uit Mt naar Dgr.
Het vijfde stel was de 909.


Stonden gisteren al klaar. http://www.flickr.com/photos/leurske01/6132459581/in/photostream

Mogen ze wel gesleept worden? of op eigenkracht rijden? Op alle plan V die in Maastricht terzijde staan zit deze sticker http://www.flickr.com/photos/leurske01/6133034332/in/photostream dit betekent toch dat mijn alle vloeistoffen en olie eruit heeft gehaald? (geconserveerd) Waarom mag er dan wel zo mee gereden worden?

Dan staan er ook niet veel plan V meer in Maastricht een stuk 6 bij Post T
http://www.flickr.com/photos/leurske01/6133008946/in/photostream (waaronder de 850) en de 918 & 884 nog langs de Meersenerweg http://www.flickr.com/photos/leurske01/6132486303/in/photostream

Laatst bewerkt door sammy op 12-09-2011 18:41
 

11-09-2011 23:06:07
Rolffiej19
Rolffiej19
Nou er mag wel mee gereden worden alleen het materieel is niet inzetbaar voor de reizigersdienst , Als LM-rit morgen ze nog gewoon rijden


MCN ASD
 

11-09-2011 23:17:40
treintim
treintim
Quote
sammy :
Dan staan er ook niet veel plan V meer in Maastricht een stuk 4 bij Post T http://www.flickr.com/photos/leurske01/6132486303/in/photostream (waaronder de 850) en de 918 & 884 nog langs de Meersenerweg http://www.flickr.com/photos/leurske01/6132486303/in/photostream


Zijn 2 dezelfde links.

Laatst bewerkt door treintim op 11-09-2011 23:17
 

11-09-2011 23:45:05
broek53
broek53
Bericht vanuit de Watergraafsmeer: morgen wordt naar alle waarschijnlijkheid de 520 naar de sloper gebracht.  

12-09-2011 11:23:22
kmark
kmark
Bij deze bevestigd, het eerste "deel" is inmiddels vertrokken uit de Wgm richting Sloper...  

12-09-2011 12:07:21
lw-o
lw-o
ik ben nu het overzicht een beetje kwijtgeraakt.
wat staat er nog waar aan terzijde mat'64?
nog enkele stellen in maastricht (4 v-tjes?)
en de rest allemaal op de dgr en wgm? of vergeet ik nog locaties?
 

12-09-2011 12:25:01
broek53
broek53
Onnen staat nog helemaal "vol" (althans: de toegedeelde ruimte). Verder nog drie of vier stellen op de Bokkeduinen en twee loss sloopbakken op het terrein van de wagenwerkplaats Amf (waar de DH-stellen staan).  

12-09-2011 12:36:04
lw-o
lw-o
okee en zijn onnen dan de "jongste stellen" met de status wel terzijde geen sloop? of staat dat gewoon door elkaar?  

12-09-2011 12:57:01
broek53
broek53
"Onnen" en "Maastricht" zijn de jongste stellen, die in april terzijde zijn gesteld. Welke status ze op het moment precies hebben, weet ik niet, maar in ieder geval zijn ze (nog) niet bestemd voor sloop. Dat geldt ook voor de paar stellen die destijds op de Dgr zijn beland en de stellen die van Mt naar de Dgr zijn verplaatst.  

12-09-2011 13:08:18
nielske90
nielske90
En in Ehv staan nog een paar schadebakken terzijde...  

12-09-2011 13:10:29
klaass16
klaass16
De stellen in On/Mt staan dus als reserve? Voor wanneer moeten eigenlijk alle mat64 bakken gesloopt zijn?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


12-09-2011 13:36:24
broek53
broek53
Daar staat geen datum voor. Het idee is om eind 2012 als laatste de stellen van Zwolle - Emmen buiten dienst te stellen, maar er niets op tegen om een deel van het mat '64 nog een hele tijd als stille reserve terzijde te laten staan.  

12-09-2011 14:46:40
lw-o
lw-o
dus als ik het goed begrijp zijn ze nu al een aardig eind op weg met de sloopserie? op een paar schadebakken in ehv/amf na? weet er iemand om hoeveel stellen het nog gaat? dus die sloopakkoord hebben maar nog ergens staan?  

12-09-2011 15:24:44
klaass16
klaass16
Nu het toch over schade bakken gaat,, heb ik nog een aanvulling

Uit Spoor en Tram editie 18:

De 514 kwam op 28 november 2005 Hlm binnen met botsschade

De Bk2 werd met die van de 522 gewisseld, Toen inmiddels hersteld

Stel 522 kreeg de Bk2 van de 523 (Brandschade aan de B bak)

Op 21 april werden de Bk1 523 Bk2 514 en AB 523 door RB Hlm afgeleverd om gestald te worden in Amf.

Plan V 897 en 949 hadden van 25 tot 27 januari 2005 een proef met kunstofremblokken die pendelden tussen Zl Asn en Mp, De nieuwe remblokken hadden een betere remeigenschappen waardoor de hogedrukrem buiten dienst gesteld is en omdat de 949 schijfremmen op de loopdraaistellen heeft, is alsnog van de 949 de blokrem ook buiten dienst gesteld is.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

12-09-2011 15:43:37
2296
2296
Quote
broek53 (zo 11 sep 2011 23:45:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p354728/): Bericht vanuit de Watergraafsmeer: morgen wordt naar alle waarschijnlijkheid de 520 naar de sloper gebracht.

Stel is vandaag van zijn laatste vrijheid aan het genieten.
Ook van de 514 zijn al twee bakken afgevoerd. De Bk 2 en de AB bak. De rest komt bij de volgende ronde.
 

12-09-2011 15:47:02
broek53
broek53
... waarbij de 530 zich dan zal aansluiten; die staat bij de wasmachine van de Wgm om voorbereid te worden.  

12-09-2011 18:43:12
sammy
sammy
Quote
treintim (zo 11 sep 2011 23:17:40 https://www.somda.nl/forum/2078/p354724/):
Quote
sammy :
Dan staan er ook niet veel plan V meer in Maastricht een stuk 6 bij Post T http://www.flickr.com/photos/leurske01/6133008946/in/photostream en de 918 & 884 nog langs de Meersenerweg http://www.flickr.com/photos/leurske01/6132486303/in/photostream

Zijn 2 dezelfde links.
Inmiddels aangepast

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-09-2011 19:19, reden: Quoot gerepareerd.
 

12-09-2011 19:02:37
SGMm2137
SGMm2137
Quote
nielske90 (ma 12 sep 2011 13:08:18 https://www.somda.nl/forum/2078/p354806/): En in Ehv staan nog een paar schadebakken terzijde...

In Ehv staat volgens mij alleen nog de 870.


(hsl)-mcn Ehv
 

12-09-2011 20:09:48
thom
thom
Quote
sammy (zo 11 sep 2011 22:56:58 https://www.somda.nl/forum/2078/p354722/):
Quote
mvd (zo 11 sep 2011 20:26:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p354699/):
Quote
ZJ37 (zo 11 sep 2011 18:58:51 https://www.somda.nl/forum/2078/p354682/): De 896+879+897+859 en een 5e onbekend stel vertrokken vanmorgen rond 11 uur uit Mt naar Dgr.
Het vijfde stel was de 909.


Stonden gisteren al klaar. http://www.flickr.com/photos/leurske01/6132459581/in/photostream

Mogen ze wel gesleept worden? of op eigenkracht rijden? Op alle plan V die in Maastricht terzijde staan zit deze sticker http://www.flickr.com/photos/leurske01/6133034332/in/photostream dit betekent toch dat mijn alle vloeistoffen en olie eruit heeft gehaald? (geconserveerd) Waarom mag er dan wel zo mee gereden worden?

t'Is geen diesel %08%

En lagers tappen ze echt niet af hoor
 

12-09-2011 20:13:04
klaass16
klaass16
Een NT700 locje ervoor toch?

Zo zijn ze er ook gekomen neem ik aan..


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

12-09-2011 20:28:03
AgentX
AgentX
Quote
SGMm2137 (ma 12 sep 2011 19:02:37 https://www.somda.nl/forum/2078/p354877/):
Quote
nielske90 (ma 12 sep 2011 13:08:18 https://www.somda.nl/forum/2078/p354806/): En in Ehv staan nog een paar schadebakken terzijde...

In Ehv staat volgens mij alleen nog de 870.


Da's toch een paar?

Laatst bewerkt door AgentX op 12-09-2011 20:28, reden: Quote toegevoegd
 

12-09-2011 21:30:05
timtrein
timtrein
Quote
klaass16 (ma 12 sep 2011 20:13:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p354888/): Een NT700 locje ervoor toch?

Zo zijn ze er ook gekomen neem ik aan..

Waar reageer je nou op dan?
 

12-09-2011 22:03:39
thom
thom
Ik denk dat ie denkt dat ik me afvraag hoe plan V weer onder de draad gaat komen in Mt omdat ik zeg dat het geen diesel is. Maar dat bedoelde ik dus helemaal niet.... %03%  

12-09-2011 22:05:04
6501
6501
Uit OD van 12 sept:

Quotebroek53 (ma 12 sep 2011 07:22:17 link): Vandaag (vanmorgen) gaat de 520 zijn laatste weg over de weg Wgm - Gn, en daarna nog de helft van de 514.

En na het lezen van dit bericht was ik vanmorgen gelijk wakker om vervolgens maar eens 'vrijheid' te vragen van werkgeluiden.
Nabij afslag 33 (Boerakker, Zh, Gk en Tbt)van de A7 alle bakken van de 520 tussen 12:50u en 14:45u voorbij zien komen. Daarna kortstondig de beide kopbakken boven elkaar gezien bij de sloper SimmereN in Gn zo rond 16u.

Ondanks het lange wachten en dubieuse weer zeer de moeite waard geweest waarbij de melder "broek53" een welgemeend dankjewel verdiend!!! (hopelijk leest hij het?!)En dat via dit mooie forum....wat hebben we een leuke hobby op deze manier?!
 

12-09-2011 23:01:24
broek53
broek53
[OT] Haha, ik lees wel eens wat op somda, ja. De dank speel ik door naar een attente NedTrain-medewerker op de Watergraafsmeer, die weet hoezeer hier naar dit soort info gesnakt wordt en mij als doorgeefluik gebruikt.  

12-09-2011 23:33:29
6501
6501
Graag...mogen we niet vergeten!! Uit de info komen mooie foto's die hopelijk weer in boeken/krantjes komen...het moet niet gekker worden...snel terug naar topic%05%  

13-09-2011 13:12:31
ZJ37
ZJ37
De 920+907+910+901 zijn momenteel op pad van Mt naar aannemelijk Dgr. Even na 13 uur te Ut.  

13-09-2011 16:11:47
Jannn2009
Jannn2009
Rond 14.20 zag ik ze de Dgr oprijden!  

13-09-2011 16:14:13
klaass16
klaass16
Hoeveel rijdende stellen zijn er eigenlijk nog? Ik hou het niet bij wat er wel of nog niet gesloopt is/word


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

13-09-2011 16:23:57
ZJ37
ZJ37
Kijk eens bij het materieeloverzicht, daar staat alles over wat in dienst is e.d.  

13-09-2011 17:17:15
martijn
martijn
...en dan heb je ook nog die enorme wikibanner hieronder... 't is allemaal niet zo moeilijk...  

14-09-2011 22:55:49
6501
6501
Gistermiddag zag ik al een middenbak T-520 op de 'te slopen' plaats staan...vanmiddag om zelfde tijd (rond 16:30u) was ie weg....andere 3 bakken nog op "opstelplek" maar gezien de voorraad niet lang meer.  

15-09-2011 09:42:05
ZJ37
ZJ37
Voor de volledigheid: momenteel op pad van Mt richting Asd: de 884+918+890+850.  

15-09-2011 12:12:41
jorgo
jorgo
Dan staat er nog maar een straatje van 4xV in Mt; oa de 906 zit hierbij. Beide formaties van 4xV stonden de afgelopen twee dagen op hetzelfde spoor met de stroomafnemers aan de draad (langs de parkeerplaats Meerssenerweg). Optisch 8xV maar halverwege zat er een paar meter tussen.

Laatst bewerkt door jorgo op 15-09-2011 12:13
 

15-09-2011 12:50:46
treintim
treintim
Kun je dat optische (van 16 bakken Plan V achter elkaar) ook mooi in beeld (foto) brengen?  

15-09-2011 12:58:48
ns1700
ns1700
als je goed leest weet je al dat dat niet meer mogelijk is.


groeten uit Spoorzone
 

15-09-2011 12:59:03
b2py
b2py
Nu niet meer  

15-09-2011 14:52:00
MDDM
MDDM
De 526 staat ter hoogte van de wachtsporen bij Swifterbant (Hanzelijn)te schitteren in de zon. Voor wie het weten wilt.


Gr Joop mcn Lls
 

15-09-2011 15:51:33
bossie186
bossie186
Quote
jorgo (do 15 sep 2011 12:12:41 https://www.somda.nl/forum/2078/p355382/): Dan staat er nog maar een straatje van 4xV in Mt; oa de 906 zit hierbij.


klopt, als het goed is staat hij daar nog met de 912, 913 en 919.
 

15-09-2011 17:20:18
treintim
treintim
Quote
MDDM (do 15 sep 2011 14:52:00 https://www.somda.nl/forum/2078/p355406/): De 526 staat ter hoogte van de wachtsporen bij Swifterbant (Hanzelijn)te schitteren in de zon. Voor wie het weten wilt.


Met beide neuzen nog aan elkaar neem ik aan.
 

15-09-2011 17:28:24
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen.


Groet, Spiketrain
 

15-09-2011 17:59:20
plant
plant
Ik las in 't OD dat de 526 weer gewoon als treinstel op de baan staat. Dus niet met de neuzen tegen elkaar. Als ik het goed onthouden heb, was dat ook een bericht van @MDDM.


Youri
 

15-09-2011 18:26:36
taigagaai
Moderator
taigagaai
Het wordt dus een soort van wegleerstel voor de Hanzelijn?  

15-09-2011 18:38:27
salieri
salieri
Nee, de 526 zal voor brandoefeningen worden gebruikt.  

15-09-2011 20:36:35
MDDM
MDDM
Quote
treintim (do 15 sep 2011 17:20:18 https://www.somda.nl/forum/2078/p355448/):
Quote
MDDM (do 15 sep 2011 14:52:00 https://www.somda.nl/forum/2078/p355406/): De 526 staat ter hoogte van de wachtsporen bij Swifterbant (Hanzelijn)te schitteren in de zon. Voor wie het weten wilt.


Met beide neuzen nog aan elkaar neem ik aan.
Nee hoor. Als een normaal stel. http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6150865466/


Gr Joop mcn Lls
 

15-09-2011 22:03:44
6501
6501
...zie ook OD van 15-09-2011

Vanmorgen rond 09u zag ik dat de Bk-520 met rode neus al voor 3/4 opengewerkt was en hij van binnen kaal geplukt werd...de wc-vloog in het rond%02% De laatste middenbak en blauwe-neus Bk-520 nog op opstelplaats.

Vanmiddag rond 16:30u stond de Bk-520 met blauwe neus en de laatste middenbak niet meer op het opstelterrein maar in de te slopen plaats....de middenbak al volledig in mootjes en er was een kleine start gemaakt met de blauwe-neus Bk-520.

Verder kwam de laatste Bk-530 binnen en werd op de opstelplaats gehesen...zag 6 bakken liggen, dus zal wel 2 bakken 514 en de 530 zijn geweest.
 

16-09-2011 14:19:27
treintim
treintim
Bij Simmeren Groningen sloopt men op dit moment niet vandaag (de laatste bak van de vrijheidstrein gaat het weekend in! De kopbak met blauwe neus), maar men is nu bezig helaas de betonblokken aan de waterkant 2 x zo hoog te maken! 'k Vrees dat je er na het weekend niet meer zonder hoogwerker overheen kunt kijken naar de treinen die gesloopt worden...  

16-09-2011 14:22:13
ZJ37
ZJ37
Zijn ze de pottenkijkers daar een beetje zat soms.  

16-09-2011 14:38:00
treintim
treintim
Misschien de bazen of NSR (houdt niet van foto's van hun eigen materieel dat gesloopt wordt, een clausule in het contract tussen NS en Simmeren is daarover opgenomen, daarom mag Simmeren geen fotografen op hun terrein laten), de slopers zelf niet. Die sloopten gisteren nog recht voor mijn camera op geheel fotogenieke wijze de neus van de vrijheidstrein (anders dan ze bij andere treinen doen, en toen er met die neus als 'troffee' in de lucht boven de hekken uit geposeerd werd, met ronddraaien en al een tijdje lang enzo, werd ik bovendien recht in de camera aangekeken vanuit de sloopmachine, speciaal voor de foto dus).

Laatst bewerkt door treintim op 16-09-2011 14:54
 

16-09-2011 14:50:31
MDDM
MDDM
Quote
treintim (vr 16 sep 2011 14:38:00 https://www.somda.nl/forum/2078/p355589/): (houdt niet van foto's van hun eigen materieel dat gesloopt wordt, een clausule in het contract tussen NS en Simmeren is daarover opgenomen, daarom mag Simmeren geen fotografen op hun terrein laten)
Heb je dat gelezen, of is er iemand die uit de school is geklapt?


Gr Joop mcn Lls
 

16-09-2011 14:56:45
treintim
treintim
Hoezo? Is dat geheim dan?

Laatst bewerkt door treintim op 16-09-2011 14:58
 

16-09-2011 15:01:55
aarclay
aarclay
Het heeft niks met geheim te maken, aan de overkant van het Winschoterdiep kan je ook prima fotograferen, desnoods met een huge-ass telelens. Daar doet de NS en/of SimmereN echt niet moeilijk over.

Ze willen gewoon niet dat iedereen even het terrein op komt. Als iedereen dat doet dan is SimmereN pas in 2020 klaar met het slopen van de stelletjes, bij wijze van spreken.

--
En nu lees ik de betonblokken-story.... Ach ja, dat wordt dus een hoogwerkertje huren. Ik geloof niet dat de NS zelf aan Simmeren gevraagd heeft om wat betonblokken op elkaar te stapelen. Er zal wel iets anders achter zitten.

Laatst bewerkt door aarclay op 16-09-2011 15:04


Choo choo.....
 

16-09-2011 15:04:54
MDDM
MDDM
Quote
treintim (vr 16 sep 2011 14:56:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p355594/): Hoezo? Is dat geheim dan?
Nou, NS staat er niet om bekend om de inhoud van een (sloop)contract openbaar te maken. Daarom vroeg ik er naar.


Gr Joop mcn Lls
 

16-09-2011 15:20:57
treintim
treintim
Nou van mij mag betreffende passage dan wel verwijderd worden hoor. Maar ik heb het min of meer zo begrepen, zeker niet van NS zelf. Het is mij ook niet letterlijk zo verteld, maar met een beetje gezond verstand begreep ik wel wat er bedoeld werd.  

16-09-2011 16:50:54
Pim530
Pim530
Was jij daar dan @treintim ? Ik liep er rond 14:15, mij is geen verhoging van een stapel betonblokken o.i.d. opgevallen...  

16-09-2011 17:17:09
treintim
treintim
Mmh, dan zijn we elkaar net misgelopen, want ik ging omstreeks die tijd weg. Maar vreemd dat je niets is opgevallen, ze waren toen toch echt druk bezig met bouwen. Alleen was het toen nog niet af (de helft nog maar) en misschien dat ze 'n kwartiertje pauze hielden toen jij er was? In elk geval heb ik foto's van de dubbele muur (dààg vrijheidstrein en fotovrijheid) die de bouw laten zien, ze hadden zelfs de helft van het groene hekwerk verwijderd t.b.v. de muur. Jij toevallig nog foto's gemaakt ergens van daar, Pim?  

16-09-2011 17:46:38
Pim530
Pim530
Dat groene hekwerk was me opgevallen, en ja, ik heb wat foto's.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl