Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
02-08-2011 21:14:06
jorgo
jorgo
Hier het artikel: http://www.limburger.nl/article/20110802/REGIONIEUWS01/110809951/1056#Modernere_treinen_op_Limburgs_NS-spoor  

02-08-2011 21:16:27
rogier
rogier
In een adviesaanvraag aan het locov http://www.locov.nl/Images/Locov%202011-107586%20Adviesaanvraag%20herfstmaatregelen%202011_tcm311-305840.PDF geeft NS aan dat er extra materieel beschikbaar is voor de herfst (totaal 86 bakken):
"1. Extra materieel
Naast het benodigde (geplande) materieel, is er extra materieel (86 rijtuigen) beschikbaar
gemaakt voor de herfst. Er is bewust gekozen voor een robuust materieel type (Mat '64)."
 

02-08-2011 21:18:17
broek53
broek53
Quote
limbotrein (di 02 aug 2011 21:10:02 https://www.somda.nl/forum/2078/p348705/): Hoorde vandaag op L1 en las in de Limburger dat vanaf september het mat64 grotendeels in 5200,6800 en 6900 serie wordt vevangen door SGMm en slt. Ik weet niet of dit klopt. Ze zouden het van NS gehoord hebben.(bron).
Ik ben benieuwd
In de mij bekende plannen van NSR komen er zegge en schrijven twee SGMetjes en blijven verder de genoemde series nog steeds mat '64. Die kennis is een maandje oud en ik denk niet dat er sindsdien nog iets drastisch veranderd is.

Laatst bewerkt door broek53 op 29-08-2011 00:21
 

02-08-2011 21:32:46
salieri
salieri
Quote
rogier (di 02 aug 2011 21:16:27 gemaakt voor de herfst. Er is bewust gekozen voor een robuust materieel type (Mat '64)."
Met andere woorden: Het terzijde gestelde mat'64 komt weer op de baan?
 


02-08-2011 22:29:31
limbotrein
limbotrein
Quote
broek53 (di 02 aug 2011 21:18:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p348709/):
Quote
limbotrein (di 02 aug 2011 21:10:02 https://www.somda.nl/forum/2078/p348705/): Hoorde vandaag op L1 en las in de Limburger dat vanaf september het mat64
grotendeels in 5200,6800 en 6900 serie wordt vevangen door SGMm en slt.
Ik weet niet of dit klopt .
Ze zouden het van NS ghoord hebben.(bron).
Ik ben benieuwd
In de mij bekende plannen van NSR komen er zegge en schrijven twee SGMetjes en blijven verder de genoemde series nog steeds mat '64. Die kennis is een maandje oud en ik denk niet dat er sindsdien nog iets drastisch veranderd is.


Oke bedankt we wachten rustig af
 

02-08-2011 22:42:25
ZJ37
ZJ37
Quote
salieri (di 02 aug 2011 21:32:46 https://www.somda.nl/forum/2078/p348710/):
Quote
rogier (di 02 aug 2011 21:16:27 gemaakt voor de herfst. Er is bewust gekozen voor een robuust materieel type (Mat '64)."
Met andere woorden: Het terzijde gestelde mat'64 komt weer op de baan?
Dat zal toch zeker niet? Per december komen ook nog de Emmer V-tjes vrij en nu al is er Mat.'64 over.
 

02-08-2011 22:45:04
rogier
rogier
Dat is pas per december 2012...  

02-08-2011 22:46:21
ZJ37
ZJ37
Ben iets te enthousiast geloof ik... Dank voor de correctie.  

02-08-2011 22:46:22
Bert13
Bert13
Het wordt vervangen door SGMm, las ik. Maar of dat nu in dit topic thuishoort?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

02-08-2011 22:54:03
Pim530
Pim530
Nou, met 9x DDM-1 en een hoop mat'64 dat nu al ten overvloede nog op de baan is, kom je al snel op 86 bakken toch?

Laatst bewerkt door Pim530 op 02-08-2011 22:56
 

02-08-2011 23:22:51
jorgo
jorgo
Quote
Bert13 (di 02 aug 2011 22:46:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p348726/): Het wordt vervangen door SGMm, las ik. Maar of dat nu in dit topic thuishoort?


Die kan ik even niet volgen. Mat'64 wordt toch vervangen volgens het artikel? Er wordt wel om minder off topic gegaan... %02%
 

02-08-2011 23:46:04
timtrein
timtrein
43 stellen mat'64 extra beschikbaar bovenop de omloop van die tijd kan ook al vrij snel, de hoeveelheid stellen in de omloop zal nog wel verder teruggaan en nu zijn er ook al stellen boventallig.  

03-08-2011 00:09:30
broek53
broek53
De getallen tot nu toe: er zijn nog 70 plan V's in dienst. Het aantal diensten in de omloop bedraagt al maandenlang vrijwel hetzelfde en zakt maar heel langzaam, ook in de nabije toekomst. In september staan er 44 diensten gepland, in oktober 42 (stand van zaken medio juli).
Betekent dus een normale + extra reserve in september van max. 26 stellen.

Mogelijke conclusies:
1. er worden circa 17 stellen uit de koude reserve weer opgepept (en de adviesaanvraag is dus correct op dit punt)
2. de adviesaanvraag is niet helemaal juist: het gaat niet om 86 bakken mat '64, maar om 86 bakken uit het hele materieelpark. (Dat kan best kloppen, want op papier is er inmiddels een redelijk groot overschot aan materieel. Op papier, zeg ik erbij..)

Mocht er een idee zijn om terzijde staande stellen weer op te piepen, dan zullen we dat snel genoeg merken. Het is immers binnenkort alweer september...

Laatst bewerkt door broek53 op 14-08-2011 19:36
 

03-08-2011 20:11:23
rogier
rogier
Die 44 diensten, is dat inclusief Zl - Emn?

De roosters van september zijn inmiddels beschikbaar, de series 5200/6400 en 6800 gaan dan gereden worden met zowel MAT als SGMM.
 

03-08-2011 20:26:44
broek53
broek53
De diensten zijn inclusief Zl-Emn. De 6400 was ik nog vergeten, maar volgens de gegevens die ik ter beschikking heb (zoals gezegd van enige tijd terug) komt /kwam ook hier geen SGM in voor. In oktober eentje...  

05-08-2011 17:42:45
mvd
mvd
Ik heb alle treinen die per 5 september 2011 met Mat '64 blijven rijden in een document bij elkaar gezet. Let op, dit is de inzet in theorie, de praktijk kan natuurlijk anders zijn.

http://members.home.nl/marcvdijk/Mat64_05-09-2011.txt


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

05-08-2011 21:03:30
bossie186
bossie186
plan V stel 917 in Mt is ook verplaatst. Vandaag stond het stel niet meer op spoor 67, maar helemaal op spoor 55.  

05-08-2011 23:05:26
broek53
broek53
Quote
mvd (vr 05 aug 2011 17:42:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p349168/): Ik heb alle treinen die per 5 september 2011 met Mat '64 blijven rijden in een document bij elkaar gezet. Let op, dit is de inzet in theorie, de praktijk kan natuurlijk anders zijn. http://members.home.nl/marcvdijk/Mat64_05-09-2011.txt
En voor de volledigheid: ze verdwijnen niet ineens van Zwolle - Emmen!
 

05-08-2011 23:21:25
oranjebank
oranjebank
Dat ziet er goed uit die lijst . Ik ben heel benieuwd hoe het in praktijk gaat vanaf 5 september. %02% Nee de Emmerlijn zal in 2012 [ hopelijk ] nog geheel MAT zijn!! En wedden dat het geweldige MAT in de winter [ koude reserve ] ook weer hard nodig is om in de randstad het uitgevallen SLT te vervangen. %08%  

05-08-2011 23:24:21
thom
thom
De kans dat dat SLT weer zo massaal uitvalt is klein hoor, daar heeft de firma Bombardier knap nawerk aan gehad...  

05-08-2011 23:28:57
broek53
broek53
Ach, wanhoop niet, er is vast wel weer een ander defect. En SGM is er vrijwel altijd te weinig, zeker als het weer verandert;-), en daarnaast is er aan het VIRM niets meer gebeurd - dus te vervangen valt er op voorhand altijd wel wat.  

05-08-2011 23:35:29
thom
thom
Ik zeg ook alleen wat over de SLT problematiek van deze winter, en ook zeker niets meer dan dat %08%

Laatst bewerkt door thom op 05-08-2011 23:35
 

05-08-2011 23:39:16
oranjebank
oranjebank
Dat kunnen we pas geloven als t weer sneeuwt. In de 7400/ ik merk t vooral in de 17400 valt er weer vaker een trein uit door defect aan SLT .

Laatst bewerkt door oranjebank op 05-08-2011 23:40
 

05-08-2011 23:45:06
broek53
broek53
Ja, 't sneeuwt dan ook al flink. Zullen we het weer over mat '64 hebben?  

06-08-2011 00:24:24
Pim530
Pim530
Quote
broek53 (vr 05 aug 2011 23:05:26 https://www.somda.nl/forum/2078/p349228/):
Quote
mvd (vr 05 aug 2011 17:42:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p349168/): Ik heb alle treinen die per 5 september 2011 met Mat '64 blijven rijden in een document bij elkaar gezet. Let op, dit is de inzet in theorie, de praktijk kan natuurlijk anders zijn. http://members.home.nl/marcvdijk/Mat64_05-09-2011.txt
En voor de volledigheid: ze verdwijnen niet ineens van Zwolle - Emmen!


Aldus de diensten per september van Vs ook niet van Roosendaal - Vlissingen
 

06-08-2011 01:32:52
oranjebank
oranjebank
Nee helaas niet meer inderdaad als we deze lijst zien. 2 jaar geleden reed er ookal geen mat meer. Sinds vorig jaar opeens weer. M'n vrouw en ik hebben vorige week nog heen en weer met Plan V in de 12100 gereden. Prachtige rit.  

06-08-2011 01:42:26
Pim530
Pim530
Lijkt me toch niet dat ze op de personeelssite van de spoorwegen onzin verkondigen hoor...

http://ns4ns.nl/downloads/diensten/MCN%2005-09-2011/VS.LIS
 

06-08-2011 14:32:09
maigoda
maigoda
Deze diensten betreft een overzicht van 21-07-2011. Het wijzigingsblad van september is in dit overzicht nog niet verwerkt, dus zodoende dat er nog MAT in voorkomt.
Groetjes,
Emiel
 

06-08-2011 15:20:26
broek53
broek53
Linksboven kun je zien dat het het overzicht betreft van diensten ingaande 5 september.
Ook volgens mijn gegevens zit er in september mat 64 in de 12100, en trouwens in oktober (dus de rest van de drgl) ook (alleen zit er dan een DDAR met strooizand tussen, maar dat zal Pim niet erg vinden, denk ik).
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-08-2011 18:34:10
Pim530
Pim530
Dat vind ik uiteraard acceptabel %08% Beetje extra afwisseling (met goed materieel) is ook nooit weg.  

06-08-2011 21:04:53
mvd
mvd
Ik was vergeten om de serie 12100 toe te voegen aan het overzicht. Dat is inmiddels aangepast. De treinen op de Emmerlijn staan bovenaan in het overzicht wel genoemd, maar uiteraard zijn de treinen niet allemaal uitgeschreven omdat ze allemaal met Mat '64 rijden.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

14-08-2011 19:38:53
broek53
broek53
In het OD is er 'ergens' sprake van geweest dat de 526 versleept zou worden naar Onnen. Ik kan dat niet zo gauw terugvinden: weet iemand of dat daadwerkelijk gebeurd is?  

14-08-2011 23:16:23
j.jager
j.jager
Ik ben afgelopen zaterdag nog langs On gekomen maar heb op de v'tjes na niks zien staan wat op een plan t leek. Tenzij die achter de v'tjes staat dat je die vanaf de langsrijdende trein niet ziet.  

15-08-2011 11:05:26
martijnmet
Moderator
martijnmet
Quote
broek53 (zo 14 aug 2011 19:38:53 https://www.somda.nl/forum/2078/p350427/): In het OD is er 'ergens' sprake van geweest dat de 526 versleept zou worden naar Onnen. Ik kan dat niet zo gauw terugvinden: weet iemand of dat daadwerkelijk gebeurd is?

Er staat nu nog een Plan T te Nm. Dus dat kan niks anders zijn dan de 526.
 

15-08-2011 23:44:54
bloober
bloober
Maar volgens het OD-topic nu is dat niet lang meer zo.


Groetjes, Bloober
 

16-08-2011 11:48:00
treintim
treintim
Quote
martijnmet (ma 15 aug 2011 11:05:26 https://www.somda.nl/forum/2078/p350491/):
Er staat nu nog een Plan T te Nm. Dus dat kan niks anders zijn dan de 526.


En nu staat er niks meer te Nm.

Quote
broek53 (zo 14 aug 2011 19:38:53 https://www.somda.nl/forum/2078/p350427/): In het OD is er 'ergens' sprake van geweest dat de 526 versleept zou worden naar Onnen. Ik kan dat niet zo gauw terugvinden: weet iemand of dat daadwerkelijk gebeurd is?


En dat is vannacht dus gebeurd. Daarna is de 526 vanochtend door Volkerrail (loc 203-2 "Jerry") mee teruggenomen On-Zl en op Zlge geplaatst waar die de komende tijd nog wel even zal staan.
De 526 zal tussen 08:30 en 09:10 ongeveer zijn aangekomen op Zlge vanuit On.

Laatst bewerkt door treintim op 18-08-2011 14:31
 

18-08-2011 17:35:08
nohab
nohab
Schijnbaar gaat er op Wgm weer op locatie gesloopt worden want vandaag (gisteren zijn ze mij i.i.g. niet opgevallen) heeft Simmeren een paar grote bakken neergezet op het terrein bij de wasstraat en er staat ook een treinstel bij. Alleen in de gauwigheid niet kunnen zien welke.  

18-08-2011 18:07:10
broek53
broek53
De bakken stonden er voor de vakantie ook en waren bestemd voor de apparatenkasten en alles wat er verder onder de bakken uit gesneden moet worden voordat ze op transport kunnen. Ik denk dat dat nu weer aan de hand is; van slopen van stellen met asbest aan boord is op de Wgm iig geen sprake - en dat zijn in ieder geval alle plan T's.
Transporten naar Groningen zouden volgens berichten van voor de vakantie as. maandag hervat worden.
 

18-08-2011 19:33:51
bossie186
bossie186
vanmiddag gezien te Mt dat de terzijde 841, 887, 904 en 905 de panto's tegen de draad hadden.%02%

Dat waren waarschijnlijk de stellen waar mvd het gisteren over had.

Laatst bewerkt door bossie186 op 18-08-2011 19:35
 

18-08-2011 20:46:32
train85
train85
Gaan wellicht zaterdag naar Dgr, meer gegevens heb ik niet. Ze zouden ook bij de werkplaats moeten staan of klopt dit niet?  

19-08-2011 07:53:11
bossie186
bossie186
Ze staan op sp 67 geloof ik van Mt.

Laatst bewerkt door bossie186 op 19-08-2011 08:14
 

19-08-2011 14:09:33
ajb42
ajb42
Het viel me deze week op dat in de voorste compartiment van de Bk443 (weer?) de traditionele schilderijtjes uit de jaren '70 aanwezig zijn.
Bij mijn weten zijn deze na de grote revisie allemaal vervangen door de bekende zeefdrukken op de wanden en in het voorste compartiment werden alleen spiegeltjes geplaatst.
 

19-08-2011 14:27:34
jorgo
jorgo
"Openbaar kunstbezit"?  

19-08-2011 14:28:49
HansBeeker
HansBeeker
Uit de wandelgangen (nog geen tijden/paden/(stel)nummertjes oid):
Er is een stel voor de Stichting Mat'64 gevonden, welke binnenkort van Mt(of zal het Ehv(via Mt) zijn) naar Dgr gaat met een sleep Plan V's, die aldaar neergezet worden. Vervolg voor het 'nieuwe' stel voor de Stichting Mat'64 (stalling ed) is mij nog onbekend.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 19-08-2011 14:32
 

19-08-2011 14:30:39
ajb42
ajb42
nee de uitvoering met het KODAK logo'tje
Quote
jorgo (vr 19 aug 2011 14:27:34 https://www.somda.nl/forum/2078/p351247/): "Openbaar kunstbezit"?
 

19-08-2011 14:36:25
sik214
sik214
Quote
HansBeeker (vr 19 aug 2011 14:28:49 https://www.somda.nl/forum/2078/p351248/): Uit de wandelgangen (nog geen tijden/paden/(stel)nummertjes oid):
Er is een stel voor de Stichting Mat'64 gevonden, welke binnenkort van Mt(of zal het Ehv(via Mt) zijn) naar Dgr gaat met een sleep Plan V's, die aldaar neergezet worden. Vervolg voor het 'nieuwe' stel voor de Stichting Mat'64 (stalling ed) is mij nog onbekend.

Dat zou stel 841 weleens kunnen zijn dan. Dat is een oudje die klaar is gezet in de sleep die van Mt naar Dgr gaat...
 

19-08-2011 14:51:00
HansBeeker
HansBeeker
Het schijnt inderdaad een stel in de 800-serie te zijn.  

19-08-2011 15:14:03
Erikvd12
Erikvd12
Het zou toch een stel worden met een bagageruimte, net zoals de 876?  

19-08-2011 15:15:24
HansBeeker
HansBeeker
Met bagageruimte is wat ik gehoord heb. Welk stel e.d. weet ik (nog) niet.  

19-08-2011 15:25:12
bossie186
bossie186
Quote
sik214 (vr 19 aug 2011 14:36:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p351251/):
Quote
HansBeeker (vr 19 aug 2011 14:28:49 https://www.somda.nl/forum/2078/p351248/): Uit de wandelgangen (nog geen tijden/paden/(stel)nummertjes oid):
Er is een stel voor de Stichting Mat'64 gevonden, welke binnenkort van Mt(of zal het Ehv(via Mt) zijn) naar Dgr gaat met een sleep Plan V's, die aldaar neergezet worden. Vervolg voor het 'nieuwe' stel voor de Stichting Mat'64 (stalling ed) is mij nog onbekend.

Dat zou stel 841 weleens kunnen zijn dan. Dat is een oudje die klaar is gezet in de sleep die van Mt naar Dgr gaat...


het kunnen ook nog de 887, 904 en 905 zijn, want die gaan dan ook naar de Dgr samen met de 841.
 

19-08-2011 19:30:38
train85
train85
De rit gaat inderdaad morgen plaatsvinden van Mt naar Dgr, daar worden de andere Plan V's neergezet en de V voor stichting mat'64 zal ergens anders gestald worden. Maak er mooie foto's van, want op de voorste Plan V zal er een rood hoedje gemonteerd worden.

Laatst bewerkt door train85 op 19-08-2011 19:41
 

19-08-2011 19:34:13
WesselE
WesselE
Fijn dat er eindelijk een "nieuw" stel voor de stichting gevonden is!


'Okeh'
 

19-08-2011 19:43:45
Waaldrecht
Waaldrecht
Quote
train85 (vr 19 aug 2011 19:30:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p351294/): De rit gaat inderdaad morgen plaatsvinden van Mt naar Dgr, daar worden de andere Plan V's neergezet en de V voor stichting mat'64 zal ergens anders gestald worden. Maak er mooie foto's van, want op de voorste Plan V zal er een rood hoedje gemonteerd worden.
hehe hoedje door de 115 tijdelijk afgestaan en gesponserd door de stichting DE-III;)

Laatst bewerkt door Waaldrecht op 19-08-2011 19:49
 

19-08-2011 20:03:50
bossie186
bossie186
Spiketrain: vragen naar dienstregelingen is niet toegestaan.

Laatst bewerkt door spiketrain op 19-08-2011 20:10
 


19-08-2011 20:41:26
Waaldrecht
Waaldrecht
En om nog meer vragen te voorkomen, de drgl is pas morgen bekend. Dus zal een bijsturingsactie zijn.  

19-08-2011 21:22:23
HansBeeker
HansBeeker
Ik kon ook niet iets vinden wat op een DRGL leek. Lijkt inderdaad op bijsturing.  

19-08-2011 21:53:07
Erikvd12
Erikvd12
Quote
ajb42 (vr 19 aug 2011 14:09:33 https://www.somda.nl/forum/2078/p351242/): Het viel me deze week op dat in de voorste compartiment van de Bk443 (weer?) de traditionele schilderijtjes uit de jaren '70 aanwezig zijn.
Bij mijn weten zijn deze na de grote revisie allemaal vervangen door de bekende zeefdrukken op de wanden en in het voorste compartiment werden alleen spiegeltjes geplaatst.

Heb je een foto gemaakt, of staat er ergens op internet een soortgelijke (oude) foto van deze schilderijtjes?
 

19-08-2011 21:54:11
train85
train85
Ik kan die schilderijtjes goed gebruiken.  

20-08-2011 22:22:19
SGMm2137
SGMm2137
Vandaag heeft de Stichting Mat 64 de Plan V 904 gekregen%08%. Deze is van Mt via Wgm naar Amf gegaan.  

20-08-2011 22:30:57
ZJ37
ZJ37
Vanaf Amf ook meteen verder naar Hgl of Es.  

20-08-2011 22:33:43
mdj
mdj
Vanwaar naar Hgl of Es? Ik kan me niet voorstellen dat een museum Vtje daar iets te zoeken heeft...

(om DDAR te ontwijken zal ook niet, dan is Lw of Gn verder weg/minder kans op DDAR)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

20-08-2011 23:44:25
ZJ37
ZJ37
Zou het niet weten, of het moet zijn dat de T&T antenne plotseling weggevlogen is.  

20-08-2011 23:53:24
maigoda
maigoda
Heren,
Vandaag op pad geweest met 5 stellen (904+841+905+887+917) ten behoeve van transport Mt-Dgr. Het vervolg van het transport was ten behoeve van de Stichting Mat'64. De 904 is solo van Dgr via Asd naar Es gegaan, alwaar in overleg met knoco en trdl het stel tijdelijk mag worden opgesteld.

Waarom Es: de stallingsplek waar we over konden beschikken, is nu niet bereikbaar, wegens het niet tijdig meer beschikbaar komen van een locomotor. Zodoende blijft de 904 de Es, alwaar de toelating en dergelijke geregeld gaan worden.

Waarom de 904. Op 3 april dit jaar reed ik met dit stel een slagje 5774/5785 en kon zodoende het nodige uittesten qua rijden en dergelijke. Tevens kon ik in Ledn er omheen lopen en goed bekijken. Het stel bleek in nog betere staat dan de op dat moment nummer 1: de 900.

Ook vandaag weer bleek de 904 zich prima te gedragen, ondanks 4,5 maanden stilstand: de "afnameproefrit" kan geslaagd genoemd worden.

Morgen zal ook de nieuwe website van de Stichting Mat'64 online komen. Verder kan ik al verklappen dat het stel geel zal blijven. We hoeven alleen de logo's maar te verwijderen.

Tot slot nog een vraag aan de spotters, die zich vandaag keurig gedragen hebben: is er iemand die eventueel foto's beschikbaar wil stellen voor de website? Contact kan via de mail via m'n somda-profiel.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 21-08-2011 00:10
 

21-08-2011 00:10:49
MDDM
MDDM
Emiel,

Fijn dat de stichting Mat'64 weer kan beschikken over een goed stel. Gefeliciteerd met jullie aanwinst.


Gr Joop mcn Lls
 

21-08-2011 00:26:39
aarclay
aarclay
Proficiat met het nieuwe stel

Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe webpagina.

Laatst bewerkt door aarclay op 21-08-2011 00:27


Choo choo.....
 

21-08-2011 08:15:01
bossie186
bossie186
Gefeliciteerd met het nieuwe treinstel! ook erg leuk dat jullie een rood hoedje bij de 904 hadden geplaatst, en achterop een gele bij de 917!%02%

Laatst bewerkt door bossie186 op 21-08-2011 08:19
 

21-08-2011 09:49:19
rob46
rob46
Gefeliciteerd met de 904. Op 1-6-1988 kwam de 904 op een trieste wijze in beeld; bij Rilland-Bath botste het treinstel (gekoppeld met 958) achterop een stilstaande proeftrein, bestaande uit Eloc 1636+22 beladen grindwagens. De BPk 904 raakte total loss en werd in nov. 1989 in Rsd gesloopt. Vanaf 9-11-1989 kwam de 904 weer in dienst met BPk 938 (van de 938 was de ABk door brand ernstig beschadigd). Beelden zie: Boek Ongevallen op Ned.Spoor blz.99/101.

Laatst bewerkt door rob46 op 21-08-2011 10:36


57 jaar OV-fotografie.
 

21-08-2011 10:10:36
Jannn2009
Jannn2009
Mooie aanwinst voor de stichting! Ik heb dit stel nog veel gefotografeerd/gefilmd op (achteraf) zijn laatste dienstdag!;)  

21-08-2011 10:38:51
edje
edje
Quote
maigoda (za 20 aug 2011 23:53:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p351455/): Heren,
Vandaag op pad geweest met 5 stellen (904+841+905+887+917) ten behoeve van transport Mt-Dgr. Het vervolg van het transport was ten behoeve van de Stichting Mat'64. De 904 is solo van Dgr via Asd naar Es gegaan, alwaar in overleg met knoco en trdl het stel tijdelijk mag worden opgesteld.

Waarom Es: de stallingsplek waar we over konden beschikken, is nu niet bereikbaar, wegens het niet tijdig meer beschikbaar komen van een locomotor. Zodoende blijft de 904 de Es, alwaar de toelating en dergelijke geregeld gaan worden.




Waar staat hij in Enschede, op spoor 12b?
 

21-08-2011 11:14:05
bossie186
bossie186
en wat gaat er eigenlijk gebeuren met de 841, 905, 887 en 917.

Laatst bewerkt door bossie186 op 21-08-2011 11:14
 

21-08-2011 11:28:53
Jannn2009
Jannn2009
Die blijven terzijde (reserve), alleen op een andere locatie. Ik zal het even nazoeken in dit forum, maar volgens mij is vermeld dat 841 t/m 920 terzijde is gegaan maar nog zeker niet gesloopt gaat worden.

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 22-08-2011 20:25
 

21-08-2011 11:41:08
elizabeth
elizabeth
Stichting mat 64 gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Jammer dat het niet de 900 is geworden. Maar je moet voor de beste keus gaan.


jaapfan.
 

21-08-2011 12:55:21
maigoda
maigoda
Quote
edje (zo 21 aug 2011 10:38:51 https://www.somda.nl/forum/2078/p351479/): waar staat hij in Enschede, op spoor 12b?

Klopt (officiële spoornummer: 412b). Daar past het stel precies tussen juk en sein.
Groetjes,
Emiel
 

22-08-2011 16:47:22
rob46
rob46
Vandaag zijn de sloopstellen 531+818 vanaf de Wgm naar SimmereN Gn afgevoerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-08-2011 16:57:08
2296
2296
Waarbij de eerste bak van de 531 al om 9:34 de A6 op reed. En de laatste van de 818 kwam pas om 14:44 voorbij.

Laatst bewerkt door 2296 op 22-08-2011 16:57
 

22-08-2011 20:20:35
spoorwegen
spoorwegen
Wat gebeurt er met de 841+905+887+917 naar Gn??  

22-08-2011 20:24:55
Jannn2009
Jannn2009
Antwoord op die vraag staat enkele reacties boven je..  

23-08-2011 00:07:53
treintim
treintim
Mooie foto van de 531 (Spoorforum-afscheidstel) op de snelweg: http://a.yfrog.com/img740/2676/szyfc.jpg (bron van de foto: Twitter).  

23-08-2011 00:32:59
broek53
broek53
Quote
spoorwegen (ma 22 aug 2011 20:20:35 https://www.somda.nl/forum/2078/p351700/): Wat gebeurt er met de 841+905+887+917 naar Gn??
Die zijn niet naar Gn, maar staan op de Dgr. en voorlopig gebeurt er verder niets mee.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-08-2011 00:33
 

23-08-2011 18:06:21
bert
bert
Quote
treintim (di 23 aug 2011 00:07:53 https://www.somda.nl/forum/2078/p351743/): Mooie foto van de 531 (Spoorforum-afscheidstel) op de snelweg: http://a.yfrog.com/img740/2676/szyfc.jpg (bron van de foto: Twitter).


De afvoer van AB bak van de 531 op http://stortenbeker.eu/flat.asp?f1=fi&q1=\+f023951+\+f023952
 

23-08-2011 20:58:51
OBASD
OBASD
Quote
Pim530 (di 02 aug 2011 22:54:03 https://www.somda.nl/forum/2078/p348727/): Nou, met 9x DDM-1 en een hoop mat'64 dat nu al ten overvloede nog op de baan is, kom je al snel op 86 bakken toch?


correctie: 10 x DDM1, zie DDM1 topics. Dus 60 bakken DDM1 blijven dus 26 bakken Mat '64 over.

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 23-08-2011 21:02
 

23-08-2011 23:01:03
timtrein
timtrein
En dat kan dus makkelijk uit de bestaande in dienst zijnde vloot komen.  

26-08-2011 17:37:29
nohab
nohab
Vanmiddag om 17:20 was de NT 713 t.h.v. Asdm bezig om maar liefst 18 bakken mat'64 tegelijkertijd op de Wgm te verplaatsen: de 827+527+520+514+530.  

26-08-2011 18:00:32
rob46
rob46
De 527 is in week 21 bij SimmereN gesloopt, je zal wel 524 bedoelen. De hele sleep kwam van de IF-sporen.

Laatst bewerkt door spiketrain op 26-08-2011 18:25, reden: Volledige quoot laatste bericht verwijderd.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-08-2011 19:10:16
mich
mich
de 524 staat tegen de vrijheidstrein.  

26-08-2011 19:26:51
nohab
nohab
Dan was het die.  

26-08-2011 19:55:48
broek53
broek53
De 514 kwam van het spoor bij de wasmachine vandaan waar de boel eronderuit en bovenaf geslepen wordt. Het stel mocht bij nader inzien toch nog niet behandeld worden (eerbied of zo?). In zijn plaats is de 519 kaal gemaakt en nu staat de 512 op die plek. De 483 en 519 gaan maandag op weg naar de sloper, is de planning.  

29-08-2011 12:58:49
oranjebank
oranjebank
Dat is supernieuws [ Plan V 904 ]. Gefeliciteerd Mat'64 stichting!!!

Laatst bewerkt door oranjebank op 29-08-2011 12:59
 

29-08-2011 17:36:13
mich
mich
De 519 is vandaag op diepladers geladen.  

29-08-2011 18:40:37
rob46
rob46
Hoezo, de 483 dus niet ?


57 jaar OV-fotografie.
 

29-08-2011 18:43:26
treintim
treintim
Jawel hoor, ook de 483.  

29-08-2011 18:46:17
rob46
rob46
Okay Tim, helemaal duidelijk en bedankt.


57 jaar OV-fotografie.
 

30-08-2011 19:01:58
plant
plant
Uit het OD:

Er wordt weer Plan V verplaatst. Volgens Iceman zijn de stellen 914, 864, 853, 877 en de 908 vandaag van Mt naar vermoedelijk de Dgr gereden.


Youri
 

31-08-2011 08:21:23
rob46
rob46
Gisteravond 30-8 sleepte VR 203-5 de PlanT 526 van Zlr naar On. Afgelopen nacht sleepte deze combi met 526 als remtreinstel een defecte en omberemde VIRM naar het Rb Hlm.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-09-2011 09:30


57 jaar OV-fotografie.
 

31-08-2011 08:47:12
broek53
broek53
Ik denk dat dat transport niet verder dan Amersfoort is gekomen; ik zag op GE de 9576 staan met "iets" mat '64-achtigs erachter.  

31-08-2011 08:48:16
broek53
broek53
Quote
plant (di 30 aug 2011 19:01:58 https://www.somda.nl/forum/2078/p352753/): Uit het OD:

Er wordt weer Plan V verplaatst. Volgens Iceman zijn de stellen 914, 864, 853, 877 en de 908 vandaag van Mt naar vermoedelijk de Dgr gereden.
Stonden vanmorgen op de Watergraafsmeer, stroomafnemers nog op.

Op de Watergraafsmeer stond ook weer een kraan met de giek omhoog. Stel 512 is het enige stel dat voor eventueel transport vandaag in aanmerking komt.

Laatst bewerkt door broek53 op 31-08-2011 08:58
 

31-08-2011 09:20:30
2296
2296
Quote
broek53Op de Watergraafsmeer stond ook weer een kraan met de giek omhoog. Stel 512 is het enige stel dat voor eventueel transport vandaag in aanmerking komt.

Dat is correct. De eerste bak is nu (9:15) net vertrokken.
Inmiddels (12:00) is de gehele trein weg.

Laatst bewerkt door 2296 op 31-08-2011 12:43
 

31-08-2011 11:57:42
treintim
treintim
Quote
rob46 (wo 31 aug 2011 08:21:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p352802/): Gisteravond 30-8 sleepte VR 203-5 de PlanT 526 van Zlr naar On.


En een heel klein puntje maar nog even voor de correctheid, niet vanaf Zlr maar vanaf Zlge.

Edit: wat ik me trouwens afvraag: hoe veel Plan T's zijn er nog op Wgm en daarbuiten eigenlijk? Ervan uitgaande dat vandaag de 512 alweer is afgevoerd naar Groningen.. De sloop van de T's gaat nu zo rap, dat ik me haast afvraag of het aantal nog te slopen T's nu inmiddels wel op één hand te tellen is... wie weet? Sowiezo moeten de 526 + 520 nog komen.

Laatst bewerkt door treintim op 31-08-2011 12:45, reden: vraag toegevoegd
 

31-08-2011 13:33:01
rob46
rob46
Wgm 514, 520, 524, 530; Dgr Bk2+AB 522, Amf 526; Bk1+B 522 in Wildenrath.

Laatst bewerkt door rob46 op 31-08-2011 13:33


57 jaar OV-fotografie.
 

31-08-2011 13:40:33
Erikvd12
Erikvd12
Zullen alle T's voor 2012 gesloopt zijn, of zal bijvoorbeeld de 522 2011 overleven?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl