Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
13-07-2011 20:32:17
ZJ37
ZJ37
En in Zeeland zit men nu al een paar weken met de 964 die de dienstregeling natuurlijk heel makkelijk haalt.  

13-07-2011 21:24:58
salieri
salieri
Die mensen daar weten niet wat hun overkomt met die Race-V%08%  

13-07-2011 22:10:20
bert
bert
Quote
broek53 Het is niet lastig bij te sturen, maar dit aspect staat ergens onderaan de bij te sturen zaken qua prioriteit. zo wordt er vrijwel geen enkele serieuze poging gedaan de DDAR-stammen met loc en met motorwagen in de juiste omlopen te sturen, sprintertweetjes en drietjes worden slecht uit elkaar gehouden en zelfs VIRM 4 en 6 staat kennelijk niet hoog op de prioriteitenlijst. Op zichzelf heel begrijpelijk als je weet wat er op een dag allemaal wèl bijgestuurd wordt; het is veelal daadwerkelijk een capaciteitskwestie en - het moet gezegd - ook een kwestie van willen.


Ik heb vijf jaar op het MRC gewerkt. Poosje geleden alweer, maar het is niet veel veranderd hoor ik regelmatig van collega's. En bijsturen (omloopwisselingen) waren nooit kwestie van (niet) willen op de werkvloer. Maar de stations die uiteindelijk het werk moesten uitvoeren, daar werd systematisch alle capaciteit "weg verbeterd". Dus krijg je een product overeenkomstig met je input. Want men wil best. Als het maar kon (kan).
Terug naar mat '64 maar weer...
 

13-07-2011 23:19:34
treintim
treintim
Van wat ik vernomen heb, gaan ze morgen (donderdag) beginnen met de eerste afvoerrit van de Wgm naar Groningen toe.

Laatst bewerkt door treintim op 13-07-2011 23:20
 


14-07-2011 15:33:30
salieri
salieri
Voor degenen die het interessant vinden:

In Onnen is twee dagen geleden een flinke sleep goederenwagens verhuist van On naar Gnl. Hierdoor zijn de V's vrijwel goed zichtbaar (staat alleen een sleep fccpps'n voor). De nummers die zichtbaar zijn, zijn deze (niet op volgorde):

900-899-889-886-882-873-856-851-848.

Twee stellen zitten vol alternatieve beschildering, maar 1 daarvan moet volgens mij de 893 zijn. In het begin werd deze verward met een 400 nummer, maar mij staat bij dat de 893 aan 1 kant helemaal opnieuw gespoten was.

EDIT: Van de 882 stond trouwens een cabinedeur open. Heb verder geen aanwezig Nedtrain personeel gezien. Deze deur zat eerder gewoon dicht.

Laatst bewerkt door salieri op 14-07-2011 15:36
 

14-07-2011 15:36:37
2296
2296
Vandaag is de Abk 822 op de dieplader geplaatst (te Wgm). En gaat beginnen aan zijn laatste reisje naar de sloper.  

14-07-2011 19:12:38
rob46
rob46
1) Vandaag kwamen van de Dgr naar de Wgm, de groene combi ABk852/BPk916+509 (brandschade). 2) Tevens zijn vandaag de 822, 824 en 825 op diepladers vanuit de Wgm naar SimmereN Gn afgevoerd.Zie plaatje: http://www.flickr.com/photos/rob46/5939642624/in/photostream
3)Zojuist bracht VR203-1 stel 861(1 AK manco)vanuit Ehv naar Dgr.

Laatst bewerkt door rob46 op 15-07-2011 10:33


57 jaar OV-fotografie.
 

14-07-2011 19:53:18
nohab
nohab
Quote
rob46 Zojuist bracht VR203-1 stel 861(1 AK manco)vanuit Ehv naar Dgr.
Dus dat was wat ik net zag. Passage Asdm (zo te zien vanuit Wgm/Wp) om 19:40.
 

14-07-2011 22:12:32
broek53
broek53
Quote
rob46 (do 14 jul 2011 19:12:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p345784/): 1) Vandaag kwamen van de Dgr naar de Wgm, de groene combi ABk852/BPk916+509 (brandschade). 2) Tevens zijn vandaag de 822, 824 en 825 op diepladers vanuit de Wgm naar SimmereN Gn afgevoerd. 3)Zojuist bracht VR203-1 stel 861(1 AK manco)vanuit Ehv naar Dgr.
Mankeerde de 861 inmiddels een koppeling dan? Hij is destijds heelhuids uit Haarlem gekomen. De 870 (ook in Ehv) had wel schade.

Laatst bewerkt door broek53 op 14-07-2011 23:06
 

14-07-2011 22:23:53
rob46
rob46
Verbaast mij ook want de 861 had geen botsschade, blijkbaar gevalletje demontage; 870 heeft inderdaad bots Ehv 08-02-2011.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-07-2011 00:41:46
maigoda
maigoda
Quote
salieri (do 14 jul 2011 15:33:30 https://www.somda.nl/forum/2078/p345732/): Twee stellen zitten vol alternatieve beschildering, maar 1 daarvan moet volgens mij de 893 zijn. In het begin werd deze verward met een 400 nummer, maar mij staat bij dat de 893 aan 1 kant helemaal opnieuw gespoten wa

Sterker nog: de 893 heeft zo'n anderhalf jaar geleden een gehele schilderbeurt gehad.
Groetjes,
Emiel
 

15-07-2011 10:56:40
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rob46 (do 14 jul 2011 19:12:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p345784/): 2) Tevens zijn vandaag de 822, 824 en 825 op diepladers vanuit de Wgm naar SimmereN Gn afgevoerd.
En daarmee heeft de 822 net niet 40 jaar op het spoor gestaan. Het stel reed op 19 juli 1971 de afleveringsproefrit.
 

15-07-2011 11:19:47
salieri
salieri
Quote
maigoda (vr 15 jul 2011 00:41:46 https://www.somda.nl/forum/2078/p345868/): Sterker nog: de 893 heeft zo'n anderhalf jaar geleden een gehele schilderbeurt gehad.
Dan staat de 893 ook in de eerste rij.
 

15-07-2011 14:20:58
lex_t
lex_t
Quote
rob46 (do 14 jul 2011 19:12:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p345784/): 2) Tevens zijn vandaag de 822, 824 en 825 op diepladers vanuit de Wgm naar SimmereN Gn afgevoerd.



Ook op AT5 een berichtje:
http://www.at5.nl/gespot/65455/oude-boxer
 

15-07-2011 14:23:56
lex_t
lex_t
Volgens mij hadden ze geen onhandiger oplaadplek kunnen bedenken..
http://www.at5.nl/gespot/65446/trein-midden-op-straat
Het kreng moet dwars door Oost!
 

15-07-2011 14:46:38
marotrans
marotrans
Als het maar lang genoeg duurt en genoeg overlast veroorzaakt... wordt er gewoon van gemeentewege een laadplaats ergens in de Westhaven toegewezen.

Waar komen die transporten de Meer afgezakt dan?
 

15-07-2011 19:27:49
rob46
rob46
Quote
lex_t (vr 15 jul 2011 14:23:56 https://www.somda.nl/forum/2078/p345944/): Volgens mij hadden ze geen onhandiger oplaadplek kunnen bedenken..
http://www.at5.nl/gespot/65446/trein-midden-op-straat
Het kreng moet dwars door Oost!
Dat valt erg mee hoor, deels Molukkenstraat, deels Insulindeweg en dan voor de Schellingwouderbrug rechts de ring A10 op. Overigens kun je niet zomaar "even" een locatie prikken, men is gehouden aan een tijdelijke sloopvergunning (afbranden onder de bakken)en de vervoersvergunning had ook nog heel wat voeten in de aarde. Daarnaast moet je ook nog een afgesloten locatie zien te vinden die een spooraansluiting heeft.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-07-2011 19:42:52
thom
thom
Oftewel, de gemeente heeft de route allang goedgekeurd in de door hun uitgegeven vervoersvergunning.

Dus roepen dat als het maar lang genoeg duurt en overlast veroorzaakt dat de laadplaats elders wordt is onzin...
 

15-07-2011 19:55:17
rob46
rob46
Ik kan mij geen overlast voorstellen, 6 bakken per week terwijl er dagelijks tankauto's met benzine en andere stoffen door de stad rijden. Ik was in 1979 bij de afvoer van zo'n 35 GVB-drieassers, die moesten op diepladers van de Spaklerweg naar ICOVA aan de Meeuwenlaan in Noord, dat spul reed inderdaad dwars door Oost maar er was niemand die er aanstoot aan nam.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-07-2011 20:02:17
rob46
rob46
Quote
marotrans (vr 15 jul 2011 14:46:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p345947/): Als het maar lang genoeg duurt en genoeg overlast veroorzaakt... wordt er gewoon van gemeentewege een laadplaats ergens in de Westhaven toegewezen. Waar komen die transporten de Meer afgezakt dan?
Een laadplaats in de Westhaven ?? De Coentunnel kun je ivm de hoogte niet door en wat dacht je van alle viaducten die je daar op de Ring A10 tegenkomt. Die transporten komen gewoon door het hek van de oude in/uitgang bij het tunneltje. Kijk maar hier : http://www.flickr.com/photos/rob46/5939642624/in/photostream


57 jaar OV-fotografie.
 

15-07-2011 23:31:24
marotrans
marotrans
Het was maar een idee...
Als er genoeg klachten komen, is een vergunning zo weer ingetrokken toch?
Ander vrachtverkeer dat daar rondrijdt (ja, ik ook) is meestal binnenmaats en veroorzaakt minder overlast voor het overige verkeer.
Vwb Coentunnel/A10: men is niet te beroerd om de transporten via Haarlem te sturen als dat zou moeten

Maar goed, er staat nog MAT zat, de tijd zal het leren.
 

15-07-2011 23:32:46
broek53
broek53
Wat is de fantastische overlast van een "convoi execptionel" daar dan?  

16-07-2011 01:25:30
marotrans
marotrans
Meerdere malen steken om een bocht te halen bijvoorbeeld, getuige de diverse foto's.  

16-07-2011 09:09:14
HansBeeker
HansBeeker
.. Waar dus niet goed rekening meegehouden is. Er is al vaag overleg voor een alternatieve route, of om bebording tijdelijk de verwijderen zodat het wel lukt.  

16-07-2011 09:20:16
rob46
rob46
Quote
marotrans (za 16 jul 2011 01:25:30 https://www.somda.nl/forum/2078/p346025/): Meerdere malen steken om een bocht te halen bijvoorbeeld, getuige de diverse foto's.
Ja daar heb je wel een punt, b.v. Molukkenstraat rechtsaf Insulindeweg. Tegenwoordig sterft het van de paaltjes en borden. Och, hadden we de Sleepdienst Wgm nog maar...snif....


57 jaar OV-fotografie.
 

16-07-2011 19:16:04
marotrans
marotrans
Quote
rob46 (za 16 jul 2011 09:20:16 https://www.somda.nl/forum/2078/p346033/):
Quote
marotrans (za 16 jul 2011 01:25:30 https://www.somda.nl/forum/2078/p346025/): Meerdere malen steken om een bocht te halen bijvoorbeeld, getuige de diverse foto's.
Ja daar heb je wel een punt, b.v. Molukkenstraat rechtsaf Insulindeweg. Tegenwoordig sterft het van de paaltjes en borden. Och, hadden we de Sleepdienst Wgm nog maar...snif....

Precies, die bocht kan met een normale trekker en gestuurde oplegger net! Dan moet je al oppassen om de tram niet te tikken bij wijze van. En het GVB is ook niet dol op verstoringen lijkt mij!
Maar een soortgelijke sleepdienst is toch wel weer op te richten?
 

16-07-2011 23:53:47
thom
thom
Als dat allemaal zo makkelijk was, dan had er vast wel een vervoerder geweest die dat had gewilt.

NS doet niet voor de lol zo "ingewikkeld"...
 

17-07-2011 08:49:38
broek53
broek53
NS doet in het geheel niet ingewikkeld. Dat heeft de complete afvoer aan de sloper overgelaten... Vandaar dat Volker Rail met stellen over langere afstand sleept, bijvoorbeeld, en niet NSR.  

17-07-2011 11:57:16
thom
thom
Mja uiteraard, dat had ik kunnen weten  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-07-2011 11:13:47
rob46
rob46
Gisteren, 18-7 zijn de PlanT's 514+531 van de Dgr naar de Wgm overgebracht waarna onttakeling zal volgen.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-07-2011 12:59:39
taigagaai
Moderator
taigagaai
Uit de opvallende dingen van 20 juli:
Quote
Apda (wo 20 jul 2011 12:48:35 https://www.somda.nl/forum/10673/p346562/): VR V100 + 2x plan V + plan T om 12:47 door Apd richting Amf.
Treinstellen uit Nijmegen op weg naar de Watergraafsmeer?
 

20-07-2011 14:14:20
treintim
treintim
Uit het OD-topic valt op te maken dat er deze week vandaag (woensdag) vanaf de Wgm wordt afgevoerd ri. de sloper in Groningen. Ben benieuwd of ze het groene treinstel ditmaal hebben...  

20-07-2011 14:22:57
bjornl
bjornl
Wat ik net langs zag fietsen op de A7 te Hoogkerk (vlak vóór Groningen) was in ieder geval geel.

Laatst bewerkt door bjornl op 20-07-2011 14:23
 

20-07-2011 14:25:47
treintim
treintim
Getuige ook deze foto: http://www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/lifestyle/auto-en-motor/artikel/2121441/er-rijdt-een-trein-door-de-stad-ja-ja-een-trein-door-de-stad-.aspx

Maarja, met 6 bakken die ze vandaag afvoeren is de bak die jij zag, nog maar 1 daarvan... als ze drie V'tjes afvoeren, dan is er dus nog 66% kans dat één van de anderen wel groen was.
 

20-07-2011 14:30:42
2296
2296
De groene V is nog niet behandeld. Zal bij de volgende lichtingen wel voorbij komen.  

20-07-2011 14:38:23
treintim
treintim
Ok, bedankt. De nummertjes van vandaag zullen dan wel weer spoedig binnenstromen (en zo te zien aan het krantenartikel zijn de Amsterdammers nog bepaald niet gewend aan de slooptransporten ).

Laatst bewerkt door treintim op 20-07-2011 14:39
 

20-07-2011 15:02:24
rob46
rob46
Vandaag zijn vanuit de Wgm de 809, 812 en 817 naar SimmereN Gn afgevoerd.
Tevens sleepte VR 203-4 de combi 819+827+524 vanuit Nm naar de Dgr.

Laatst bewerkt door rob46 op 20-07-2011 16:03


57 jaar OV-fotografie.
 

21-07-2011 00:34:27
Dr_Thodt
Dr_Thodt
Quote
treintim (wo 20 jul 2011 14:25:47 https://www.somda.nl/forum/2078/p346577/): Getuige ook deze foto: http://www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/lifestyle/auto-en-motor/artikel/2121441/er-rijdt-een-trein-door-de-stad-ja-ja-een-trein-door-de-stad-.aspx



hey, die info bij het artikel komt van @dlm4yjp


Zoomzoomzoom
 

21-07-2011 01:36:36
Jannn2009
Jannn2009
Detail: in het artikel wordt 600 treinstellen vermeld, dit zal waarschijnlijk om 600 bakken gaan, nietwaar?

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 21-07-2011 01:36
 

21-07-2011 11:27:01
jorgo
jorgo
Dat is een beetje een herhaling van zetten van de discussie vanaf bovenaan pagina 38:
https://www.somda.nl/forum/2078/38/Ontwikkelingen+Mat%2764/

Clou: er zijn niet alleen geen 600 treinstellen, maar ook zijn er al lang geen 600 bakken meer...

Laatst bewerkt door jorgo op 21-07-2011 11:31
 

21-07-2011 15:05:05
dlm4yjp
dlm4yjp
Klopt, ik heb het ook correct doorgemaild, echter word daar het artikel weer aangepast en zitten uiteraard alle mediafoutjes er meteen in


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-07-2011 18:25:07
rob46
rob46
Vraag mij af wat zo'n persbericht in Asd-Oost eigenlijk toevoegt, vooral ben ik benieuwd hoe je aan het belachelijke aantal van 600 bakken komt. De inwoners van Oost zouden nog gaan denken dat ze 600 transporten langs hun deur krijgen.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-07-2011 19:51:34
dlm4yjp
dlm4yjp
Beter lezen Rob...
In TOTAAL gaat het om een slooporder van 600 bakken (op de website staat helaas treinstellen, wat incorrect is).
Het aantal verzin ik niet, maar dat staat hier: http://www.simmeren.nl/paginas/nieuws.html op 4-4-2011.

Zo belachelijk is het dus niet %09%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-07-2011 20:11:26
timtrein
timtrein
Het klopt alleen niet
Uit mijn hoofd gaat het om richting de 500 bakken; maar het zal wel een ruim genomen raamcontact zijn.
 

21-07-2011 20:40:05
rob46
rob46
Quote
dlm4yjp (do 21 jul 2011 19:51:34 https://www.somda.nl/forum/2078/p346743/): Beter lezen Rob...
In TOTAAL gaat het om een slooporder van 600 bakken (op de website staat helaas treinstellen, wat incorrect is).
Het aantal verzin ik niet, maar dat staat hier: http://www.simmeren.nl/paginas/nieuws.html op 4-4-2011.

Zo belachelijk is het dus niet %09%
Ik ga hier echt niet in discussie over de slooporder maar weet wel beter. Tel b.v. eens alle series PlanT & V op die nog op papier bestaan, dan kom je niet eens op 600 bakken. Feit is dat er dit jaar 96 Zwolse bakken zijn afgevoerd en er per 20-7-2011 in totaal 104 bakken Dgr/Wgm op de rol staan (daarvan zijn er reeds 32 afgevoerd).Verder komen er tzt nog 27 bakken uit den lande naar de Dgr. Mt heeft 52 bakken staan en On heeft er 56 staan. Tel uit je winst.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-07-2011 21:10:58
broek53
broek53
Blijft het feit dat het in het door dlm4yjp aangehaalde en doorgestuurde artikel om 600 bakken gaat - of dat nou grootspraak van de sloper is of niet. Ik weet wel dat het bij de aanbesteding destijds ging om (zoals Tim zei) een raamcontract voor alles dat de komende jaren gesloopt zal worden. Daar zat het hele park mat '64 in (dus ook de stellen die nu nog rijden) en de resterende DE3-en (!). En verder alles wat er zoal aan schadematerieel gesloopt zou kunnen gaan worden. Werden de Bs-en en DDM/DDAR-rijtuigen op de Wgm destijds ook niet door Beelen gesloopt?

Laatst bewerkt door broek53 op 21-07-2011 21:34
 

21-07-2011 21:16:29
dlm4yjp
dlm4yjp
Kan het anders niet zo zijn dat het sloopcontract uit meerdere types bestond en omdat het groot en deels om mat'64 hier een "stempel" van 600 bakken mat'64 is van gekomen?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-07-2011 21:34:55
timtrein
timtrein
335 bakken van Rob, nog ongeveer 80+60 rondrijdend (nee ik ga ze niet tellen) en wat losse meuk dan kom je net aan 500. Ik meende dat we die conclusie al eens eerder hadden getrokken, of zal NSR optimistisch als altijd ook vast ICK of DDM-1 in de deal hebben meegenomen? We wachten gewoon af, dit is nu wel genoeg uitgekauwd denk ik!  

21-07-2011 21:47:51
dlm4yjp
dlm4yjp
En toch kon ik het niet laten: in totaal gaat het dus om 616 (31xT, 246xV) bakken, echter heeft simmeren/beelen (vermoedelijk) simpelweg de sloop van 2004 ook meegerekend (dus eigenlijk zouden het nu grofweg 542 moeten zijn).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-07-2011 21:56:46
thom
thom
In 2004 werd er nog niks gesloopt bij van Simmeren maar volgens mij zijn de toen afgevoerde Victors slachtoffer van de Firma Hoeben geweest.  

22-07-2011 00:52:49
lw-o
lw-o
plus dat er in de afgelopen 47 jaar ook wel eens ergens een bakje vroegtijdig is overleden  

22-07-2011 09:52:44
rob46
rob46
Quote
thom (do 21 jul 2011 21:56:46 https://www.somda.nl/forum/2078/p346769/): In 2004 werd er nog niks gesloopt bij van Simmeren maar volgens mij zijn de toen afgevoerde Victors slachtoffer van de Firma Hoeben geweest.
Klopt, die serie is in 2004 onder contract van Hoeben/Hasselt(Ov) en op het terrein bij Dotremont in Mtrrix gesloopt. Alle losse schadebakken uit Zp en Hlm door Vlasman Apn.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-07-2011 11:15:52
broek53
broek53
Er wordt tempo gemaakt: maandag en woensdag vertrekken er weer 6 bakken per dag van de Watergraafsmeer naar Groningen.  

24-07-2011 17:32:28
treintim
treintim
Waarbij a.s. woensdag de groene Plan V zal vertrekken naar de sloper.  


24-07-2011 19:09:36
AgentX
AgentX
Hoe weet je dat?  

24-07-2011 19:21:07
aarclay
aarclay
Er vanuitgaande dat het de Haarlemse Plan-V is.


Choo choo.....
 

24-07-2011 20:26:04
HansBeeker
HansBeeker
419 staat nog in Ldd.  

24-07-2011 20:56:27
thom
thom
Quote
AgentX (zo 24 jul 2011 19:09:36 https://www.somda.nl/forum/2078/p347198/): Hoe weet je dat?

Is het misschien een idee om soms, eens iets niet te vragen...?
 

24-07-2011 22:14:12
treintim
treintim
Quote
aarclay (zo 24 jul 2011 19:21:07 https://www.somda.nl/forum/2078/p347202/): Er vanuitgaande dat het de Haarlemse Plan-V is.


Uiteraard..
@AgentX: dat zeg ik niet.
 

24-07-2011 22:55:15
tjabbe73
tjabbe73
Quote
thom (zo 24 jul 2011 20:56:27 https://www.somda.nl/forum/2078/p347216/):
Quote
AgentX (zo 24 jul 2011 19:09:36 https://www.somda.nl/forum/2078/p347198/): Hoe weet je dat?

Is het misschien een idee om soms, eens iets niet te vragen...?

Of niet te reageren op elke reactie......%05%
 

25-07-2011 13:47:04
rob46
rob46
Vanmorgen zijn de 470 en de groene BPk 916 naar SimmereN Gn vertrokken.
Dit waren voorlopig de laatste transporten uit de Wgm, mede als gevolg van de naderende vakantieperiode.

Laatst bewerkt door rob46 op 25-07-2011 13:47


57 jaar OV-fotografie.
 

25-07-2011 14:17:21
ruysdael
ruysdael
Quote
lex_t (vr 15 jul 2011 14:23:56 https://www.somda.nl/forum/2078/p345944/): Volgens mij hadden ze geen onhandiger oplaadplek kunnen bedenken..
http://www.at5.nl/gespot/65446/trein-midden-op-straat
Het kreng moet dwars door Oost!
Zie ik nu goed dat het convooi over de trambaan Insulindeweg gaat? Of mag dat met 'convoi exceptionell'? Heb al boze stemmen gehoord van mensen die erachter vast stonden met de tram, omdat het transport nogal moeite had met de bocht tussen de haltes Soembawastraat en Insulindeweg... Had het wel willen zien. Komen er nog meer van dit soort transportjes?
 

25-07-2011 14:18:47
2296
2296
Ja er komen er nog genoeg. Staan nog een aantal Plan T stellen op de Wgm.  

25-07-2011 14:31:45
salieri
salieri
Quote
rob46 (ma 25 jul 2011 13:47:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p347336/): Vanmorgen zijn de 470 en de groene BPk 916 naar SimmereN Gn vertrokken.
Dit waren voorlopig de laatste transporten uit de Wgm, mede als gevolg van de naderende vakantieperiode.
Check van de groene BPk te Groningen. Het was ook heel toevallig dat ik hem net op de snelweg tegen moest komen, dus ben snel met mijn ouders (zij hebben daarheen gereden 'onder dwang'%08%) naar Simmmeren gegaan. Foto's volgen later.
 

25-07-2011 14:41:37
pvduin
pvduin
Quote
maccerr: Zie ik nu goed dat het convooi over de trambaan Insulindeweg gaat? Of mag dat met 'convoi exceptionell'? Heb al boze stemmen gehoord van mensen die erachter vast stonden met de tram, omdat het transport nogal moeite had met de bocht tussen de haltes Soembawastraat en Insulindeweg... Had het wel willen zien. Komen er nog meer van dit soort transportjes?
Convooi had ook aardig wat problemen om de hoek Molukkenstraat Insulindestraat door te komen, ondanks gebruik van de trambaan. Twee dienders der KLPD stonden er driftig foto's van te maken. En boze stemmen... ik zag alleen maar mensen die zich een nekhernia draaiden om te zien wat daar nou voorbij kwam. Overigens draagt de BPk 916 aan 1 zijde het nummer 852, is het stel officieel omgenummerd geweest?
 

25-07-2011 14:43:38
robbertc
robbertc
Ook redelijk opzichtig: http://lockerz.com/s/123504291  

25-07-2011 14:58:10
broek53
broek53
852/916: Er staat mij bij dat het destijds de bedoeling was om een 852 te maken uit de goede bakken van twee stellen met brandschade, dus de ABk 852 en BPk 916. Dat is niet ten uitvoer gebracht (en hoe serieus het plan was, weet ik niet), maar ik denk dat men in Haarlem in ieder geval vast het goede nummer erop gezet heeft om verwarring te voorkomen.
Formeel vernummerd is er in ieder geval niet, al was het maar omdat dat pas gebeurt als een stel in gewijzigde samenstelling op de baan komt.
 

25-07-2011 15:07:20
rob46
rob46
Ook de sloper houdt een afvoeradministratie bij en heeft voor afvoer van de BPk 916 het nummer 852 gebruikt, zo stond ie ook administratief te boek op de Dgr. De sloper heeft dus op de Wgm dit nummer erop gekalkt.

Laatst bewerkt door rob46 op 25-07-2011 15:08


57 jaar OV-fotografie.
 

25-07-2011 16:48:40
salieri
salieri
Hier de link naar een viertal foto's van de BPk 916. Op de andere kant staat het nummer wat Rob46 beschreven heeft. Deze is niet te zien op deze foto's, maar vanaf de plaats waar ik hem zag stond het er met oranje kleur op.

http://www.flickr.com/photos/dh3206/5973865907/in/photostream

PS: het zijn geen fotografische hoogstandjes, maar ik vind ze toch aardig gelukt.

Laatst bewerkt door salieri op 25-07-2011 16:49
 

25-07-2011 17:41:52
treintim
treintim
Quote
rob46 (ma 25 jul 2011 13:47:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p347336/): Vanmorgen zijn de 470 en de groene BPk 916 naar SimmereN Gn vertrokken.
Dit waren voorlopig de laatste transporten uit de Wgm, mede als gevolg van de naderende vakantieperiode.


Mm, dat is dan vreemd, daar Broek53 en ik een andere bron hadden die vertelde juist over dat er deze week zowel op maandag als woensdag transporten zouden zijn (en woensdag de groene).
Maarja, de praktijk is blijkbaar weerbarstig.
 

25-07-2011 17:47:33
broek53
broek53
Van alle transporten over de weg en over de rails heb ik zo ongeveer voor de helft in eerste instantie iets anders vernomen dan er uiteindelijk is gebeurd - en dan pleeg ik nog niet eens mededelingen type roddel door te geven. Het is een dynamisch gebeuren, zullen we maar zeggen.  

25-07-2011 17:55:09
treintim
treintim
Klopt, precies hetzelfde verhaal voor mij, mijn (betrouwbare) bron zei eerder precies hetzelfde als die van jou (wat dus achteraf niet blijkt te kloppen inderdaad, maar helaas).

Laatst bewerkt door treintim op 25-07-2011 17:56
 

25-07-2011 18:02:09
salieri
salieri
Ach, gelukkig hebben we de foto's nog%08%
Maar kan begrijpen dat het toch wel jammer is, dat je je instelt op de woensdag en dat het dan vandaag toch zo ver is. Ik zat met dezelfde verbazing te kijken toen ik hem tegen kwam op de A7. We stonden toevallig beiden stil voor een verkeerslicht, maar wij mochten eerder%02%
 

25-07-2011 18:55:31
AgentX
AgentX
Quote
treintim (ma 25 jul 2011 17:55:09 https://www.somda.nl/forum/2078/p347392/): Klopt, precies hetzelfde verhaal voor mij, mijn (betrouwbare) bron zei eerder precies hetzelfde als die van jou (wat dus achteraf niet blijkt te kloppen inderdaad, maar helaas).


Ik wil niet vervelend doen maar begrijp je mijn vraag nu?

Quote
AgentX (zo 24 jul 2011 19:09:36 https://www.somda.nl/forum/2078/p347198/): Hoe weet je dat?
 

25-07-2011 19:17:47
treintim
treintim
Nee, je vraagt Broek53 toch ook niet naar zijn bron? Ik bevestigde hem alleen en gaf de aanvulling dat de groene woensdag zou moeten.
Conclusie dat Broek53 en ik bronnen hadden, die allebei hetzelfde zeiden... Voor mijzelf kan ik echt wel uitmaken of ik een betrouwbare bron heb of niet, zonder dat die hele bron geopenbaard moet worden op een forum.
Dat het achteraf anders is gelopen, doet daar niet aan af. ´k Vermeld wat een bron zegt, en alleen als een betrouwbare bron het zegt. Dat betrouwbare bronnen er ook wel eens naast kunnen zitten, is in het verleden ook wel een enkele keer gebleken en nu dus helaas ook eens een keertje. Maar dat doet niets af aan de betrouwbaarheid van een bron. Planningen kunnen namelijk ook wijzigen t.o.v. een oorspronkelijke planning... (zoals nu allicht gebeurd is). Als de bron de oorspronkelijke planning heeft doorgegeven, en stel dat deze is gewijzigd, dan kan het te laat zijn... maar dat hoeft dan nog niet per definitie te betekenen dat de bron gelogen heeft.
Tevens is het in de hobbywereld zeer ongebruikelijk om naar elkaars bronnen te vragen, en volgens mij gebeurt dat in de journalistiek etc. evenmin.

Laatst bewerkt door treintim op 25-07-2011 19:25
 

25-07-2011 19:34:24
thom
thom
Zowieso lijkt het me voor zich spreken dat de mensen die iets melden [Oa Michiel en Tim] dat altijd doen naar wat zij weten, maar dat altijd onder voorbehoud doen.

Als ze allene zouden posten, waarvan ze 100% zeker weten dat het ook gebeurt, is dat of 5 minuten van te voren pas, of helemaal niks meer

Daarnaast, stel je eens voor dat er een spotterstijdperk was zónder internet, en die mensen gewoon langs de baan gingen staan, en op goed geluk afwachtte wat er allemaal hun lens ging passeren %08%

Laatst bewerkt door thom op 25-07-2011 19:37
 

25-07-2011 19:37:50
rob46
rob46
Quote
treintim (ma 25 jul 2011 17:55:09 https://www.somda.nl/forum/2078/p347392/): Klopt, precies hetzelfde verhaal voor mij, mijn (betrouwbare) bron zei eerder precies hetzelfde als die van jou (wat dus achteraf niet blijkt te kloppen inderdaad, maar helaas).
Ik loop al een paar jaar mee in deze wereld en daarom is het ook niet verstandig om elk bericht dat je ontvangt meteen op Somda te droppen. Hoef je achteraf ook niets te verantwoorden en zet je de meute niet op het verkeerde been. De meldingen van Tim/Michiel waren overigens correct maar zijn vandaag achterhaald.

Laatst bewerkt door rob46 op 25-07-2011 20:43


57 jaar OV-fotografie.
 

25-07-2011 21:01:11
AgentX
AgentX
Wat maken we er weer een verhaal van zeg. @Tim ik begrijp best hoe het werkt hoor, "dat zeg ik niet" was genoeg geweest. Om bronnen vragen mag toch? Dat je die niet openbaart moet je zelf weten.

Maar goed, laten we het hier maar bij laten en terug gaan naar de ontwikkelingen van het Mat '64.
 

25-07-2011 21:06:48
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: en nu weer on-topic verder a.u.b..


Groet, Spiketrain
 

26-07-2011 17:25:27
rob46
rob46
Nadat hier niet nader te noemen problemen omtrent het hele sloopgebeuren zijn opgelost volgt er deze week nog 1 transport voor de vakantieperiode. Morgen gaan de ABk 852 en PlanT 509 op reis.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-07-2011 17:39:23
nohab
nohab
De 531 is naar de locatie naast de wasmachine verhuisd zag ik net (17:15).  

26-07-2011 21:00:38
rob46
rob46
Vanavond bracht VR203-3 resp. PlanV 471+865+854+863+849 als tr. 51925 vanuit Nm naar de Dgr. Rest nog op locatie Nm de 526.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-07-2011 23:04:23
lw-o
lw-o
heeft iemand toevallig een overzicht wat er nu nog in den lande staat aan sloopbaar mat'64? d.w.z. waar toestemming voor is om te slopen en dus niet de bakken die in geval van nood weer terugkeren op de baan.  

26-07-2011 23:12:21
treintim
treintim
Quote
rob46 (di 26 jul 2011 17:25:27 https://www.somda.nl/forum/2078/p347567/): Morgen gaan de ABk 852 en PlanT 509 op reis.


Het is en blijft me een verhaal... mijn betrouwbare bron spreekt dit zojuist tegen en heeft het erover dat a.s. donderdag pas 6 bakken ri. sloper vertrekken. Daarna 3 weken bouwvak. Enfin, we zullen zien, mocht er morgen niks gebeuren, dan weten we wanneer wel.

Laatst bewerkt door treintim op 26-07-2011 23:27
 

27-07-2011 00:33:46
broek53
broek53
Het enige waar alle bronnen het over eens zijn, is de bouwvak - althans het feit dat na deze week Simmeren een week of drie a vier niet zal slopen %05%

Laatst bewerkt door broek53 op 27-07-2011 00:34
 

27-07-2011 08:54:19
rob46
rob46
Quote
treintim (di 26 jul 2011 23:12:21 https://www.somda.nl/forum/2078/p347616/):
Quote
rob46 (di 26 jul 2011 17:25:27 https://www.somda.nl/forum/2078/p347567/): Morgen gaan de ABk 852 en PlanT 509 op reis.


Het is en blijft me een verhaal... mijn betrouwbare bron spreekt dit zojuist tegen en heeft het erover dat a.s. donderdag pas 6 bakken ri. sloper vertrekken. Daarna 3 weken bouwvak. Enfin, we zullen zien, mocht er morgen niks gebeuren, dan weten we wanneer wel.
Check, inderdaad donderdag geworden.


57 jaar OV-fotografie.
 

27-07-2011 12:20:49
103 220-0
103 220-0
Quote
rob46 (di 26 jul 2011 21:00:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p347600/): Vanavond bracht VR203-3 resp. PlanV 471+865+854+863+849 als tr. 51925 vanuit Nm naar de Dgr. Rest nog op locatie Nm de 526.
Vanavond brengt of gisteravond bracht... wat moet het zijn?
 

27-07-2011 15:18:06
jorgo
jorgo
Allebei niet lijkt me? Niet zo'n mooi Nederlands misschien, maar als je om 21:00 typt dat er om 19:00 is iets gebeurd kan 'vanavond bracht' best.  

28-07-2011 18:33:12
rob46
rob46
Vandaag werd een aantal terzijde gestelde PlanV's te On door een VR203 heen en weer gesleept teneinde de stellen rij/rolvaardig te houden.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-07-2011 19:31:34
2296
2296
Vandaag zijn de ene overgebleven groene Abk 852 en de 509 op transport gegaan naar Groningen.  

28-07-2011 20:38:25
wilcot
wilcot
Quote
rob46 (di 26 jul 2011 21:00:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p347600/): Vanavond bracht VR203-3 resp. PlanV 471+865+854+863+849 als tr. 51925 vanuit Nm naar de Dgr. Rest nog op locatie Nm de 526.


Was vandaag te Nm maar de 526 staat niet meer bij de ICk's. Is hij ook al weggehaald?
 

28-07-2011 21:23:41
rob46
rob46
Nee hoor, die kan zomaar in Nm verplaatst zijn maar is niet naar de Dgr gekomen.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-07-2011 22:23:16
wilcot
wilcot
Hij staat niet bij station Nm. zou hij verplaatst kunnen zijn naar de rep? Daar bij het voorbij komen alleen VIRM gezien.  

28-07-2011 23:07:55
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer langs de overkant van Overdie geweest en ten opzichte van mijn vorige waarneming https://www.somda.nl/forum/2078/p341747/Ontwikkelingen+Mat%2764/ is er wat veranderd: van de 9 bakken die in 2 lagen waren verdeeld (5 op de onderste en 4 erboven), zijn nu nog 4 bakken over. Volgens nog onbevestigde bronnen wordt er daar alsnog gesloopt.  

31-07-2011 22:04:31
2296
2296
Vreemd. Ben er vorige week (zaterdag 23-7-2011) geweest en toen waren er 9 bakken. Onder 5 en daarboven op 4. Wel lag er aan beide kanten een grote berg schroot. Wellicht heeft er een boot/wat anders voor gelegen waardoor onderste rij niet te zien was. Bij mij weten wordt daar geen Mat 64 gesloopt.

Laatst bewerkt door 2296 op 31-07-2011 22:37
 

01-08-2011 01:16:19
tonnie12
tonnie12
Quote
wilcot (do 28 jul 2011 20:38:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p347828/):
Quote
rob46 (di 26 jul 2011 21:00:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p347600/): Vanavond bracht VR203-3 resp. PlanV 471+865+854+863+849 als tr. 51925 vanuit Nm naar de Dgr. Rest nog op locatie Nm de 526.


Was vandaag te Nm maar de 526 staat niet meer bij de ICk's. Is hij ook al weggehaald?
526 staat nog in nijmegen tussen de ICK,s. vanuit de koninginnelaan gaat men '.n zijstraatje in en een zandpad omhoog en dan kun je de 526 gedeeltelijk zien staan. sik 314 staat erook voor de ICK's
 

01-08-2011 13:52:26
vrijgezel
vrijgezel
Quote
2296 (zo 31 jul 2011 22:04:31 https://www.somda.nl/forum/2078/p348344/): Vreemd. Ben er vorige week (zaterdag 23-7-2011) geweest en toen waren er 9 bakken. Onder 5 en daarboven op 4. Wel lag er aan beide kanten een grote berg schroot. Wellicht heeft er een boot/wat anders voor gelegen waardoor onderste rij niet te zien was. Bij mij weten wordt daar geen Mat 64 gesloopt.


Vandaag weer langs geweest en inderdaad 9 bakken verdeeld in 5 onder en 4 boven. Ik vermoed dat bij mijn vorige waarneming iets voor gelegen heeft wat het uitzicht belemmerde en het slechte weer van vorige week deed de rest.
 

01-08-2011 13:59:39
rob46
rob46
Er mogen daar overigens geen asbesthoudende stellen worden gesloopt omdat er slechts 1 sloopvergunning aan Beelen is verleend, namelijk bij SimmereN te Gn. Alleen transport over water naar Gn behoort tzt nog tot de mogelijkheden.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-08-2011 14:15:23
rob46
rob46
Vanmiddag brengt NSR 1778+NT710 de combi 520+524+827 vanaf de Dgr naar de Wgm, gezien de uitloop op de Wgm zal dat ergens tussen 15.00/16.00 worden.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-08-2011 20:03


57 jaar OV-fotografie.
 

02-08-2011 21:10:02
limbotrein
limbotrein
Hoorde vandaag op L1 en las in de Limburger dat vanaf september het mat64
grotendeels in 5200,6800 en 6900 serie wordt vevangen door SGMm en slt.

Ik weet niet of dit klopt .
Ze zouden het van NS ghoord hebben.(bron).

Ik ben benieuwd
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl