Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
14-04-2011 09:41:51
stefanvdw
stefanvdw
Inmiddels zijn vannacht ook de 912+906+919 overgebracht naar Mt. Stel 913 is gisteravond overgebracht van Hrl naar Mt en daarbij staan alle NSR stellen 841-920 nu terzijde.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 14-04-2011 09:42
 

14-04-2011 14:36:14
aarclay
aarclay
In een besloten forum op Tweakers las ik van iemand een reactie dat er een trein op een oplegger gespot is. Blijkbaar is wordt er weer wat vervoerd naar Simmeren.

Geen idee welk nummer...


Choo choo.....
 

14-04-2011 15:21:45
treintim
treintim
Zie OD-topic van vandaag, betreft de nummers 510 en 802 dus.  

14-04-2011 16:42:45
rob46
rob46
Vandaag zijn de 801+510 via Zlkatw naar Gn afgevoerd, dus geen 802. Voor een kleine indruk zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5618962211/in/photostream

Laatst bewerkt door rob46 op 14-04-2011 17:53


57 jaar OV-fotografie.
 


14-04-2011 19:59:46
himym
himym
Zag net te On witte stickers (met rode rand) op de cabinedeuren zitten op de gestalde V'tjes, waar zijn deze voor of wat staat erop?  

14-04-2011 20:09:36
mvd
mvd
"Materieel niet inzetbaar".


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

15-04-2011 13:33:49
AgentX
AgentX
Waarschijnlijk om te voorkomen dat een MCN die zijn hoofd er niet bij heeft dat ding meeneemt voor een REIZ  

15-04-2011 14:45:26
279
279
een rit of een reis?  

15-04-2011 14:54:24
plant
plant
REIZ is een soort 'treinnummer' dat hier op somda gebruikt wordt om een rit bestemd voor reizigers aan te duiden.


Youri
 

15-04-2011 15:08:04
mich
mich
REIZ is vakjargon voor machinisten.  

15-04-2011 15:33:33
jorgo
jorgo
In Mt staat behalve de collectie V's ook tenminste een 1700 met dergelijke stickers. Wit met een rood randje, he?  

15-04-2011 15:39:07
treintim
treintim
Ja, zie: http://www.kevinevers.nl/IMG_4484.JPG  

15-04-2011 16:45:26
aarclay
aarclay
Wat is de betekenis van REIZ, als het een afkorting is?

R..
E...
In
Zet(ten)

:?


Choo choo.....
 

15-04-2011 16:49:29
ruysdael
ruysdael
Reizigerstrein?  

15-04-2011 16:51:19
mren
mren
Reizigers

Enz. is ook gewoon een afkorting voor 'enzovoorts'. Verder vermoed ik dat het gewoon een somdaterm is ipv vakjargon.
 

15-04-2011 21:15:47
AgentX
AgentX
Geen idee of het vakjargon is, ik heb geen kennis op dat gebied. Wel weet ik dat REIZ een officieel treinnummer hier op SOMDA is, die ook te gebruiken is bij het invoeren van spots wanneer je het treinnummer niet weet.

Om hier even een duidelijke punt achter te zetten: REIZ is de Somda-afkorting voor Reizigerstrein.
 

16-04-2011 03:19:36
thom
thom
REIZ bestaat in de echte spoorwereld simpelweg niet, immers rijdt er géén enkele trein zonder treinnummer
En REIZ op Somda, betekend nl niks meer dan een trein waarvan het treinnummer niet bekend is. En dat is iets wat in de echte spoorwereld natuurlijk helemaal niet kan

Die stickers zijn er gewoon voor om aan te duiden dat het beplakte materieel niet meer in onderhoud is en niet inzetbaar is en dus niet op eigen kracht gebruikt dient te worden.

Laatst bewerkt door thom op 16-04-2011 03:23
 

19-04-2011 22:47:28
broek53
broek53
Het topic een paar keer nagevlooid hebbend, mis ik nog ergens de terzijde stelling van de 889 en 896, die begin april nog actief waren. Weet iemand wanneer die waar terecht zijn gekomen?
Verder vroeg ik mij af of de 880 nog bij de Zaanstraat staat en de 870 in Eindhoven (die laatste is 16 april ook gespot in Maastricht).
Bij voorbaat dank!
 

19-04-2011 23:09:00
kevinevers
kevinevers
Ik weet niet of het al eerder was gemeld maar de 870 had op 8 februari 2011 een botsing met stel 457 in Ehv.  

19-04-2011 23:13:52
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (di 19 apr 2011 22:47:28 https://www.somda.nl/forum/2078/p330548/): Het topic een paar keer nagevlooid hebbend, mis ik nog ergens de terzijde stelling van de 889 en 896, die begin april nog actief waren. Weet iemand wanneer die waar terecht zijn gekomen?
Verder vroeg ik mij af of de 880 nog bij de Zaanstraat staat en de 870 in Eindhoven (die laatste is 16 april ook gespot in Maastricht).
Bij voorbaat dank!

Van de 880 weet ik zeker dat deze nog op de Zaanstraat staat (sinds 14/3).
De 889 is op 6/4 van Aswplz naar On gegaan.
De 896 is nog rijdend gesignaleerd op 6/4 en op 7/4 meldde ik dit stel als zijnde niet actief. Ik vermoed dus dat 6/4 de laatste dag is geweest voor dit stel.
Van de 870 weet ik het niet.
 

20-04-2011 20:07:30
broek53
broek53
Blijft dus over de vraag waar de 896 is gebleven en of de vraag of de 870 nog in Eindhoven staat. Iemand die het weet?  

20-04-2011 20:31:06
Pim530
Pim530
En weet iemand welke 400 al een tijdje in On staat?  

20-04-2011 21:10:15
spoorwegen
spoorwegen
Hier bij de vraag over de 870 zaterdag 16e staat in Ehv!!!

Laatst bewerkt door spoorwegen op 20-04-2011 21:10
 

20-04-2011 21:24:17
broek53
broek53
Ik zie het. Gisteren stond er ook een spot van de 870 op de 16e in Maastricht, vandaar de vraag. Maar die spot is weg, dus zo klopt het weer %02%.

Voor het behoud van het overzicht is het misschien dienstig om hier ook de slooptransporten te noemen? Vandaag zijn de 511 en 835 in Katwolde opgeladen...

Laatst bewerkt door SleutelMan op 21-04-2011 01:17
 

20-04-2011 22:40:13
Bob1991
Bob1991
Lijkt me een goed idee om de slooptransporten te vermelden ja. Kan er geen twijfel meer over bestaan welke stellen voorgoed weg zijn, en welke nog niet..  

20-04-2011 23:04:16
robbertc
robbertc
Komen de stellen die naar de sloper gaan van Zlr of Zlge?  

21-04-2011 08:32:08
stefanvdw
stefanvdw
Die komen vanaf GE. Meestal als er 's ochtends een transport is geweest naar Katwolde zie ik 's middags ook gelijk weer het Nedtrain locje naar Zlr rijden om een of meerdere stellen op te pikken en naar Zlge te brengen. Op Zlge worden de stellen transportgereed gemaakt en vanaf daar naar de haven gebracht.

De 896 zou nog in Ehv moeten staan trouwens, nadat hij daar op 6-4 is uitgelopen na 9669a gereden te hebben is er geen activiteit meer gemeld met dat stel.

De 457 is 16-4 op eigen kracht van Ehv naar Mt gereden

Laatst bewerkt door stefanvdw op 21-04-2011 11:25
 

21-04-2011 09:08:36
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
broek53 (wo 20 apr 2011 21:24:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p330764/): Ik zie het. Gisteren stond er ook een spot van de 870 op de 16e in Maastricht, vandaar de vraag. Maar die spot is weg, dus zo klopt het weer %02%.
En nu met zekerheid, gisteren (20-04) stond de 870 nog steeds in Ehv.
 

21-04-2011 17:14:01
spoorwegen
spoorwegen
Klopt dat er 25 stellen Plan V staan in Mt?

Laatst bewerkt door spoorwegen op 21-04-2011 17:14
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-04-2011 17:31:08
nohab
nohab
De 449 stond om 17:00 op Wgm te glimmen alsof ie net gereviseerd is. Zit geen spatje op! De 812 en 817 zijn daar al van aardig wat onderdelen ontdaan.

Laatst bewerkt door nohab op 21-04-2011 17:31
 

21-04-2011 17:48:05
broek53
broek53
Vanmorgen stonden de 516 en twee uitgebleekte tweetjes niet meer achter (aan de zijkant van) de werkplaats Zaanstraat, maar op het opstelterrein.  

21-04-2011 17:51:21
nls911
nls911
Een van de tweetjes zal de 857 zijn. Die stond vanaf Asd gezien voor de 516 op hetzelfde spoor voordat ze nu zijn verplaatst.  

21-04-2011 17:55:38
Rolffiej19
Rolffiej19
Klopt die worden deze week waarschijnlijk nog naar de dijksgracht gebracht 516,857,507,528 zo ie zo


MCN ASD
 

21-04-2011 18:04:52
nls911
nls911
Is daar dan nog wel plaats met al die 17/1800 occasions? Weet je toevallig ook welk ander V'tje op de Zaanstraat staat?  

21-04-2011 19:21:17
6414
6414
Quote
Rolffiej19 (do 21 apr 2011 17:55:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p330891/): Klopt die worden deze week waarschijnlijk nog naar de dijksgracht gebracht 516,857,507,528 zo ie zo
Wat is het idee erachter om die naar de Dgr te brengen, en niet gelijk naar Zlr? Daar zou toch weer ruimte moeten zijn met het slopen van diverse T's en V's.
 

21-04-2011 20:56:50
Rolffiej19
Rolffiej19
Volgens mij staan de 836+831 er ook nog als ik me niet vergis , en de reden voor de dijksgracht geen id waarom


MCN ASD
 

21-04-2011 21:03:20
broek53
broek53
Zou het kunnen zijn dat er ruimte gemaakt wordt bij de Zaanstraat voor de ontvangst van de laatste DDM-1-stammen? In Amersfoort en op de Watergraafsmeer staan er namelijk nog twee.  

21-04-2011 21:05:05
Rolffiej19
Rolffiej19
hah jij mag niet meer gokken %08%


MCN ASD
 

22-04-2011 17:49:40
mvd
mvd
Quote
broek53 (wo 20 apr 2011 21:24:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p330764/): Ik zie het. Gisteren stond er ook een spot van de 870 op de 16e in Maastricht, vandaar de vraag. Maar die spot is weg, dus zo klopt het weer %02%.
Ik had inderdaad een tik/kijkfout gemaakt en daarom is de spot uit Mt verwijderd .
Quote
spoorwegen (do 21 apr 2011 17:14:01 https://www.somda.nl/forum/2078/p330882/): Klopt dat er 25 stellen Plan V staan in Mt?
Tijdens het tellen ben ik inderdaad uitgekomen op 25 stellen.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

22-04-2011 22:48:44
spoorwegen
spoorwegen
Staan deze stellen in Mt 859 897 879 925 918 910
914 909 905?
 

22-04-2011 23:59:14
broek53
broek53
Mijn administratie, samengesteld uit de meldingen op somda, omvat 26 stellen die in Maastricht terzijde zouden staan:
841, 850, 853, 859, 864, 877, 879, 884, 887, 890, 897, 901, 904 - 910, 912 - 914, 917 - 920.
Iemand daar correcties op?
 

24-04-2011 12:25:08
jorgo
jorgo
Ik zag daar een paar dagen geleden meen ik ook de 450, gekoppeld aan een van je genoemde stellen, stroomafnemers omlaag. Sinds half april niet meer gespot.  

24-04-2011 14:33:53
maxje
maxje
Ja er staat daar een 4xx. Het exacte nummer weet ik ook niet. Maar het viel mij ook gelijk op toen ik in Mt aankwam donderdag. Ik vond het al zo raar dat die tussen de buitendienstgestelde stellen stond.

Laatst bewerkt door maxje op 24-04-2011 14:35
 

24-04-2011 19:05:17
thom
thom
Staat me niet iets bij van een gevalletje schade/brandje?  

25-04-2011 15:31:00
ZJ37
ZJ37
Quote
jorgo (zo 24 apr 2011 12:25:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p331236/): Ik zag daar een paar dagen geleden meen ik ook de 450, gekoppeld aan een van je genoemde stellen, stroomafnemers omlaag. Sinds half april niet meer gespot.
Volgens mij is er weinig met het stel aan de hand, het kwam namelijk op 21/4 op eigen kracht van Rsd naar Mt na een inzet in de 12100.
 

25-04-2011 15:50:33
broek53
broek53
In Haarlem is DDAR 7870 gisteren in zijdelingse aanrijding met de 936 gekomen. Treeplanken en raamsponningen gesneuveld. Of de 936 dat zal overleven, staat nog te bezien.
@edit: stel wordt in het RB binnengenomen en waarschijnlijk hersteld.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-04-2011 20:26
 

25-04-2011 19:41:21
spoorwegen
spoorwegen
Als ik tel kom ik op 25 stellen uit welke mis ik dan???%05%

Laatst bewerkt door spoorwegen op 25-04-2011 19:45
 

25-04-2011 20:38:01
maigoda
maigoda
Gek, als ik de stellen die Broek53 opnoemt gaat tellen, kom ik wel op 26...:

1. 841
2. 850
3. 853
4. 859
5. 864
6. 877
7. 879
8. 884
9. 887
10. 890
11. 897
12. 901
13. 904
14. 905
15. 906
16. 907
17. 908
18. 909
19. 910
20. 912
21. 913
22. 914
23. 917
24. 918
25. 919
26. 920


Groetjes,
Emiel
 

25-04-2011 20:51:53
spoorwegen
spoorwegen
Bedankt%05%%05% de 890 was de laastste die ik moest hebben  

25-04-2011 21:51:59
Bob1991
Bob1991
Mooi om te lezen dat de 936 waarschijnlijk toch nog wordt hersteld, er zijn er al zo weinig over. De resterende stellen zijn blijkbaar de komende tijd toch nog wel even benodigd..  

25-04-2011 22:08:08
Pim530
Pim530
Ik vrees eerder dat dit is omdat de 936 tot de Turbo-famillie behoort, en men die stellen wellicht wil bewaren als reserve (zowel Emn als eventueel niet-Emn)  

26-04-2011 09:42:46
elizabeth
elizabeth
Zo ver ik weet heeft de 936 schijfremmen en is dat het eniste afwijkends aan het stel. Maar ik kan het mis hebben. Want de turbo stellen lopen van 950 t/m 965


jaapfan.
 

26-04-2011 10:30:43
Jannn2009
Jannn2009
Nee, dit is gewoon (zoals gezegd) vanaf nummer 936.  

26-04-2011 10:32:06
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
De vast inzetbare stellen (met bestickering) zijn inderdaad de 950 t/m 965, maar de 936 t/m 949 hebben ook de rijstand PZ3 vrijgeschakeld, maar worden beschouwd als reserve. (In de praktijk worden die stellen willekeurig ingezet door het gehele land).  


26-04-2011 12:12:45
maigoda
maigoda
Kortweg gezegd: alle schijfremstellen hebben een bruikbare PZ3-stand. Hoewel bij de 897 de PZ3-stand ook bruikbaar was.
Groetjes,
Emiel
 

26-04-2011 12:26:49
ruysdael
ruysdael
Goed nieuws voor de 951: die stond gisteren buiten in Hlm aan de Zvt-kant, hersteld.  

26-04-2011 14:29:59
Bob1991
Bob1991
Wat was er eigenlijk gebeurd met de 951? Kan het nergens vinden in het topic.

Laatst bewerkt door Bob1991 op 26-04-2011 14:30
 

26-04-2011 14:34:57
stefanvdw
stefanvdw
Zie https://www.somda.nl/forum/2078/p327741/ en het bericht van jochem daaronder.  

27-04-2011 09:53:43
stefanvdw
stefanvdw
De 804+515 zijn vandaag (27-4) naar Katwolde gebracht door de NT705.  

27-04-2011 10:36:31
bossie186
bossie186
hoe laat vertrekken die naar Simmeren?  

27-04-2011 10:40:28
daniel81
daniel81
Quote
Pim530 (ma 25 apr 2011 22:08:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p331404/): Ik vrees eerder dat dit is omdat de 936 tot de Turbo-famillie behoort, en men die stellen wellicht wil bewaren als reserve (zowel Emn als eventueel niet-Emn)

Dan zal die schade wel enórm meevallen, anders neem ik toch aan dat het simpeler is om PZ3 vrij te schakelen bij één van de andere stellen.
 

27-04-2011 10:48:16
broek53
broek53
Zeker, te meer daar de 936 ook geen lange levensvooruitzichten meer heeft, denk ik. Uiteindelijk zouden binnen afzienbare tijd alleen de 950-965 nog nodig zijn voor Zwolle - Emmen en meer niet.  

27-04-2011 10:57:14
Noodrem
Noodrem
Op de Zaanstraat opstelsporen staan al twee dagen een combinatie bestaande uit: 2 V'tjes en een T'tje. Als ik het goed heb gezien, is de T de 516.

Wordt deze klaar gemaakt voor transport richting Zl?

Laatst bewerkt door Noodrem op 27-04-2011 10:57
 

27-04-2011 12:30:25
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (wo 27 apr 2011 10:48:16 https://www.somda.nl/forum/2078/p331621/): Zeker, te meer daar de 936 ook geen lange levensvooruitzichten meer heeft, denk ik. Uiteindelijk zouden binnen afzienbare tijd alleen de 950-965 nog nodig zijn voor Zwolle - Emmen en meer niet.
En bovendien duiken er al geregeld niet Emmer V-tjes op tussen Zwolle en Emmen waarmee de dienst blijkbaar ook mee te rijden valt.
 

27-04-2011 12:31:34
rob46
rob46
Quote
bossie186 (wo 27 apr 2011 10:36:31 https://www.somda.nl/forum/2078/p331615/): hoe laat vertrekken die naar Simmeren?
Daar is geen drgl van.....


57 jaar OV-fotografie.
 

27-04-2011 12:35:44
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
Noodrem (wo 27 apr 2011 10:57:14 https://www.somda.nl/forum/2078/p331623/): Op de Zaanstraat opstelsporen staan al twee dagen een combinatie bestaande uit: 2 V'tjes en een T'tje. Als ik het goed heb gezien, is de T de 516.

Wordt deze klaar gemaakt voor transport richting Zl?


Op de zaanstraat staan klaar de :
516+831+836 op het oude wasstraat spoor
885+880 staan voor de loods
507+857 staan binnen in de loods inverband met enige luchtlekage (inmiddels opgelost)

En ze staan allemaal klaar voor vertrek richting de Dijksgracht
Eventueel voor de 885+880 Mt maar daar staat het ook vol dus waar die heen gaan is nog niet zeker ( kunnen wel zelfstandig rijden)


MCN ASD
 

27-04-2011 15:39:10
rjybema
rjybema
Quote
stefanvdw: De 804+515 zijn vandaag (27-4) naar Katwolde gebracht door de NT705.

Dan moet dit dus de 804 zijn http://www.spionkop.nl/TV/Lichtmis.JPG (vanmorgen om half 12).

Laatst bewerkt door rjybema op 27-04-2011 15:42
 

27-04-2011 16:47:40
verschuyl
verschuyl
Heee, Rijdt Bolk uit Almelo nu ook die ritjes? %08% Dacht dat alleen Klomp er was!


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

27-04-2011 21:55:24
rjybema
rjybema
Klopt, ze voeren beide de ritjes uit.
Wel knap dat je dat aan die foto kan zien trouwens...
 

27-04-2011 22:06:06
lw-o
lw-o
iemand enig idee waarom ze nu per vrachtwagen gaan en niet zoals t eerste kwakje per boot?  

27-04-2011 22:06:40
ruysdael
ruysdael
Ik denk dat verschuyl dan wel iemand moet zijn met verstand van zaken  

27-04-2011 22:29:00
maigoda
maigoda
Quote
lw-o (wo 27 apr 2011 22:06:06 https://www.somda.nl/forum/2078/p331778/): iemand enig idee waarom ze nu per vrachtwagen gaan en niet zoals t eerste kwakje per boot?

Ik vermoed een kostenkwestie.
Groetjes,
Emiel
 

27-04-2011 22:29:59
tonnie12
tonnie12
Quote
stefanvdw (wo 27 apr 2011 09:53:43 https://www.somda.nl/forum/2078/p331609/): De 804+515 zijn vandaag (27-4) naar Katwolde gebracht door de NT705.
zijn gisteren al in groningen aangekomen ABk 804 was om 17.00u alzogoed als gesloopt%04%. 515 was nog ongeschonden.
 

27-04-2011 23:09:43
timtrein
timtrein
515, die waagde in 1996/1997 (!) al een poging, maar gaat nu dan uiteindelijk toch echt het loodje leggen!
Naja, 1964-2011 is voor een eenvoudig treinstel ook vrij netjes!
 

27-04-2011 23:21:18
tonnie12
tonnie12
Quote
timtrein (wo 27 apr 2011 23:09:43 https://www.somda.nl/forum/2078/p331795/): 515, die waagde in 1996/1997 (!) al een poging, maar gaat nu dan uiteindelijk toch echt het loodje leggen!
Naja, 1964-2011 is voor een eenvoudig treinstel ook vrij netjes!
je doeld op ongeval in geffen?
 

27-04-2011 23:52:22
ZJ37
ZJ37
In Geffen was met de 512 en bovendien in 1993.  

27-04-2011 23:56:37
maigoda
maigoda
De 515 heeft als eens met brandschade in Zwolle gestaan tussen andere sloopstellen. Het besluit tot renovatie eind jaren 90 heeft het stel uit de as doen herrijzen.
Groetjes,
Emiel
 

28-04-2011 06:14:32
nohab
nohab
De 515 werd op 31-1-1997 door de 957+905 als trein 82197 van Aswplz naar Zlr gesleept met als bestemming sloop als gevolg van brandschade. Maar uiteindelijk ging het dus anders.  

28-04-2011 08:51:38
dh3201
dh3201
De 515 heeft in mei 1996 al met brandschade in Onnen gestaan.


Shqiperise-lopers?
 

28-04-2011 08:53:34
verschuyl
verschuyl
Quote
rjybema (wo 27 apr 2011 21:55:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p331775/): Klopt, ze voeren beide de ritjes uit.
Wel knap dat je dat aan die foto kan zien trouwens...

Ik werk in Almelo vlak bij de Bolk vandaar dat die herkende Maar nu maar weer snel terug naar de Plan V en T, die nu helaas gesloopt worden %04%%04% Is er trouwens al iemand bij die sloperij geweest op zaterdag, zoals dat hier eerder stond dat je daar langs mocht gaan??

Laatst bewerkt door verschuyl op 28-04-2011 08:54


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

28-04-2011 08:58:05
rob46
rob46
Quote
lw-o (wo 27 apr 2011 22:06:06 https://www.somda.nl/forum/2078/p331778/): iemand enig idee waarom ze nu per vrachtwagen gaan en niet zoals t eerste kwakje per boot?
Alleen bij bulkafvoer(18 bakken) per schip is transport goedkoper, gezien de beperkte opslagruimte bij SimmereN (max.8/10 bakken)is dat niet haalbaar. Vandaar dat men vooralsnog voor diepladers heeft gekozen. Nogmaals.......de sloopplek is verboden toegang en wegens asbestgevaar afgesloten met hekken en beschermend zeildoek.!! Aan de overzijde van het water is er zicht op de sloopstellen.

Laatst bewerkt door rob46 op 28-04-2011 09:02


57 jaar OV-fotografie.
 

28-04-2011 09:13:26
dlm4yjp
dlm4yjp
Behalve op Zaterdag schijnbaar...
Want je kan inderdaad nog meekijken zoals hier eerder vermeld is.
Er zullen vast wel voldoende veiligheidsmaatregelen genomen zijn tegen de asbest


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-04-2011 09:34:17
rob46
rob46
Schijnbaar...?? Is dat jouw eigen ervaring of zomaar een idee ??


57 jaar OV-fotografie.
 

28-04-2011 09:34:29
Pim530
Pim530
Ik heb er het laatst achteraan gebeld, zaterdag tot 12 uur zijn we inderdaad welkom.  

28-04-2011 12:57:39
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
rob46 (do 28 apr 2011 09:34:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p331828/): Schijnbaar...?? Is dat jouw eigen ervaring of zomaar een idee ??


Beetje jammer zo'n reactie, het antwoord staat nota bene in dit topic:

Quote
Bob1991 (za 09 apr 2011 11:50:09 https://www.somda.nl/forum/2078/p328674/): Interessant filmpje over Simmeren in ieder geval.
Wel merkwaardig dat je zo'n man in asbestpak aan het werk ziet in de stofwolk, met een aantal meters ernaast de cameraman+ geinterviewde..
(http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=99772)


Bekijk de laatste 10 seconde van het filmpje maar, leek me wel duidelijk

Quote
rob46 (do 28 apr 2011 08:58:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p331825/): Nogmaals.......de sloopplek is verboden toegang en wegens asbestgevaar afgesloten met hekken en beschermend zeildoek.


Klopt ook niet, de asbesthoudende onderdelen worden elders verwerkt, echter uit voorzorgsmaatregelen word het terrein wel afgezet omdat het casco wel asbesthoudende onderdelen heeft gehad, dat is dus puur uit voorzorg gedaan.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 28-04-2011 12:58


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-04-2011 13:52:36
WesselE
WesselE
Ken je plaats Yorick.


'Okeh'
 

28-04-2011 14:13:55
rob46
rob46
Ik snap niet wat er zo jammer aan is, een feit is dat het casco van PlanT en deels PlanT z.g. antidreun bevat (lees elders de uitleg). Dit mengsel bevat asbesthoudend vaste stof hetgeen met de sloop van een stel vrijkomt en wordt verzameld en wel binnen de hekken en achter het zeildoek. Dat het elders wordt verwerkt zijn jouw woorden, die discussie ga ik hier niet aan. De gang van zaken op het filmpje is op z'n minst merkwaardig te noemen, ook de melding dat een ieder welkom zou zijn. Het terrein is inderdaad op zaterdagmorgen toegankelijk voor aflevering van grofvuil maar dat wil niet zeggen dat men een excursie op de sloopplek krijgt. Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil, men trekke z'n eigen conclusies.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-04-2011 16:59:05
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
WesselE (do 28 apr 2011 13:52:36 https://www.somda.nl/forum/2078/p331857/): Ken je plaats Yorick.


Sorry, die ken ik niet, ik weet alleen dat hier 2 type mensen zijn: bezoekers en Beheerders, ik zou graag willen weten wat je er verder mee bedoeld


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-04-2011 17:16:44
thom
thom
Dat asbesthoudende delen elders worden verwerkt is opzich niks vreemds.

De koppen van de 1300'en voorzien van asbest werden door HKS ook afgevoerd naar elders, en met de eerdere sloop van Victortjes door Hoeben in Mt werd ook alleen de bak klein geknipt en afgevoerd naar elders.

Dat laatste is ook de reden dat het slopen van deze treinen niets oplevert aan schroot, dat is het niet, het is een afvalproduct voorzien van asbest.

En gezien het simpele feit dat als je de bak fijn knipt, je dus ook door de antidreun paste knipt wordt het een asbest-werkplek met alle veiligheidsmaatregelen van dien.

Of van Simmeren zomaar mensen toelaat op die werkplek weet ik niet, maar het lijkt me erg on waarschijnlijk en ook de vraag of dat wel verstandig is...

Laatst bewerkt door thom op 28-04-2011 17:17
 

28-04-2011 17:38:29
dlm4yjp
dlm4yjp
Alles wel leuk en aardig, maar ik heb hier nergens gelezen dat het anti-dreuningsmiddel wat momenteel in mat'64 zit, daadwerkelijk asbest bevat, er zijn immers 2 types pasta gebruikt en slecht één er van bevat asbest.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-04-2011 17:41:04
timtrein
timtrein
Zie enkele reacties hoger, Rob schreef er vanmiddag nog over!  

28-04-2011 17:47:17
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik zet zoiets niet voor niets neer timtrein, ik maak expres duidelijk dat er 2 types zijn en heb nog nergens documentatie gezien dat het daadwerkelijk om het type gaat wat asbest bevat, je hebt namelijk deze 2:

-Anti-Rombo "B"
-Schallschluck 1925

Dat houd dus in dat anti-dreun niet meteen asbest hoeft te betekenen


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-04-2011 18:21:36
broek53
broek53
Antidreuningsmiddel met asbest is toegepast in Plan T en Plan V1-3, antidreun zonder asbest in alles vanaf plan V4 (de 441 en hoger). zo is het mij althans verteld toen plan V1-3 naar de sloop ging.

Laatst bewerkt door broek53 op 28-04-2011 18:22
 

28-04-2011 18:22:01
rob46
rob46
Alle PlanT-stellen hebben asbesthoudend antidreun, dat geldt ook voor het meerendeel van de PlanV 800-en, de laatst gereviseerde PlanV 400-en hebben geen asbesthoudend antidreun......was Michiel toch 1 minuut sneller !

Laatst bewerkt door rob46 op 28-04-2011 18:23


57 jaar OV-fotografie.
 

28-04-2011 19:19:43
montrose
montrose
Quote
Rolffiej19 (wo 27 apr 2011 12:35:44 https://www.somda.nl/forum/2078/p331656/):
Quote
Noodrem (wo 27 apr 2011 10:57:14 https://www.somda.nl/forum/2078/p331623/): Op de Zaanstraat opstelsporen staan al twee dagen een combinatie bestaande uit: 2 V'tjes en een T'tje. Als ik het goed heb gezien, is de T de 516.

Wordt deze klaar gemaakt voor transport richting Zl?


Op de zaanstraat staan klaar de :
516+831+836 op het oude wasstraat spoor
885+880 staan voor de loods
507+857 staan binnen in de loods inverband met enige luchtlekage (inmiddels opgelost)

En ze staan allemaal klaar voor vertrek richting de Dijksgracht
Eventueel voor de 885+880 Mt maar daar staat het ook vol dus waar die heen gaan is nog niet zeker ( kunnen wel zelfstandig rijden)


In ieder geval staat 880 op Dgr ( was gekoppeld aan een niet verder te specificeren V ; zou 885 kunnen zijn)
 

28-04-2011 22:02:34
thom
thom
Quote
dlm4yjp (do 28 apr 2011 17:47:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p331917/): Ik zet zoiets niet voor niets neer timtrein, ik maak expres duidelijk dat er 2 types zijn en heb nog nergens documentatie gezien dat het daadwerkelijk om het type gaat wat asbest bevat, je hebt namelijk deze 2:

-Anti-Rombo "B"
-Schallschluck 1925

Dat houd dus in dat anti-dreun niet meteen asbest hoeft te betekenen

Ja, stom, had er niet aan gedacht dat men bij de bouw van mat'64 overgestapt is.

Maargoed, zoals gezegd en logisch nagedacht, plan T is het oudste, en heeft het dus zowieso
 

29-04-2011 11:35:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
Heeft iemand de data van terzijde stelling van de inmiddels gesloopte 473, 815 en 826? Ik heb getracht om ze in HOV en OdR te vinden, maar niet gevonden. Het kan zijn dat ik er over heen heb gelkeken.  

29-04-2011 11:40:19
Jannn2009
Jannn2009
De 473 ging volgens mij op 6 maart 2008 terzijde.  

29-04-2011 16:07:12
edward
edward
Quote
verwoert (vr 29 apr 2011 11:35:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p332051/): Heeft iemand de data van terzijde stelling van de inmiddels gesloopte 473, 815 en 826? Ik heb getracht om ze in HOV en OdR te vinden, maar niet gevonden. Het kan zijn dat ik er over heen heb gelkeken.


Afvoer / Sloop
473 03.08 / 01.09 te Ebg
815 02.02 / 07.02 te Zp, alleen ABk, Bk -> 808
826 11.06? / 02.07 te Apn

Laatst bewerkt door edward op 29-04-2011 16:09
 

29-04-2011 17:52:41
rob46
rob46
473 ging op 6-3-2008 Tz en kwam op 21-7-2009 naar Dusseldorp Eibergen, is overigens niet gesloopt.
826 ging op 22-11-2006 Tz en kwam op 21-2-2007 naar Vlasman Apn
Complete afvoer/sloopoverzichten zijn te vinden in de boekenreeks SPOOR waarvan Editie 22 (jaarboek 2010) afgelopen week is verschenen, zie :http://www.flickr.com/photos/rob46/5664090437/


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl