Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
10-02-2011 11:26:41
Rolffiej19
Rolffiej19
Ben erinmiddels ook achter waarom het een foutje was : het was de bedoeling om de 528 mee te nemen maar door diverse problemen met het sleepgereed krijgen van het stel(veel plekken lucht lekkage) heeft m`n collega de makkelijke optie genomen en dus de 530 mee richting Aswpl genomen  

10-02-2011 20:20:26
OBASD
OBASD
En dat klopt als een zwerende vinger! Als het goed is gaat men er voor zorgen dat het ding versleepbaar is. Als dat lukt gaan we weer ruilen, de 530 (nog 2 draaistellen verwisselen) naar de Dijk en de 528 naar de Zaanstraat. Probleem is wel dat er maar 1 van de rangerdeers/machinist beperkt van de Zaanstraat op de Dijk mag komen.
En och oplettend, ik ben blij dat ik na 36 jaar Zaanstraat en een verblijf van een jaar in de OHSA voorlopig weer (tijdelijk?)terug ben bij "mijn" werkplaats en het materieel waarmee ik opgevoed ben.

Mr. Zaanstraat
 

11-02-2011 12:21:33
ruysdael
ruysdael
Ach, de Zaanstraat is nu eenmaal een monumentje op zichzelf, vind ik dan. Altijd als ik op lijn 3 zit (naar het Haarlemmerplein voor bus 22) heb ik een gesprekje met de verschillende NedTrain-medewerkers om een beetje bij te blijven. Ken ondertussen al heel wat koppies , zou jammer zijn als het weer weggaat, maar daar ziet het wel naar uit .  

11-02-2011 16:29:11
OBASD
OBASD
In de 60er jaren redde Mat '64, de Zaanstraat van de ondergang, het is niet ongebruikelijk dat de geschiedenis zich herhaald.

Mr. Zaanstraat
 


11-02-2011 17:02:57
OBASD
OBASD
Quote
thom (wo 09 feb 2011 21:52:32 https://www.somda.nl/forum/2078/p318005/): "OD" is geen afdeling van NS hé, dat staat gewoon voor de Opvallende Dingen Topics hier op Somda %08%

Daarnaast denk ik dat Rolffie wel de weg weet op de Zaanstraat, en dat je toch morgen even naar dat nummertje moet kijken


Mee eens, maar deze info kwam van/via een NS medewerker(s).

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 11-02-2011 17:03
 

11-02-2011 21:51:24
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: Wat offtopic berichten verwijderd/aangepast. Graag weer terug naar ontwikkelingen Materieel '64.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-02-2011 23:46
 

14-02-2011 11:57:08
Railtender
Railtender
Is er al iets bekend wat of men rond bevrijdingsdag de 520 weer wil aanslingeren? Vond dit echt een hele geslaagde metamorfose vorig jaar. Een rode kop en een blauwe kop. Helaas toen de ritten gemist.


West Friese Spoorwegen
 

14-02-2011 11:58:59
WesselE
WesselE
Dat lijkt me niet. Ding is redelijk gestript.


'Okeh'
 

14-02-2011 12:52:41
Bob1991
Bob1991
Evenals een verlopen revisietermijn.

Tja, het zou leuk zijn.. maar zie het niet gebeuren.
 

14-02-2011 15:44:34
Pim530
Pim530
Bovendien hebben we dit jaar niet te maken met een 'bijzonder' aantal jaren vrijheid.  

14-02-2011 16:00:41
AgentX
AgentX
Ze kunnen hem nog achter een lok hangen

Wanneer komt dat ding eigenlijk eens van Utctw af?
 

14-02-2011 17:59:14
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Als het gedoe met de asbestvergunning van de beoogde sloper van het mat'64 (Beelen) is geregeld. Aangezien niemand dat weet, heb geduld.  

14-02-2011 18:19:47
AgentX
AgentX
Och, hij staat me daar best hoor! Het houdt alleen een spoortje op Utctw bezet, blijkbaar is dat niet zo'n probleem anders hadden ze hem allang ergens anders neergezet  

14-02-2011 20:11:25
broek53
broek53
Er is al een paar keer aangekondigd dat hij naar de Dgr gebracht zou gaan worden en waarom dat dan steeds maar niet gebeurt, durf ik niet te zeggen.  

18-02-2011 20:35:48
OBASD
OBASD
Op 17-02-11 is in de avond de 530 overgebracht van de Zaanstraat naar de Dijk.
De 528 staat daar echter ook nog vanwege plaatsgebrek op de Zaanstraat. De 892 is namelijk voorlopig terzyde gesteld met een defecte compressor en een defecte ABI leiding.

Mr. Zaanstraat
 

18-02-2011 22:59:18
sik214
sik214
Om 16:30 uur (wel een hele vroege avond) kwam de NT701 met de 530 door Asd naar de Dgr.  

22-02-2011 07:55:22
ZJ37
ZJ37
Ook in het topic van het wijzigingsblad april gepost, maar voor de goede orde ook even hier:

Gedurende het lopende wijzigingsblad van februari wordt planmatig het aantal diensten van Mat.'64 teruggebracht: van 95 diensten nu, naar 85 per 14/3, 75 per 21/3, 65 per 28/3 en uiteindelijk 33 per het nieuwe wijzigingsblad van april.

De inzet vanaf april beperkt zich dan tot de series 6800, 6900, 5200/6400 en 12100. Het lijkt dus qua inzet een beetje op dezelfde wijze waarop de viertjes tot hun einde kwamen.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 22-02-2011 07:56
 

22-02-2011 08:39:45
Jannn2009
Jannn2009
De 8000/3800 rijdt ook nog met Mat'64 neem ik aan?;)  

22-02-2011 09:15:00
ZJ37
ZJ37
Uiteraard, die vergat ik even. Dat zijn ook nog 13 diensten, plus die 33 eerder genoemde diensten. Totaal 46 diensten dus per 4 april.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 22-02-2011 09:51
 

22-02-2011 15:31:07
maxje
maxje
@ZJ37

Wat gebeurd er dan met de 4400 en 9600? SGM? Of toch nog mat 64. Ik vermoed zelf dat laatste.
 

22-02-2011 15:43:44
ZJ37
ZJ37
SGM in de 4400/9600 vanaf 4 april.  

22-02-2011 15:52:45
maxje
maxje
Interessant. Ik vermoed dat er dan solo SGM2 komt buiten de spits? Of toch solo SGM3?  

22-02-2011 15:54:50
robbertc
robbertc
Waarom vermoed je dat?  

22-02-2011 15:55:38
ZJ37
ZJ37
Quote
maxje (di 22 feb 2011 15:52:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p320339/): Interessant. Ik vermoed dat er dan solo SGM2 komt buiten de spits? Of toch solo SGM3?
Kijk even hier, want dit topic gaat over Mat.'64. https://www.somda.nl/forum/9890/Wijzigingsblad+4+april/
 

22-02-2011 16:16:59
verschuyl
verschuyl
Ik zag iets staan dat de 892 aan de kant is. Waarom is dat? Dat heb ik hier niet gelezen???


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

22-02-2011 16:26:43
martijn
martijn
Moet je beter lezen, bijvoorbeeld een stuk of 10 berichten boven de jouwe  

23-02-2011 09:15:24
verschuyl
verschuyl
Maar dat gaat pas vanaf 14 maart. Dat duurt nog meer dan 2 weken. Maar heeft het stel ergens schade gehad of zo?? En waarom gaan er dan niet meer stellen aan de kant?? Want het lijkt nou net of iets mee is met dat stelletje??!!


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

23-02-2011 09:21:07
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Zal even een handje helpen
Quote
OBASD (vr 18 feb 2011 20:35:48 https://www.somda.nl/forum/2078/p319676/):
De 892 is namelijk voorlopig terzyde gesteld met een defecte compressor en een defecte ABI leiding.
 

23-02-2011 09:23:23
verschuyl
verschuyl
Daar heb ik helemaal over heen gelezen Sorry


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-02-2011 12:20:03
broek53
broek53
Overigens is de 892 niet officieel terzijde. Het gebeurt wel vaker dat een stel met een defect langdurig(er) buiten dienst staat, maar daarmee is het nog niet terzijde in formele zin: daar gaat meer administratie mee gepaard.
In dit geval ligt het wel een beetje voor de hand dat de 892 niet meer terug komt, maar dat betekent niet dat wij zelf kunnen verzinnen of iets terzijde staat of niet.
 

23-02-2011 12:28:11
ZJ37
ZJ37
De 841, 843 en 874 zijn op 21/2 ook allemaal naar de Zaanstraat gekomen. Ik weet niet wat de status van die stellen is en of het een 'onschuldige' actie is.  

23-02-2011 15:59:56
Rolffiej19
Rolffiej19
Onderhoud en Tussenbeurten  

23-02-2011 17:27:12
OBASD
OBASD
Op 22 Februari is 892 overgebracht van Zaanstraat naar de Dijk en de 528 van de Dijk naar de Zaanstraat, alwaar hij als de wind mee zit, volgende week, van 6 nooddraaistellen wordt voorzien.
De 953 moet eerst behandeld (en ook nog de 6674) worden en staat daarna in de wachtrij voor Haarlem i.v.m. verbrande Snelschakelaarkast en defecte Snelschakelaar.

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 23-02-2011 17:33
 

23-02-2011 17:29:23
ruysdael
ruysdael
Quote
robbertc (di 22 feb 2011 15:54:50 https://www.somda.nl/forum/2078/p320341/): Waarom vermoed je dat?
In het dal rijden er momenteel toch ook losse V'tjes in de 4400? Of is dat inmiddels anders?
 

23-02-2011 18:45:40
Somda
Somda
Nee hier in de 4400/9600 rijden losse V's buiten de spitsen  

23-02-2011 18:54:16
mdj
mdj
Dus is het antwoord "Ja"%08%


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-02-2011 19:38:11
robbertc
robbertc
Als het goed is, komen de SGMm-II'en alleen in de spits te rijden. Solo SGMm-III'en in de dal (en sommige ook in de spits)..  

23-02-2011 19:44:08
meestertje
meestertje
SGMm in de 4400/9600 vanaf april? Had ook geen SLT verwacht op die lijn. Je zou per ongeluk toch sp(r)linternieuw materieel op de "schrootlijn" inzetten.

Wordt de dienstregeling daarvoor aangepast of blijft die zo? Er zitten nl. een paar lange stukken in waar een mat'64 ten opzichte van een SGM de verloren tijd met het aanzetten weer makkelijk inhaalt. Laten we dan nog maar niet praten over de herfstproblemen die er al met mat'64 zijn/waren....

meestertje
 

23-02-2011 19:56:13
robbertc
robbertc
Een klaagzang. Dat mag. Hoe had jij het graag gezien dan?

Laatst bewerkt door robbertc op 23-02-2011 19:59
 

23-02-2011 20:13:26
himym
himym
Daar hebben we dit draadje toch o.a. voor? https://www.somda.nl/forum/9890/Wijzigingsblad+4+april/  

23-02-2011 20:21:24
robbertc
robbertc
Zeker, maar als in een bepaald topic de discussie een bepaalde kant op gaat, is het zo lastig om over te stappen Van mij mag het verplaatst worden!  

23-02-2011 20:22:22
maxje
maxje
Quote
robbertc (wo 23 feb 2011 19:38:11 https://www.somda.nl/forum/2078/p320549/): Als het goed is, komen de SGMm-II'en alleen in de spits te rijden. Solo SGMm-III'en in de dal (en sommige ook in de spits)..


Ik maakte mijn vermoeden inderdaad op het feit dat er met mat 64 in het dal al losse stellen reden
 

23-02-2011 20:32:06
Somda
Somda
Quote
mdj (wo 23 feb 2011 18:54:16 https://www.somda.nl/forum/2078/p320545/): Dus is het antwoord "Ja"%08%

"Of is dat inmiddels anders?"
Het antwoord is nee,,, het is Niet anders %08% hahahha
 

23-02-2011 20:36:54
OBASD
OBASD
Quote
broek53 (wo 23 feb 2011 12:20:03 https://www.somda.nl/forum/2078/p320484/): Overigens is de 892 niet officieel terzijde. Het gebeurt wel vaker dat een stel met een defect langdurig(er) buiten dienst staat, maar daarmee is het nog niet terzijde in formele zin: daar gaat meer administratie mee gepaard.
In dit geval ligt het wel een beetje voor de hand dat de 892 niet meer terug komt, maar dat betekent niet dat wij zelf kunnen verzinnen of iets terzijde staat of niet.


Zoals ik al schreef: Voorlopig terzijde. De sloopdatum zou als ik het mij goed herinner ergens half maart vallen met nog de mogelijkheden van een veiligheidsbeurt. In principe kan de 892 na ODH + herstelling binnen 2 dagen weer rijden. Punt was echter de capaciteit om te herstellen, en dan bedoel ik mens capaciteit, dat opgeteld bij dat er (nog) voldoende Mat 64 voorhanden is heeft dus gemaakt dat ze voorlopig terzyde staat.

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 23-02-2011 20:41
 

23-02-2011 22:04:10
thom
thom
Volgens mij bedoeld Michiel gewoon Formeel terzijde, en heb jij het over dat het stel praktisch terzijde staat  

23-02-2011 22:24:11
OBASD
OBASD
Weet ik, wat ik aangeef is de motivatie waarom deze praktisch terzijde staat en nog niet formeel (= officieel). Overigens ............. zelfs een formele terzijde stelling houdt nog niet automatisch sloop in.
De 515 is bijvoorbeeld ooit formeel (en uiteraard ook praktisch) ter zijde gesteld geweest (brandschade) maar uiteindelijk dan toch weer na herstelling in dienst gesteld.
Overigens bestaat er ook nog zoiets als terzijde stelling/opslag. Een voorbeeld daarvan is 1 van de bakken van de 904 (Rilland-Bath) geweest, de andere bak had al een aanvraag goedkeuring sloop. Uiteindelijk is die bak niet gesloopt maar is er met restanten van de 904 en nog wat andere bakken en de nog goede bak een hernieuwde 904 samengesteld.


Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 23-02-2011 22:35
 

24-02-2011 12:35:30
broek53
broek53
Terzijde is inderdaad geen sloopbestemming - ze mogen ook verkocht worden of later alsnog ingezet. Het gaat puur om een administratieve handeling, waarbij een stel, loc of rijtuig niet meer tot het inzetbare park behoort. Daaraan hangen allerlei berekeningen over de omvang van het park, de reserve en noem maar op. Dat klinkt formalistisch en dat is het ook, zeker in dit geval. Maar ik wil maar aangeven dat als wij-van-Somda vinden dat iets terzijde staat en ons eigen materieelpark gaan bouwen op dat punt, de overzichtelijkheid drastisch afneemt. En daarom kun je dus beter NS in zijn administratie volgen.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-03-2011 01:09
 

25-02-2011 00:10:31
bert
bert
Volgens mij nog niet langs geweest?
Zag vandaag (24/02/2011, 12:00) in Eindhoven de 870 met schade aan de kop + koppeling staan.
Weet iemand meer?

Laatst bewerkt door bert op 25-02-2011 00:10
 

25-02-2011 20:43:37
OBASD
OBASD
Quote
broek53 (do 24 feb 2011 12:35:30 https://www.somda.nl/forum/2078/p320630/): En daarom kun je dus beter NS in zijn administratie volgen.


Hmmm, de gangbare info (overzicht materieelpark) wil nog wel eens achter lopen of niet correct zijn. Het programma wat de gegevens van het rollend materieel herbergt is beter bij.

Mr. Zaanstraat
 

04-03-2011 19:33:19
2296
2296
Mat 64 953 is ook weer op de baan gekomen. Deze is hersteld van brandschade aan de snelschakelaar kast. Dus binnenkort weer aan te treffen tussen Zwolle - Emmen.  

09-03-2011 15:31:15
Rolffiej19
Rolffiej19
Stellen 885 en 893 staan inmiddels terzijde te aswpl  

09-03-2011 15:32:43
verschuyl
verschuyl
Jammer, weer 2 minder %04%%04% Zijn ze per vandaag aan de kant of al eerder??


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

09-03-2011 15:41:51
Rolffiej19
Rolffiej19
893 per vandaag en de 885 staat er al een tijdje  

10-03-2011 17:40:42
mvd
mvd
Sinds vorige week staat V'tje 903 GDST in Mt op spoor 71 (ongeïsoleerd spoor aan de kant van de Meerssenerweg). Staat dit stel inmiddels ook terzijde?


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 


10-03-2011 19:25:51
ZJ37
ZJ37
Quote
mvd (do 10 mrt 2011 17:40:42 https://www.somda.nl/forum/2078/p322981/): Sinds vorige week staat V'tje 903 GDST in Mt op spoor 71 (ongeïsoleerd spoor aan de kant van de Meerssenerweg). Staat dit stel inmiddels ook terzijde?
Stel 841 staat ook al een week te Aswplz tbv reiniging, maar of dat al gebeurd is?
 

10-03-2011 19:28:36
Jannn2009
Jannn2009
Deze staat daar volgens mij gekoppeld met de 450. Vandaag stond hij wel een behoorlijk stuk dichter bij de werkplaats dan gisteren, er is dus wel mee gereden/verplaatst.  

10-03-2011 19:29:04
Rolffiej19
Rolffiej19
841 heeft z`n reiniging al lang gehad en staat volgens mij gecombineerd met de 450 te aswpl nog steeds correctie ik heb ze zelf gister middag nog verplaatst van spoor 2 naar , Spoor 3 haha%08% om ruimte te maken voor 2 DDM-1 stammen op spoor 2 te plaatsen

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 10-03-2011 19:30
 

10-03-2011 20:10:08
mvd
mvd
Mvd: De discussie over de koppelingshoedjes is afgesplitst naar: https://www.somda.nl/forum/10039/Gebruik+koppelingshoedjes/

Laatst bewerkt door mvd op 10-03-2011 20:10


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

17-03-2011 14:00:43
TheKnitter
TheKnitter
Weet iemand waar de Plan V 820 zich op dit moment bevind? Heeft tijden in Amf voor UPH gestaan, maar is daar ook al een tijdje weg. Spots maken geen duidelijkheid.

Tevens ook gelijk voor de 852/916, die tijden is gebruikt als oefenstel voor de brandweer in Hlm.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 17-03-2011 14:03


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

17-03-2011 14:18:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Is die combi niet naar de Dgr/Wgm gegaan samen met de 509?  

17-03-2011 14:27:34
broek53
broek53
Die brandweercombinatie en het wrak van de 509 staan schandelijkerwijs op de Dijksgracht, maar wel helemaal ingebouwd tussen andere stellen.
De 820 is destijds rechtstreeks naar de Bokkeduinen gegaan en volgens mij staat hij daar nog, bij de 844 en 847 (nummers noem ik even uit het hoofd).
 

17-03-2011 16:59:53
rob46
rob46
Ter aanvulling: ABk852+BPk916 zijn samen met 509 op 28-10-2010 door VR op de Dgr geplaatst, stand Bkd: 820 per 24-1-2010, 844 & 847 per 16-06-2009.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-03-2011 19:13:57
thom
thom
Quote
TheKnitter (do 17 mrt 2011 14:00:43 https://www.somda.nl/forum/2078/p324233/): Weet iemand waar de Plan V 820 zich op dit moment bevind? Heeft tijden in Amf voor UPH gestaan, maar is daar ook al een tijdje weg. Spots maken geen duidelijkheid.


Is het misschien handig om je berichten gewoon zo te formuleren dat de gemiddelde lezer van Somda dat ook zonder moeite kan begrijpen?

Je kunt denk ik toch wel bedenken dat 90% hier helemaal niet weet wat UPH betekend? %03%
 

17-03-2011 20:58:43
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
instructie personeel was dat toch? Misschien wel handig om dat inderdaad voor de rest van somda te verduidelijken...  

17-03-2011 22:08:18
edje
edje
UPH kende ik zelfs als personeel niet eens.
Toch veel duiderlijker om het even vol uit te typen.

Net zoals je overal duitse termen voorbij ziet vliegen
Abteil wagen, waarom niet gewoon afdelingrijtuig.

Laatst bewerkt door edje op 17-03-2011 22:09
 

18-03-2011 06:05:37
TheKnitter
TheKnitter
UPH staat voor Uniforme Praktische Herinstructie


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

18-03-2011 09:27:57
maigoda
maigoda
Mmm... deze afkorting ken ik niet. In Utrecht noemen ze het LHM, tegenwoordig standaard te Amersfoort gegeven.
Groetjes,
Emiel
 

18-03-2011 10:00:16
robbertc
robbertc
UPH is de term dat het materieel heeft meegekregen, die voor deze instructie in Amf staan.

Maar we kunnen het hier beter over mat'64 hebben verder....
 

18-03-2011 11:40:45
TheKnitter
TheKnitter
Ik zie ook regelmatig "UPH instructeur" op het hesje of iets wat daar op lijkt in Amf voorbij lopen.
Maar nu maar weer on topic


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

20-03-2011 13:00:53
ZJ37
ZJ37
Om dit topic compleet te houden: De 866, 882, 891 en 898 kwamen op 19/3 naar On.  

20-03-2011 14:30:40
timtrein
timtrein
Om wat te doen? Afdraaien wielbanden? Of opstellen?  

20-03-2011 15:59:46
broek53
broek53
Aan de nummers en de datum te zien, het laatste.  

20-03-2011 16:07:49
oranjebank
oranjebank
Komen ze dan niet meer de baan op ofzo? Ik dacht dat ze nog wel tot en met 2 april nodig waren. Gisteren was de 882 nog in Limburg gespot.  

20-03-2011 16:19:41
broek53
broek53
Met zekerheid kan ik nog niets zeggen, maar het lijkt er wel sterk op dat het terzijde stellen van plan V weer een aanvang heeft genomen. Dat is niet zo vereemd, omdat er langzamerhand wel heel erg veel plan V teveel in dienst is. Hetzelfde effect als bij DDM-1 dus. De laatste weken zijn er elke week tussen de 3 en 7 diensten van de "winter-plan V" vervangen door SLT-diensten, waardoor men over een of twee weken weer op de oorspronkelijke geplande inzet zit. Als je dan bedenkt dat er bij het invallen van de winter in totaal 45 stellen plan V op de baan gebleven zijn, dan kun je je voorstellen dat een deel van deze reservestellen inmiddels in de weg begint te staan.  

20-03-2011 16:30:42
oranjebank
oranjebank
I see allemaal. Ik hoop dat ze volgend jaar wnter weer hard nodig zijn.  

20-03-2011 17:01:10
klaass16
klaass16
De 866, 882, 891 en 898 die staan inderdaad voor opslag in Onnen..


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

20-03-2011 17:04:05
Rolffiej19
Rolffiej19
Staan zelfs gewoon terzijde trouwens  

20-03-2011 20:31:46
mdj
mdj
Quote
oranjebank (zo 20 mrt 2011 16:07:49 https://www.somda.nl/forum/2078/p324737/): Ik dacht dat ze nog wel tot en met 2 april nodig waren.

Quote
ZJ37 (di 22 feb 2011 07:55:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p320269/):
Gedurende het lopende wijzigingsblad van februari wordt planmatig het aantal diensten van Mat.'64 teruggebracht: van 95 diensten nu, naar 85 per 14/3, 75 per 21/3, 65 per 28/3 en uiteindelijk 33 per het nieuwe wijzigingsblad van april.

De inzet vanaf april beperkt zich dan tot de series 6800, 6900, 5200/6400 en 12100.

(En uiteraard de Emmerlijn en de 28300)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

20-03-2011 21:13:46
ZJ37
ZJ37
Quote
Rolffiej19 (wo 09 mrt 2011 15:41:51 https://www.somda.nl/forum/2078/p322762/): 893 per vandaag en de 885 staat er al een tijdje
De 885 staat er als het goed is sinds 26/2, althans, toen kwam het stel naar Asd toe.

Verder helemaal achteraan op de Zaanstraat (vanaf CS voorbij de loods gezien) zijn ook neergezet: de 851 (16/3), 879 (15/3) en 880 (14/3). Maar het zegt (voor mij) niet veel over de status.
Ook al enkele dagen bij de Zaanstraat en in aanmerking voor nabije terzijde stelling: 904 en 905 (sinds 14/3) en de 901 (15/3).
 

20-03-2011 21:34:15
daniel81
daniel81
Quote
broek53 (zo 20 mrt 2011 16:19:41 https://www.somda.nl/forum/2078/p324740/): De laatste weken zijn er elke week tussen de 3 en 7 diensten van de "winter-plan V" vervangen door SLT-diensten, waardoor men over een of twee weken weer op de oorspronkelijke geplande inzet zit. Als je dan bedenkt dat er bij het invallen van de winter in totaal 45 stellen plan V op de baan gebleven zijn, dan kun je je voorstellen dat een deel van deze reservestellen inmiddels in de weg begint te staan.
Bedoel je met 'geplande inzet' de geplande SLT-inzet of de geplande Plan V-inzet? Dit omdat ik begreep dat Plan-V ook langer in dienst blijft wegens algemene tekorten bij ander materieel, hoe staat het daar nu mee?
 

20-03-2011 23:25:03
Bob1991
Bob1991
En is er verder een kans dat de V's die nu terzijde gesteld /opgeslagen worden nog terug de dienst in kunnen komen bij bijv. de volgende winter? Een soort warme/koude reserve á la DDM 1  

21-03-2011 00:31:02
broek53
broek53
Het wordt een beetje speculeren, maar het is natuurlijk niet onmogelijk dat bij groter malheur bij ander materieel weer mat '64 uit de mottenballen gehaald wordt. Alleen zal dat nooit om de aantallen van deze winter gaan; dat was meer een combinatie van een hoop geluk dan van wijsheid. Maar, zoals vaker gezegd: er gaan zometeen stellen aan de kant die nog niet aan het eind van hun normale revisietermijn zitten, en daar hoeft dus per definitie niet veel bijzonders aan te gebeuren om ze eventueel weer te starten.  

21-03-2011 10:15:05
ZJ37
ZJ37
Quote
ZJ37 (zo 20 mrt 2011 13:00:53 https://www.somda.nl/forum/2078/p324711/): Om dit topic compleet te houden: De 866, 882, 891 en 898 kwamen op 19/3 naar On.
En ook de 875 kwam in de nacht van vr 18/3 op za 19/3 naar On.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 21-03-2011 10:15
 

21-03-2011 10:58:50
broek53
broek53
Als het goed is, zou ook de 872 in Onnen moeten staan.  

21-03-2011 11:13:49
ZJ37
ZJ37
Dat klopt. Op 19/3 was dat stel overigens nog even actief op Zl-Emn.  

21-03-2011 11:22:25
ZJ37
ZJ37
Heel voorzichtig meld ik dan (gezien de nummers en dat ze niet meer zijn ingezet) ook alvast dat te Amr gistermiddag zijn binnengelopen: 841+883+897.
En te Llso sinds 18/3: 900+886+889
Te Bkh (sinds 17/3): 853+475+877
Te Ut (sinds 16/3): 864 en (sinds 17/3) de 850.
Te Ah (sinds 19/3): 899.
Te Bkh (18/3): 848.

De 903 staat overigens al sinds 17/2 te Mt.
 

21-03-2011 12:51:36
jochem
jochem
Te Zlge zijn sinds kort ook een viertal V'tjes de drie daar reeds lang staande Plan T's komen vergezellen. Nummers mij onbekend, want niet zichtbaar vanaf de straat. Afkomst ook geen benul van. In ieder geval mist één V'tje z'n beide stroomafnemers.  

21-03-2011 13:21:32
broek53
broek53
Hou je vast: terzijde gaan 59 (negenenvijftig) plan V's: alles dat nog rijdt en reed van 841 t/m 920. Stellen gaan sinds vorige week aan de kant als ze aan onderhoud toe zijn.

Laatst bewerkt door broek53 op 21-03-2011 13:23
 

21-03-2011 14:54:40
Pim530
Pim530
Dus dan moet de 475 nog even tussen de andere twee op de Bkh uit  

21-03-2011 15:55:53
jorgo
jorgo
Het laatste materieel uit de jaren '60 blijft dus nog wat... wel verdwijnen alle bagagedeurstellen.

Ik hoop nog altijd dat de 441 een keer opduikt in de 6800 terwijl de Belgische 153 (oudste nog in dienst zijnde AM62) in de stoptrein naar Luik pendelt. Die zou je in Mt naast elkaar kunnen vereeuwigen, met wat geluk. Maar de kans is verrekte klein natuurlijk.

Denken de deskundigen alhier dat het teveel gevraagd zou zijn de terzijde gaande Plan V's niet te slopen vóór komende winter?
 

21-03-2011 17:33:15
Pim530
Pim530
Wie gaat ze slopen dan? Bij onze Groningse sloper staat nog altijd een bak onaangeroerd aan de waterkant...  

21-03-2011 18:23:15
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
het staat al meerdere keren in dit topic : Beelen is de beoogde sloper voor het mat'64 maar heeft nog wat problemen met de asbestvergunning.  

21-03-2011 19:24:13
Pim530
Pim530
Dat snap ik ook wel, maar dat is dus niet zomaar even gebeurd.  

21-03-2011 20:14:20
thom
thom
Quote
SleutelMan (ma 21 mrt 2011 18:23:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p324929/): het staat al meerdere keren in dit topic : Beelen is de beoogde sloper voor het mat'64 maar heeft nog wat problemen met de asbestvergunning.

Euhm, er is gezegd dat er een hoop plan V aan de kant gaat, ik zie niemand hier noemen dat deze serie's dan ook direct onder de slopershamer gaat verdwijnen... %06%

Laatst bewerkt door thom op 21-03-2011 20:15
 

21-03-2011 20:19:01
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Ik had het dan ook over de stellen die al langer terzijde staan op Zlge of Wgm, en die dus al (gedeeltelijk) gestript zijn. Ik repte met geen woord over de huidige terzijdestelling van de serie V8/V9/V10.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 21-03-2011 20:19
 

21-03-2011 22:35:15
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
ZJ37 (ma 21 mrt 2011 11:22:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p324859/): Heel voorzichtig meld ik dan (gezien de nummers en dat ze niet meer zijn ingezet) ook alvast dat te Amr gistermiddag zijn binnengelopen: 841+883+897.
En te Llso sinds 18/3: 900+886+889
Te Bkh (sinds 17/3): 853+475+877
Te Ut (sinds 16/3): 864 en (sinds 17/3) de 850.
Te Ah (sinds 19/3): 899.
Te Bkh (18/3): 848.

De 903 staat overigens al sinds 17/2 te Mt.
De formele terzijdestelling zal dan wel op 1 april a.s. plaatsvinden of zijn dit de data van formele terzijdestelling?
 

21-03-2011 22:40:14
ZJ37
ZJ37
Michiel zei daar al over dat een stel aan de kant gaat zodra ze aan onderhoud toe zijn. Nu meld ik die stellen omdat ik zie dat ze enkele dagen geparkeerd staan, maar weet niet of ze eigenlijk in onderhoud hadden gemoeten en daarmee dus terzijde staan.  

21-03-2011 23:14:26
broek53
broek53
Een deel van de genoemde stellen zal wel een paar dagen stilstaan omdat er op het moment geen werk voor ze is, (nog) niet omdat ze terzijde gesteld zijn.  

22-03-2011 08:38:29
broek53
broek53
Quote
jorgo (ma 21 mrt 2011 15:55:53 https://www.somda.nl/forum/2078/p324897/): Het laatste materieel uit de jaren '60 blijft dus nog wat... wel verdwijnen alle bagagedeurstellen. Denken de deskundigen alhier dat het teveel gevraagd zou zijn de terzijde gaande Plan V's niet te slopen vóór komende winter?
Er staat nog zoveel spul voor sloop aan de kant dat ik denk dat men niet eens aan deze stellen toe komt voor de volgende winter, maar of het ook beleid wordt, weet ik niet zeker. Ik kan mij zo voorstellen dat stellen die nog niet aan de revisietermijn zijn, voorlopig nog niet voor sloop worden aangewezen. Ik weet niet of de terzijdestelling in Onnen in dat opzicht zorgvuldig gebeurt (batterijschakelaars uit en zo) of dat ze er gewoon maar neergezet worden.
 

22-03-2011 08:40:16
broek53
broek53
Quote
daniel81 (zo 20 mrt 2011 21:34:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p324782/):
Quote
broek53 (zo 20 mrt 2011 16:19:41 https://www.somda.nl/forum/2078/p324740/): De laatste weken zijn er elke week tussen de 3 en 7 diensten van de "winter-plan V" vervangen door SLT-diensten, waardoor men over een of twee weken weer op de oorspronkelijke geplande inzet zit. Als je dan bedenkt dat er bij het invallen van de winter in totaal 45 stellen plan V op de baan gebleven zijn, dan kun je je voorstellen dat een deel van deze reservestellen inmiddels in de weg begint te staan.
Bedoel je met 'geplande inzet' de geplande SLT-inzet of de geplande Plan V-inzet? Dit omdat ik begreep dat Plan-V ook langer in dienst blijft wegens algemene tekorten bij ander materieel, hoe staat het daar nu mee?
Aan het aantal stellen te zien dat nu overblijft versus het aantal diensten in de jaardienst (wbl april), is er geen sprake meer van wat voor extra reserve dan ook.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl