Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
10-11-2010 17:29:48
rob46
rob46
Vanuit het Rb Hlm ging het restant PlanT 522 tw. AB+Bk2 achter VR naar de Dgr.  

11-11-2010 00:47:58
broek53
broek53
Quote
rob46: Ik zie in het Somda overzicht reizigermat. (treinstellen) dat de 482 in dienst zou zijn, volgens mijn gegevens staat de 482 terzijde en sinds 20-7 in Mt. Heb ik een indienststelling gemist ?
De 482 behoorde tot het roulerende parkje dat vanaf juli op de Dijksgracht stond. Die stellen waren nadrukkelijk niet terzijde, want ze gingen op onderhoudstermijn naar Maastricht, krgen onderhoud en dan weer de dienst in. De 482 hoorde bij de eerste vier stellen die dat overkwam, en die op 20 juli naar Mt gingen. Niet terzijde geweest dus.
 

12-11-2010 00:35:17
broek53
broek53
Opmerkelijk: in Haarlem RB worden de 941 en 961 hersteld van botsschade (met de giek van een kraan) en de 887 komt van Mt naar Hlm om iets van brandschade te laten herstellen. De 961 begrijp ik nog wel, de andere stellen vallen duidelijk in de categorie: we mogen wel opppassen wat we met mat '64 doen, want voor je 't weet heb je 't weer nodig.  

12-11-2010 15:38:20
klaass16
klaass16
Rijd plan V 826 ook nog rond?? Die toen die aanrijding met de ACTS 513-9 in Ah had gehad?

Laatst bewerkt door klaass16 op 12-11-2010 16:14
 


12-11-2010 15:40:24
bjornl
bjornl
Volgens mij is die destijds op een dieplader afgevoerd naar de sloper.

En her-edit... altijd leuk als mensen hun originele bericht veranderen zodat jouw antwoord nergens meer op slaat

Laatst bewerkt door bjornl op 12-11-2010 16:22
 

12-11-2010 15:46:14
superboer
superboer
Plan V 826 GDST 12:30 met enorme schade za 25 nov 2006 dh3201 Ahb

... Ja dus.


Garantie tot aan de voordeur.
 

12-11-2010 15:49:49
ZJ37
ZJ37
Samen met de 531 overigens en daar weten we het lot ook van.  

12-11-2010 16:15:40
rob46
rob46
Quote
klaass16: Rijdt plan V 826 ook nog rond?? Die toen die aanrijding met de ACTS 513-9 in Ah had gehad?
Op 21-11-2006 vond de fatale botsing plaats in Ah plaats, op 21-2-2007 werden beide bakken vanaf Ahb per dieplader naar sloperij Vlasman te Apn afgevoerd en gesloopt.

Laatst bewerkt door rob46 op 12-11-2010 16:16
 

12-11-2010 16:49:20
timtrein
timtrein
Daarnaast mag het toch geen nieuws zijn dat alle lage 800'en sowieso al een hele tijd aan de kant staan?  

12-11-2010 17:16:25
Pim530
Pim530
Is er ook bekend of er nog meer mat'64 herindienst wordt gesteld naast de brandschade-stellen? Zijn er überhaupt nog veel meer V'tjes over die nog in dienst KUNNEN, of zou men ook naar ander materieel moeten gaan zoeken ( Zonder direct te denken dat het ook werkelijk komt ), als DM'90, Plan T of DDM? ICK lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, maar dacht dat ook al ergens tegen te zijn gekomen op het grote net. Voor mijn gevoel begint de materieelnood toch wel redelijk groot te worden

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door Pim530 op 12-11-2010 17:17
 

12-11-2010 17:39:05
Bob1991
Bob1991
ICK zit met de draaistelrevisietermijn, en gaat hem sowieso niet worden.
Ook naderen de laatste stellen Plan T de uiterste termijn qua veiligheidsbeurten..

Dus deze 2 materieeltypen zullen het in ieder geval niet worden (helaas)
 

12-11-2010 17:45:49
Pim530
Pim530
Bijvoorbeeld Plan T 530 kon ( MET veiligheidsbeurten ) dacht ik nog mee tot 2012, uit mijn hoofd.  

12-11-2010 17:51:17
Bob1991
Bob1991
Oke, dat zou kunnen, maar het zou dan in ieder geval maar om 2 a 3 stellen gaan die dat nog tot zolang redden.  

12-11-2010 19:03:14
timtrein
timtrein
Zonder grote inspanningen wordt de spoeling langzamerhand wel redelijk dun. Maar ja, het is net hoeveel geld en tijd je er tegenaan wil gooien. Maar veel zin zal dat allemaal niet hebben, SLT komt heus wel gewoon.  

12-11-2010 19:04:30
bart
bart
Doet stilstand trouwens nog iets af aan revisietermijnen?  

12-11-2010 19:16:57
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
die blijven hetzelfde natuurlijk, de stellen worden in de dagelijkse dienst ook wel eens een tijdje weggezet als ze niet nodig zijn.  

12-11-2010 21:05:55
Pim530
Pim530
531 kon in ieder geval ook nog even mee dacht ik. Bovendien zijn ze na de winter dan weer overbodig. Heb even teruggebladerd, en Durk had een mooi overzichtje, maar da's helaas offline.  

12-11-2010 21:15:17
broek53
broek53
Plan T kun je gevoegelijk vergeten, daar wordt zeker geen energie en geld meer in gestoken. Alle stellen plan V die per 4 september aan de kant zijn gegaan (met uitzondering van de schadegevallen die toen formeel zijn afgevoerd), kunnen met een onderhoudsbeurt, sommige een veiligheidsbeurt en allemaal met een reinigingsbeurt weer in dienst. In concreto: de 849, 854, 855, 857, 861, 862, 863 en 868. Daar zitten er ook tussen met defecten, maar ze zijn allemaal zó de dienst uit gekomen, dus ernstig kunnen die niet zijn.

Laatst bewerkt door broek53 op 14-11-2010 11:42
 

12-11-2010 21:15:39
TheKnitter
TheKnitter
Klopt, staat offline. Dat document bewerkte ik niet meer, ben nu bezig met een Access-database.

T 518 kan tot 12-1-2011
T 528 kan tot 5-3-2011
T 531 kan tot 28-4-2011

Maar Pim, de kans dat de T'tjes nog op de baan komen is zó klein. Ze zullen eerder wat meer V'tjes pakken

Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-11-2010 21:16
 

12-11-2010 21:19:41
Pim530
Pim530
Nee dat begrijp ik, het ging me er meer om of de mogelijkheid er in uiterste noodgevallen nog was %02%. Bedankt voor het lijstje  

12-11-2010 22:03:04
thom
thom
Meeste plan T's zijn ook ter plekke wel gebruikt als plukstel en ook daar worden ze niet beter van  

14-11-2010 18:54:15
tripleklep
tripleklep
Afgelopen zaterdag zag ik het rijtje plan V's in Nijmegen er nog steeds staan. De 849 was te lezen. En wat is er met de 471 aan de hand, zullen grote defecten zijn waarschijnlijk?

Laatst bewerkt door spiketrain op 14-11-2010 18:58, reden: Verboden deel uit dit bericht verwijderd.
 

14-11-2010 19:07:28
bossie186
bossie186
had te Tl brandschade opgelopen op 30 mei van dit jaar.

Laatst bewerkt door bossie186 op 14-11-2010 19:22
 

14-11-2010 19:17:15
superboer
superboer
En de eerder genoemde 887 heeft in Heerlen staan roken: http://www.youtube.com/watch?v=Rj4ihnZgprU.


Garantie tot aan de voordeur.
 

14-11-2010 19:44:28
2296
2296
Ook deze gaat naar Haarlem. Altans dat is de planning. Schijnen wat kabels verbrand te zijn onder het rijtuig.  

17-11-2010 17:40:33
aarclay
aarclay
Wat? Gaan ze deze nog repareren?


Choo choo.....
 

17-11-2010 17:47:53
mvd
mvd
Gisteren is de 887 gesleept door twee andere V's vertrokken vanuit Mt richting Hlm.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

17-11-2010 21:43:59
thom
thom
Quote
aarclay: Wat? Gaan ze deze nog repareren?

Waarom niet? Als dat redelijk simpel te vervangen is waarom zou je dat niet doen?

Dan kun je elke Victor met een versleten ruitenwisser wel aan de kant zetten...
 

17-11-2010 23:09:55
broek53
broek53
Als de materieelstand niet zo benauwd was, zou men vast en zeker verbrande kabels niet meer gaan herstellen, zeker niet ven een stel dat eigenlijk in december aan de beurt zou zijn om afgevoerd te worden. De details ken ik niet, maar ik maak mij sterk dat de 921 in januari jl. om iets dergelijks terzijde is gesteld, bijvoorbeeld.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-11-2010 17:47:46
Bob1991
Bob1991
Informatie over het gebeuren met de 921 valt hier te lezen:

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/225550

Schakelkast in de trein dus, dus het brand(je) heeft binnen gewoedt ipv onder de trein.. Misschien dat daardoor de schade groter is, en deze wel terzijde gesteld werd? (wat ik soms onlogisch vind, aangezien de serie vanaf stel 921 een, in mijn ogen, stuk eigentijdser interieur heeft)
 

18-11-2010 19:36:12
timtrein
timtrein
Voor een halfjaar of een jaar speelt zoiets geen rol natuurlijk.  

18-11-2010 21:43:31
thom
thom
Van de 921 was de snelschakelaarkast geflambeerd en aardig ook

Ik heb geen idee precies wat er met die 887 is, maar ik zou me zoiets voor kunnen stellen dat er wat motorkabels van de draiastellen zijn verbrand. Dan zou het grotendeels al opgelost zijn met trucken wisselen en dan is het wel een ander verhaal.

Laatst bewerkt door thom op 18-11-2010 21:44
 

23-11-2010 20:04:23
Jannn2009
Jannn2009
Quote
bossie186:
Quote
Erikvd12: Dat T'tje is de 506.

ook de 527 staat er.


Voor de geïnteresseerden een aantal foto's van de T's die op de losweg staan te zwolle. http://s1228.photobucket.com/albums/ee447/Jannn2009/Mat%2064%20Buiten%20Dienst/
 

23-11-2010 20:34:41
adeon
adeon
Wat wordt er precies mee gebeurt??

Johan.

Laatst bewerkt door adeon op 23-11-2010 20:35
 

23-11-2010 21:33:52
thom
thom
Quote
jochem: Op de losweg te Zlge staan drie complete stellen Plan T. Eentje is de 529, eentje is dusdanig beschilderd dat er niets meer leesbaar is en eentje staat achter de andere twee stellen. Dit zijn volgens mij de stellen die eerder op Zlr stonden t.h.v. de Windesheim hogeschool. De stellen staan sinds de recente werkzaamheden aan Zlr op de losweg.

Er is dus hetzelfde mee gebeurt als de rest en ze staan eral weer even
 

23-11-2010 21:47:42
jwalk1
jwalk1
beste mensen,

even iets heel anders, ik kom elke dag met de bus langs Nm opstel en daar zie ik al een tijdje een super V staan kan het nr. niet lezen maar kan wel zien aan het overijssel logo ik meen dat het de 951 is zou dat kunnen?

gr. Jens
 

23-11-2010 21:52:01
thom
thom
Volgens de spots stond die de 18e nog in Ehv, dus ik weet niet wat jij een tijdje vind  

23-11-2010 21:53:45
jwalk1
jwalk1
ik meen al een wel sowieso een week dus het zal wel een andere zijn

gr. Jens
 

24-11-2010 07:45:17
sik214
sik214
Quote
jwalk1: even iets heel anders, ik kom elke dag met de bus langs Nm opstel en daar zie ik al een tijdje een super V staan kan het nr. niet lezen maar kan wel zien aan het overijssel logo ik meen dat het de 951 is zou dat kunnen?
De 958 is voor het laatst gespot op 15-11 in Nm! Wellicht deze dus. Verder zijn de andere stellen allemaal nog gespot tussen 15-11 en 22-11 op de 961 na, maar die staat meen ik in Hlm na aanrijdingsschade.

Laatst bewerkt door admin op 03-12-2010 20:45, reden: Quote ingekort
 

24-11-2010 13:34:16
simon8648
simon8648
de 961 rijdt inmiddels alweer was al op 12 nov al bericht van gedaan dat hij weer op de baan is
en 958 staat nog staat nog steeds te Nm

Laatst bewerkt door admin op 03-12-2010 20:45, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

24-11-2010 13:56:04
2296
2296
Quote
simon8648: En 958 staat nog staat nog steeds te Nm

Klopt. Blijft ook nog even staan. Stel heeft problemen met de remkraan.
 

24-11-2010 16:05:05
jwalk1
jwalk1
ja precies dat was hem heb vandaag het nummer kunnen zien!

gr. Jens
 

02-12-2010 00:19:20
broek53
broek53
De 887, die hier ter sprake geweest is vanwege rookvorming en herstel van dat defect in Haarlem, is vandaag daadwerkelijk afgeleverd.  

02-12-2010 11:07:52
Jannn2009
Jannn2009
Bedankt voor de melding! Prachtig dat nu nog 800'en worden hersteld!%02%  

02-12-2010 15:29:18
mdj
mdj
Quote
2296:
Quote
simon8648: En 958 staat nog staat nog steeds te Nm

Klopt. Blijft ook nog even staan. Stel heeft problemen met de remkraan.

Het stel reed maandag de 5628(aannemelijk)-5633(M)-8045(A), dus blijkbaar weer herstelt


Bij twijfel: gebruik beton.
 

02-12-2010 15:44:56
broek53
broek53
Quote
Jannn2009: Bedankt voor de melding! Prachtig dat nu nog 800'en worden hersteld!%02%
Ja, als ik zo door de oogharen kijk naar de komende maanden, dan zullen er niet veel stellen uit gaan binnenkort. Zoals in het topic over de drgl 2011 gemeld, stelt NSR een kleine vloot aan mat '64 ter beschikking (van zichzelf en NedTrain) om nu eens van die voortdurende tekorten en bijna-tekorten in de rijdende dienst af te komen. Zover ik begrepen heb, gaat het daarbij om 20 stellen extra.

Laatst bewerkt door broek53 op 02-12-2010 15:45
 

04-12-2010 08:59:21
rob46
rob46
In de avonduren van 2-12 is PlanV 829 door VR van Ehv naar Dgr overgebracht.  

10-12-2010 00:21:39
broek53
broek53
Vandaag, o neen: gisteren is de 829 binnen de hekken van de dijksgracht geparkeerd.  

11-12-2010 11:51:22
daniel81
daniel81
Uit het 'toilettentopic':
Quote
broek53: Het zal waarschijnlijk overbodig zijn, maar ik benadruk nog maar eens dat het mat '64 er al uit is voordat zelfs de lopende bestellingen SLT geleverd zijn. Opdat niemand zich blij make met een dooie mus.

@ edit: ik neem mijn woorden terug, want ik verneem uit "doorgaans zeer betrouwbare bron" dat er wel degelijk een redelijke kans bestaat dat er mat '64 langer in dienst blijft dan wij nu denken. Dat komt dan in de plaats van het onjuiste bericht dat suggereert dat er (extra) DDM/DDAR gereviseerd zal worden. En, zoals al eens uitgelegd: met de toilettenstrijd heeft dat eigenlijk niet te maken, dat is meer een gelukkige bijkomstigheid.

Ik heb in een paar topics zitten zoeken waar het dan uitgelegd zou kunnen zijn maar kan het helaas niet vinden, daarom stel ik de vraag maar even hier: wat is dan wel de reden om mat'64 langer in dienst te houden?

Laatst bewerkt door daniel81 op 11-12-2010 11:51
 

11-12-2010 17:57:09
AlbertP
AlbertP
Het annuleren van een bestelling SLT omdat die geen toilet hebben wordt daar gezegd. In dit topic valt te lezen dat het is om van de bijna-tekorten in de rijdende dienst af te komen.

Laatst bewerkt door AlbertP op 11-12-2010 17:58
 

13-12-2010 15:56:28
Lenny
Lenny
Gaan de 3 sloop V's in Ehv binnenkort op transport? Ze vandaag om half 2 gekoppeld voor de KWB, uit de kop aan de stationskant kwam een dikke leiding, zoals bij eerdere slooptransporten ook te zien was (voor de remmen?).


The idea is to die young as late as possible.
 

13-12-2010 16:10:35
Jannn2009
Jannn2009
Zoals jij het beschrijft ziet dat er wel naar uit ja, ik hoorde er laatst ook een spoorwegmedewerker over praten te Ehv, maar dat was vrij onduidelijk, nu echter niet meer!;)  

13-12-2010 17:04:32
rob46
rob46
Quote
Lenny: Gaan de 3 sloop V's in Ehv binnenkort op transport? Ze vandaag om half 2 gekoppeld voor de KWB, uit de kop aan de stationskant kwam een dikke leiding, zoals bij eerdere slooptransporten ook te zien was (voor de remmen?).
Eentje stond al in de planning om op 2-12 samen met de 829 naar de Dgr te gaan maar moest toen wegens luchtlekkage afhaken. 2e poging dus met de doorgaande luchtleidingen(slangen).

Laatst bewerkt door rob46 op 13-12-2010 17:05
 

14-12-2010 16:20:53
nls911
nls911
Voor morgen (woensdag 15 dec) is er een trein ingelegd vanuit Ehv naar de Dgr. De trein gaat na Ut via Hvs en Wp naar de Dgr. De tractie wordt geleverd door een Strukton loc en is +- 300m lang. Tijdstip onbekend. Ik zeg een transportje V's.  


14-12-2010 22:42:18
superboer
superboer
Iets zegt me dat dit 1+1=2 is.
Quote
Lenny: Gaan de 3 sloop V's in Ehv binnenkort op transport? Ze vandaag om half 2 gekoppeld voor de KWB, uit de kop aan de stationskant kwam een dikke leiding, zoals bij eerdere slooptransporten ook te zien was (voor de remmen?).



Garantie tot aan de voordeur.
 

15-12-2010 19:29:16
rob46
rob46
Even voor de update: In de namiddag bracht VR 203-2 de PlanV's 810 + 860 + 842 van Ehv naar de Dgr.  

15-12-2010 20:35:32
Jannn2009
Jannn2009
Waarvan de laatste 2 genoemde uit de dienst zijn gehaald vanwege botsschade die was opgelopen te Ehv(?)!

Edit: ik heb zojuist het OD-topic van vandaag gelezen, en daar stond het antwoord in!;)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 15-12-2010 21:00
 

15-12-2010 22:24:47
sik214
sik214
Zijn die 842 en 860 nog een beetje toonbaar na die botsing? Alleen toonbare stellen gingen toch 'de kooi' in op Dgr?  

15-12-2010 22:41:47
nielske90
nielske90
Achterste stel dat in Ehv stond had een behoorlijke deuk in de neus incl. kapotte lampjes etc.

Laatst bewerkt door spiketrain op 15-12-2010 23:11, reden: Verwijzing naar verboden zaak verwijderd.
 

15-12-2010 22:50:17
2296
2296
Quote
sik214: Zijn die 842 en 860 nog een beetje toonbaar na die botsing? Alleen toonbare stellen gingen toch 'de kooi' in op Dgr?

Ze kunnen de stellen ook ergens in het midden parkeren zodat ze niet te zien zijn.
 

15-12-2010 22:54:38
WesselE
WesselE
Lijkt me ook wel nodig ja, want toonbaar waren ze zeker niet bij vertrek uit Gdm.


'Okeh'
 

15-12-2010 22:57:50
kevinevers
kevinevers
De 860: http://kevinevers.nl/IMG_1313.JPG
De 842: http://kevinevers.nl/IMG_1318.JPG
 

16-12-2010 08:53:08
rob46
rob46
Quote
sik214: Zijn die 842 en 860 nog een beetje toonbaar na die botsing? Alleen toonbare stellen gingen toch 'de kooi' in op Dgr?
Dat beleid is met de komst van het brandstel 509 al losgelaten, nu is het gewoon opslag.
 

19-12-2010 16:15:30
tripleklep
tripleklep
Ik heb het lijstje met mat'64 nu aardig compleet kunnen maken maar 'mis' nog twee stellen de 844 en 847. Weet iemand waar deze staan, als ze überhaupt nog bestaan? Ik heb een heleboel bladzijden van het topic teruggekeken maar het niet echt kunnen vinden. Alvast bedankt!  

19-12-2010 16:22:45
TheKnitter
TheKnitter
Volgens mij al gesloopt, gezien de laatste spots van september 2009 zijn. Toen reden ze volgens mij ook nog bij Connexxion  

19-12-2010 16:33:45
rob46
rob46
Zowel 844 als 847 staan, volgens mijn opgave, sinds 16-6-2009 op Bkd.
En zoals bekend mag worden geacht is er van reguliere sloop van PlanV in 2009 en 2010 geen sprake geweest. Slechts de bekende proefslopen van een paar bakken vielen onder de slopershamer.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-12-2010 16:38
 

19-12-2010 16:35:46
thom
thom
Quote
TheKnitter: Volgens mij al gesloopt, gezien de laatste spots van september 2009 zijn. Toen reden ze volgens mij ook nog bij Connexxion

Er is al tijden niks meer gesloopt, dus die optie had zowieso niet gekunt...

Laatst bewerkt door thom op 19-12-2010 16:36
 

19-12-2010 16:55:33
tripleklep
tripleklep
oke, bedankt!  

22-12-2010 03:08:24
Rolffiej19
Rolffiej19
Volgens mij komt er weer een aankomende indienst stelling van wat mat64 bij , want uit betrouwbare bron gehoord dat Amsterdam Zaanstraat weer Mat64 gaat onderhouden. Voor een deel er zijn weer meubels en een koffie automaat neergezet en heftuck en hoogwerker en er zijn 2 sporen in de loods leeg gehaald. Op 1 spoor staan nu 2 Slt`s voor na werk door Bombardier

Laatst bewerkt door spiketrain op 22-12-2010 05:37, reden: Interpunctie
 

22-12-2010 12:07:51
279
279
er schijnen ongeveer 4 SLT's te staan voor nawerk.  

22-12-2010 16:36:58
2296
2296
Quote
Rolffiej19: Volgens mij komt er weer een aankomende indienst stelling van wat mat64 bij , want uit betrouwbare bron gehoord dat Amsterdam Zaanstraat weer Mat64 gaat onderhouden. Voor een deel er zijn weer meubels en een koffie automaat neergezet en heftuck en hoogwerker en er zijn 2 sporen in de loods leeg gehaald.
%08% Die goede oude werkplaats
 

22-12-2010 18:17:41
nedtrain25
nedtrain25
dit is niet gedaan voor mat 64 maar voor de vele herstellingen aan de SLT's.  

22-12-2010 18:32:21
Rolffiej19
Rolffiej19
nope bombardier leent geen spullen zoals buro`s en heftruck van nedtrain en de mensen daar zeggen dat er mat64 bij komt

Laatst bewerkt door spiketrain op 22-12-2010 18:41, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

22-12-2010 21:25:43
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
het bericht is ook bevestigd door Broek53 op OVL: http://finance.groups.yahoo.com/group/OVL/message/249108. Aangezien de NSR halsstarrig weigert om het DDM-1+1800 park te activeren worden er her en der V'tjes bij elkaar gesleept en met extra rem- en controlebeurten worden ze op de baan gebracht.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-12-2010 21:40
 

22-12-2010 21:27:29
thom
thom
Quote
Rolffiej19: nope bombardier leent geen spullen zoals buro`s en heftruck van nedtrain en de mensen daar zeggen dat er mat64 bij komt

Nou, wat dachten jullie er nou van als die hal ens groter is dan 1 spoor, en ze gewoon beide hun ding gaan doen daar... ?

Daarnaast is er nog geen materieel verhuisd uit de Zaanstraat, het aardwind spoor was zowieso leeg, en niet alle sporen waren bezet.

Laatst bewerkt door thom op 22-12-2010 21:31
 

23-12-2010 02:49:03
Rolffiej19
Rolffiej19
Klopt op Sp6(aardwind) staat nu een rijtuig van het NSM en op sp7 staan 2 slt`s en sp8 is inmiddels leeg  

23-12-2010 09:55:14
broek53
broek53
Vandaag en morgen vertrekt het museummaterieel uit de Zaanstraat naar Blerick en naar de HTMU. Ik meld dat maar hier omdat het (tot nu toe) gaat om beurten die aan mat '64 gegeven gaan worden.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-12-2010 10:02
 

23-12-2010 11:25:01
ns1300
ns1300
Om wat voor museummaterieel gaat het hier?  

23-12-2010 11:33:16
broek53
broek53
De elocs, mP, 273, 386 - zo uit het hoofd.  

23-12-2010 12:07:47
thom
thom
Quote
broek53: Vandaag en morgen vertrekt het museummaterieel uit de Zaanstraat naar Blerick en naar de HTMU. Ik meld dat maar hier omdat het (tot nu toe) gaat om beurten die aan mat '64 gegeven gaan worden.

Hecht niet teveel waarde aan die planning, die is alweer bijgesteld en onder voorbehoud...
 

23-12-2010 12:59:30
plant
plant
De 876 staat ook in de Zaanstraat, als ik het goed heb!


Youri
 

23-12-2010 13:11:29
dvdhoven
dvdhoven
Quote
thom:
Quote
broek53: Vandaag en morgen vertrekt het museummaterieel uit de Zaanstraat naar Blerick en naar de HTMU. Ik meld dat maar hier omdat het (tot nu toe) gaat om beurten die aan mat '64 gegeven gaan worden.

Hecht niet teveel waarde aan die planning, die is alweer bijgesteld en onder voorbehoud...
Zoals ik in het OD schreef, zijn 386+273 inmiddels in Ut


Dick van den Hoven
 

23-12-2010 13:38:44
gvttreinen
gvttreinen
Als het tegen zit blijft het zo want het is schijnbaar verboden om met extra treinen naar `t zuiden te rijden dus ziet er slecht uit voor overbrenging van de 1312 en mP.  

23-12-2010 21:32:10
thom
thom
Quote
plant: De 876 staat ook in de Zaanstraat, als ik het goed heb!

Nogwel meer dan alleen de 876, oa nu nog de DEIII 27, plan K, Slaaprijtuig Mu, Hbbkkss, 1302, 2 Bakken DDM-1, de 28.101, de 3031 en de 1856 zo ff uit het hoofd.

Maar dat is verder offtopic hier eigenlijk.

Laatst bewerkt door thom op 23-12-2010 21:32
 

24-12-2010 11:00:16
WTW
WTW
Het "Soester lijntje" word ook weer door losse Vtjes bevolkt %02%  

24-12-2010 22:11:47
treintim
treintim
Quote
thom: 2 Bakken DDM-1, de 28.101


Wanneer zijn die eigenlijk van Aswplz naar Blerick verhuisd?
 

24-12-2010 23:17:13
TheKnitter
TheKnitter
Die zijn nog niet vanaf Aswplz verkast als je de transporten in de gaten hield. Bij mijn weten alleen transport van vandaag en gister de 386+273 naar HTMU

Hij meld alleen dat die nog bij Aswplz staan

Laatst bewerkt door TheKnitter op 24-12-2010 23:20
 

24-12-2010 23:32:01
treintim
treintim
Oeps, verkeerd gelezen, dacht dat het over Blerick ging.  

24-12-2010 23:36:44
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug naar mat. '64 a.u.b..


Groet, Spiketrain
 

25-12-2010 16:39:34
Jannn2009
Jannn2009
Quote
SleutelMan: het bericht is ook bevestigd door Broek53 op OVL: http://finance.groups.yahoo.com/group/OVL/message/249108. Aangezien de NSR halsstarrig weigert om het DDM-1+1800 park te activeren worden er her en der V'tjes bij elkaar gesleept en met extra rem- en controlebeurten worden ze op de baan gebracht.


Om welke V'tjes gaat het hier dan? Series die al terzijde staan? Aangezien er staat dat ze weer op de baan gebracht worden, of bedoeld men op de baan gehouden?
 

25-12-2010 18:38:51
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
nee, gebracht. bij het voormalige OB Zaanstraat worden de stellen die eerder aan de kant gezet waren weer klaar gemaakt voor de dienst (ik neem aan dat het de stellen zijn die in het remcontrolebeurten-circuit zaten voordat ze voortijdig aan de kant gingen).  

25-12-2010 22:30:00
thom
thom
Quote
Jannn2009:
Quote
SleutelMan: het bericht is ook bevestigd door Broek53 op OVL: http://finance.groups.yahoo.com/group/OVL/message/249108. Aangezien de NSR halsstarrig weigert om het DDM-1+1800 park te activeren worden er her en der V'tjes bij elkaar gesleept en met extra rem- en controlebeurten worden ze op de baan gebracht.


Om welke V'tjes gaat het hier dan? Series die al terzijde staan? Aangezien er staat dat ze weer op de baan gebracht worden, of bedoeld men op de baan gehouden?

Stellen die al op de baan zijn, dat houden, levert weinig extra's op natuurlijk
 

26-12-2010 10:31:25
broek53
broek53
Jawel, maar daar moet ook wel inspanning voor geleverd worden. Hoe de verdeling wordt, weet ik niet (en ik betwijfel of NS dat al helemaal scherp heeft), maar in de basis gaat het erom dat om de zoveel weken stellen over de grens van de revisietermijn gaan en een soortement veiligheidsbeurt nodig hebben. Stellen die al in de verlenging zitten, moeten na iets van driekwart jaar (meen ik) weer zo'n beurt hebben, en daar komen er inmiddels geleidelijk ook weer meer van. En dan zijn er de stellen die terzijde staan en nog niet voor het einde van de revisetermijn zitten (al zijn die er op het moment niet meer, geloof ik) en terzijde staande stellen die niet langer dan anderhalf jaar over de revisietermijn heen zijn. Die kunnen opgepept worden en een veiligheidsbeurt krijgen, en dat zijn de meest interessante. Maar daar is dus nog niet iets concreets van.
Overigens is het qua rendement natuurlijk een veel beter besluit dat DDM-1/1800 in de vaart gebracht wordt. Daar speelt niets van overschreden revisietermijnen, dus hoeft er alleen gewoon onderhoud gegeven te worden en met een vergelijkbare inspanning heb je (schat ik) vijf keer zoveel zitplaatsen op de baan. Als ik NSR was, zou ik de hele vloot DDM-1 weer op de baan brengen en mat '64 onderhouden zoals het er nu bij loopt. Mocht men er rekening mee houden dat de facto AL het SLT voorlopig vervangen moet worden, dan moet zowel DDM-1 als mat '64 weer maximaal de baan op...

Laatst bewerkt door admin op 31-12-2010 18:42, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

29-12-2010 16:46:34
broek53
broek53
Voorlopig komt er geen mat '64 terug op de baan dat al aan de kant stond. De inspanningen in de Zaanstraat zijn bedoeld om alle stellen die nu nog in dienst zijn, in dienst te houden. Volgens de oorspronkelijke plannen zouden nu de stellen tot en met de 905 buiten dienst moeten staan, dus het zijn toch er heel wat extra. Zo zie je wat toeval kan doen: voor de stellen die begin september buiten dienst gingen en voor een deel eind september weer terug waren, geldt dat het er meestal maar net aan gelegen heeft op welke locatie ze buiten dienst waren gesteld of ze nu nog in dienst zijn of niet...  

29-12-2010 17:11:26
klaass16
klaass16
uit het OD toppic van vandaag (29-12-2010)

Quote
plant: Vers van de pers!

Zo'n drie minuten geleden heeft de 953 de 820 in Amersfoort weer tegen de draad geholpen. Stel staat nu rustig te sissen. Wellicht voor een tweede comeback? Spanning en sensatie alom, haha.


mogelijk voor onderhoud naar Mt?
 

30-12-2010 00:06:18
broek53
broek53
Nee hoor, er komt geen terzijde staand stel meer op de baan - en zeker de 820 niet, die is al vele jaren over zijn revisietermijn heen en heeft al tweemaal levensduurverlenging gehad vordat hij terzijde ging.
Ik betwijfel ook nogal of hij naar Mt moet - daar heeft het niks te zoeken. Bokkeduinen bij de daar terzijde staande stellen lijkt mij ver genoeg.
 

03-01-2011 10:42:32
rob46
rob46
In maart 2009 zijn de 831 en 836 bij de Aswpl terzijde gezet, heeft iemand enig idee of beide stellen daar nog staan of zijn ze verhuisd naar.... ??  

03-01-2011 13:15:46
thom
thom
Die staan daar nog immer, opgesloten naast de werkplaats achter de 507.

Laatst bewerkt door thom op 03-01-2011 13:15
 

03-01-2011 13:49:07
rob46
rob46
Dank je.  

03-01-2011 13:53:21
thom
thom
Bedenk me nu net wel dat die waarneming ansich van 2 weken geleden is, maar volgens mij staan ze daar nog steeds.
Zolang ze daar niemand in de weg staan, zullen ze daar samen met de 507 nogwel even staan...
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl