Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
20-09-2010 20:33:57
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Als we het dan over de ontwikkelingen van Mat '64 willen hebben; is er al meer bekend over de 522? Want daarover was een tijdje geleden iets te melden, en ik vroeg me zo eens af of dat muisje nog een staartje had gekregen.


Met vriendelijke groet, Robin
 

20-09-2010 21:05:02
mark
mark
Discussie over de plan V die naar het NSM gaat is hier te vinden: https://www.somda.nl/forum/9162/Mat%2764+naar+het+NSM/  

20-09-2010 21:42:03
broek53
broek53
De 522 staat in twee helften in Haarlem als meettrein ingericht te worden. Voorlopig vertrek gepland op 29/9, maar waar hij dan heen gesleept wordt, is nog onbekend. Verhaal gaat dat NS-materieel naar de testbaan in Wildenrath gaat voor EMC-testen vanwege de problematiek in de buurt van de HSL en dat de 522 daar een rol bij zal spelen. Maar ik steek mijn hand niet in het vuur, zeker niet voor de details van dat verhaal.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-09-2010 21:42
 

22-09-2010 07:25:12
marcel72
marcel72
Quote
6501: Spul ligt al bij van Simmeren op de kade...het vlotje waar het spul op vervoerd is in het water ervoor.


Iemand enig idee welke nummers zijn naar Groningen zijn afgevoerd ?
Marcel
 


28-09-2010 15:22:17
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Ik zag net (rond 14.32) dat er op Utctw een plan V voor de 520 staat, word de 520 weggesleept (binnenkort) of is dit toeval?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

28-09-2010 15:24:19
broek53
broek53
Quote
marcel72:
Quote
6501: Spul ligt al bij van Simmeren op de kade...het vlotje waar het spul op vervoerd is in het water ervoor.
Iemand enig idee welke nummers zijn naar Groningen zijn afgevoerd ?
Dat staat eerder in dit topic: de 832 en de ABk 840.
 

28-09-2010 15:30:48
treintim
treintim
Quote
Jeffrenzo: Ik zag net (rond 14.32) dat er op Utctw een plan V voor de 520 staat, word de 520 weggesleept (binnenkort) of is dit toeval?


Een Plan V kan helemaal niet in z'n eentje een dubbel zo lange Plan T wegslepen...
Bovendien staat die Plan V ook al een hele tijd voor de 520 alleen wordt vaak aan het zicht onttrokken door ander materieel.

Laatst bewerkt door treintim op 28-09-2010 15:31
 

28-09-2010 15:34:39
mren
mren
Natuurlijk kan een T2 wel een T4 slepen. Een DM'90 kan ook prima een IRM-IV trekken.  

28-09-2010 15:40:25
MasterE
MasterE
Het kan misschien wel maar het mag niet.

Mcn Asd.
 

28-09-2010 15:46:27
treintim
treintim
Niet op de hoofdbaan in elk geval, nee. Dat laatst een Plan V'tje te Maastricht een VIRM-VI wegsleepte van het station naar de werkplaats is weer wat anders.

Laatst bewerkt door treintim op 28-09-2010 15:46
 

28-09-2010 15:47:46
MDDM
MDDM
Ook dan is het volgens de richtlijnen die in de materieelboeken staan niet toe gestaan.


Gr Joop mcn Lls
 

28-09-2010 23:20:24
bert
bert
Quote
broek53: Dat staat eerder in dit topic: de 832 en de ABk 840.


Dank voor de nummers.
Overigens: in dit topic heb ik dit bericht niet kunnen vinden. Kijk ik er overheen?
 

28-09-2010 23:29:18
broek53
broek53
Je hebt gelijk: het werd onthuld door rolandrail in de Opvallende Dingen van 9 september, voorlaatste bericht.  

29-09-2010 06:57:35
marcel72
marcel72
Ik begon al aan mijzelf te twijfelen want ik kon het hier niet vinden. Op foto's staan overigens twee Bk-bakken in Groningen het zijn de Bk 840, Bk 832 en ABk 832.

Marcel

Laatst bewerkt door marcel72 op 29-09-2010 07:02
 

29-09-2010 07:01:20
marcel72
marcel72
De ABk 840 is van Katwolde weer naar Zwolle gebracht.

Laatst bewerkt door marcel72 op 29-09-2010 07:04
 

29-09-2010 16:40:54
aarclay
aarclay
http://www.lucpeulen.nl/?ID=011409

Het vervoerd van de 522 naar Duitsland. Waarom niet in zijn normale vierdelige combinatie? Op eigen kracht kan deze als niet eens meer rijden op de testbaan lijkt me.


Choo choo.....
 

29-09-2010 22:50:37
thom
thom
Denk je nou dat men in Wildenrath ineens bedenkt
"Ohhh, maar een half treinstel kan helemaal niet rijden natuurlijk, wat stom van ons !"

Offfff, zou het misschien helemaal niet de bedoeling zijn dat er met dat treinstel gereden zou moeten worden %06%

Laatst bewerkt door thom op 29-09-2010 22:51
 

29-09-2010 23:15:28
wilcot
wilcot
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van de aanwezigheid van de 522 te Wildenrath?

De aanpassingen aan het stel die zichtbaar waren:
snorkel voorop, een schoorsteen aan de zijkant en een ventilator die een raam verving en een deur aan het eind. http://www.maaslijn.net/nieuwsvenlo.html

Laatst bewerkt door wilcot op 29-09-2010 23:16
 

29-09-2010 23:18:06
broek53
broek53
De 522 gaat niet rijden, hij staat daar met wie-weet-wat voor meetappratuur. Het overige NS-materieel rijdt.  

30-09-2010 00:07:13
aarclay
aarclay
Dus hij gaat op de op de testbaan ergens stilstaan en wat boeiende metingen verrichten, terwijl anders NS-materieel langs zal zoefen..?


Choo choo.....
 

30-09-2010 00:10:48
treintim
treintim
Op de testbaan gaat die niet stilstaan lijkt mij, daar zou die alleen maar in de weg staan als dat andere materieel (1700/1800/ICMm/VIRM) moet rijden. Maar wel een interessante vraag waar de Plan T dan wel te fotograferen is, wellicht gewoon stilstaand op het opstelterrein dat bij de testbaan zit.

Laatst bewerkt door treintim op 30-09-2010 00:14
 

30-09-2010 11:35:15
aarclay
aarclay
Daar doelde ik op, Tim

Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2010 11:35


Choo choo.....
 

30-09-2010 11:51:12
MDDM
MDDM
Quote
treintim: de Plan T
Van een Plan T kan je nu niet meer spreken. Ding is gehalveerd naar een Plan V %08%


Gr Joop mcn Lls
 

30-09-2010 13:04:40
nielske90
nielske90
Een Plan V heeft toch twee cabines?  

30-09-2010 13:09:57
treintim
treintim
Ja, maar het gaat MDDM dan ook in zijn grapje duidelijk niet om de details.  

30-09-2010 14:02:31
MDDM
MDDM
Inderdaad treintim.


Gr Joop mcn Lls
 

02-10-2010 00:07:44
wilcot
wilcot
Quote
wilcot: Wat is nu eigenlijk de bedoeling van de aanwezigheid van de 522 te Wildenrath?

De aanpassingen aan het stel die zichtbaar waren:
snorkel voorop, een schoorsteen aan de zijkant en een ventilator die een raam verving en een deur aan het eind. http://www.maaslijn.net/nieuwsvenlo.html


Vandaag stond de halve plan T zichtbaar te Wildenrath. Tevens zichtbaar de 1731. De 1848 was niet zichtbaar.
 

02-10-2010 09:19:56
maxime
maxime
Goed, alle gekheid weer even op een stokje.

Ik lees hier over een 1700, 1800, VIRM en ICMm die naar Wegberg Wildenrath (zijn ge)gaan.
Wat is de reden dat er bijv. geen MDDM, plan V, sprinter en SLT gaan?
SLT zal er vast al staan, maar de rest blijft voor mij een beetje een vraagteken.
 

02-10-2010 09:59:24
wilcot
wilcot
gistern stond er een SLT in de hal. Dus deze hoeft zeker niet.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


02-10-2010 12:15:18
taigagaai
Moderator
taigagaai
Taigagai: Het verschillende materieel dat naar Wegberg Wildenrath gaat mag in een apart topic besproken worden. Hier weer graag terug naar de ontwikkelingen van het mat'64.  

02-10-2010 15:13:35
wilcot
wilcot
Voor wie geintresseerd is in de 522 te Wildenrath. http://www.maaslijn.net/nieuwsvenlo.html  

02-10-2010 16:42:43
treintim
treintim
Aan het "W"-bord is te zien dat het stel echt in Duitsland is, nu nog wat markantere foto's met meer Duitsland erop.%08% Tja, ik weet dat het moeilijk is, maar dat is wel de uitdaging. Misschien dat het stel nog eens verplaatst wordt.. Bedankt voor de updates in elk geval steeds. De enige manier om dit zaakje over de grens in de gaten te houden is om geregeld polshoogte te nemen...

Laatst bewerkt door treintim op 02-10-2010 16:44
 

02-10-2010 17:55:58
wilcot
wilcot
Hallo treintim,
Ik vrees dat je die in Wildenrath niet aan kunt treffen is een mooi terrein maar echt-duits is het niet te noemen.

Waar staat trouwens het andere gedeelte van de 522? Staat dit nog aan de straat kant te hlmwph? Daar hem ik namelijk een gedeelte zien staan op 27-8.
 

02-10-2010 22:54:34
plant
plant
Haha, ze hebben wel de moeite genomen de NS-logo's eraf te halen!


Youri
 

03-10-2010 16:16:43
broek53
broek53
Waarom het zo is, is niet echt duidelijk, maar het lijkt erop dat de herfstdefecten bij het materieel dit jaar al begonnen zijn voordat de herfst is begonnen. Een aanloop om te melden dat de plan V's 856-859, 861-866, 868 en 869 weer in dienst gesteld zullen worden... (is het voornemen; wat ervan terecht komt, zullen we binnen afzienbare tijd zien).  

03-10-2010 17:05:56
Bob1991
Bob1991
Ik denk dat ze beter nog maar een jaartje kunnen wachten met het plan om in februari alle (niet-Emmer) plan v's aan de kant te hebben, vooral als het nu aan het begin van de herfst alweer zo gaat.. Midden in de winter, staat alles net ter zijde, kan alles weer opgelapt worden..  

03-10-2010 17:33:29
treintim
treintim
Inderdaad is officieel de herfst al wel begonnen.  

03-10-2010 19:36:22
timtrein
timtrein
Hebben ze de stellen net met veel moeite op de Dijksgracht gekregen, moeten ze de dienst weer in ben benieuwd!  

03-10-2010 21:24:32
martijn
martijn
Wanneer zijn die stellen officieel terzijde gegaan? Want zie op het materieeloverzicht op Somda dat ze daar vandaag pas uit het rijtje nog rijdende stellen zijn gehaald.  

03-10-2010 21:32:49
broek53
broek53
Administratief op 10 september.  

03-10-2010 21:49:04
mark
mark
Quote
martijn: Wanneer zijn die stellen officieel terzijde gegaan? Want zie op het materieeloverzicht op Somda dat ze daar vandaag pas uit het rijtje nog rijdende stellen zijn gehaald.
Ik heb het overzicht vanmorgen bijgewerkt, vandaar.
 

04-10-2010 20:15:05
broek53
broek53
Order en tegenorder: men heeft kennelijk nog eens goed op het lijstje gekeken en bedacht wat de verschillende plan V's aan beurten en onderhoud zouden moeten krijgen om weer in dienst te komen - waarop een kennelijk meer praktisch persoon heeft bedacht dat je de stellen beter niet per se op nummervolgorde, maar individueel kunt bekijken. En dus is het ljstje van de herindienststellingen gewijzgd: het worden nu de 848, 850, 851, 853, 854, 856, 858, 859, 864, 865, 866 en 869.

Laatst bewerkt door broek53 op 04-10-2010 20:15
 

04-10-2010 20:35:16
salieri
salieri
Dank voor de update Broek53!  

04-10-2010 21:17:07
martijnmet
Moderator
martijnmet
Hoort de 849 ook niet in dat rijtje thuis? Want deze stond vanochtend met twee V's (de 854 en nog een stel waar het nummer niet van te lezen was) ineens in Nm geparkeerd op spoor 11a.

Laatst bewerkt door martijnmet op 04-10-2010 21:17
 

04-10-2010 22:28:26
broek53
broek53
Neen, het rijtje dat ik gepubliceerd heb, is het. (Althans: vandaag, hoe het morgen is, durf ik niet te voorspellen.)

Laatst bewerkt door broek53 op 04-10-2010 22:28
 

04-10-2010 22:44:37
martijnmet
Moderator
martijnmet
Ok, nou ja, dan houden we het maar op een spontaan uitje van de 849.  

04-10-2010 23:10:12
treintim
treintim
Leuk, blijft er welgeteld één ex-Veoliaatje in dienst.%08% Het stelt niet veel voor, maar hebben we toch nog een beetje variatie.

Laatst bewerkt door treintim op 04-10-2010 23:10
 

04-10-2010 23:19:24
damart
damart
Quote
martijnmet: Hoort de 849 ook niet in dat rijtje thuis? Want deze stond vanochtend met twee V's (de 854 en nog een stel waar het nummer niet van te lezen was) ineens in Nm geparkeerd op spoor 11a.
Als het nummer niet te lezen was door de nieuwe kleurstelling van het stel, dan is het waarschijnlijk de 863 geweest. Dit trio stond de afgelopen weken te Ledn.
 

05-10-2010 01:00:50
waalkade
waalkade
Quote
martijnmet: Hoort de 849 ook niet in dat rijtje thuis? Want deze stond vanochtend met twee V's (de 854 en nog een stel waar het nummer niet van te lezen was) ineens in Nm geparkeerd op spoor 11a.
Ik dacht dat ze op 10a stonden. De 2 stellen aan de Ah zijde met de pantograaf op, het stel aan de Ht zijde met de pantograaf neer. Aan de Ah zijde brandde de 2 sluitlichten.
 

05-10-2010 01:07:49
broek53
broek53
Dan zal het juist wel gaan om stellen die terzijde blijven en in Nijmegen opgesteld worden. Daar konden nog een paar bakken bijgepropt worden, begreep ik.  

05-10-2010 09:36:52
martijnmet
Moderator
martijnmet
Quote
waalkade: Ik dacht dat ze op 10a stonden. De 2 stellen aan de Ah zijde met de pantograaf op, het stel aan de Ht zijde met de pantograaf neer. Aan de Ah zijde brandde de 2 sluitlichten.

Ik dacht 11a geteld te hebben, maar 10a zou ook kunnen hoor. Want zoveel verschil maakt dat niet.
Quote
broek53: Dan zal het juist wel gaan om stellen die terzijde blijven en in Nijmegen opgesteld worden. Daar konden nog een paar bakken bijgepropt worden, begreep ik.

Ja, er kunnen zeker nog wel een paar bakken bij. Ze zullen de 3 V's er van het weekend wel hebben neergezet, en dan vlak er na verzonnen hebben dat de 854 weer in dienst gesteld wordt, lijkt me.
 

05-10-2010 10:20:28
ZJ37
ZJ37
Als iemand toevallig trein 3339 nog tegenkomt (en wellicht later vandaag nog 4341, 4642 of 4647): Volgens het trackingsysteem van NS zou onder andere stel 810 er in mee moeten lopen. Dat lijkt me erg sterk, wie weet welk stel het wel is?  

05-10-2010 20:51:25
ZJ37
ZJ37
Ook in het topic gemeld van de Opvallende Dingen van 5 okt: zojuist vertrokken vanuit de Bkd en Amf de stellen 856-866-864-865 in de richting van Ut. Daar zit dus weer beweging in.

EDIT: Kwamen vannacht aan te Mt.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 06-10-2010 07:39
 

05-10-2010 20:56:47
broek53
broek53
Quote
martijnmet:
Quote
waalkade: Ik dacht dat ze op 10a stonden. De 2 stellen aan de Ah zijde met de pantograaf op, het stel aan de Ht zijde met de pantograaf neer. Aan de Ah zijde brandde de 2 sluitlichten.

Ik dacht 11a geteld te hebben, maar 10a zou ook kunnen hoor. Want zoveel verschil maakt dat niet.
Quote
broek53: Dan zal het juist wel gaan om stellen die terzijde blijven en in Nijmegen opgesteld worden. Daar konden nog een paar bakken bijgepropt worden, begreep ik.

Ja, er kunnen zeker nog wel een paar bakken bij. Ze zullen de 3 V's er van het weekend wel hebben neergezet, en dan vlak er na verzonnen hebben dat de 854 weer in dienst gesteld wordt, lijkt me.
Inmiddels heeft men kennelijk geconstateerd hoe de 854 eruit ziet en is besloten toch maar weer een ander nummer uit te zoeken. M.a.w.: 854 toch weer niet herindienst; vervangend nummer volgt.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-10-2010 20:57
 


05-10-2010 21:05:42
martijnmet
Moderator
martijnmet
Ik wilde de staat hier niet benoemen, maar ik geef ze groot gelijk, want hij paste inderdaad zeker niet meer binnen de 'grenzen der betamelijkheid'.  

05-10-2010 21:12:28
broek53
broek53
Nee, waarbij het overigens een soortement luxe=probleem is. Schoonmaken kan altijd, ook als het wat veel werk is. Maar aangezien je net zo goed een ander nummertje kunt uitkiezen dat nog wel toonbaar is, wordt daar liever voor gekozen.  

05-10-2010 23:17:28
bart
bart
Quote
ZJ37: Als iemand toevallig trein 3339 nog tegenkomt (en wellicht later vandaag nog 4341, 4642 of 4647): Volgens het trackingsysteem van NS zou onder andere stel 810 er in mee moeten lopen. Dat lijkt me erg sterk, wie weet welk stel het wel is?

Ik heb in trein 3331 in ieder geval de 922+909 zien rijden, voor zover dat garanties geeft voor trein 3339 en verder...

Laatst bewerkt door bart op 05-10-2010 23:18
 

06-10-2010 17:33:03
broek53
broek53
Zoals aangekondigd zijn het een soort dagkoersen, maar aangezien de meeste stellen nu wel bekeken en beoordeeld zijn, lijkt dit de werkelijke her-indienststellingsstand te worden:
841, 843, 848, 850, 851, 853, 856, 858, 859, 864, 866 en 869.

De materieelzorgen zijn overigens nog groter dan hieruit blijkt: de terzijdestelling van nog eens 8 plan V's (alle nummers tussen 870 en 880) per 4/10 gaat (uiteraard) ook niet door. Het materieelpark is dus na onderhoud van de terzijde-stellen 20 plan V's groter dan waarop was gepland.
 

06-10-2010 18:39:19
MarkJB
MarkJB
Gaan ze die extra stellen soms voor de winterproef van zondag gebruiken? Of worden ze ook alvast voor de winterse omstandigheden klaargemaakt om ze meteen in te kunnen zetten als de winterdienstregeling van stal moet worden gehaald?

Laatst bewerkt door MarkJB op 06-10-2010 18:41


Vaarwel Mat'64...
 

06-10-2010 19:23:55
plant
plant
Als ik broek53 goed begrepen heb, worden de stellen "gewoon" van stal gehaald omdat er kennelijk nu al problemen zijn met de materieelstand, oorzaak: de herfst.

Hieruit kan je concluderen dat de herindienststelling niet of nauwelijks iets te maken heeft met de nooddienstregeling (al is het maar omdat voor de nooddienstregeling zelfs mínder materieel nodig lijkt te zijn...)


Youri
 

06-10-2010 20:38:35
broek53
broek53
Nee, met de nooddienstregeling heeft het he-le-maal niets te maken. Er is in een nooddienstregeling sowieso minder materieel nodig dan normaal en zeker op zondag. Het gaat in tegendeel om de snel verslechterende materieelstand in het algemeen (vraag me niet waarom die zo opeens aan het verslechteren is) en ik denk dat er toch enige vrees is dat het met SLT alsnog weer ietwat uit de klauw loopt (maar dat is puur mijn idee).  

06-10-2010 20:48:20
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53: Zoals aangekondigd zijn het een soort dagkoersen, maar aangezien de meeste stellen nu wel bekeken en beoordeeld zijn, lijkt dit de werkelijke her-indienststellingsstand te worden:
841, 843, 848, 850, 851, 853, 856, 858, 859, 864, 866 en 869.

De materieelzorgen zijn overigens nog groter dan hieruit blijkt: de terzijdestelling van nog eens 8 plan V's (alle nummers tussen 870 en 880) per 4/10 gaat (uiteraard) ook niet door. Het materieelpark is dus na onderhoud van de terzijde-stellen 20 plan V's groter dan waarop was gepland.


Opmerkelijk dat de 865 niet in het rijtje staat: het was juist samen met de 856, 864 en 866 speciaal van Bkd naar Mt gekomen, maar kennelijk voor de 865 voor een ander doel.

Toeval of niet: de 872 en 877 kwamen op de beoogde terzijdestellingsdatum 4/10 naar Mt en zijn niet meer in dienst geweest. Ik kan me voorstellen dat het ook gewoon regulier onderhoud betreft voor deze stellen.
De 870 vertoefde toen al in Limburg, maar is ook op 5/10 in de ochtend uit de 6800 gehaald, maar dat kan ook een defect zijn natuurlijk.
 

06-10-2010 20:52:51
2296
2296
Quote
broek53: Het gaat in tegendeel om de snel verslechterende materieelstand in het algemeen (vraag me niet waarom die zo opeens aan het verslechteren is) en ik denk dat er toch enige vrees is dat het met SLT alsnog weer ietwat uit de klauw loopt (maar dat is puur mijn idee).

Ik weet dat er bij een werkplaats nogal wat materieel staat te wachten op herstel.
 

06-10-2010 20:55:09
broek53
broek53
Wat de herindiensttestellen stellen betreft: eigenlijk is het weinig verrassend dat het uiteindelijk voornamelijk de stellen betreft die op de Bokkeduinen en op de Dijksgracht stonden / staan. Dat zijn de plaatsen waar ze in doorsnee kunnen staan buiten het bereik van vandalen, in tegenstelling dus tot de stellen die elders neergeplempt zijn.
Op de Dijksgracht staan de 843, 848, 850, 851, 853, 858, 859 en 862 die weer in dienst moeten. De 855 en 868 staan er ook, maar zijn defect (en het moet niet teveel kosten). Morgen gaan vier stellen van de Dgr naar de Wgm en komt de 869 uit de Zaanstraat erbij, waarna deze vijf vrijdag naar Mt gaan.
 

06-10-2010 20:58:58
broek53
broek53
Quote
ZJ37:
Quote
broek53: Zoals aangekondigd zijn het een soort dagkoersen, maar aangezien de meeste stellen nu wel bekeken en beoordeeld zijn, lijkt dit de werkelijke her-indienststellingsstand te worden:
841, 843, 848, 850, 851, 853, 856, 858, 859, 864, 866 en 869.

Opmerkelijk dat de 865 niet in het rijtje staat: het was juist samen met de 856, 864 en 866 speciaal van Bkd naar Mt gekomen, maar kennelijk voor de 865 voor een ander doel.
Toeval of niet: de 872 en 877 kwamen op de beoogde terzijdestellingsdatum 4/10 naar Mt en zijn niet meer in dienst geweest. Ik kan me voorstellen dat het ook gewoon regulier onderhoud betreft voor deze stellen.
De 870 vertoefde toen al in Limburg, maar is ook op 5/10 in de ochtend uit de 6800 gehaald, maar dat kan ook een defect zijn natuurlijk.
Ja, de 865 is defect en kennelijk niet op een koopje te herstellen; daarvoor is weer een extra stel van de Dgr uitgezocht. Ik sluit ook helemaal niet uit dat er nog wel een wijziging plaatsvindt als de stellen in Mt binnen rollen en er lastige herstelbare exemplaren tussen zitten.
 

07-10-2010 11:56:25
MarkJB
MarkJB
Quote
broek53: Nee, met de nooddienstregeling heeft het he-le-maal niets te maken. Er is in een nooddienstregeling sowieso minder materieel nodig dan normaal en zeker op zondag. Het gaat in tegendeel om de snel verslechterende materieelstand in het algemeen (vraag me niet waarom die zo opeens aan het verslechteren is) en ik denk dat er toch enige vrees is dat het met SLT alsnog weer ietwat uit de klauw loopt (maar dat is puur mijn idee).


Dat zou natuurlijk altijd kunnen, maar het zal niemand ontgaan zijn dat Mat'64 toch wel zo ongeveer het meest betrouwbare materieel is bij weerextremen, zodat ze dan toch niet gemist kunnen worden. Vandaar vroeg ik me dus af of het al voor de winter is.


Vaarwel Mat'64...
 

07-10-2010 12:52:24
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53: Morgen gaan vier stellen van de Dgr naar de Wgm en komt de 869 uit de Zaanstraat erbij, waarna deze vijf vrijdag naar Mt gaan.
Aldus geschiedde: de 859-858-843-851 gingen rond 12.15 uur van Dgr naar Wgm.

Aanvulling: de 869 stond rond 15:55u met de 913 op sp 18b te Ut.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 07-10-2010 18:58
 

07-10-2010 23:40:04
broek53
broek53
Zelfs op een zoektocht naar een bijna 70 jaar geleden spoorlijn kom je mat '64 tegen
http://www.railtrash.fotopic.net/p67554391.html
De ABk 832 bij sloper SimmereN dus, en de vier draaistellen van de twee gesloopte Bk's.
 

08-10-2010 08:53:03
ZJ37
ZJ37
Quote
ZJ37:
Quote
broek53: Morgen gaan vier stellen van de Dgr naar de Wgm en komt de 869 uit de Zaanstraat erbij, waarna deze vijf vrijdag naar Mt gaan.
Aldus geschiedde: de 859-858-843-851 gingen rond 12.15 uur van Dgr naar Wgm.

Aanvulling: de 869 stond rond 15:55u met de 913 op sp 18b te Ut.

Alle genoemde stellen staan nu in Mt, waarbij het viertal gisteravond werd overgebracht.
 

08-10-2010 09:58:15
jorgo
jorgo
Welke stellen uit de serie 801-920 zijn eigenlijk omgebouwd met een V4-V6 achtige reizigersafdeling ipv de postafdeling? Deze stellen herken je tov de stellen die niet verbouwd zijn overigens ook aan de modernere dikke klapstoeltjes ipv de houten.

Zijn het groepen van treinstellen of geheel willekeurige exemplaren uit de serie?
 

08-10-2010 10:19:35
broek53
broek53
De 801-870 (V7 en 8 dus) en de 882. Die laatste is vervroegd in revisie gegaan tussen de laatste V8-en door - en dat was tevens het moment waarop besloten werd bij de revisie van V9 en hoger die verbouwing niet meer uit te voeren.  

08-10-2010 12:41:41
maigoda
maigoda
Dan ben ik wel benieuwd waarom vanaf de 921 de bagaredeuren wel weer omgebouwd zijn tot ramen. Want ook die stellen hadden een bagageafdeling.
Groetjes,
Emiel
 

08-10-2010 12:49:36
martijn
martijn
Die stellen zijn bij een eerdere revisie verbouwd, naar voorbeeld daarvan zijn ze begonnen met de 801 en verder.  

08-10-2010 13:33:42
broek53
broek53
Dat klopt: bij de 921 en hoger is dat gebeurd tijdens hun grote (midlife) revisie, bij de 801-870 (die al zo'n revisie gehad hadden zonder verbouwing)daarna tijdens de kleine revisie (een R7 heette dat, als ik mij goed herinner). Dat maakte de verbouwing dan ook relatief duur en dat is op den duur de reden geweest het maar niet meer te doen.  

08-10-2010 13:38:27
broek53
broek53
Als het niet tegenzit, zijn zeer binnenkort weer in het treintheater de 856, 864 en 866 te bewonderen en te berijden: de ex-Bokkeduinse stellen die inmiddels in onderhoud zijn. De 843, 848, 851, 858 en 859 (ex-Dgr) komen dit weekend en kort daarna aan de beurt, de 869 (ex-Zstr) volgende week.  

08-10-2010 13:41:19
broek53
broek53
Quote
Quote
ZJ37:
Quote
broek53: Morgen gaan vier stellen van de Dgr naar de Wgm en komt de 869 uit de Zaanstraat erbij, waarna deze vijf vrijdag naar Mt gaan.
Aldus geschiedde: de 859-858-843-851 gingen rond 12.15 uur van Dgr naar Wgm. Aanvulling: de 869 stond rond 15:55u met de 913 op sp 18b te Ut.
Alle genoemde stellen staan nu in Mt, waarbij het viertal gisteravond werd overgebracht.
Aanvulling: bij de stellen die van de Dgr naar de Wgm en van de Wgm naar Mt zijn gegaan, was ook de 848. Daar zal T&T het wel niet van gedaan hebben, denk ik . Het waren er dus vijf in totaal; vandaar dat de 869 apart via Ut is gegaan.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-10-2010 13:41
 

08-10-2010 13:59:15
aarclay
aarclay
Quote
broek53: De ABk 832 bij sloper SimmereN dus, en de vier draaistellen van de twee gesloopte Bk's.

Wat gebeurt er met die draaistellen? Gedemonteerd door een ander bedrijf? Deels gerecycled? Of volledig terug naar NedTrain of (zal wel niet meer..)..?


Choo choo.....
 

08-10-2010 14:21:25
salieri
salieri
De draaistellen zouden retour Nedtrain gaan, voor de overige rijvaardige treinstellen. Wat daar nog van klopt, weet ik niet.  

08-10-2010 14:59:41
salieri
salieri
@Broek53:

Hebben de stellen die opnieuw in dienst komen, nu de extra veiligheidsbeurt gekregen of zaten zij daar al in?
En wat als de problemen met het materieel afgelopen zijn, gaan dan de stellen die nu opnieuw in dienst gekomen zijn terzijde, of gaan er andere stellen terzijde (misschien weet je het niet exact, maar wellicht kan je met jouw professionele kijk erop een gok doen?)
 

08-10-2010 16:12:18
broek53
broek53
Dit zijn stellen die ofwel al een veiligheidsbeurt gehad hebben in de loop van dit jaar (ruim de helft, zo uit mijn hoofd gezegd), ofwel er nog niet aan toe zijn. Anders gezegd: de stellen die nu weer in dienst komen, krijgen op het ogenblik een gewoon onderhoudsbeurtje en klaar. Daarmee is ook gezegd dat ze straks weer als eerste aan de kant zullen gaan. Misschien dat er een hoger genummerd stel straks eerder uit dienst gaat omdat hij net aan een veiligheidsbeurt toe is, maar dat zal hooguit incidenteel zijn. (Dat is per 6 september ook niet gebeurd; de stellen zijn gewoon op nummervolgorde buiten dienst gesteld volgens de ruwe methode: er is zelfs niet eens gewacht tot de onderhoudstermijn afgelopen was).  

08-10-2010 17:31:05
kleine_man
kleine_man
Ondertussen is eea ook al zichtbaar. De 7500 wordt gereden door een V en ook in de 7600 rijdt ondertussen een setje V's.  

08-10-2010 17:51:10
superboer
superboer
In de 7500 is dat dan ook de bedoeling.


Garantie tot aan de voordeur.
 

08-10-2010 20:28:21
kiekkiek
kiekkiek
En ook in de 5600 is het mat '64 weer terug!  

08-10-2010 20:33:16
ZJ37
ZJ37
Dat is dit wijzigingsblad allang zo gepland en heeft niet direct te maken met de herindienststelling van de eerder genoemde Plan V's (die nu ook nog niet rijden).  

08-10-2010 22:08:53
6501
6501
Quote
broek53: Zelfs op een zoektocht naar een bijna 70 jaar geleden spoorlijn kom je mat '64 tegen
http://www.railtrash.fotopic.net/p67554391.html
De ABk 832 bij sloper SimmereN dus, en de vier draaistellen van de twee gesloopte Bk's.


Weet niet of het hier al voorbij gekomen is maar heb geen zin alle proza te lezen:
Voor diegene die het bijhouden....de Bk840 en Bk832 zijn in week 38 gesloopt

Stel je voor dat de rest van de vloot hier ook heen mag....deze week even lijnstudie gedaan...het is theoretisch mogelijk om met een 300mtr-trein op Gnl binnen te komen en die terug te drukken naar de laad/losplaats van de Vagron.
Binnenkomen via EB op spoor 302 of 303 en dan terug naar 315. Weet niet of de sporen nog ID zijn en de weginfra 1 bak aan kan (bochten)...alleen even 1 sgns-containerdraagwagen tegen juk drukken en wat containers op een andere plek opstellen....anders is On nog een optie...bijvoorbeeld sp 410...oke ik droom verder.
 

11-10-2010 00:09:39
broek53
broek53
De halve 522 in Wildenrath rijdt wel degelijk mee in de testritten, al wordt hij daarbij gesleept. De testtreinen bestaan uit een Traxx-dieselloc, het te bestuderen NS-materieel en de halve 522, die ofwel achterop hangt, ofwel tussen de Traxx en het materieel in zit. Als er gereden wordt, is dat op de grote testring 1.  

11-10-2010 10:33:11
Bob1991
Bob1991
Afgelopen weekend stond (misschien nog steeds) er bij de werkplaats Haarlem een andere onbekende Plan T - in hele toestand. Iemand een idee wat deze hier doet? Deze staat niet op de 'wegroest'/sloopspoortjes maar echt op het stuk waar de ICM's meestal op hun revisie staan te wachten.  

11-10-2010 11:25:50
gvttreinen
gvttreinen
Quote
6501: Stel je voor dat de rest van de vloot hier ook heen mag....knip...oke ik droom verder.
Droom idd maar verder want de milieuvergunningen zullen stallen van dat materieel verbieden....
 

11-10-2010 13:52:34
broek53
broek53
Hij droomt erover om het sloopmaterieel per spoor tot dichtbij de sloper te brengen, neem ik aan. Het Vagron-spoor ligt hemelsbreed een paar honderd meter van sloper Simmeren vandaan, bijvoorbeeld. Helaas zitten twee takken van het Winschoterdiep ertussen.  

11-10-2010 14:55:11
tjabbe73
tjabbe73
Quote
gvttreinen: Droom idd maar verder want de milieuvergunningen zullen stallen van dat materieel verbieden....

Hoeft niet, als men goede afspraken maakt met voorheen VAGRON kan er best wat materieel gestald worden op spoor 315 achter het hek. Hier vindt toch geen actuele bediening meer plaats.
 

11-10-2010 15:03:08
bert
bert
Quote
broek53: De 801-870 (V7 en 8 dus) en de 882. Die laatste is vervroegd in revisie gegaan tussen de laatste V8-en door - en dat was tevens het moment waarop besloten werd bij de revisie van V9 en hoger die verbouwing niet meer uit te voeren.


846 heeft toch ook die revisie niet gehad?
 

11-10-2010 15:20:02
broek53
broek53
Zo uit mijn hoofd: die heeft ueberhaupt geen revisie meer gehad, als je dat bedoelt.  

12-10-2010 08:40:26
ZJ37
ZJ37
In ieder geval de 841, 850 en 853 zijn maandagmiddag van Dgr naar Wgm verplaatst.  

12-10-2010 09:17:25
279
279
alle drie bestemd voor Mt.  

12-10-2010 11:17:18
ZJ37
ZJ37
Van de eerdere stellen die naar Mt gingen, zijn deze week de eerste stellen alweer ingezet in het zuiden des lands: de 851, 856 en 866 zijn de baan weer opgegaan.  

12-10-2010 18:11:48
broek53
broek53
Quote
Bob1991: Afgelopen weekend stond (misschien nog steeds) er bij de werkplaats Haarlem een andere onbekende Plan T - in hele toestand. Iemand een idee wat deze hier doet? Deze staat niet op de 'wegroest'/sloopspoortjes maar echt op het stuk waar de ICM's meestal op hun revisie staan te wachten.
Vrijdag jl is de 509 (verbrande AB)van de opstelsporen in Hlm weggehaald en bij het RB gezet, samen met de groene combi ABk852/Bk916 die erachter stond. Dit omdat de sporen waar zij stonden, vernieuwd moeten worden.
 

12-10-2010 22:08:22
oranjebank
oranjebank
Quote
bert: 846 heeft toch ook die revisie niet gehad?
De 846 heeft bij mijn weten ook niet voor Veolia gereden. Terwijl de rest 841 tot en met de 849 wel voor Veolia reden.

Laatst bewerkt door admin op 17-11-2010 10:40, reden: Quote ingekort
 

12-10-2010 22:12:50
broek53
broek53
De 846 bestond toen al niet meer. Hij is in 2001 als plukstel gebruikt, in 2002 naar Haarlem gegaan en daar ook alleen als plukstel gebruikt, en op 26-2-2004 naar de sloop gegaan.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-10-2010 21:18
 

15-10-2010 17:06:31
kevinevers
kevinevers
De 853 trekt ook weer zijn baantjes. Het stel zat vanochtend in de 6824.  

15-10-2010 23:26:28
aarclay
aarclay
Quote
broek53: Vrijdag jl is de 509 (verbrande AB)van de opstelsporen in Hlm weggehaald en bij het RB gezet, samen met de groene combi ABk852/Bk916 die erachter stond.

En hoe staat het met de toekomst voor de ABk852/Bk916? Wordt deze nog terug geplaatst? En wordt hij nog wel eens gebruikt voor oefeningen?


Choo choo.....
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl