Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
20-09-2010 20:33:57 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Als we het dan over de ontwikkelingen van Mat '64 willen hebben; is er al meer bekend over de 522? Want daarover was een tijdje geleden iets te melden, en ik vroeg me zo eens af of dat muisje nog een staartje had gekregen. Met vriendelijke groet, Robin |
20-09-2010 21:05:02 | ||
---|---|---|
mark
|
Discussie over de plan V die naar het NSM gaat is hier te vinden: https://www.somda.nl/forum/9162/Mat%2764+naar+het+NSM/ |
20-09-2010 21:42:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 522 staat in twee helften in Haarlem als meettrein ingericht te worden. Voorlopig vertrek gepland op 29/9, maar waar hij dan heen gesleept wordt, is nog onbekend. Verhaal gaat dat NS-materieel naar de testbaan in Wildenrath gaat voor EMC-testen vanwege de problematiek in de buurt van de HSL en dat de 522 daar een rol bij zal spelen. Maar ik steek mijn hand niet in het vuur, zeker niet voor de details van dat verhaal. Laatst bewerkt door broek53 op 20-09-2010 21:42 |
22-09-2010 07:25:12 | ||
---|---|---|
marcel72
|
Quote Iemand enig idee welke nummers zijn naar Groningen zijn afgevoerd ? Marcel |
28-09-2010 15:22:17 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Ik zag net (rond 14.32) dat er op Utctw een plan V voor de 520 staat, word de 520 weggesleept (binnenkort) of is dit toeval? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
28-09-2010 15:24:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat staat eerder in dit topic: de 832 en de ABk 840. |
28-09-2010 15:30:48 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Een Plan V kan helemaal niet in z'n eentje een dubbel zo lange Plan T wegslepen... Bovendien staat die Plan V ook al een hele tijd voor de 520 alleen wordt vaak aan het zicht onttrokken door ander materieel. Laatst bewerkt door treintim op 28-09-2010 15:31 |
28-09-2010 15:34:39 | ||
---|---|---|
mren
|
Natuurlijk kan een T2 wel een T4 slepen. Een DM'90 kan ook prima een IRM-IV trekken. |
28-09-2010 15:40:25 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het kan misschien wel maar het mag niet. Mcn Asd. |
28-09-2010 15:46:27 | ||
---|---|---|
treintim
|
Niet op de hoofdbaan in elk geval, nee. Dat laatst een Plan V'tje te Maastricht een VIRM-VI wegsleepte van het station naar de werkplaats is weer wat anders. Laatst bewerkt door treintim op 28-09-2010 15:46 |
28-09-2010 15:47:46 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Ook dan is het volgens de richtlijnen die in de materieelboeken staan niet toe gestaan. Gr Joop mcn Lls |
28-09-2010 23:20:24 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote Dank voor de nummers. Overigens: in dit topic heb ik dit bericht niet kunnen vinden. Kijk ik er overheen? |
28-09-2010 23:29:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je hebt gelijk: het werd onthuld door rolandrail in de Opvallende Dingen van 9 september, voorlaatste bericht. |
29-09-2010 06:57:35 | ||
---|---|---|
marcel72
|
Ik begon al aan mijzelf te twijfelen want ik kon het hier niet vinden. Op foto's staan overigens twee Bk-bakken in Groningen het zijn de Bk 840, Bk 832 en ABk 832. Marcel Laatst bewerkt door marcel72 op 29-09-2010 07:02 |
29-09-2010 07:01:20 | ||
---|---|---|
marcel72
|
De ABk 840 is van Katwolde weer naar Zwolle gebracht. Laatst bewerkt door marcel72 op 29-09-2010 07:04 |
29-09-2010 16:40:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
http://www.lucpeulen.nl/?ID=011409 Het vervoerd van de 522 naar Duitsland. Waarom niet in zijn normale vierdelige combinatie? Op eigen kracht kan deze als niet eens meer rijden op de testbaan lijkt me. Choo choo..... |
29-09-2010 22:50:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Denk je nou dat men in Wildenrath ineens bedenkt "Ohhh, maar een half treinstel kan helemaal niet rijden natuurlijk, wat stom van ons !" Offfff, zou het misschien helemaal niet de bedoeling zijn dat er met dat treinstel gereden zou moeten worden %06% Laatst bewerkt door thom op 29-09-2010 22:51 |
29-09-2010 23:15:28 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van de aanwezigheid van de 522 te Wildenrath? De aanpassingen aan het stel die zichtbaar waren: snorkel voorop, een schoorsteen aan de zijkant en een ventilator die een raam verving en een deur aan het eind. http://www.maaslijn.net/nieuwsvenlo.html Laatst bewerkt door wilcot op 29-09-2010 23:16 |
29-09-2010 23:18:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 522 gaat niet rijden, hij staat daar met wie-weet-wat voor meetappratuur. Het overige NS-materieel rijdt. |
30-09-2010 00:07:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dus hij gaat op de op de testbaan ergens stilstaan en wat boeiende metingen verrichten, terwijl anders NS-materieel langs zal zoefen..? Choo choo..... |
30-09-2010 00:10:48 | ||
---|---|---|
treintim
|
Op de testbaan gaat die niet stilstaan lijkt mij, daar zou die alleen maar in de weg staan als dat andere materieel (1700/1800/ICMm/VIRM) moet rijden. Maar wel een interessante vraag waar de Plan T dan wel te fotograferen is, wellicht gewoon stilstaand op het opstelterrein dat bij de testbaan zit. Laatst bewerkt door treintim op 30-09-2010 00:14 |
30-09-2010 11:35:15 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Daar doelde ik op, Tim Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2010 11:35 Choo choo..... |
30-09-2010 11:51:12 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteVan een Plan T kan je nu niet meer spreken. Ding is gehalveerd naar een Plan V %08% Gr Joop mcn Lls |
30-09-2010 13:04:40 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Een Plan V heeft toch twee cabines? |
30-09-2010 13:09:57 | ||
---|---|---|
treintim
|
Ja, maar het gaat MDDM dan ook in zijn grapje duidelijk niet om de details. |
30-09-2010 14:02:31 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Inderdaad treintim. Gr Joop mcn Lls |
02-10-2010 00:07:44 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote Vandaag stond de halve plan T zichtbaar te Wildenrath. Tevens zichtbaar de 1731. De 1848 was niet zichtbaar. |
02-10-2010 09:19:56 | ||
---|---|---|
maxime
|
Goed, alle gekheid weer even op een stokje. Ik lees hier over een 1700, 1800, VIRM en ICMm die naar Wegberg Wildenrath (zijn ge)gaan. Wat is de reden dat er bijv. geen MDDM, plan V, sprinter en SLT gaan? SLT zal er vast al staan, maar de rest blijft voor mij een beetje een vraagteken. |
02-10-2010 09:59:24 | ||
---|---|---|
wilcot
|
gistern stond er een SLT in de hal. Dus deze hoeft zeker niet. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-10-2010 12:15:18 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Taigagai: Het verschillende materieel dat naar Wegberg Wildenrath gaat mag in een apart topic besproken worden. Hier weer graag terug naar de ontwikkelingen van het mat'64. |
02-10-2010 15:13:35 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Voor wie geintresseerd is in de 522 te Wildenrath. http://www.maaslijn.net/nieuwsvenlo.html |
02-10-2010 16:42:43 | ||
---|---|---|
treintim
|
Aan het "W"-bord is te zien dat het stel echt in Duitsland is, nu nog wat markantere foto's met meer Duitsland erop.%08% Tja, ik weet dat het moeilijk is, maar dat is wel de uitdaging. Misschien dat het stel nog eens verplaatst wordt.. Bedankt voor de updates in elk geval steeds. De enige manier om dit zaakje over de grens in de gaten te houden is om geregeld polshoogte te nemen... Laatst bewerkt door treintim op 02-10-2010 16:44 |
02-10-2010 17:55:58 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Hallo treintim, Ik vrees dat je die in Wildenrath niet aan kunt treffen is een mooi terrein maar echt-duits is het niet te noemen. Waar staat trouwens het andere gedeelte van de 522? Staat dit nog aan de straat kant te hlmwph? Daar hem ik namelijk een gedeelte zien staan op 27-8. |
02-10-2010 22:54:34 | ||
---|---|---|
plant
|
Haha, ze hebben wel de moeite genomen de NS-logo's eraf te halen! Youri |
03-10-2010 16:16:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Waarom het zo is, is niet echt duidelijk, maar het lijkt erop dat de herfstdefecten bij het materieel dit jaar al begonnen zijn voordat de herfst is begonnen. Een aanloop om te melden dat de plan V's 856-859, 861-866, 868 en 869 weer in dienst gesteld zullen worden... (is het voornemen; wat ervan terecht komt, zullen we binnen afzienbare tijd zien). |
03-10-2010 17:05:56 | ||
---|---|---|
Bob1991
|
Ik denk dat ze beter nog maar een jaartje kunnen wachten met het plan om in februari alle (niet-Emmer) plan v's aan de kant te hebben, vooral als het nu aan het begin van de herfst alweer zo gaat.. Midden in de winter, staat alles net ter zijde, kan alles weer opgelapt worden.. |
03-10-2010 17:33:29 | ||
---|---|---|
treintim
|
Inderdaad is officieel de herfst al wel begonnen. |
03-10-2010 19:36:22 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Hebben ze de stellen net met veel moeite op de Dijksgracht gekregen, moeten ze de dienst weer in ben benieuwd! |
03-10-2010 21:24:32 | ||
---|---|---|
martijn
|
Wanneer zijn die stellen officieel terzijde gegaan? Want zie op het materieeloverzicht op Somda dat ze daar vandaag pas uit het rijtje nog rijdende stellen zijn gehaald. |
03-10-2010 21:32:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Administratief op 10 september. |
03-10-2010 21:49:04 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteIk heb het overzicht vanmorgen bijgewerkt, vandaar. |
04-10-2010 20:15:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Order en tegenorder: men heeft kennelijk nog eens goed op het lijstje gekeken en bedacht wat de verschillende plan V's aan beurten en onderhoud zouden moeten krijgen om weer in dienst te komen - waarop een kennelijk meer praktisch persoon heeft bedacht dat je de stellen beter niet per se op nummervolgorde, maar individueel kunt bekijken. En dus is het ljstje van de herindienststellingen gewijzgd: het worden nu de 848, 850, 851, 853, 854, 856, 858, 859, 864, 865, 866 en 869. Laatst bewerkt door broek53 op 04-10-2010 20:15 |
04-10-2010 20:35:16 | ||
---|---|---|
salieri
|
Dank voor de update Broek53! |
04-10-2010 21:17:07 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Hoort de 849 ook niet in dat rijtje thuis? Want deze stond vanochtend met twee V's (de 854 en nog een stel waar het nummer niet van te lezen was) ineens in Nm geparkeerd op spoor 11a. Laatst bewerkt door martijnmet op 04-10-2010 21:17 |
04-10-2010 22:28:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, het rijtje dat ik gepubliceerd heb, is het. (Althans: vandaag, hoe het morgen is, durf ik niet te voorspellen.) Laatst bewerkt door broek53 op 04-10-2010 22:28 |
04-10-2010 22:44:37 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Ok, nou ja, dan houden we het maar op een spontaan uitje van de 849. |
04-10-2010 23:10:12 | ||
---|---|---|
treintim
|
Leuk, blijft er welgeteld één ex-Veoliaatje in dienst.%08% Het stelt niet veel voor, maar hebben we toch nog een beetje variatie. Laatst bewerkt door treintim op 04-10-2010 23:10 |
04-10-2010 23:19:24 | ||
---|---|---|
damart
|
QuoteAls het nummer niet te lezen was door de nieuwe kleurstelling van het stel, dan is het waarschijnlijk de 863 geweest. Dit trio stond de afgelopen weken te Ledn. |
05-10-2010 01:00:50 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteIk dacht dat ze op 10a stonden. De 2 stellen aan de Ah zijde met de pantograaf op, het stel aan de Ht zijde met de pantograaf neer. Aan de Ah zijde brandde de 2 sluitlichten. |
05-10-2010 01:07:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan zal het juist wel gaan om stellen die terzijde blijven en in Nijmegen opgesteld worden. Daar konden nog een paar bakken bijgepropt worden, begreep ik. |
05-10-2010 09:36:52 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Quote Ik dacht 11a geteld te hebben, maar 10a zou ook kunnen hoor. Want zoveel verschil maakt dat niet. Quote Ja, er kunnen zeker nog wel een paar bakken bij. Ze zullen de 3 V's er van het weekend wel hebben neergezet, en dan vlak er na verzonnen hebben dat de 854 weer in dienst gesteld wordt, lijkt me. |
05-10-2010 10:20:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Als iemand toevallig trein 3339 nog tegenkomt (en wellicht later vandaag nog 4341, 4642 of 4647): Volgens het trackingsysteem van NS zou onder andere stel 810 er in mee moeten lopen. Dat lijkt me erg sterk, wie weet welk stel het wel is? |
05-10-2010 20:51:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ook in het topic gemeld van de Opvallende Dingen van 5 okt: zojuist vertrokken vanuit de Bkd en Amf de stellen 856-866-864-865 in de richting van Ut. Daar zit dus weer beweging in. EDIT: Kwamen vannacht aan te Mt. Laatst bewerkt door ZJ37 op 06-10-2010 07:39 |
05-10-2010 20:56:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteInmiddels heeft men kennelijk geconstateerd hoe de 854 eruit ziet en is besloten toch maar weer een ander nummer uit te zoeken. M.a.w.: 854 toch weer niet herindienst; vervangend nummer volgt. Laatst bewerkt door broek53 op 05-10-2010 20:57 |
05-10-2010 21:05:42 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Ik wilde de staat hier niet benoemen, maar ik geef ze groot gelijk, want hij paste inderdaad zeker niet meer binnen de 'grenzen der betamelijkheid'. |
05-10-2010 21:12:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, waarbij het overigens een soortement luxe=probleem is. Schoonmaken kan altijd, ook als het wat veel werk is. Maar aangezien je net zo goed een ander nummertje kunt uitkiezen dat nog wel toonbaar is, wordt daar liever voor gekozen. |
05-10-2010 23:17:28 | ||
---|---|---|
bart
|
Quote Ik heb in trein 3331 in ieder geval de 922+909 zien rijden, voor zover dat garanties geeft voor trein 3339 en verder... Laatst bewerkt door bart op 05-10-2010 23:18 |
06-10-2010 17:33:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals aangekondigd zijn het een soort dagkoersen, maar aangezien de meeste stellen nu wel bekeken en beoordeeld zijn, lijkt dit de werkelijke her-indienststellingsstand te worden: 841, 843, 848, 850, 851, 853, 856, 858, 859, 864, 866 en 869. De materieelzorgen zijn overigens nog groter dan hieruit blijkt: de terzijdestelling van nog eens 8 plan V's (alle nummers tussen 870 en 880) per 4/10 gaat (uiteraard) ook niet door. Het materieelpark is dus na onderhoud van de terzijde-stellen 20 plan V's groter dan waarop was gepland. |
06-10-2010 18:39:19 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Gaan ze die extra stellen soms voor de winterproef van zondag gebruiken? Of worden ze ook alvast voor de winterse omstandigheden klaargemaakt om ze meteen in te kunnen zetten als de winterdienstregeling van stal moet worden gehaald? Laatst bewerkt door MarkJB op 06-10-2010 18:41 Vaarwel Mat'64... |
06-10-2010 19:23:55 | ||
---|---|---|
plant
|
Als ik broek53 goed begrepen heb, worden de stellen "gewoon" van stal gehaald omdat er kennelijk nu al problemen zijn met de materieelstand, oorzaak: de herfst. Hieruit kan je concluderen dat de herindienststelling niet of nauwelijks iets te maken heeft met de nooddienstregeling (al is het maar omdat voor de nooddienstregeling zelfs mínder materieel nodig lijkt te zijn...) Youri |
06-10-2010 20:38:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, met de nooddienstregeling heeft het he-le-maal niets te maken. Er is in een nooddienstregeling sowieso minder materieel nodig dan normaal en zeker op zondag. Het gaat in tegendeel om de snel verslechterende materieelstand in het algemeen (vraag me niet waarom die zo opeens aan het verslechteren is) en ik denk dat er toch enige vrees is dat het met SLT alsnog weer ietwat uit de klauw loopt (maar dat is puur mijn idee). |
06-10-2010 20:48:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Quote Opmerkelijk dat de 865 niet in het rijtje staat: het was juist samen met de 856, 864 en 866 speciaal van Bkd naar Mt gekomen, maar kennelijk voor de 865 voor een ander doel. Toeval of niet: de 872 en 877 kwamen op de beoogde terzijdestellingsdatum 4/10 naar Mt en zijn niet meer in dienst geweest. Ik kan me voorstellen dat het ook gewoon regulier onderhoud betreft voor deze stellen. De 870 vertoefde toen al in Limburg, maar is ook op 5/10 in de ochtend uit de 6800 gehaald, maar dat kan ook een defect zijn natuurlijk. |
06-10-2010 20:52:51 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Ik weet dat er bij een werkplaats nogal wat materieel staat te wachten op herstel. |
06-10-2010 20:55:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat de herindiensttestellen stellen betreft: eigenlijk is het weinig verrassend dat het uiteindelijk voornamelijk de stellen betreft die op de Bokkeduinen en op de Dijksgracht stonden / staan. Dat zijn de plaatsen waar ze in doorsnee kunnen staan buiten het bereik van vandalen, in tegenstelling dus tot de stellen die elders neergeplempt zijn. Op de Dijksgracht staan de 843, 848, 850, 851, 853, 858, 859 en 862 die weer in dienst moeten. De 855 en 868 staan er ook, maar zijn defect (en het moet niet teveel kosten). Morgen gaan vier stellen van de Dgr naar de Wgm en komt de 869 uit de Zaanstraat erbij, waarna deze vijf vrijdag naar Mt gaan. |
06-10-2010 20:58:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa, de 865 is defect en kennelijk niet op een koopje te herstellen; daarvoor is weer een extra stel van de Dgr uitgezocht. Ik sluit ook helemaal niet uit dat er nog wel een wijziging plaatsvindt als de stellen in Mt binnen rollen en er lastige herstelbare exemplaren tussen zitten. |
07-10-2010 11:56:25 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Quote Dat zou natuurlijk altijd kunnen, maar het zal niemand ontgaan zijn dat Mat'64 toch wel zo ongeveer het meest betrouwbare materieel is bij weerextremen, zodat ze dan toch niet gemist kunnen worden. Vandaar vroeg ik me dus af of het al voor de winter is. Vaarwel Mat'64... |
07-10-2010 12:52:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteAldus geschiedde: de 859-858-843-851 gingen rond 12.15 uur van Dgr naar Wgm. Aanvulling: de 869 stond rond 15:55u met de 913 op sp 18b te Ut. Laatst bewerkt door ZJ37 op 07-10-2010 18:58 |
07-10-2010 23:40:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zelfs op een zoektocht naar een bijna 70 jaar geleden spoorlijn kom je mat '64 tegen http://www.railtrash.fotopic.net/p67554391.html De ABk 832 bij sloper SimmereN dus, en de vier draaistellen van de twee gesloopte Bk's. |
08-10-2010 08:53:03 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Quote Alle genoemde stellen staan nu in Mt, waarbij het viertal gisteravond werd overgebracht. |
08-10-2010 09:58:15 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Welke stellen uit de serie 801-920 zijn eigenlijk omgebouwd met een V4-V6 achtige reizigersafdeling ipv de postafdeling? Deze stellen herken je tov de stellen die niet verbouwd zijn overigens ook aan de modernere dikke klapstoeltjes ipv de houten. Zijn het groepen van treinstellen of geheel willekeurige exemplaren uit de serie? |
08-10-2010 10:19:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 801-870 (V7 en 8 dus) en de 882. Die laatste is vervroegd in revisie gegaan tussen de laatste V8-en door - en dat was tevens het moment waarop besloten werd bij de revisie van V9 en hoger die verbouwing niet meer uit te voeren. |
08-10-2010 12:41:41 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dan ben ik wel benieuwd waarom vanaf de 921 de bagaredeuren wel weer omgebouwd zijn tot ramen. Want ook die stellen hadden een bagageafdeling. Groetjes, Emiel |
08-10-2010 12:49:36 | ||
---|---|---|
martijn
|
Die stellen zijn bij een eerdere revisie verbouwd, naar voorbeeld daarvan zijn ze begonnen met de 801 en verder. |
08-10-2010 13:33:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat klopt: bij de 921 en hoger is dat gebeurd tijdens hun grote (midlife) revisie, bij de 801-870 (die al zo'n revisie gehad hadden zonder verbouwing)daarna tijdens de kleine revisie (een R7 heette dat, als ik mij goed herinner). Dat maakte de verbouwing dan ook relatief duur en dat is op den duur de reden geweest het maar niet meer te doen. |
08-10-2010 13:38:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het niet tegenzit, zijn zeer binnenkort weer in het treintheater de 856, 864 en 866 te bewonderen en te berijden: de ex-Bokkeduinse stellen die inmiddels in onderhoud zijn. De 843, 848, 851, 858 en 859 (ex-Dgr) komen dit weekend en kort daarna aan de beurt, de 869 (ex-Zstr) volgende week. |
08-10-2010 13:41:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAanvulling: bij de stellen die van de Dgr naar de Wgm en van de Wgm naar Mt zijn gegaan, was ook de 848. Daar zal T&T het wel niet van gedaan hebben, denk ik . Het waren er dus vijf in totaal; vandaar dat de 869 apart via Ut is gegaan.QuoteAlle genoemde stellen staan nu in Mt, waarbij het viertal gisteravond werd overgebracht. Laatst bewerkt door broek53 op 08-10-2010 13:41 |
08-10-2010 13:59:15 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Wat gebeurt er met die draaistellen? Gedemonteerd door een ander bedrijf? Deels gerecycled? Of volledig terug naar NedTrain of (zal wel niet meer..)..? Choo choo..... |
08-10-2010 14:21:25 | ||
---|---|---|
salieri
|
De draaistellen zouden retour Nedtrain gaan, voor de overige rijvaardige treinstellen. Wat daar nog van klopt, weet ik niet. |
08-10-2010 14:59:41 | ||
---|---|---|
salieri
|
@Broek53: Hebben de stellen die opnieuw in dienst komen, nu de extra veiligheidsbeurt gekregen of zaten zij daar al in? En wat als de problemen met het materieel afgelopen zijn, gaan dan de stellen die nu opnieuw in dienst gekomen zijn terzijde, of gaan er andere stellen terzijde (misschien weet je het niet exact, maar wellicht kan je met jouw professionele kijk erop een gok doen?) |
08-10-2010 16:12:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dit zijn stellen die ofwel al een veiligheidsbeurt gehad hebben in de loop van dit jaar (ruim de helft, zo uit mijn hoofd gezegd), ofwel er nog niet aan toe zijn. Anders gezegd: de stellen die nu weer in dienst komen, krijgen op het ogenblik een gewoon onderhoudsbeurtje en klaar. Daarmee is ook gezegd dat ze straks weer als eerste aan de kant zullen gaan. Misschien dat er een hoger genummerd stel straks eerder uit dienst gaat omdat hij net aan een veiligheidsbeurt toe is, maar dat zal hooguit incidenteel zijn. (Dat is per 6 september ook niet gebeurd; de stellen zijn gewoon op nummervolgorde buiten dienst gesteld volgens de ruwe methode: er is zelfs niet eens gewacht tot de onderhoudstermijn afgelopen was). |
08-10-2010 17:31:05 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Ondertussen is eea ook al zichtbaar. De 7500 wordt gereden door een V en ook in de 7600 rijdt ondertussen een setje V's. |
08-10-2010 17:51:10 | ||
---|---|---|
superboer
|
In de 7500 is dat dan ook de bedoeling. Garantie tot aan de voordeur. |
08-10-2010 20:28:21 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
En ook in de 5600 is het mat '64 weer terug! |
08-10-2010 20:33:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat is dit wijzigingsblad allang zo gepland en heeft niet direct te maken met de herindienststelling van de eerder genoemde Plan V's (die nu ook nog niet rijden). |
08-10-2010 22:08:53 | ||
---|---|---|
6501
|
Quote Weet niet of het hier al voorbij gekomen is maar heb geen zin alle proza te lezen: Voor diegene die het bijhouden....de Bk840 en Bk832 zijn in week 38 gesloopt Stel je voor dat de rest van de vloot hier ook heen mag....deze week even lijnstudie gedaan...het is theoretisch mogelijk om met een 300mtr-trein op Gnl binnen te komen en die terug te drukken naar de laad/losplaats van de Vagron. Binnenkomen via EB op spoor 302 of 303 en dan terug naar 315. Weet niet of de sporen nog ID zijn en de weginfra 1 bak aan kan (bochten)...alleen even 1 sgns-containerdraagwagen tegen juk drukken en wat containers op een andere plek opstellen....anders is On nog een optie...bijvoorbeeld sp 410...oke ik droom verder. |
11-10-2010 00:09:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
De halve 522 in Wildenrath rijdt wel degelijk mee in de testritten, al wordt hij daarbij gesleept. De testtreinen bestaan uit een Traxx-dieselloc, het te bestuderen NS-materieel en de halve 522, die ofwel achterop hangt, ofwel tussen de Traxx en het materieel in zit. Als er gereden wordt, is dat op de grote testring 1. |
11-10-2010 10:33:11 | ||
---|---|---|
Bob1991
|
Afgelopen weekend stond (misschien nog steeds) er bij de werkplaats Haarlem een andere onbekende Plan T - in hele toestand. Iemand een idee wat deze hier doet? Deze staat niet op de 'wegroest'/sloopspoortjes maar echt op het stuk waar de ICM's meestal op hun revisie staan te wachten. |
11-10-2010 11:25:50 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteDroom idd maar verder want de milieuvergunningen zullen stallen van dat materieel verbieden.... |
11-10-2010 13:52:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hij droomt erover om het sloopmaterieel per spoor tot dichtbij de sloper te brengen, neem ik aan. Het Vagron-spoor ligt hemelsbreed een paar honderd meter van sloper Simmeren vandaan, bijvoorbeeld. Helaas zitten twee takken van het Winschoterdiep ertussen. |
11-10-2010 14:55:11 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Hoeft niet, als men goede afspraken maakt met voorheen VAGRON kan er best wat materieel gestald worden op spoor 315 achter het hek. Hier vindt toch geen actuele bediening meer plaats. |
11-10-2010 15:03:08 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote 846 heeft toch ook die revisie niet gehad? |
11-10-2010 15:20:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zo uit mijn hoofd: die heeft ueberhaupt geen revisie meer gehad, als je dat bedoelt. |
12-10-2010 08:40:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In ieder geval de 841, 850 en 853 zijn maandagmiddag van Dgr naar Wgm verplaatst. |
12-10-2010 09:17:25 | ||
---|---|---|
279
|
alle drie bestemd voor Mt. |
12-10-2010 11:17:18 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Van de eerdere stellen die naar Mt gingen, zijn deze week de eerste stellen alweer ingezet in het zuiden des lands: de 851, 856 en 866 zijn de baan weer opgegaan. |
12-10-2010 18:11:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVrijdag jl is de 509 (verbrande AB)van de opstelsporen in Hlm weggehaald en bij het RB gezet, samen met de groene combi ABk852/Bk916 die erachter stond. Dit omdat de sporen waar zij stonden, vernieuwd moeten worden. |
12-10-2010 22:08:22 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
QuoteDe 846 heeft bij mijn weten ook niet voor Veolia gereden. Terwijl de rest 841 tot en met de 849 wel voor Veolia reden. Laatst bewerkt door admin op 17-11-2010 10:40, reden: Quote ingekort |
12-10-2010 22:12:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 846 bestond toen al niet meer. Hij is in 2001 als plukstel gebruikt, in 2002 naar Haarlem gegaan en daar ook alleen als plukstel gebruikt, en op 26-2-2004 naar de sloop gegaan. Laatst bewerkt door broek53 op 13-10-2010 21:18 |
15-10-2010 17:06:31 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
De 853 trekt ook weer zijn baantjes. Het stel zat vanochtend in de 6824. |
15-10-2010 23:26:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En hoe staat het met de toekomst voor de ABk852/Bk916? Wordt deze nog terug geplaatst? En wordt hij nog wel eens gebruikt voor oefeningen? Choo choo..... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |