Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
25-08-2010 19:44:42
maxime
maxime
Klinkt zeker gek. We wachten af!  

25-08-2010 20:15:55
broek53
broek53
Aha, een calamiteitenoefening !  

25-08-2010 21:54:06
treintim
treintim
Net zoals er een keer een buiten dienst-staande Railhopper daarvoor is gebruikt op Utrecht Centraal (die daarvoor speciaal uit Onnen werd overgebracht), dat weet ik nog wel, dat stel zag er niet uit omdat ze het ook aan de buitenkant hadden opengeknipt en bewerkt met schade (vertel me niet hoe het precies zat, maar het was geen gezicht in elk geval).

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2010 21:56
 

25-08-2010 22:06:56
bjornl
bjornl
Zo zag dat eruit: http://kieknou.web-log.nl/kieknou/2006/10/calamiteitenoef.html

Oh ja, off topic

Hoe staat het nu eigenlijk met daadwerkelijke sloop van Mat '64? Als straks SLT rap instroomt en Mat '64 even snel uitstroomt raken de opstelterreinen toch een keer vol...
 


25-08-2010 22:20:10
treintim
treintim
Alles te Zlr staat er nog, er zit geen schot in de zaak en te Nm, Hlm en Dgr (op de 522 na natuurlijk) en Amersfoort staat ook nog alles, daar zit dus ook geen kink in de kabel.

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2010 22:21
 

25-08-2010 22:23:37
TheKnitter
TheKnitter
De sloper mag niet beginnen met slopen vanwege vergunningen en asbest e.d. toch?
Dan kan dat nog best lang duren voordat het echt begint.
 

25-08-2010 23:38:30
broek53
broek53
Voor de zekerheid: de calamiteitenoefening met de 522 was maar een spontaan oprispend idee van mij, hoor. Inmiddels denk ik beter te weten: de 522 krijgt meetapparatuur en generatoren aan boord in verband met testen met (ander) NS-materieel in het kader van de problematiek van de onderlinge beïnvloeding van het klassieke net en de HSL (de huidige show-stopper voor een Fyra-dienst op Breda, zelfs).

Laatst bewerkt door broek53 op 25-08-2010 23:38
 

25-08-2010 23:43:43
treintim
treintim
Je spontaan oprispende idee in slechts een paar woorden, kwam daardoor wel overtuigd over met het uitroepteken erbij. Dus geen haar aan m'n hoofd die er aan twijfelde.
Maar al met al mogen we concluderen dat dit dus nog zeker niet de laatste rit voor de 522 was. Wel neem ik aan dat de 522 echter niet de HSL zelf op gaat? Misschien dat ze 'm gewoon neerparkeren/rangeren bij die knelpunten zelf waar de HSL samenkomt met de gewone lijn, en 'm dan daarnaar toe brengen via het gewone spoorwegnet... Afijn, we zien het wel, maar toch wel interessant.

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2010 23:48
 

25-08-2010 23:52:26
broek53
broek53
Ja, ik realiseerde mij het effect een beetje laat - het had beter een vraagteken kunnen zijn. Niet overvragen met het wat en hoe van de testen op dit moment - ik ben al blij dat ik denk te weten waar het stel voor bestemd is.  

25-08-2010 23:53:55
treintim
treintim
Dat laatste zou je over kunnen speculeren (zonder het daadwerkelijk te weten), of de 522 überhaupt gesleept over de HSL zou mógen. Uiteraard begrijp ik dat je niet meer weet dan je meldt.

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2010 23:55
 

26-08-2010 00:30:13
thom
thom
Quote
kevinevers: Misschien dat het wat te maken kan hebben met de veiling van treinonderdelen tijdens de open dag in On?

Dat zal gewoon een voorraad uit Onnen zelf zijn, die ze op eerdere open dagen ook hadden.

Het is echt niet zo dat een andere Nedtrain vestiging aan het werk moet ivm met een open dag van een andere vestiging.

Magische woorden daarin, urenverantwoording en de baas zijn tijd is geld waard...
 

26-08-2010 08:08:32
hellfire
hellfire
Quote
treintim: of de 522 überhaupt gesleept over de HSL zou mógen.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de 522 gebruikt wordt om op het klassieke net metingen uit te voeren. (Hoewel die generator dan minder voor de hand ligt.)
 

26-08-2010 08:18:24
2296
2296
Die generator is natuurlijk voor alle meetapparatuur. Je heb voor je meters een stabiele spanning nodig. En die van het boordnet is dat nou net niet. Kan zelfs schade veroorzaken.  

26-08-2010 20:13:59
tripleklep
tripleklep
Okee, dan gaat er dus zeker wel iets gebeuren met het stel. Leuk! Bedankt voor alle reacties.

Laatst bewerkt door tripleklep op 26-08-2010 20:14
 

26-08-2010 20:27:28
thom
thom
Quote
hellfire:
Quote
treintim: of de 522 überhaupt gesleept over de HSL zou mógen.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de 522 gebruikt wordt om op het klassieke net metingen uit te voeren. (Hoewel die generator dan minder voor de hand ligt.)

Zowieso zou ik niet weten hoe je een generator voor de tractie zou kunnen gebruiken.
Spanning omlaag transformeren lukt er niet mee, en het mag een beste generator zijn als je hem als tractievoorziening wilt gebruiken
 

28-08-2010 12:46:45
lekbrug
lekbrug
T 520 staat al weken, maanden op Cartesiusweg.
gisteren vanuit de 1787 zag ik m niet meer staan.
klopt dat? of was m'n blik vertroebeld door dhr. Heineken?


SGdm!
 

28-08-2010 16:59:53
treintim
treintim
Dan zag je inderdaad niet scherp, wamt het stel staat er nog steeds.. Als er andere treinen voor staan (wat bijna altijd het geval is) kun je het stel alsnog herkennen aan de typische 2 platliggende T-stroomafnemers, beide op dezelfde bak.. en dat kun je vanuit de trein altijd nog wel òver de daken van andere treinen heen zien. Zo kijk ik zelf ook altijd even of die er nog staat als ik er langs rijd.  

29-08-2010 00:25:33
himym
himym
Zag em vanavond nog staan op Utctw tussen zijn vervangers door, de SLT viertjes en zesjes, helemaal achteraan verstopt dus!  

29-08-2010 10:08:38
TheKnitter
TheKnitter
Gister heb ik hem er 2 keer zien staan, maar er staan wel veel SLT's voor. Als je geluk hebt, zie je de snuit nog aan de Ut-zijde.  

01-09-2010 14:58:19
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer eens een kijkje wezen nemen bij Overdie [de Zaanse sloper]. Er is e.e.a. veranderd; maar niet in de zin dat er eindelijk met de sloop is begonnen. De bakken (of in sommige gevallen wat ervan over is) zijn op elkaar gestapeld, zodat er voor ander sloopwerk ruimte is. Dit is alleen vanaf de overzijde van het water nog te zien, zonodig met telelens.
Het begint er erg op te lijken dat Mat'64 dezelfde lijdensweg gaat bewandelen als de rijtuigen Plan E eind jaren '80!
 

03-09-2010 15:56:27
KmNS1
KmNS1
Hier een lijstje met alle stellen terzijde te:

Dgr: 512, 514, 518, 519, 522, 528, 530 en 531.
Amsterdam Zaanstraat: 507 en 516.
Hlm: 509.
Nm: 524 en 526.
Utctw: 520 (Vrijheidstrein).
Zlr: 502, 504, 505, 506, 510, 511, 513, 515 (alleen AB), 517, 527 en 529.
 

03-09-2010 16:05:59
bart
bart
Waarvan de 522 dan inmiddels in Hlmwph zou staan....?

Laatst bewerkt door bart op 03-09-2010 16:19
 

03-09-2010 16:25:57
bdk766
bdk766
De helft ervan (welke twee bakken niet onthouden, is een kop- en een tussenbak) zag ik dinsdag vanuit de trein bij Hlmwph buiten staan, dus ja.


Groeten uit Floradorp
 

07-09-2010 00:49:50
broek53
broek53
Ingaande heden (7/9) zijn terzijde gesteld de 841 + 869 op de Dijksgracht, 851 (momenteel Den Bosch), 843 + 859 (Eindhoven) en 865 + 889 (Utrecht). Waar de selctie van de nummers op gebaseerd is, weet ik niet.  

07-09-2010 11:01:53
keesje
keesje
Opmerkelijk, daar de 889 gisteren met de panto's omlaag in een hoekje van Utoz stond en vanmorgen vrolijk van start ging in 5714...

De 851 ging er vannacht vandoor vanuit Ht en nam de 892 en 452 ook mee naar Mt. De 843 en 859 zijn gisteren al in Mt uitgelopen.

Laatst bewerkt door keesje op 07-09-2010 11:04
 

07-09-2010 20:01:28
limbotrein
limbotrein
Quote
broek53: Ingaande heden (7/9) zijn terzijde gesteld de 841 + 869 op de Dijksgracht, 851 (momenteel Den Bosch), 843 + 859 (Eindhoven) en 865 + 889 (Utrecht). Waar de selctie van de nummers op gebaseerd is, weet ik niet.

De 843+859 samen met de 881 heb ik gisteren nog als trein 6825 te bunde geklikt%03%
 

08-09-2010 17:27:03
jochem
jochem
Vanmiddag even voor 16:00 zag ik vanuit de trein van Zwolle naar Kampen een opgesplitst Plan V sloopstel op een pontonschip bij de portaalkraan te Zlkatw.  

08-09-2010 17:33:03
dlm4yjp
dlm4yjp
Gokje: met de boot naar de Zaanse sloper?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

08-09-2010 17:48:28
broek53
broek53
Zullen we het dan toch gaan meemaken en beleven? Zaandam of Vlaardingen, dat zal de bestemming wel zijn, vermoed ik.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-09-2010 21:44:22
vrijgezel
vrijgezel
Als ik morgen geen last heb van files, zal ik voordat ik naar mijn werk ga nog even langs de Zaanse sloper gaan en kijken.

Laatst bewerkt door vrijgezel op 08-09-2010 21:44
 

09-09-2010 00:01:43
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Op internet kwam ik bij toeval deze foto tegen: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/7254681/Lezersfoto%3A-De-NS-zet-extra-treinen-in-op-het-water.ece  

09-09-2010 00:24:52
aarclay
aarclay
"De laatste hondekoppen van de NS op transport over water"

Benieuwd welke het is? De 386 of de 766?


Choo choo.....
 

09-09-2010 00:41:08
thom
thom
Dat de media dat altijd verkeerd doet, dat weten we toch zoonderhand wel hé  

09-09-2010 00:57:16
jochem
jochem
Het is ook nog eens een lezersfoto, dus aannemelijk ook het onderschrift van de betreffende lezer Maar goed, hoe dan ook, dit zag ik vanmiddag dus vanuit t boemeltje naar Kampen.  

09-09-2010 01:08:16
treintim
treintim
Zou het slechts om één stel gaan? Ben benieuwd hoe dat stel er is gekomen; DBS is niet echt zo actief meer te Zwolle als het vroegere Railion te Zlr ooit eens was (vroeger verliepen dit soort zaakjes dus altijd via Railion met een loc die dan ook toevallig wel op Zlr aanwezig was..).

Laatst bewerkt door treintim op 09-09-2010 01:09
 

09-09-2010 01:14:34
jochem
jochem
Als mijn ogen mij niet bedrogen vanuit mijn kantoorraam op kantorenpark Hanzeland (vlak achter het stationsgebied) dan is dat eerder vanmiddag gebeurd door een V100 van VolkerRail.  

09-09-2010 07:12:33
keesje
keesje
Quote
broek53: Ingaande heden (7/9) zijn terzijde gesteld (...) 865 + 889 (Utrecht). Waar de selctie van de nummers op gebaseerd is, weet ik niet.
Zowel op 7/9 als op 8/9 is de 889 in de reizigersdienst ingezet, dus de bijsturing zal waarschijnlijk ook niet weten waarop dit is gebaseerd.
 

09-09-2010 08:32:22
jochem
jochem
En zojuist zag ik op station Zwolle weer een VolkerRail V100 in de weer met een sloop-V'tje, al kon ik niet zien of-ie richting Zlkatw of Zlr ging.  

09-09-2010 09:00:31
robbertc
robbertc
Check van de VolkerRail-loc vanmorgen (7.15) nabij de plan V's op Zlr.  

09-09-2010 10:31:28
jochem
jochem
Volgens dit bericht in De Stentor (http://www.destentor.nl/regio/zwolle/7253734/Eigenaar-Katwolderhaven-vecht-door.ece) gaan de stellen per boot naar de Groningse vestiging van sloperij Beelen.  

09-09-2010 10:42:38
broek53
broek53
Quote
keesje:
Quote
broek53: Ingaande heden (7/9) zijn terzijde gesteld (...) 865 + 889 (Utrecht). Waar de selctie van de nummers op gebaseerd is, weet ik niet.
Zowel op 7/9 als op 8/9 is de 889 in de reizigersdienst ingezet, dus de bijsturing zal waarschijnlijk ook niet weten waarop dit is gebaseerd.
Mijn voorstel is om de opgegeven nummers voor terzijdestelling maar weer te schrappen. Zo hoort het opgegeven stel 841 tot de zeven stellen die men organisatorisch inmiddels al vier dagen lang tevergeefs van de Dgr naar Mt probeert te krijgen (over een volslagen onmachtige organisatie gesproken) omdat ze onderhoud moeten hebben. Tegelijk worden weer allerlei stelnummers opgegeven van stellen die nu nog door het land heen staan en naar de Dgr zouden moeten, al dan niet definitief terzijde. Ik meld mij wel weer als ik wat naders weet, uiteraard.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-09-2010 10:48
 

11-09-2010 12:18:57
bert
bert
Quote
broek53: Zo hoort het opgegeven stel 841 tot de zeven stellen die men organisatorisch inmiddels al vier dagen lang tevergeefs van de Dgr naar Mt probeert te krijgen (over een volslagen onmachtige organisatie gesproken) omdat ze onderhoud moeten hebben.


Ik hoorde woensdag van de bijsturing dat er steeds geen machinisten op het juiste moment in Amsterdam ter beschikking zijn die wegbekendheid hebben om naar/van de Dgr te kunnen rijden. De linkerhand van NSR weet nou eenmaal niet wat de rechterhand aan aan het doen is. Dat is niet echt nieuw.
 

11-09-2010 12:28:00
MDDM
MDDM
Iedere mcn die op Asd rijd, en dat is zowat iedereen, heeft dat stuk ook moeten leren. Sterker nog. Voor Asd wordt een hele dag gegeven, en krijg je instructie van iemand die je alle bijzonderheden kan vertellen en je kan wijzen op de gevaar punten van Asd.


Gr Joop mcn Lls
 

11-09-2010 12:31:40
smarkie
smarkie
en je loopt op een S bord dus was is het probleem, daar hoor je begeleiding te krijgen om de dgr op te rijden, dus wat is het probleem


Mcn NS International Rtd
 

11-09-2010 12:43:04
MDDM
MDDM
Gisteren stond er inderdaad een mcn bij het S-bord om iets of iemand op te wachten om de kooi in te gaan. Probleem zie ik ook niet.


Gr Joop mcn Lls
 

11-09-2010 12:57:33
broek53
broek53
Probleem was enerzijds de weigerachtigheid van machinisten om treinen zelfs maar tot het S-bord te rijden, anderzijds om op tijden dat er een bereidwillige machinist was, een begeleider van NedTrain Watergraafsmeer op de Dijksgracht te krijgen.  

11-09-2010 13:01:34
MDDM
MDDM
Weigeren een trein af te rangeren? Moet niet gekker worden.


Gr Joop mcn Lls
 

11-09-2010 14:36:42
broek53
broek53
Quote
jochem: Volgens dit bericht in De Stentor (http://www.destentor.nl/regio/zwolle/7253734/Eigenaar-Katwolderhaven-vecht-door.ece) gaan de stellen per boot naar de Groningse vestiging van sloperij Beelen.
De plan V-bakken zijn kennelijk niet naar Hoogkerk-Vierverlaten, maar naar een concurrent van Beelen (of zou het een onderdeel van de Beelen-groep zijn?) aan het Winschoterdiep.
http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94621

Laatst bewerkt door broek53 op 11-09-2010 15:00
 

11-09-2010 18:12:59
john2
john2
Als er een trein gesloop wordt, is dit dan op dezelfde wijze als het in een autosloperij gebeurt? De verschillende materialen apart houden voor te verwerken.

Laatst bewerkt door john2 op 11-09-2010 18:13, reden: type fout hersteld.
 

11-09-2010 18:36:14
marcel72
marcel72
laat in dat stukje nu net staan dat Simmeren een eigen methode heeft ontwikkeld om de treinen, compleet met interieur te verwerken, dus dat lijkt mij niet. Vraag ik mij alleen af of zij niet hetzelfde probleem hebben als Beelen in Zaandam heeft, want daar zit of zat een rood afzet lint om de Plan T's heen.  

11-09-2010 18:49:11
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik heb zo het idee dat het de "Shred 'n Pick" methode word.
Oftewel: de trein gaat als geheel in de Shredder, komt als kleine stukjes uit en deze worden uitgesorteerd. Dit is namelijk een van de snelste en arbeidsarme methode om dingen te recyclen.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

11-09-2010 22:18:34
thom
thom
Dat was ook de methode die Hoeben al gebruikte.  

11-09-2010 22:34:55
smarkie
smarkie
Quote
MDDM: Weigeren een trein af te rangeren? Moet niet gekker worden.

krijg je door de vraagstelling van de bijsturing: "meester, WILT u die trein afrangeren naar dgr?" volgens mij is het geen willen maar iets wat je moet doen


Mcn NS International Rtd
 

12-09-2010 00:33:16
MasterE
MasterE
We moeten helemaal niets, als je er geen goed gevoel(wegbekendheid) bij hebt doe je het niet(alles is voor je eigen risico).
Ik ga echt niet naar de Dgr, ik heb er geen wegbekendheid en ben er nog nooit geweest.

Mcn Asd.
 


12-09-2010 00:38:39
broek53
broek53
Wat is er moeilijk aan het rijden tot een S-bord en dan een begeleider oppikken?  

12-09-2010 00:40:55
MasterE
MasterE
Het ging hier om de stelling of we iets moeten als de bijsturing hierom vraagt.
(Als er een begleider staat wil ik best naar de Dgr).
 

12-09-2010 09:47:12
rolandrail
rolandrail
Quote
MasterE: We moeten helemaal niets, als je er geen goed gevoel(wegbekendheid) bij hebt doe je het niet(alles is voor je eigen risico).
Ik ga echt niet naar de Dgr, ik heb er geen wegbekendheid en ben er nog nooit geweest.

Mcn Asd.
Als je geen wegbekendheid Dgr hebt heb je ook geen wegbekendheid Asd-Wgm.
 

12-09-2010 12:14:15
smarkie
smarkie
Quote
MasterE: Het ging hier om de stelling of we iets moeten als de bijsturing hierom vraagt.
(Als er een begleider staat wil ik best naar de Dgr).

al staat er geen rangeerder, lekker voor het S-bord neer zetten en klaar ben je.
maar waar het mij om gaat is als de bijsturing vraagt of je iets wilt doen, je dus nee kan zeggen, wel grappig maar het is een onderdeel van je werk. iedereen weet dat je daar op een S-bord loopt en er na begeleiding moet hebben van een rangeerder of zelf wegbekendheid moet hebben.
bij de dgr is het dan ook nog zo dat er altijd iemand moet zijn om het hek open te doen, dus kan je gelijk begeleiding krijgen


Mcn NS International Rtd
 

12-09-2010 12:15:42
6501
6501
Spul ligt al bij van Simmeren op de kade...het vlotje waar het spul op vervoerd is in het water ervoor.  

12-09-2010 13:38:45
klaass16
klaass16
ik vond op het internet nog een leuke foto van de Plan V's op het water: http://waldnet.nl/waldkykjes/show.php?nid=1284229830  

12-09-2010 18:12:59
john2
john2
Ondanks dat er andere mogelijkheden van transport zijn, wordt het transport van de sloop treinstellen over het water gedaan op een ponton. De Speno treinstellen die door het stootjuk in Stavoren zijn gedenderd, zijn ook op een ponton vervoerd. Het enigste wat ik me kan bedenken dat het vervoer over het water plaats vind is het geld. Zeker de goedkoopste manier. Iemand anders nog een idee hierover?  

12-09-2010 19:17:35
broek53
broek53
De terzijdestellingsperikelen waar men het afgelopen week rond de Dijksgracht zo moeilijk mee had, gingen er uiteindelijk om dat de stellen 841-869, voor zover ze nog in dienst waren en m.u.v. de 867 (Cxx) terzijde worden gesteld op de Dijksgracht. Daarentegen moesten de stellen die op de Dgr stonden en niet tot deze reeks behoorden, naar Maastricht voor onderhoud om weer de dienst in te gaan. Dat waren (of zijn) de 469, 479, 891, 893, 910, 936 en 939. Op de Dgr stonden al de 848, 855, 857 en 868, zodat daar nog bij zijn gekomen (of nog moeten komen) de 841, 843, 849, 850, 851, 853, 854, 856, 858, 859, 861 - 866 en 869.
De 867 en de 870 zijn dus de enige overlevers van de serie plan V8, voor zolang het duurt.
 

12-09-2010 20:33:56
jacokran
jacokran
Quote
john2: Ondanks dat er andere mogelijkheden van transport zijn, wordt het transport van de sloop treinstellen over het water gedaan op een ponton. De Speno treinstellen die door het stootjuk in Stavoren zijn gedenderd, zijn ook op een ponton vervoerd. Het enigste wat ik me kan bedenken dat het vervoer over het water plaats vind is het geld. Zeker de goedkoopste manier. Iemand anders nog een idee hierover?
Vervoer per spoor is een mogelijkheid als de bestemming handig bereikbaar is per spoor. Ik weet niet of dat het geval is. Vervoer over de weg is lastig. Een hele bak is lang en hoog, dat stelt dus nogal wat eisen aan de route. Hoogte en lengte spelen minder een rol bij vervoer over water. daar komt bij dat op een ponton kennelijk 3 bakken kunnen. Op een vrachtwagen kan je maar 1 bak meenemen.
 

12-09-2010 21:14:46
broek53
broek53
Tsja, maar je moet ze al wel het halve land door slepen om ze op de boot te krijgen. Mocht het SimmereN worden, dan zou ik de stellen meteen maar door slepen naar Groningen Losplaats en ze het laatste stukje even op een dieplader zetten, had ik zo gedacht.  

12-09-2010 22:48:17
Pim530
Pim530
Jammer, dat er weer een serie V gaat. Maar aan de andere kant, in die serie zitten ook wel een aantal stellen die écht af zijn  

12-09-2010 22:53:46
Lenny
Lenny
Is er nog een specifieke reden waarom de 870 niet tegelijk met de rest van de serie buitendienst gaat? Of mag joost dat weten...


The idea is to die young as late as possible.
 

12-09-2010 23:04:58
broek53
broek53
Het gaat gewoon om aantallen stellen, niet om deelseries. Ik maak mij sterk dat de beslissers dat niet eens weten, en waarom zouden ze ook.  

13-09-2010 01:39:21
tonnie12
tonnie12
waar in groningen ligt deze sloperij precies, kan men daar met de bus komen of is het vanuit de trein tezien?  

13-09-2010 05:09:37
kniesoor
kniesoor
http://www.google.nl/search?client=opera&rls=nl&q=simmeren+groningen&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Google is zo handig!
 

13-09-2010 06:11:53
salieri
salieri
@Broek53: Hoe lang kan de 867 nog doorrijden bij Connexxion? Is deze al zijn veiligheidsbeurtencircuit ingegaan of rijdt hij nog op zijn revisiedatum rond?

Weet iemand eigenlijk ook waar de 867 in onderhoud is? Ik zie nooit een melding van de 867 in Mt namelijk.
 

13-09-2010 07:23:45
mdj
mdj
Is gewoon in Amf in onderhoud bij TSN, lijkt mij?

Hij is wel -in dienst van CXX) in Mt geweest:
Plan V 867 GDST 06:57 bij KWB wo 09 jun 2010 mvd Mtwpl


Bij twijfel: gebruik beton.
 

13-09-2010 08:55:32
broek53
broek53
Zijn bezoek aan Mt was het begin van de veiligheidsbeurten, denk ik haast (gerekend vanaf zijn laatste revisie moet dat wel kloppen). Dat betekent vanaf nu nog ruim een jaar te gaan. Tegen die tijdzal de Protoprotos bij Cxx wel in dienst zijn.  

13-09-2010 10:26:18
sik214
sik214
De V867 is in onderhoud bij Strukton Rolling Stock! Daarom zie je de bewuste V ook weleens in de Strukton loods op Amfge (die 2-sporige meer naar de voormalige wp toe). Ook storingsherstel gaat in principe via Strukton. Nedtrain zal wel ingeschakeld zijn voor de veiligheidsbeurt.  

13-09-2010 10:50:26
tjabbe73
tjabbe73
Groningen losplaats is al sinds begin dit jaar niet meer toegankelijk en is begin van de zomer afgekoppeld en opgeruimd. De enige sporen die daarvan zijn blijven liggen zijn de sporen 3 en lager. Deze worden geëlektrificeerd.
Spoor 315 (voorm. VAGRON)is nog wel aangesloten.
 

13-09-2010 11:39:21
sik214
sik214
Quote
broek53: Tsja, maar je moet ze al wel het halve land door slepen om ze op de boot te krijgen. Mocht het SimmereN worden, dan zou ik de stellen meteen maar door slepen naar Groningen Losplaats en ze het laatste stukje even op een dieplader zetten, had ik zo gedacht.


Quote
tjabbe73: Groningen losplaats is al sinds begin dit jaar niet meer toegankelijk en is begin van de zomer afgekoppeld en opgeruimd. De enige sporen die daarvan zijn blijven liggen zijn de sporen 3 en lager. Deze worden geëlektrificeerd.
Spoor 315 (voorm. VAGRON)is nog wel aangesloten.


Groningen NTM (Gnntm) dan? Is die nog wel aangesloten?
 

13-09-2010 12:55:16
martijn
martijn
Erg off-topic allemaal, maar hier is een hele hoop op te zien: http://www.sporenplan.nl/  

13-09-2010 13:11:14
mich
mich
Alleen klopt daar geen hout van, zowel actueel simpel, uitgebreid als 1985 en 1965 zitten er ver naast.  

13-09-2010 14:15:10
broek53
broek53
Het is het topic er niet voor, maar anders blijft het idee maar hangen: Ik ben zo vrij het daar geheel mee oneens te zijn, for the record. Ik zeg niet dat het perfect is, maar "er ver naast zitten" slaat ook nergens op. Sporenplan loopt net zover achter op de actualiteit als ProRail zelf met de BVS-en en de wegwijzers.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-09-2010 14:15
 

13-09-2010 18:53:15
robert55
robert55
Een link met een betere foto (DSO):
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5002768
 

13-09-2010 21:31:23
kbrandsma
kbrandsma
Dat betekend vanuit Zwolle dus zeer waarschijnlijk de route over het Prinses Margrietkanaal en het Van Starkenborgkanaal, via de route Lemmer - Uitwellingerga (bij Sneek) - Grou - Burgum - Kootstertille - Zuidhorn - Groningen.  

13-09-2010 21:42:00
treintim
treintim
Waar dat schip dus dagenlang over doet?  

13-09-2010 21:55:28
broek53
broek53
For the record: officieel afgevoerd zijn per 6/9 ook de stellen 470, 921 en 960, die formeel gesproken nog tot het park behoorden en onder het bots/brand-regime vielen. Verder is ook de 876 afgevoerd (en dat is eigenlijk een soort van reden dat de 870 nog in dienst is). Die ietwat vervroegde uittreding is een gebaar naar de nieuwe (toekomstige) eigenaar, het Spoorwegmuseum.
En voor de historische vergelijking: bij plan V is nu de situatie bereikt die men eigenlijk in juni 2009 had willen bereiken als SLT destijds normaal zou zijn ingestroomd%05%
 

14-09-2010 09:00:08
Rolffiej19
Rolffiej19
Stel 876 staat inmiddels te Aswpl in de loods bij het andere museum spul  

14-09-2010 10:56:59
NDS
NDS
Quote
treintim: Waar dat schip dus dagenlang over doet?

Nou nee hoor, dat gaat in een dag varen ook wel lukken. Ik heb het ooit eens met een riviercruise gedaan en dat koste 2 dagen maar dat kwam omdat je dan alleen s'morgens vaart.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

14-09-2010 11:57:43
damart
damart
De 854, 863 en 849 (als ik de nummers goed onthouden heb) stonden vanochtend te Leiden rond 7:45 op het kopspoor tussen de sporen richting Haarlem/Schiphol, ik neem aan te wachten tot ze naar de Dijksgracht kunnen.  

14-09-2010 13:48:45
aarclay
aarclay
Gaat deze Plan-V dan op korte termijn naar het NSM toe dan? En dat andere materieel moet toch weer terug? Die expositie 'Royal Class' is nu voorbij.


Choo choo.....
 

14-09-2010 13:54:23
Rolffiej19
Rolffiej19
Nou de plan v zal nog even blijven staan voorlopig en er zullen nog wel een aantal andere museum stukken blijven staan , de DE3 , MP en 1100 zullen wel weer terug gaan  

14-09-2010 14:26:28
treintim
treintim
Quote
NDS:
Quote
treintim: Waar dat schip dus dagenlang over doet?

Nou nee hoor, dat gaat in een dag varen ook wel lukken. Ik heb het ooit eens met een riviercruise gedaan en dat koste 2 dagen maar dat kwam omdat je dan alleen s'morgens vaart.


Terwijl ze donderdag de 9e al uit Zwolle vertrokken waren, is er een foto van hetzelfde transport al varende op zaterdag de 11e gemaakt... http://waldnet.nl/waldkykjes/show.php?nid=1284229830
Vandaar mijn opmerking of die vaart dagenlang moet duren.

Laatst bewerkt door treintim op 14-09-2010 14:28
 

14-09-2010 21:44:53
thom
thom
Quote
aarclay: Gaat deze Plan-V dan op korte termijn naar het NSM toe dan? En dat andere materieel moet toch weer terug? Die expositie 'Royal Class' is nu voorbij.

Wat denk je dat de reactie van de gemiddelde bezoeker zal zijn als we morgen die 876 in het NSM parkeren?

En als je opgelet heb, een deel van de Royal Class tentoonstelling is alweer verdwenen het NSM uit...

Laatst bewerkt door thom op 14-09-2010 21:46
 

14-09-2010 22:57:33
salieri
salieri
Grappig nummer, die 876%02%  

14-09-2010 23:44:09
plant
plant
Misschien wel dáárop geselecteerd!


Youri
 

14-09-2010 23:53:19
maigoda
maigoda
Het Spoorwegmuseum kennende zal het stel wel geselecteerd zijn op z'n onderhoudsstaat en onderhoudsverleden.
Groetjes,
Emiel
 

14-09-2010 23:55:01
kevinevers
kevinevers
Waarom is eigenlijk de 876 de "winnaar" (museumstel) geworden?

EDIT: We reageerden tegelijk..

Laatst bewerkt door kevinevers op 14-09-2010 23:55
 

15-09-2010 01:19:44
thom
thom
Exact om wat Emiel zei  

15-09-2010 08:52:26
keesje
keesje
Weet iemand de status van de 870? Het is gisteren halverwege de dag uit de dienst gehaald, 's avonds met de 945 naar Nm gekomen en staat nu zonder die 945 in een hoekje van het opstelterrein.  

15-09-2010 11:20:30
bert
bert
Quote
maigoda: stel wel geselecteerd zijn op z'n onderhoudsstaat en onderhoudsverleden.
Groetjes,
Emiel


Klopt - Het stel is bovendien nog op enkele kleine details na in dezelfde uitvoering als bij aflevering.
 

19-09-2010 11:44:48
elizabeth
elizabeth
Volgens mij is dat vrij bijzonder.


jaapfan.
 

19-09-2010 19:36:23
oranjebank
oranjebank
Quote
keesje: Weet iemand de status van de 870? Het is gisteren halverwege de dag uit de dienst gehaald, 's avonds met de 945 naar Nm gekomen en staat nu zonder die 945 in een hoekje van het opstelterrein.


Als ik t goed heb gezien reed ie gisteren in de 9600 in Helmond richting Ht .
 

20-09-2010 00:41:54
maigoda
maigoda
Quote
bert: Klopt - Het stel is bovendien nog op enkele kleine details na in dezelfde uitvoering als bij aflevering.
Het is maar wat je enkele kleine details noemt: 34 raamkozijnen wisselen om het stel uit te voeren met middenschuiframen. En wat te denken van het interieur?
Groetjes,
Emiel
 

20-09-2010 00:46:47
thom
thom
Nou is een Victor dubbel zo groot als een plan Willem, maar daar ging het wisselen van de ramen prima hoor
Gaat wat tijd in zitten, maar t'is geen raketwetenschap verder
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl