Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
23-06-2010 00:25:48
oranjebank
oranjebank
Ok . Dat is dan duidelijk.  

23-06-2010 07:13:19
keesje
keesje
De 845 is toch al heel lang van het toneel verdwenen?  

23-06-2010 15:38:34
broek53
broek53
Het nummer kwam mij al zo bekend voor . Het revisielijstje wist dat kennelijk nog niet, maar je hebt gelijk.  

24-06-2010 13:28:46
oranjebank
oranjebank
Rare vraag misschien .
De Plan V's 842 en 860 [ Als t die was ] die in Eindhoven opelkaar botsten kunnen die niet misschien een ''nieuwe'' neus krijgen van een niet kapotte terzijde donor V zodat ze dan nog even meekunnen? %03%
 


24-06-2010 13:33:15
gertjan
gertjan
De ABk van de 860 is krom, dus met een nieuwe neus erop schiet je niet veel op.
Verder moet de ABk van de 845 ook even grondig nagekeken worden op beschadigingen.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

24-06-2010 13:35:31
broek53
broek53
Theoretisch kan dat; er zijn wel zwaardere herstellingen gedaan. In zo'n geval komt het neer op het vervangen van de hele cabine. er is al menig treinstel dat met een van de extra gebouwde reserve-cabines rijdt en ook de onbeschadigde cabines van een aantal gesloopte plan V's (de 420 in ieder geval) zitten nu op andere stellen.
Dat zoiets nu niet meer gaat gebeuren, is overigens toch wel duidelijk?
 

24-06-2010 13:51:30
bjornl
bjornl
Als je een hele vloot warme reserve hebt staan lijkt het me een tikje overdreven. Overigens kreeg mijn broertje van een HC te horen dat het Mat '64 dat nu op de Veenendaallijn rijdt eigenlijk al verkocht was aan de sloper (niet de specifieke stellen natuurlijk, maar de x stellen die daar op een gemiddelde dag heen en weer pendelen) en dat NSR die weer terug heeft moeten kopen na de vertraagde instroom van SLT. Mooie verhalen!  

24-06-2010 13:57:26
broek53
broek53
Het is wel eens leuk om broodje-aap-verhalen te zien ontstaan, ja.
Ongetwijfeld wordt dit verhaal (dat dus uitdrukkelijk niet juist is) de Waarheid voor een generatie na ons
 

24-06-2010 15:12:31
aarclay
aarclay
Waarom 500.000 euro uitrekken voor het herstel van 40 jaar oud materieel wat in enkele jaren al grotendeels over zal worden genomen door SLT stellen?

Ga er maar van uit dat elke Plan-T/V welke grote schade heeft opgelopen, in de rij komt te staan bij het overige terzijde gestelde materieel wat gesloopt zal gaan worden.


Choo choo.....
 

24-06-2010 15:20:31
Stefanovic
Stefanovic
Valt me toch vaak op dat enige realiteitszin idd nogal eens ontbreekt bij spoorfans  

24-06-2010 16:12:24
NDS
NDS
Een deel van het spoorweg personeel doet daar minstens net zo hard aan mee is mijn ervaring, zoals ook blijkt uit het broodje aap verhaal van enkele posts terug.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

24-06-2010 17:20:58
MDDM
MDDM
Mja. Het is net als "ik heb gehoord dat" en "volgens mij dit" wat ook veelvuldig gebruikt word op diverse fora. En dat wordt dan ook meteen voor waar aangenomen. En ook hier heeft niet iedereen de wijsheid in pacht, al denken sommige van wel.


Gr Joop mcn Lls
 

24-06-2010 18:21:50
broek53
broek53
Het verhaal dat er materieel teruggekocht is van de sloper heb ik in de afgelopen tientallen jaren meermalen gehoord, eigenlijk bij elke materieelsoort die afgevoerd werd. Zoals elk broodje-aap zit er een kern van waarheid in, in de zin dat het wel eens werkelijk gebeurd is (rijtuigen plan N en K ten tijde van het "Gat van '83"), en dat er het nodige materieel dat al terzijde was gesteld, weer in dienst is gesteld. Dat laatste heet dan al gauw in het spraakgebruik dat het "teruggekocht is van de sloper", maar dat is dan niet letterlijk zo: het heeft alleen voor sloop terzijde gestaan.
En voor de duidelijkheid: met mat '64 op dit moment is dat, zoals wij weten, in het geheel niet het geval; er zijn niet eens terzijde gestelde stellen weer in dienst gekomen.
 

24-06-2010 18:26:24
mdj
mdj
Er waren stellen uit de 82x weer in dienst gesteld, maarliefst 3 dagen lang? Ik meen iets van 822 en 829?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

24-06-2010 18:42:48
broek53
broek53
Ja, en een paar hebben toen nog een extra beurt gehad en zijn een jaar lang in dienst gebleven. Maar die terzijdestellingen hadden al plaatsgevonden toen er nog geen sprake was van het in dienst komen van SLT. Het ging toen om misrekeningen tijdens het in dienst komen van VIRM-4.  

27-06-2010 18:55:34
noof
noof
Het kan zijn dat ik het volledig gemist heb hier, maar Plan V 950 rijdt na de drakenbestickering nu rond met olifantenbestickering.  

27-06-2010 19:08:24
treintim
treintim
Dat heb je dan niet volledig gemist; 2 dagen geleden reed het stel nog gewoon met draken-stickers: http://www.flickr.com/photos/44733950@N04/4735814186/ . Wellicht dat men in Zwolle het stel dit weekend dus weer even onderhanden heeft genomen...

Laatst bewerkt door treintim op 27-06-2010 19:14
 

27-06-2010 19:15:22
noof
noof
Ik zal mobiele foto's straks even uppen.  

27-06-2010 19:27:50
treintim
treintim
Weet je ook in welke trein je 'm hebt gezien vandaag? Ook misschien wel even het melden waard dan, als die olifantenstickers heeft.  

27-06-2010 19:41:18
noof
noof
8037A/8050V

Laatst bewerkt door noof op 27-06-2010 19:41
 

27-06-2010 20:06:32
rob46
rob46
Quote
broek53: Het verhaal dat er materieel teruggekocht is van de sloper heb ik in de afgelopen tientallen jaren meermalen gehoord, eigenlijk bij elke materieelsoort die afgevoerd werd. Zoals elk broodje-aap zit er een kern van waarheid in, in de zin dat het wel eens werkelijk gebeurd is (rijtuigen plan N en K ten tijde van het "Gat van '83"), en dat er het nodige materieel dat al terzijde was gesteld, weer in dienst is gesteld.
Je zou toch haast de in 1998 juridisch afgedwongen terugkeer van de 1200-en tbv ACTS van HKS Metals vergeten, tenslotte stonden we toen beiden in de voorste linie. Een gedenkwaardige ochtend met het retourtransport HKS Awhv-Wgm.
 

28-06-2010 00:12:46
treintim
treintim
Quote
noof: 8037A/8050V


Dankje.

Hierbij dan maar wat foto's van de 950 met de nieuwe bestickering:

* Bij de vrouwengevangenis in Zwolle, deze mensen kunnen nooit eens een keer gezellig een dagje naar de dierentuin toe, bewegingsvrijheid tegenover stilstand: http://img821.imageshack.us/img821/6138/vrouwengevangenis.png
* De reclame gaat in op de naam van de stad waarin de dierentuin staat; Emmen wordt creatief door de dierentuin gezien als wat losse M'en: http://img36.imageshack.us/img36/7964/enemmen.png (eMMen Maakt Meer Mogelijk)
* http://img687.imageshack.us/img687/2731/gevaarlijkvoordemensoli.png Laatste dromerige zonnestralen van de dag met wel twee gevaarlijke dingen (zware gekleurde olifanten met alle kleuren van de regenboog én berenklauwen). Mogelijk helpt klikken op de foto zelf even om deze op groot formaat weer te geven.

Weer eens wat anders dan een draak dus. Ook zullen de olifanten bij het opengaan van de deuren onthoofd worden.%08% Hadden ze maar geen olifanten op de deuren moeten plakken.

Laatst bewerkt door treintim op 28-06-2010 00:20
 

28-06-2010 00:14:46
WesselE
WesselE
Die laatste is echt tof Tim!


'Okeh'
 

28-06-2010 09:16:50
aarclay
aarclay
Drakenstel = exit
Olifantenstel = in

Zijn er nog concrete verhuizingsplannen met de 520 die achterin Utctw staat?

Laatst bewerkt door aarclay op 28-06-2010 20:42


Choo choo.....
 

28-06-2010 10:47:00
noof
noof
Leuke foto's Tim! Ik zal de moeite maar niet meer nemen mijn crappy mobielfoto's hier neer te zetten. Klein detail: eMMen Maakt Meer Mogelijk is een slogan van de gemeente zelf.  

29-06-2010 09:50:38
broek53
broek53
In en na het weekend zijn op de Wgm de 469, 479 en 939 aangekomen die (ook) bestemd zijn voor opstelling op de Dijksgracht.  

30-06-2010 13:49:23
mark
mark
Voor nummerliefhebbers: Op Dgr stonden gisteren de 848, 856, 857, 868, 891, 893, 910, 935 en 936 opgesteld.  

01-07-2010 16:45:29
broek53
broek53
Op heden terzijde gesteld in Maastricht: de 522.

Laatst bewerkt door broek53 op 01-07-2010 16:45
 

01-07-2010 17:20:09
keesje
keesje
Dat is dan gebeurd toen het vanmorgen als 6827 onderweg was en te Mt 'eruit' werd gehaald.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-07-2010 20:15:18
fw
fw
Klopt het dat er dan nog maar 4 Plan T'tjes rondrijden:

De 518, de 528, de 530 en de 531..?
 

01-07-2010 20:36:38
Somda
Somda
Yup  

01-07-2010 21:14:45
snowie
snowie
Quote
fw: Klopt het dat er dan nog maar 4 Plan T'tjes rondrijden:

De 518, de 528, de 530 en de 531..?
Nou dan heb ik afgelopen dinsdag het geluk aan mijn kant gehad in Mt - zelf in de 528 gezeten - 530 ook in dienst en de 531 kwam af en toe buurten in onderhoud
 

01-07-2010 22:21:52
jorgo
jorgo
Quote
broek53: Op heden terzijde gesteld in Maastricht: de 522.


Hij is zo goed als of helemaal tegen de 514 aangezet Meerssenerweg zijde, waar ook de 512 en 519 nog vertoeven.
 

01-07-2010 22:25:03
keesje
keesje
Wat het eigenlijk een 'foutje' dat de 522 vanmorgen toch nog heel even was ingezet?  

01-07-2010 22:27:39
jorgo
jorgo
Wij tellen nu overigens -- als de 522 blijft waar ie is -- vier diensten voor vier stellen...  

01-07-2010 22:41:39
keesje
keesje
Twee tweetjes voor één vier zijn zo gevonden hoor.  

02-07-2010 08:56:11
jorgo
jorgo
De 531 staat ook in dit rijtje, zag ik vanmorgen!

Kan iemand de status van dit treinstel nazoeken? Misschien loos alarm: de 528 heeft ook ooit op die plek gestaan met gestreken stroomafnemers en was toen een week later weer rijdend.

De positie van de stellen te Mt Meerssenerweg is bij nader inzien trouwens wat geshift, en de 522 kan ik (vanwege de zichtbelemmerende ACTS en ICRm treinen) niet meer positief ID-en vanaf de stationszijde.
 

02-07-2010 10:54:35
broek53
broek53
Quote
jorgo: De 531 staat ook in dit rijtje, zag ik vanmorgen!
Kan iemand de status van dit treinstel nazoeken? Misschien loos alarm: de 528 heeft ook ooit op die plek gestaan met gestreken stroomafnemers en was toen een week later weer rijdend.
Alles behalve loos alarm: heden vandaag is de 531 officieel terzijde gesteld, en óók de 530! De 518 en 528 gaan binnen erg afzienbare tijd ook buiten dienst, hoe dan ook nog deze maand - eigenlijk/feitelijk op het moment dat er in Maastricht iets serieus aan zou moeten gebeuren (defect of onderhoud).
 

02-07-2010 11:01:53
john2
john2
Er wordt op het traject Sittard - Heerlen nog plan T ingezet, dit 's morgens en 's middags in de uren dat de er extra spitstreinen rijden. Gisteren op 1 juli nog in een plan T gezeten, vertrek 09.17 vanaf Nuth richting Heerlen. Heb niet op het nummer gelet. In Heerlen wordt plan T buiten de spits op het emplacement gezet.

Laatst bewerkt door john2 op 02-07-2010 14:12, reden: type fout hersteld.
 

02-07-2010 11:07:59
keesje
keesje
Dat hangt natuurlijk af in welke dienst die Plan T rijdt, maar je hebt gelijk dat de 518 de laatste dagen steeds in de de spitsdiensten rijdt van de 6900.  

02-07-2010 13:49:48
salieri
salieri
Nou lekker dan, ik ga volgende week richting die omstreken en plan T gaat terzijde!  

02-07-2010 15:03:01
TheKnitter
TheKnitter
Aanstaande week ga ik er ook maar heen, om één der laatste keren met de T'tjes te mogen reizen in de actieve dienst..  

02-07-2010 15:41:46
jorgo
jorgo
Dank broek53 voor de info.

Achter het rijtje T's te Mt staat ook stel 471, eveneens met gestreken stroomafnemers. Soms ook einde oefening?

Laatst bewerkt door jorgo op 02-07-2010 15:42
 

02-07-2010 15:49:49
nielsie600
nielsie600
Ik denk het ook maar om nog `1 keer een t'tje mee te maken.  

02-07-2010 15:54:27
keesje
keesje
Quote
jorgo: Achter het rijtje T's te Mt staat ook stel 471, eveneens met gestreken stroomafnemers. Soms ook einde oefening?

Het stel is wel al sinds 30 mei in Mt, dat lijkt mij ook wat lang voor een doorsnee onderhoudsbeurt.

Vanmiddag zijn de 518 in 6960/6949 e.v. t/m 6957 en de 528 nu in 6858/6851 e.v. t/m 6883. Zie de komende dagen de OD-topics voor de updates!
 

02-07-2010 16:06:13
treintim
treintim
Ja, leuk die komende updates. En de 6900-treinnummers uitgetypt vind ik ook mooi meegenomen, gezien de spits-omlopen van Plan T in de 6900 voor mij nog een beetje vaag zijn. Zo is het mooi duidelijk (begin- en eindnummer in elk geval dus).

Laatst bewerkt door treintim op 02-07-2010 16:08
 

05-07-2010 20:17:37
bert
bert
Quote
jorgo:

Achter het rijtje T's te Mt staat ook stel 471, eveneens met gestreken stroomafnemers. Soms ook einde oefening?



De 471 heeft op 30 mei 2010 in Tiel een motorbrand gehad (trein 6023).
 

05-07-2010 20:23:36
mvd
mvd
Voor de liefhebbers: de terzijde staande T's staan in Mt netjes achter elkaar op spoor 67. Van noord naar zuid: 522-512-514-519-531 en V'tje 471 (twaalf bakken Mat '64 op een rij).


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

05-07-2010 20:25:54
keesje
keesje
Quote
mvd: 522-512-514-519-531 en V'tje 471 (twaalf bakken Mat '64 op een rij).
Ik tel er 22.
 

05-07-2010 20:27:05
mvd
mvd
Achja, 't zijn viertjes, geen tweetjes (het is al laat ).....


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

05-07-2010 20:33:55
Noodrem
Noodrem
Geheel uit nieuwschierigheid: Welke Plan T heeft het nu het langste uitgehouden in rijdende dienst (als je 31 Juli 2010 als uiterste terzijdestellingdatum rekent)?  

05-07-2010 20:48:02
keesje
keesje
De 518 en 528 rijden nog dus er is nog geen winnaar bekend.

Laatst bewerkt door keesje op 05-07-2010 21:01
 

05-07-2010 20:54:17
Erikvd12
Erikvd12
Wie heeft een recente foto van de terzijde T's in Mt?  

05-07-2010 20:58:57
broek53
broek53
Ik denk dat Noodrem bedoelt welke plan T het langste actieve leven heeft gehad. Dat zal een nek-aan-nek-race zijn tussen de 514 (indienststelling in oktober 1964, buiten dienst op 7 juni jl.) en de 518 (november 1964, buiten dienst in juli).  


05-07-2010 21:21:50
mvd
mvd
Quote
Erikvd12: Wie heeft een recente foto van de terzijde T's in Mt?
Ik kan er morgen eentje maken, geen probleem...


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

05-07-2010 22:22:05
wilcot
wilcot
Ik heb er een maar kan ze niet plaatsen heb geen foto account. Zaterdag stonden bij de 514 en 531 zelfs de cabine deuren open deze waren aan elkaar gekoppeld. en stonden het dichts bij de achteringang van het station samen met de plan V.
De ander werden op een gegeven moment geblokkeerd door de terzijde 1700 en 1800 en de Bk die er staan.

Laatst bewerkt door wilcot op 05-07-2010 22:24
 

05-07-2010 23:17:44
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
@wilcot: probeer Flickr eens (http://www.flickr.com ). Daar is ook veel fotomateriaal te vinden van andere spotters hier.  

05-07-2010 23:37:07
Pim530
Pim530
Of tinypic.com, heb je geen account nodig.  

06-07-2010 09:19:08
jorgo
jorgo
Gisteravond rond 20:30 stond de hele riedel zonder enige zichtbelemmering vanaf de stationszijde maar ik kon geen foto maken... %04%

@mvd: ik dacht dat vanaf zuidzijde 471-531-514 staat, waarbij idd 514 de positie heeft waar de 519 een tijd lang gestaan heeft. Zal het eens nakijken.

Weet iemand waar ze de 530 weggereden hebben?
 

06-07-2010 12:48:30
Noodrem
Noodrem
Quote
broek53: Ik denk dat Noodrem bedoelt welke plan T het langste actieve leven heeft gehad. Dat zal een nek-aan-nek-race zijn tussen de 514 (indienststelling in oktober 1964, buiten dienst op 7 juni jl.) en de 518 (november 1964, buiten dienst in juli).


Exact. Dank Broek!
 

06-07-2010 13:11:58
keesje
keesje
Quote
broek53: De 518 en 528 gaan binnen erg afzienbare tijd ook buiten dienst, hoe dan ook nog deze maand - eigenlijk/feitelijk op het moment dat er in Maastricht iets serieus aan zou moeten gebeuren (defect of onderhoud).

In dit kader wellicht nieuw alarm: de 528 is vandaag te Mt uit de dienst gehaald toen het als 6827 onderweg was.
 

06-07-2010 16:12:13
mvd
mvd
Maak de alarmbel maar weer uit , vanaf Mt weer ingezet vanaf (30)6843.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

06-07-2010 16:18:48
Somda
Somda
er staan ineens Plan-T stellen in Nm, iemand nummers?  

06-07-2010 17:02:50
salieri
salieri
524 en 526, staan er al tijden...  

06-07-2010 17:15:22
Somda
Somda
Huh? eentje toch maar?:P
In ieder geval: Ze staan nu gekoppeld aan de 2 V-Tjes, vóór de ICK zooi%02%
 

06-07-2010 17:18:06
martijnmet
Moderator
martijnmet
Nee allebei. Ze stonden alleen eerst op spoor 90/11a, achter de ICK's, en alleen de 526 was toen gedeeltelijk zichtbaar.  

06-07-2010 19:58:54
mvd
mvd
Ik heb recente foto's van de T'tjes, alleen staan er wat V'tjes voor. Wel kun je zien hoe lang de rij is: http://farm5.static.flickr.com/4100/4768718780_ae497bf09c_b.jpg http://farm5.static.flickr.com/4121/4768719068_f2f8e5eee7_b.jpg http://farm5.static.flickr.com/4139/4768080873_d8165e7b67_b.jpg

Laatst bewerkt door mvd op 06-07-2010 19:59


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

06-07-2010 20:24:42
wilcot
wilcot
Ik hoop dat iedereen ze kan zien zijn mijn eerste foto's zo. Zijn de plan t terzijde te Maastricht afgelopen zaterdag. Direct gestald naast parkeerplaats
http://www.flickr.com/photos/51776636@N05/

Laatst bewerkt door wilcot op 06-07-2010 20:25
 

07-07-2010 14:01:24
Spionkop
Spionkop
Op dit moment is men met hijswerkzaamheden van plan V'tjes bezig aan de oostkant van Zwolle (bij de Deventerstraatweg).
Aan één kant wordt een bak gehesen, waarschijnlijk om draaistellen/wielassen te wisselen (?) denk ik.
Nu hangt een bak van de 803 diagonaal in de kabels.
 

07-07-2010 14:19:39
broek53
broek53
Worden ze niet "gewoon" op een dieplader gehesen?  

07-07-2010 14:27:47
Spionkop
Spionkop
Er stonden geen diepladers naast, maar alleen wagens van de ongevallenbestrijding.
Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk...
 

07-07-2010 16:50:17
aarclay
aarclay
Wielstellen wisselen zou ook in de Wpl van Zwolle kunnen plaatsvinden, lijkt me. Dus ik denk dat er wel een kans is dat er een dieplader gaat arriveren die de trein naar zijn laatste eindbestemming zal brengen.

Laatst bewerkt door aarclay op 07-07-2010 16:50


Choo choo.....
 

07-07-2010 17:50:53
vrijgezel
vrijgezel
Ik was vandaag bij de Zaanse sloper en de aldaar aanwezige bakken zijn nog steeds niet aangeraakt en staan resp. liggen er nog steeds zo bij als in februari (zie ook "Op de Rails" 2010-3 blz. 115 bovenaan). Het enige wat er werd gesloopt was de enorme voorraad sloopauto's.  

07-07-2010 22:46:17
kiekkiek
kiekkiek
Op de losweg te Zlge lagen een partijtje tractiemotoren. Is Nedtrain gestopt met defecte motoren te repareren?  

08-07-2010 00:57:43
thom
thom
Zou mij logischer lijken complete draaistellen te wisselen met sloop trucken en dan in een werkplaats de motoren weer uit te bouwen...

Daarnaast als materieel voor sloop afgevoerd wordt is de ongevallendienst daar meestal niet bij. Wel als er wat aan materieel gehesen wordt en dat later weer per spoor vervoerd moet worden.
Zij moeten dan goedkeuren dat het materieel weer veilig herspoord is, dat zou nu aan kunnen geven dat het materieel nog per spoor vervoerd moet worden.

Laatst bewerkt door thom op 08-07-2010 01:02
 

08-07-2010 08:40:38
taigagaai
Moderator
taigagaai
Kan niet zo worden afgesproken met de sloper dat de complete draaistellen weer retour NSR/NedTrain gestuurd moeten worden? In het verleden is dit volgens mij ook wel gebeurd.  

08-07-2010 10:53:03
salieri
salieri
Volgens mij stond zoiets ook in een Railmagazine van dit of vorig jaar. De draaistellen gingen retour naar NSR voor andere treinen.  

08-07-2010 14:06:04
rob46
rob46
Quote
taigagaai: Kan niet zo worden afgesproken met de sloper dat de complete draaistellen weer retour NSR/NedTrain gestuurd moeten worden? In het verleden is dit volgens mij ook wel gebeurd.
Zodra de stellen worden afgevoerd blijven de draaistellen op Zlr achter en worden aan NSR teruggeleverd, momenteel worden er op Zlr tractiemotoren veiliggesteld, meer niet. Bij de sloper is een sloopverbod wegens asbest, wordt vervolgd.
 

08-07-2010 18:29:35
timtrein
timtrein
Vermoedelijk heeft men de tractiemotoren nu nodig, en niet pas over een x aantal maanden als de stellen eindelijk eens naar de sloper gaan...  

08-07-2010 20:18:49
spoorwegen
spoorwegen
Wat is er met de 471 aan de hand!! ook terzijde?

Laatst bewerkt door spoorwegen op 08-07-2010 20:20
 

08-07-2010 20:26:48
spoorwegen
spoorwegen
Gaan de Plan Vjes allemaal terzijde op de Dijksgracht??

Laatst bewerkt door spoorwegen op 08-07-2010 20:30
 

08-07-2010 20:27:18
sik214
sik214
Quote
spoorwegen: Wat is er met de 471 aan de hand!! ook terzijde?

Ach, kijk nou eens naar een bericht van amper 3 dagen geleden. Op deze pagina zelfs...%04%

Laatst bewerkt door sik214 op 08-07-2010 20:28
 

08-07-2010 20:29:21
spoorwegen
spoorwegen
ik heb het begrijpen!!  

08-07-2010 22:48:13
broek53
broek53
Quote
spoorwegen: Gaan de Plan Vjes allemaal terzijde op de Dijksgracht??
Voor alle plan V's is de Dgr echt te klein, maar ik zou mij goed kunnen voorstellen dat de vloot die in spetember vrij komt, grotendeels op de Dijksgracht geparkeerd wordt. Er zal voorlopig vast wel een reserve aan plan V's blijven, of het nu een warme, lauwe of kouwe reserve is. NSR moet echter ook de hele vloot DDM-1 ergens opstellen, en dan wordt het voor mat '64 al te klein...

Hierbij op te merken dat er nu op de Dijksgracht volkomen willekeurige stellen staan; er zijn dus (nog) geen stellen aangewezen voor al dan niet geconserveerde terzijdestelling. Mijn gevoel (maar ook niet meer dan dat) zegt dat dat na 6 september wel zal gaan gebeuren. Ik denk dat stellen die aan veiligheidsbeurten en dergelijke toe zijn of bezig zijn, dan echt aan de kant gaan.
 

08-07-2010 23:10:23
TheKnitter
TheKnitter
Ik neem aan dat Zlr ook nog wel een paar V'tjes erbij kunnen krijgen?
Daar liggen ook veel ongebruikte spoortjes.
 

08-07-2010 23:14:48
abbm
abbm
Roermond heeft nog wel genoeg ruimte
Er zal toch nog wel genoeg ruimte zijn.
 

08-07-2010 23:16:55
broek53
broek53
Als NSR die capaciteit zou krijgen toegedeeld van ProRail en de betreffende gemeente het goed vindt dat er activiteiten worden gepleegd die niet in de milieuvergunning staan, dan kan dat. En kennelijk werkt de gemeente Zwolle en ProRail CM wel mee, net als de gemeente Nijmegen trouwens - in de zin dat de milieuvergunningen van Nm GE en ZlR niet voorzien in het stallen van reizigersmaterieel. Die van de Dijksgracht trouwens ook niet, althans niet meer dan een bak of 24 formeel.  

08-07-2010 23:18:08
broek53
broek53
Quote
abbm: Roermond heeft nog wel genoeg ruimte
Er zal toch nog wel genoeg ruimte zijn.
Roermond wordt of is opgebroken (het grootste deel van het goederenemplacement). En de gemeente Roermond werkt sowieso zeker niet mee - dat is in 2009 al eens geprobeerd.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-07-2010 00:43
 

08-07-2010 23:18:22
timtrein
timtrein
Ja, maar als je stellen als reserve wilt houden moet je ze niet ergens in de prairie zetten  

08-07-2010 23:18:38
abbm
abbm
Noppes. Er zijn wel plannen om een deel op te breken.  

09-07-2010 00:21:50
thom
thom
Ja, en zoals dus net gezegd is, het is dus gewoon geen optie...

Dat er sporen liggen, wil zoals Michiel al zei, zeker niet betekenen dat je er ook wat op neer mag zetten. Het werkt iets anders dan een veld met parkeervakken waar je lukraak je auto neer mag zetten...

Als je sloopmaterieel opstelt, dan wordt dat al niet meer gezien als een aantal treinen, maar als een potentiële afvalstroom en daar is geen enkele milieuvergunning voor een spooremplacement in voorzien...
 

09-07-2010 00:47:10
broek53
broek53
Ja, al is de overweging bij de ene gemeente heel anders dan bij de andere. Sommigen beschouwen het als het opstellen van reizigersmaterieel en daarin voorziet de milieuvergunning van allerlei goederen-terreinen niet. Het praat zich door tussen de gemeenten: alle die het nu gedogen, doen dat op voorwaarde dat er bewaking bij is. Men heeft inmiddels voldoende leergeld betaald met affakkelend materieel (ZlR 3 keer, Roermond, Nuth, Amersfoort GE, Zutphen, om eens wat uit de laatste tien jaar te noemen.  

10-07-2010 00:10:03
broek53
broek53
Dacht echt dat ik het gemeld had, maar ik vind het niet terug, dus het zal niet.
De 528 gaat dit weekend terzijde, officieel op 11 juli. De 518 rijdt door tot hij aan onderhoud toe is of defect gaat.
 

10-07-2010 00:36:07
jorgo
jorgo
En daarmee kent NS dus geen materieel voorzien van tweede klasse coupés met zijgang meer... aangezien de laatste actieve bak Plan V1-3 nu verdwijnt. Tevens ten einde: tweede klasse banken met de klassieke kunststof beplating aan de zijkant (alleen aanwezig in Plan T tot de verbouwing en Plan V1-3).  

10-07-2010 02:17:47
Bob1991
Bob1991
Heel jammer inderdaad, dat het overige materieel geen tweede klasse coupés meer kent inderdaad. Wilde daarom graag nog een keer mee met de 528, maar het gaat/ging helaas allemaal iets te snel met de buitendienststelling.  

10-07-2010 10:22:25
Pim530
Pim530
Wellicht dat hij nog plots opduikt als er weer problemen met de 800 zijn...  

10-07-2010 10:40:15
broek53
broek53
Als hij eenmaal terzijde gesteld is op het terrein van de werkplaats, komt hij echt niet terug.  

10-07-2010 11:08:28
tonnie12
tonnie12
Quote
vrijgezel: Ik was vandaag bij de Zaanse sloper en de aldaar aanwezige bakken zijn nog steeds niet aangeraakt en staan resp. liggen er nog steeds zo bij als in februari (zie ook "Op de Rails" 2010-3 blz. 115 bovenaan). Het enige wat er werd gesloopt was de enorme voorraad sloopauto's.
waar zit die sloper in zaandam,hoe komt men daar vanaf het station per bus of per
voet??

Laatst bewerkt door tonnie12 op 10-07-2010 11:12
 

10-07-2010 11:48:57
dlm4yjp
dlm4yjp
aan de uiterdijk 10 (overdie ferro bv.) te doen met de bus.

Overigens een aanrader: neem de fiets mee en stap in Ass uit, bij de hoofdingang ga je rechts en fiets je de straat alsmaar rechtdoor, dan kom je op de Awhv uit waar altijd wel wat te doen is.
Vervolgens ga je over de nieuwe hemweg naar de pont toe, deze vaart 24/7 om minimaal de 20 min.
vanuit daar kun je gemakkelijk naar de sloper, via de hemkade is een aanrader (uitzicht over het water op de sloper en is het mat goed te zien).

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 10-07-2010 12:01


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

10-07-2010 14:45:09
Pim530
Pim530
Quote
broek53: Als hij eenmaal terzijde gesteld is op het terrein van de werkplaats, komt hij echt niet terug.


Sorry, ik doelde op dit weekend
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl