Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
19-10-2009 16:40:13
smarkie
smarkie
Quote
mantaray: 446 heeft een onderbreking in de hoogspanings kabel van de rijtuig verwarming


dat was goed te merken toen ik het stel afgelopen zaterdag naar Rtd bracht vanuit Ddr. de Bk was steenkoud en de ABk was lekker warm.


Mcn NS International Rtd
 

19-10-2009 16:52:23
noof
noof
Er stond een onbekende T te Amfva (in ieder geval dat opstelterrein tussen Amf en Dld), tezamen met een halve 507 vanmiddag..

Laatst bewerkt door noof op 19-10-2009 16:52
 

19-10-2009 17:29:27
salieri
salieri
Quote
MDDM: Ik zie geen probleem zoals broek53 ook al eerder melde.
Dat bedoel ik juist met 'geen enkel termijn'.
 

19-10-2009 18:49:57
keesje
keesje
Quote
noof: Er stond een onbekende T te Amfva (in ieder geval dat opstelterrein tussen Amf en Dld), tezamen met een halve 507 vanmiddag..


In het OD-topic van 19/10 werd de 508 al gemeld.
 


19-10-2009 19:25:03
rob46
rob46
Vandaag is de 508 vanaf Amfv per diepladers afgevoerd naar een sloperij in Vlaardingen. Maar hoezo een halve 507, bij mijn weten stond naast de 508 alleen de 503 op Amfv. De 507 zou op Aswpl moeten staan.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-10-2009 19:36
 

19-10-2009 19:37:52
2296
2296
Is correct. Vanmiddag om 16:00 stond deze er nog in zijn geheel.  

19-10-2009 19:51:54
noof
noof
Excuus, typfoutje gemaakt in m'n telefoon.  

19-10-2009 22:34:45
kevinevers
kevinevers
Weet iemand naar welke sloperij in Vlaardingen de 508 is gegaan?

Laatst bewerkt door kevinevers op 19-10-2009 22:35
 

20-10-2009 08:51:16
keesje
keesje
Opvallend als het gaat om de inzet van de laatste viertjes per 14 december 2009: Er blijven 6 diensten over en die gaan naar een opvallend afwijkend gebied: 2 diensten in de 6800, 1 in de 6900, 2 in de 5200/6400 en 1 reserve te Mt.

Dit betekent dus dat op zaterdag 12 december de laatste Plan T's nog rijdend te zien zijn in hun vertrouwde inzetgebied.
 

20-10-2009 10:18:16
maxje
maxje
Dat is opvallend. Leuk dat ze in de 5200/6400 komen. Dan kan ik nog even van T'tjes genieten%08% Betekenen T'tjes in deze serie dat hun laatste onderhoud dan ook in Mt plaats vindt? En de zaanstraat dan echt dicht gaat?  

20-10-2009 10:28:16
keesje
keesje
Ze hebben in ieder geval geen onderhoud meer in de Zaanstraat. De Emmer-Plan V's gaan ook naar Mt en leggen voor een enkeltje eventjes 270 km af voor hun onderhoudsbeurt. De onderhoudsslagen gaan via Nm-Ht overigens.

Het aantal diensten voor de tweetjes dendert trouwens ook naar beneden: van 118 nu, naar 75. Ook deze stellen gaan naar Mt voor onderhoud.

Laatst bewerkt door keesje op 20-10-2009 10:35
 

20-10-2009 10:56:17
salieri
salieri
Zo, dat gaat inderdaad aardig naar beneden, van 118 naar 75. Ik neem aan dat een deel wel gewoon reserve blijft en voor invalbeurten gebruikt kan/gaat worden?  

20-10-2009 11:04:12
jorgo
jorgo
@maxje
het lijkt me wel voor de hand liggend dat het onderhoud in Mt plaatsvindt, anders is deze wisseling van inzetgebied buitengewoon apart te noemen. Momenteel is er in de 6800 (en 6900 al helemaal niet) geen enkele dienst die de hele dag met 4 bakken rijdt, dus dit leidt geheid tot overcapaciteit in de daluren; praktische omloopredenen (dicht bij de werkplaats, het lijkt mat '46 wel in 1983) lijken me dus leidend voor deze inzet.
 

20-10-2009 11:10:55
keesje
keesje
Voor de 6 viertjes inderdaad wel, maar de 12 Emmer Plan V's juist niet. Die moeten nu vanuit Zl naar Mt i.p.v. Aswplz.

Je kunt je ook afvragen of de inzet van de viertjes in Limburg dan wel zo rendabel is als het in treinen rijdt die ook met tweetjes afkunnen. Maar ik denk dat dit eerder bijsturingstechnisch makkelijker is te regelen, dan dat die laatste 6 viertjes het hele land doorzwerven en dan naar Mt geregeld moeten worden.
 

20-10-2009 19:39:00
raymond16
raymond16
Het scheelt natuurlijk ook personeel, wat tussen de spitsen niet meer nodig is om stellen bij te plaatsen en af te koppelen.  

21-10-2009 09:14:59
rob46
rob46
Quote
rob46: Vandaag is de 508 vanaf Amfv per diepladers afgevoerd naar een sloperij in Vlaardingen.
Op 20-10 gevolgd door stel 503.
 

21-10-2009 09:58:31
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 503 en 508 zijn verwijderd uit rijtje van het terzijde gesteld materieel.  

21-10-2009 13:37:44
ruysdael
ruysdael
Blijft er ook nog een parkje Materieel'64 behouden om de SLT-diensten op te vangen? Ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat de series 9800, 7400, 17400, 4000 en 14700 vanaf september met SLT zullen rijden...

Laatst bewerkt door ruysdael op 21-10-2009 13:38
 

21-10-2009 13:39:08
keesje
keesje
Één troost: september is reeds voorbij en het is goed gegaan!  

21-10-2009 13:43:08
ruysdael
ruysdael
Oei oei, december bedoelde ik natuurlijk  

21-10-2009 13:47:48
keesje
keesje
Ik weet niet wat er aan Mat.'64 buiten dienst gaat, maar het aantal diensten voor de tweetjes loopt met 38 terug. En dat van de vieren met 2 diensten. Je zou zeggen dat dit meer dan voldoende is om de SLT diensten op te vangen.

Overigens: het aantal diensten voor SLT is opgeschroefd van 25 naar 42 per december (21 IV en 21 VI).
 

21-10-2009 13:53:38
ruysdael
ruysdael
42, dat klinkt als redelijk veel! Is daarmee de hele 4000/7400/9700/9800/14700/17400/19800 voorzien? %02%. In elk geval moeten er dan nog wel enkele stellen uit Duitsland komen.  

21-10-2009 14:26:56
bart
bart
Hoeveel SLT-stellen zijn er nu in Nederland?
En hoeveel heeft NS(R) er besteld?

Laatst bewerkt door bart op 21-10-2009 14:27
 

21-10-2009 14:49:29
jacokran
jacokran
Zoals al een aantal keer gemeld is (en ook in het materieeloverzicht) er zijn nu 18 stellen in Nederland.  

21-10-2009 19:13:06
Eames
Eames
De 503 en 508 die op Amersfoort Vlasakker stonden zijn deze week al naar een sloper (per vrachtwagen) overgebracht.  

21-10-2009 19:16:36
keesje
keesje
Dat was om 9.14 uur ook al gemeld.  

21-10-2009 19:29:49
kevinevers
kevinevers
Welke sloper is dat nu precies (voor mijn archief)?  

21-10-2009 19:58:05
sik214
sik214
Quote
mantaray: of het stel terzijde gaat weet ik niet
wel weet ik dat er wel het een en ander aan het interieur verwijderd moet worden om bij de ( vermoedelijke ) kabelbreuk te komen
maar wie weet valt het mee en blijft het stel nog een tijdje rijden


Vandaag nog in de (1)7400 in Bkl gezien rond 16.20 komend uit Ut (ging om de 446).
 

21-10-2009 20:24:53
keesje
keesje
Volgens mij is er niks aan de hand met dat ding, was gewoon in dienst vandaag.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-10-2009 20:46:35
mantaray
mantaray
kijk dan hebben ze in het onderhouds bedrijf goed hun best gedaan !!!

ff nagevraagd maar beide verwarmings elementen waren stuk
( wet van murphy )

Laatst bewerkt door mantaray op 21-10-2009 20:59
 

22-10-2009 00:39:12
Rolffiej19
Rolffiej19
Idd een zogenoemde verwarmingskoffer was defect %05%  

22-10-2009 23:06:38
broek53
broek53
Niet dat ik ook maar enigszins ga prtenderen er ook maar iets van te begrijpen, maar ja. Vrijdag gaat de 820 terzijde, en zondag - jawel, de 516. Komt zeker omdat het zo fantastisch goed gaat met het materieel %03%  

22-10-2009 23:12:42
keesje
keesje
Dat was een groot alarm over de 446 met een klein defectje en dan wordt direct aangenomen dat ie eruit gaat. Loos alarm dus.

Laatste zin met de sarcastische modus aan, Michiel?
 

23-10-2009 00:00:07
broek53
broek53
Als je wat langer meeloopt, kijk je van weinig meer op. Maar dat een bedrijf ZO in staat is zich blindelings in bezuiningingsdrift te storten, daarbij ZO collectief de lessen van de vorige herfsten wenst te vergeten en zichzelf ZO met een dubbelloops jachtgeweer in twee eigen voeten tegelijk wenst te schieten, daar staat echt mijn verstand bij stil. Het zal wel kenmerkend zijn voor een bedrijf waar niemand meer inhoudelijk en overall de baas is, vrees ik. Maar de concessie voor na 2015 is zo goed als binnen, dus de klanten hoeven niet meer tevreden gehouden te worden en wat praatjes over het verkeerde soort bladeren op het verkeerde moment doen het straks vast wel goed, naast enige semi-heroïek over op volle toeren draaiende kuilwielenbanken en zo... %03%
En nu maar weer terug naar mat '64...
 

23-10-2009 07:50:41
keesje
keesje
Er zit wat in, maar of je reizigers en opdrachtgever óók tevreden houdt met treinstellen á la 516 of 820, valt ook te betwisten...

De 820 heeft donderdag 22/10 al weinig meer uitgevreten, behalve dat het rond 21.40 uur van Ut naar Wgm is gegaan. Voor de 516 gaan zijn laatste twee dagen bestaan uit het rijden van slagen in de 6300 tussen Hlm en Gvc, waarbij de laatste trein morgen trein 6380 zou moeten zijn. Uiteraard als er geen verstoringen optreden.

Laatst bewerkt door keesje op 23-10-2009 07:56
 

23-10-2009 10:57:46
MDDM
MDDM
Quote
broek53: Maar de concessie voor na 2015 is zo goed als binnen, dus de klanten hoeven niet meer tevreden gehouden te worden

Sorry hoor,maar dit slaat helemaal nergens op.


Gr Joop mcn Lls
 

23-10-2009 11:01:44
ruysdael
ruysdael
Google even op hoofdrailnet, en ik zie al tig artikelen waarin staat dat het nadelig is het hoofdrailnet openbaar aan te besteden. Veder denk ik ook niet dat je >100 nieuwe treinen gaat kopen, wanneer je ze over 5 jaar kwijt kunt zijn. Dan is er toch wel ergens een enige zekerheid.  

23-10-2009 11:12:33
keesje
keesje
Als de politiek niet zo met het OV zou gaan, was er wellicht wél al eerder geïnvesteerd in nieuw materieel en was Plan T alláng foetsie. NS zou gek zijn om nieuw spul te kopen en dat bij wijze van spreken later te mogen inleveren bij de concurrent. Dit debacle hebben we ook al gehad op de Maaslijn, dus we mogen blij zijn dat hier enigzins van geleerd is (voor zolang het duurt).

Hoe dan ook: Ik ben benieuwd wat er per december qua afvoer gaat gebeuren, gezien de enorme afname van het aantal diensten Mat.'64. Zoals gezegd: 38 tweetjes en 2 viertjes. Gaan er minstens zoveel stellen ook buiten dienst? Of wordt toch even in de smiezen gehouden hoe het met SLT gaat...
 

23-10-2009 11:48:36
MDDM
MDDM
Er wordt nu gesuggereerd dat de consessie bijna binnen is (waar nog helemaal niks over bekend is,behalve dat het grootste deel van de 2e kamer die wens heeft uitgesproken) DUS de reizigers hoeven niet meer tevreden gehouden te worden ,dat slaat gewoon nergens op.De 99 SLT's zullen als de kinderziektes er uit zijn gehaald,een fantastische aanvulling zijn op het reeds bestaande materieel park.Mat '64 kan dan mooi de mottenballen of de hoogovens in.


Gr Joop mcn Lls
 

23-10-2009 22:08:39
bert
bert
Quote
MDDM: Mat '64 kan dan mooi de mottenballen of de hoogovens in.


Je wilde toch niet beweren dat een SLT (of een mDDm...) voor de reiziger prettiger is dan een mat '64...?
Neem de 1e klasse: die mensen betalen wel ff 50% meer voor hun kaartje. De enige kwaliteit van 1e klas is een beetje ruimte en meer kans in de roulette op een zitplaats in de spits. Verder dan dit is het klantverachtende NS helaas nooit gekomen. Juist de 1e klas is in SLT er maar bekaaid vanaf gekomen. Zelfs in dit nieuwe materieel dikke raamstijl, net als bij de SGM2 bij de vis á vis zitplaatsen. Bizar. Vanaf het verhoogde deel zitten de reizigers achter je ook nog op je laptopscherm mee te kijken of je tijdschrift/boek mee te lezen. Enz enz.

Laat mat '64 nog maar ff doorkachelen. Blijft de klanttevredenheid misschien nog een beetje op peil. En dan, de kinderziekten in mat 64 zijn er nog maar net uit...
 

24-10-2009 14:19:38
bert
bert
516 = enkele uren geleden naar de Wgm gereden vanuit Den Haag.
Eén dag te vroeg dus aan de kant.

naschrift: Wgm moet Zaanstraat zijn.

Laatst bewerkt door bert op 28-10-2009 18:39
 

24-10-2009 16:20:29
Erikvd12
Erikvd12
De 514 heb ik nog te amf gezien.  

24-10-2009 21:14:31
broek53
broek53
Het is jammer dat ik een paar dagen niet online was na mijn uitval over de afvoer van de 820 en de 516. Die is niet goed begrepen, merk ik. Ik houd GEEN pleidooi voor het aanhouden van veel extra materieel in het algemeen en van mat '64 in het bijzonder. Ik had het uitsluitend over de in mijn ogen buitengewone domme actie om rijvaardig materieel aan de kant te gaan zetten terwijl er
1. al nauwelijks genoeg / al te weinig materieel op de baan is voor de reguliere omloop (manco's SLT)
2. de ervaring van de laatste acht jaar minimaal zou moeten zijn dat er op het dieptepunt van de herfst zo'n 35 tot 50 bakken te weinig in dienst zijn door vlakke plaatsen en ander malheur.
Al toen de eerste keer stammen ICK op de Dijksgracht gestald waren, konden er in oktober bijna per ommegaande een aantal weer afgehaald worden om de tekorten aan te vullen.
Het ware in mijn ogen dus meer dan zeer wenselijk geweest eventjes niet toe te geven aan wilde bezuinigingsdriften die door het NS-bedrijf gieren en heel eventjes na te denken over de herfst in het algemeen en het materieel in het bijzonder - en nog eventjes een paar centen uit te geven aan het in dienst houden van wat mat '64 tot de blaadjes gevallen zijn en hopelijk het SLT de voorgeschreven omloop kan rijden.
Dat is waar ik mij zo kwaad over maakte - niet meer en niet minder.
 

24-10-2009 21:55:17
keesje
keesje
Gelukkig wordt er op de NS-manier bezuinigd, dus eerst de op het oog lijkende bezuinigingen door rijdvaardig materieel aan de kant te zetten die later dit jaar ongetwijfeld weer van stal worden gehaald. De opknapbeurten komen dan vast weer uit een ander geldpotje...  

24-10-2009 22:42:30
raymond16
raymond16
En zijn de kosten voor het in dienst stellen dan uiteindelijk weer groter als wanneer men gewoon was blijven doorrijden met de stellen?

Laatst bewerkt door raymond16 op 24-10-2009 22:42
 

24-10-2009 22:45:52
broek53
broek53
Quote
keesje: Gelukkig wordt er op de NS-manier bezuinigd, dus eerst de op het oog lijkende bezuinigingen door rijdvaardig materieel aan de kant te zetten die later dit jaar ongetwijfeld weer van stal worden gehaald. De opknapbeurten komen dan vast weer uit een ander geldpotje...
Nee hoor.
 

24-10-2009 22:51:56
broek53
broek53
Quote
raymond16: En zijn de kosten voor het in dienst stellen dan uiteindelijk weer groter als wanneer men gewoon was blijven doorrijden met de stellen?
Nee, niet per se, als je stellen netjes wegzet en opbergt. De stellen gaan meestal aan de kant aan de vooravond van een veiligheidsbeurt, en die moet dan alsnog uitgevoerd worden. Let wel: ik heb het niet over stellen die aan het eind van de volledige revisietermijnen zijn. De 516 en eerder de 527 zijn dat bijvoorbeeld niet.
 

25-10-2009 18:39:57
mren
mren
Quote
maccerr: Google even op hoofdrailnet, en ik zie al tig artikelen waarin staat dat het nadelig is het hoofdrailnet openbaar aan te besteden. Veder denk ik ook niet dat je >100 nieuwe treinen gaat kopen, wanneer je ze over 5 jaar kwijt kunt zijn. Dan is er toch wel ergens een enige zekerheid.

Er is an sich weinig mis mee om het hoofdrailnet in zijn geheel in de markt te zetten hoor. Zeker als dat eens zou gebeuren met fatsoenlijk termijnen tussen gunning en ingangsdatum.
Nieuwe NS-materieel gaat vrijwel zeker door naar de nieuwe vervoerder omdat het maatschappelijke kapitaalsvernietiging is om de hele NS-vloot weg te mikken.
 

25-10-2009 20:11:53
keesje
keesje
Ja en dus wat voor zin heeft het dan om een ander logo op die treinen te plakken?  

25-10-2009 20:17:14
mren
mren
Over het algemeen denk ik dat je de voordelen vooral kan omschreven als het (opnieuw) vastleggen van de wederzijdse verplichtingen. Personeel moet verplicht mee, materieel niet echt. Die wederzijdse verplichtingen leiden meestal tot (al dan niet zinvolle) verbeteringen voor de klant. Bij ons in Twente is het aantal reizigers sinds de switch CXX naar Twents met zo´n 60% toegenomen.
Over het algemeen is er een trend waar te nemen in mate van liberalisatie en klantattractiviteit, Nederland kan nu alleen nog maar slecht worden, zal eens kijken of ik dat ding nog ergens kan vinden, al heeft dat niet veel meer met mat´64 te maken.

Gevonden... zie http://foto-uploaden.nl/img/3/05ka9sv.jpg

Laatst bewerkt door mren op 25-10-2009 20:21
 

25-10-2009 20:17:20
timtrein
timtrein
In elk geval zal Mat'64 dat wel niet meer meemaken...  

25-10-2009 20:20:02
keesje
keesje
Dat is de vraag. Het minst oude spul dateert van 1976 dus wie weet...  

25-10-2009 20:49:49
treintim
treintim
Quote
timtrein: In elk geval zal Mat'64 dat wel niet meer meemaken...


De aanbesteding van het hoofdrailnet niet, maar de aanbesteding bij Veolia zit nog vers in m'n geheugen. Dat vond ik wel leuk, en die Plan V's bij Connexxion ook wel. Nu nog een paar Koplopers bij een hoofdrailnet-aanbesteding, als die er ooit nog komt dan, in Connexxion-lichtblauw.

Laatst bewerkt door treintim op 25-10-2009 20:50
 

25-10-2009 21:03:11
ruysdael
ruysdael
Quote
mren: Bij ons in Twente is het aantal reizigers sinds de switch CXX naar Twents met zo´n 60% toegenomen.
Wat er nu rijdt wordt ook gereden i.o.v. CXX.
 


25-10-2009 21:16:57
keesje
keesje
Quote
mren: Nieuwe NS-materieel gaat vrijwel zeker door naar de nieuwe vervoerder omdat het maatschappelijke kapitaalsvernietiging is om de hele NS-vloot weg te mikken.


Dat hebben we gezien op de Maaslijn ja... DM'90 staat te niksen en er wordt een vloot oude Wadlopers uit een of andere loods gehaald om vervolgens de hele dienstverlening om zeep te helpen. Over kapitaalvernietiging gesproken.

Hoe dan ook: Het zou me niet verwonderen als Mat.'64 nog eens een eventuele nieuwe vervoerder uit de brand gaat helpen op een lijn als Zl-Emn zodra een nieuwe consessie ingaat.
 

25-10-2009 21:17:03
treintim
treintim
Er zal dan wel gewoon bedoeld worden dat nieuw materieel wonderen doet.. Zoals die Twents Lint i.v.m. de Veenexpress enzo.

Laatst bewerkt door treintim op 25-10-2009 21:18
 

25-10-2009 21:45:29
mren
mren
Quote
maccerr:
Quote
mren: Bij ons in Twente is het aantal reizigers sinds de switch CXX naar Twents met zo´n 60% toegenomen.
Wat er nu rijdt wordt ook gereden i.o.v. CXX.

Nee, Twents is gewoon CXX (met beetje Syntus). Maar zo´n regionale huisstijl valt altijd goed bij de bestuurders van het kaderwetgebied. Voor de klant telt natuurlijk gewoon de frequentieverhoging. Een verhoging van 4x per uur naar 6x leidt namelijk tot een toename van reizigers van 14%. Imagoeffecten zijn ruwweg 8%, zoals betere dienstregeling en uitstraling enzo. In het hele Twentsgebied ging het trouwens over een stijging van 40%, in de steden was dit hoger wegens bijvoorbeeld flankerend parkeerbeleid en nieuwe busbanen, met name in Enschede.

Wellicht dat we deze discussie trouwens beter hier https://www.somda.nl/forum/1709/OV+en+aanbestedingen/ voort kunnen zetten omdat het nu niet veel met met met´64 van doen heeft.

Laatst bewerkt door mren op 25-10-2009 21:51
 

28-10-2009 08:04:38
Jannn2009
Jannn2009
Klein overzichtje terzijde gesteld mat '64 in Wt voor de geïnteresseerden van wat ik anno 27 okt 2009 gezien heb:

Plan V: 803, 804, 805, 808, 816, 833, 835, 837, 839 en 960.
Plan T: 504, 510, 511, 513 (2 bakken), 517, 521, 527, 529.

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 28-10-2009 08:05
 

28-10-2009 14:26:56
kevinevers
kevinevers
is er wat weg dan? Want anders klopt jou overzicht niet..
van rm naar ehv gezien:
Spoor 9 : 839, 837, 804, 808, 805
Spoor 10b: 511, 801, 510
Spoor 11 : 517, 828, 838, 527, 835, 816
Spoor 12 : 803, 840, 521, 833, 845, 960
Spoor 14 : 504, 513AB 513Bk2, 529
 

28-10-2009 16:49:58
Jannn2009
Jannn2009
De 828 en 838 zijn dan buiten mijn zicht geweest en de 840 is dan de V waar ik geen nummer van kon lezen.. maar van de 513 heb ik naar eigen weten echt maar 2 bakken gezien. Het is ook niet de bedoeling geweest om verwarring te veroorzaken, meer even laten weten wat ik heb kunnen zien! Want bijvoorbeeld 828 + 838 heb ik echt niet kunnen lezen!

Laatst bewerkt door admin op 28-10-2009 21:49, reden: Onnodige quote verwijderd
 

28-10-2009 16:52:31
salieri
salieri
Dat staat ook in Kevin zijn overzicht, dat de 513 nog maar twee bakken heeft.

Laatst bewerkt door salieri op 28-10-2009 16:53
 

28-10-2009 17:08:34
MDDM
MDDM
En laat dat nou ook en Jannn2009 zijn eigen bericht staan die hij eerder plaatste.
Quote
Jannn2009: 513 (2 bakken)



Gr Joop mcn Lls
 

28-10-2009 17:13:36
salieri
salieri
Quote
Jannn2009: maar van de 513 heb ik naar eigen weten echt maar 2 bakken gezien.
Je kan het dan ook op twee manieren interpreteren.
 

28-10-2009 18:43:49
Jannn2009
Jannn2009
Ja sorry ik had het even verkeerd gelezen, jullie hebben gelijk. Ik las even veel te snel over de tekst heen en zag daarom in 513AB twee bakken los, en 513Bk2 2 bakken los. Excuus voor de verwarring!

Laatst bewerkt door admin op 28-10-2009 21:49, reden: Onnodige quote verwijderd
 

28-10-2009 18:55:54
bert
bert
De 531 stond gepland voor eind oktober afvoer konden we hier eerder lezen.
Het stel is op 26 oktober 's morgens de Zaanstraat binnengelopen en niet meer op de baan verschenen.

Ik neem aan dat het stel geen onderhoud nu krijgt of een ingewikkeld herstel van een defect als ie voor eind oktober toch op de rol staat voor afvoer?
Wie weet meer?

Laatst bewerkt door bert op 28-10-2009 18:57, reden: typfouten
 

28-10-2009 18:59:20
salieri
salieri
Uit het opvallende dingen topic:

Quote
2296: Nog wat Plan T's die te Asd Wpl staan.
* 507 Wacht op sloop
* 514 Onderhoud donderdag
* 516 Wacht op sloop
* 522 Problemen met Motor generator
* 531 Ondehoud van dinsdag geweest en heeft een aardwind behandeling (draaistel wisselen) gehad.
 

28-10-2009 19:35:33
WesselE
WesselE
De 516 is net 2 dagen buiten dienst en staat 'ie nu al klaar voor de sloop? Moet die niet eerst uitgebreid geplukt worden ofzo?

Laatst bewerkt door WesselE op 28-10-2009 21:09, reden: typfoutje


'Okeh'
 

28-10-2009 20:50:29
broek53
broek53
Dat is de kreet die de Zaanstraat erbij zet. Het stel stond gisteren nota bene nog tegen de draad (en het is nog niet eens aan onderhoud toe; het blijft een raadsel waarom iemand vindt dat dit stel eruit moet....  

28-10-2009 21:02:36
keesje
keesje
... terwijl de 531 nog maar eens nieuwe draaistellen krijgt (zijn die gratis of zo?), slechts enkele dagen voor zijn geplande buitendienststelling.  

28-10-2009 21:14:31
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ik ga denk ik een boek schrijven...  

28-10-2009 21:22:52
broek53
broek53
Quote
keesje: ... terwijl de 531 nog maar eens nieuwe draaistellen krijgt (zijn die gratis of zo?), slechts enkele dagen voor zijn geplande buitendienststelling.
Geen misverstand: ik weet niet of de 531 buiten dienst gaat, sterker nog: ik geloof van niet. De 531 komt wel aan het eind van zijn revisietermijn, waarna er remcontrolebeurten en later veiligheidsbeurten nodig zijn om 'm nog maximaal anderhalf jaar langer mee te laten gaan. In het licht van de afvoer van andere stellen die dat stadium bereiken, heb ik aangegeven dat 28/10 voor de 531 een datum is om in de gaten te houden. Zo te merken is besloten dit 'm in ieder geval nog een aantal maanden in dienst te houden.
 

28-10-2009 21:30:51
keesje
keesje
Hmm, het lijkt wel een soort lotto waarbij er gewoon een nummer wordt getrokken van het eerstvolgende stel dat van het toneel moet verdwijnen. Ik kan er geen lijn in ontdekken in ieder geval.  

28-10-2009 21:49:41
thom
thom
Quote
keesje: ... terwijl de 531 nog maar eens nieuwe draaistellen krijgt (zijn die gratis of zo?), slechts enkele dagen voor zijn geplande buitendienststelling.

Nieuwe zullen het zowieso niet meer zijn...

Maar als dat ding dunne wielbanden of scherpe wielflenzen heeft, dan mag ie daar gewoon de baan niet meer mee op en moeten er andere onder.
Dat zouden bijvoorbeeld draaistellen kunnen zijn die onder sloopbakken vandaan komen, die zelf nog niet aan hun revisie termijn toewaren...

Laatst bewerkt door thom op 28-10-2009 21:50
 

29-10-2009 00:12:35
bert
bert
Quote
broek53: Het stel stond gisteren nota bene nog tegen de draad


28 oktober om 11:00 uur stond ie plat.
 

29-10-2009 10:13:15
bert
bert
Quote
keesje: ... terwijl de 531 nog maar eens nieuwe draaistellen krijgt (zijn die gratis of zo?), slechts enkele dagen voor zijn geplande buitendienststelling.


531 is vannacht naar Ehv gelopen.

Die zal dus wel een paar onderdelen ophalen/krijgen die men van sloopstellen heeft afgehaald.

Laatst bewerkt door bert op 29-10-2009 10:22
 

29-10-2009 10:23:41
robbertc
robbertc
Zoals je in het OD-topic kunt lezen, rijdt dit stel gewoon in de rijdende dienst en heeft vanmorgen trein 3519 naar Ehv gereden.  

29-10-2009 22:09:34
sik214
sik214
Welke kopbak van een T zal op de A50 gesignaleerd kunnen zijn op 28 oktober? Zie foto op http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/5730418/Lezersfoto-Spoorloos.ece  

29-10-2009 23:30:32
Jannn2009
Jannn2009
Wel heel vreemd! Ik dacht gelijk aan de 503 of 508, maar dat was al weer enkele dagen geleden, en de A50 is ook wel een vreemde plaats! Gokje: 515? (gekeken naar locatie op A50)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 29-10-2009 23:43
 

30-10-2009 08:24:19
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 515 is het sowieso niet, want die zag ik gisteren nog in zijn geheel te Zwolle staan gisteren.  

30-10-2009 09:33:06
rob46
rob46
Als ik zo de beschildering bekijk kom ik tot de conclusie dat het de Bk2 513 uit Wt moet zijn maar waarheen is mij een raadsel.  

30-10-2009 10:08:43
103 220-0
103 220-0
Hasselt wellicht?

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

30-10-2009 22:03:53
bert
bert
Quote
rob46: Als ik zo de beschildering bekijk kom ik tot de conclusie dat het de Bk2 513 uit Wt moet zijn maar waarheen is mij een raadsel.


Het lijkt inderdaad een 'Weerts' stel. De letters komen ook voor op de Weertse 839 : http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=fi&q1=\+d014107&o2=&f2=&q2=&o3=&f3=&q3=&start=&imgn=1
 

30-10-2009 22:27:44
kevinevers
kevinevers
Gezien de beschilderingen lijkt het verdacht veel op die 513 Bk2 http://www.kevinevers.nl/IMG_4732.JPG .  

30-10-2009 22:33:41
marotrans
marotrans
Kan bijna niet missen: er ligt ook iets voor de middelste frontruit op beide foto's.  

30-10-2009 23:29:18
broek53
broek53
De twee bakken van de 513 zijn destijds vervoerd naar een onbekende plaats, ten behoeve van een sloper die gevestigd zou zijn in Echt.
Het is speculatie, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat deze sloper besloten heeft toch maar geen treinstellen te gaan slopen en de bak of bakken heeft doorgesluisd naar een andere sloper. Andere mogelijkheid is dat hij naar een andere locatie van diezelfde firma is vervoerd - maar dat lijkt mij dan wel wat ver weg.
 

31-10-2009 00:47:08
kevinevers
kevinevers
Het word interessant%08%..Maar ik zou me alleen zo 123 niet in kunnen denken waar die naartoe zijn gegaan hier in Echt. Die bak op de oplegger dat moet de 513 Bk2 zijn welke tot voorkort nog in Weert stond. Ik zal een dezer dagen even een kijkje nemen in Weert...Wordt vervolgd....

Laatst bewerkt door kevinevers op 31-10-2009 00:48
 

01-11-2009 18:58:08
kevinevers
kevinevers
Er staat nog 1 bak van de 513 in wt als ik het goed heb gezien en dat is de AB bak. Als ik morgen even tijd heb ga ik een plaatje maken.  

02-11-2009 02:33:30
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
bert:
Quote
broek53: Het stel stond gisteren nota bene nog tegen de draad


28 oktober om 11:00 uur stond ie plat.


Batterijen zijn beetje weg gesmolten nadat iemand probeerde een DDM-1 bvk van Batterijspanning probeerde te voorzien met behulp van de 516 %05%
 

02-11-2009 12:37:01
AlbertP
AlbertP
Met de stroomafnemer omlaag ofzo? Anders zou de batterij niet zo leeg zijn geworden.

Laatst bewerkt door AlbertP op 02-11-2009 12:37
 

02-11-2009 14:09:33
kevinevers
kevinevers
Van de 513 is alleen de AB nog over getuige deze foto die ik net heb gemaakt:
http://www.kevinevers.nl/diverse/123.JPG
 

02-11-2009 14:13:42
keesje
keesje
Is er iets met de 530 aan de hand? Ik berichtte vorige week (30/10) al over een sleepgevalletje met de 530 en 2946 van Llso naar Aswplz, maar geen idee over het hoe en waarom.  

02-11-2009 21:44:05
MasterE
MasterE
Met de 530 was niets aan de hand. Die sleepte de 2946 naar Aswplz. Ik heb het setje zelf naar de Aswplz gebracht.

Groet,
Mcn ASD.

Laatst bewerkt door admin op 02-11-2009 22:13, reden: Onnodige quote verwijderd
 

03-11-2009 10:06:21
kevinevers
kevinevers
Wat mij opvalt aan die twee foto's van de 513 Bk2 is dat bij de foto van Sik214 gepost in dit topic de bak wel nog alle ramen heeft en in het topic de foto's van Stefanuzzz in het Opvallende Dingen topic van 2-11 de bak een aantal kapotte ramen heeft.  

03-11-2009 14:05:59
mdj
mdj
Eveneens is het krantje uit de cabine en is het verkeersbord op de achterzijde van de trein (of voorzijde, het is net mar net hoe je het bekijkt) ineens verdwenen..


Bij twijfel: gebruik beton.
 

03-11-2009 15:36:27
stefanvdw
stefanvdw
Lijkt wel alsof er in de periode van 28 oktober-->nu een brandje gewoedt heeft in die bak van de 513, zwarte sporen(mogelijk roet?) op het balkon achter de cabine en een hoop ingeslagen ruiten. Op de foto van 28 oktober is dat niet te zien en zitten alle ramen er nog in, maar op de foto van 2 november ziet het er allemaal een stuk slechter uit.  

03-11-2009 15:51:58
broek53
broek53
Lijkt op/klinkt als de bak is ergens geweest voor een oefening, dus.  

03-11-2009 21:27:46
sik214
sik214
Quote
broek53: Voorlopig is men met het onttakelen alleen met de plan T´s bezig (en zijn de laatste 400/en er onttakeld). Theoretisch zouden de 800-en nu aan de beurt kunnen komen, omdat via de een of andere weg de 800-en weer eigendom van NSR zijn geworden. Dat ze van NSFS waren, was de reden om ze niet te (mogen) onttakelen (en ook de reden waarom ze zo schoksgewijs op een vaste datum te 0.00 uur de reizigersdienst uit moesten - ook dat is nu blijkbaar niet meer zo). Of NSR ze allemaal wil laten plukken voor ze gesloopt worden, weet ik niet en dat zal wel erg afhankelijk zijn van de onderdelenpositie die NedTrain opgeeft.


Op deze link http://www.nsfsc.com/news/default.asp?NCID=13&NID=&NewsID=139 blijkt NSFS inderdaad (al) haar mat '64 verkocht te hebben in april 2009.

Laatst bewerkt door sik214 op 03-11-2009 21:28
 

03-11-2009 21:56:06
spoorhaas
spoorhaas
Ik ben wel benieuwd aan wie of wat Mat '64 danwel niet verkocht is....  

03-11-2009 22:01:29
bjornl
bjornl
Quote
spoorhaas: Ik ben wel benieuwd aan wie of wat Mat '64 danwel niet verkocht is....

Quote
broek53: Theoretisch zouden de 800-en nu aan de beurt kunnen komen, omdat via de een of andere weg de 800-en weer eigendom van NSR zijn geworden.


Laatst bewerkt door bjornl op 03-11-2009 22:03
 

03-11-2009 22:05:57
broek53
broek53
Aan NSR.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl