Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
02-10-2009 16:15:37 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Hoe werkt dat eigenlijk met sloop van ijzerwerk, zoals treinen? Hoe wordt dan de omvang van het werk bepaald? Want de ijzerprijs zit nu rond 12 cent per kilo, dus slopen kan zelfs geld opleveren als er niet al teveel andere rotzooi bij zit. En anders gaat het niet om grote bedragen omdat de opbrengsten de kosten dekken... |
02-10-2009 19:31:06 | ||
---|---|---|
dh3201
|
zolang de reizigers nog niet op ijzeren bankjes willen zitten en door traliewerk naar buiten willen kijken en ook nog enigzsins warm gehouden willen worden, zit er behalve ijzer nog een hoop rotzooi als bekleding en vulling van banken, glas voor de ruiten en isolatiemateriaal tussen. Shqiperise-lopers? |
02-10-2009 19:43:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHoe het werkt in de sloperij, weet ik niet, maar NS sluit een contract voor de sloop van complete bakken met alles d'r op en d'r aan. De sloper zal aan de hand daarvan zijn prijs bepalen. |
02-10-2009 21:27:52 | ||
---|---|---|
lucky
|
Net zoals een auto ook met alles erop en eraan bij de sloper wordt ingeleverd. |
02-10-2009 21:29:46 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote Die staat dus sinds gisteren in Amsterdam (...Werkplaats?...). Dus dat zal nu al wel exit zijn. |
02-10-2009 23:21:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Een auto gaat meestal zonder Europese aanbesteding he... |
03-10-2009 00:51:11 | ||
---|---|---|
lucky
|
Dat snap ik. Ik bedoelde te zeggen dat het voor slopers "gewoon" is dat er meer in het sloopobject zit dan ijzer/staal. |
03-10-2009 20:57:23 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Aangezien ik totaal niet bekend ben in en nabij Watergraafsmeer stel ik maar mijn vraag hier..Die stellen die terzijde staan op Watergraafsmeer op welk spoor staan die? Zijn die een beetje fotografeerbaar? |
03-10-2009 21:36:59 | ||
---|---|---|
superboer
|
Er staan in ieder geval diverse stellen op de sporen 3302-3303 en 3304. Of ze daar fotografeerbaar zijn weet ik niet. |
03-10-2009 21:45:14 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Zijn niet te fotograven. Is afgesloten terrein. Laatst bewerkt door 2296 op 03-10-2009 21:45 |
03-10-2009 22:04:31 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Oke bedankt voor de info |
03-10-2009 22:31:05 | ||
---|---|---|
salieri
|
Weet iemand ook welke stellen daar staan? Ik zag op de plan T afscheidsritfoto's dat er sowieso een plan T staat. Alvast bedankt! |
03-10-2009 23:55:52 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
de 503 zeg ik zo 123 even uit mn hoofd. (zie ook deze foto: http://tweakers.net/ext/f/m2eELzIFtc7rEZoJufATUl8u/full.jpg en http://tweakers.net/ext/f/KEGNdKhlWvsiOuLgdWuQfCEk/full.jpg) De rest moet ik je helaas even schuldig blijven... Laatst bewerkt door SleutelMan op 04-10-2009 00:07 |
04-10-2009 08:57:30 | ||
---|---|---|
rob46
|
De stand op de Wgm per 1-8 was, van west naar oost de 508+503 en links daarvan 825+483+812+817+822+809. |
05-10-2009 13:49:57 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Waarbij op 19 september de beide plan T's niet gekoppeld stonden. Zat iets van een metertje of twee tussen (niet nagemeten). Shqiperise-lopers? |
05-10-2009 15:55:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
516 heeft de strijd vroegtijdig gestaakt en is op 1 oktober in de Zaanstraat beland - en nu dus officieel terzijde. |
05-10-2009 16:41:15 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dus nog in dienst: 512, 514, 518-520, 522, 524, 526, 528, 530 en 531. Nog elf stuks, dus 't gaat nu redelijk hard terug. Stand van zaken die eerder is gepost: einde oefening voor de 524 uiterlijk 20 november, 512 per 20 december. Gewone revisietermijn = afwachten = 528 begin september (maar die is dus verlengd, neem ik aan?), 531 eind oktober en 514 medio december. Laatst bewerkt door timtrein op 05-10-2009 16:46 |
05-10-2009 17:06:15 | ||
---|---|---|
Joey666
|
528 rijd nog rond, gisteren nog zien rijden als intercity van Naaden-Bussum naar Utrecht(49**) serie. Verder gaat het wel hard van de T'jes, We gaan richting de 10 of zelfs minder. |
05-10-2009 17:26:06 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Van de serie 801-870 zijn dus nu nog in dienst als ik het goed heb: 819, 820, 827, 841-843, 848-851, 853-870. 28 dus nog, waarvan er 1 voor Connexxion is. Klopt dit? Zo nee, heeft iemand enig idee waar die stellen dan staan die van dit lijstje toch al terzijde gingen? |
05-10-2009 17:50:31 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Heeft iemand enig idee of de stellen 459, 460, 461, 462, 468, 472 en 473 nu echt gesloopt zijn? sommigen staan al heel lang terzijde... |
05-10-2009 17:53:04 | ||
---|---|---|
salieri
|
461 is een brandweeroefenobject ergens in Nederland, evenals de 472 (deze staat te Wijster). De 473 is als proefstel gesloopt door een sloperij die niet aan het spoor zit en geen ervaring heeft met treinen slopen. |
05-10-2009 17:54:45 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Waarom worden er eigenlijk recent geen treinen meer gesloopt bij HKS Metals in Awhv? |
05-10-2009 18:13:55 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik meende omdat men het daar niet zo nou nam met de veiligheid en dat NSR daarom daar dus geen zaken meer wil doen. Shqiperise-lopers? |
05-10-2009 18:50:26 | ||
---|---|---|
bart
|
Wat heeft NS nou met de veilgheid bij HKS te maken? |
05-10-2009 19:14:48 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteEr staat ook een stel (460 volgens mij?) als oefenobjecht in Ossendrecht. |
05-10-2009 19:23:04 | ||
---|---|---|
booij1990
|
Ook staat er een stel op het brandweeroefencentrum te Dordrecht... ben er vele malen geweest om te oefenen, maar nooit het nummer gezien. |
05-10-2009 19:26:11 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Dat is de 460. Groet, Spiketrain |
05-10-2009 20:16:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Of simpelweg omdat HKS er misschien wel helemaal geen interesse in heeft om nog treinen te slopen, als ze niet inschrijven houdt het snel op natuurlijk... |
06-10-2009 00:09:30 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Ik meen dat de 461 naar Vlissingen was verkast. In april 2007 volgens mij nog een rampenoefening mee gedaan in Coevorden. Zie voor Vlissingen: http://www.trainingscentrum.eu/index.php?option=com_rsgallery2&page=inline&gid=8&limit=1 Laatst bewerkt door keesje op 06-10-2009 00:15 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-10-2009 00:57:21 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
IK heb het hier volgens mij eens ooit eens voorbij zien komen...Dat stel wat die brandweeroefening bij Wt heeft gedaan is dat naar Duitsland gegaan? |
06-10-2009 09:13:27 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Men heeft een kennelijke voorkeur gehad voor het buitendienst stellen van oneven nummers, maar dat zal wel toeval zijn. Ben benieuwd of, en zo ja wat, er nog naar Mt komt van dit materieel. |
06-10-2009 09:58:28 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Quote Dat klopt. Het stel is naar BOTC in Weeze (D) gegaan. jaapfan. |
06-10-2009 12:27:01 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wanneer wordt de Zaanstraat definitief gesloten? |
06-10-2009 15:56:35 | ||
---|---|---|
2296
|
In week 50 is de bedoeling. Welke dag dat weet ik niet.%04% Maar dat zal wel richting het weekend van 11 December gaan.%04% |
06-10-2009 16:00:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De Plan T's die dan nog in dienst zijn, zullen dan wel naar Maastricht overgaan, lijkt me zo. Maar dat zullen er dus niet veel meer zijn. Denk dat we toch wel redelijk waarschijnlijk kunnen stellen dan 2010 het laatste jaar wordt... |
06-10-2009 16:09:41 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Dat kunnen we toch al met het tempo waarin ze nu worden afgevoerd. |
06-10-2009 17:17:49 | ||
---|---|---|
plant
|
Wie weet wat voor klappen SLT nog uitdeelt! Nee, ik verwacht ook dat we 2010 de laatste uit mogen zwaaien... Plan V zie ik echter wel tot op het bittere einde doorrijden, aangezien daar (441 - 965) ook een "leeftijdsverschil" van een jaar of 7 tussen zit. Maar dat is natuurlijk aardig overbrugt door de revisie van de 4xx'en..? Het is een interessant verhaal om te volgen! Laatst bewerkt door plant op 06-10-2009 17:18 Youri |
06-10-2009 19:40:16 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteEven Somda, RM of Spoor & Tram volgen en je komt tot de volgende gegevens: 459 Bk gesloopt in wk.52 - 2004 bij Hoeben Mttrix, 459 ABk gesloopt in wk 36 -2005 bij Vlasman Apn, 460 op 13-1-2006 naar Ddr als brandweeroefenobject, 461 op 26-10-2007 naar Vs als brandweeroefenobject, 462 Bk gesloopt in 2003 agv brandschade ZpGE, 468 ABk staat sinds 3-5-2007 in loods Amf, 472 op 15-12-2007 naar Wijster als brandweeroefenobject en 473 op 21-7-2009 voor proefsloop naar Eibergen (zie mijn foto in de recente RM 268). |
06-10-2009 19:41:05 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
NS voert niet de oudste eerst af: de 441-461 (Plan V4) krijgen nog een beurt, en de 801-870 (Plan V7/8) worden afgevoerd. |
08-10-2009 15:16:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEn voor de volledigheid: we hebben het dan over stel 477. |
08-10-2009 15:18:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mij is ingefluisterd dat gisteren (die Somda-loze dag...) Railion stellen is gaan verslepen van de Watergraafsmeer naar Amersfoort Vlasakkers. Het zou gaan om de 508 en mogelijk ook de 503. |
08-10-2009 16:58:20 | ||
---|---|---|
plant
|
In het opvallende dingen topic van 8 oktober wordt inderdaad melding gemaakt van Plan T 508 op Amersfoort Vlasakkers. Lijkt me ondanks dat het gefluisterd werd, toch goed verstaan! Laatst bewerkt door plant op 08-10-2009 16:58 Youri |
08-10-2009 17:51:40 | ||
---|---|---|
mvd
|
De V'tjes 840 en 803 die in Mt stonden zijn sinds gisteren weg. Wellicht een enkele reis Wt? Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
08-10-2009 17:57:08 | ||
---|---|---|
rjybema
|
Mogelijk ook de 503 op de Vlasakkers: er stonden namelijk 2 stellen. |
09-10-2009 15:21:06 | ||
---|---|---|
bert
|
Hedenmorgen 840 + 803 plm 11:00 bijgeplaatst te Weert aan de Ehv zijde ook nog onder de draad. Wordt wel een mooie optocht daar...! Op eigen kracht er naar toe, met voorop een piloot stel (444). Laatst bewerkt door bert op 09-10-2009 20:41 |
09-10-2009 18:16:28 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Weet je ook op welk spoor ze geplaatst zijn? |
09-10-2009 20:44:20 | ||
---|---|---|
bert
|
Ze staan aan de Ehv kant voor de andere stellen die onder de draad staan. Vandaar de optocht: Ehv zijde 840 + 803 || 521 + 833 || 960 + 845 + EL4 527 || 816 + 835 + 529 Rm Laatst bewerkt door mvd op 09-10-2009 21:54, reden: Onnodige quote verwijderd |
09-10-2009 20:46:15 | ||
---|---|---|
bert
|
Ben benieuwd: de 470 (van de aanrijding in Boxtel) staat opgesloten in Ehv achter de geplukte 829 en 810 vandaag. |
09-10-2009 21:46:50 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
QuoteOke dankje..weet je zeker dat de 521 en 833 zo staan? Want woensdagmiddag stonden ze nog andersom. Laatst bewerkt door admin op 09-10-2009 21:54, reden: Quote ingekort |
09-10-2009 21:59:51 | ||
---|---|---|
bert
|
Inderdaad andersom. Verkeerd overgetikt. Kan ook niet anders. De 521 sleepte de 833. Dus: Ehv - 840 + 803 || 833 + 521 || 960 + 845 + 527 || 816 + 835 + 529 - Rm. Laatst bewerkt door mark op 09-10-2009 22:20, reden: Overbodige quote verwijderd. |
10-10-2009 01:53:47 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Quote Heel erg bedankt voor deze informatie Rob, ik vroeg me alleen af, de Bk van de 468 en de Abk van de 462? Waar staan die. Volgens de recente spots is stel 462 afgelopen zomer nog actief geweest... |
10-10-2009 06:49:15 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Dan mogen de spots van de 462 de prullenbak in, want dat stel rijdt allang niet meer. Laatst bewerkt door WesselE op 10-10-2009 06:49 'Okeh' |
10-10-2009 09:18:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat laatste zou niet moeten kunnen, want de 462 rijdt al sinds 2002 niet meer. De ABk 462 is op 17-11-2003 naar sloper Vlasman gegaan, de oorspronkelijke Bk 462 is sinds 2003 de Bk 453 (de oorspronkelijke Bk 453 is gesloopt). De Bk 468 doet sinds begin 2006 dienst als Bk 466 (en de oorspronkelijke Bk 466 staat nog altijd in Haarlem). |
10-10-2009 12:36:01 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote Waarbij aangetekend dat de echt oorspronkelijke Bk 453 naar de 444 is gegaan. De Bk waarmee hij nu rijdt komt toch uit de 462? De gesloopte Bk 453 zou eigenlijk als Bk 462 naar de sloop moeten zijn gegaan (er vanuit gaand dat de ABk het stelnummer bepaalt). Of heb ik dat niet goed? Quote Eigenlijk staat dus "stel" 468 "reserve" (ABk in Amf, Bk in Hlm). |
10-10-2009 18:58:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Klopt: ABk 444 + Bk 453 = 444 ABk 453 + Bk 462 = 453 ABk 459 + Bk 481 = 459 (staat al terzijde; stel heeft 2x pech gehad) ABk 466 + Bk 468 = 466 |
12-10-2009 01:24:53 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Dus voor een totaaloverzicht van de resterende 400's: (419-------terzijde in ...?) 441-------in dienst 442-------gesloopt 443-447---in dienst 448-------gesloopt 449-458---in dienst 459-------gesloopt 460-------terzijde, dordrecht brandweer 461-------terzijde, vlissingen brandweer 462-------gesloopt 463-467---in dienst 468-------formeel terzijde (Bk loods amersfoort, ABk Haarlem) 469-471---in dienst 472-------terzijde, wijster brandweer 473-------gesloopt 474-476---in dienst 477-------terzijde brandweer duitsland 478-480---in dienst 481-------gesloopt 482-------in dienst 483-------terzijde in watergraafsmeer |
12-10-2009 19:45:12 | ||
---|---|---|
timtrein
|
419 staat toch nog steeds in Ldd? |
12-10-2009 20:12:04 | ||
---|---|---|
rick
|
In Haarlem, of er moet nog een groen mat '64 stel zijn. |
12-10-2009 20:14:29 | ||
---|---|---|
salieri
|
In Hlm is een groen geverfd stel, welke als brandweeroefenobject in dienst is. Deze is samengesteld uit twee verschillende delen van een plan V. De 419 staat nog in Ldd. |
12-10-2009 20:19:50 | ||
---|---|---|
mark
|
Dat zijn de ABk 916 en BPk 852. Laatst bewerkt door mark op 12-10-2009 20:20 |
12-10-2009 20:51:58 | ||
---|---|---|
htmtram
|
En een stuk uit de 509 |
12-10-2009 21:05:24 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Het zal vermoedelijk andersom zijn: de ABk 916 en Bk 852 waren beide slachtoffer van brandstichting en zijn later gesloopt. Het zijn de ABk 852 en BPk 916 die nog over zijn. Aanvankelijk was er even sprake van om hiervan één treinstel te maken, maar daar is uiteindelijk van afgezien. |
12-10-2009 21:08:26 | ||
---|---|---|
salieri
|
Bk van de 852 staat toch nog in Amf? |
12-10-2009 21:10:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
Morgen 13/10 in de ochtend brengt een Eloc + 700 stel 510 van Ehv naar Wt en plaatst die op de bovenleidingloze sporen. Daarna worden de stellen die de laatste weken op spoor 605 zijn geplaatst, naar die bovenleidingloze sporen gerangeerd en tot slot nemen de locs een viertje mee terug naar Ehv voor onttakeling. |
12-10-2009 21:13:06 | ||
---|---|---|
htmtram
|
QuoteIk zal morgen wel ijken, ik ben er dan toch |
12-10-2009 21:30:54 | ||
---|---|---|
treintim
|
Gisteren een gesprek met een PLP gehad die Mat'64 wel leuk vond. Een hobbyïst wist naar eigen zeggen hem het oudste treinstel te noemen dat nu nog rondrijdt. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar; weet iemand wat het oudste treinstel is dat nu nog dienst doet en hoe oud is deze dan? Laatst bewerkt door treintim op 12-10-2009 21:31 |
12-10-2009 21:37:04 | ||
---|---|---|
Jaromir
|
dit is de 512 en hoe oud weet ik niet |
12-10-2009 21:39:40 | ||
---|---|---|
mvd
|
Volgens gegevens op internet is dit stel in 1964/65 gebouwd, dit zou inmiddels 45 jaar zijn... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
12-10-2009 22:01:06 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Nah, daarin zat ik gisteren met die PLP te babbelen over het oudste Mat'64-stel (hij passagierend naar z'n werk)!%02% Had hem dus zo kunnen zeggen als ik het wist; 'Dít treinstel waar u nu inzit, dat is de oudste'. De PLP had namelijk het oudste nummertje niet onthouden van die andere spotter, maar wat grappig dat we erin zaten terwijl we erover praatten.%08%%08%%02% Was van Zvt-Hlm. Laatst bewerkt door treintim op 12-10-2009 22:03 |
12-10-2009 22:19:03 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
@Broek: Dank voor de melding ik sta morgen paraat met mijn camera%08% |
12-10-2009 23:06:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJuist, want de 512 is in dienst gesteld in september 1964. Nadat de 507 net wel of net niet de 45 jaar gehaald had, is de 512 nu zonder twijfel zowel het oudst dienstdoende treinstel als het elektrische treinstel dat verreweg het langst dienst doet. Vorige generaties elektrische treinstellen komen niet eens in de buurt van de leeftijd die plan T nu aan het halen is. |
13-10-2009 13:27:18 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteOp 4 juli van dit jaar stond de Bk 852 inderdaad bij de Wadlopers te Amf. |
13-10-2009 14:08:38 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Quote Dan is Plan T ook een beetje gebouwt voor de eeuwigheid. Laatst bewerkt door elizabeth op 13-10-2009 14:09 jaapfan. |
13-10-2009 14:18:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien, al geldt het eigenlijk voor al het spoormaterieel: als je het maar blijft reviseren, kan het bijna onbeperkt mee - alleen heb je op het laatst geen origineel onderdeel over natuurlijk Wat ik wel leuk vind is dat men bij Materieel en werkplaatsen in de jaren 70 en 80 placht te zeggen dat "die lichte rammelkasten' nooooit zolang mee zouden kunnen gaan als dat oerdegelijke mat '46, om over mat '54 maar te zwijgen Laatst bewerkt door broek53 op 13-10-2009 14:18 |
13-10-2009 14:37:51 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Wie nog een overzichtje wil van de leeftijd van buitendienststelling verwijs ik nog eens graag naar mijn bijdrage van vorig jaar op pagina 4 in dit draadje: https://www.somda.nl/forum/2078/p118867/Ontwikkelingen+Mat%2764/ Inmiddels is het anderhalf jaar later en is er veel geschrapt, maar stellen als de 512 zijn er nog, en alleen maar ouder geworden. Inderdaad sprak de NS schande van zichzelf in de laatste hondekopjaren dat die oude meuk nog rondreed en als ik me niet vergis was er zelfs een uitdrukkelijk verbod om ze na 14 jan. 1996 nog voor iets anders dan slooptransport te vervoeren. Ook in België is het standaardstoptreinmaterieel inmiddels ook weer anderhalf jaar ouder: de AM62 zijn inmiddels 47 en rijden nog vrijwel allemaal rond. Ook hier geldt dat oudere stellen zoals AM50, AM54 en AM56 die leeftijd niet gehaald hebben. De AM50 (hoge instapstellen voor Essen-Antwerpen-Brussel-Charlerloi) zijn in 1995 buiten dienst gegaan op bijna 45 jarige leeftijd. AM62 zal het nog wel moeten volhouden tot het nieuwe cityrailmaterieel in dienst komt en daarvan is er nog geen enkele in België. Maar in Nederlandse begrippen houdt Plan T nu al aardig stand, rammelend en wel. |
13-10-2009 15:32:20 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Voor de mensen die interesse hebben in de nummertjes uit Wt (waar wat staat en van Rm naar Ehv gezien) Spoor 9 : 839, 837, 804, 808, 805 Spoor 10b: 511, 801, 510 Spoor 11 : 517, 828, 838, 527, 835, 816 Spoor 12 : 803, 840, 521, 833, 845, 960 Spoor 14 : 504, 513AB 513Bk2, 529 De rangeerder zette in eerste instantie de 529 op spoor 12 maar kennelijk was dat niet goed want hij ging weer terug met de 529 en vervolgens zette hij hem op spoor 14 neer. Het is aardig vol aan het worden in Wt er staan nu in totaal 60 bakken. Ik zal vanavond even wat foto's op mijn site plaatsen. |
13-10-2009 19:59:43 | ||
---|---|---|
bert
|
De 524 is 's nachts op 10 oktober extra van Rotterdam via Gouda naar Amsterdam (werkplaats) gelopen en daarna nog niet in de dienst verschenen. Een maand te vroeg afvoer of zijn laatste onderhoudsbeurt? Weet iemand of de 516 op 5 oktober 's nachts richting Wgm gegaan is? |
13-10-2009 23:12:56 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteNouja, alles relatief , in die tijd was er ook SGM, dat nu nog steeds te kampen heeft met slippen e.d. omdat het zo licht is. |
13-10-2009 23:43:44 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Uhm. SGM is het zwaarste reizigersmaterieel van NS, geloof ik... (106 ton) Plan V is zo ongeveer het lichtste, maar 86 ton! |
14-10-2009 08:48:28 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote Rijdt weer vandaag 14 oktober. |
15-10-2009 13:23:39 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Een SGMm tweetje is 102 ton, 51 ton per bak, maar daarmee niet "het zwaarste". Die titel is voorbehouden aan de VIRM. De 9400/9500 weegt leeg 234 ton en de 8600/8700 weegt leeg 350 ton. Dat kom neer op gemiddeld 58,41 ton per bak. Beladen is dat zelfs nog meer. Groetjes, Emiel |
15-10-2009 16:51:00 | ||
---|---|---|
lint27
|
Dan zal SGM wel het zwaarst zijn per zitplaats o.i.d. |
15-10-2009 17:25:38 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik was de dubbeldekkers even vergeten. Maar ook hieruit blijkt dat SGM gewoon zwaar is, want het is dus bijna even zwaar als IRM en da's dubbeldeks... |
16-10-2009 10:24:22 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Taigagaai: Mag het nu weer over de ontwikkelingen bij het mat'64 gaan? |
17-10-2009 00:19:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat mij betreft wel Bijvoorbeeld met het bericht dat de 516 op vrijdag 16/10 teruggebracht is naar de Zaanstraat en vrijwel zeker weer in dienst zal worden gesteld. Dat kan te maken hebben met de teleurstellende proeftoestanden van de SLT's en/of met de verwachte materieeluitval van de herfst. Zoals wel eens gemeld is de 516 in geen enkele opzicht aan een kritische grens; niet aan een revisietermijn en ook voorlopig nog niet aan een grotere veiligheidsbeurt. |
17-10-2009 13:39:29 | ||
---|---|---|
plant
|
Ha, die ontspringt de dans nog even, goed om te horen! Het miezerige(?) proefbedrijfje dat SLT nu draait valt dus nog steeds tegen? Youri |
17-10-2009 13:42:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
In ieder geval wordt de dienst met SLT niet volledig gedraaid voorlopig, en in de omloop zitten wel zes diensten voor ST's. Dat zijn dus diensten die buiten de omloop vervangen moeten worden en waarvoor dus reservematerieel gebruikt wordt of extra materieel nodig is. In de herfst is dat laatste wel handig. |
18-10-2009 00:50:48 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote om precies te zijn: 17 sept 1964. |
18-10-2009 00:58:00 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Op OVL zag ik vanavond de datum van 26 oktober 1964 voorbij komen. Welke is nu de juiste? |
18-10-2009 11:41:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Er bestaat een verschil tussen aflevering en indienststelling, zou dat het zijn? En verder, wat maakt die 39 dagen verschil uit, het is toch al 45 jaar terug. Laatst bewerkt door AlbertP op 18-10-2009 11:42 |
18-10-2009 16:35:20 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ander nieuws de 446 die nu in Rtd staat (zijnde defect) zal morgen of dinsdag overgebracht worden naar Aswplz waarna het voor bijna 80% kans is dat het einde oefening is%05% |
18-10-2009 18:24:27 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Uit Opvallende dingen 18 oktober: Eindhoven 11:42 : Plan v : 865,881,443,466,876 uit de ri maastricht opweg ri station eindhoven e.v (op de koers borden stond bij allemaal maastricht randwyck) link (iemand een idee van deze rare actie?) robq |
18-10-2009 18:32:17 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Materieel dat uit onderhoud komt in Mt, aan elkaar geknoopt en in Ehv weer de rijdende dienst ingaat? |
18-10-2009 19:12:08 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteWat is er mis met dit treinstel, als ik vragen mag? Verder vind ik het wel apart over de 516, eerst terzijde en nu weer in dienst, terwijl hij aan geen enkel termijn voldeed! |
18-10-2009 20:22:34 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Ja. Zijn dit soort ritten op alle mogelijke dagen van de week met een zo bij de hand gegrepen treinnummer, of is deze rit elke zondagochtend planmatig? Wel interessant hoor, tien bakken Mat'64. Edit: verder over de 516, kan het zo zijn dat deze al in dienst is? Of kan dat niet? Weet niet goed of ik hem gisteren heb gezien in de 5500 met een flink pak smurrie op de zijkant, heb het niet opgeschreven ofzo, maar ik dácht het, maar ben nergens zeker van. Laatst bewerkt door treintim op 18-10-2009 20:50 |
18-10-2009 22:16:04 | ||
---|---|---|
mantaray
|
446 heeft een onderbreking in de hoogspanings kabel van de rijtuig verwarming |
18-10-2009 22:27:38 | ||
---|---|---|
plant
|
Hij is toch nog geen twee jaar geleden in het "nieuw" gestoken, is dit zo'n ernstig probleem dat het stel waarschijnlijk terzijde zal gaan? Youri |
18-10-2009 22:35:44 | ||
---|---|---|
mantaray
|
of het stel terzijde gaat weet ik niet wel weet ik dat er wel het een en ander aan het interieur verwijderd moet worden om bij de ( vermoedelijke ) kabelbreuk te komen maar wie weet valt het mee en blijft het stel nog een tijdje rijden |
18-10-2009 23:09:05 | ||
---|---|---|
plant
|
Ah oké, we zullen het zien. Thanks voor de info! Youri |
19-10-2009 03:41:29 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Aan welke grens voldoet het stel niet dan? Quote Ik zie geen probleem zoals broek53 ook al eerder melde. Gr Joop mcn Lls |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |