Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
19-07-2009 20:36:16
timtrein
timtrein
Er zit een beveiligingsdienst op alle (gecombineerde) bedrijventerreintjes en emplacementen rondom de voormalige Wagenwerkplaars Amersfoort. Die maakt regelmatig een ronde, dus waarschijnlijk heb je de vorige keren een boel geluk gehad.  

19-07-2009 20:41:13
kevinevers
kevinevers
Nee dat wist ik niet dat je daar niet mocht komen omdat ik nergens een bordje verboden toegang heb zien hangen. Kijk daar ga ik ook niet kinderachtig over doen dat ik daar wel wil komen terwijl het niet mag vond het alleen apart zal ik maar zeggen,  

20-07-2009 07:42:04
admin
Moderator
admin
admin: on-topic aub


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

20-07-2009 21:45:56
broek53
broek53
De 844, ingeleverd door Connexxion, is bij NS meteen terzijde gesteld. Midden juli verliep de revisietermijn en kennelijk is besloten dit stel - anders dan vijf anderen - geen levensduurverlengende controlebeurten te geven.  


21-07-2009 08:15:38
keesje
keesje
Is het lot van de 843 ook bezegeld? Het stel is afgelopen zaterdag als 9673 uitgelopen te Ehv en de volgende dag samen met de 904 linea recta naar Mt gegaan en doet sindsdien niks meer. Maar misschien is het wel gewoon onderhoud, dan heb ik niks gezegd... De 904 is de volgende dag wel weer gewoon ingezet in het zuiden des lands.

Laatst bewerkt door keesje op 21-07-2009 08:16
 

21-07-2009 08:30:41
broek53
broek53
De 843 is een van de vijf stellen plan V die ik eerder bedoelde, die overgaan naar het regime van remcontrolebeurten om ze nog wat langer op de baan te houden (dat zijn de 841-843, 848 en 850). Nu wijzigen die plannen natuurlijk wel eens, maar bij ongewijzigd plan is de 843 dus nog niet uitgereden.  

21-07-2009 08:39:23
keesje
keesje
Dan zal het toeval zijn dat ik juist de 843 eruit haal, want de andere stellen uit de reeks die je noemt, zijn vandaag gewoon in dienst.  

21-07-2009 08:44:08
broek53
broek53
Ja, die remcontrolebeurterij is dan ook geen actie die in één keer wordt uitgevoerd, maar per stel plaatsvindt in de buurt van het moment dat de revisietermijn afloopt - en dan het liefst tijdens onderhoud, natuurlijk. De 843 zou 'm overigens al gehad moeten hebben, want diens revisietermijn liep begin juli al af.  

22-07-2009 13:06:55
martin
martin
Plan V afgevoerd vanaf Zp? Linkje in De Stentor van vandaag: http://www.destentor.nl/regio/zutphen/5283162/Panne.ece  

22-07-2009 13:09:04
WesselE
WesselE
Haha, naar de garage, die is wel goed .

Laatst bewerkt door WesselE op 22-07-2009 13:09


'Okeh'
 

22-07-2009 13:22:22
daniel81
daniel81
Vanuit de opvallende dingen van gisteren:
Quote
stefanvdw:
Quote
broek53: Op Zpge zijn kranen opgebouwd en een DM '90 heeft sloopstel 473 onder de draad vandaan geduwd, zodat verwacht mag worden dat het stel vandaag op de diepladers gaat.


Op dit moment wordt de eerste bak al per dieplader afgevoerd! Bestemming weet ik nog niet, maar daar komen we nog wel achter.
 

23-07-2009 21:32:37
Michel74
Michel74
Op woensdag 22 Juli stond rond 18u00 de 474 gekoppeld met de stellen 829+810, die zeker 2½ maand op de zuidelijke opstelsporen van Ht hebben gestaan. Alle stellen hadden hun panto reeds tegen de draad. Een dag later rond 7u40 waren alle stellen uit Ht verdwenen. Waar de terzijde gestelde 829+810 nu zijn ?  

27-07-2009 10:22:07
ralf036
ralf036
De 829+810 staan nu bij "de Fuut" in Ehv!  

15-08-2009 20:18:49
broek53
broek53
Voor het overzicht: de eerstvolgende af te voeren plan T is de 529 per (uiterlijk) 30 augustus. Daarna staan de 521 genoteerd voor 26 september, de 524 voor 20 november en de 512 per 20 december. Het zijn allemaal stellen die dan anderhalf jaar de revisietermijn voorbij zijn met remcontrolebeurten en veiligheidsbeurten, en niet verder meer mogen (net zoals de meeste stellen die tot nu toe afgevoerd zijn).

Er zijn ook stellen die de termijn van acht jaar na revisie bereiken. Dat is het moment waarop die extra beurten zouden moeten gaan beginnen. Als de afvoer van mat '64 versneld zou raken door de komst van SLT, zijn dat de eerste stellen die in aanmerking komen om "vervroegd" (nu ja: op de normale termijn) buiten dienst te worden gesteld. Ik heb geen concrete aanwijzingen dat dat gaat gebeuren, maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Bij plan V is het immers inmiddels ook al zover dat stellen aan de gewone revisietermijn aan de kant worden gesteld en binnenkort stellen die zelfs daar nog niet aan toe zijn.
Stellen die aan de gewone revisetermijn raken zijn: 528 begin september, 531 eind oktober en 514 medio december. Gezien de stavaza met SLT zal de 528 vast nog wel in de verlenging gaan, daarna wordt het oppassen.
 

15-08-2009 20:50:34
Rolffiej19
Rolffiej19
ahaa idd voor die 528 zou het nog wel kunnen Bombardier verwacht dat de SLT zo goed als in eind september begin oktober weer de eerste te kunnen leveren aan de ns waar ze nu druk mee bezig zijn%05%  

16-08-2009 17:14:39
ruysdael
ruysdael
Dat is mooi. De 528 is toch een interessant buitenbeentje  

16-08-2009 20:28:19
aarclay
aarclay
Ik zit al een beetje te zoeken, maar welke Plan-T's zijn er dan nog over?
Iemand die een schemaatje bijhoudt erover?


Choo choo.....
 

16-08-2009 20:37:18
fugazi
fugazi
Dat klopt niet helemaal, het zijn nog de 512, 514, 516, 518-522, 524, 526-531.  

16-08-2009 21:28:52
timtrein
timtrein
Staat in principe op https://www.somda.nl/www/nieuws/165/ al kan dat natuurlijk weleens een dagje achterlopen.  

18-08-2009 13:11:36
salieri
salieri
Bedankt voor de stand van zaken van dit moment Broek53!  

18-08-2009 14:24:40
ATBvv
ATBvv
De 960 stond gisteren te HLM station......erg buiten dienst te wezen.  

18-08-2009 17:18:07
ruysdael
ruysdael
Dat is deze al sinds het brandje op de Veluwelijn (januari dit jaar).  

18-08-2009 19:47:05
broek53
broek53
Staat hij al die tijd al bij het station dan?  

18-08-2009 21:43:28
ruysdael
ruysdael
Hm nee, normaal gesproken bij de werkplaats .  

19-08-2009 21:44:27
frits_wil
frits_wil
Quote
keesje: Is het lot van de 843 ook bezegeld? Het stel is afgelopen zaterdag als 9673 uitgelopen te Ehv en de volgende dag samen met de 904 linea recta naar Mt gegaan en doet sindsdien niks meer. Maar misschien is het wel gewoon onderhoud, dan heb ik niks gezegd... De 904 is de volgende dag wel weer gewoon ingezet in het zuiden des lands.


Afgelopen weekend stond de 843 in HRL. En ik meen dat hij vandaag in de 6900 serie reed. Maar dat kan ook de 848 zijn geweest, deze reed gisteren in deze serie.
 

19-08-2009 22:34:29
ATBvv
ATBvv
Het betere gokwerk dus.......
Als je het niet zeker weet hebben we er weinig (lees: NIETS) aan.

Laatst bewerkt door ATBvv op 19-08-2009 22:35
 

20-08-2009 14:02:59
frits_wil
frits_wil
Ik kan je garaderen dat de 843 het afgelopen weekend in hrl is geweest. Hij stond daar als reserve/ versterking. Dit is niet het betere giswerk. Ik weet alleen niet zeker of hij gisteren in de 6900 serie reed. Aangezien de 848 ook in de 6900 serie reed (op dinsdag sowieso).  

20-08-2009 14:07:05
keesje
keesje
Zijn allebei in dienst en ook allebei in zuid Limburg. Is dat ook weer helder.  

20-08-2009 14:17:00
frits_wil
frits_wil
Inderdaad. Vind ik zelf wel leuk om ze weer eens te zien, aangezien ik er zelf 2 jaar op gereden heb bij Veolia.
Erg vaak komen de Ex-Veolia's niet meer naar het zuiden.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


20-08-2009 19:33:52
broek53
broek53
Binnenkort bij elk onderhoud, zoals alle plan V's. Per 7/9 gaat plan v in zijn geheel naar Mt ivm de as sluiting van de wpl Zaanstraat. (plan T blijft daar voorlopig nog wel in oh)  

20-08-2009 23:31:18
keesje
keesje
Leuke maatregel versus bakkilometers besparen!  

20-08-2009 23:43:21
kevinevers
kevinevers
Mij hoor je niet klagen ik zit hier goed%08%  

21-08-2009 01:17:01
broek53
broek53
Quote
keesje: Leuke maatregel versus bakkilometers besparen!
Ach, het past in een traditie nietwaar? Getrokken rijtuigen in Mt en VIRM in Onnen liggen nu ook niet direct voor de hand. En anderzijds zie je toch mat '64 zich op zijn minst uit de Randstad terugtrekken en minder in omvang worden.
 

21-08-2009 09:17:40
MasterE
MasterE
Als het goed is worden de stellen voor onderhoud zo door de dienstregeling gestuurd zodat zeop het moment van onderhoud in de buurt zijn van de werkplaats.

Laatst bewerkt door admin op 21-08-2009 10:38, reden: Onnodige quote verwijderd
 

21-08-2009 09:53:09
ruysdael
ruysdael
Is al zo snel het doek gevallen voor de goeie oude Zaanstraat?  

21-08-2009 11:17:34
keesje
keesje
Waar gaat het onderhoud van de Emn-Zl stellen dan heen? Leeg Zl-Mt v.v.? Of, misschien meer voor de hand liggend, komt er ander materieel op die lijn? Er is in ieder geval ooit bekeken dat SGM aan de rijtijden van de huidige dienstregeling kan voldoen.

Hoe dan ook: blijft de Zaanstraat nog wel (even) open voor de Mat.'64 stellen 951-965?
 

21-08-2009 14:16:44
ruysdael
ruysdael
Misschien wat omslachtig, maar theoretisch mogelijk: De dienst Emmer V's naar Ut in de 5600 en dan in een laatste IC naar Limburg?  

21-08-2009 14:20:13
keesje
keesje
Er zijn geen IC's naar het zuiden die zo laat in Ut starten. Maar in ieder geval beladen naar Ut rijden scheelt al wat onnozele lege kilometers. Iets als 3689 tot Nm en dan 4491 door naar Ht, scheelt ook al.

Laatst bewerkt door keesje op 21-08-2009 14:21
 

21-08-2009 15:40:23
lint27
lint27
Sowieso kunnen de onderhoudsstelletjes al weg na de avondspits, gezien dat er vanaf dan minder stellen nodig zijn voor Zl-Em. Je zou dan, doordat er meerdere versterkingsstelletjes bij andere series vrijkomen, een route als 5600>16000>9600>LM Rm>6800 kunnen maken. De tegentreinen kunnen dan met de afgekoppelde spitsstellen rijden.  

21-08-2009 16:10:47
broek53
broek53
Ach, de Emmense stellen gaan nu ook "gewoon" leeg van Zwolle naar Amsterdam en terug (waar ze vroeger "gewoon" in Zwolle in onderhoud waren, trouwens). Ik heb geen enkele illusie dat het nu niet "gewoon" leeg Zwolle - Maastricht v.v. zal worden.  

21-08-2009 16:26:49
keesje
keesje
Quote
lint27: Sowieso kunnen de onderhoudsstelletjes al weg na de avondspits, gezien dat er vanaf dan minder stellen nodig zijn voor Zl-Em. Je zou dan, doordat er meerdere versterkingsstelletjes bij andere series vrijkomen, een route als 5600>16000>9600>LM Rm>6800 kunnen maken. De tegentreinen kunnen dan met de afgekoppelde spitsstellen rijden.


Hoe langer ik hier over nadenk, hoe minder leuk zoiets de bijsturingsorganisatie gaat vinden! Het uitwisselen t.b.v. onderhoud gebeurt ook niet elke dag, dus dan krijg je - om het nóg gecompliceerder te maken - deze constructies ook alleen op bijvoorbeeld maandag en donderdag, om eens wat te noemen.
 

21-08-2009 16:31:14
bjornl
bjornl
Maar dat is toch niet heel anders dan het wisselen zoals dat in andere series gebeurde? Bijvoorbeeld het ICL uit de 2000 vroeger? Dat liep ook in bepaalde treinen op bepaalde dagen over in een andere serie middels een LM-rit.  

21-08-2009 16:34:07
keesje
keesje
Ja klopt, in een LM-rit. Maar niet via beladen treinen die op andere dagen weer door ander materieel gereden werd. Dat is ook mijn punt: laat dat spul maar lekker 265 km leeg heen en 265 km leeg terug rijden, net zo makkelijk!  

21-08-2009 18:49:56
groen47
groen47
Waarom zit de 893 zo goed in de lak; geheel afwijkend van de andere stellen uit deelseries V7-V13? Foto: http://www.flickr.com/photos/groen47/3842358183/  

21-08-2009 18:58:46
2296
2296
Omdat dit stel een keer was voorzien van een hardnekkige verf (aangebracht met een roller)en niet op de normale manier was schoon te krijgen. Stel is toen in Hlm voorzien van een nieuw laagje verf.  

21-08-2009 19:30:33
MasterE
MasterE
Quote
keesje: Waar gaat het onderhoud van de Emn-Zl stellen dan heen? Leeg Zl-Mt v.v.? Of, misschien meer voor de hand liggend, komt er ander materieel op die lijn? Er is in ieder geval ooit bekeken dat SGM aan de rijtijden van de huidige dienstregeling kan voldoen.

Hoe dan ook: blijft de Zaanstraat nog wel (even) open voor de Mat.'64 stellen 951-965?


De werkplaats aan de Zaanstraat sluit in december definitief zijn deuren, sinds enige tijd zijn de late en nachtdiensten al verdwenen en wordt er alleen nog maar in dagdiensten onderhoud gepleegd.
 

21-08-2009 19:55:40
lint27
lint27
Quote
keesje: Ja klopt, in een LM-rit. Maar niet via beladen treinen die op andere dagen weer door ander materieel gereden werd. Dat is ook mijn punt: laat dat spul maar lekker 265 km leeg heen en 265 km leeg terug rijden, net zo makkelijk!
Ik heb dan ook geen illusies dat het op mijn manier gaat gebeuren, immers: waarom efficiënt doen als het ook makkelijk kan?
 

21-08-2009 20:06:46
2296
2296
Quote
MasterE: De werkplaats aan de Zaanstraat sluit in december definitief zijn deuren, sinds enige tijd zijn de late en nachtdiensten al verdwenen en wordt er alleen nog maar in dagdiensten onderhoud gepleegd.


Late dienst is nog steeds aanwezig en zal vanaf 7 September niet meer aanwezig zijn.Vanaf die tijd alleen nog maar dagdiensten. Er is nog 1 afdeling die s'nachts nog wel aanwezig is omdat hun onderkomen nog niet klaar is in de Wgm. Maar dit zal tot half September duren.
 

25-08-2009 15:19:13
broek53
broek53
Defecten voorbehouden blijft de 529 dienst doen tot aan het ingaan van het wijzigingsblad 7 september (of het weekend ervoor).  

25-08-2009 18:39:12
sik214
sik214
Quote
martin: Plan V afgevoerd vanaf Zp? Linkje in De Stentor van vandaag: http://www.destentor.nl/regio/zutphen/5283162/Panne.ece


Volgens mij heb ik de definitieve bestemming nog niet voorbij zien komen, maar wel een volgende 'tip' gevonden. Er is Mat '64 gesignaleerd in Eibergen, zie http://www.destentor.nl/special/lezersfoto/992407/.ece
 

25-08-2009 20:53:39
aarclay
aarclay
Linkje is fout?


Choo choo.....
 

25-08-2009 21:30:57
sik214
sik214
Ja, maar krijg de foto niet geplakt als link. Het gaat om de ingezonden foto van 17/8 van een vrouw die de plan V op een dieplader zag in Eibergen. Als je onderaan de pagina door de foto's scrolt dus tot de 17e terug gaan. Mocht iemand wel een goede link hebben, dan graag.  

25-08-2009 21:38:09
mdj
mdj
Rechtstreeks naar de foto: http://www.stnmm.nl/lezersfoto/uploads/100_1780-kopie_20090817.jpg .

Tekst: Deze trein wordt ter hoogte van Eibergen vervoerd op een oplegger achter een vrachtwagen. En dan moet je toch wel even een paar keer knipperen met de ogen, wanneer je dat ziet.

Laatst bewerkt door mdj op 25-08-2009 21:38


Bij twijfel: gebruik beton.
 

25-08-2009 22:07:46
treintim
treintim
Leuk, toch nog veel Mat'64 in Twente dus. Misschien afgeslagen naar de Vrijwillige Brandweervereniging Eibergen (Google Earth vermeldt een locatie aan de Winterswijkseweg, geen idee of dat klopt, maar dat ligt wel landelijk en vlakbij een grote autoweg, de N18, wellicht de grote weg die je op de foto ziet).

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2009 22:08
 


25-08-2009 22:09:14
marotrans
marotrans
Zo te zien is het bij wegrestaurant de Keet, halverwege Eibergen en Groenlo  

25-08-2009 22:26:01
mren
mren
Quote
treintim: Leuk, toch nog veel Mat'64 in Twente dus.

Eibergen ligt niet in Twente.
 

25-08-2009 23:07:45
broek53
broek53
Naar mijn informatie staat het stel ook daadwerkelijk op een terrein in of bij Eibergen, op het terrein van een sloper die - volgens diezelfde info - gevestigd is in Lichtevoorde.  

25-08-2009 23:19:31
treintim
treintim
Quote
mren: Eibergen ligt niet in Twente.


Oja, ik zie het nu. Nét er buiten.%08% Excuus.

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2009 23:19
 

02-09-2009 20:08:08
broek53
broek53
Vandaag op de Watergraafsmeer vóór de stellen die er al langer staan, aan de westkant nog een goed uitziend tweetje. Zou de 833 uit Llso kunnen zijn, waarvan een tijdje geleden was aangekondigd dat die naar de Wgm zou gaan.  

02-09-2009 20:53:44
Joey666
Joey666
Volgens mij legt de 529 de laatste loodjes deze week. Of is daarvan de revisie termijn verlengt want hij rijdt nog steeds rond.

Gaan er per 7 september nog stellen eruit? Van plan T is dat 529? en van V weet ik het niet.

521 gaat voor 26 september eruit.
524 voor 20 november,
en de 512, de oudste stel tot nu toe op 20 december.
(stellen die waarschijnlijk eruit gaan zijn:528 (begin september), de 531 (eind oktober) en de 514 (half december)

Heb iemand een nieuw lijstje van welke stellen in 2009 eruit gaan?
Van plan T is dat bekend, maar niet van V

In het Ns matriaal van mat 64 mag hij geüpdatet worden, bijvoorbeeld 517 is al terzijde.
 

02-09-2009 21:55:58
broek53
broek53
Je citeert netjes uit mijn bericht van een paar weken geleden over plan T, en dat klopt nog steeds. Nog even ter toelichting: De 521, 524 en 512 komen aan het eind van hun revisietermijn + anderhalf jaar verlenging met remcontrolebeurten en veiligheidsbeurten. Verder gaat men niet en dus gaan ze dan aan de kant. Dat is overigens met alle plan T's tot nu toe zo gebeurd (afgezien van schadegevallen). De 528, 531 en 514 heb ik genoemd omdat die aan het eind van de gewone revisietermijn komen en het ZOU kunnen zijn dat die eruit gaan als het SLT massaal in dienst zou komen. Dat ziet er niet naar uit, en dus zal NS hoogst waarschijnlijk aan NedTrain opdracht geven op die stellen ook aan de levensduurverlnging te beginnen met die "beurten. In dat geval kun je dus nog 1 1/2 jaar langer plezier van ze hebben (althans: ze zien rijden)

Bij plan V gaat er helemaal niets uit voordat SLT echt gaat rijden. Dat is mogelijk omdat er maar een paar stellen zijn die aan de rembeurten etc. zijn begonnen en dus nog anderhalf jaar kunnen rijden, terwijl de meeste nog niet eens aan de gewone revisietermijn zijn.
Als SLT ruim in dienst komt, gaan de plan V's er zo'n beetje op nummervolgorde uit, juist omdat er geen technische (revisietermijn-)noodzaak is de ene eerder aan de kant te zetten dan de andere.
Bedenk daarbij dat volgens de oorspronkelijke plannen in juni jl. alle stellen tussen de 801 en 870 al buiten dienst zouden zijn gegaan als het met SLT goed was gegaan.
 

04-09-2009 18:16:23
2296
2296
Zag vandaag dat er een Zwolle-Emmen stel 960 op de Wgm staat. Stel
staat bij de andere terzijde gestelde stellen Mat 64

Laatst bewerkt door 2296 op 04-09-2009 18:16
 

04-09-2009 18:28:02
mark
mark
Stel 960 is een aantal maanden geleden betrokken geweest bij een aanrijding(?) en stond de afgelopen tijd met schade te Hlmwph.  

04-09-2009 19:10:47
robbertc
robbertc
Had een brandje ter hoogte van de Hde.  

04-09-2009 19:13:57
MDDM
MDDM
Quote
broek53: Vandaag op de Watergraafsmeer vóór de stellen die er al langer staan, aan de westkant nog een goed uitziend tweetje. Zou de 833 uit Llso kunnen zijn, waarvan een tijdje geleden was aangekondigd dat die naar de Wgm zou gaan.

Die stond gisteren morgen nog steeds op spoor 21 te Llso.


Gr Joop mcn Lls
 

04-09-2009 19:21:41
robbertc
robbertc
Zal dus wel de 960 zijn geweest, die broek53 heeft gezien  

05-09-2009 00:48:55
Jannn2009
Jannn2009
Ik heb een aantal dagen geleden (sorry dat ik het niet meer precies weet) de 960 gekoppeld aan de 816 zien staan op watergraafsmeer.  

05-09-2009 08:28:08
rob46
rob46
Gisteravond stond 833 op spoor 21 te Llso opgebouwd dus spoedig vertrek naar de Wgm zal wel volgen.  

05-09-2009 09:06:11
broek53
broek53
Nou, hij staat al weken weer tegen de draad...  

05-09-2009 09:07:44
MDDM
MDDM
Staat al 2 weken klaar (opgebouwd)om afgevoerd te worden.


Gr Joop mcn Lls
 

05-09-2009 16:43:45
rob46
rob46
Schrok ik blijkbaar gisteren pas wakker tijdens het wekenlang verhuispendelen Bkg-Benk.v.v.

Laatst bewerkt door admin op 05-09-2009 20:44, reden: Onnodige quote verwijderd
 

07-09-2009 09:07:07
keesje
keesje
Quote
broek53: Voor het overzicht: de eerstvolgende af te voeren plan T is de 529 per (uiterlijk) 30 augustus.


De 529 is vandaag overigens ook gewoon weer in dienst.
 

07-09-2009 12:06:06
ralf036
ralf036
De 816 reed afgelopen zaterdag 5 september jl. voorop in tr.5151 (Gvc-Rsd), dus die rijdt nog gewoon.
Quote
Jannn2009: Ik heb een aantal dagen geleden (sorry dat ik het niet meer precies weet) de 960 gekoppeld aan de 816 zien staan op watergraafsmeer.
 

07-09-2009 12:25:39
train85
train85
En vandaag rijdt die in de 7400/17400 heb hem 2 keer gezien te Ut.  

07-09-2009 13:13:50
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Voor wie benieuwd is naar de binnenkant van de al weken op Utrecht OZ staande 835: http://www.flickr.com/photos/remcode/  

07-09-2009 13:46:36
keesje
keesje
En dacht ik al heel snel te hebben opgemerkt toen dat stel er maar net stond! Maar volgens mij was het tóen niet de bedoeling dat er al e.e.a. uit te halen van het interieur.  

07-09-2009 17:57:00
salieri
salieri
Mja, dat ding staat nu al een flinke tijd terzijde. Dus lijkt mij dat ze er nu wel reservedelen uit kunnen halen.  

07-09-2009 18:22:51
Jannn2009
Jannn2009
Quote
ralf036: De 816 reed afgelopen zaterdag 5 september jl. voorop in tr.5151 (Gvc-Rsd), dus die rijdt nog gewoon.
Quote
Jannn2009: Ik heb een aantal dagen geleden (sorry dat ik het niet meer precies weet) de 960 gekoppeld aan de 816 zien staan op watergraafsmeer.



Dat is goed nieuws! Bedankt voor de info, ik zat vandaag overigens in trein 5155 tussen vanaf Gv, daar zaten ook 2 'oudjes' in... de 820 voorop en de 819 achterop (tussenin de 906)
 

07-09-2009 19:25:08
keesje
keesje
Quote
salieri: Mja, dat ding staat nu al een flinke tijd terzijde. Dus lijkt mij dat ze er nu wel reservedelen uit kunnen halen.


Nou, dat gebeurde al na enkele weken nadat die 835 daar werd neergezet. En toen was het vast nog niet de bedoeling!
 

07-09-2009 19:30:26
salieri
salieri
Daar zal je zeker gelijk in hebben Keesje!  

07-09-2009 21:19:34
broek53
broek53
Quote
Jannn2009:
Quote
ralf036: De 816 reed afgelopen zaterdag 5 september jl. voorop in tr.5151 (Gvc-Rsd), dus die rijdt nog gewoon.
Quote
Jannn2009: Ik heb een aantal dagen geleden (sorry dat ik het niet meer precies weet) de 960 gekoppeld aan de 816 zien staan op watergraafsmeer.



Dat is goed nieuws! Bedankt voor de info, ik zat vandaag overigens in trein 5155 tussen vanaf Gv, daar zaten ook 2 'oudjes' in... de 820 voorop en de 819 achterop (tussenin de 906)
De 816 heeft de 960 overgebracht van Haarlem naar de Wgm, vandaar.
 

07-09-2009 21:21:39
salieri
salieri
Einde oefening voor de 960 dus?  

07-09-2009 21:22:23
broek53
broek53
Quote
keesje:
Quote
broek53: Voor het overzicht: de eerstvolgende af te voeren plan T is de 529 per (uiterlijk) 30 augustus.


De 529 is vandaag overigens ook gewoon weer in dienst.


Bericht van 25 augustus jl in dit topic: Defecten voorbehouden blijft de 529 dienst doen tot aan het ingaan van het wijzigingsblad 7 september (of het weekend ervoor).
Het wordt nu dan wel eens tijd, dat wel
 

07-09-2009 21:28:30
keesje
keesje
Ik had inderdaad het verkeerde bericht van je te pakken, want ik wist dat je ook eens 7 september had genoemd voor de 529. Vandaar ook mijn melding dat ie vandaag nog vrolijk rondrijdt.  

09-09-2009 01:32:05
maigoda
maigoda
Hedenavond liep stel 529, voor zover ik kon nagaan, uit trein 5777 naar Utoz. Daar heb ik het stel gecombineerd met de 835 (die verrassend genoeg nog over motorgenerator, compressor en EP-rem beschikte) en daarna heb ik aan de andere zijde de 816 er ook nog aan vastgeknoopt. Het hele zooitje staat nu gereed voor afvoer sloop, welke morgen (eigenlijk dus al vandaag) 9-9 zal plaats moeten vinden. Ik vermoed richting Weert. De 835 moest in het midden lopen, daar de beide cabinestoelen niet meer aanwezig zijn. Richting Weert zal stel 529 voorop lopen.
Groetjes,
Emiel
 

09-09-2009 07:06:44
keesje
keesje
Dezelfde combi was me zojuist inderdaad ook opgevallen. Ze staan op spoor 116 op Utoz met van zuid naar noord 529 + 835 + 816. De 816 liep overigens gisteren uit als 9879, samen met de 851.

Laatst bewerkt door keesje op 09-09-2009 07:08
 

09-09-2009 10:35:18
train85
train85
Net om 10:34 uur gerangeerd van Utoz >Ut spoor 9.
En om 10.40 uur vertrokken naar het zuiden.

Laatst bewerkt door train85 op 09-09-2009 10:41
 

09-09-2009 11:23:33
broek53
broek53
816 was nogal onverwacht (voor mij dan %08%). Deze maand schijnt ook de 845 er nog uit te gaan.  

09-09-2009 11:56:47
keesje
keesje
Waar diverse stellen weken/maanden hebben staan weg te kwijnen, is de 816 al binnen 15 uur na zijn laatste actieve rit al op zijn voorlopige eindpunt gekomen. Het konvooi komt op dit moment aan in Wt.

Laatst bewerkt door keesje op 09-09-2009 11:56
 

09-09-2009 12:58:15
103 220-0
103 220-0
529, 835 en 816 in Weert aangekomen.

----
Bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl, met veel nieuwe foto's.
 

09-09-2009 18:13:36
rob46
rob46
De geplande afvoer van de 833 naar de Wgm schiet niet op, vandaag stond ie weer plat op Llso.  

09-09-2009 22:38:44
timtrein
timtrein
Lijkt wel weer het Hondekop-tijdperk, stellen zo uit de rijdende dienst op 't opstelspoor. Dat hebben we heel lang niet meer meegemaakt. Zijn natuurlijk wel stellen die al aan de uiterste termijnen zitten.  

11-09-2009 22:30:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Heeft iemand toevallig de volgorde waarin de stellen op Zwolle rangeer staan op dit moment? Ik kon vanochtend alleen de 502 herkennen, welke aan de spoorzijde tegen de dijk aan staat. De overige nummers heb ik zo niet kunnen zien voor mijn foto archief.  

14-09-2009 01:45:42
treintim
treintim
Volgorde heb ik niet, maar een lijstje nummertjes (zonder volgorde) weet ik wel te vinden op Internet. Ben je daar ook in geïnteresseerd?  

14-09-2009 11:21:26
rudolfph
rudolfph
Uit een berichtje ( https://www.somda.nl/forum/2078/p154483/ ) van ruim een jaar oud:
Quote
rjybema: Gezien vanaf de IJsseldijk:
- Linker rijtje = 823+806+813+811
- Rechter rijtje = 814+821+802+807 / 506
Het linker rijtje uit het bovenste bericht is het middelste rijtje geworden, het linker rijtje bestaat nu uit zeker 502+V+V, waarbij die V's de 830, 832 en 834 kunnen zijn. Hoe die laatste V en de 505 precies staan weet ik nu niet, wel staat de 505 ongeveer naast de 506. De laatste V staat volgens mij weer voor de 505 (vanaf het hoofdspoor gezien).
 

14-09-2009 18:34:47
Rob...
Rob...
ik ben wel geinteresseerd in zo'n lijstje!  

14-09-2009 22:44:38
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rudolfph: Uit een berichtje ( https://www.somda.nl/forum/2078/p154483/ ) van ruim een jaar oud:
Quote
rjybema: Gezien vanaf de IJsseldijk:
- Linker rijtje = 823+806+813+811
- Rechter rijtje = 814+821+802+807 / 506
Het linker rijtje uit het bovenste bericht is het middelste rijtje geworden, het linker rijtje bestaat nu uit zeker 502+V+V, waarbij die V's de 830, 832 en 834 kunnen zijn. Hoe die laatste V en de 505 precies staan weet ik nu niet, wel staat de 505 ongeveer naast de 506. De laatste V staat volgens mij weer voor de 505 (vanaf het hoofdspoor gezien).
Ah, dat lijstje zocht ik! Ik dacht dat het van het afgelopen half jaar was, maar vond het niet in de berichten van het laatste half jaar. Ik heb net even de foto's bekeken en achter de 502 staan 3 stellen Plan V, wat dan de 830, 832 en 834 moeten zijn, maar in welke volgorde is een ?. Achter het middelste rijtje is nog een Plan V/T te zien, maar ik kon er verder niet echt dicht bij komen om te zien wat het zou moeten zijn.
 

15-09-2009 11:04:41
rudolfph
rudolfph
Alsjeblieft! De plan T die achter het middelste rijtje staat is de 505, de 506 staat achter het rechter rijtje.  

15-09-2009 11:45:15
broek53
broek53
Behalve de eerder in deze rubriek genoemde stellen gaat de 527 zeer binnenkort terzijde, voor zover hij ueberhaupt nog in dienst is. Het is namelijk inmiddels zover dat de stand van mat '64 zo ruim aan het worden is (bij plan V) dat investeringen in zwaardere veiligheidsbeurten bij plan T in principe niet meer gedaan worden. daarom verlaat de 527 als eerste slachtoffer daarvan het strijdtoneel precies een jaar eerder dan technisch mogelijk zou zijn.  

15-09-2009 12:22:26
robbertc
robbertc
Voor de liefhebbers: T 527 rijdt momenteel op de Zeeuwse lijn.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl