Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
26-06-2009 13:59:39
keesje
keesje
Meldde net ook in het OD-topic het ritje met de 512+520. Benieuwd wat ze gaan doen! Misschien de 521 wel achterna die al een paar dagen in Ehv staat.  

26-06-2009 14:01:40
Rolffiej19
Rolffiej19
hehe 512 heeft net onderhoud gehad dus dat hoop ik niet  

26-06-2009 16:54:30
martijn
martijn
De 842 heeft zich inmiddels bij de 517 en 838 in Zutphen gevoegd  

26-06-2009 22:50:54
woolbek
woolbek
Is de 517 nog vrij te fotograveren in Zutphen komend weekend ? of staat ander mat ervoor ??

Laatst bewerkt door woolbek op 26-06-2009 22:51
 


26-06-2009 23:39:19
ATBvv
ATBvv
Je bent wat te laat denk ik, heb je zo'n 40 jaar de tijd voor gehad........  

26-06-2009 23:46:53
rudolfph
rudolfph
Moet je zelf ook wel al 40 jaar oud zijn.

Serieus: in het weekend staat er vaak (veel) materieel te Zp(ge), dus het is heel erg afhankelijk van wat waar staat of je een bepaald treinstel kunt fotograferen, maar proberen kan natuurlijk altijd. En mocht de 517 niet te fotograferen zijn, er komt zondag genoeg interessant spul voorbij Zp: https://www.somda.nl/www/drgls/604/
 

27-06-2009 01:15:32
bert
bert
Quote
martijn: De 842 heeft zich inmiddels bij de 517 en 838 in Zutphen gevoegd


Ook de 920, maar dát zal wel een foutje zijn... ipv de 820?
 

27-06-2009 07:35:40
martijn
martijn
Quote
woolbek: Is de 517 nog vrij te fotograveren in Zutphen komend weekend ? of staat ander mat ervoor ??


Buiten het weekend kan je vanaf de grote overweg wel een poging wagen, het mat'64 staat achter elkaar, al dan niet gekoppeld. De 517 staat alleen vanaf daar gezien helemaal achteraan.
 

27-06-2009 15:21:30
Somda
Somda
Quote
bert:
Quote
martijn: De 842 heeft zich inmiddels bij de 517 en 838 in Zutphen gevoegd


Ook de 920, maar dát zal wel een foutje zijn... ipv de 820?

820 rijdt idd nog gewoon hoor
 

27-06-2009 16:54:17
treintim
treintim
Volgens de spotjes staat de 805 ook al de hele week GDST te Ehv. Lijkt me ook dat deze buiten dienst is gesteld.

Laatst bewerkt door treintim op 27-06-2009 16:55
 

28-06-2009 20:40:29
mark
mark
Quote
bert:
Quote
martijn: De 842 heeft zich inmiddels bij de 517 en 838 in Zutphen gevoegd


Ook de 920, maar dát zal wel een foutje zijn... ipv de 820?
De 920 is na het rijden van 7087 en 77087 gewoon volgens omloop in Zp uitgelopen, dus dat zal inderdaad niet.
 

30-06-2009 09:12:06
keesje
keesje
De terzijde stellen 517 + 838 zijn gisteravond verkast van Zpge naar Ehv. Op weg naar Wt?  

30-06-2009 12:18:02
treinfreak
treinfreak
Het ziet er nu echt naar uit dat het ook einde oefening is voor de 419.%07%
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=830&start=14


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

30-06-2009 12:21:43
bert
bert
517 + 838 op 29 juni van Zpge naar Ehv, vandaag 30 juni van Ehv naar het zuiden. Waarschijnlijk Wt op eigen kracht. De laatste eigen kracht?
gr
bert
 

01-07-2009 09:37:11
seinhuis
seinhuis
Quote
treinfreak: Het ziet er nu echt naar uit dat het ook einde oefening is voor de 419.%07%
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=830&start=14
Klopt. Een andere stichting heeft spullen overgenomen die uit de 419 komen. Wat met de 419 zal gebeuren, weet ik niet. Maar hij zal in ieder geval nooit meer rijden.
 

01-07-2009 09:45:53
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
de 419 wordt gesloopt, samen met mat'64 van de NS (waarover op dit moment wordt onderhandeld met de sloper, zo is op dat bericht op spoorforum ook te lezen)

Laatst bewerkt door SleutelMan op 01-07-2009 09:46
 

03-07-2009 17:06:08
maxime
maxime
Heeft iemand een lijstje van wat er op dit moment in Wt terzijde staat? Gisteren kwam ik er langs en er stonden zeker 2 plan T's en minstens 6 plan V's. Alleen heb ik de nummers in de gauwigheid niet kunnen zien/

Laatst bewerkt door maxime op 03-07-2009 17:06
 

03-07-2009 17:35:30
mvd
mvd
In ieder geval 839, 837, 808, 805 en 504. De 803 en 840 staan nog steeds in Mt (spoor 67).


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

03-07-2009 21:20:59
daniel81
daniel81
Quote
broek53: (....)de 844 bij CXX (....), aangezien die wel tegen zijn revisietermijn aanzit.


En uit het Opvallende dingen topic van vandaag:
Quote
robbertc: Kan zijn dat ik eerder iets gemist heb, maar Cxx-V'tje 844 stond vanmiddag geheel sticker-loos en in z'n volledig gele uitdossing op de Bkd..


1+1=2
 

03-07-2009 21:48:56
plant
plant
Er rijdt dan dus nog één V'tje bij CXX op 't moment? Heb er wel eentje zien rijden (mét stickers...)

EDIT: Laat maar, ik heb waarschijnlijk gewoon de 867 gezien! %08%

Laatst bewerkt door plant op 03-07-2009 21:54, reden: Antwoord al gevonden... ;)


Youri
 

03-07-2009 23:59:56
fabrierban
fabrierban
In Ht staan ook nog 2 plan V's weg te roesten aan de zuidkant.
De nummers kon ik zo 1-2-3 niet zien.

Overigens begint het aantal buiten dienst staande Plan V's zorgen te baren omdat de SLT's nog steeds niet echt inzetbaar zijn. NS heeft dat tot nu toe opgevangen door per 14 juni sommige treinen met plan V voor de zomermaanden wat in te korten, desondanks rijden er in het Brabantse de laatste tijd weer zorgwekkend vaak solo-treinen in de spits. Dat duidt op tekorten aan (rijvaardige) stellen. Het is te hopen dat SLT per 1 september nu eindelijk eens een keer inzetbaar is anders wordt het dan weer eens problematisch.

Laatst bewerkt door admin op 04-07-2009 10:22, reden: Verboden onderwerp verwijderd
 

04-07-2009 00:46:03
Damian
Damian
Tja, dan krijgt NS er nog spijt van dat ze ooit Mat54 de deur hebben uit gedaan%02%  

04-07-2009 00:49:45
broek53
broek53
Er zijn geen treinen ingekort om materieel vrij te maken om SLT te vervangen. Eventuele inkortingen komen dus ergens anders vandaan (de herinrichting van de Brabantse stopdiensten en/of de zomerse inkortingen of wat anders).
Er is ten opzichte van de oorspronkelijke plannen veel mat '64 in dienst gebleven dat gepland was voor afvoer. Er waren 37 plan V's bedoeld voor afvoer (alles wat nog in dienst was tussen de 801 en 870) en er zijn sinds 14/6 acht stuks buiten dienst, kortom: er zijn 29 plan V's boven het geplande bestand in dienst om de geplande 15 SLT-diensten te vervangen.

Dat alles neemt niet weg dat er best een tekort aan rijvaardige treinstellen kan zijn, maar er is hoe dan ook geen tekort aan mat '64 (eerder een gigantisch overschot), noch is het niet-rijden van SLT een oorzaak van eventueel te weinig rijvaardig materieel.

Voor de nabije toekomst is misschien nog een geruststelling dat van de 29 extra plan V's er 25 zijn die nog niet aan hun normale revisietermijn toe zijn en die, als ze daar de komende maanden aan toe komen, eenvoudig nog anderhalf jaar in dienst gehouden kunnen worden (met extra remcontrolebeurten) - zoals dat tot nu toe met plan T en de lage 800-en is gebeurd. Kortom: theoretisch kan het bestand plan V zonder veel moeite voor ruim anderhalf jaar bevroren worden op de huidige omvang.

Laatst bewerkt door broek53 op 04-07-2009 15:35
 

04-07-2009 10:31:52
rob46
rob46
Stichting treinstel 472, het zijn warme dagen !!???
http://link.marktplaats.nl/262673228
 

04-07-2009 10:38:20
htmtram
htmtram
Hij stond ook al hier https://www.somda.nl/www/forum/7096/  

04-07-2009 12:14:43
mark
mark
Mark: Zullen we ons hier maar beperken tot serieuze zaken m.b.t. mat'64?  

04-07-2009 14:15:46
ATBvv
ATBvv
O, ik dacht toch echt dat dit ook serieus was... En anders toch ook het vermelden waard in een Mat 64 topic.
Of iets serieus is, is denk ik ook niet iets voor een Moderator om te bepalen, immers het is gewoon een nieuwsfeit !
 

04-07-2009 15:33:51
broek53
broek53
Quote
martijn: De 842 heeft zich inmiddels bij de 517 en 838 in Zutphen gevoegd
Wellicht wat mosterd na de (vakantie)maaltijd, maar de 842 is niet terzijde gesteld.

Laatst bewerkt door admin op 07-07-2009 07:55, reden: Quote hersteld
 

04-07-2009 16:06:24
broek53
broek53
Quote
maxime: Heeft iemand een lijstje van wat er op dit moment in Wt terzijde staat? Gisteren kwam ik er langs en er stonden zeker 2 plan T's en minstens 6 plan V's. Alleen heb ik de nummers in de gauwigheid niet kunnen zien/
Als ik het goed gereconstrueerd heb uit allerlei meldingen, staan in Weert de 504, 510, 511, 513, 517, 801, 804, 805, 828, 837, 838 en 839 en mogelijk de 808.

De 504 is al langer buiten dienst, stond ooit op de Dgr en is geplukt in Ehv, de 511 en 801 zijn afkomstig uit Leiden uit de buitendienststellingsgolf van april, de 828 stond sinds 2 februari in Eindhoven terzijde, de overige zijn stellen van de buitendienststellingreeks van na 14 juni. De 804, 837 en 839 zijn er op 29 juni geplaatst en de 517, 805 en 838 op 30 juni. De 510 en 513 (destijds ook uit Leiden) zijn in Ehv onttakeld en zijn afgelopen week weer in Weert geplaatst.
Er is ten slotte nog sprake van dat met de 517 en 838 op 30/6 ook de 808 uit Arnhem is meegenomen, die al sinds mensenheugenis op Ahb terzijde stond.

@ Edit: bericht aangepast aan de laatst ontvangen gegevens.
Ik houd mij aanbevolen voor een bevestiging of de 808 in Wt staat (en dus niet meer op Arnhem berg).

Laatst bewerkt door broek53 op 04-07-2009 18:50
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-07-2009 18:57:18
broek53
broek53
Op verzoek de nummers van plan V7 en V8 die nog in dienst zijn:
816, 819, 820, 827 (22/6 door Haarlem afgeleverd na defectenherstel!), 841-845, 848-851, 853-870.
 

05-07-2009 10:23:41
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53: Er is ten slotte nog sprake van dat met de 517 en 838 op 30/6 ook de 808 uit Arnhem is meegenomen, die al sinds mensenheugenis op Ahb terzijde stond.

@ Edit: bericht aangepast aan de laatst ontvangen gegevens.
Ik houd mij aanbevolen voor een bevestiging of de 80 8 in Wt staat (en dus niet meer op Arnhem berg).
De enige mat'64 stellen die ik gisteren op Arnhem Berg heb zien staan, waren de 527 en de 855. De 808 staat inderdaad niet meer in Arnhem.
 

05-07-2009 10:59:03
broek53
broek53
Wat Weert en Eindhoven betreft: een van de viertjes afkomstig uit Leiden zou niet in Weert, maar ter plukking nog in Eindhoven staan (510, 511 of 513).

De plan V's die in april nog her en der gestrand zijn bij hun terzijdestelling, zullen ook naar Weert gebracht worden. Bij mijn weten de 810+829 uit Ht, 833 uit Llso, 835 uit Ut, en verder de 847 uit Amf (en misschien wel de 844, die immers tegen zijn revisietermijn aan zit).

Laatst bewerkt door broek53 op 05-07-2009 10:59
 

05-07-2009 11:23:00
Michel74
Michel74
Quote
fabrier: In Ht staan ook nog 2 plan V's weg te roesten aan de zuidkant.
De nummers kon ik zo 1-2-3 niet zien.
Zoals al een paar keer gemeld betreffen dat de 810+829. Opvallend is dat het 2 maanden goed ging met deze stellen, maar laatst is de 810 volgespoten met een andere kleur verf.....

Ook stond een week geleden de 452 erbij opgesteld, maar die is inmiddels weg daar. Wel had de 452 schade opgelopen, want aan een kant waren de schortplaten weg. Naar Hlm voor herstel ?
 

05-07-2009 11:26:08
keesje
keesje
De 810 is sinds de dood van Michael Jackson inderdaad voorzien van een andere outfit!  

05-07-2009 12:10:41
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 847 staat achter de AB bak van de 4005. De 844 staat op het spoortje daarnaast. Dit is de situatie op de Bkd zoals hij gistermiddag was.  

05-07-2009 23:14:22
maxime
maxime
Thanks voor de nummertjes, broek53  

05-07-2009 23:42:16
ronald
ronald
Quote
broek53: Wat Weert en Eindhoven betreft: een van de viertjes afkomstig uit Leiden zou niet in Weert, maar ter plukking nog in Eindhoven staan (510, 511 of 513).

Het stel wat nu in Ehv staat om geplukt te worden is de 510.
 

06-07-2009 16:53:58
mark
mark
Quote
broek53: Op verzoek de nummers van plan V7 en V8 die nog in dienst zijn:
816, 819, 820, 827 (22/6 door Haarlem afgeleverd na defectenherstel!), 841-845, 848-851, 853-870.
Waarvoor dank, overicht bij reizigersmaterieel is weer bijgewerkt.
 

08-07-2009 18:22:59
rob46
rob46
Op de infra-sporen Wgm staan momenteel 809+822+817+812+483+818+824, de 809+817+812+483 komen vanaf de Dgr maar waar de 822,818 en 824 vandaan komen is mij een raadsel of zijn die rechtstreeks in de Wgm uitgelopen ?  

08-07-2009 20:17:29
broek53
broek53
Dat zijn stellen die al in 2008 buiten dienst zijn gesteld en het zijn er drie waarvan men toen plots het idee had dat ze weer in dienst zouden moeten worden gesteld. daartoe werden ze (met een paar anderen) naar Maastricht overgebracht. Daar gebeurde er niets mee (behalve een boel andere kleurtjes), waarna ze in januari naar de Zaanstraat gingen. Ook daar gebeurde er uiteindelijk niets mee. En nu zijn ze dus, ten tijde van het overbrengen van het mat '64 van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer, van de Zaanstraat naar de Wgm verkast.  

08-07-2009 20:18:38
keesje
keesje
@rob46: van een aantal stellen heb ik destijds in de topic ook vermeld wat hun laatste klussen waren en hoe ze richting Asd zijn gekomen. Eventjes bladeren.  

08-07-2009 20:46:13
MasterE
MasterE
De stellen in de Wgm staan te wachten op sloop, Volgens mij zijn ze al helemaal kaal geplukt, als ik het goed gezien heb zijn ook de stroomafnemers verwijderd.  

08-07-2009 20:52:32
broek53
broek53
Dat ze op sloop staan te wachten, staat buiten kijf, maar ze zijn nog lang niet allemaal ontdaan van de bruikbare onderdelen. Dat is alleen gebeurd met de plan T's en de 400-en die in Ehv geweest zijn en misschien (dat weet ik niet) met de plan V's die zo lange tijd bij de Zaanstraat gestaan hebben.  

09-07-2009 10:33:38
NDS
NDS
Quote
broek53:@ Edit: bericht aangepast aan de laatst ontvangen gegevens.
Ik houd mij aanbevolen voor een bevestiging of de 808 in Wt staat (en dus niet meer op Arnhem berg).

Op Ahbo stond hij maandag avond inderdaad niet meer, groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

09-07-2009 11:41:33
broek53
broek53
Dan zijn we rond vwb de stand van zaker in Weert, denk ik. bedankt!  

09-07-2009 16:47:21
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
verwoert: De enige mat'64 stellen die ik gisteren op Arnhem Berg heb zien staan, waren de 527 en de 855. De 808 staat inderdaad niet meer in Arnhem.
Volgens dit bericht was de 808 op zaterdag ook al weg, dus de kans zal groot zijn dat hij met de 517 en 838 is meegegaan.
 

10-07-2009 01:46:48
treinfreak
treinfreak
Ik heb trouwens wat foto's gevonden van de stellen te weert : http://bert11.homeip.net/groot.asp?f1=datum&q1=30/06/2009:10/07/2009&o2=of&f2=internet&q2=new&o3=niet&f3=internet&q3=ddd&start=3


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

13-07-2009 11:06:30
noof
noof
Vraag me opeens af, nu de 960 niet meer wordt hersteld, krijgt Emn - Zl dan de 950 terug of gewoon random af en toe een of meerdere stelletjes? Op moment van schrijven zijn de 957 en de 963 ook al onderweg naar Aswplz, er blijft dan al weinig over (951-952-953-954-955-956-958-961-962-964-965). Ik meende dat voor een goede uitvoering van de dienst met bijbehorende planning 11 stellen niet genoeg waren... en kortere treinen lijkt me op bepaalde tijdstippen ook geen strak idee.  

13-07-2009 11:21:55
Rolffiej19
Rolffiej19
waar haal je vandaan dat de 960 niet hersteld wordt?  

13-07-2009 11:24:50
WesselE
WesselE
Dat poste markrijs onlangs hier op het forum. Hij loopt stage bij NedTrain dus dat lijkt me wel een betrouwbare bron.


'Okeh'
 

13-07-2009 11:56:35
keesje
keesje
Je ziet regelmatig andere Plan V's invallen op Zl-Emn. Kennelijk lukt het daar ook wel mee. Ik weet niet of het dan de moeite loont om dan speciaal de 960 te gaan oplappen.  

13-07-2009 13:02:34
ruysdael
ruysdael
Weet iemand wat er met de 914 is? Staat al geruim een maand in Haarlem.  

13-07-2009 13:17:21
keesje
keesje
Het heeft vrijdag nog een ritje Hlm-Ledn v.v. gedaan en is vanmorgen wederom het werkplaatsterrein afgekomen en staat onder de kap van Hlm.  

13-07-2009 13:30:51
ruysdael
ruysdael
Hm, waarschijnlijk kunnen we het dus binnenkort weer in de reizigersdienst verwachten. Dan lijkt het erop dat Haarlem nog wel degelijk mat'64 repareerd .  


13-07-2009 13:37:43
broek53
broek53
Zeker, zelfs een buitendienststellingskandidaat als de 827 is recent nog hersteld.  

13-07-2009 20:31:18
rob46
rob46
Quote
noof: Op moment van schrijven zijn de 957 en de 963 ook al onderweg naar Aswplz.
Kwamen met 527 (V) rond 12.30 uur langs Terschuur.
 

13-07-2009 20:47:13
keesje
keesje
Ja via een bijzondere route: Zl-Ns-Zl-Dv-Apd-Amf-Asd. Had te maken met de stremming bij Eml net voordat het trio zou passeren (Zie opvallende dingen 13-07).  

13-07-2009 21:10:35
kevinevers
kevinevers
Ik ben vandaag bijna twee uur bezig geweest om in Wt wat foto's te maken door en over het hek (met behulp van een gevonden jerrycan%08% ja je moet creatief zijn soms). Is er enige interesse voor wat fotomateriaal van het mat '64 dat er staat?  

13-07-2009 22:44:23
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
foto's van mat'64? Altijd  

14-07-2009 10:53:34
Krezieee
Krezieee
Ik kwam Kevin daar tegen die dag.. op verzoek upload ik ook het een en ander naar Flickr, de foto's zullen wel een beetje op elkaar lijken verwacht ik!;)  

14-07-2009 15:08:06
salieri
salieri
Volgens Tracking and Tracing was de laatste dienst van de 835 de 5783. Daarna is de 835 uit dienst gegaan (19-04-2009).  

14-07-2009 15:21:48
keesje
keesje
Op 21/4 en 22/4 had ik in dit topic hetzelfde ook al vermeld.  

14-07-2009 15:52:27
broek53
broek53
Voor hen die alle revisiedata bijhouden en vol verwachting zijn wat er gaat gebeuren als de komende weken de eerste stellen plan V 'zover zijn": in principe gaan deze stellen de periode in waarin ze met extra controlebeurten in dienst gehouden worden - het systeem volgens welke de meeste "lage" 800-en en plan T nog maximaal anderhalf jaar doorgereden hebben cq nog rijden. NS is dus vast voornemens het bestand mat '64 (ongeveer) constant te houden totdat er duidelijk is wat er met het SLT gaat gebeuren.  

15-07-2009 00:26:30
kevinevers
kevinevers
Voor de mensen die interesse hebben http://www.kevinevers.nl/actueel.htm even tussen de andere foto's doorscrollen dan zie je ze vanzelf staan.

@Krezieee dus jij was dat
 

15-07-2009 20:12:17
lamote_ban
lamote_ban
Er lijkt inmiddels sprake van een structureel noodplan voor Plan V in Oost-Brabant door de mysterieuze verdwijning van grote hoeveelheden stellen.

De situatie, die per dag verder lijkt te verslechteren, is inmiddels:
5200/6400: ik zie sinds deze week uitsluitend nog solo-treinen
9600/6400: in principe ook solo, enkele treinen Nm-Ht en Dn-Ehv worden nog met 2xV gereden

Als ik even tel reden er tot midden juni in de genoemde series 14 treinen met in totaal max 32 stellen.
Midden juni ging dat terug naar 13 treinen met in totaal max 26 stellen.
Nu rijden er 13 treinen met in totaal ongeveer nog slechts 17 stellen.
Er zijn dus in een maand tijd 15 stellen verdwenen.

In Ht stonden vanmorgen de 908 en 829 terzijde. Er staat nog een derde stel waarvan het nummer niet meer leesbaar is en dat net als de 829 in slechte staat verkeert. De vraag is echter: waar zijn die andere 12 stellen gebleven en wat is er in hemelsnaam aan de hand.

En interessant natuurlijk ook: volgende week is de vierdaagse en is extra materieel nodig voor de 4400 en voor extra treinen Oss-Nm. Dat wordt dus nog interessant.
 

15-07-2009 20:17:16
robbertc
robbertc
Lees nou eens! Hier wordt je toch moe van! %07%
De zomerdienstregeling is gegaan. Vervelend genoeg ook in Brabant. Er is geen tekort aan mat'64, maar het wordt niet ingezet vanwege de zomersamenstelling van de treinen. Dat dat voor het zuiden te vroeg is ingevoerd, eigenlijk wel ja. Maar er is geen tekort!
Je stelt nu weer vraagtekens, terwijl het antwoord al ik-weet-niet-hoevaak is gegeven. Ben je daar in niet geinteresseerd? Geloof je het niet? Wil je het niet weten? Is het geen bevredigend antwoord? Want met telkens weer van hetzelfde soort berichten, schiet de discussie allemaal niet erg op, in ieder geval..

Laatst bewerkt door robbertc op 15-07-2009 20:25
 

15-07-2009 20:19:12
superboer
superboer
Blijkbaar lees je de reacties op je berichten niet... Het is dus gewoon planmatig en er zijn geen stellen "spoorloos verwdwenen".  

15-07-2009 20:24:02
lamote_ban
lamote_ban
Dit lijkt me weinig met de zomerdienst te maken te hebben, er hebben nog nooit in de zomerdienst in de ochtendspits gepland losse stellen in de 4400, 9600 en 5200 gereden. Alleen in de 6400 zo af en toe.

Verder is het aantal ingezette stellen niet in een keer vermindert maar geleidelijk de laatste weken steeds verder gezakt. Ook dat duidt niet op de ingang van een zomerdienst, dan zou je verwachten dat het inzetplan in een keer volledig verandert. Treinen die gisteren nog met 2XV reden, reden vandaag plotseling ook solo.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 15-07-2009 20:25
 

15-07-2009 20:27:00
robbertc
robbertc
Zullen we met de vierdaagse dus zien wie er gelijk heeft  

15-07-2009 20:51:10
keesje
keesje
Bepaalde treinen die met 2x Plan V reden, waren toen teveel ingezet en vandaag volgens plan. Volgens mij spreken we dan van een overschot aan Plan V's!

Maar kom eens met treinnummers, dan weten we om welke treinen het gaat. En of het ook zo gepland was. En of je niet overdrijft, want van het weekend waren er ook lieden die het verschil tussen 6 en 10 bakken VIRM niet zo goed konden tellen...

Laatst bewerkt door keesje op 15-07-2009 20:51
 

15-07-2009 22:35:30
fabrierban
fabrierban
Quote
robbertc:
Er is geen tekort aan mat'64, maar het wordt niet ingezet vanwege de zomersamenstelling van de treinen.

Vooralsnog weiger ik dit te geloven, maar als het zo is lijkt me dat er bij de materieelplanning iemand ontslagen moet worden. Een voorbeeldje: de trein van 7.21 Dn-Ehv rijdt normaal met 3 stellen, sinds 14 juni is dat 2 stellen geworden (dat is redelijk voor het zomerseizoen), maar sinds medio vorige week is het nu 1 stel geworden. Het aantal reizigers is dus echt niet met 70% teruggelopen in een maand tijd.

Laatst bewerkt door fabrierban op 15-07-2009 22:44
 

15-07-2009 22:38:36
stephan90
stephan90
Vanmiddag rond half 4 was er een hele sleep mat'64 (T+V+T) onderweg van Utoz richting het noorden. Gevalletje laatste dagen?  

15-07-2009 22:40:07
Lucchese
Lucchese
Quote
fabrier:
Quote
robbertc:
Er is geen tekort aan mat'64, maar het wordt niet ingezet vanwege de zomersamenstelling van de treinen.

Vooralsnog weiger ik dit te geloven, maar als het zo is lijkt me er bij de materieelplanning iemand ontslagen moet worden. Een voorbeeldje: de trein van 7.21 Dn-Ehv rijdt normaal met 3 stellen, sinds 14 juni is dat 2 stellen geworden (dat is redelijk voor het zomerseizoen), maar sinds medio vorige week is het nu 1 stel geworden. Het aantal reizigers is dus echt niet met 70% teruggelopen in een maand tijd.

De trein in het voorbeeld is de 5224. Heeft keesje ook zijn nummer

Laatst bewerkt door Lucchese op 15-07-2009 22:41, reden: Qoute toegevoegd
 

15-07-2009 22:55:23
thom
thom
Quote
fabrier:
Quote
robbertc:
Er is geen tekort aan mat'64, maar het wordt niet ingezet vanwege de zomersamenstelling van de treinen.

Vooralsnog weiger ik dit te geloven, maar als het zo is lijkt me dat er bij de materieelplanning iemand ontslagen moet worden. Een voorbeeldje: de trein van 7.21 Dn-Ehv rijdt normaal met 3 stellen, sinds 14 juni is dat 2 stellen geworden (dat is redelijk voor het zomerseizoen), maar sinds medio vorige week is het nu 1 stel geworden. Het aantal reizigers is dus echt niet met 70% teruggelopen in een maand tijd.

En om dat ene treintje moet iemand ontslagen worden, overdrjif ens niet zo zeg, beter wetende reizigers mogen ook nog steeds met de trein mee
 

15-07-2009 22:58:24
broek53
broek53
Mij is het duidelijk: deze non-discussie ga ik verder niet meer aan. Tevens verzoek aan de moderatie dit gedoe te stoppen, teneinde het topic dat zou moeten gaan over de ontwikkelingen bij het mat '64 niet verder te vervuilen.  

15-07-2009 22:59:45
jordydl1
jordydl1
er word een VOORBEELD genoemd! het gaat echt niet enkel en alleen om dat treintje/ treinserie.  

15-07-2009 23:01:01
fabrierban
fabrierban
@keesje
Als het beleid zou zijn en geen tekort aan materieel is begrijp ik er weinig meer van. Tussen Ht en Ehv worden de treinen nu ingekort tot losse Plan V en tussen Ht en Ut blijven we de hele zomer in de spits wel met 8 bakken DD-AR rijden. Anders gezegd dan is het gevoel voor verhoudingen bij de materieelplanning zoek. Daarom betwijfel ik dus of het geen tekort is.

Laatst bewerkt door fabrierban op 15-07-2009 23:06
 

15-07-2009 23:09:34
thom
thom
Er is op het fourm allang gemeld dat er géén tekort aan mat64 is, maar er gewoon moedwillig minder ingeplanned is.

Verder sluit ik me bij Michiel aan, het word toch weer overal dezelfde hamerdiscussie....
 

15-07-2009 23:14:08
keesje
keesje
@fabrier: Kom gewoon met treinnummers en de samenstelling waarvan je denkt dat het veel te kort is. Misschien kan ik je dan je al heel lang gehoopte gelijk geven. Maar volgens mij telde je afgelopen weekend je aantallen bakken VIRM ook niet helemaal goed, dus wie zou je nog moeten geloven? Misschien je vriend lamotep, verder weet ik het niet.  

15-07-2009 23:18:46
keesje
keesje
Quote
Lucchese: De trein in het voorbeeld is de 5224. Heeft keesje ook zijn nummer


Ik zal het eens opzoeken, incluis samenstelling. En als het slechts één stelletje was dan gaan we met zijn allen even hard huilen en vervolgens verder met de orde van de dag, stel ik voor.
 

16-07-2009 07:26:13
kniesoor
kniesoor
Mooi dat iemand met non-argumenten niet wil geloven wat mensen die het echt kunnen weten, zeggen.

Iets voor de admins.
 

16-07-2009 07:35:47
keesje
keesje
Trein 5224 staat gepland met 1x Plan V. Dus het kan nooit kleiner rijden dan gepland. Einde discussie nu maar?  

16-07-2009 08:04:28
edegroot
edegroot
De discussie over wel of niet tekort mbt de inzet van Mat'64 stopt nu per direct! Daar is dit topic ook niet voor. Dit topic is oa voor het melden van stellen die afgevoerd worden of nog een tijdje mogen blijven rijden. Iedereen die zich nu nog geroepen voelt om hiermee toch verder te gaan, kan rekenen op maatregelen van het beheer.

Laatst bewerkt door edegroot op 16-07-2009 08:05
 

16-07-2009 21:58:12
broek53
broek53
Uiterst betrouwbare bron meldt dat morgen een stel uit Weert per diepladers naar een sloper gebracht gaat worden. Hoe betrouwbaar ook: stelnummer en sloper blijven nog even een raadsel.

dat er iets sloperigs gaande is, is overigens ook duidelijk op de Watergraafsmeer: daar is de 473 uitgerangeerd en achter de wasmachine geparkeerd, volgens uitermate betrouwbare Watergraafsmeerse bron omdat ook dit stel ter sloop zal gaan (niet morgen, wel binnenkort).

Laatst bewerkt door broek53 op 16-07-2009 23:07
 

16-07-2009 22:01:23
Rolffiej19
Rolffiej19
De 273 naar de sloop ?? die is toch net hersteld  

16-07-2009 22:21:12
WesselE
WesselE
Ik denk dat broek53 stel 473 bedoeld.


'Okeh'
 

17-07-2009 10:34:19
elizabeth
elizabeth
Omdat ik al een paar dagen lees dat de 520 werkenloos is, kan het zijn dat zijn avontuur in de 9500 serie zijn laatste ritten waren? Zo ja, heb ik een van de laatste plaatjes van het stel geschoten. %09% %04%


jaapfan.
 

17-07-2009 11:02:12
broek53
broek53
Aanbeveling: laten we niet elk stel dat een paar dagen stil staat, gaan benoemen als waarschijnlijke afvoerkandidaat. Het is geen russische roulette bij mat '64: er zijn ordentelijke afvoerplannen (die geregeld bijgesteld worden, dat wel) en een stel moet wel behoorlijk defect zijn, wil het vroegtijdig afgevoerd worden. Zeker in het huidige tijdgewricht, waarin de stand van mat '64 op peil moet blijven.  

17-07-2009 11:32:55
keesje
keesje
Wat betreft die 520, die is woensdagavond na het rijden van 5682 naar Aswplz gekomen. Niet superspannend dus.  

17-07-2009 11:41:15
elizabeth
elizabeth
Ik vroeg me dit eigenlijk af omdat de hc die op het moment dat ik in Apn was de opmerking maakte dat het half augustus met de plan T's was gedaan. Maar ik vermoed (lezend in de berichten hierboven) dat hij bedoelde in de 9500 serie.


jaapfan.
 

18-07-2009 23:17:48
broek53
broek53
Quote
broek53: Uiterst betrouwbare bron meldt dat morgen een stel uit Weert per diepladers naar een sloper gebracht gaat worden. Hoe betrouwbaar ook: stelnummer en sloper blijven nog even een raadsel.
iemand er vrijdag iets van gezien? Het zou hebben moeten gaan om twee bakken van de 513.
 

18-07-2009 23:24:49
kevinevers
kevinevers
Ik zal morgen eens opletten want dan kom ik erlangs. Als het echt zo is sta ik op de terugweg weer in de bosjes  

19-07-2009 00:28:47
dh3201
dh3201
Quote
broek53: dat er iets sloperigs gaande is, is overigens ook duidelijk op de Watergraafsmeer: daar is de 473 uitgerangeerd en achter de wasmachine geparkeerd, volgens uitermate betrouwbare Watergraafsmeerse bron omdat ook dit stel ter sloop zal gaan (niet morgen, wel binnenkort).

Op zaterdag 18 juli tussen de 964 en 965 geklemd richting Amf gezien, mogelijk dus richting Zl en dan naar Zlkatw voor de 473

Laatst bewerkt door dh3201 op 19-07-2009 00:33


Shqiperise-lopers?
 

19-07-2009 09:25:03
kevinevers
kevinevers
Quote
broek53: iemand er vrijdag iets van gezien? Het zou hebben moeten gaan om twee bakken van de 513.
er mist inderdaad iets van de 513. Een Bk bak en de B bak zijn weg. De AB en nog een Bk staan er nog. Zal vanavond wel even een plaatje uploaden.
 

19-07-2009 14:18:00
tripleklep
tripleklep
En vrijdagavond liep de 520 uit in Haarlem na het rijden van de 4899. In welke trein het stel zaterdag is ingezet, is mij niet bekend.  

19-07-2009 16:50:17
stefanvdw
stefanvdw
Stel 473 staat nu, losgekoppeld en in zijn eentje, op spoor 7 goederen te Zpge. De Zl-Em stellen staan op spoor 6 en zijn tot nu toe niet ingezet in de 7600, zoals eerder werd gesuggereerd.  

19-07-2009 17:45:07
robbertc
robbertc
Is tijdens de Vierdaagse dat ze ingezet worden. Houd het dus komende week in de gaten  

19-07-2009 19:39:52
Michel74
Michel74
Quote
lamote_ban: In Ht stonden vanmorgen de 908 en 829 terzijde. Er staat nog een derde stel waarvan het nummer niet meer leesbaar is en dat net als de 829 in slechte staat verkeert. De vraag is echter: waar zijn die andere 12 stellen gebleven en wat is er in hemelsnaam aan de hand.
Inderdaad heeft de 908 heel even bij de 829+810 op de zuidelijke sporen van Ht gestaan. Maar aan de 908 mankeert niets. Nadat op woensdag 15 juli de 915 defect in Ht binnenreed, kwam de 908 als vervangend stel voorgereden. Niets aan de hand dus
 

19-07-2009 19:47:45
kevinevers
kevinevers
De beloofde foto: http://img40.imageshack.us/img40/7132/img38371.jpg

Overigens een goede zaak dat er nu eens eindelijk een hekwerk rondom Zwolle Rangeer staat!

Sinds wanneer loop trouwens die "beveiliger" rond in Amersfoort? Toen ik een foto wilde maken vanaf het stuk braakliggend terrein wat naast het omheinde gebied ligt werd ik weggestuurd omdat het terrein van meneer ns was. Wie weet hier meer over want ik ben daar ik weet niet hoe vaak geweest en heb er nooit problemen gehad.
 

19-07-2009 20:32:28
thom
thom
Dat niemand je ooit weggestuurd heeft wil nog steeds niet zeggen dat je er mag komen natuurlijk...  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl