Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
17-05-2009 18:50:33
treinfan
treinfan
onderhoudsvriendelijker.... alsof het noodzakelijk is om die lampen te vervangen  

17-05-2009 19:12:59
thom
thom
Jij denkt dat die dingen écht nooit stuk gaan  

17-05-2009 21:43:22
2296
2296
Gaan minder snel stuk dan de gemiddelde TL buis die in de stellen hangen

Laatst bewerkt door 2296 op 17-05-2009 21:43
 

17-05-2009 23:52:02
thom
thom
Gelukkig zijn die wat eenvoudiger te vervangen  


19-05-2009 23:18:53
bert
bert
In Ehv zijn de twee gescheiden delen van de 504 weer tegen elkaar gezet vandaag. De 477 werd er aan gekoppeld. Dit ruikt naar een op handen zijde verplaatsing naar...  

20-05-2009 15:12:31
keesje
keesje
Van de 835 die op Utoz terzijde staat, meen ik gezien te hebben dat er al complete banken uit de trein zijn gehaald. Dus niet alleen terzijde, maar ook plukstel?  

20-05-2009 15:17:52
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
daar wilde ik net naar informeren, die staat er al behoorlijk lang ja. Maar afgezien van die banken is er aan de buitenkant niets te zien. Zou het alsnog binnenkort naar Ehv gaan voor verdere demontage?  

20-05-2009 15:24:18
broek53
broek53
De 800-en mogen helemaal niet gedemonteerd worden. Zij zijn van NSFS en dat heeft daar geen opdracht of toestemming toe gegeven. Onttakeld zijn/worden de drie 400-en die aan de kant staan en de plan T's; die zijn eigendom NS(R) en daarvoor is opdracht/toestemming voor demontage van bruikbare onderdelen gegeven.  

20-05-2009 16:59:19
nielske90
nielske90
Quote
bert: In Ehv zijn de twee gescheiden delen van de 504 weer tegen elkaar gezet vandaag. De 477 werd er aan gekoppeld.
Doe maar andersom, want de 477 staat al weken op dezelfde plaats. Overigens staat ook de 828 al een tijdje op het kopspoortje naast de KWB.
 

20-05-2009 21:43:34
keesje
keesje
Quote
broek53: De 800-en mogen helemaal niet gedemonteerd worden. Zij zijn van NSFS en dat heeft daar geen opdracht of toestemming toe gegeven. Onttakeld zijn/worden de drie 400-en die aan de kant staan en de plan T's; die zijn eigendom NS(R) en daarvoor is opdracht/toestemming voor demontage van bruikbare onderdelen gegeven.


Heb het vanmiddag nog een bekeken, ik mis toch echt een complete bank in dat stel. Bovendien is er ook een heel WC-raam uitgehaald.
 

20-05-2009 22:04:07
broek53
broek53
Ja, NedTrain plukt uit alles wat stilstaat, dat is bekend. Maar dat maakt het nog niet legaal,  

20-05-2009 22:45:04
kevinevers
kevinevers
@ Keesje: Zou je daar eens een plaatje van kunnen schieten van die ontbrekende bank? Danku  

20-05-2009 23:00:57
keesje
keesje
Het is te zien als je vanuit het zuiden Ut binnenrijdt. De 835 staat daar op een kopspoortje en het ontbrekende WC-raam en volgens mij direct daarna bij het eerste raam ontbreekt er een bank. Ik kom er voorlopig niet in de buurt voor een plaatje, sorry.  

20-05-2009 23:52:23
ATBvv
ATBvv
Quote
kevinevers: @ Keesje: Zou je daar eens een plaatje van kunnen schieten van die ontbrekende bank? Danku


Wat moet je nu met een plaatje van één ontbrekende bank.....?
Dit is toch niet zo heel schokkend dacht ik, zie wel vaker een zitting manco.

Laatst bewerkt door ATBvv op 20-05-2009 23:52
 

21-05-2009 00:05:56
kevinevers
kevinevers
Ow alleen de zittingen weg..nee dat is nie zo schokkend. Ik dacht dat je met frame en al bedoelde  

04-06-2009 22:31:16
broek53
broek53
De buitendienststelling van een groot aantal plan V's per 14 juni en 1 juli gaat in die omvang niet door, vanwege de onzekerheden rond het functioneren van het SLT. Hoeveel en welke stellen er wel aan de kant gaan, nog niet bekend. Het zal er in feite op neer komen dat het geplande "flexpark" meteen zijn dienst kan verrichten en dus voorlopig gewoon in dienst zal blijven.  

05-06-2009 13:45:33
Somda
Somda
Weet iemand of ze tussen Nm en Ht uit de stoptreindienst verdwijnen per 14 Juni?  

05-06-2009 15:53:15
keesje
keesje
Dat is niet de bedoeling.  

08-06-2009 12:35:08
keesje
keesje
Wat is er met de 520 aan de hand? Die is al bijna 2 weken niet meer ingezet.  

08-06-2009 15:23:45
Mcn-Ut
Mcn-Ut
De 835 op Utoz wordt gebruikt als plukstel (al dan niet legaal...). Verschillende onderdelen zijn al geplukt:

- 30 april: 3 fase stotz abk bak voor ventilatie verwijderd
- 10 mei: 4 HS walscontacten verwijderd voor ander stel
- 4 juni: onderdeel voor luchtvoorziening verwijderd (slang?)
- 8 juni: sluitsein glas + rubber verwijderd

Stel is dus bepaald niet rijvaardig te noemen.
 

08-06-2009 15:25:57
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Quote
keesje: Wat is er met de 520 aan de hand? Die is al bijna 2 weken niet meer ingezet.


520 is defect (beide motorgenerators komen niet in).
 

08-06-2009 15:34:46
keesje
keesje
Ah vandaar. T.a.v. je bericht over de 835, mist deze ook al een bank.  

08-06-2009 15:55:10
2296
2296
Quote
Mcn-Ut:
Quote
keesje: Wat is er met de 520 aan de hand? Die is al bijna 2 weken niet meer ingezet.


520 is defect (beide motorgenerators komen niet in).

Stel staat te Asd Wpl. Samen met de 507 op een spoortje te wachten op wat er komen gaat. De 507 is recent nog gebruikt voor instructie doeleinden.
 

09-06-2009 11:42:47
broek53
broek53
Op de nominatie voor buitendienststelling op of kort na 14 juni staan nu: 517, 803 - 805, 837 - 840 en 847.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-06-2009 11:43
 

09-06-2009 17:25:45
timtrein
timtrein
En dat is dat met name vanwege het verlopen van de revisietermijnen? (en omdat ze overcompleet zijn a.g.v. instroom VIRM?)  

09-06-2009 18:10:48
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Heeft het Spoorwegmuseum al plannen om de 840 over te nemen? Dit stel was toch beoogd museumstel ivm zijnde het laatste exemplaar dat door Werkspoor is gebouwd?  

09-06-2009 18:12:26
broek53
broek53
Zo te zien is het voornamelijk vanwege de verminderde behoefte, omdat stellen als de 804 en de 838-840 nog een paar maanden van hun revisietermijn af zitten. Maar er zijn er ook bij die eraan toe zijn: de 517 aan zijn uiterste termijn (op 4/7), de 803 en de 837 ergens deze maand bijvoorbeeld. Maar zoals gezegd is het veel minder dan de oorspronkelijke gedachte (toen zou alles t/m 870 eruit gaan), vanwege de opvang van SLT-diensten.  

09-06-2009 18:14:42
MDDM
MDDM
Arie81 meld net via sms,dat alle mat'64 van de Dijksgracht is verdwenen.


Gr Joop mcn Lls
 

09-06-2009 20:28:08
Arjen-V
Arjen-V
inderdaad hele dijksgracht was in ieder geval aan de zuidzijde leeg op de wadlopertjes, ICL en 766 na of de 1800'n er nog stonden was niet te zien.

GreetZ Arie
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-06-2009 22:21:36
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ik dacht juist dat de Dijksgracht gebruikt ging worden om Mat '64 op te slaan of heb ik iets gemist? Waar is het nu gebleven?  

09-06-2009 22:25:34
broek53
broek53
Het is naar de infra-sporen op de Watergraafsmeer (naast de HSA-loods) om ruimte te maken op de Dijksgracht voor het stallen van al het ICL dat komend weekend gaat vrij komen (een stam of vijf a zes). Als de gedeeltelijke spoorvernieuwing op de Dijksgracht klaar is (eind juli, meen ik) zal het mat '64 ongetwijfeld teruggaan - als er dan nog steeds geen sloper is gecontracteerd.  

09-06-2009 22:27:19
mdj
mdj
Wellicht om de 'nieuwe' stellen mat'64 aan de kant te kunnen zetten, die er iets beter uitzien dan de stellen die er stonden.

Eveneens gaat er wat ICL uit: Dat ziet er ook nog goed uit, wat toch vereist is om op de Dgr te staan...

Edit: Te laat.

Laatst bewerkt door mdj op 09-06-2009 22:27
 

09-06-2009 22:31:17
broek53
broek53
Nou, het uiterlijk is meer een gevolg dan de reden. Anders gezegd: de Dijksgracht en Amersfoort worden met hun beveiliging tegen invloeden van buitenaf gezien als de veiligste plaats om materieel te stallen. Omdat ICL zo schoon en onbeschadigd mogelijk terug moet naar Duitsland t.z.t. moet dat op de Dgr staan. Iets dergelijks zou ook gelden voor stellen mat '64 zolang die nog tot het flexpark behoren, bijvoorbeeld.  

09-06-2009 22:35:48
2296
2296
Quote
arie81: inderdaad hele dijksgracht was in ieder geval aan de zuidzijde leeg op de wadlopertjes, ICL en 766 na of de 1800'n er nog stonden was niet te zien.GreetZ Arie

1800 staan er nog steeds. Is te zien vanuit de treinen naar Wp.
 

11-06-2009 20:43:55
broek53
broek53
De 504 en 477 zijn afgelopen weekend overgebracht van Ehv naar Wt. De 477 zou vandaag gebruikt worden bij een rampenoefening in weert, maar ik weet niet of dat werkelijk gebeurd is. In de opvallende dingen van vandaag zijn de 510+513 gespot achter een rangeerloc 700 en de 1751 in Eindhoven, wat naar alle waarschijnlijkheid betekent dat zij uit Wt naar Ehv gehaald zijn voor onttakeling.  

11-06-2009 22:02:52
spiketrain
Moderator
spiketrain
Er is vandaag inderdaad een plan V gebruikt bij een oefening in Weert, dat werd gezien door Elizabeth.


Groet, Spiketrain
 

12-06-2009 16:38:59
elizabeth
elizabeth
De 477 is gisteren als oefen object gebruikt op de IJzeren Rijn. Ter hoogte van vakantiepark Weerterbergen zijn er op een overweg drie "rampen" nagespeeld. Helaas ging de leiding niet in op mijn schreeuw dat ik er bij wegrijden van het vakantiepark er uit wou omdat ik een plan V zag. (de reis voerde via Sittard, Geleen, het drie landenpunt en zowat Mt weer terug naar Wt, zodat ik bijna alles gemist heb. %03%) Toen ik terug kwam gauw foto's gaan nemen. Ze waren met een aanrijding bezig tussen de trein en twee auto's. Van de politie die er bij stond hoorde ik dat ze ook een brand oefening hadden gehad en dat ze een aanrijding met een bus hadden na gespeeld. Even later werd de boel vrij gegeven en kan ik het van dicht bij gaan bekijken. De auto's waren nog net aan als auto's herkenbaar, de bus stond zonder schade netjes haaks op het spoor en de 477 zag er van buiten ongeschonden uit (op wat missende dingen bij de aspotten na.). Van binnen was dat wel anders. Ze was aardig geplukt. Meters weg, bagagerekken uit de 8 pers weg, zittingen uit de 1 klas weg en een hele bank. En de mcnstoel en wat meters. Het zag er troosteloos uit. Helaas moest ik toen weer wat sociaal gaan doen, dus helaas maar weer afscheid genomen.
Toen ik terug kwam waren ze net de Bk bak aan het hijsen. De gauw weer platen geschoten. Ook nog plaatjes geschoten van het lossnijden van de kasten aan de onderzijde. Want de stel zou op twee diepladers (en 1 voor de draaistellen) naar een oefenterrein in Weeze (D) gaan. Volgens de eigennaar komen er plaatjes van het stel op hun website te staan.
Tzt volgt hier wel een link naar de plaatjes en de website.


jaapfan.
 

12-06-2009 21:59:32
kevinevers
kevinevers
Ik was net via web.archive.org op nltrein.net aan het kijken en daar viel mij iets op wat mij niet geheel duidelijk is.
Het zit zo de Plan v 410 is op 2-2-2004 afgevoerd en op 12-2003 gesloopt. Hoe zit het met deze data klopt dat wel?

Ook heb ik nog een vraag over Plan v 409. Daar staat bij dat hij ex NedTrain Hengelo is. Waarvoor is hij daar gebruikt?

Laatst bewerkt door kevinevers op 12-06-2009 22:00
 

12-06-2009 22:57:26
timtrein
timtrein
409 zal daar wel voor plukken hebben gestaan.

De Bk 410 is op 21-11-2003 gesloopt, de ABk op 24-11-2003 (tenminste, da's de datum dat het ding bij de sloper naar binnen is geschoven), het stel is verongelukt in Venlo op 15-8-'03, schade aan de Bk

Laatst bewerkt door timtrein op 12-06-2009 22:58
 

12-06-2009 23:04:54
pptm
pptm
Quote
broek53: De 504 en 477 zijn afgelopen weekend overgebracht van Ehv naar Wt. De 477 zou vandaag gebruikt worden bij een rampenoefening in weert, maar ik weet niet of dat werkelijk gebeurd is. In de opvallende dingen van vandaag zijn de 510+513 gespot achter een rangeerloc 700 en de 1751 in Eindhoven, wat naar alle waarschijnlijkheid betekent dat zij uit Wt naar Ehv gehaald zijn voor onttakeling.


Ik kan bevestigen dat Wt een stuk leger is dan in het begin van de week vwb Mat'64. Van de (zeker) vier Plan T's stonden er nu nog maar één of twee. Verder waren ook weer de paar ICK's te zien die erachter stonden, waar deze eerder in de week nog niet zichtbaar waren.

Verder stond vanavond rond 18:00 in Ehv een "gesplitste" Plan T (een Bk + B, dus zonder AB en Bk) gekoppeld aan een anonieme 700.
 

12-06-2009 23:43:57
kevinevers
kevinevers
Quote
timtrein: De Bk 410 is op 21-11-2003 gesloopt, de ABk op 24-11-2003 (tenminste, da's de datum dat het ding bij de sloper naar binnen is geschoven), het stel is verongelukt in Venlo op 15-8-'03, schade aan de Bk


Heb je daar toevallig ook een rapport van?
 

13-06-2009 00:34:17
mark
mark
Quote
kevinevers: Ik was net via web.archive.org op nltrein.net aan het kijken en daar viel mij iets op wat mij niet geheel duidelijk is.
Het zit zo de Plan v 410 is op 2-2-2004 afgevoerd en op 12-2003 gesloopt. Hoe zit het met deze data klopt dat wel?

Ook heb ik nog een vraag over Plan v 409. Daar staat bij dat hij ex NedTrain Hengelo is. Waarvoor is hij daar gebruikt?
Ex NedTrain Hengelo wil zeggen dat het stel in 2004 in Hgl heeft gestaan als plukstel. Er hebben destijds aardig wat stellen uit de serie 401-438 in Hgl terzijde gestaan voordat ze gesloopt werden.
 

13-06-2009 00:39:06
thom
thom
Quote
kevinevers:
Quote
timtrein: De Bk 410 is op 21-11-2003 gesloopt, de ABk op 24-11-2003 (tenminste, da's de datum dat het ding bij de sloper naar binnen is geschoven), het stel is verongelukt in Venlo op 15-8-'03, schade aan de Bk


Heb je daar toevallig ook een rapport van?

Even zoeken op de IVW site lijkt me niet zo moeiljik toch ?
 

13-06-2009 00:58:15
kevinevers
kevinevers
Dat is niet moeilijk hoor heb er zelf gekeken als eerste maar daar staat het niet op. Heb wel diverse andere rapporten gezien maar die ontbreekt op hun website.  

13-06-2009 01:03:37
thom
thom
Dan is die er dus waarschijnlijk gewoonweg niet  

13-06-2009 08:39:00
htmtram
htmtram
De 419 wordt vandaag geplukt door de HIJSM  

14-06-2009 12:20:15
elizabeth
elizabeth
Zoals belooft, hier de link naar een selectie van mijn foto's van de rampenoefening te Wt op 11-06-'09 http://www.mijnalbum.nl/Album=X6BWGFXP
Onderschrift staat er niet bij. Maar de foto's spreken (hoop ik) voor zich.


jaapfan.
 

14-06-2009 19:17:14
MarkJB
MarkJB
Hoe hebben ze dat ding verplaatst terwijl de aspotten er zo ongeveer helemaal vanaf zijn  

14-06-2009 19:27:49
thom
thom
De aspotten zitten er nog gewoon onder hoor, anders staat dat ding ook niet meer op zijn assen...

Alleen missen de ABI asgevers die op de aspotdeksels (en uiteindes van de assen uiteraard) gemonteerd zitten.
 

17-06-2009 14:18:49
keesje
keesje
Ook genoemd in OD-topic van 17-06:

Stel 825 lijkt weer te zijn geactiveerd: het rijdt momenteel een slag 28350/28351 Asd-Mbt (!?) v.v.
 

17-06-2009 15:26:39
mvd
mvd
Het viel me een paar dagen geleden ook al op dat de V's 803 en 805 ook nog steeds rondrijden (de afgelopen dagen in ieder geval op de 6800/6900).


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

17-06-2009 16:23:43
broek53
broek53
Alle af te voeren stellen rijden nog, zover ik weet, behalve de 847, die op de Bokkeduinen staat (en ook dient om instructie mee te geven). Overigens is de 847 een vreemd geval: het is van de lage nummers van plan V8 nou net de enige die heel laat gereviseerd is en nog een revisietermijn heeft tot een eind in 2010. Naar de reden van buitendienststelling van juist dit stel als enige V8 is het dus gissen. Mijn gok (waar ik niet veel op inzet, maar wel iets) zou zijn dat het wel eens de aflosser van de 844 bij CXX zou kunnen worden, aangezien die wel tegen zijn revisietermijn aanzit.

@edit: streep deze opmerkingen maar door, ik vergis mij zwaar met de revisietermijn van de 847. Hij is er al overheen en daarom de eerste die aan de kant ging. Ik was in de war omdat er een grens gepasseerd is: de stellen V7 zijn feitelijk 1 1/2 jaar over hun revisietermijn heen omdat ze met remcontrolebeurten op de baan gehouden zijn (net zoals bij plan T standaard is). Bij plan V8 zijn tot nu toe alleen de 845 en 849 begonnen aan een remcontrolebeurtencyclus. De 847 is daar net aan toe omdat de revisietermijn is afgelopen, en hij is dus de eerste na een hele tijd die (weer) op revisietermijn aan de kant is gegaan (7 3/4 jaar na revsie).

Laatst bewerkt door broek53 op 18-06-2009 00:41
 

17-06-2009 19:01:31
kevinevers
kevinevers
Quote
keesje: Ook genoemd in OD-topic van 17-06:

Stel 825 lijkt weer te zijn geactiveerd: het rijdt momenteel een slag 28350/28351 Asd-Mbt (!?) v.v.


Ik denk niet dat die stopt in Maasbracht%08%. Bedoel je een andere plaats?
 

17-06-2009 20:09:00
stephan90
stephan90
Er reed in ieder geval iets voor 14.30 uur een plan V met "Extra trein" op de koersrol richting Amsterdam in Utrecht. Wellicht ook de 825  


17-06-2009 20:30:36
keesje
keesje
Er was een trein 28350/28351 van Asd naar Mbt (Maasbracht inderdaad) ingelegd. Bestemming is al bijzonder, maar dat het stel 825 was des te meer. Dit stel is in februari al uit de dienst gehaald en te Dgr gestald. Daar is dat stel t.b.v. deze rit ook vandaan gehaald én weer heengebracht. Vreemd...  

17-06-2009 20:33:51
kevinevers
kevinevers
Dat is inderdaad bijzonder. Is het treinstel na Maasbracht nog ergens anders naartoe gegaan?  

17-06-2009 20:38:01
keesje
keesje
Ja terug naar Asd en Dgr.  

18-06-2009 00:31:26
broek53
broek53
Op de Dijksgracht staat overigens al een tijdje geen mat '64 meer. De stellen die daar stonden, staan nu op de infrasporen op de Watergraafsmeer.  

18-06-2009 00:48:54
broek53
broek53
De 803 in Heerlen staat daar inmiddels terzijde te staan. Die is aan het eind van allerlei opgerekte termijnen; het is een van de stellen die na revisietermijn + remcontrolebeurten alsnog een veiligheidsbeurt hebben gehad voor een jaar dienstverlenging. De termijnen van die stellen zijn nu ook aan het aflopen.
De overige voor afvoer aangewezen stellen hebben voorlopig nog tijd genoeg (behalve dus de 847 die ook al aan de kant staat). Naar verwachting gaan zij aan de kant op het moment dat ze eigenlijk onderhoud zouden moeten krijgen.
 

18-06-2009 10:14:20
keesje
keesje
Quote
broek53: Op de Dijksgracht staat overigens al een tijdje geen mat '64 meer. De stellen die daar stonden, staan nu op de infrasporen op de Watergraafsmeer.


Het ritje met de 825 was overigens wel ingelegd naar Dgr. Na aankomst als 28351 te Asd, ging het als 828351 naar Dgr. Het stel staat overigens nu wel weer op Wgm inderdaad. Weet je overigens waarom dat terzijde gestelde stel 825 gebruikt kon/mocht worden?

Laatst bewerkt door keesje op 18-06-2009 10:16
 

18-06-2009 10:18:16
keesje
keesje
Quote
broek53: De 803 in Heerlen staat daar inmiddels terzijde te staan.


Het stel heeft om 9.15 uur Hrl verlaten om via Vk (!) naar Mt te gaan.
 

18-06-2009 19:27:56
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
keesje:
Het ritje met de 825 was overigens wel ingelegd naar Dgr. Na aankomst als 28351 te Asd, ging het als 828351 naar Dgr. Het stel staat overigens nu wel weer op Wgm inderdaad. Weet je overigens waarom dat terzijde gestelde stel 825 gebruikt kon/mocht worden?


Volgens mij mag die officieel gezien nog gewoon rijden als ie maar een grote remproef gehad heeft en een controle beurt van een storings monteur(24/48uur controle)
 

18-06-2009 21:29:24
thom
thom
En nog een geldige onderhoudstermijn lijkt me, weet niet hoelang dat ding al aan de kant stond ?  

18-06-2009 22:01:35
kevinevers
kevinevers
Een rare vraag misschien maar wat is eigenlijk de achterliggende gedachte dat de nummers 439 en 440 bij de plan v nummering niet zijn gebruikt?  

18-06-2009 22:04:13
timtrein
timtrein
Vroeger werd bij elke nieuwe deelserie bij het volgende tiental begonnen. Pas later is dat per 100-tal gegaan. Plan V1-3 waren onderling gelijk, Plan V4-5 was iets anders, dus die begon bij het volgende tiental. Vanaf Plan V6 kwamen ze klem te zitten (denk ik), dus zijn ze bij 801 begonnen voor de volgende 165 tweetjes.  

18-06-2009 23:39:30
Krezieee
Krezieee
Dat komt omdat er bij 441 weer een nieuwe serie (V4) begon. V3 liep t/m 438 inderdaad, en het is denk puur om duidelijk aan te geven dat het om een nieuwe serie gaat. Zo waren er ook prototype koplopers (ICM-0) 4001 t/m 4007. De ICM-1 serie begon ook weer bij 4011.

Laatst bewerkt door Krezieee op 18-06-2009 23:40, reden: typfoutje
 

19-06-2009 10:31:08
Dre
Dre
Quote
kevinevers: Een rare vraag misschien maar wat is eigenlijk de achterliggende gedachte dat de nummers 439 en 440 bij de plan v nummering niet zijn gebruikt?

Omdat er nog 2 stellen Mat '36 in dienst waren toen de eerste Plan V's in dienst kwamen. Oorspronkelijk waren de Mat '36 onder andere in de serie 401-419 genummerd. Om dubbele nummers te voorkomen zijn deze vernummerd in 439 en 440. Die laatste is overigens nog steeds onder ons, zonder middenbak en vernummerd tot 252.

Quote
timtrein: Vanaf Plan V6 kwamen ze klem te zitten (denk ik), dus zijn ze bij 801 begonnen voor de volgende 165 tweetjes.

V7 waren 40 stellen, doornummeren vanaf 490 had dus doublures opgeleverd met Plan T, dus begon men bij het toen eerste vrije 100-tal (de serie 500 werd door Plan T gevuld, de serie 600 en 700 door Mat '46), de serie 800, die net daarvoor vrij was gekomen door het buiten dienst stellen van het Mat '40.

Laatst bewerkt door Dre op 19-06-2009 10:31
 

19-06-2009 11:14:09
elizabeth
elizabeth
Mat '36 440 is weer terug genummerd naar haar "oude" nummer toen ze nog een tweetje was. Dus 252.


jaapfan.
 

19-06-2009 12:40:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
Dre: de serie 600 en 700 door Mat '46
Volgens mij is de 600 mat'46 en de 700 mat'54
 

19-06-2009 13:11:38
Dre
Dre
700-705 waren stellen Mat '46. Daarom begon met bij de Plan F-stellen pas bij 711.  

19-06-2009 13:13:41
broek53
broek53
Teer punt ! De viertjes mat '46 liepen t/m de 705, de hondekoppen begonnen bij 711.. Overigens ging het net verkeerd met de 800-en: de laatste vijven mat '40 waren er nog toen de plan V's kwamen. Een paar vijven hebben toen nog de formele aanduiding "O" (van Oud) achter hun nummer gehad.
En toen men maar doorging met plan V's bouwen en bouwen, moesten ophet laatst de Pec's serie 900 nog vernummerd worden in 1900.

Daarna had men er dan ook genoeg van, en zijn voor elk materieeltype nieuwe duizendtallen aangeboord.
 

19-06-2009 16:23:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
O ja, Mat'46 liep door tot in de 700. Was 1 van die hoge stellen niet betrokken bij de aanrijding te Harmelen of bij Weesp met de 1303? Of zit ik nu geheel mis? De mat'40 vijven hadden ze beter in de 1800 serie kunnen laten zitten destijds, dan waren er ook geen doublures gekomen met het Plan V.  

19-06-2009 16:46:02
keesje
keesje
Ja klopt, waren de 700 + 297 die tegen de 1131 aanbotste.  

21-06-2009 15:19:17
bert
bert
Dat klopt niet helemaal: de "O" is alleen geplaatst bij de de 437 en 438 (mat 36) ivm met aanwezigheid van de gele 437 en 438 (plan v).
Mat 40 werd vernummerd van 800 naar 1800. Zo ook de Pecs van 900 naar 1900.
Foto's te zien op:
http://stortenbeker.eu/search.asp?f1=fi&q1=\%20049062z%20\%20002024d
 

22-06-2009 08:27:57
keesje
keesje
Kan iemand bevestigen of de 517 terzijde is gegaan? Als dat zo is dan was 19 juni zijn laatste dag van zijn actieve bestaan en reed hij als laatste met de 850 trein 4740 van Alm naar Asd. Vervolgens is het stel solo rond 15.50 uur vertrokken richting Amf en via Dv naar Zpge gekomen, waar het rond 18.15 uur aankwam.

Wat wordt - naar verwachting - het volgende T4-tje dat eruit gaat?
 

22-06-2009 09:00:29
ruysdael
ruysdael
De 517 had nog tot 4 juli? %09%. De volgende zou de 529 zijn, 30 augustus.  

22-06-2009 11:42:31
mvd
mvd
Zou het zo maar kunnen zijn dat V'tje 840 ook aan z'n einde is gekomen? Deze stond namelijk gekoppeld met de 803 in Mt.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

22-06-2009 12:20:28
ATBvv
ATBvv
Zou best kunnen, 840 was al langere tijd berucht om haar heel matige staat qua bak betreft.......  

22-06-2009 12:38:06
keesje
keesje
Dat zou dan ingaande vandaag moeten zijn gebeurd, de 840 was gisteren nog actief in de 6800.  

22-06-2009 15:05:15
Somda
Somda
volgends mijn lijst was de 820 weg. maar ik hoorde straks dat die gewoon nog rijdt. weet iemand wat de 820 doet?  

22-06-2009 15:09:56
WesselE
WesselE
Gevalletje flexpark. Zodra het SLT instroomt, gaat er een groot aantal V'tjes, waaronder de 820, aan de kant.


'Okeh'
 

22-06-2009 15:12:50
Somda
Somda
Ok dankje!  

22-06-2009 16:54:57
keesje
keesje
Het stel stond vanmiddag rond 14.30 uur te niksen in de 'tuin' van Ht. Voor de duidelijkheid: niet bij de al weken aan de kant staande stellen 810 + 829!  

22-06-2009 17:54:56
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Een vriend van me die aan de andere kant van het dorp (Bdg) woont, heeft me al een aantal keer verteld dat hij in de late 8800 Mat '64 hoorde. Het zou best kunnen, dacht ik, maar het is niet terug te leiden uit spots.
Gisteravond stond de wind eens anders dan normaal (Noord), dus kon ik het spoor horen. En inderdaad, de 8884, 8891 en de 8893 werden gereden door Mat '64. Dat was weer te horen aan het ouderwetse treingeluid van Mat '64 i.p.v. de standaard VIRM's hier (zoals ik die hoorde in 8886)

Weet iemand hier meer van? Is er een bepaalde reden voor dat ze 's avonds laat weer terug zijn op ons lijntje Ut-Ledn

MVG, Robin

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 22-06-2009 17:55
 

22-06-2009 22:07:58
keesje
keesje
Ht enige dat ik kan bedenken (zal dat wel eens uitpluizen) is dat op bepaalde dagen de laatste trein naar Ledn terugmoet naar Bkh, maar vanwege onderhoudsroosters niet in Ledn de hoofdbaan op kan richting Gv/Gvc.

Gevolg: trein moet leeg via Apn en meest logisch is dan binnendoor naar Gd en dan weer richting Ztm/Bkh. Als ik het goed heb is VIRM niet toegelaten op het baanvak Apn-Gd, dus kun je: óf helemaal leeg terug naar Ut (even zo goed de onderhoudsroosterperikelen), óf eerst naar Wd en dan via Gd naar Bkh.

Oplossing: Mat.'64 inzetten en via de kortst mogelijke weg leeg van Ledn via Apn en Gd naar Bkh.
 

23-06-2009 00:02:37
Krezieee
Krezieee
Quote
maccerr: De 517 had nog tot 4 juli? %09%. De volgende zou de 529 zijn, 30 augustus.


Zijn er (officiële) data nu al vastgesteld waarop verschillende plan T stellen uit dienst gaan? En zo ja, kan ik die ergens vinden? Bedankt alvast!!
 

23-06-2009 00:03:49
mark
mark
Er zijn ergens in dit topic genoeg datums genoemd  

23-06-2009 07:08:44
keesje
keesje
@RSK-Mat92: Heb het nog even nagekeken en inderdaad rijdt trein 8886 (de laatste naar Ledn) niet met VIRM, maar met een SGM III op ma-do en op zo rijdt zowel 8884 als 8886 met een los tweetje Mat.'64.  

23-06-2009 10:42:20
elizabeth
elizabeth
Quote
keesje: Ht enige dat ik kan bedenken (zal dat wel eens uitpluizen) is dat op bepaalde dagen de laatste trein naar Ledn terugmoet naar Bkh, maar vanwege onderhoudsroosters niet in Ledn de hoofdbaan op kan richting Gv/Gvc.

Gevolg: trein moet leeg via Apn en meest logisch is dan binnendoor naar Gd en dan weer richting Ztm/Bkh. Als ik het goed heb is VIRM niet toegelaten op het baanvak Apn-Gd, dus kun je: óf helemaal leeg terug naar Ut (even zo goed de onderhoudsroosterperikelen), óf eerst naar Wd en dan via Gd naar Bkh.

Oplossing: Mat.'64 inzetten en via de kortst mogelijke weg leeg van Ledn via Apn en Gd naar Bkh.


Of dat waar ik trek ik een beetje in twijfel, omdat een mcn op spoorforum al eens melde dat de lijn Apn Gd zeer laat in de avond aangestampt werd met VIRM. Want het lijkt me sterk dat het met de belasting van het baanvak te maken heeft omdat er door de weeks een goederentrein laat in de avond rijd van uit Gd naar Apn met wasmachines en zo. En ik die trein zitten (zaten) soms twee assers.


jaapfan.
 

23-06-2009 10:43:30
ruysdael
ruysdael
Wat heeft dit nog te maken met de algemene ontwikkelingen van Mat'64?  

23-06-2009 10:48:58
keesje
keesje
We dwalen af inderdaad. Ging over de incidentele inzet van Mat.'64 in die hoek. Maar goed, die vraag is beantwoord inmiddels.  

24-06-2009 20:10:34
Rolffiej19
Rolffiej19
517 staat definitief terzijde%05%  

25-06-2009 19:18:02
martijn
martijn
Het stel staat inderdaad al de hele week in Zutphen, samen met de 838. De stroomafnemers staan nog tegen de draad, dus wellicht gaan ze nog op zoek naar een rustiger plek...  

25-06-2009 19:39:42
keesje
keesje
Vanmiddag viel het me te Ht op, misschien nu pas, dat van de 829 twee frontlichten branden. Het stel staat al wekenlang aan de kant, vandaar dat het me opviel.  

25-06-2009 21:24:49
broek53
broek53
Het idee is de recent afgevoerde stellen en de stellen die sinds 14-6 aan de kant aan het lopen zijn, in Weert te verzamelen. De plannen veranderen nog wel eens natuurlijk, maar ze kunnen ook niet her en der blijven staan.  

25-06-2009 22:35:53
nielske90
nielske90
Moeten ze dan nog allemaal eerst langs de wpl in Ehv, of blijft sommige stellen dat gespaard? Overigens begint het daar steeds drukker te worden, ze hebben het er maar druk mee...  

25-06-2009 22:44:57
broek53
broek53
Voorlopig is men met het onttakelen alleen met de plan T´s bezig (en zijn de laatste 400/en er onttakeld). Theoretisch zouden de 800-en nu aan de beurt kunnen komen, omdat via de een of andere weg de 800-en weer eigendom van NSR zijn geworden. Dat ze van NSFS waren, was de reden om ze niet te (mogen) onttakelen (en ook de reden waarom ze zo schoksgewijs op een vaste datum te 0.00 uur de reizigersdienst uit moesten - ook dat is nu blijkbaar niet meer zo). Of NSR ze allemaal wil laten plukken voor ze gesloopt worden, weet ik niet en dat zal wel erg afhankelijk zijn van de onderdelenpositie die NedTrain opgeeft.  

26-06-2009 13:47:37
keesje
keesje
Afgelopen dinsdag is de 521 vanuit Asd naar Ehv gekomen en verder niet meer ingezet. Gaat dat stel wat soortgenoten slepen of is het voor dit stel ook einde oefening?  

26-06-2009 13:53:14
Rolffiej19
Rolffiej19
stel had geloof ik een defect wat ze in ehv gaan herstellen voorzover ik weet
vanmiddag was het gezellig met plan T te Aswpl de 512+520 inmiddels vertrokken richting Ut en de 528 heeft onderhoud en de 522+887 staan GDST
 

26-06-2009 13:58:07
ruysdael
ruysdael
Dat laatste setje zal wel weer de 6367 in gaan (zoals ze dat de rest van deze week ook deden).  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl