Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
01-03-2009 11:50:56
plant
plant
Uit het opvallende dingen topic van 1 maart;

Quote
degroot: Stel 836 rijdt nu van Gvc naar Aswplm als 89231 en wordt daar terzijde gesteld.


Even om de boel hier compleet te houden
Keesje gaf al aan dat dit vermoedelijk niet het enige stel is dat vandaag terzijde gaat (?)

Laatst bewerkt door plant op 01-03-2009 11:52


Youri
 

01-03-2009 12:02:49
keesje
keesje
Volgens een eerder bericht van Broek53 zouden ook de 830 en 834 vandaag aan het eind hun rivisietermijn gekomen zijn en daarmee ook het doek valt voor deze stellen.  

01-03-2009 15:21:27
phantom
phantom
Quote
Rolffiej19: 511 is ook weer gereed om de dienst in te gaan en stond afgelopen nacht vertrekgereed met een 900 stelletje erachter te Aswplz de 510 stond er gezellig naast die is rond 01:30 vertrokken met de 935 richting Den-Haag HS

Heb vanmorgen de 511 een slag zien maken tussen ddr en zlw(en verder) ,en het stel kwam ook weer solo retour vanuit de ri zlw naar ddr en verder.
Dat stel rijd dus nog als een trein%08%
 

01-03-2009 15:52:14
broek53
broek53
Voor de preciezigheid: de lease van deze twee stellen (de 830 en 834) en de 836 is per vandaag beëindigd, ze zijn nog niet helemaal aan het eind van de revisietermijn (maar wel bijna). De 831 gaat op soortgelijke wijze per 5/3 aan de kant, en dan blijft het weer eventjes rustig.

Laatst bewerkt door broek53 op 01-03-2009 15:53
 


01-03-2009 15:57:01
WesselE
WesselE
Zo zo, de 831 is pas weer net in dienst! Hoe zit het met de stellen, naast de 831, die ook ge-reactiveerd zijn, gaan die ook niet eerdaags aan de kant?


'Okeh'
 

01-03-2009 17:07:11
broek53
broek53
Dat van de 831 was gepland - die heeft vorige maand ook alleen een gewone onderhoudsbeurt gehad en loopt nu tegen het eind van de revisietermijn. De andere gereactiveerde stellen waren al over de revisietermijn heen en hebben daarom een extra veiligheidsbeurt gehad. Niettemin gaan ook zij binnen afzienbare tijd buiten dienst; zoals eerder gezegd staan naar de huidige inzichten alle stellen 801-870 in juli aan de kant. Meer in detail: de 801, 803, 805, 810 en 829 per 20 april, de 804, 819, 820, 827, 833, 835, 837 en 841-870 (minus mogelijk de 844 en 867 bij Cxx en minus de 846 en 852 die al weg zijn) per 14 juni en de 816 en 838-840 per 1 juli.

Laatst bewerkt door broek53 op 01-03-2009 17:08
 

01-03-2009 17:10:57
ruysdael
ruysdael
Is er in juli al zoveel SLT afgeleverd (+ nog de 17 VIRM-stellen), om al die 70 V'tjes af te lossen?  

01-03-2009 17:11:47
phantom
phantom
En hoe hoopt men dan het gat op te vullen dat ontstaat na het uithalen van al die treinstellen ?
Moet SLT dat gat op gaan vullen of hoopt men op een hoop minder reizigers ?
Persoonlijk geloof ik niet dat SLT het gat kan opvullen in dit stadium van te weinig stellen SLT en te nog veel problemen met het planmatig rijden ermee.
Dus hoe gaat het e.e.a. verlopen ?
*geinig om te zien dat iemand hierboven me al over het zelfde vraagt %08%

Laatst bewerkt door phantom op 01-03-2009 17:13
 

01-03-2009 17:37:04
rick
rick
Is er in de zomer niet minder materieel nodig door de vakantie? Dat geeft dan zo'n 2 maanden extra voor de aflevering van SLT en IRM.  

01-03-2009 17:47:19
broek53
broek53
Even de zaken in perspectief.
1. De afvoer van plan V's staat niet voorop, maar is het resultaat van de instroom van nieuw materieel. M.a.w.: er wordt geen gat gemaakt dat men hoopt op te kunnen vullen, maar de stellen kunnen eruit omdat er vervangers voor zijn.
2. Uiteraard doet NS er alles aan om minder reizigers te krijgen, dat is logisch
3. Er zijn NIET, ik herhaal het voor de zoveelste keer, NIET te weinig stellen SLT op het moment. Het proefbedrijf is later begonnen dan gedacht, maar er is geen achterstand in de levering.
4. er hoeven geen 70 plan V's meer vervangen te worden, maar 47 stuks (inclusief die van vandaag).
5. Ik geef een planning weer, en planningen zijn er om bijgesteld te (kunnen) worden.
6. Een deel van het terzijde te stellen plan V krijgt de status "flexpark", m.a.w. er zal een aantal stellen zijn dat in korte tijd weer in dienst kan worden gesteld als het fout mocht lopen met bv. SLT.

Vergeet verder niet dat SLT een veel grotere capaciteit heeft dan mat '64, m.a.w: er wordt niet 1:1 vervangen. In juni moet de inzet van SLT gestegen zijn tot 18 stellen, daarnaast komen er nog 10 stellen SGMm bij en 17 VIRM-4.
 

01-03-2009 17:52:52
ruysdael
ruysdael
Al met al kom je volgens planning dus uit op 45 nieuwe treinen (oké, 10 daarvan gereviseerde SGMetjes). Wel, zowel een VIRM4 als een SGMm-II als een SLT hebben meer capaciteit dan 1 V'tje. Er komt al met al dus juist capaciteit bij. Ik vind dat ze het netjes doen. Waar willen ze het flexpark trouwens stallen? Is Onnen nog steeds in zicht?

Laatst bewerkt door ruysdael op 01-03-2009 17:53
 

01-03-2009 18:00:07
broek53
broek53
Je moet erbij bedenken dat er ook nog (wat rijdende diensten betreft) 22 ICK uit moeten en een of meer plan T's, maar al met al is het plaatje volgens mij wel doordacht ja (het zou mij ook bui-ten-ge-woon verbazen als dat niet zo was). NS is bijna wanhopig op zoek naar plaats om al het terzijde gestelde materieel te parekeren. Onnen is weer buiten beeld, althans waar het het deel van het emplacement betreft waar NedTrain het materieel van het OB opstelt. Andere locaties (ook andere delen van het emplacement Onnen) worden met ProRail besproken. Het flexpark komt daar zeker niet te staan: daarvoor is de Dijksgracht de meest aangewezen plek (beveiligd en onder de draad). Maar dan moet er uiteraard eerst materieel van de Dijksgracht weg... Verder moet je ook niet uitsluiten dat er daadwerkelijk eens mat '64 gesloopt gaat worden  

01-03-2009 18:04:47
ruysdael
ruysdael
Toen de SM'90's destijds in Onnen stonden zijn ze niet bespaard gebleven qua kleurstelling, dus wat dat betreft staat het flexpark op de Dijksgracht gelukkig veilig . Ik kan mij ergens herinneren dat ICK ook tot het flexpark zou behoren, is dat ook nog in beeld? Het lijkt me niet zo ideaal inzetbaar als mat'64.  

01-03-2009 18:14:24
broek53
broek53
(We mogen wel een Terzijdestellingstopic maken, denk ik.) ICK behoort formeel nog tot zoiets als een "flexpark" zolang nog niet alle rijtuigen aan de revisiedatum zitten (nog een paar maanden), dan is het over. Daarna staan ze nog een jaartje te koop en dan is het gebeurd. Uiteraard is mat '64 als flexpark "gouden" materieel: bijna overal bruikbaar en dat haast "overnight". De "Hekkenchef" van de Dijksgracht is bijvoorbeeld ook nog een heel kundige storingsmonteur en daardoor zijn ook stellen die al weken en soms maanden op de Dijksgracht staan, binnen een paar uur weer aan het draaien als het moet.  

01-03-2009 22:09:43
willy84
willy84
Langs de nieuwe werkplaats op de Watergraafsmeer zijn ook nog 2 sporen, weliswaar zonder draad, waar slechts 5 bakken staan. Of is dat niet van NS?
Verder weet ik niet of alle Wadlopers nu al weg zijn?
 

01-03-2009 22:09:44
timtrein
timtrein
Ja, in dat Terzijdestellingstopic kan ik dan bijvoorbeeld ook vragen of die Plan U-bakken in Amersfoort nog eens opgeruimd worden, en of die 81 bakken Wadloper nou nog eens richting de Poolse Waddenzee gaan...  

01-03-2009 22:11:13
willy84
willy84
Ja, dat zou echt bijzonder opruimen! Komt bij dat die plan V's dan ook nog gedeeltelijk binnen kunnen staan. Grote schoonmaak komt eraan%08%  

02-03-2009 08:14:24
keesje
keesje
De laatste kunstjes van de terzijde gestelde stellen:

* De 830 liep op zaterdag 28/2 na 5562 A uit te Ut en vertrok rond 21.10 uur achter de 925 + 451 richting Asd.
* De 834 kwam op dezelfde dag vanuit Rtd aan de begin van de avond achter de 520 in Asd aan.
* Het laatste kunstje van de 836 was zaterdagavond samen met de 899 als 5182 van Ddr naar Gvc. Vervolgens kwam het stel solo op zondagmorgen in Asd aan.

Laatst bewerkt door keesje op 02-03-2009 08:14
 

02-03-2009 10:14:55
Rolffiej19
Rolffiej19
830+(831 weet ik niet zeker)+832+834+836 Zouden nu allen te Aswpl moeten staan de 836 heb ik nog even mee gereden gister reed nog als de beste hur en wat me opviel hij remde als een gek hehe zonde dat het aan de kant gaat blijft leuk spul om mee te rijden%05%

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 02-03-2009 10:16
 

02-03-2009 21:00:56
broek53
broek53
Voordat er nu verwarring ontstaat: de 832 had ik niet genoemd in mijn eerdere berichten, maar daarvan blijkt de lease ook afgelopen. In de Zaanstraat staan nu de 830, 832, 834 en 836 voor de overdracht van NSR aan NSFS. De 831 rijdt nog en gaat per 5/3 aan de kant.  

02-03-2009 22:19:26
Rolffiej19
Rolffiej19
Klopt dat je de 832 niet genoemd had maar heb em wel met de 836 gecombineerd daarom melde ik het hier ook eventjes dat ie er stond  

03-03-2009 08:53:06
keesje
keesje
De ontwikkelingen voor vanaf 20 april: Het aantal diensten Plan V neemt met 29 af van 145 naar 116 en die voor Plan T van 17 naar 16.  

03-03-2009 16:46:22
Rolffiej19
Rolffiej19
zoow dat is niet mis dat word heel aardig wat keren op en neer naar de dijksgracht hoor ik  

03-03-2009 19:00:12
WesselE
WesselE
Maar wacht is, per 20 april worden er toch nog helemaal geen stellen afgevoerd? Komt er voor juni geen nieuw wijzigingsblad meer?


'Okeh'
 

03-03-2009 19:20:11
train85
train85
In juni hebben we ook weer een nieuw wijzigingsblad.  

03-03-2009 19:24:17
bjornl
bjornl
Quote
WesselE: Maar wacht is, per 20 april worden er toch nog helemaal geen stellen afgevoerd? Komt er voor juni geen nieuw wijzigingsblad meer?

Iets eerder in dit topic:
Quote
broek53: Meer in detail: de 801, 803, 805, 810 en 829 per 20 april, de 804, 819, 820, 827, 833, 835, 837 en 841-870 (minus mogelijk de 844 en 867 bij Cxx en minus de 846 en 852 die al weg zijn) per 14 juni en de 816 en 838-840 per 1 juli.
 

03-03-2009 19:32:46
WesselE
WesselE
Ja OK, maar dat zijn heel wat minder Vtjes als dat er diensten verdwijnen!


'Okeh'
 

03-03-2009 19:43:07
keesje
keesje
Dan zijn er vast geen tekorten meer in Brabant.  

03-03-2009 20:09:49
kleine_man
kleine_man
Quote
WesselE: Ja OK, maar dat zijn heel wat minder Vtjes als dat er diensten verdwijnen!


Er verdwijnen 29 diensten en 33 V'tjes. Kan zijn dat er door herverdelingen/instroom nieuw materieel al iets minder stellen nodig zijn en dan is er nog zo iets als de "strategische reserve". Als het aantal stellen afneemt, neemt deze ook af. Die 4 stellen kunnen daar best uit komen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-03-2009 20:10:46
ruysdael
ruysdael
Per 20 april gaan er toch 5 terzijde? Of zie ik het verkeerd.  

03-03-2009 20:12:06
mren
mren
Quote
keesje: Dan zijn er vast geen tekorten meer in Brabant.

Nee, die zijn vervangen door DD-AR koppelproblemen...
 

03-03-2009 20:53:57
timtrein
timtrein
Ik denk dat de stellen die nu aan de kant gaan nog niet verwerkt zijn, en ze gaan misschien wat anticiperen op de stellen die per juni weg gaan. Stellen die vanaf dan eerst reserve staan bijvoorbeeld.  

04-03-2009 00:00:27
broek53
broek53
Het is niet zo heel moeilijk: we maken hier het ontstaan van het echte flexpark mee. Hoewel: feitelijk is het er nu ook al, maar al het mat '64 dat "over" is boven wat de omloop echt nodig heeft, is nog op de baan. De terzijdestellingen van maandag en overmorgen zijn dan ook getalsmatig al overtallige stellen. In feite duikt nu de afvoer van plan V onder de lijn van de revisietermijnen en ook onder die van de laese-termijnen. Anders gezegd: het aantal diensten vermindert zo snel dat er nu stellen aan de kant kunnen die nog niet aan de revisietermijn toe zijn en die nog een tijd in de laese zitten. Die stellen worden niet aan de kant gezet en heten dan flexpark. Hoeveel er daarvan als extra reserve in actieve dienst blijven en hoeveel er eventueel als warme reserve op de Dijksgracht komen te staan, is nog niet bekend.

Laatst bewerkt door broek53 op 04-03-2009 00:01
 

04-03-2009 08:25:41
Damian
Damian
Quote
mren:
Quote
keesje: Dan zijn er vast geen tekorten meer in Brabant.

Nee, die zijn vervangen door DD-AR koppelproblemen...


Die koppelproblemen met DDAR worden vanzelf minder. Ik denk dat het personeel in Brabant nog een beetje moet wennen
 

05-03-2009 12:29:33
mren
mren
Ik doelde uiteraard niet op het probleem zelf, maar op het ineens overal opduiken van een en de zelfde redenering als bron van alle kwaad.  

06-03-2009 15:46:22
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 831 is nu ook uitgespeeld op de vaderlandse sporen?  

06-03-2009 20:11:04
broek53
broek53
ja, op 4/3 voor het laatst in de dienst en op 5/3 naar de Zaanstraat gegaan.  

06-03-2009 23:22:19
bert
bert
Vanmiddag om 15:00 reed de 529 door station Haarlem van de werkplaats naar het opstelterrein. Het lijkt er dus op dat ie weer gemaakt is.  

09-03-2009 09:22:23
broek53
broek53
Op 7/3 overgebracht: 830 + 832 + 834 Aswpl --> Zl, waarbij van Ut naar Ehv de 508 werd meegenomen en va Ehv naar Zl de 505 (!). Stellen te Zl worden op ZlR weggezet, de 508 in Ehv onttakeld.  

09-03-2009 16:30:20
kevinevers
kevinevers
Even een vraag omtrend de plan v stellen. Ik zag vandaag bij plan v 460 dat de blauwe tussendoor naar de grote afdeling aan de zijde van de cabine afgesloten kan worden. Weet iemand waar dat voor gebruikt is vroeger?

Laatst bewerkt door kevinevers op 09-03-2009 16:30
 

09-03-2009 18:08:00
timtrein
timtrein
Ik zag zondag de 515 in Zwolle staan (naast de werkplaats). Was al deels onttakeld. Zal dat stel ook nog op Zlr terecht komen? (net als pak 'm beet 10-12 jaar geleden!?)  

09-03-2009 21:04:07
dh3201
dh3201
Quote
kevinevers: Even een vraag omtrend de plan v stellen. Ik zag vandaag bij plan v 460 dat de blauwe tussendoor naar de grote afdeling aan de zijde van de cabine afgesloten kan worden. Weet iemand waar dat voor gebruikt is vroeger?

Vroeger niet, maar is dat niet voor de brandweer die dat stel al een paar jaar ter beschikking heeft voor oefeningen?


Shqiperise-lopers?
 

09-03-2009 21:22:21
elizabeth
elizabeth
Quote
kevinevers: Even een vraag omtrend de plan v stellen. Ik zag vandaag bij plan v 460 dat de blauwe tussendoor naar de grote afdeling aan de zijde van de cabine afgesloten kan worden. Weet iemand waar dat voor gebruikt is vroeger?


Dat was omdat er vroeger wel eens wat post (vermoedelijk NS post) in rolcontainers vervoerd.


jaapfan.
 

09-03-2009 21:22:47
kevinevers
kevinevers
Nou twijfel ik zelf of ik de 460 gezien heb of niet, hij was erg smerig van buiten. Maar dat heb ik al bij meerdere stellen gezien uit de 400 serie. Bij de 800/900 serie ben ik het nog niet tegengekomen. Als ik weer een stel tegenkom met afsluitbare deur maak ik er een foto van!

EDIT: Was de 450

Werden die dan daar op het balkon gestald? wel apart dat het dan zo in een Bk bak werd gedaan.

Laatst bewerkt door kevinevers op 09-03-2009 21:31
 

09-03-2009 22:10:54
timtrein
timtrein
Nee, daar dacht ik ook aan, maar voor post of bagage was het niet want de 441-483 waren nou net de stellen die géén bagage-afdeling hadden. Al kan het natuurlijk dat er weleens een binnendeur gewisseld is.....  

09-03-2009 23:33:28
kevinevers
kevinevers
Nee, er is ook een stuk rubber uit het kozijn gesneden en de deur is ook afsluitbaar (want er zit een gat in het kozijn.  

11-03-2009 14:36:49
MarkJB
MarkJB
Stuk rubber uit het kozijn gesneden? Zou het geen vandalisme zijn geweest?  

11-03-2009 16:46:38
spoorhaas
spoorhaas
Nee...

Is trouwens bij de 441 t/m 483 zo
 

11-03-2009 18:01:41
kevinevers
kevinevers
Ik heb een foto!!

http://img26.imageshack.us/my.php?image=img2291.jpg
 

12-03-2009 14:40:38
elizabeth
elizabeth
Dat ziet er uit als een deur die naar de bagage leiden en die afsluitbaar was ivm het postvervoer. Maar ik meen het inderdaat ook al eens gezien te hebben. Volgens mij zit er geen slot op de andere deur. Misschien toch nog iets van een mogelijk om wat op het balkon te stallen zonder dat er mensen bij kunnen? Maar je kan dan ook niet bij de 16 pers. coupé komen. En een zwaaizwenkdeur afstuiten lijkt me wat lastiger dan een schuifdeur.
Ben benieuwt waarom het is.


jaapfan.
 

12-03-2009 15:45:20
jaques
jaques
Ik kan me nog herinneren dat toen de stellen in dienst kwamen er de mogelijkheid moest blijven om te kunnen beschikken over een (provisorische)afsluitbare bagage ruimte.  

12-03-2009 16:53:46
daan-ns
daan-ns
Quote
elizabeth: Dat ziet er uit als een deur die naar de bagage leiden en die afsluitbaar was ivm het postvervoer. Maar ik meen het inderdaat ook al eens gezien te hebben. Volgens mij zit er geen slot op de andere deur. Misschien toch nog iets van een mogelijk om wat op het balkon te stallen zonder dat er mensen bij kunnen? Maar je kan dan ook niet bij de 16 pers. coupé komen. En een zwaaizwenkdeur afstuiten lijkt me wat lastiger dan een schuifdeur.
Ben benieuwt waarom het is.


Je kunt zwaaizwenkdeuren gewoon afsluiten. Dat gaat boven de deuren in het ´kastje´.


Groetjes Daan
 

15-03-2009 18:18:19
hvondelen
hvondelen
In Hlm, op die spoortjes beneden het amplacement ri Had (volgens mij terrein van de WIJS), staat een voor mij onbekende Plan-V. Vanochtend viel het me op dat ze een deel van de neus (olijf-Mat'64-)groen hadden geschilderd, en toen ik er vanmiddag langskwam waren ze bezig met schilderen. Bijna de helft van de eerste bak was al klaar Mooi om te zien dat er misschien dus nog een groene Plan-V op het spoor komt (als de 419 ooit nog terugkeert).


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

15-03-2009 18:22:13
broek53
broek53
De vraag is waarom je een sloopstel groen zou schilderen, eigenlijk.  


15-03-2009 18:28:18
hvondelen
hvondelen
Om welk stel gaat het?


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

15-03-2009 18:30:41
broek53
broek53
ABk 852 + Bk 916, afkomstig uit het EKP van Haarlem Goederen - als ik goed ben ingelicht althans.  

15-03-2009 18:54:46
ruysdael
ruysdael
Bakken die nooit groen zijn geweest, dus...  

15-03-2009 19:44:41
SchuurB
SchuurB
...is het weer eens niet goed?  

15-03-2009 20:07:34
timtrein
timtrein
Begreep dat die als oefenstel voor de brandweer zijn (en blijven), en kennelijk wel een verfje konden gebruiken (laat me raden: alternatieve kleurstelling?)  

15-03-2009 22:03:10
ed
ed
Misschien de vervanger van de 419.
Trouwens de 808 staat in arnhemberg bij de plan w rijtuigen gestaalt
 

15-03-2009 22:09:02
Rolffiej19
Rolffiej19
staat er niet toevallig een ander Vtje nog terzijde daaro%06%(te Hlm dan he)

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 15-03-2009 22:09
 

15-03-2009 22:25:55
timtrein
timtrein
Nee, niet als vervanger van de 419, zie mijn vorige post

Laatst bewerkt door timtrein op 15-03-2009 22:26
 

15-03-2009 22:54:05
hvondelen
hvondelen
Quote
Rolffiej19: staat er niet toevallig een ander Vtje nog terzijde daaro%06%(te Hlm dan he)

Er staat een Plan-T, de 509 Verder niet.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

16-03-2009 00:57:50
thom
thom
Quote
ed: Misschien de vervanger van de 419.
Bij bakken die door de brandweer gebruikt izjn kun je dat beter uit je hoofd zetten denk ik....
Quote
maccerr: Bakken die nooit groen zijn geweest, dus...
Ja en dus... ?

De enige dus die er is,is dat alle resterende plan V bakken geel afgeleverd zijn en dus een historisch groene plan V onmogelijk is, dus...

Laatst bewerkt door admin op 16-03-2009 09:25, reden: Quote ingekort
 

18-03-2009 01:16:21
spoormans
spoormans
Zijn er nog IC-treinen welke door Plan V (of T) worden gereden en oop welke dagen? Het lijkt me leuk om dat nog één keer mee te maken. Vooral de vrijdagrit 12557 Utrecht-Leeuwarden met Plan T (ergens in de zomer van 2004) was erg gaaf. Helaas had ik toen m'n fototoestel niet bij me.


Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?!
 

18-03-2009 06:58:49
treinfan
treinfan
ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in drgl2008 werden treinen 3585 en 3584 met mat '64 gereden

Laatst bewerkt door treinfan op 19-03-2009 18:28, reden: typfoutje hersteld
 

18-03-2009 08:44:14
bjornl
bjornl
De 3585 is dit jaar nog niet gespot, de 3584 (die je neem ik aan bedoelt?) is twee keer gespot met VIRM.  

18-03-2009 08:48:33
geertw
geertw
De 4900 wordt gereden met Mat '64, maar de IC-status ervan wordt hier altijd betwist


http://www.ovinnederland.nl/
 

18-03-2009 11:34:09
keesje
keesje
Op ma-do+zo rijden 2x Plan V trein 3688 Rsd-Ht, dus kan je je lol even op tussen Bd en Tb bijvoorbeeld. Vanaf het wbl april is het zelfs een losse Plan V, ook dan ma-do en op zondag.

In de 3500 kan ik geen planmatig Mat '64 vinden.

Laatst bewerkt door keesje op 18-03-2009 11:41
 

18-03-2009 16:36:31
spoorhaas
spoorhaas
Is een sneltrein ook goed? dan kan je eens gaan gokken/kijken voor de 3400...  

19-03-2009 09:13:20
hvondelen
hvondelen
Dan zou ik eventjes naar de omlopen 3400 kijken, waar een apart topic voor is
Want er rijdt zeker nog wel Mat'64 in de 3400.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

25-03-2009 17:48:09
Krezieee
Krezieee
Er staat ook nog een gecombineerd stel Plan V ABk van 852 en de BPk van 916. Deze staat ergens ver weg gestopt. Het stel is inmiddels groen geverfd.  

28-03-2009 19:48:01
MaartenH
MaartenH
Vorige week zondag (de 22e) stonden er nog wat wadlopers verstopt tussen de ICK & Mat ´64 stelletjes.
Je kan ze alleen zien als je via de voorkant komt aanrijden, richting Asd. Vanaf de zijkant zijn ze totaal niet te zien.
 

28-03-2009 19:51:55
timtrein
timtrein
We hebben het dan over de Dijksgracht, neem ik aan. Die Wadlopers staan daar al een jaar, geloof ik.  

28-03-2009 23:31:17
aarclay
aarclay
Quote
broek53: Op 7/3 overgebracht: 830 + 832 + 834 Aswpl --> Zl, waarbij van Ut naar Ehv de 508 werd meegenomen en va Ehv naar Zl de 505 (!). Stellen te Zl worden op ZlR weggezet, de 508 in Ehv onttakeld.

Onttakeld, je bedoelt ook weggetakeld?
Ik Ehv zag ik vandaag de 508 daar staan waar twee bakken van weggehaald waren? Waar is de rest gebleven?


Choo choo.....
 

28-03-2009 23:36:15
broek53
broek53
Met onttakeld bedoel ik onttakeld, een term voor het plukken van bruikbare onderdelen. De 508 is in Ehv in tweeën gedeeld, zoals dat eerder met de 505 ook gebeurd is. Ik denk dat dat is omdat twee bakken wel in de loods passen en vier niet.  

28-03-2009 23:46:20
aarclay
aarclay
Dat snap ik, ik doelde beide
Enig idee welke loods?

Laatst bewerkt door aarclay op 28-03-2009 23:46


Choo choo.....
 

28-03-2009 23:47:26
nielske90
nielske90
Vaak zetten ze in Ehv het andere deel ook gewoon achter de werkplaats zodat je het niet ziet. Dat ding staat eigenlijk nooit binnen. Overigens staan de twee delen wel eens in elkaar.  

30-03-2009 19:38:50
timtrein
timtrein
Amper koud aan de kant of er worden al "geleende" spullen verpatst...
http://link.marktplaats.nl/240696964
 

30-03-2009 20:27:27
kevinevers
kevinevers
Er staat wel meer op marktplaats hoor...Maar soms vraag je je echt af hoe men er aan komt  

30-03-2009 21:47:50
thom
thom
En dan nog 40 euro er voor neer willen leggen, allejee...  

30-03-2009 22:01:25
spiketrain
Moderator
spiketrain
Tja, zolang men er (grof) voor wil betalen, zal die handel ook wel blijven.


Groet, Spiketrain
 

30-03-2009 22:21:35
keesje
keesje
Jeetje, wat moet je met die troep?  

30-03-2009 22:42:44
fastguy84
fastguy84
Er zit op Marktplaats een knop "In strijd met de regels". Ik wil niemand oproepen op die knop te drukken en dan 'heling' in te vullen. Maar ik zou het niet erg vinden als iemand dat doet...  

30-03-2009 23:12:16
aarclay
aarclay
Don't worry. Hij is inmiddels weg.
Zo kwam ik in de tijd dat SM'90 terzijde stond een diagnose-monitor tegen.

Waarom last NedTrain die deuren niet dicht?

Laatst bewerkt door aarclay op 30-03-2009 23:14


Choo choo.....
 

30-03-2009 23:27:23
noof
noof
Quote
keesje: Jeetje, wat moet je met die troep?


Voor de die-hards..

Waar staat de 834 eigenlijk?
 

30-03-2009 23:29:15
plant
plant
Zwolle


Youri
 

03-04-2009 16:44:14
broek53
broek53
Vandaag (3/4) zijn de 473 + 503 overgebracht van de Dijksgracht naar Eindhoven ter onttakeling (= afnemen bruikbare onderdelen). Twee tweetjes (onbekend) hielpen daarbij, en deze hebben op de terugweg de onttakelde 508 van Ehv naar Dgr gesleept.  

03-04-2009 16:47:17
seinhuis
seinhuis
Quote
aarclay: Waarom last NedTrain die deuren niet dicht?
Omdat hun dan ook niet meer inkomen, mocht het nodig zijn

En op slot zetten heeft weinig zin, met de juiste sleutel kom je zo naar binnen.
 

03-04-2009 20:14:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53: Vandaag (3/4) zijn de 473 + 503 overgebracht van de Dijksgracht naar Eindhoven ter onttakeling (= afnemen bruikbare onderdelen). Twee tweetjes (onbekend) hielpen daarbij, en deze hebben op de terugweg de onttakelde 508 van Ehv naar Dgr gesleept.
Dit waren de 825 en de 809, welke ook op de Dgr stonden. Om tijd te besparen met rangeren in Ehv zijn de stellen via de Oude Lijn naar Ehv gegaan en via Ut terug. Aldus Rob Klok op OVL eerder vandaag.
 

10-04-2009 00:51:08
dh3201
dh3201
In een ander topic werd gesteld dat er te weinig SLT komt om Mat'64 te vervangen.
Maar let er ook even op dat Mat'64 niet alleen door SLT vervangen wordt, maar in principe ook (al dan niet indirect) door EGTW, Protos, RandstadRail en SGMm-II (welke anders afgevoerd zouden zijn).


Shqiperise-lopers?
 

10-04-2009 08:31:25
HJ.
HJ.
Wat gebeurd dan met de 6800 hier in MT?  

10-04-2009 08:48:41
train85
train85
Blijft voorlopig gewoon Mat'64.  

10-04-2009 09:41:26
broek53
broek53
De 510, 511 en 513 zijn de laatste tijd terecht in de LTI opgenomen: ze worden na 20 april werkelijk buiten dienst gesteld voor sloop.  

10-04-2009 10:41:04
spoorhaas
spoorhaas
Zoooo... nu al bekend dat het sloop word??

Geld dit ook al voor eerder terzijde gesteld materieel, of blijft het alleen voor deze 3 stellen op het moment??
 

10-04-2009 10:56:32
broek53
broek53
Het geldt voor alle stellen plan T - die worden niet voor niets achtereenvolgens onttakeld in Eindhoven - en voor plan V zover het eigendom is van NSR. Dat zijn op het moment alleen de drie 400-en die op de Dijksgracht stonden en waarvan de 473 recent ook naar Ehv is gegaan. De 800-en zijn van NSFS, maar zover bekend wordt hiervan ook de sloop voorbereid. Dit dan weer met uitzondering van de stellen die aan de kant gaan voordat hun uiterste technische houdbaarheidsdatum is verstreken: die vormen het flexpark, de stratregische reserve of hoe je het ook wilt noemen. Dat gaat vanaf 20 april en vooral vanaf juni (terzijdestelling van alle plan V's t/m de 870) steeds sterker spelen.

Laatst bewerkt door broek53 op 10-04-2009 15:24
 

11-04-2009 12:04:12
ruysdael
ruysdael
Is er misschien ook al wat bekend qua revisietermijnen voor de stellen hoger dan 513? . Ik heb het topic even doorgespit en ik kan enkel de revisietermijn van de 529 vinden, dat is 25-08-2009, aldus gebruiker 2296. Mocht dat het geval zijn, zou dat wel eens kunnen betekenen dat het nu hard zal gaan .  

11-04-2009 12:41:55
nickn5
nickn5
Was straks een heel goed website 'nltrein.net' met alle Plan V revisiedatum, gebouwd datum, gesloopt, en meer, maar de website is niet meer, en ik kan niet de informatie vinden. Misschien Plan T was daar ook, ik ben niet seker.

Ik heb een kleine database (bijna klaar voor mijn website) alleen met terzijde en gesloopt datum (zo geen hulp voor maccerr sorry) maar ik heb een paar 'gaps' ik moet invullen met hulp van Somda gebruikers, hoop ik :

459 - Ik heb geen terzijde of gesloopt datum
468 - Ik heb geen terzijde of gesloopt datum
481 - Ik heb geen terzijde of gesloopt datum
523 - Gesloopt rond 2005, wanneer terzijde?
846 - Gesloopt 2002, wanneer terzijde?
852 - ABk terzijde Hlm, BPk?
878 - Terzijde 5 augustus 1975, wanneer gesloopt?
938 - Terzijde 29 juli 1988, wanneer gesloopt?
959 - Terzijde 27 december 1982, wanneer gesloopt?

Ik heb helemaal geen gebouwd datum voor Plan T of V...

Bedankt

N.

Laatst bewerkt door nickn5 op 11-04-2009 20:33
 

11-04-2009 12:53:49
spoorhaas
spoorhaas
472 + 871 terzijde 24 juni 2006 naar aanleiding van frontale botsing Mt..

472 staat nu te Wijster voor brandweer oefeningen, 871 onbekend..

460 + 461 2006 dacht ik terzijde gegaan, 460 staat in Dordrecht bij de brandweer, 461 onbekend, heeft als oefenobject te Co gestaan

826 is 21-06-2006 terzijde gesteld na frontale botsing met Goederentrein te Ah.. is ongeveer 1 week tot 2 weken na botsing gesloopt... per dieplader afgevoerd

Laatst bewerkt door spoorhaas op 11-04-2009 12:55
 

11-04-2009 15:07:36
broek53
broek53
Quote
maccerr: Is er misschien ook al wat bekend qua revisietermijnen voor de stellen hoger dan 513? . Ik heb het topic even doorgespit en ik kan enkel de revisietermijn van de 529 vinden, dat is 25-08-2009, aldus gebruiker 2296. Mocht dat het geval zijn, zou dat wel eens kunnen betekenen dat het nu hard zal gaan .
Nou nee, de 529 liep destijds bij zijn revisie nogal buiten volgorde - vervroegd gereviseerd vanwege brandschade. De 510, 511 en 513 worden nu tegelijk afgevoerd omdat daarbij in het voortraject e.e.a is misgegaan aan opknapbeurten en zo. De eerstvolgende nominatie is nu voor de 517 op 4 juli, dan de 529 op 30 augustus, 521 op 26 september, 524 op 20 november en de 512 op 20 december. De afvoer van plan T op revisietermijn plus extra controlebeurten kan zomaar nog doorlopen tot maart 2012 - dan is de 530 zover. Het kan natuurlijk zijn dat op een zeker moment de controlebeurten stoppen (en plan T's "versneld" worden afgevoerd), maar dat is nog niet aan de orde, zover ik weet.

Laatst bewerkt door broek53 op 11-04-2009 15:09
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl