Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
29-01-2009 21:52:22
broek53
broek53
Om de spjkers op het lage water van het Brediusbad dan ook maar even te zoeken: van een stilstaand stel kun je de motor niet horen, wel de motorgenerator die staat te brommen en uiteraard de compressor.
Maar goed.
De 507 wordt hopelijk/waarschijnlijk nog wel even aan de praat gehouden, want het kan een aardige "loopjongen" zijn om andere stellen over te brengen. De stlstandcrisis veroorzaakt dat er binnenkort genoeg materieel aan de kant staat om nog twee Dijksgrachten te vullen, dus er wordt naarstig gezocht naar meer/andere ruimte om stellen neer te zetten. De blikken richten zich wat dat betreft op het moment vanuit de Zaanstraat gezien naar het noord-oosten
 

29-01-2009 21:56:48
ATBvv
ATBvv
"Ik hoorde de motor duidelijk"

Techneut die je bent, de tractiemotor horen terwijl het stel stilstond. Stond de trafo dan nog een beetje open !!
Het is geen modeltrein
 

29-01-2009 22:06:41
ruysdael
ruysdael
Hhaha, ik ben echt a-technisch, maar ik hoorde gebrom uit het stel komen, laat ik het daar op houden .
Quote
broek53: De blikken richten zich wat dat betreft op het moment vanuit de Zaanstraat gezien naar het noord-oosten
Gokje: Zlr?

Laatst bewerkt door ruysdael op 29-01-2009 22:08
 

29-01-2009 22:15:21
broek53
broek53
Not if I can help it. Neen, noordelijker  


29-01-2009 22:28:14
kleine_man
kleine_man
Bij Den Helder de zee in??

%08%

Sorry, kon het niet laten.
 

29-01-2009 22:37:23
peterselie
peterselie
Ik kan alleen On nog bedenken en daar kan nog wel wat staan ja naast de goederentreinen en het mat voor de werkplaats dat er dagelijks staat.  

29-01-2009 22:45:39
waalkade
waalkade
Dan speculeer ik maar meteen op Denemarken.  

29-01-2009 22:56:33
stel172
stel172
Triest deze discussie van de laatste dagen mede dankzij de brand van de 960 op opvallende dingen van gisteren, waar gelukkig ook alweer veel van verwijderd is.
IRM heeft ook ernstige problemen, waarom moet het oudste materieel nu weer de zondebok zijn%04%. Bovendien was het nu een afgebeulde Emmer-plan V die in brand vloog, notabene eentje die wel vaker kortsluiting had (zelf meegemaakt met dit stel, omdat het een afgebeulde Emmer plan V is;) Moeten de normale plan V's daar onder lijden?
De 960 was een van de slechste Emmer stellen die er was. Ik zal hem niet missen%05% Ik heb wel eens een krant tussen de ramen gestopt bij dit stel omdat het inregende%05% Bovendien had het opgevoerd zijn, zijn tol al geeist bij dit stel. Ik kan me herinneren dat we bij vertrek uit Hdb al voor de eerste overweg stil stonden met kortsluiting. De laatste tijd leek het wat beter te gaan met hem.
Een normale plan V blijft een genot en een betrouwbare materieelsoort%05%

Laatst bewerkt door stel172 op 29-01-2009 23:36
 

29-01-2009 23:04:19
woepje
woepje
Oh? IRM heeft ernstige problemen? Ik heb iets gemist zeker? Overdrijven is ook een vak maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de mat'64 liefhebber niet leuk is dat al het mat'64 de komende tijd afgevoerd wordt en dat deze ondertussen wordt vervangen door nieuwe VIRM's. Maar men zegt weleens: aan alles komt een einde, dus ook aan de mat'64. Je kunt er niet eeuwig mee blijven rondrijden en anno 2009 wordt het ook wel tijd dat er wat veranderd. Ikzelf heb persoonlijk geen problemen met deze veranderingen, maar nogmaals, ik kan me gerust wel voorstellen dat de liefhebbers van mat'64 er niet blij van worden. Ik zou er de komende jaren nog maar van genieten als ik jou was.  

29-01-2009 23:05:50
broek53
broek53
Ik zal geen raadsels meer opgeven, want Somda begint steeds meer op OVL te lijken in zuurgraad en dat wil ik niet uitlokken, laat staan op mijn geweten hebben %03% Ik doelde op Onnen, waarover met NedTrain gedeald wordt over een aantal sporen waarvan de capaciteit aan NedTrain is toegedeeld. Niets is nog zeker, zeg ik er maar voor de zekerheid bij.  

29-01-2009 23:17:47
stel172
stel172
Ik bedoel er alleen mee dat de negatieve aandacht over plan V een hetze aan het worden is. Met een normale plan V is niets mis. Laatst was ik om 2.30 uur thuis omdat IRM de bovenleiding kapot getrokken had... Ik ben niet specifiek een plan V fan, en ik vind beide series interressant . Betrek me aub niet bij wat beter of slechter is. Als het maar trein is en als ik 's avonds maar veilig thuis kom. Ik neem het op dit moment vooral op voor Broek 53. Ik wil er zeker geen OVL van maken. Alle series hebben hun charme%02%
Dus in het algemeen: stop de hetze en geniet van je hobby en stop de aanvalen op Broek53; hij heeft de keiharde informatie notabene! Je kunt er met kritiek toch niets aan veranderen. Plan V is erg mooi spul en dat is IRM ook.

Laatst bewerkt door stel172 op 29-01-2009 23:43
 

30-01-2009 01:53:41
raoul1
raoul1
Vanavond (29-1) om 21:00u zag ik de 818 en 824 bij de Zaanstraat staan.  

30-01-2009 09:38:45
edje
edje
Quote
stel172: Plan V is erg mooi spul en dat is IRM ook.


Maar een plan V is weer leuker om te rijden vind ik persoonlijk.
een V-IRM is maar een electronicading, waar als de electronica het doet, het alles voor je doet.
Een Mat64 is nog ouderwets, handelzwaaien en meters kijken.
En remmen met de fijnste remkraan die je maar kan hebben.
 

30-01-2009 11:03:08
mark
mark
Mark: Heren, heren graag de discussie over betrouwbaarheid van mat'64 t.o.v. IRM staken en on-topic graag.  

30-01-2009 23:34:34
stel172
stel172
Back to basic (graag zelfs): Nog nergens gezien: hoe ernstig is de 960 er aan toe en is het zo ernstig dat de 950 terug zal komen op de Emmerlijn? Vanavond reed hij op Tiel - Utrecht en toen ik er in zat kon ik de gedachte niet loslaten dat hij binnenkort weer terug is? De 952 lijkt niets aan het hachelijke avontuur met de 960 te heben overgehouden; het stel kwam vanavond op een gereviseerd motordraaistel onder de Bk terug in Zwolle.  

31-01-2009 07:16:32
WesselE
WesselE
De 960 zal worden hersteld


'Okeh'
 

31-01-2009 19:43:40
2296
2296
Quote
stel172: Back to basic (graag zelfs): De 952 lijkt niets aan het hachelijke avontuur met de 960 te heben overgehouden; het stel kwam vanavond op een gereviseerd motordraaistel onder de Bk terug in Zwolle.

Stel heeft donderdag onderhoud gehad en vrijdag een ander draaistel gekregen. En dus vrijdagavond weer terug naar Zwolle gegaan.
 

31-01-2009 20:51:56
timtrein
timtrein
De schade aan de 960 stelt niet zoveel voor, begreep ik, anders dan schade aan de HS (snelschakelaar, wat was t ookalweer) kast  

01-02-2009 11:27:50
trdl85
trdl85
Op Leiden staan 2 stellen plan T die uiteindelijk een keer afgevoerd moeten worden (volgens NSR naar de sloop). Stelnummers heb ik helaas niet.  

01-02-2009 12:02:51
elizabeth
elizabeth
Staan die soms in het verlengde van spoor 3? Zag daar vrijdag op de heen en terugweg een plan T staan. Wel mel licht aan en frontseinen op.

Laatst bewerkt door admin op 01-02-2009 12:20, reden: Verboden onderwerp verwijderd


jaapfan.
 

01-02-2009 12:28:01
timtrein
timtrein
Staat die niet gewoon over in het weekend? De 508 moet er pas over twee weken uit namelijk. Of het zou al de beroemde 507 moeten zijn?  

01-02-2009 12:29:10
ruysdael
ruysdael
Gisteren stond die nog (steeds) op de Zaanstraat  

01-02-2009 12:33:11
superboer
superboer
De 510 stond vrijdagmiddag om 16:45 aan de zuidzijde van Leiden.  

01-02-2009 14:27:46
elizabeth
elizabeth
Dan vermoet ik dat die het was.


jaapfan.
 

01-02-2009 15:01:58
keesje
keesje
Quote
superboer: De 510 stond vrijdagmiddag om 16:45 aan de zuidzijde van Leiden.


Afgelopen vrijdag reden - althans in de ochtendspits - de 508, 510, 511, 512 én 513 allemaal niet. Drie hiervan stonden te Ledn overigens.
 

01-02-2009 16:09:03
mikos
mikos
De 511 staat sinds vandaag (zag hem er vanmiddag voor het eerst pas staan), naast de 527 () in Zl geparkeerd.  

01-02-2009 16:11:13
lucky
lucky
De 515 stond toch altijd in zl?  

01-02-2009 16:13:23
mikos
mikos
Ik vind t best, ik hou die nummers niet meer bij  

01-02-2009 16:32:15
broek53
broek53
Vandaag is de 829 door de Zaanstraat weer in dienst gesteld en heeft men de 831 in behandeling genomen. De 828 is gisteren gesneuveld in Tiel en vandaag naar Ut gebracht; waarschijnlijk morgen naar de Zaanstraat en daar terzijde.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-02-2009 17:39:01
broek53
broek53
510, 511 en 513 zijn aan de kant gezet omdat er iets administratief fout is gegaan ten aanzien van hun extra/uitgebreide remcontrolebeurten (die al het mat '64 krijgt om ze na afloop van de revisietermijn (7 3/4 jaar) nog anderhalf jaar in dienst te houden).  

01-02-2009 18:19:04
ov_wijzer
ov_wijzer
Maar komen de 510, 511 en 513 nog terug, of is het echt einde oefening?  

01-02-2009 18:59:47
broek53
broek53
Dat weet ik niet. Mijn inschatting is dat ze na een een of andere beurt (remcontrolebeurt of veiligheidsbeurt) nog wel terug zullen komen. Met name de 513 heeft nog een flinke tijd te gaan als je naar de revisietermijnen kijkt, maar ook de 510 kan theoretisch nog tot eind april mee.  

01-02-2009 21:45:10
admin
Moderator
admin
admin: verboden onderwerp verwijderd


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

01-02-2009 21:48:55
timtrein
timtrein
Als het iets administratiefs betreft, en de termijnen zijn nog lang genoeg (lijkt me wel) dan zal dat vast wel goed komen. Hoe zit het trouwens ookalweer met de 509? Die is dan de volgende, na binnenkort (?) de 508.  

01-02-2009 22:11:07
broek53
broek53
De 509 staat al sinds september buiten dienst met een elektrisch defect en is in Haarlem terzijde gesteld.  

01-02-2009 22:55:54
keesje
keesje
En staat daar, om precies te zijn, sinds 11 september.  

01-02-2009 23:20:44
timtrein
timtrein
Oeps Volgende keer zal ik het dan maar weer gewoon braaf zelf opzoeken voor ik domme vragen ga stellen  

01-02-2009 23:26:00
trdl85
trdl85
Quote
keesje:
Quote
superboer: De 510 stond vrijdagmiddag om 16:45 aan de zuidzijde van Leiden.

Afgelopen vrijdag reden - althans in de ochtendspits - de 508, 510, 511, 512 én 513 allemaal niet. Drie hiervan stonden te Ledn overigens.

Klopt helemaal, op kopspoor 515 te Ledn (het verlengde van spoor 2/3) staat 1 stel, op spoor 512 (kopspoor aan de Asd/Hlm zijde) stonden zaterdag 2 stellen, waarvan er 1 in de loop van de avond naar Zwolle is vertrokken, het andere stel staat nog steeds te Ledn.

Laatst bewerkt door trdl85 op 01-02-2009 23:26
 

02-02-2009 07:34:38
keesje
keesje
De 508 is weer in dienst gekomen vandaag. De 510, 511 en 513 staan nog altijd te Ledn.  

02-02-2009 09:24:55
broek53
broek53
Voor de zekerheid: met de 508 is dan ook niets mis. De 511 staat inmiddels in Zwolle ipv Ledn, blijkens dit topic.  

02-02-2009 10:01:06
keesje
keesje
Foutje mijnerzijds: het stel kwam vrijdag aan het begin van de middag te Zl aan.  

02-02-2009 11:33:57
broek53
broek53
Zeer welingelichte kringen melden dat de 510, 511 en 513 toch definitief buiten dienst zijn gesteld.  

02-02-2009 12:20:43
ruysdael
ruysdael
Toch in één keer weer een hele sloot terzijdestellingen bij de T's. Is het aantal T-diensten in de dienstregeling hier op ingespeeld? Aangezien de DDAR's uit de 2200 V's vervangen in de (1)6000, vraag ik me af hoe en waar ze deze T's vervangen .  

02-02-2009 12:26:35
broek53
broek53
Neen, we spreken hier over een vrij letterlijke crash-actie en dat zit niet in de materieelomloop verwerkt. Opvang op het moment (niet letterlijk, maar getalsmatig) is de 508 die nog even boven de geplande formatie doorloopt, en verder gerommel in de marge van de technische en andere reserves, vooral de reserves die ingaande vandaag gecreëerd zijn voor het opvangen van eventuele tegenvallers bij SLT en VIRM (een DDAR en vijf plan V's). VIRM valt juist erg mee en voor SLT hoeven alleen nog maar de twee bekende proefbedrijfdiensten vervangen te worden.  

02-02-2009 12:38:17
keesje
keesje
Plan T bevat vanaf 02-02 17 diensten. En na het buitendienst stellen van de 510, 511 en 513 zijn nog over: 508, 512, 514, 516-522, 524, 526-531. En dat zijn dus 17 stellen.

Laatst bewerkt door keesje op 02-02-2009 12:38
 

02-02-2009 12:42:00
keesje
keesje
Misschien niet om door te vertellen indien de 828 ingaande 01-02 buiten dienst ging: het heeft gisteren (01-02 dus) nog 2 slagen Ut-Tl gemaakt... Vannacht om 2.30 uur is het vanuit Ut naar Wgm gekomen.  

02-02-2009 12:42:14
ruysdael
ruysdael
Gezien er dagelijks 1 of meerdere T's op de Zaanstraat vertoefen voor OND zullen de 17 T's niet toereikend zijn voor het aantal diensten. Gelukkig dat er reserve mat. aanwezig is, en er dus kennelijk wel rekening mee gehouden is .  

02-02-2009 12:45:05
keesje
keesje
Er zijn twee diensten die je bij wijze van spreken in één dienst zou kunnen laten vloeien: Het viertje dat 6316 heeft gereden gaat in onderhoud en het stel dat er in de middag uitkomt gaat 6367 rijden. Dat geldt overigens ook voor het tweetje dat in beide treinen meerijdt.  

02-02-2009 19:37:03
timtrein
timtrein
Wel een interessant ge-jojo met mat'64, en op zich niet zo erg dat er eindelijk eens wat meer T'tjes aan de kant gaan. Die reserves bij Plan V zijn dan welkom. En natuurlijk kan men besluiten daarvan wat stellen langer in dienst te houden.  

02-02-2009 22:22:26
daniel81
daniel81
Maar hoe rijmt dit zich dan met de plotselinge buitendienststelling van ICK? Broek53 sprak eerder in dit topic over 2 regelkranen bij afvoer, ICK en mat'64. Maar nu gaat er op beide fronten plotseling veel buiten dienst. Kunnen we de eerstkomende weken veel gezellige treinen verwachten?  

02-02-2009 23:46:32
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
*liep niet lekker*

Laatst bewerkt door SleutelMan op 02-02-2009 23:47
 

02-02-2009 23:50:49
broek53
broek53
Er wordt scherp aan de wind gezeild met het terzijde stellen van het ICK, maar dat kan ongeveer omdat de aflevering van VIRM-4 nu weer sneller verlopen is dan men vreesde toen het wijzigingsblad 2/2 gemaakt werd. Er is dus meer VIRM dan in de oorspronkelijke omloop staat. De plotselinge terzijdestelling van drie plan T's is geheel onverwacht en dat zal wel wat creativiteit vergen om dat gat te dempen - iets in de geest zoals hiervoor is aangegeven dus.  

03-02-2009 10:57:40
keesje
keesje
Toeval of niet: de 512 en 514 staan momenteel op de Zaanstraat, maar dat zou natuurlijk gewoon voor onderhoud kunnen zijn.
De 510 en 513 staan nog altijd aan de noordzijde van Ledn aan de kant.
 

03-02-2009 19:26:59
elizabeth
elizabeth
Zondag avond was van stel 511 in Ledn het licht gedooft. Dus je moet in het donker goed kijken wil je het stel zien staan. Vrijdag leek het een trein die even over stond met al het licht aan een 3 pitjes op. Ook de andere twee waren donker. Vraag me af hoelang de 510 en de 513 daar blijven. Spoor word zo ver ik weet niet planmatig gebruikt. Toch vind ik het een rare plaats.


jaapfan.
 


03-02-2009 20:23:55
geertw
geertw
Quote
keesje: De 510 en 513 staan nog altijd aan de noordzijde van Ledn aan de kant.

Het is natuurlijk mogelijk dat de stelletjes zijn versleept, maar rond half 3 vanmiddag zag ik in ieder geval de 510 aan de zuidkant van Leiden staan


http://www.ovinnederland.nl/
 

03-02-2009 20:49:01
salieri
salieri
Het is niet zo dat een trein niet meteen meer mag rijden, maar er mogen alleen geen passagiers meer mee worden vervoerd.
Het treinstel mag wel gewoon worden gerangeerd als hij in de weg staat. Tenminste, als ik goed op de hoogte ben van de regels natuurlijk
 

03-02-2009 22:46:32
broek53
broek53
Tsja, je ziet ook stellen die al maanden terzijde staan, nog op volle kracht (en eigen kracht) van Mt naar Asd rijden, dus een beete verplaatsen kan geen kwaad.
Vanavond heeft de 831 zijn herintrede gevierd in de dienst op de Oude Lijn. De 829 is ook opgeleverd, maar staat nog bij de Zaanstraat. In de Zaanstraat is gisterenmorgen de defecte en terzijde gestelde 828 aangekomen.
 

04-02-2009 02:35:03
rolandrail
rolandrail
Quote
geertw:
Quote
keesje: De 510 en 513 staan nog altijd aan de noordzijde van Ledn aan de kant.

Het is natuurlijk mogelijk dat de stelletjes zijn versleept, maar rond half 3 vanmiddag zag ik in ieder geval de 510 aan de zuidkant van Leiden staan
Vanavond om 23u45, beide stellen aan de noordzijde (sp 513 ff uit m'n hoofd), stellen lagen plat. Op sp 516, lange kopspoor a/d zuidzijde stond een solo V geparkeerd.

Laatst bewerkt door admin op 04-02-2009 10:55, reden: Verboden onderwerp verwijderd
 

04-02-2009 09:09:08
broek53
broek53
Quote
keesje: Toeval of niet: de 512 en 514 staan momenteel op de Zaanstraat, maar dat zou natuurlijk gewoon voor onderhoud kunnen zijn.
Wel toeval, ja. De 512 is inmiddels weer op de baan.
 

04-02-2009 09:22:02
keesje
keesje
Inmiddels ook geconstateerd. Het is vanmorgen leeg naar Lls gekomen om de 4900 in te gaan (overigens in een dienst van 2 Plan V's).

De 831 is inderdaad gisteren weer levend en wel begonnen in 6367 van Asd naar Gvc. Vandaag rijdt het volgens plan alleen 6327a en 6316v en gaat dan, jawel, leeg naar Aswplz!
 

05-02-2009 08:58:31
bert
bert
Ik denk dat de 510 nu in Hlm staat en de 513 te Aswpl - sinds 4/2 een uur of 13:00?
groet
bert
 

05-02-2009 09:08:20
mark
mark
510: Hlm
511: Zl
513: Aswplz
 

05-02-2009 09:08:50
broek53
broek53
Ja, dat klopt (gemeld in de Opvallende Dingen). De kans bestaat dat de drie plan T's alsnog weer in dienst komen (met de nodige veiligheids/controle/weetikveelbeurten uiteraard), op zijn minst een paar maanden. Daartoe moeten ze uiteraard geínspecteerd worden. De 513 is nu aan de beurt, de 510 begin volgende week en de 511 eind volgende week. Wordt ongewtijfeld vervolgd.  

05-02-2009 09:11:49
mark
mark
Even voor de eigen administratie waar alles staat:
502: Zlr
503: Dgr
504: Dgr(?)
505: Ehv
506: Zlr
509: Hlm
510: Hlm
511: Zl
513: Aswplz
515: Zl

Correct me if i'm wrong...

Laatst bewerkt door mark op 05-02-2009 09:29, reden: 515 toegevoegd, dankje Sappie ;)
 

05-02-2009 09:21:10
salieri
salieri
515 staat naast de werkplaats te Zl  

05-02-2009 09:32:00
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
niet dat het veel uitmaakt waar hij precies te Zl staat, hij is volledig gestript...  

05-02-2009 09:45:34
broek53
broek53
De 507 staat bij Aswpl. En 504 inderdaad op de Dgr.  

05-02-2009 19:23:19
ruysdael
ruysdael
Best veel Mat'64 zag ik vanmiddag (rond 17.20) staan op de Zaanstraat. Zeker een stuk of 2/3 Plan T's en een sloot V's.  

06-02-2009 05:02:33
2296
2296
Quote
mark:513: Aswplz

Quote
broek53: De 513 is nu aan de beurt. Wordt ongewtijfeld vervolgd.

De 513 heeft een onderhoudsbeurt gehad en zal eerdaags weer op de baan te zien zijn. Ook is het stel weer opgepoetst naar de gele kleur.
 

07-02-2009 21:29:20
kevinevers
kevinevers
Weet iemand toevallig of de stellen in zlr nog staan zoals op 23-11 of dat er daar nog wat bij is gekomen?  

08-02-2009 18:36:24
rudolfph
rudolfph
Daar is sindsdien weinig veranderd .  

08-02-2009 18:53:08
broek53
broek53
De 513 zit vandaag in de 5700 en de 510 staat inmiddels in de Zaanstraat. De soep van de terzijdestelling van deze stellen (en de 511) wordt dus niet zo heet gegeten als hij vorige week werd opgediend, sterker nog: de soep is minder dan lauw.  

08-02-2009 20:06:45
kevinevers
kevinevers
Quote
rudolfph: Daar is sindsdien weinig veranderd .


Alleen dat er iedere keer weer meer onderdelen spontaan verdwijnen..

Zo kwam ik op mijn heenweg vandaag naar zlr een koersrol van een plan t tegen in 10 delen%07%

En als ik me niet vergis is de cabine van de ABk van de 807 zowat compleet leeggehaald. Zou Nedtrain dat doen voor onderdelen? Of zouden het van die "treinhobbisten" zijn die graag wat souvenirs meenemen voor thuis of voor de verkoop?

Laatst bewerkt door kevinevers op 08-02-2009 20:07
 

08-02-2009 20:08:53
jorwerd_f1
jorwerd_f1
Meestal wordt het gebruikt als reserve, voor het geval dat  

08-02-2009 20:17:06
kevinevers
kevinevers
Ja dat begrijp ik maar ik bedoelde in de tussentijd tussen 23-11 en 8-2. Waar ik dus op doelde gaant NedTrain vaker naar Zlr om wat onderdelen op te halen?  

09-02-2009 13:25:28
admin
Moderator
admin
admin: diverse berichten verwijderd. Aub on-topic!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

09-02-2009 15:38:06
ruysdael
ruysdael
Iemand enig idee waarom de 530 tot op vandaag 10 (!) dagen neit gespot is geweest? Toeval, of een betrekkelijk lange onderhoudsbeurt?  

09-02-2009 15:47:45
broek53
broek53
Toeval, denk ik! Gisteren en vanmorgen zat-ie in de 6300 en op het moment als vervangend materieel in de 5800.  

09-02-2009 17:02:59
superboer
superboer
Het stel heeft waarschijnlijk wel onderhoud gehad vorige week. Zag hem vrijdag uit de Zaanstraat komen te Amsterdam CS om trein 6367a te rijden.  

10-02-2009 23:27:33
bjornl
bjornl
De 510 zag ik vanmiddag rond 16:10 over spoor 3 van west naar oost door Asd komen. Ik kon het vervolgens niet heel goed zien (ik was naar een ander perron verhuisd), maar het leek erop dat het stel ten oosten van Asd kop had gemaakt en weer terug kwam.  

11-02-2009 01:09:38
broek53
broek53
Ja, en ook hij ging een 6300 rijden. Nu de 511 nog...

@511: op 11/2 van Zwolle naar de Zaanstraat voor onderhoud etc.

Laatst bewerkt door broek53 op 11-02-2009 10:42
 

11-02-2009 12:47:56
dumpy_dump
dumpy_dump
Kan iemand de tekst bij het reizigersmaterieel in het nieuwsarchief op https://www.somda.nl/www/nieuws/165/ aanpassen? Daar staan de plan Ts nog terzijde.  

11-02-2009 15:34:12
Dre
Dre
Quote
broek53:@511: op 11/2 van Zwolle naar de Zaanstraat voor onderhoud etc.

En zoals gemeld in het OD topic van vandaag zat 'ie netjes in de 80231-A.
 

11-02-2009 15:49:24
ruysdael
ruysdael
Geen nieuws vanaf de Zaanstraat waarschijnlijk. Vandaag stonden de T's 516 en 507 er, waarvan de 516 vanmiddag de 6300 wel in zal gaan.  

11-02-2009 18:09:45
Eddo
Eddo
Ik zat vandaag in de 510 vanaf Hlm, hij reed de 6347  

11-02-2009 22:13:45
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Vandaag hoorde ik geruchten over mat '64 (Plan T???) wat eventueel in maart naar sloper Vlasman in Alphen a/d Rijn zou gaan. Echter, bevestiging kan ik nergens vinden; is er iemand die hier meer van weet?  

11-02-2009 22:20:34
broek53
broek53
Het Revisiebedrijf Haarlem doet de meeste zaken met Vlasman de laatste jaren. In Haarlem staan nog altijd de ABk 468 en Bk 466, en buiten bij Haarlem de ABk 852 en Bk 916 - en die zijn voor sloop bestemd. Het kan dus goed zijn dat deze bakken (na recent de 871 en 523) nu aan de beurt zijn.  

15-02-2009 18:56:01
Rolffiej19
Rolffiej19
511 is ook weer gereed om de dienst in te gaan en stond afgelopen nacht vertrekgereed met een 900 stelletje erachter te Aswplz de 510 stond er gezellig naast die is rond 01:30 vertrokken met de 935 richting Den-Haag HS  

16-02-2009 11:57:19
keesje
keesje
De 508 staat sinds vrijdag de 13e te niksen te Utctw. Defect of ...?  

16-02-2009 12:22:32
broek53
broek53
.. terzijde, inderdaad. 13/2 was de uiterste houdbaarheidsdatum.
Volgende terzijdestellingen zijn per 1 maart (gepland), als de lease van enkele plan V's afloopt die ook zowat aan de revisietermijn zitten: 830, 834 en 836, en een paar dagen later de 831.

Laatst bewerkt door broek53 op 16-02-2009 12:36
 

24-02-2009 23:11:20
Rolffiej19
Rolffiej19
*Kickje*

A.s Donderdag zullen de stellen 818+824+828+825+822 vanaf de Zaanstraat naar de Dijksgracht overgebracht worden vanavond heb ik ze samen met een Storingsmonteur tegen de draad gezet ze kunnen zelfstanding gecombineerd naar de Dijk toe de 507 blijft vooralsnog eventjes staan
 

25-02-2009 00:21:58
bert
bert
Wanneer zijn de 818 en de 824 dan naar Aswpl gegaan? Die stonden toch nog in Mt?  

25-02-2009 00:26:02
raoul1
raoul1
die zijn op 29-1 naar Aswpl gegaan. Ik zag de sleep eerst in Asd en later zag ik bij Aswpl staan.  

25-02-2009 16:53:18
MarkJB
MarkJB
De 505 die in Ehv staat is uit elkaar gehaald, zag ik vandaag.

Laatst bewerkt door MarkJB op 25-02-2009 16:53
 

26-02-2009 07:44:35
admin
Moderator
admin
admin: diverse berichten verwijderd. Dubbele en onzinnige berichten hebben we weinig aan


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

26-02-2009 14:58:14
MDDM
MDDM
Quote
Rolffiej19: *Kickje*

A.s Donderdag zullen de stellen 818+824+828+825+822 vanaf de Zaanstraat naar de Dijksgracht overgebracht worden


Vanmorgen om 11:00 in de volgorde;V-828,2-818,3-824,4-822,5-825,A-901,door Asd.
Om 11:30 kwam de 901 weer door Asd> Zaanstraat.


Gr Joop mcn Lls
 

27-02-2009 17:50:23
spoorhaas
spoorhaas
Plan V 869 GDST 15.50 Vrijdag 27 februari 2009 Duitje Dgr

Even het volgende...

Dit is het stel wat door het juk is gegaan in Ddr...

Is ie nu vanwege die schade terzijde gesteld of wie kan hier meer over zeggen?
 

27-02-2009 18:07:43
raymond16
raymond16
Zoals je in de recente spots kunt zien is die schade allang hersteld en reed ie weer volop in reizigersdienst. Dat zou de reden niet moeten zijn dus.  

27-02-2009 18:09:30
keesje
keesje
Het stel is allang weer op pad gegaan en heeft zelfs daarna nóg een aanrijding gehad. Bovendien heeft het ook nog een paar slagen Zl-Emn gemaakt, het zal toeval zijn als dat snel weer gebeurt.  

27-02-2009 19:02:02
2296
2296
Is al op 14-10-2008 gemeld dat het stel weer in dienst is. Even een paar blatjes terug bladeren

Laatst bewerkt door 2296 op 27-02-2009 19:02
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl