Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
06-12-2008 20:57:04 | ||
---|---|---|
hansverker
|
Quote Ik zag de 507 vanmiddag - circa 15.30 u. in Utrecht staan op de opstelsporen tegen de Jaarbeurs aan (Utge???), en wel met de stroomafnemer omhoog. Dus stond wellicht scherp om zo weer te gaan rijden?? |
06-12-2008 21:48:42 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
dat is utoz. Utge is geen opstelterrein (is wel een studie aan de gang om te kijken of het dat wel kan worden). Het kan zijn dat je de 507 op een van de achterste sporen van utoz hebt gezien (bijv. spoor 107 of 108) . Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-12-2008 22:19 |
08-12-2008 12:21:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
507 is op 6/12 naar de Zaanstraat gegaan en krijgt nu onderhoud. |
08-12-2008 12:56:00 | ||
---|---|---|
keesje
|
Van de rij Plan V's die enkele weken aan de kant waren gezet, is de 819 weer als eerste aan het werk gezet: het mocht de eerste reizigers vanmorgen vroeg begroeten in 5012 vanuit Ddr achterop richting Ledn. Het stel is nu onderweg in 5049. Edit: Kleine aanvulling: gisterochtend heeft het stel een slag Asd-Lls gereden, waarschijnlijk een laatste proefritje. Vannacht is het stel vanuit Asd via Hlm naar Ddr gekomen om dus te starten met 5012. Laatst bewerkt door keesje op 08-12-2008 13:01 |
08-12-2008 16:51:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Veolia-stellen zijn zoals voorzegd beschikbaar voor NSR, maar de enige die direct de dienst in kan, is de 841. De 847 moet nog in Maastricht behandeld worden (waarvoor weet ik niet) en de overige stellen moeten door oxaalwasmachines voordat ze weer ingezet moegen worden. (En nu niet roepen dat het grootste deel van mat '64 wel eens door het oxaal heen mag; dat is zo, maar hier niet erg relevant ) |
08-12-2008 18:53:02 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ik ken nog wel een paar onlangs genoemde stellen. %08% |
08-12-2008 19:00:26 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Is een klein foutje in de planning. Stel krijgt volgende week pas onderhoud. Wordt wel hersteld van een klimaat storing. |
09-12-2008 07:53:29 | ||
---|---|---|
keesje
|
Een hele trits Veolia stellen is maandagavond vanuit Mt naar Gvc getogen. Als ik het goed bekeken heb waren dat de 849 + 843 + 842 + 845 + 848. In dienst gekomen vandaag in ieder geval: * stel 842 startte in 5110 en zit nu in 5125. * stel 843 staat nog te Gvc. * stellen 845 + 848 zijn gestart in 5012 (zelfde trein waarin de 819 gisteren weer zijn tweede leven begon), maar zijn daarmee niet verder gekomen dan Rtd. * stellen 847 + 849 staat nog te Mt en 841 weet ik niet. |
09-12-2008 22:03:36 | ||
---|---|---|
lint27
|
Hebben ze hun zwarte hoekraampjes behouden? |
10-12-2008 12:09:06 | ||
---|---|---|
booij1990
|
Ik weet het niet... Maar waarom zijn de treinstellen die bij Veolia hebben gereden eigenlijk nooit voorzien van gele hoekraampjes? Laatst bewerkt door booij1990 op 10-12-2008 12:09 |
10-12-2008 12:17:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat waren ze wel, echter heeft Veolia die weer zwart geschilderd.... |
10-12-2008 15:12:34 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Ontsporingsgevaar bij Mat '64. Aldus het IVW: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=11748124 Mvg. Bart |
10-12-2008 15:22:17 | ||
---|---|---|
treintim
|
Bij Mat'64 zonder baanschuiver moet ik toch meer hier http://i253.photobucket.com/albums/hh67/TreinTim/mat64.jpg aan denken dan aan het gewone materieel. Maar ze bedoelen zeker dat de baanschuiver niet goed werkt. |
10-12-2008 15:35:37 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Ik zou het pas teleurstellend vinden als Mat '64 níet veel ontsporingsgevoeliger zou zijn dan modern materieel! Dat zou betekenen dat er in 40 jaar geen verbetering is in het ontwerpen van veilige(re) treinen. |
10-12-2008 15:43:27 | ||
---|---|---|
webguy
|
Het lijkt me dat een ontwerp dat 40+ jaar oud is niet opeens zo snel mogelijk buiten dienst moet vanwege ontsporingsgevaar. In de afgelopen 40 jaar zijn er nou niet echt opvallend veel ongelukken mee gebeurd. Volgens nu.nl http://nu.nl/algemeen/1880490/ouder-treintype-ontspoort-snel-na-botsing.html is het ter aanleiding van een rapport na aanrijding bij Coevorden vorig jaar. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
10-12-2008 21:50:04 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Niet echt een ontwikkeling, maar vandaag viel mij het oog op het feit dat plan v 859 bij de bakovergang in de bk bak een rode schuifdeur heeft in plaats van een blauwe. |
10-12-2008 21:59:39 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Quote Goed nieuws, dankzij de verder nutteloze IVW zullen er eindelijk nieuwe stoptreinen komen. |
10-12-2008 22:03:36 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ah ja, met het alom 'geprezen' lightrailspul zijn de ontsporingskansen vast veel kleiner. Keep on dreaming... Met andere typen treinen hebben ook nog nóóóóit ontsporingen plaatsgevonden? ICM 4006 te Odw, na aanrijding met auto ergens begin jaren '90 op zijn gat in een weiland. Mat '54 393 (dacht ik) tussen Vnd en Rhn, na aanrijding met vrachtauto ontspoord. DDAR 7461 (met loc 1768) ooit op een kerstavond net voorbij Zd: na aanrijding met een auto de rails uit gewipt en bovenop een gasleiding gekomen. Enkele weken geleden is ook een DDAR ontspoord te Mda na een aanrijding met een auto. Nee, Mat '64 is echt het enige gevaarlijke materieel bij overwegaanrijdingen hoor. Laatst bewerkt door keesje op 10-12-2008 22:09 |
10-12-2008 22:04:44 | ||
---|---|---|
geertw
|
Een gebruiker op OV in Nederland.nl meldt in dit topic http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=29325#p29325Quote http://www.ovinnederland.nl/ |
10-12-2008 22:13:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En had Veolia daar ook een reden voor? |
10-12-2008 22:14:29 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Ik ben geen sticker expert, maar ik denk dat als je die eraf trekt dat je meer kapot gaat trekken dan je lief is waarshchijnlijk, of een vieze laag overhoudt. Dus het kan een bewuste keuze zijn geweest. @Aarclay, misschien omdat van Setten ook treinhobbist is en dit mooier uit vindt zien van een afstandje..Ik vind van wel. Laatst bewerkt door kevinevers op 10-12-2008 22:15 |
10-12-2008 22:17:35 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Dat ongeval is toch de aanleiding geweest om al het DDM van baanschuivers te voorzien, evenals ICM? |
10-12-2008 23:05:32 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Ik heb vandaag twee ex-Veolia V's in de 19800 gezien. Allebei de stellen hadden nog zwarte hoekraampjes. Maar het viel me ook op dat er op de buitenkant geen NS-logo's zaten. Laatst bewerkt door martijnmet op 10-12-2008 23:06 |
10-12-2008 23:25:36 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Vanavond hoorde ik dat de (819 of 829), 820, 825, 827 toch aan de kant blijven staan en het einde project is ( Herindienst stelling) te Aswplz(Zaanstraat)%05% |
11-12-2008 00:56:52 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Even een iets meer richting Technischere vraag! Plan V 936 t/m 965 hebben schijfremmen zoals ik begreep, zijn daardoor die draaistellen bij de koppen lichter dan bij de andere rest mat 64? Zoja, dan mag IVW ook eens naar de 4xx, 5xx, 8xx stellen gaan onderzoeken.. Ik vind het meteen een erg overtrokken reactie van IVW.. |
11-12-2008 00:58:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik vraag het me af, een remblok wat tegen het wiel remt, of een rembko wat tegen een schijf remt. Dan is volgens mij die schijf toch een extra object en die zal best wat wegen... |
11-12-2008 01:06:07 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Want als die schijfremdraaistellen idd wat lichter zijn, dan is de kans "groter" bij een ontsporing/aanrijding dat het mis gaat.. Maar wie het weet, mag het zeggen! |
11-12-2008 07:58:17 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: ook deze discussie opgeschoond Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
11-12-2008 08:45:52 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteHier off topic. En in veiligere aanhangers. Draaistel is achter het wielstel van de aanhanger blijven hangen. Was het wielstel van de aanhanger goed afgeschermd geweest, dan had deze ontsporing misschien niet gebeurd. Even zovele fietsers hadden in andere gevallen er beter van af gekomen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-12-2008 09:35:30 | ||
---|---|---|
rob46
|
Ben destijds bij alle genoemde ongevallen ter plaatse geweest waarbij de ontsporingen het gevolg waren van botsingen met wegverkeer. Een belangrijk aspect bij een overwegbotsing is de ligging van rijweg t.o.v. het spoor(bv.stelconplaten) waardoor een trein uit het spoor kan wippen. Ook bij een stuwende kracht(opdruklok of bij PlanU de mBDk)kan het snel leiden tot het scharen of kantelen van een bak. PlanU was daar een goed voorbeeld van. Mat'64 is m.i. niet gevoeliger voor ontsporingen dan ander mat. Het woord "lightrail" zegt al genoeg. Helemaal eens met Keesje............... Voor naslagwerk, kijk eens in m'n boek "Ongevallen op Ned.Spoor".Quote |
11-12-2008 19:34:07 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik gok dat een schijfberemd draaistel iets lichter is, maar vergeleken met het totaalgewicht van de hele bak lijkt me dat niet interessant. Vol of leeg (qua reizigers) zet dan veel meer zoden aan de dijk... 80 man x 75 kilo is ook 6 ton! |
11-12-2008 22:26:35 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Even een kleine Correctie op wat ik eerder melde het betreft stellen 829,825,820,827 die niet de dienst in zullen gaan voorlopig%05% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 11-12-2008 22:26 |
12-12-2008 18:20:25 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
het nummer aan de buitenkant op de ABk bak van de Ex-Veolia 847 zit op een andere plaats. Normaal zit dit onder het 2de raam bij de bakovergang, maar bij de 847 zit dit bij de onderste hoek bij de bakovergang Laatst bewerkt door kevinevers op 12-12-2008 18:59 |
12-12-2008 18:21:36 | ||
---|---|---|
mvd
|
Zoiets dus : http://farm4.static.flickr.com/3208/3099809351_4bbe85218d_b.jpg Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
12-12-2008 18:58:45 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Ja zo. Had het niet helemaal goed gezien dus dat pas ik even aan. Laatst bewerkt door kevinevers op 12-12-2008 18:59 |
12-12-2008 20:54:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZonder op een foto te kijken, dus deze test gaat uit het hoofd: volgens mij heeft plan V helemaal geen nummers op de ABk staan, maar op de Bk/BPk. Am I right ? |
12-12-2008 20:59:52 | ||
---|---|---|
mvd
|
Behalve V'tje 847, die heeft het nummer nu aan één zijde op de ABk. Normaal zit het nummer inderdaad op de Bk (zoals aan de andere kant van het V'tje) ... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
06-01-2009 03:45:57 | ||
---|---|---|
2296
|
De stellen 820+827 zijn gisteren (05-01-2009) in onderhoud (te Asd Wpl) gegaan voor her indienststelling. Stellen zullen één deze dagen wel worden vrijgelaten in het land. Laatst bewerkt door 2296 op 06-01-2009 03:46 |
06-01-2009 14:10:52 | ||
---|---|---|
plant
|
Dat is heel mooi om te horen!:) Is er een hoge defectenstand op het moment, dat deze stellen toch nog terugkomen? Ik dacht dat ze voor DRGL 2009 niet meer nodig waren, en de herindienststelling om die reden van de baan was. Desondanks fijn dat ze terugkomen, des te meer '64, des te meer vreugd, als je 't mij vraagt. 2296, kan je ons toevallig ook vertellen of je weet wat er met de V'tjes 829 en 825 die ook opnieuw in dienst zouden komen gaat gebeuren? Blijven deze nog wel terzijde? Youri |
06-01-2009 15:06:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gemeld wordt dat er nog eentje op korte termijn herindienststgesteld zal worden (ook te aswpl). De overige stellen komen (ook)(nog steeds) aan de beurt, maar dan in februari (en vraag me niet waarom). |
06-01-2009 17:28:51 | ||
---|---|---|
keesje
|
Er leek inderdaad leven te komen in een aantal stellen die naar Mt waren gekomen voor een herindienststelling. Was dat niet al op 27 november gebeurd? Waarom zijn die stellen dan vervolgens niet meer ingezet? |
06-01-2009 17:39:16 | ||
---|---|---|
plant
|
Plan V 819 rijdt alweer een tijdje, deze heeft ook terzijde gestaan. Waar is deze ook alweer tot leven gewekt? Stond deze niet tussen het rijtje dat een tijd op Amersfoort heeft staan leeglopen? Donderdag 1 januari zijn 4 V'tjes GDST gespot te Mt, deze zouden tot leven gewekt moeten zijn inderdaad! Youri |
06-01-2009 17:45:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Die vier Maastrichtse stellen moeten hun beurtje nog hebben, volgens mij. En de 819 is volgens mij in de Zaanstraat gebeurd. Maar verder dan vier van de negen komen we dus voorlopig niet... wel een beetje een vreemd hoor, dit! Het jojoot tussen acute-spoed-en-haast en laat-maar-zitten heen en weer... |
06-01-2009 17:46:08 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 819 is de enige in dat hele rijtje dat al vrij snel weer ging rijden van pak-em-beet 8 stellen dat aan de kant ging destijds. |
06-01-2009 18:28:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gebrek aan beleid is ook beleid, zullen we maar zeggen. Veel meer valt er echt niet van te maken. De 819 is destijds door de Zaanstraat weer in dienst gesteld, kort nadat de vijf stellen daar van de Dijksgracht waren gekomen. |
06-01-2009 19:36:09 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Quote Een kleine gok. Het persbericht over SLT stellen is alweer achterhaald. Indienststelling duurt toch weer langer en daarom V'tjes op de baan. Of wederom problemen met VIRM. En optie 3; extra binnenlands ICRm naar HiSpeed.. |
07-01-2009 10:02:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Kansen en bedreigingen genoeg, dat is zo. Een andere regelkraan zou het versneld of vertraagd uitstromen van ICK kunnen zijn, maar dat spul heeft het wel aardig verbruid, geloof ik - en mat '64 is uiteraard een veel subtielere regelkraan. Waar ik qua beleid (of het gebrek eraan) op duidde, was dat de stellen eerst met donder en geweld aan de kant moesten, toen - door een directiebesluit - met donder en geweld van een buiten dienst zijnde Dijksgracht af gehaald moesten worden voor onmiddellijke herindienststelling, waarna er vervolgens niets meer gebeurde. Dat ze er nu staan en ermee (in)gespeeld kan worden op ordentelijk beheerste materieelontwikkelingen, is de winst van dit gebeuren, dat zeker. Laatst bewerkt door broek53 op 07-01-2009 10:02 |
17-01-2009 11:18:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEindelijk is het licht bij me aangegaan. Het gaat inderdaad om de twee eerste zaken: er worden vijf diensten plan V achter de hand gehouden als back-up voor de SLT-diensten èn er worden 7 diensten extra gesteld waarin de serie 12100 weer met plan V gereden wordt (zie het topic over het wbl van 2 februari), in plaats van 3 diensten VIRM. Zo houdt men rekening met vertraging in de levering van VIRM. Ook wordt er in de serie 6000/13600 per 2/2 één setje van drie plan V's NIET vervangen door een DDAR, zoals eerder de bedoeling was. Zo zijn er dus 15 diensten plan V per 2/2 meer dan oorspronkelijk gedacht - en daar zijn dus uiteindelijk deze stellen bij nodig. De stellen die weer in dienst komen, moeten overigens zo'n veiligheids/opknapbeurt voor een jaar gehad hebben, want ze zijn bijna allemaal over hun uiterste revisiedatum heen. |
19-01-2009 19:43:06 | ||
---|---|---|
spoorbiels
|
Weet iemand misschien of plan V 441 al weer op de baan is?? Het stel had te kampen met een tractiestoring en laatste spot was op 5 nov bij asd wplz... Is de 441 nog in herstelling, of is deze toch terzijde gesteld?? |
19-01-2009 20:06:09 | ||
---|---|---|
2296
|
Er is inmiddels begonnen aan herstelling. Maar stel staat nog steeds te Asd Wpl. |
19-01-2009 21:39:13 | ||
---|---|---|
keesje
|
En benieuwd wanneer en óf er nog een van die terug-van-terzijde-stelling-stellen nog in dienst gaat komen, na de 819, 820 en 827. In Mt zit er ook niet veel schot in de stellen die daar weer heen gebonjourd zijn, of vergis ik me? |
21-01-2009 16:57:51 | ||
---|---|---|
mvd
|
Je vergist je niet, de stellen staan nog steeds in Mt op spoor 71. Gisteren dacht ik dat er beweging inkwam, omdat er een 700 van Nedtrain bij de stellen stond, maar helaas... Laatst bewerkt door mvd op 21-01-2009 16:58 Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
22-01-2009 13:53:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van de stellen in Mt gaan de 818, 822 en 824 (alsnog)(weer) terzijde. De 831 gaat door de Zaanstraat weer in dienst geholpen worden. De 825 bij de Zaanstraat blijft (ook)(weer) terzijde, de 829 gaat de dienst weer in. De 507 heeft gisteren de facto het strijdtoneel verlaten en staat nu in Gv. Wordt waarschijnlijk gebruikt als loopjongen om een paar van bovengenoemde plan V's weer te verplaatsen. |
22-01-2009 18:48:15 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Vandaag is er een proefrit mee gereden. Stel is nog niet helemaal in orde. Maar zijn op de goede weg. Stel staat nog steedts te Asd Wpl. |
22-01-2009 19:21:21 | ||
---|---|---|
keesje
|
Nu ben ik een leek op technisch treingebied, maar het komt me wat vreemd over dat er in een stel als 441 blijkbaar veel tijd en energie wordt gestoken, terwijl er enkele maanden geleden bijna 10 stellen bijna gereed waren om opnieuw in dienst gesteld te worden. De 441 is volgens mij al bijna net zo lang niet meer ingezet dan het rijtje 818, 820, 827 etc. Laatst bewerkt door keesje op 22-01-2009 19:22 |
22-01-2009 19:50:31 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Alleen zijn van die lage 800'en de revisietermijnen inmiddels verlopen, en van de 441 niet (die heeft vorig jaar nog een revisie gehad). Het is natuurlijk wel zo dat het rond dit spul soms een beetje schimmig gaat en je de afwegingen soms anders zou verwachten... |
22-01-2009 21:07:07 | ||
---|---|---|
Damian
|
Er wordt volgens mij alleen gekeken naar de rivisietermijn en naar de tecnische staat van een stel. Het doet er niet toe of het nou een stelletje is uit de 400 serie dan wel uit de 800 serie ondanks dat daar wel wat leeftijd tussen zit. Als machinist merk ik overigens geen verschillen. Het is wel anders als je een stel uit de 900 serie hebt, dan merk je vaak wel degelijk dat je met een stel te maken hebt die wel 10 jaar jonger kan zijn, zeker als je daarvoor op Plan T hebt gereden....%07% |
22-01-2009 23:25:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat betreft de afvoer wordt primair gekeken naar de revisietermijn. Naarmate de afloop daarvan dichterbij komt en er geen verlenging op de rol staat met veiligheidbeurten etc, loopt een stel dat een fiks defect oploopt, meer kans om er enigszins vroegtijdig uit te gaan - zoals bijvoorbeeld met de 509 is gebeurd. De 441 zit nu op novemer 2014, dus daar wordt nog wel in geïnvesteerd. Overigens kunnen we nog wel wat meemaken komende tijd. Ik kreeg een lijstje onder ogen met de voorlopige afvoerplannen van de komende maanden en zie daarop bijna geheel plan V7 en 8 staan tot en met juni, d.w.z. alle stellen 801-870 zover ze nog niet aan de kant staan, minus de stellen die nu en binnenkort weer in dienst komen met een veiligheidsbeurt. Ook al zal het in de praktijk een tandje minder zijn wellicht, hier doet de komst van SLT zich wel voelen. |
22-01-2009 23:36:10 | ||
---|---|---|
keesje
|
Na de soap met de 818 t/m 831 zou ik zeggen: eerst zien, dan geloven! |
22-01-2009 23:45:27 | ||
---|---|---|
bjornl
|
QuoteEn de 844 en 867 (huur Connexxion)? |
23-01-2009 00:35:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die staan ook op de lijst. De 844 moet ook wel, want daarvan loopt de revisietermijn af in juli. De 867 kan mee tot in juni 2010. Naarmate er meer stellen die nog binnen de revisietermijn zitten, bij NS aan de kant gaan, hoeft Cxx niet te wanhopen, denk ik zo. Wel is het zo dat het leasestellen van NSFS zijn, waarvan de NS-lease afloopt op 15 juni. (Heel plan V7 en V8 zijn leasestellen, vandaar waarschijnlijk ook de geplande massale buitendienststelling-in-een-keer.) Laatst bewerkt door broek53 op 23-01-2009 10:10 |
23-01-2009 12:17:23 | ||
---|---|---|
bert
|
De 507 is vannacht naar ehv gelopen en vanmorgen doorgegaan naar mt. Heeft zijn laatste ritten Gdg-Gvc gelopen op 21/1. Verder: in diverse bronnen is te vinden de 831 na zijn rit van Dgr naar Amf meegegaan is op 27/11/08 naar Mt. Klopt dat wel? Er was immers één stel in Amf achtergebleven dat later in eens weg was. Nu lees ik dat de 831 in Aswpl staat. Mijn conclusie: het stel is teruggegaan op één of andere wijze naar aswpl. Van "de tien" staan volgens mij nog stil nu: Mt: 818, 822 en 824 Aswpl: 825, 829 en 831 Weer in dienst: 819, 820, 827. |
23-01-2009 12:45:33 | ||
---|---|---|
lucky
|
Je noemt maar 9 stellen. |
23-01-2009 14:45:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
De tiende was de 817 en die is altijd op de Dgr gebleven, terzijde en wel. Het ligt in de bedoeling dat de 507, die vanmorgen van Gv naar Mt is gegaan, de hele sleep V's meeneemt naar het Amsterdamse: 818 + 822 + 824 + 831. De 831 krijgt een onderhoudsbeurt en komt nog voor een maandje in dienst, de overige gaan naar de Dijksgracht (dat wil men althans), samen met de 825, die bij de Zaanstraat staat. De 829 bij de Zaanstraat ten slotte komt ook weer in dienst met gewoon onderhoud en gaat er in april weer uit. |
23-01-2009 15:26:17 | ||
---|---|---|
mark
|
De 507 gaat dan ook terzijde? |
23-01-2009 15:31:19 | ||
---|---|---|
lucky
|
Quote Laatst bewerkt door admin op 23-01-2009 21:31, reden: Quote hersteld |
23-01-2009 15:41:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, en today was and is the day. Dat was ook de planning na het laatste extra onderhoud. Hij is eigenlijk weer zowat aan onderhoud toe. Laatst bewerkt door broek53 op 23-01-2009 15:42 |
23-01-2009 19:29:36 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Vanochtend om 8.27 kwam de 507 als 89352 in Mt aan, nadat het afgelopen nacht als 89202 van Gvc naar Ehv was gebracht. Groet, Spiketrain |
23-01-2009 23:57:01 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteJazeker, maar dan zal het spul toch eerst in dienst moeten komen. Tot nu toe is het nog steeds vrij stil rondom de SLT, nou zal dat wel stilte voor de storm zijn, maar de proto-stellen hebben nog geen meter in de reizigersdienst gemaakt. Nou zal de bouw van de seriestellen dan wel redelijk volgens planning lopen (?) maar ze zullen toch wel eerst betrouwbaar moeten rijden, gok ik zo, zeker na de kuren die nu al bekend zijn. Kortom, ben benieuwd! |
24-01-2009 00:38:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zie het item SLT over de start die er nu aan lijkt te zitten komen. Tegelijk is het een goede zaak dat er de afvoer van een vloot plan V aan zit te komen waarvan de meeste niet aan revisietermijn gebonden zijn (maar aan leasetermijn). De 841-870 hebbenvoor het merendeel nog maanden tot een jaar over, dus kunnen 'net zo goed' nog een tijd(je) in dienst blijven. Laatst bewerkt door broek53 op 24-01-2009 00:38 |
24-01-2009 21:42:35 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Quote Vandaag was de 441 weer in de normale dienst in de serie (1)6000 en 13600. Gr Jack |
28-01-2009 08:13:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Maastricht heeft nogal moeite om de V's die daar terzijde staan, weer aan de praat te krijgen. De 507 stond trouw te wachten ze mee te nemen. Na een paar dagen is men erin geslaagd de 822 en 831 achter de 507 te hangen en die combi is dinsdagavond naar de zaanstraat gegaan. De 831 wacht dus herindienststelling - voor een ruime maand, dan is het alsnog afgelopen. |
28-01-2009 14:25:04 | ||
---|---|---|
keesje
|
Dus uiteindelijk is in ieder geval die 822 te Asd buiten dienst gegaan, opgelapt, naar Mt gekomen, niet gebruikt en nu weer aan de praat gekregen om vervolgens weer terug te keren naar Asd voor terzijde stelling! %08% |
28-01-2009 16:40:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, zo erg is het nou net nog niet: de 822 is niet opgelapt, noch de andere vier stellen die van de Dijksgracht naar Maastricht gebracht zijn (via de zanderij in Amersfoort destijds). M.a.w. feitelijk hebben ze een tijdje in Maastricht terzijde gestaan en keren ze nu naar de Dijksgracht terug. |
28-01-2009 23:01:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Komend weekend wordt de 828 terzijde gesteld, vanwege aflopen van de lease en bijna verlopen revisietermijn. Daarna volgt de (reeds bekende) 508 per 13/2, en daarna begin maart de 830, 831, 836 en 845. |
28-01-2009 23:08:31 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Ik wil niet rottig doen, maar ik zie SLT nu al bijna een jaar lang in Ehv rijden en vooral stilstaan. Zo langzamerhand ga je je toch afvragen wat er nu mee mis is, want dit heeft weinig meer met afnametesten en opleiding te maken. |
28-01-2009 23:13:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Apart dat jij van achter je PC kunt zien dat het geen nut heeft wat ze aan he testen zijn.... Overigens lijkt me een ander onderwerp daar ook een betere plek voor trouwens... |
28-01-2009 23:13:50 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Maar ze zijn nog steeds ook druk bezig met storingen eruit te halen, software aan te passen, dan komen er natuurlijk weer testritten om te kijken hoe de software zich staande houd, zijn er dan meer storingen, lossen ze dat eerst op natuurlijk.. En dat kan best lang duren, maar geduld is een schone zaak! |
28-01-2009 23:15:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
@ fabrier Je hebt je avond niet, zeker? Van mij mag je gerust de godganse tijd NS en alles wat d'r um und d'r an is lopen afzeiken, maar het lijkt mij volstrekt nutteloos om precies dezelfde opmerkingen en precies dezelfde discussies te recyclen. Daarnaast mankeert het kennelijk aan je ogen, want SLT staat helemaal niet in Ehv, en tot slot: je wilt juist wel rottig doen. Proost ! Laatst bewerkt door broek53 op 28-01-2009 23:15 |
28-01-2009 23:23:43 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@broek53 Moeten er zo meteen eerst doden vallen bij een brand in een Plan V voor er eindelijk eens tempo gemaakt wordt met de vervanging door SLT? De vraag voor mij is wanneer de inspectie van V&W nu eens een keer ingrijpt. Laatst bewerkt door lamote_ban op 28-01-2009 23:31 |
28-01-2009 23:33:07 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
*ZUCHT* Okay, jij je zin, haal dan al het mat '64 aan de kant, en dan? Treinen die niet rijden, te klein zijn en dan? juist, dan word er nog meer geklaagd.. Maargoed, zullen we het weer over de ontwikkelingen van Mat '64 gaan hebben i.p.v. dat afkraken m.b.t. brandjes in mat '64 |
28-01-2009 23:47:27 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteKan iemand mij vertellen waar dit in vre-des-naam over gaat?? Doden bij een brand in Plan V? Veroorzaakt door een stelletje raddraaiers in een lege coupé ofzo?? Pilletje vergeten, of teveel azijn op? |
29-01-2009 00:09:04 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik denk dat die doden vallen door geirriteerde reizigers in de te korte stoptreinen in Brabant Iedereen snapt toch dat na een verbod op de inzet van mat'64 ineens alle stoptreinen door onbrandbare SLT's zullen worden gereden en vol gelukkige klanten zitten? |
29-01-2009 00:16:07 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
ik wil niet lullig doen hur maar een aantal hier doen alsof er een gigantische ramp is geweest terwijl het maar een klein brandje in de stroomafnemer kast was alsof een andere trein dat nooit gebeurt .. ik kan me nog wel een V-irm van een paar jaar geleden herinneren brandje in de stroomafnemer kast %05%oja en een v-irm of slt zie ik het nog niet zo lang uithouden als mat64 %08% |
29-01-2009 07:33:52 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Ook al in het opvallende dingen topic gevraagd, maar hier nog maar eens: ik zie je overzicht met alle branden van Mat'64 incluis de treinstelnummers graag tegemoet! Overigens heb ik al tijden geen gejammer meer gehoord over tekorten in Brabant, dus dat zal dan ook allemaal wel meevallen. |
29-01-2009 08:21:36 | ||
---|---|---|
geertw
|
Nee, te weinig VIRM en te korte 800'en is het nieuwe stokpaardje geworden %08% http://www.ovinnederland.nl/ |
29-01-2009 09:24:08 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Rudolfph: nog een keer zo'n ontsporing en hier gaat een slotje op! |
29-01-2009 09:35:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat zou voor mij ook de vraag zijn, in de zin dat er helemaal niet veel branden IN mat '64 plaatsvinden, althans niet door technische oorzaken, en zeker niet meer dan in andere materieelsoorten. Niet goed functionerende snelschakelaars zijn van alle tijden en alle materieelsoorten - dat maakt het nog niet okay, maar er is m.i. geen aanleiding tot extra grote zorgen. Het thema van het tempo van instroming van SLT doe ik niet meer: ik heb nu een keer of drie verteld dat het tempo vanaf binnenkort (volgende week inmiddels) vier en later vijf stellen per maand is en dat de zaak volgens de planning verloopt die twee jaar geleden gemaakt is. Om terug te keren naar het topic & ter geruststelling: resultaat zal zijn dat medio juni alle treinstellen V7 en V8 aan de kant gaan die nog rijden (de 801-870 dus), om de orde grootte maar te schetsen. |
29-01-2009 09:51:46 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Keus uit 70 stuks dus, om er één van te bewaren. Laatst bewerkt door ruysdael op 29-01-2009 09:52 |
29-01-2009 09:53:05 | ||
---|---|---|
mark
|
Zouden er nog plannen bestaan om stel 840 dan te bewaren? |
29-01-2009 10:19:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hij stond al heeel lang in het bewaarplan van het Spoorwegmuseum, maar de tijden zijn wel veranderd natuurlijk. Ik bedoel: NSFS heeft met het soort herenafspraken van vroeger erg weinig te maken (zie de verkoop van alle DH-stellen). Anderzijds zal realistischerwijs voor mat '64 niets anders dan sloop resten, en gezien de sloopkosten versus de staalprijzen kan het voor een materieeleigenaar (nog steeds) voordeliger zijn materieel weg te geven dan het te laten slopen. Nu moet het Spoorwegmuseum nog willen, natuurlijk - en ook daar is de wind wat gedraaid in de loop der jaren, heb ik het idee. Laatst bewerkt door broek53 op 29-01-2009 10:20 |
29-01-2009 10:43:19 | ||
---|---|---|
ErikFB
|
Weet niet of het hier past maar de 419, hoe staat het daarmee ? En als ik bovenstaande lees heeft NSM nog steeds de intentie om een Mat'64 aan te schaffen als er al eentje rijvaardig rondrijdt. ( nu even niet %08%). Krijg het gevoel namelijk als ik een en ander hier regelmatig lees, dat men zo wie zo dan naast een stel nog een sloopstel wil hebben als onderdelenleverancier. ( zie 1200 / mat'54 etc) Laatst bewerkt door ErikFB op 29-01-2009 10:43 |
29-01-2009 10:50:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de 419 hebben we diverse 419-topics, dus die moesten we hioer maar even buiten laten. Wat het NSM wil, weet ik niet en als het NSM wat wil, moet het zich melden, lijkt mij De hele bubs aan terzijde staand en de eerste tranches aan binnenkort terzijde te stellen mat '64 (en de DE3-en, meen ik) wordt op het moment in een aanbesteding voor sloop gegoten, dus .... Laatst bewerkt door broek53 op 29-01-2009 10:51 |
29-01-2009 14:56:20 | ||
---|---|---|
booij1990
|
De ex- arriva en veolia treintjes hebben dus geen lang avontuur meer in het vooruitzicht bij de NS... < driekwart jaar... |
29-01-2009 17:25:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
yep, en hoe het met de 844 en 867 bij Connexxion gaat, staat nog even te bezien. |
29-01-2009 17:39:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Je kan natuurlijk altijd de ene V voor de andere V omwisselen, hoeft toch niet veel te kosten? Misschien wil Cxx wel de 867 en een ander 'hoog' stel (868 ofzo) direct van NSFS leasen - of gaat dat nu ook al niet via NSR? |
29-01-2009 17:45:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
nja, jnee, ik wil ook niet zeggen dat het een probleem is of hoeft te zijn, maar wilde meer preventief aangeven dat ik niet weet hoe dat geregeld gaat worden. Hoe het qua lease zit, weet ik ook niet, vandaar; dat staat nog even te bezien |
29-01-2009 19:01:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Toen ik vanmiddag over de Zaanstraat, langs de werkplaats fietste zag kwam ik ook langs de 507, de motoren ronkten nog en het licht was aan binnen... Best vreemd. Laatst bewerkt door ruysdael op 29-01-2009 19:01 |
29-01-2009 20:12:30 | ||
---|---|---|
2296
|
De 507 is niet vanaf de Zaanstraat te zien. Er staan nog wel een aantal andere stellen die wel te zien zijn vanaf de Zaanstraat. Het licht van de 507 heeft zover ik weet niet gebrand(heb de hele dag er zicht op gehad). |
29-01-2009 21:29:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ik zag hem vanaf de fietsenstalling van het Brediusbad om precies te zijn (naast een V'tje of wat, bij die blauwe kranen), ik hoorde de motor duidelijk, van de lichten raak ik nu ook in onzekerheid.. Laatst bewerkt door ruysdael op 29-01-2009 21:38 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |