Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
07-11-2008 17:36:54
2296
2296
Quote
broek53: In allemaal moeten een paar prints van de ATB herplaatst worden, want die zijn uit alle terzijde staande stellen verwijderd.


Een paar zal dat niet zijn. Het zijn zo'n tien module's die geplaatst moeten worden(kan het weten zelf eruit gehaald).Dit is gedaan om de werk/wisselvoorraad van ATB Vv te vergroten. En daarna moeten de stellen opnieuw gecontroleerd worden.

De kooi wordt nu erg groot als het goed zag vanmiddag. Daar kunnen nog heel wat stellen bij.

Laatst bewerkt door 2296 op 07-11-2008 18:50
 

07-11-2008 17:45:53
2296
2296
Quote
broek53: Dat doen ze dan snel, in de zin dat hij een paar dagen terug is afgeleverd door het RB Tilburg (!) na herstel. Hij is in de Zaanstraat onderhouden en bestickerd. De 950 wordt nu teruggetrokken van de Emmerlijn.


De 950 heeft nog een paar verdwaalde stickers in de 1e klas coupe's zitten. En er vliegt ergens nog een vlinder op een wand in het stel. Waar dat was weet ik niet meer.
 

08-11-2008 01:08:19
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
broek53: @ Rolffiej: Ik denk 't niet. Nooit praten over instanties en dingen waar je niets vanaf weet. Dat de stellen naar de Zaanstraat moeten, dat is ongetwijfeld zo, maar degenen die ze weg gaan halen, vormen nu eenmaal de "Sleepdienst Watergraafsmeer". Een soort Geuzennaam voor een aantal mensen in NSR- en NT-verband dat zich graag mag bezighouden met de meer moeilijke overbrengklusjes. Met de Watergraafsmeer als zodanig heeft het niet (meer) te maken.


Tjah ik heb die dingen er neer gezet dan zal ik ze er weer weg halen ook he%08%met dat gebakkie 707

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 08-11-2008 01:09
 

08-11-2008 08:33:55
broek53
broek53
Ik denk dat we het nu over verschillende stellen hebben. De stellen die in dienst moeten, zijn 8 stellen van de 10 die op 1 oktober terzijde moesten. Die zijn in twee porties van vijf op eigen kracht op de Dijksgracht geland. Als er spanning op de bovenleiding zou staan, zouden ze ook zo weer weg kunnen.  


08-11-2008 13:54:40
lw-o
lw-o
er staan ook wadlopers op de dijksgracht toch? dat zijn diesels%08% mooi sleepklusje toch?  

08-11-2008 13:57:54
ruysdael
ruysdael
Ware het niet dat die geconserveerd zijn...  

08-11-2008 22:22:33
spoorhaas
spoorhaas
Is het misschien bekend welke stellen de uitverkorene worden?  

08-11-2008 22:29:37
rob_ehv
rob_ehv
Plan T : 505 stond 7 november opgesteld te eindhoven : http://www.robtreinsite.fotopic.net/p54778912.html


robq
 

11-11-2008 12:14:11
broek53
broek53
Quote
spoorhaas: Is het misschien bekend welke stellen de uitverkorene worden?
817-820, 822, 824, 827 en 831.
 

12-11-2008 18:54:28
tripleklep
tripleklep
Ik zag gisteren dat de drie bakken Bk 523-A 523-Bk 514 nu ook weg zijn van de werkplaats Haarlem. Die hebben zeer lange tijd op het spoor langs de hoofdbaan gestaan. Weet iemand of die ook naar de sloper onderweg zijn?  

12-11-2008 19:02:49
Tjuk
Tjuk
Quote
broek53: ... en vandaag 6/11 naar de sloper, in Apn (per dieplader). Ook naar de sloop: de lang vermiste B 523, die dus ook in Hlm bleek te staan. Dat is de bak waar brand in is geweest, de oorzaak van de terzijdestelling van stel 523.


Topic teruglezen doet wonderen .
 

12-11-2008 19:09:38
lucky
lucky
Als je nou even goed de vraag had gelezen dan had je gezien dat je onzin aan het verkondigen bent.

Laatst bewerkt door lucky op 12-11-2008 19:12
 

12-11-2008 20:26:23
broek53
broek53
Niet vechten onder het ruzie maken svp %07%. Het zou goed kunnen dat die bakken nu de plaats van de drie afgevoerde bakken ingenomen hebben, om ze tot op het metaal te onttakelen. Het was/is in ieder geval al een tijd lang de bedoeling dat alle schadebakken en vage reservebakken nu gesloopt gaan worden, dus alle kans dat deze nu aan de beurt zijn, en/of de ABk 466 en Bk 468.  

13-11-2008 11:28:17
timtrein
timtrein
OVL meldt dat vanmorgen 5xV van de Dijksgracht naar Amf zijn/worden overgebracht, ter herindienststelling  

13-11-2008 13:22:10
aking
aking
Uit het opvallende dingen topic van vandaag:

Quote
robbertc: Emmen-V 952 heeft vanuit Asd de 818, 824, 822 en 831 aan de haak.


Laatst bewerkt door aking op 13-11-2008 13:27
 

13-11-2008 13:31:11
elizabeth
elizabeth
Zag gewoon weer de 529 rijden, weten ze dan niet wat ze willen bij NS. Dus uit dienst, in dienst.


jaapfan.
 

13-11-2008 15:08:54
ruysdael
ruysdael
Was de 529 dan uit dienst?  

13-11-2008 17:04:01
timtrein
timtrein
Volgens mij gaat dat ding nog een jaar of twee mee
(nouja, 1 jaar is ook goed)

Laatst bewerkt door timtrein op 13-11-2008 20:42
 

13-11-2008 20:14:44
2296
2296
Volgens planning gaat de 529 er op 25-08-2009 uit. Maar 100% zeker weet je het nooit bij de NS. Zou zo maar dagen eerder/later kunnen zijn.

Laatst bewerkt door 2296 op 13-11-2008 21:15
 

13-11-2008 21:13:19
broek53
broek53
Quote
elizabeth: Zag gewoon weer de 529 rijden, weten ze dan niet wat ze willen bij NS. Dus uit dienst, in dienst.
Soms weten ze van Somda ook niet wat ze schrijven, za'k maar zeggen. De 529 is helemaal niet buiten dienst geweest recentelijk. Ik denk dat ze van Somda in de war zijn met de 509 ?
 

17-11-2008 14:56:24
zugzug
zugzug
Ik zag vandaag voor het eerst dat de 502 en nog een T (volgens mij 506) van naast de Wartsila loods in Zwolle naar het rangeerterrein van Zwolle, aan de kant van de ijsselbrug zijn verhuist, en ze staan dus nu bij de andere Mat64 stellen die terzijde zijn gesteld. Wanneer heeft deze verplaatsing plaats gevonden?

Laatst bewerkt door zugzug op 17-11-2008 14:57
 

17-11-2008 15:09:49
mark
mark
Dat moet gisteren zijn gebeurd, zaterdag stonden beide stellen nog naast de loods.  

17-11-2008 16:03:00
rob46
rob46
Quote
broek53: Niet vechten onder het ruzie maken svp %07%. Het zou goed kunnen dat die bakken nu de plaats van de drie afgevoerde bakken ingenomen hebben, om ze tot op het metaal te onttakelen. Het was/is in ieder geval al een tijd lang de bedoeling dat alle schadebakken en vage reservebakken nu gesloopt gaan worden, dus alle kans dat deze nu aan de beurt zijn, en/of de ABk 466 en Bk 468.

Vandaag zijn de Bk2 514, Bk1 523 en AB 523 per diepladers vanuit Rb Hlm naar sloper Vlasman te Apn gebracht. De vorige lichting is reeds in week 46 gesloopt.

Laatst bewerkt door rob46 op 18-11-2008 10:40
 

18-11-2008 14:24:57
keesje
keesje
Misschien al gemeld, de stellen 818, 822, 824 en 831 staan sinds 13/11 te Amf.  

18-11-2008 15:32:11
mat64
mat64
Quote
zugzug: Ik zag vandaag voor het eerst dat de 502 en nog een T (volgens mij 506) van naast de Wartsila loods in Zwolle naar het rangeerterrein van Zwolle, aan de kant van de ijsselbrug zijn verhuist, en ze staan dus nu bij de andere Mat64 stellen die terzijde zijn gesteld. Wanneer heeft deze verplaatsing plaats gevonden?


er staan zelfs 2 nieuwe de 502 en de 515:)

Laatst bewerkt door mat64 op 18-11-2008 15:32
 

18-11-2008 17:03:56
rudolfph
rudolfph
De 506 staat al tijden te Zlr en de 502 en 515 stonden tot afgelopen weekend te Zlwpl en staan nu ook te Zlr. Dat zijn alle stellen plan T die tot op heden te Zl-nogwat terzijde gestaan hebben.  

18-11-2008 17:29:01
zugzug
zugzug
Quote
mat64:
Quote
zugzug: Ik zag vandaag voor het eerst dat de 502 en nog een T (volgens mij 506) van naast de Wartsila loods in Zwolle naar het rangeerterrein van Zwolle, aan de kant van de ijsselbrug zijn verhuist, en ze staan dus nu bij de andere Mat64 stellen die terzijde zijn gesteld. Wanneer heeft deze verplaatsing plaats gevonden?


er staan zelfs 2 nieuwe de 502 en de 515:)


ik bedoelde i.p.v 506 ook 515, de 502 had ik wel genoemd.
 

19-11-2008 00:36:49
broek53
broek53
Er begint enig gezond verstand door te breken (en dat heeft nog lang geduurd %09%): NedTrain Zaanstraat heeft erop gewezen dat de 507 gewoon kan doorrijden tot de volgende onderhoudsbeurt (de "C-staat") en dat is ongeveer op 6 december. Dat gaat dan ook gebeuren, vermits het stel niet al te defect zou raken natuurlijk. Stay tuned voor nieuws over de 508  

19-11-2008 17:41:17
MarkJB
MarkJB
Wat ik eigenlijk toch vreemd vind is dat NS nu flink wat Mat'64 terzijde aan het stellen is, maar ze wilden toch met ingang van de nieuwe dienstregeling toch op een aantal plaatsen een dienstregeling zonder vaste aankomst- en vertrektijden en zonder vaste sporen? Dit zodat er meer treinen kunnen rijden maar meer treinen = meer materieel nodig. Zou dit betekenen dat er een materieeltekort ontstaat? Of heb ik iets gemist? Er zijn dan net weer wat VIRM`s bij gekomen, SLT komt ook nog maar ik weet zo ook niet hoe veel dat er nu zijn, maar veel zullen dat er ook wel niet zijn. Ik vind het wel jammer dat ze die stellen terzijde aan het stellen zijn. Sorry, het is misschien een beetje offtopic maar ik moet het even kwijt en ik weet niet waar het anders heen kan.

Laatst bewerkt door MarkJB op 19-11-2008 17:42
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-11-2008 17:50:48
dumpy_dump
dumpy_dump
Dat gaat zeker nog niet spelen per drgl 2009, op zijn vroegst per drgl 2010 (op een enkele corridor) maar dan zijn we alweer heel wat SLTs en VIRMen verder.  

19-11-2008 18:01:41
MarkJB
MarkJB
Oke bedankt, dan heb ik iets gemist denk ik.  

19-11-2008 18:03:59
MarkJB
MarkJB
Dan is er nog wat. Wanneer zal al het Mat'64 vervangen zijn door SLT? Ik hoop wel dat het nog lang gaat duren maar toch zit het er wel een beetje aan te komen.  

19-11-2008 18:10:20
mren
mren
2013 ofzo  

19-11-2008 20:00:41
broek53
broek53
Het streven van NS gaat richting 2011, maar daar zit een heel ruime marge in en het zal wel wat later worden, denk ik. Mat '64 is zo'n beetje de "regelkraan" tussen sterke en minder sterke vervoergroei, maar ook tussen meer en minder geld voor investeringen in nieuw materieel. Zou men het volhouden met vervolgbestellingen voor SLT met een aflevertempo van vijf per maand, dan kan het echt heel snel gaan met mat '64, dat is zeker.  

19-11-2008 20:24:56
fabrierban
fabrierban
Ik denk dat NS toch ook nog eens na zal gaan nadenken over kleinere eenheden dan SLT voor secundaire stoppers buiten de Randstad. 4-wagen stellen als kleinste eenheid zullen in de praktijk toch een onhandige, dure hobby blijken te zijn. Ik denk dus dat het hele vervangingsscenario voor Mat64 nog wel een paar keer overhoop gaat.  

19-11-2008 20:26:52
geertw
geertw
Vergeet niet dat 4 bakken SLT niet vergelijkbaar is met 4 bakken Mat'64.


http://www.ovinnederland.nl/
 

19-11-2008 20:29:44
fabrierban
fabrierban
@geertw
4 bakken SLT zijn niet vergelijkbaar met 4 bakken Mat64 qua zitplaatsen, maar wel qua zit+staanplaatsen samen. De bedoeling is dus wel degelijk om bakken Mat'64 qua inzet een-op-een te vervangen door bakken SLT.

Laatst bewerkt door fabrierban op 19-11-2008 20:33
 

19-11-2008 20:45:58
broek53
broek53
Tsja, dat is wel een goeie, ik weet eigenlijk niet of er al eens gedacht is over een SSLT (Short SLT). Misschien dat men daar in eerste instantie het SGM voor bedacht heeft, maar goed: nu begeven we ons in een ander topic.  

19-11-2008 20:58:04
rogier
rogier
Quote
fabrier: @geertw
4 bakken SLT zijn niet vergelijkbaar met 4 bakken Mat64 qua zitplaatsen, maar wel qua zit+staanplaatsen samen. De bedoeling is dus wel degelijk om bakken Mat'64 qua inzet een-op-een te vervangen door bakken SLT.

Betekent dit dat het volgens NS de normaalste zaak van de wereld wordt dat er ook in het weekend in een normale situatie reizigers staande vervoerd worden? Of worden de treinen gewoon verlengd?
 

19-11-2008 21:15:44
broek53
broek53
Nou ja, wie zal het zeggen wat de toekomst brengt - maar tot nog toe is de regel dat reizigers buiten de spits volgens de comfortabel-norm vervoerd worden - wat in planningstermen betekent: alleen zitplaatsen.  

19-11-2008 21:43:24
robbertc
robbertc
Wat betekent dat een SLT-4 toch helemaal niet zo groot is (voor de dal). Een kleinere SLT (3 korte bakken) zou neer komen op, laten we zeggen, de zitplaatscapaciteit van een Plan V. Waarmee ik niet wil zeggen dat een SLT-3 geen optie, overigens..

Laatst bewerkt door robbertc op 19-11-2008 21:43
 

19-11-2008 21:51:13
rogier
rogier
Quote
broek53: Nou ja, wie zal het zeggen wat de toekomst brengt - maar tot nog toe is de regel dat reizigers buiten de spits volgens de comfortabel-norm vervoerd worden - wat in planningstermen betekent: alleen zitplaatsen.
Dan ben ik voorlopig weer gerustgesteld.
 

19-11-2008 22:16:55
NDS
NDS
Quote
robbertc: Wat betekent dat een SLT-4 toch helemaal niet zo groot is (voor de dal). Een kleinere SLT (3 korte bakken) zou neer komen op, laten we zeggen, de zitplaatscapaciteit van een Plan V. Waarmee ik niet wil zeggen dat een SLT-3 geen optie, overigens..

Een SLT-2 zou je 12 zitplaatsen 1e klas en 88 2e klas kunnen opleveren, dat heeft de Br426 ook namelijk volgens http://www.railfaneurope.net/list/germany/germany_db_mu.html

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

21-11-2008 23:12:42
plant
plant
Quote
reizigersmaterieel:14 november: NSR 3446 en 3447 naar Veolia, NSR 817-820, 822, 824, 827 en 831 weer in dienst.


Leuk, goed nieuws;) Althans, zo leek het. De stellen zijn zoals ik gehoord heb van de Dijksgracht verdwenen, maar waar zijn ze nu dan? iig niet in de rijdende dienst, weet iemand misschien waarom (nog) niet, en of de plannen nog steeds gelijk zijn?

Alvast bedankt!


Youri
 

21-11-2008 23:18:52
lucky
lucky
Omdat een treinstel dat een tijd stil heeft gestaan niet in 10 seconden weer de baan op kan. Je moet denken aan onderhoud en er moet iets worden teruggeplaatst zodat de ATB weer werkt.  

21-11-2008 23:21:54
broek53
broek53
De eerste vier staan nog steeds op Amersfoort GE, sinds 13 november, als ze vandaag niet weggehaald zijn (en dat zal wel niet, want de batterijen zullen inmiddels wel leeg zijn): 818, 822, 824, 831. Ze zullen zeker in dienst gesteld worden, zo is vandaag nog bevestigd. De Zaanstraat wil inmiddels de 817, 819, 820 en 827 binnen gaan nemen voor herindienststelling.

Laatst bewerkt door broek53 op 21-11-2008 23:22
 

21-11-2008 23:25:06
plant
plant
Quote
lucky: Omdat een treinstel dat een tijd stil heeft gestaan niet in 10 seconden weer de baan op kan. Je moet denken aan onderhoud en er moet iets worden teruggeplaatst zodat de ATB weer werkt.


Daar hou ik ook zeker rekening mee, maar omdat ze al een tijdje van de Dgr af waren, had ik ze nu zo onderhand wel in de dienst verwacht, vandaar!

Broek53, bedankt voor de informatie!


Youri
 

22-11-2008 02:27:11
Rolffiej19
Rolffiej19
ik zal vandaag is horen hoe en waneer de stelletjes gepland zijn voor OH

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 22-11-2008 02:27
 

22-11-2008 11:57:00
lamote_ban
lamote_ban
Quote
broek53: Het streven van NS gaat richting 2011, maar daar zit een heel ruime marge in en het zal wel wat later worden, denk ik.

Ik denk dat het veel later gaat worden (misschien wel 2015) door financiele perikelen.

Ik verwacht dat NS vanaf volgend jaar erg krap bij kas zal komen te zitten door teruglopend vervoer (oplopende werkloosheid, een onverantwoorde tariefsverhoging per 1-1-2009, sterke daling van de benzineprijzen) en de miljoenen aan gebruikskosten voor de HSL vanaf 1-1-2009 waar geen inkomsten tegenover staan.

Verder is NSR de laatste jaren gewend om nieuw materieel te leasen via NSFS, maar met de kredietcrisis zal NSFS moeite krijgen om nog nieuwe treinen gefinancierd te krijgen. En geld om ze zelf te kopen heeft NSR niet. Oplappen van Mat'64 zou wel eens het alternatief kunnen worden.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 22-11-2008 12:10
 

22-11-2008 13:05:00
lucky
lucky
De eigenaren van de HSA (NS 90%, KLM 10%) krijgen van minsiter Eurlings maximaal 4 jaar uitstel van betaling. Dit zolang er geen inkomsten worden gegenereerd uit de HSL.

Bron: http://www.nu.nl/news/1850006/11/Voorlopig_geen_treinen_op_HSL-Zuid.html
 

22-11-2008 13:34:47
lamote_ban
lamote_ban
@lucky
Uitstel van betaling betekent geen afstel. De gebruikersheffing wordt gewoon vanaf 1-1-2009 in rekening gebracht, alleen hoeft het geld pas uiterlijk per 1-1-2013 daadwerkelijk (met rente!) te worden betaald. In feite moet er dus in 2013 voor vijf jaar tegelijk worden betaald (2009, 2010, 2011, 2012, 2013). De heffing komt in de tussentijd als schuld op de balans te staan. Los van het verkomen van een eventueel liquiditeitsprobleem schiet NS daar dus niets mee op en komt hiermee geen extra geld beschikbaar voor de vervanging van Mat'64.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 22-11-2008 13:42
 

22-11-2008 13:38:21
lucky
lucky
Daar heb je gelijk in, misschien afgezien van dat je het mag opvoeren als voorziening en tijdelijk een belastingvoordeel hebt. Echter is het wel meer geld wat je nu ter beschikking hebt. Eventueel in 2012 of iets dergelijks zitten we in betere financiele tijden.  

22-11-2008 14:08:53
broek53
broek53
Tsja, ik heb in de afgelopen decennia nog niet meegemaakt dat materieelvervangingsplannen werden uigevoerd zoals ze aanvankelijk bedacht waren, van DE5 via mat '46 naar mat '54, dus met mat '64 zal het vermoedelijk niet anders gaan - alleen bekeken vanuit historisch perspectief dus.
Als het reizigersvervoer inzakt, is er overigens minder materieel nodig - kotom, het kan echt alle kanten uit.
 

22-11-2008 20:25:12
timtrein
timtrein
Ja, met als variabelen: de reizigersgroei of -krimp, afvoer ICK en ICL, afvoer mat'64, instroom IRM en SLT... kortom, geen zinnig woord over te zeggen. We gaan het zien  


23-11-2008 03:56:10
jochem
jochem
Quote
rudolfph: De 506 staat al tijden te Zlr en de 502 en 515 stonden tot afgelopen weekend te Zlwpl en staan nu ook te Zlr. Dat zijn alle stellen plan T die tot op heden te Zl-nogwat terzijde gestaan hebben.
En de 515 is, om mij onbekende reden, van de week weer naast de werkplaats geparkeerd door de NT 713.
 

23-11-2008 18:44:18
broek53
broek53
Quote
timtrein: Ja, met als variabelen: de reizigersgroei of -krimp, afvoer ICK en ICL, afvoer mat'64, instroom IRM en SLT... kortom, geen zinnig woord over te zeggen. We gaan het zien
Dat natuurlijk ook, maar we hadden het over de plannen van de NS dienaangaande. Die zijn verder wel duidelijk (2011 mat '64 eruit), maar daarna begint het spel dat jij beschrijft, onder invloeden zoals lamotep ze schetst (en invloeden die we nu nog helemaal niet kunnen zien).

Laatst bewerkt door broek53 op 23-11-2008 18:44
 

24-11-2008 23:04:23
stel172
stel172
Tussen al dit plan T nieuws toch nog een leuk bericht; zaterdag reed de 511 tussen Zwolle en Utrecht. Het kan best gemeld zijn bij bijzonderheden per datum, maar het is toch leuk dat er nog eens wat leuks gebeurd met plan T.

mat'64 er uit! zal waarschijnlijk niet gelden voor de meest onbetrouwbare versie en inzet in de minst betrouwbare provincie op het gebied van OV; Overijssel. Ik vrees dat we nog wel tien jaar met een uiterst onbetrouwbare dienstregeling blijven zitten naar Emmen met mat'64 s die gemarteld worden en reglmatig defect stil staan. Het komt nu gemiddeld een keer per week voor dat ik minimaal een half uur vertraging heb door gebrek aan Emmer plan V's of door dat ie net voor Hardenberg met een storing komt stil te staan...Ik kan ondertussen geen enkele sympaty meer voor NS opbrengen en wens nog liever vandaag dan morgen een andere vervoerder op deze schr** lijn. Mijn baas is ondertussen niet blij meer dat ik met de trein kom

Laatst bewerkt door stel172 op 24-11-2008 23:13
 

24-11-2008 23:13:29
dh3201
dh3201
Quote
stel172: Ik vrees dat we nog wel tien jaar met een uiterst onbetrouwbare dienstregeling blijven zitten naar Emmen met mat'64 s die gemarteld worden en reglmatig defect stil staan.

Ik denk niet dat NSR de concessie gaat winnen als ze er nog 10 jaar met mat'64 willen blijven rijden. Ofwel NSR moet hier in de nieuwe concessie met nieuw materieel gaan rijden, of de concessie wordt aan een ander gegund, die er ook met nieuw materieel moet gaan rijden.


Shqiperise-lopers?
 

24-11-2008 23:16:30
stel172
stel172
Ik hoop het als ik maar op een nette manier en op tijd op mijn werk kom. ik vind de V'tjes leuk, maar op tijd op mijn werk komen zonder sensatie is belangrijker  

24-11-2008 23:27:09
thom
thom
Ik vraag me altijd af of daar de defecten van plan V nou daadwerkelijk hoger is dan in de rest van NL...  

24-11-2008 23:29:25
lucky
lucky
In Brabant was er toch ook altijd iets aan de hand? Of droom ik nu..  

24-11-2008 23:31:57
thom
thom
 

25-11-2008 07:43:40
mdeen
mdeen
Quote
dh3201:
Ik denk niet dat NSR de concessie gaat winnen als ze er nog 10 jaar met mat'64 willen blijven rijden. Ofwel NSR moet hier in de nieuwe concessie met nieuw materieel gaan rijden, of de concessie wordt aan een ander gegund, die er ook met nieuw materieel moet gaan rijden.


De Emmerlijn is natuurlijk een goede plek om SLT's in te zetten. Dat is natuurlijk de perfecte vervanger van SM'90: snel aanzetten en ook nog eens hard rijden.
 

25-11-2008 15:32:33
ruysdael
ruysdael
Quote
stel172: Tussen al dit plan T nieuws toch nog een leuk bericht; zaterdag reed de 511 tussen Zwolle en Utrecht. Het kan best gemeld zijn bij bijzonderheden per datum, maar het is toch leuk dat er nog eens wat leuks gebeurd met plan T.

mat'64 er uit! zal waarschijnlijk niet gelden voor de meest onbetrouwbare versie en inzet in de minst betrouwbare provincie op het gebied van OV; Overijssel. Ik vrees dat we nog wel tien jaar met een uiterst onbetrouwbare dienstregeling blijven zitten naar Emmen met mat'64 s die gemarteld worden en reglmatig defect stil staan. Het komt nu gemiddeld een keer per week voor dat ik minimaal een half uur vertraging heb door gebrek aan Emmer plan V's of door dat ie net voor Hardenberg met een storing komt stil te staan...Ik kan ondertussen geen enkele sympaty meer voor NS opbrengen en wens nog liever vandaag dan morgen een andere vervoerder op deze schr** lijn. Mijn baas is ondertussen niet blij meer dat ik met de trein kom
Gaat dit subjectieve zwartgallige gezever nu ook al dit soort belangrijke topics verpesten? %03%
 

25-11-2008 23:12:27
keesje
keesje
@stel172:
Ah ja, als morgen Hans Kazan-lines komt dan tovert hij meteen op dag 1 nieuw materieel op de Emmerlijn.

Bedenk je je wel dat als NS Zl-Emn niet meer rijdt dat dan de kans op uitval van treinen alleen maar groter wordt? Minder groot materieelpark = minder bijsturingsmogelijkheden. Tel alle keren maar dat je op Zl-Emn een ander stel/materielsoort zag dan die uit de geplande reeks 951-965. Al díe keren was er kennelijk onvoldoende materieel beschikbaar en in zo'n situatie krijg je met een nieuwe afgebakende vervoerder dus gewoon geen trein omdat ze niks anders kunnen inzetten omdat ze het domweg niet hebben.

Overigens snap ik niet dat iemand die baalt van schroot(lijnen) zich stel172 laat noemen... Is dat niet schroot inmiddels?

Laatst bewerkt door keesje op 25-11-2008 23:18
 

25-11-2008 23:14:15
mark
mark
Mark: On-topic graag. Voor persoonlijke discussies hebben we mail en dergelijke.  

25-11-2008 23:17:41
dh3201
dh3201
Quote
mdeen: De Emmerlijn is natuurlijk een goede plek om SLT's in te zetten. Dat is natuurlijk de perfecte vervanger van SM'90: snel aanzetten en ook nog eens hard rijden.

Moet NSR een volgende deelbestelling SLT wel even van een toilet voorzien.
Zover ik weet is een toilet in de trein een van de eisen in het aanbestedingsprogramma voor de Emmerlijn.


Shqiperise-lopers?
 

25-11-2008 23:23:55
lamote_ban
lamote_ban
Quote
dh3201:
Ik denk niet dat NSR de concessie gaat winnen als ze er nog 10 jaar met mat'64 willen blijven rijden. Ofwel NSR moet hier in de nieuwe concessie met nieuw materieel gaan rijden, of de concessie wordt aan een ander gegund, die er ook met nieuw materieel moet gaan rijden.

Ik denk dat als er al te veel investeringen worden geeist NS de Emmerlijn gewoon laat lopen.%06%

Laatst bewerkt door lamote_ban op 25-11-2008 23:24
 

25-11-2008 23:46:43
broek53
broek53
Kunnen we het in vredesnaam nou eens over 'de ontwikkelingen van mat '64' hebben op deze plek? En niet over "wie is er allemaal gefrusteerd over / blij met mat '64? Doe dat maar in een ander topic, zou ik zeggen (dat kan ik dan wat makkelijker overslaan ). Dank U %04%.  

26-11-2008 20:50:29
broek53
broek53
Zijn de vier plan V's die van de Dgr naar Amf GE zijn getransporteerd, vandaag nog gespot daaro? Het zal haast wel, want volgens mij zit er geen spatje batterijspanning meer in - maar hoe dan ook, er is asiel voor ze gevonden: ze zullen door het OB Maastricht weer tot leven worden gewekt. Nu ze daar nog krijgen ! De vier andere stellen, nog op de Dijksgracht, gaan ijs en weder dienende op 4 december naar het OB Zaanstraat.  

26-11-2008 21:29:29
keesje
keesje
Het rijtje stellen w.o. de 818 en 831 stond gisteren in ieder geval op Amfge. Waar ze vandaag waren weet ik niet; laat ik zeggen dat ik er niet op gelet heb.  

26-11-2008 23:36:15
timtrein
timtrein
Kennelijk is er dan niet veel haast bij dat achttal... zijn pas nodig vanaf de nieuwe dienst zeker?  

26-11-2008 23:46:29
broek53
broek53
Daar krijg je de vinger niet achter. Ik bedoel: in de dienstuitvoering zijn ze eigenlijk al behoorlijk welkom, al was het maar omdat er in de omloop geen rekening is gehouden met de plotselinge afvoer van 10 stellen per 1 oktober enerzijds, en anderzijds de hele materieelpositie na een beetje herfst en een beetje winter krap is. De directie heeft dan ook besloten tot vrijwel onmiddellijke terugkeer eind oktober, maar daarbij een beetje weinig rekening gehouden met de radaren van de moloch NedTrain, heb ik zo het idee.
Per nieuwe dienst waren ze helemaal niet nodig, omdat daarin nou net weer wel rekening gehouden was met afvoer van een stel of tien, versus de terugkeer van Veolia- en Arrivastellen. Dit om het makkelijk te maken . De enige goede reden dat ze terugkeren lijkt nu dan vooral te worden de groeiende achterstand in in VIRM, omdat de levering van VIRM-4 al een week of vijf stilligt en er bijgevolg straks te weinig stellen dreigen te zijn voor het verhoogde aantal VIRM-diensten. En dan is er ook nog de theoretische kans dat de SLT's niet in dienst komen, danwel met kinderziekten regelmatig vervange zouden moeten worden. Dan is een "warme reserve" wel een erg verstandig idee.
 

27-11-2008 09:25:02
keesje
keesje
Quote
broek53: Daar krijg je de vinger niet achter. Ik bedoel: in de dienstuitvoering zijn ze eigenlijk al behoorlijk welkom, al was het maar omdat er in de omloop geen rekening is gehouden met de plotselinge afvoer van 10 stellen per 1 oktober enerzijds


Neem nou vanmorgen: In de 4400 zijn 11 stellen Plan V nodig en er was er maar 1 in dienst! 1-11=-10 %08% Wat wel reed was Plan T, ICM III, ICM IV en een VIRM IV...
 

27-11-2008 18:22:12
timtrein
timtrein
Quote
broek53: in de dienstuitvoering zijn ze eigenlijk al behoorlijk welkom, al was het maar omdat er in de omloop geen rekening is gehouden met de plotselinge afvoer van 10 stellen per 1 oktober enerzijds, en anderzijds de hele materieelpositie na een beetje herfst en een beetje winter krap is. De directie heeft dan ook besloten tot vrijwel onmiddellijke terugkeer eind oktober, maar daarbij een beetje weinig rekening gehouden met de radaren van de moloch NedTrain, heb ik zo het idee.
Even samenvatten: om kosten te besparen zijn dus rijvaardige stellen uit de dienst gehaald en kort daarna weer teruggehaald maar nog niet inzetbaar. Er zijn dus extra kosten voor herindienststellen, extra kosten omdat de laatste onderhoudsbeurt niet geheel is benut (want warm uit dienst) én de stellen worden nu gehuurd terwijl ze momenteel niet inzetbaar zijn. Of gaat de huur pas in zodra ze weer rijvaardig zijn?
 

27-11-2008 19:31:48
maxim
maxim
Quote
broek53: Zijn de vier plan V's die van de Dgr naar Amf GE zijn getransporteerd, vandaag nog gespot daaro? Het zal haast wel, want volgens mij zit er geen spatje batterijspanning meer in - maar hoe dan ook, er is asiel voor ze gevonden: ze zullen door het OB Maastricht weer tot leven worden gewekt. Nu ze daar nog krijgen ! De vier andere stellen, nog op de Dijksgracht, gaan ijs en weder dienende op 4 december naar het OB Zaanstraat.


Vanmiddag rond een uur of 3 stonden ze nog op Amfge, maar wel klaar voor vertrek (stroomafnemers op en front- en sluitseinen aan). Heeft iemand ze al ergens anders gezien?
 

27-11-2008 22:19:52
train85
train85
Ik heb ze om 1710 uur door Utge zien gaan ri.Utva. In totaal zag ik 5 stellen rijden.  

27-11-2008 23:24:11
t.ricksen_
t.ricksen_
Ah ja, verrek; dat waren inderdaad de stellen die ik tegen een uur of zes in Eindhoven zag binnenlopen.

Laatst bewerkt door t.ricksen_ op 27-11-2008 23:24
 

27-11-2008 23:45:13
broek53
broek53
En om het compleet te maken: tegen half negen waren ze in Mt. Voorop liep - voor de ATB - stel 478. Had ik al gememoreerd dat de andere vier herintreders op 4 december uit de Dijksgracht bevrijd zullen worden?

Laatst bewerkt door broek53 op 27-11-2008 23:47
 

28-11-2008 00:22:18
kleine_man
kleine_man
Nee, bij deze!!%08%  

28-11-2008 00:38:19
spoorhaas
spoorhaas
@Broek53,

Het was idd al gemeld, maar nu hoeven ze het niet meer te vragen, ze gaan naar de Aswplz zoals je heb gezegd!
 

30-11-2008 17:42:03
woolbek
woolbek
Wie heeft nu nog een beetje bij gehouden waar alle plan T's staan die nu terzijde staan en wat hun terzijde gestelde datum is ???
Dit om mijn Plan T overzicht compleet te maken voor mijn site
 

30-11-2008 17:56:37
MarkJB
MarkJB
Volgens Wikipedia zijn de 502, 503, 504, 505, 509, 515 en 523 terzijde gesteld. Er staat ook dat de 503 op 29 mei terzijde is gesteld. De andere stellen weet ik zo niet precies.  

30-11-2008 18:16:29
taigagaai
Moderator
taigagaai
Volgens mijn overzicht staan de 502, 506 en 515 in Zl, de 503 en 504 te Dgr, de 505 te Ehv, de 509 in Hlm en de 523 is recent gesloopt. Zie ook dit draadje. De data van ter zijde stelling staan ook wel in dit draadje. En het staat natuurlijk in HOV-RN  

30-11-2008 20:49:21
woolbek
woolbek
bedankt maar weer kan alweer stukje invullen van lijst  

30-11-2008 23:40:59
ronald
ronald
De 505 staat idd in Ehv.Van dit stel is 1 kopbak afgehaald,daarnaast is ook de stroomafnemer al verwijderd.  

01-12-2008 08:00:38
keesje
keesje
Er was al gemeld dat vorige week de 818, 822 en 824 van Amf naar Mt zijn gekomen. Nu ontgaat mij de logica dat de 844 (ex Veolia) afgelopen zaterdag juist in omgekeerde richting is getogen, dus van Mt naar Amf!

Het zal ongetwijfeld het zelfde doel hebben als de andere genoemde stellen (dat ze weer in dienst komen bij NSR), maar waarom moet het ene stel daarvoor van Amf naar Mt en het andere van Mt naar Amf?
 

01-12-2008 08:13:18
maxime
maxime
De 844 komt in dienst bij Connexxion binnenkort vanwege het materieeltekort dat het bedrijf heeft.

Wat de andere drie stellen betreft, die krijgen volgens mij juist een herintredingsbeurt bij het OB Maastricht. Om daarna weer bij NSR in dienst te komen.

Laatst bewerkt door maxime op 01-12-2008 08:16
 

01-12-2008 08:45:07
keesje
keesje
Dat van die 844 wist ik niet, maar zo klinkt het wel weer wat logischer!  

04-12-2008 00:51:51
broek53
broek53
Vandaag (4/12) gaan van de Dijksgracht naar de Zaanstraat de 819, 820, 825, 827, 829. Voor de oplettende lezertjes: dat zijn deels andere stellen dan ik eerst noemde en het is er eentje meer. Anders gezegd: van de 10 stellen die per 1/10 terzijde zijn gesteld, blijft alleen de 817 terzijde staan.

De bulk stellen die er zo tegen de nieuwe dienst bij komt (deze 9 en 7 van Veolia) zal voornamelijk gebruikt worden om het gat te vullen dat het staken van de levering van VIRM-4 dreigt te veroorzaken. Niet verrassend: de meer-inzet van mat '64 wordt vanaf 14/12 geconcentreerd in de 12100 op de Zeeuwse Lijn.
 

04-12-2008 19:08:40
timtrein
timtrein
En als die sloot V'tjes in dienst komt, gaat dan de afvoer van de T'tjes ook weer op gang komen?  

05-12-2008 00:42:47
broek53
broek53
Nou, nog even niet. Zojuist (gisteren dus inmiddels) is besloten dat de 507 nog een keer onderhoud krijgt en omdat hij inmiddels door de inspecties heen is, blijft hij in principe in dienst tot 23 januari. De 508 is inmiddels uitgesteld tot 13 februari. (Sorry heren van de LTI...)
Achtergrond hiervan: twee plan T's extra beschikbaar, uiteraard als algemene reserve, maar primair als reserve voor de twee SLT-diensten. Je weet het met kinderziekten maar nooit...
 

05-12-2008 09:17:58
keesje
keesje
De 507 heeft een half uur na het bericht van Michiel ook geen meter meer gereden en staat te Ut wat te niksen.

De 844 die van Veolia naar CXX is gegaan, heeft ook nog niet veel uitgevoerd. Slechts op 2/12 en 3/12 is het in dienst geweest tussen Amf en Bnn/Ed.
 

05-12-2008 12:18:40
bjornl
bjornl
Dat de 844 niet zo veel doet is natuurlijk niet zo raar aangezien deze pas voor de nieuwe dienstregeling "echt nodig" is. Weet iemand f deze ook de blauwe Valleilijn-stickers heeft of krijgt?  

05-12-2008 15:58:48
broek53
broek53
Maandag vindt de overname plaats van de ex-Veolia-stellen door NSR. Als dat in orde is, binnenkort dus weer te zien in het hele land.  

05-12-2008 16:55:33
mvd
mvd
Momenteel zijn de stellen 841 en 849 aan de beurt voor het verwijderen van de Veolia-stickers.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

05-12-2008 17:44:18
noof
noof
Quote
bjornl: Dat de 844 niet zo veel doet is natuurlijk niet zo raar aangezien deze pas voor de nieuwe dienstregeling "echt nodig" is. Weet iemand f deze ook de blauwe Valleilijn-stickers heeft of krijgt?


Daar ik weet heeft hij ze al.
 

05-12-2008 19:08:41
2296
2296
Nee nog niet. Heb het stel vanmiddag nog zien rijden zonder stickers in Amersfoort. Stel 867 heeft wel blauwe stickers. Sinds wanneer deze er op zitten weet ik niet.  

05-12-2008 19:14:48
noof
noof
Excuus, dan heb ik ze even verward.  

06-12-2008 10:54:56
keesje
keesje
Quote
broek53: Maandag vindt de overname plaats van de ex-Veolia-stellen door NSR. Als dat in orde is, binnenkort dus weer te zien in het hele land.


Worden de wijzigingen die zijn aangebracht in de 841-849 voor eenmansbediening dan ook weer ongedaan gemaakt?
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl