koetszy

| Quote tochjo (do 13 aug 2015 17:07:06 somda.nl)
In de praktijk wordt dit echter wel gehandhaafd. Vandaag ben ik zelf met Dal Vrij op pad geweest: om 9.02 mijn eerste check-in, onderweg na een check-uit wordt een check-in steeds gezien als een overstap, tot mijn laatste check-in te Rtd om circa 15.45. Toen geen overstap meer volgens het scherm, dus gewoon een nieuwe reis.
Sorry voor het off-topic gaan maar dit is toch wel gek. Als je deze vraag:
"Ik reis binnenkort, volledig in de daluren, met een Dal Voordeelkaart, van Groningen via Amsterdam Centraal, Dordrecht, Roermond, Venlo en Nijmegen weer naar Groningen. Mijn overstappen zijn overal korter dan 35 minuten. "Vroeger" kocht ik hiervoor een dagkaart met 40% korting voor ca. € 25, of een rondreiskaartje.
Klopt het dat ik nu, in combinatie met de Lange afstandskorting die tegenwoordig bij elke treinvervoerder geldt, ik maximaal € 15,40 kwijt ben voor deze reis? De reisplanner geeft uiteraard geen uitsluitsel voor enigszins lastigere reizen....
Zie de tabel op www.ns.nl voor dit bedrag.
Het lijkt mij een logische redenering maar ik vraag me af of NS hier inhoudelijk op kan reageren voordat ik het uitprobeer en toch véél meer kwijt ben voor deze reis."
rechtstreeks aan de NS Klantenservice (email via EVA) stuurt krijg je dit, na enig aandringen, als antwoord:
"Onder de door u genoemde voorwaarden zou u inderdaad € 15,40 betalen. Verdere informatie is voor mij ook moeilijk te verkrijgen met betrekking tot prijsbepaling. "
Ik heb het nog niet geprobeerd, ik ben eigenlijk blij dat jij dat gedaan hebt, maar dit antwoord strookt niet met jouw ervaring.
Er wordt volgens mij nergens gecommuniceerd dat je reis niet meer dan 6 uur mag duren maar dat kan ik mis hebben... |