19-10-2017 09:33:29 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Als ze nou de hoofdregel houden dat STAR mag rijden wanneer het wil mits het maar op tijd wordt doorgegeven, dan is er niets aan de hand. |
19-10-2017 12:18:12 | ||
---|---|---|
thom
|
Ohja, dat zal lekker kwalitatief OV opleveren... %08% |
19-10-2017 12:25:54 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Moet de STAR dan ook een halfuursdienst gaan aanbieden? Lijkt me een flinke opgave. |
19-10-2017 17:26:49 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Gewoon de STAR laten rijden en arriva per bus Stadskanaal bedienen. Lijkt me efficiënter. Waarom een probleem creëeren wat er niet is? |
19-10-2017 17:49:33 | ||
---|---|---|
phantom
|
Omdat de spoorlijn de status hoofdlijn zou krijgen dan,en dan moet star personeel extra worden opgeleid,en dat kunnen ze niet betalen. Bovendien wie gaat die extra slijtage aan het materieel van de star dan vergoeden ? gaan de star medewerkers die die treinen dan moeten rijden betaald werk krijgen ?? (willen/kunnen ze dat überhaupt wel ivm prive leven/verplichtingen ri werk ?? ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-10-2017 21:40:39 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@ Erik vd12: Zit je na Musselkanaal en na de brug al meteen vast op een bedrijventerreintje dat met vooruitziende blik over het tracé is gebouwd. Jammer. Zie Google Maps. Laatst bewerkt door sjoerd op 19-10-2017 21:41 |
27-11-2017 14:34:43 | ||
---|---|---|
KoningGer
|
Weet iemand of er nog recente ontwikkelingen zijn geweest met betrekking tot het spoor? Wij wonen direct aan de spoorbrug bij de Drouwenerkade in Stadskanaal en hebben verbouwplannen. Alvorens veel geld in de woning te steken is het wel prettig om te weten of alle plannen rondom het spoor definitief wel of niet doorgaan. Van de laatste berichtgeving word ik ook niet veel wijzer. Kan iemand een redelijke inschatting maken of de plannen haalbaar / realistisch zijn? B.v.d. en groet. Laatst bewerkt door KoningGer op 27-11-2017 14:38 |
27-11-2017 14:55:53 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Ik zou te rade gaan bij de provincies Drenthe en Groningen en bij de betreffende gemeenten om enige status over standpunten te krijgen. Niet bij een "hobby"-site; dat is te informeel. |
27-11-2017 15:38:17 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Ook die zullen vermoedelijk verwijzen naar wat er via de media bekend is en/of verwijzen naar bestaande rechten in een bestemmingsplan en wat er nog meer aan bestaand beleid op dit gebied is. Zo niet... dan horen we het hier graag... |
27-11-2017 16:33:33 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hebben we hier te maken met waarschijnlijk a.s. Nimby Vooralsnog is het bij gedachten, zodra men het prijskaartje weet zal men wel genezen zijn en is de 'last' alleen van de STAR. Hier wordt voornamelijk aan luchtfietserij gedaan Overigens, iemand hier iets vernomen van een snelweg Assen - Wildervank - Stadskanaal waarvan het laatste deel strak tegen de STAR-lijn zal komen |
27-11-2017 18:09:54 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat wordt dan een snelweg zonder snelheid want als je op de kaart kijkt en je denkt aan Assen - Wildervank - Stadskanaal, dan maak je een enorme omweg die bovendien niet strak langs de STAR zal liggen. Is het niet Emmen - Stadskanaal - Wildervank of nog iets wilders? Dat zou deels langs de STAR kunnen liggen. |
27-11-2017 19:14:55 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Helaas, ook vanuit de STAR kunnen we maar moeilijk een inschatting maken van de kansen voor het project (al spreek ik hier namens mezelf, ben geen woordvoerder). Het dossier zit nog vol met niet (voldoende) uitgewerkte punten en er is volgens mij überhaupt nog niet eens concreet uitonderhandeld of het station nou bij ons station of bij het Philipsterrein komt (dat laatste is de wens van de gemeente). Dus ik vrees dat je wat dat betreft nog wel pakweg een jaar of twee in onzekerheid zit. Laatst bewerkt door timtrein op 27-11-2017 19:24 |
27-11-2017 22:26:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
@sjoerd; dat laatste was een grap als voer voor aanstaande Nimby's |
28-11-2017 20:23:41 | ||
---|---|---|
KoningGer
|
Goeie grap Bedankt voor de reacties. Zal binnenkort wel weer wat nieuws in de media verschijnen. Volgens mij moet er voor 2019 een besluit worden genomen en dan hebben ze dus nog tot max. volgend jaar. Wat mij betreft blijft de Star en alleen de Star lekker rijden! |
29-11-2017 17:36:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Dat vermoeden hadden we al, ja. |
13-03-2019 11:22:30 | ||
---|---|---|
pluisje
|
En toen opeens...Quote https://www.dvhn.nl/groningen/Trein-naar-Stadskanaal-biedt-Emmen-hoop-24260676.html |
13-03-2019 11:33:11 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dit gaat dus voor de S.T.A.R betekenen dat zij ook het recht blijven krijgen om van de spoorlijn tussen Veendam en Stadskanaal gebruik te mogen maken. Op zondag zou er voor de museumspoorlijn een mogelijkheid zijn om samen met Arriva het spoor te mogen gebruiken. Laatst bewerkt door aarclay op 13-03-2019 11:33 Choo choo..... |
13-03-2019 12:22:02 | ||
---|---|---|
daniel81
|
uit het dvhn-artikel: "Het is voor het eerst in Nederland dat een museumspoorlijn en een treinvervoerder op dezelfde dag gebruikmaken van een gezamenlijke dienstregeling". Dat kunstje is op Vk-Sog toch meerdere jaren vertoond, nog even afgezien van alle andere evenementen waarbij er met stoom tussen de normale drgl door wordt gependeld, kortom zo bijzonder is het nou ook weer niet. Ik kan me voorstellen dat dit ook gaat betekenen dat de spoorlijn naar Musselkanaal daarmee weer geheel in ere hersteld wordt door de STAR, omdat het aantal kilometers spoor met museumsfeer anders wel heel karig wordt. En geld om de lijn op te knappen hebben ze straks weer genoeg |
13-03-2019 12:27:22 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteBijna was Friesland de eerste. |
13-03-2019 12:53:04 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Ik kan nergens vinden waar het nieuwe station Stadskanaal wordt beoogd. De gemeente wilde de afgelopen jaren graag bij het oude Philipsterrein (N374) maar daar waren niet alle partijen het over eens. Is dikke twee kilometer zuidelijker dan het STAR-station. Iemand enig idee? |
13-03-2019 13:35:33 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Er was een jaar of wat geleden sprake van een plan om een veel noordelijker gelegen station te maken, dichter bij het centrum, waardoor een geheel nieuwe aftakking zou moeten worden gebouwd. Dat was toch al niet zo'n goede visie, maar met het oog op de eventuele doortrekking naar Emmen is dat helemaal geen goed idee. De beste plek is dan nabij het huidige STAR-emplacement, maar dan zal dat een deel van zijn historische layout wellicht verliezen om teveel wissels/kruisingen met de doorgaande lijn te voorkomen. Verder oostelijk lijkt me door de afstand tot de kern niet wenselijk, maar men zal ook wel een fatsoenlijk voorplein en een parkeergelegenheid willen maken. Ik heb nog geen schetsen gezien en ben ook wel benieuwd! |
13-03-2019 14:44:28 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteDie locaties liggen een flink eind uit elkaar, beide zou ook niet verkeerd zijn denk ik. |
13-03-2019 16:07:40 | ||
---|---|---|
Noordster
|
Het "nieuwe" station zou bij het STAR station komen. https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/2019/03/13/spoorlijn-stadskanaal-komt-er/ Dat zal dan wel aan de stille kant moeten. Daar is wel ruimte zonder de STAR in de weg te zitten. Net zo'n opstelling als in Veendam. Een perron op Arriva-hoogte met driezijdig gesloten schuilhoek & een paar blikken-kont-banken. Verder fietsenrekken & parkeerplaatsen. |
13-03-2019 17:00:40 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Ik mag toch hopen dat men het zo heeft beschreven dat prorail of 1 van hun aan nemers voor die lijn,die klus gelijk meenemen,als ze de lijn gaan opknappen Je kan van een museum organisatie niet verwachten dat hun zulke lengte's spoor in een kort tijdsbestek "even" upgraden/opknappen. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-03-2019 18:34:07 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het is maar de vraag of het wijs is voor de STAR om het slechte en weinig fraaie stuk naar Musselkanaal op te knappen. Dat stuk maakt een goede kans deel uit te gaan maken van de verlenging naar Emmen. Je kunt wel zeggen dat dit toch nooit gebeurt, maar dat dachten sommigen ook van Zuidbroek - Veendam en nu gaat de treindienst al door naar Stadskanaal. Wat dat betreft is de nieuwe Zuiderzeelijn verder weg. Wellicht kan de STAR zich beter richten op (Assen -) Rolde - Stadskanaal: dat tracé ligt er voor klaar en is landschappelijk zeker zo aantrekkelijk. |
13-03-2019 19:05:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wordt STAR-materieel dan dus ook voorzien van ATB-NG? Sowieso bijzonder dat er nog een baanvak van ATB-NG wordt voorzien. Dat mocht in de jaren negentig al niet meer van Verkeer en Waterstaat... |
13-03-2019 21:13:56 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Nog afgezien van de haalbaarheid van de STAR plannen en/of ideeen naar Musselkanaal en/of Gieten, dit gezien alleen al de moderne bureacratie waar men doorheen moet: Is de STAR wel zo rijk dat men dat allemaal betalen kan? |
13-03-2019 22:30:14 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik kan niet overal op ingaan maar voor jullie info: het beoogde station komt ter plaatse van het voormalig Spoordok, dus noordoostzijde emplacement bij de Gasselterstraat. Dit is overigens altijd al het plan geweest, ondanks wensdromen van de gemeente voor het Philipsterrein. Verder rijden kost een materieelcompositie extra en dus een hoop geld. Voor wat betreft het doortrekken naar Emmen (al dan niet via Ter Apel!): ik ben benieuwd waar ze dat half miljard vandaan willen halen... |
13-03-2019 23:03:41 | ||
---|---|---|
Noordster
|
Quote Wordt de spoorhaven dan gedempt? %04% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-03-2019 23:47:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Mis ik even waar je die op baseert? |
14-03-2019 00:40:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien wat te grote stappen, maar wat ik bedoel: een hoofdbaanvak waar sneller dan 40 gereden wordt, moet van ATB voorzien zijn. Vanwege de slechte detectie moet dat ATBNG zijn, zoals op alle lijnen in het noorden en oosten. Maar uitbreiding van ATB NG is al 20 jaar geleden door V&W gestopt cq tegengehouden, daar doelde ik op. Niet dat het om die reden niet zou moeten of je daar tegen zou moeten zijn, maar ik verneem juist de laatste tijd dat ProRail overweegt versneld ERTMS in te voeren op dit soort baanvakken omdat ATBNG aan vervanging toe is. Enfin: we zullen zien. Ander punt: om over dat baanvak te rijden, moet Star-materieel van ATBNG voorzien zijn. Dat lijkt mij nogal een opgave. |
14-03-2019 02:11:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Aah, ik dacht misschien was daar ergens al wat over geroepen wat ik had gemist. Maar inderdaad, erg benieuwd of men daar al over nagedacht heeft, om dat lijntje nou met ETCS aan te gaan leggen als eiland is ook wat overdone... %08% |
14-03-2019 06:56:26 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Zuidbroek-Veendam is toch ook van ATB-NG voorzien? Ik zie ook niet wat de andere optie is. ATB-EG is niet echt verstandig en ERTMS voor dat stukje lijkt me ook niet echt handig. Quote Aan de noordzijde geeft wel ruimte om een beetje afstand naar een mogelijk station Nieuw-Buinen te hebben. Zijn er geen plannen om iig tot Musselkanaal door te trekken? Qua kosten zal het heraanleggen van dat stuk spoor toch niet veel duurder zijn dan het stuk Veendam - Stadskanaal (wat neem ik aan ook volledig vernieuwd moet worden). |
14-03-2019 09:25:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Het was ook meer een kleine verwondering, en verder is het heel logisch. ATB EG is niet alleen niet verstandig, maar het gaat ook niet, omdat er op dit soort baanvakken voor de treinbeveiliging niet met spoorstroomlopen gewerkt kan worden door de detectie-problematiek. En als het spoor niet in secties opgedeeld is met ES-lassen, kun je er geen ATB EG op aanbrengen. |
14-03-2019 10:21:46 | ||
---|---|---|
Edb3
|
QuoteIs het deel Zb-Vdm bij de herinvoering van de reizigersdienst ook voorzien van ATB NG (of rijdt men niet sneller dan 40 km/h op dat baanvak)? Kennelijk kon het daar ook... |
14-03-2019 10:36:28 | ||
---|---|---|
thom
|
Of er lag al beveiliging omdat het baanvak gewoon in dienst was voor goederenverkeer? |
14-03-2019 10:54:52 | ||
---|---|---|
Edb3
|
QuoteMisschien, maar vanwege de eerder genoemde slechte detectie van de GTW's moest er wel een ander systeem komen, ik weet alleen niet precies welke. |
14-03-2019 14:37:46 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteLijkt me overigens een leuke uitdaging, een rangerende stoomloc van de STAR en ETCS. |
14-03-2019 15:18:29 | ||
---|---|---|
brun
|
Ben beslist geen doemdenker, maar ik vraag me ook af hoe ze dit qua beveiliging willen gaan regelen. Overal elders op het net doet ProRail supermoeilijk over het rijden met museumlocs die geen ATB hebben (beter gezegd: het mag gewoon niet meer). Hoe gaan ze dat naar Stadskanaal dan oplossen? |
14-03-2019 15:54:35 | ||
---|---|---|
maarten83
|
ATB inbouwen lijkt me. Met ATB-e kun je max 40 km/h op een NG baanvak. |
14-03-2019 16:03:13 | ||
---|---|---|
bnv
|
Nou, dat zou toch een oplossing kunnen zijn. Max.40 km/h, door dat dan bijvoorbeeld alleen op een zondag te doen als de STAR wil/mag gaan rijden. Dat betekent dan wel een uitgedunde Arriva dienstregeling op zo'n dag. De vraag is dan natuurlijk of Arriva dat wel wil. Een en ander zal wel in een overeenkomst met de STAR zijn/worden vastgelegd, onder welke condities de STAR het recht van medegebruik krijgt. Daar is mij verder niets over bekend. |
14-03-2019 16:18:12 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Ik vraag me af wat het nut is van ATB-E in dit geval, mogelijk enkel een V-max van 40 km/h Als je dat zou willen ( moeten) dan kan dat ook anders. Ik hoop wel dat Provincie & Co dat wel op voorhand bij IL&T hebben besproken zodat de STAR t.z.t. niet voor een onaangename verrassing komt te staan |
14-03-2019 16:30:46 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteDat bepaalt de provincie, niet Arriva. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-03-2019 17:16:39 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Als ik de zaak goed begrijp dan is t eerder andersom,Arriva krijgt van de STAR medegebruik "recht" De lijn is tenslotte deels eigendom van de STAR,en ik denk (hoop) niet dat men afstand van eigenaarschap heeft gedaan bij de STAR. Das een beetje dom zoals iemand die wel bekend is,ooit riep Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-03-2019 17:36:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ergens las ik hierboven dat het tracé tussen Veendam en Stadskanaal van de STAR wordt teruggekocht; het bedrag ben ik effe kwijt, maar daarmee kon de STAR dan ander opknapwerk doen. |
14-03-2019 21:39:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Anderhalf miljoen. Niet gek voor iets dat de Star gratis heeft gekregen, dunkt mij. |
14-03-2019 22:04:10 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Waar heb ik dit soort berichten de laatste maanden toch al eens vaker gehoord %08%? |
14-03-2019 22:06:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat is niet Prorail die daar moeilijk over doet, maar de wetgeving van de overheid waarin geen uitzondering meer is tot het rijden zonder ATB. Quote Die installatie zal daar werkelijk helemaal niets doen, anders dan het bewaken van max 40 km/u, zelfs zonder functionaliteit van ATB-Vv, praktisch gezien een doelloze investering dus. Quote Arriva heeft niet meer te doen dan de ritten te rijden die in de concessie opgenomen zijn en die opgesteld is of zal worden door de Provincie. De truc zal zijn dat de STAR uiteindelijk hun afspraken terug zal zien komen in een capaciteits toe bedeling. Laatst bewerkt door thom op 14-03-2019 22:12 |
14-03-2019 23:25:23 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Dat geldt toch alleen voor treinen die harder kunnen en mogen dan 40 km/h? |
15-03-2019 01:29:46 | ||
---|---|---|
thom
|
De ATB plicht? Ja, dat klopt, maar het merendeel van de collectie krachtvoertuigen van de STAR zal een hogere snelheid hebben dan dat. Sterker nog, even door de collectie gebladerd, alleen de vuurloze stomer en de 609 hebben een max snelheid lager dan 45 km/u Laatst bewerkt door thom op 15-03-2019 01:36 |
15-03-2019 07:05:25 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Op zondag is er sowieso maar een uurdienst naar Veendam. Lijkt me geen probleem dan. Overigens is voor beveiliging in dit geval de beste oplossing een puntsgewijze bewaking. Iets als PZB dus (is toch al toegepast in Nederland) en dat kun je statisch neerleggen. 500 Hz magneet op een afstand voor het gevaarpunt, 2000 Hz magneet voor het stopsein. ATB-e doet niet veel. Je moet dan ATB-EG gaan aanleggen en het enige wat het doet is een remming afdwingen als je een sein passeert dat een snelheidsvermindering oplegt. Maar je rijdt al niet harder dan 40, dus als je een voorsein op 700 meter hebt en dan al moet gaan remmen is niet echt handig. |
15-03-2019 10:24:57 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Puntsgewijze bewaking kan ook met ETCS L1 LS, dan ben je wat moderner bezig. Her en der nog een euroloop voor wat meer flexibiliteit. |
15-03-2019 11:35:28 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Of met ATB-VV als stoptonende seinen het enige signaal is wat doorgegeven hoeft te worden, maar dat is vast weer niet met de ATB-NG te combineren. |
16-03-2019 10:00:41 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Klopt, ATB-vv maakt gebruik van de transmissie van ATB-EG. |
17-03-2019 14:55:42 | ||
---|---|---|
Noordster
|
Inmiddels heeft de STAR zelf ook een tipje van de sluier opgelicht: https://www.stadskanaalrail.nl/2019/03/17/per-spoor-van-groningen-naar-stadskanaal/ Laatst bewerkt door Noordster op 17-03-2019 14:57 |
17-03-2019 21:39:55 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Heel bijzonder... Dus dat hele baanvak wordt straks óf-óf ? Dus de STAR kan niet op een blokafstand vertrekken achter Arriva? Lijkt me best spannend. Een soort Kamperlijn-puzzel... |
17-03-2019 22:09:51 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Dat hebben ze mooi geregeld. Echt. Fraaie, pragmatische oplossing. Terecht ook. De STAR heeft op enorm professionele manier een prachtige organisatie opgebouwd. Dankzij hen ligt er nog altijd een spoorlijn en geen fietspad. |
17-03-2019 22:19:53 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En er is gelijk een mooi potje geld beschikbaar voor allerlei leuke dingen. %02% |
17-03-2019 23:43:48 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Quote Dan krijg je juist het (theoretische) gevaar dat de stoomtrein achterop een stilstaande GTW rijdt omdat die eerste zonder ATB door een rood sein kan rijden. Wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat er zich maar één trein op het hele baanvak mag bevinden: de STAR óf Arriva. Overigens vraag ik me wel af wat er met de huidige zijsporen tussen Veendam en Stadskanaal gaat gebeuren? Wordt dat allemaal wissels die in de beveiliging komen of worden deze weggehaald? |
18-03-2019 07:04:50 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Er was toch iets met ATB-NG dat daar geen STM voor was bij ERTMS? ATB-NG is van Alstom en die heeft daar geen interesse in of zo? Ook al is ATB-NG gewoon ERTMS L1 0.5... |
18-03-2019 08:11:06 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Als het STAR-spoor ProRail infra wordt, gaan dan ook die regels om volledig bevoegde machinisten gelden? Volgens mij kan beter de Provincie het eigendom en beheer overnemen. |
18-03-2019 09:08:42 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
De STAR schrijft op haar website dat er gewisseld kan gaan worden tussen "Openbare" en "STAR" status van het traject. In die tweede stand mag dan de STAR rijden onder de huidige regels is kennelijk de bedoeling. |
18-03-2019 09:30:16 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dus twee losse regelgevingen per situatie/periode. Kan best, alleen wie gaat dan bijhouden in welke "stand" de lijn staat? |
18-03-2019 09:38:03 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Prorail VL |
18-03-2019 09:41:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Nadat Arriva de lijn verlaten heeft gaat deze zeker buiten dienst en rijdt STAR als werktrein? Kom op nou, voor 1,5 miljoen kan je die stoomkachels toch van ATB-NG voorzien? |
18-03-2019 09:47:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat lijkt me een taak voor de Treindienstleider van Prorail. Wat ik zou ontwerpen ïs om bij een overgangs punt in Veendam een vergrendeld wissel te maken en als de Star rijdt dat via een soort van "Vrijgave rangeren" schakeling te regelen, waardoor de specifieke STAR sporen en wissels gebruikt kunnen worden( denk aan omloop spoor Veendam en het eigen STAR station in Stadskanaal). |
18-03-2019 10:46:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteInclusief keuring en toelating voor elk soort voertuig? Echt niet. |
18-03-2019 17:49:39 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteNee, de lijn gaat niet buiten dienst maar in een operationele modus voor de STAR. Dat staat keurig in het nieuwsbericht van de STAR. Waarom zou je miljoenen willen verstoken aan ATB voor treinen die nauwelijks harder dan 30 km/h rijden en enkel op een museumlijn? |
18-03-2019 18:39:28 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Als dit zo rooskleurig word uitgevoerd in praktijk als dat de theorie klinkt dan is dit voor de STAR het best haalbare. En voor 1,5 miljoen een/of meerder stomer(s) uitrusten met ATB-NG ? Je gelooft t zelf toch nie zeker ? Je zou is moeten weten wat dat kost,de SSN heeft hulp gehad om de installatie(s) te krijgen en te instaleren en te keuren,want het kost een hoop poen zelfs voor 1 loc om die ermee te voorzien en gekeurd te krijgen. (instantie's en regel geving kosten nou eenmaal (te) veel poen om het zomaar ergens (effe) in te gooien %03% ) Dat is dan ook de reden waarom er zo weinig instantie's/musea's zijn die op t hoofdnet kunnen/mogen rijden,t kost veel,om nog maar te zwijgen als men straks verlangt dat er ERTMS in een stomer word gepropt en wordt goedgekeurd om de hoofdlijn op te mogen. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
18-03-2019 22:43:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Inbouw van ATBNG beoogd men danook helemaal niet, dat is juist wat men verteld in dat verhaal. Daarnaast gaat je verhaal mank, want ATB-NG inbouwen is van geheel andere orde van het inbouwen van ATB-E wat de SSN aan boord heeft. En ook dat is niet goedkoop, maar kost lang zoveel niet als NG. |
19-03-2019 00:37:22 | ||
---|---|---|
maarten83
|
En die hebben daar destijds subsidie voor gehad evenals de vsm, nsm enz dit nav kamervragen. |
19-03-2019 10:43:51 | ||
---|---|---|
thom
|
ATB-E inderdaad, maar daar hoef je nu niet meer voor aan te kloppen |