internet in treinen en op stations
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
18-12-2012 20:20:03
Handy
Handy
Hoe zit het met gratis internet in treinen en op stations in Europa?
Het gaat om de eerste klas.
Kan iemand mij hier meer over vertellen want wilt het volgende weten.

1. Op welke stations in Europa heb je gratis internet
2. In welke treinen kan ik gratis internet vinden

Alvast bedankt. Landen zoal die ik bezoek zijn. Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italie, Oostenrijk, Zwitserland en Hongarije.
 

18-12-2012 22:20:44
AgentX
AgentX
Voor de meeste (grotere) stations in Nederland heeft KPN wifi-hotspots hangen.
In het buitenland (en dan spreek ik uit eigen ervaring over België, Duitsland en Frankrijk) is soms wel wifi, maar dan betaald. Nederland loopt wat dat betreft sterk voor op andere Europese landen.
 

18-12-2012 22:28:58
sfj
Voor die KPN hotspots moet je toch ook betalen? Of is dat recent veranderd?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-12-2012 22:42:47
Bert13
Bert13
Recent is wel veranderd dat dat op grote stations als Asd en Shl (naast Ut, waar het al was) niet meer hoeft Je kunt 2x 15 minuten gratis internetten, als het goed is. Overzicht staat ergens op internet


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 


18-12-2012 22:45:48
AgentX
AgentX
Behalve wanneer je internet van KPN of XS4ALL hebt, dan kan je gewoon met je inloggegevens die je van je provider hebt gekregen op die hotspots inloggen. Maak ik al sinds jaar en dag gebruik van, kost niets!  

18-12-2012 22:55:46
sfj
True, maar dat is niet gratis dan, dat is onderdeel van een abonnement waar je voor betaalt, en geldt dus zeker niet voor iedereen ... en een kwartiertje vind ik een leuk initiatief, of twee, maar nog steeds niet echt handig als je er langer vertoeft (internationale reizigers enzo )

Laatst bewerkt door sfj op 18-12-2012 22:56


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-12-2012 23:36:25
AgentX
AgentX
Absoluut mee eens, verschil is alleen dat je deze service bij je thuis-abonnement krijgt, en die hebben de meeste mensen. Vervelender vind ik het wanneer je er los een tientje in de maand extra voor zou moeten betalen. Spotify zit bijvoorbeeld ook gratis mijn abonnement  

19-12-2012 08:04:47
visscher
visscher
Hier in de buurt ken ik steeds minder mensen die nog een thuis abonnement hebben van de KPN, meeste zijn hier overgestapt naar alles in een van de kabelboer. Wat is eigenlijk de rede dat de Wifi in de treinen wel gratis is (en van T-Mobile is) en die op de stations niet (en van KPN is), waarom wordt dit niet gelijk getrokken?

Op de Londense metro viel mij begin deze maand op dat daar ook op steeds meer stations Wifi hotspots komen. Volgens de site is deze tot eind januari gratis, hierna krijg je een zelfde situatie als op onze NS stations, alleen wanneer het bij je abonnement zit.
 

19-12-2012 08:16:12
cuneo56
cuneo56
Thalys heeft in 1e klas gratis Internet.
En van stations ken ik alleen Breukelen.
 

19-12-2012 10:09:45
AgentX
AgentX
Er zijn er wel meer hoor. Er zijn enkele stations in Nederland, waaronder Breukelen, waar het wachthokje is voorzien van gratis Wifi. Overigens niet erg snel.

@visscher: Ik heb thuis ook internet, bellen en digitenne in één pakket en daarbij zit gratis onbeperkte toegang tot de hotspots.
 

19-12-2012 11:36:04
aarclay
aarclay
Om er op in te haken:

Bij XS4ALL zijn de inloggegevens gelijk aan de hotspot. Om te voorkomen dat iemand het wachtwoord van je hoofdmailbox meeleest, kan je bij XS4ALL een mailbox aanmaken die je bijv. nooit gebruikt. Deze kan je dan ook gebruik voor het inloggen op de KPN Hotspot.


Choo choo.....
 

19-12-2012 12:16:53
Handy
Handy
Maar nu even terugkomend op mijn vraag, waar kunje gratis op internet in Europa in de trein/ stations en beschikt de TGV hier ook over?  

19-12-2012 14:52:59
AgentX
AgentX
Nee. Zoals ik al zei: in het buitenland moet je vaak een kraskaartje kopen, of met je creditcard betalen voor een bepaalde periode (van bijv. een uur of een dag).

Mijn advies: zoek een internationale provider die je van mobiel internet kan voorzien. Vodafone heeft een tijdje een actie gehad dat je voor een paar euro een dag in Duitsland op internet kon. Zo zullen er vast nog meer zijn.

Laatst bewerkt door AgentX op 19-12-2012 14:54