Express bus Munchen - Praag
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
17-12-2012 20:55:03
Handy
Handy
Wat weten jullie over deze bus? En waar zit de eerste klas in deze bus? want ik reis met deze bus tussen Munchen en PRaag eerste klas. Heb al wel wat gelezen op de site van de DB maar zou graag meer van jullie ook willen weten en jullie ervaringen.  

17-12-2012 21:03:05
maurits
maurits
Ik heb de bus zelf niet genomen, maar ik weet dat die alleen 2e klas heeft.

Persoonlijk zou ik eigenlijk liever met de RE naar Schwandorf reizen en vanaf daar met de ALEX naar rechtstreeks naar Praag. Duurt wel wat langer, maar is nog altijd beter dan 3,5 uur in een bus zitten. De rechtstreekse ALEX-treinen Nürnberg-Praag rijden niet meer, die zijn omgelegd naar München.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

17-12-2012 21:20:18
ZJ37
ZJ37
Somda en bussen?  

17-12-2012 21:55:09
kleine_man
kleine_man
Zou moeten kunnen.

Hij rijdt als "Intercity" tussen München/Nürnberg en Praag. Dit omdat ALEX de rechtstreekse treinen rijdt tussen deze plaatsen en de DB van mening is dat zij deze dienst moeten aanbieden. Maar dat terzijde.

Ik heb ooit eens een promofilmpje gezien van deze bus. Hij is voorzien van een koffiebar en toilet. Meer is er niet bijgebleven.


Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 


17-12-2012 22:45:22
admin
Moderator
admin
Sorry, maar Somda gaat over treinen, niet over bussen. Wellicht dat www.ovinnederland.nl je verder kan helpen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek