Inzet DM90 bij Syntus
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
12-11-2012 22:27:34
Huider
Huider
Omdat de inzet van DM90 met ingang van de nieuwe dienstregeling flink zal afnemen wil ik graag nog even wat vastleggen voor het te laat is. Is er een overzicht van treinnummers van de DM90-inzet bij Syntus? Dat kan ik namelijk nergens vinden. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt!


Huider Modeltreinen www.huider.nl
 

12-11-2012 22:31:36
dennistd
dennistd
De 30700 staat gewoon in de doorkomststaat: https://www.somda.nl/doorkomststaat/4/dtc/1/0200/0159/v/#

Verder rijden ook alle ritten Ah-Tl met DM'90, net als een aantal in de 30900 (maar die zie je vanzelf als je tussen Ah en Dtc staat voor de 30700).

Op Odz-Zp en Zp-Ww rijdt in principe alleen Lint.
 

12-11-2012 22:40:53
nickeyboy
nickeyboy
Het merendeel van de 30700 en 30900 wordt gereden met DM'90 . 's morgens vroeg rijden er 2 ritten met 6 bakken DM'90 (30922 en 30924). Zoals dennistd al meldde rijdt de serie 31100 volledig met DM'90 net zoals de 20000 serie (Grenslandexpress)  

12-11-2012 22:42:13
Huider
Huider
Bedankt dennistd, maar daar heb ik ook gezocht, echter toen station Aalten ingevuld. Dan zijn vrijwel alle doorkomsten onbekend materieel. Ik ben vooral geïnteresseerd in de diensten op Winterswijk omdat ik daar inderdaad gemengde inzet heb gezien van Linten en Buffels. Is daar verdere info van te vinden?


Huider Modeltreinen www.huider.nl
 


12-11-2012 22:49:33
superboer
superboer
Op maandag t/m vrijdag rijden de volgende treinen met Lint:
30922/23/34/35 enz.
30916/17/28/29 enz.
30720/19/26/25 enz.

De rest zou in principe DM'90 moeten zijn.


Garantie tot aan de voordeur.
 

12-11-2012 22:53:21
Huider
Huider
Oke en zaterdags en zondags daar alles met DM90?


Huider Modeltreinen www.huider.nl
 

12-11-2012 22:59:44
nickeyboy
nickeyboy
zondag heeft lint de overhand op Ah - Ww  

12-11-2012 23:00:56
superboer
superboer
Zaterdag's lijkt het DM'90 willekeurige treinen te rijden, enkel de 30700 rijdt dan compleet met DM'90, in de 30900 1 tot 3 compo's. Zondag's rijdt er 1 omloop met DM'90, o.a 30935/46.


Garantie tot aan de voordeur.
 

12-11-2012 23:11:30
rogier
rogier
Zaterdag zijn 30921 / 30928 / 30931 meestal 2x DM.

De zondagse DM-omloop is 30925 / 30932 / 30935 / 30946 / 30945 / 30952 / 30955 / 30966 / 30965 / 30972 / 30971 / 30982 / 30981.

Echter op Ah - Ww is het in het weekend ook vaak maar net hoe de vlag er op dat moment bij hangt voor wat betreft treinsamenstellingen.
 

12-11-2012 23:25:00
Huider
Huider
Aha, wordt al iets duidelijker zo, bedankt. Maar dan denk ik toch een doordeweekse dag heen te gaan, omdat er dan dus toch meer naar ww rijdt. Laatst zat ik daar in een buffel en na aankomst werd ie daar afgerangeerd. Vervolgens uren gewacht maar er ging er niet 1 meer naar Arnhem. Vandaar mijn vraag hier. Mocht iemand nog meer zekerheden weten voor doordeweekse inzet dan verneem ik het graag.


Huider Modeltreinen www.huider.nl
 

13-11-2012 10:16:23
treinefan
treinefan
Ga maar gewoon in Arnhem staan, daar rijden er genoeg. In principe alle treinen van Ah naar Tl en ongeveer de helft van Ah richting Doetinchem/Ww zijn Dm'90. Je kan ook nog naar Hgl/Odz gaan voor de grenzland express, dit is ook Dm'90.


Met vriendelijke groet,
 

13-11-2012 10:22:17
dennistd
dennistd
Waarbij de Grensland Express ook volgend jaar nog gewoon rijdt, en dat is niet heel duidelijk een Syntus-DM'90.  

13-11-2012 10:52:12
treinefan
treinefan
Behalve als er 1 van syntus rijdt ter vervanging, zoals van de zomer. Ze zullen daar misschien volgend jaar ook nog wel een syntus buffel als reserve voor houden. Maar ik blijf bij mijn mening dat de meesten nu in Arnhem rijden, eventueel ook op Ahp. Als je ze in een wat meer karakteristieke omgeving wil hebben kan je bijvoorbeeld naar Kesteren gaan, rond het hele uur komen de stellen elkaar dan tegen. Dit is meestal wel 1 stel. de gekoppelde stellen rijden vooral op Ah - Doetinchem.


Met vriendelijke groet,
 

13-11-2012 11:09:51
jeanpierre
jeanpierre
De theorie is op ma-vr: Ah-Tl alle omlopen (3x), Ah-Dtc 2 omlopen (van de drie), Ah-Ww 4 omlopen (van de zes). Daarbij aangetekend dat er soms in Ww planmatig gewisseld wordt waarbij DM'90 vervangen wordt door Lint. Er wordt echter regelmatig van het plan afgeweken.  

14-11-2012 11:30:01
erwin
erwin
Rijdt DM '90 nu, of in dienstregeling 2013 ook weleens tussen Zutphen - Hengelo/Oldenzaal of rijdt daar alleen Lint?

Laatst bewerkt door erwin op 14-11-2012 11:30
 

14-11-2012 11:31:50
dennistd
dennistd
Daar rijdt normaal gesproken alleen maar Lint. Het heeft er wel eens gereden toen men extreem krap zat in de Lintjes, dan is dat een traject waarop Buffeltjes de rijtijden kunnen halen (in tegenstelling tot Zutphen-Winterswijk).

(Met uitzondering van Hengelo-Oldenzaal natuurlijk, daar rijdt wel een Buffeltje in de Grensland Express. En met carnaval rijden zondags ook Buffeltjes tussen Hengelo en Oldenzaal).

Laatst bewerkt door dennistd op 14-11-2012 11:33
 

14-11-2012 11:43:02
broek53
broek53
Zover ik weet stoot Syntus alle DM '90 af (behalve de Grensland), of is dat niet zo?  

14-11-2012 11:59:04
sik214
sik214
Dat zijn er inmiddels nogal wat... Wordt druk op de opstelterreinen. Waar zat 't 'm precies in dat ze zóveel DM90 hebben? Oorspronkelijk begonnen met de 3450 t/m 3453. Later wel de kwartiersdienst op Dtc en de lijn Ah-Tl erbij, maar de rest was voor de reizigersgroei?  

14-11-2012 12:02:18
jeanpierre
jeanpierre
... en de problemen in 2010/2011 waarvoor extra DM'90 (via NS) is ingevlogen en a.g.v. lang keren in Arnhem i.v.m. bediening Westervoort  

14-11-2012 12:28:28
dennistd
dennistd
Quote
broek53 (wo 14 nov 2012 11:43:02 https://www.somda.nl/forum/12647/p419446/): Zover ik weet stoot Syntus alle DM '90 af (behalve de Grensland), of is dat niet zo?
Dat lijkt me het meest waarschijnlijk, volgens mij zijn Lintjes een stuk zuiniger dan DM'90 (en het is lagevloersmaterieel).

Er zullen komend jaar nog wel wat Lintjes meer blijven dan nodig zijn in de omloop verwacht ik, vanwege de verbouwing van de Lintjes voor Almelo-Mariënberg (nieuw interieur) en Oldenzaal-Zutphen (nieuw interieur en inbouw toilet).

Ik ben trouwens wel benieuwd of het onderboud van de Lintjes nog teruggaat naar Hengelo straks, om van Zutphen in Blerick te komen moet je nogal wat lege kilometers maken..

Laatst bewerkt door dennistd op 14-11-2012 12:29
 

16-11-2012 09:58:00
Dre
Dre
Quote
sik214 (wo 14 nov 2012 11:59:04 https://www.somda.nl/forum/12647/p419448/): Dat zijn er inmiddels nogal wat... Wordt druk op de opstelterreinen. Waar zat 't 'm precies in dat ze zóveel DM90 hebben? Oorspronkelijk begonnen met de 3450 t/m 3453. Later wel de kwartiersdienst op Dtc en de lijn Ah-Tl erbij, maar de rest was voor de reizigersgroei?

Oorzaken dat er steeds meer DM'90 nodig was.
1. De overname van de serie 7200 (Zp-Odz) door Syntus per 14-12-2003 (werd serie 31200). Syntus had maar 3 Lint-stellen (41 t/m 43) bestelt, waar er voor de uitvoering van de treindienst op Zp-Odz tenminste 5 benodigd zijn. Daarom werden de 3441 en 3442 (Syntus 54 en 55) aan de vloot van Syntus toegevoegd.
2. Overname van de serie 6100 (Ah-Tl) per 01-04-2005 (werd vanaf 11-12-2005 serie 31100), waarvoor opnieuw 2 stellen (3439 en 3438) aan de Syntus-vloot worden toegevoegd
3. De 3437 is in 2007 aan de Syntus-vloot toegevoegd omdat de Lint-stellen 44 en 45 doorschoven naar de serie 31000 (Aml-Mrb).
4. De 3436 is in 2010 overgegaan naar Syntus voor de Grensland Express.

De rest is het gevolg van reizigersgroei op Ah-Dtc-Ww.

Laatst bewerkt door Dre op 16-11-2012 09:58
 

16-11-2012 10:48:09
superboer
superboer
Quote
dennistd (wo 14 nov 2012 12:28:28 https://www.somda.nl/forum/12647/p419458/): Ik ben trouwens wel benieuwd of het onderboud van de Lintjes nog teruggaat naar Hengelo straks, om van Zutphen in Blerick te komen moet je nogal wat lege kilometers maken..
Dat is in ieder geval minder dan Winterswijk-Blerick. Nu rijdt een stel voor blerick vaak leeg Winterswijk-Blerick. Tussen Winterswijk en Zevenaar rijdt het te onderhouden stel leeg mee achterop de stopper naar Arnhem waarna het er in Zevenaar af wordt gehaald en op blokafstand achter de stopper naar Arnhem en vervolgens Blerick rijdt.


Garantie tot aan de voordeur.