20-10-2012 13:00:44 | ||
---|---|---|
Handy
|
Welke treinen van de OBB, SBB, en de DB zijn allemaal voorzien van stroom in de eerste klas. IC dat weet ik ( Is alles maar max 90volt of is er ook 220 of 230V? ) Zijn er ook RE's en RB's voorzien van stroomvoorzieningen in de eerste klas Zo ja welke. En op welke stations kun je gratis op WIFI iemand ervaring mee? |
20-10-2012 13:45:22 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Ik weet wel dat het per regio verschilt, en in de rijtuigen is het echt geen max 90 volt. Dat is sowieso een rare spanning... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
20-10-2012 13:57:39 | ||
---|---|---|
maurits
|
90 Watt zul je eerder bedoelen, dat is vaak het maximale vermogen wat zo'n stopcontact trekt voordat de zekering eruit vliegt (dus je kunt even niet onderweg het gangpad gaan stofzuigen of een wasje draaien %08%). De IC's in Duitsland en Oostenrijk hebben eigenlijk allemaal stopcontacten, in een enkel geval alleen bij de tafelplaatsen. In Zwitserland worden de IC's steeds meer voorzien van stopcontacten, maar is het zeker in de tweede klas nog niet standaard. Voor wat betreft de RE's geldt dat het nog veel beperkter is, vaak alleen nog maar in de 1e klas. Alleen het allernieuwste materieel heeft stopcontacten in de 2e klas, de Flirt-stelletjes van de Westfalenbahn bijvoorbeeld bij bepaalde zitplaatsen. Misschien kun je even aangeven welke trajecten je wilt bereizen, dan kunnen we het per materieelsoort aangeven. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
20-10-2012 15:03:13 | ||
---|---|---|
Handy
|
Het is heel verschillend waarmee ik reis, het is echt een reis voornamelijk met ICE, IC, RE,RB en nog een hoop soorten treinen. Voornamelijk alle IC en ICE trajecten maar ook enkele leuke RE/RB trajecten. in Oostenrijk en Zwitserland moet ik nog even kijken wat ik exact doe, maar ik kom in Luzern, Basel, Geneve en Zurich. Mochten jullie tips hebben dan hoor het graag want ik ga in de kerstvakantie vanaf 21 December 15 dagen interrailen. ( Ik reis alleen niet op Oudjaars en nieuwjaarsdag ). |
20-10-2012 18:10:11 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Om van de omgeving te genieten heb je toch geen stopcontact nodig??| Laatst bewerkt door fred67nl op 20-10-2012 18:10 |
20-10-2012 18:42:43 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Ik ben vorig jaar ook in Zwitserland geweest, alleen was dat in Mei. De volgende ritten heb ik o.a gemaakt en vond ze heel mooi; Chur-Arosa v.v. Rheineck-Walzenhausen v.v. Rorschach-Heiden v.v. Gossau SG-Appenzell-St Gallen Chur-Tirano-Milano Centrale-Bellinzona-Fluelen (om van het ene hotel naar het andere te komen) Luzern-Interlaken Ost Groeten, Fred http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
20-10-2012 19:46:36 | ||
---|---|---|
Handy
|
Ik gebruik de CNL als mn hotel, dit reisje staat in het teken om zoveel mogelijk te zien en zoveel mogelijk spoor km's te maken. |
20-10-2012 21:18:27 | ||
---|---|---|
Handy
|
Hier de planning. Zo de interrail tickets zijn binnen en ik ga in de kerstvakantie twee weken op interrail. Hier volgt de reis van 21 December tot 25 December de rest komt nog. Ik doe deze reis eerste klas omdat ik toch wilt kunnen ontspannen. Mochten jullie nog tips hebben of weten welk type trein er rijdt op bepaalde trajecten dan hoor ik het graag. Na deze Duitsland reis ga ik Oostenrijk en Zwitserland in. ( Dus na 25 December word het Oostenrijk, Zwitserland ) Weet iemand of het leuk is om naar Stettin te reizen? 21 December Amersfoort V 06:37 Utrecht Cs A 06:55 Utrecht Cs V 07:32 ICE121 Frankfurt Hbf A 10:34 441 spoor km,s Frankfurt Hbf V 10:53 ICE515 Mannheim Hbf A 11:23 112 spoor km Mannheim Hbf V 11:36 ICE277 Basel Hbf A 13:47 271 spoor km,s Basel SBB Hbf V 14:13 ICE276 Berlin Hbf A 21:25 978 spoor km’s Berlin Hbf V 22:15 CNL1258 Zurich HB A 07:17 1103 km -------------------------------------------------------------------------------- Zaterdag 22 December Zurich Hb V 10:00 ICE74 Frankfurt M Hbf A 13:53 471 km. Tijd 3:53 Frankfurt M Hbf V 14:29 ICE14 Liege Guillemins A 16:44 304 km Tijd 2:15 Liege Guillemins V 17:18 IR121 Luxembourg A 19:44 159 km Tijd 2:26 Luxembourg V 20:17 RE5233 Trier Hbf A 21:06 56 km Tijd 0:53 Trier Hbf V 21:13 RE12023 Koblenz Hbf A 22:37 113 km Tijd 1:24 Koblenz Hbf V 23:13 ICE22 Dortmund Hbf A 01:21 272km Tijd 2:08 Dortmund Hbf V 01:52 IC2021 Frankfurt M Hbf A 07:02 342 -------------------------------------------------------------------------------- Zondag 23 December 2012. Frankfurt Ffm V 6:57 IC2310 Westerland Sylt A 16:21 959km Westerland Sylt V 17:22 NOB81729 Hamburg Altona A 20:25 238km Hamburg Altona V 21:12 CNL1287 Munchen Hbf A 07:05 813 km -------------------------------------------------------------------------------- Maandag 24 December 2012 Munchen Hbf V 07:28 ICE612 Mannheim Hbf A 10:28 Mannheim Hbf V 10:56 S2 Kaiserslautern Hbf A 11:59 Kaiserslautern Hbf V 12:06 RE12146 Saarbrucken Hbf A 13:00 Saarbrucken Hbf V 13:32 RB33730 Trier Hbf A 14:59 Trier Hbf V 15:59 RE12088 Koln HBf A 18:39 Koln Hbf V 19:53 ICE1029 Nurnberg Hbf A 00:36 -------------------------------------------------------------------------------- Maandag 25 December Nurnberg Hbf V 01:15 D 60490 Hamburg Hbf A 07:48 Hamburg Hbf V 08:54 ME82107 Uelzen A 09:55 Uelzen V 10:09 ME82825 Hannover Hbf A 11:14 Hannover Hbf V 11:36 IC2037 Braunschweig A 12:08 Braunschweig V 13:02 RB14956 Uelzen A 14:54 Uelzen V 15:02 RE17635 Stendal A 16:08 Stendal V 16:26 IC145 Berlin Ostbahnhof A 17:32 Berlin Ostbahnhof V 18:00 RE18130 Berlin Hbf A 18:09 Berlin Hbf V 20:07 CNL450 Paris Est A 09:24 |
20-10-2012 22:01:44 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Heb je eraan gedacht dat de CNL reserveringsplichtig is? Ook IC2021 ka je beter reserveren. Verder zie ik dat je planning er strak is, je neemt wel een risico. Ook zie ik dat je lange afstanden aflegt. Als dat het idee van deze reis is, dan vooral doen. Ikzelf zou echter meer van Nachttrein naar Nachttrein gaan en daartussen de leuke lijntjes of foto-hotspots gaan bezoeken. Het is nu veel van hetzelfde. Na 2 dagen zien alle ICE/IC/CNL allemaal hetzelfde uit. Mocht je meer willen weten stuur dan ff een PB'tje Ik heb regelmatig zo gereisd. Je bent echt kapot (meer gebroken) als je in Parijs aankomt. Zelf zou ik echter van Frankfurt rechtstreeks naar Berlijn gaan en niet via Basel. Berlijn is te leuk om daar kort te zijn. Ook naar Szczecin kan ik je aanraden. Je gaat letterlijk terug de tijd in. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
20-10-2012 22:20:13 | ||
---|---|---|
Handy
|
Ik wilt zoveel mogelijk km's maken aangezien ik al veel steden heb bezocht door mijn beroep. |
21-10-2012 06:53:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Er zit een klein foutje in de dagen, 25 december is Dinsdag Verder heel veel succes gewenst, ik hoop voor je dat het niet al te veel wintert, want als we een witte Kerst krijgen, dan kan je schema gelijk de bak in. DB is net zo min winterhard als ProRail dat is. En verder vind ik het gewaagd om midden in de grote volksverhuizing zo'n reis te gaan maken, maar goed dat is jouw keus. Laatst bewerkt door dvdhoven op 21-10-2012 06:58 Dick van den Hoven |
22-10-2012 17:56:28 | ||
---|---|---|
Handy
|
We gaan het zien het is voor mij de eerste interrail en daarom heb ik ook eerste klas gekozen. Ps kent Duitsland een geld terug bij vertraging regeling? |
22-10-2012 19:22:38 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Jazeker, werkt prima. Uitleg staat op db.de bij welke vertraging je wat krijgt. Wel bij conducteur of reisecentrum laten aantekenen op je ticket. Je kan zelfs bij reisecentrum direct je geld terug krijgen als het formulier correct is ingevuld. Ook krijg je geld terug voor couchette/slaapwagenreserveringen. |
23-10-2012 21:23:26 | ||
---|---|---|
Handy
|
Maar welke type RE,RB of D, EC treinen beschikken over stroom in de eerste klas? |
23-10-2012 21:24:59 | ||
---|---|---|
Handy
|
Quote Ja Dick ik houd wel van een gokje maar zo erg zou het vast niet zijn in Duitsland. |
24-10-2012 08:13:07 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Zoek maar eens op de combinatie DB en 'winter 2009' in Google. |
24-10-2012 10:35:28 | ||
---|---|---|
visscher
|
Volgens mij zit er een onmogelijkheid in je planning, als ik hem goed snap tenminste. Onderstaande overstap:Quote Als ik je planning goed snap kom je op zondagochtend 23 december om 7.02 aan en wil je om 6.57 vertrekken, een overstap van -5 minuten... |
24-10-2012 11:46:52 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Zoals al eerder gepost is de overstap in Flughafen, aankomst IC2021 aldaar is 06:45. Verder op aan te merken: Vertrek uit amersfoort van die trein is 06:40 (scheelt toch weer 3 minuten%08%), en aankomst in zürich zaterdag is 09:17, niet 07:17. |
24-10-2012 13:00:49 | ||
---|---|---|
Handy
|
Ik weet dat er ern aantal foutjes qua tijd in zit maar hier heb ik al rekening mee gehouden. En weet iemand of Geneve leuke omgeving in de winter is en of t meer bevroren is? |
24-10-2012 13:24:15 | ||
---|---|---|
maurits
|
Geneve is vooral een diplomatenstad, er zitten aardig wat instellingen van oa de Verenigde Naties en de Wereldhandelsorganisatie. Dat zie je terug aan flink wat dure winkels en grote kantoorgebouwen. Je kunt er even rondlopen langs bijvoorbeeld het meer (wat overigens niet dichtvriest), maar ik ken leukere Zwitserse steden. Vanuit Geneve kun je wel dit leuke rondje rond de Mont Blanc via Martigny en Chamonix maken, je Interrail is geldig op alle treinen, alleen voor het stukje Martigny-Le Chatelard Frontiere moet je een aanvullend ticket met 50% korting hebben (te koop bij het loket voor ca €8). Geneve IR 1411 ab 09:03 Gl. 4 am 27.12.12 Martigny an 10:38 Gl. 2 am 27.12.12 Martigny R 26214 ab 10:43 am 27.12.12 Vallorcine an 11:32 am 27.12.12 Vallorcine RE 18914 ab 11:38 am 27.12.12 St-Gervais-les-Bains an 12:57 am 27.12.12 St-Gervais-les-Bains RE 84164 ab 13:03 am 27.12.12 La Roche sur Foron an 13:46 am 27.12.12 La Roche sur Foron Bus ab 14:12 am 27.12.12 Geneve Eaux Vives an 15:02 am 27.12.12 Aansluitend van Geneve Eaux Vives naar Geneve kun je per tram doen, hierop is je Interrail echter niet geldig. Laatst bewerkt door maurits op 24-10-2012 13:24 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
24-10-2012 14:04:55 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Geen treinen (meer) tussen Annemasse en Eaux Vives? |
24-10-2012 14:38:36 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Geen paniek, er zijn werkzaamheden. |
24-10-2012 15:02:12 | ||
---|---|---|
maurits
|
Men is een tunnel aan het bouwen tussen station Cornavin (het centraal station) en station Eaux Vives (het bizarre Franse kopstation aan de zuidoostkant van de stad), zie ook: http://fr.wikipedia.org/wiki/CEVA (uitgebreid in het Frans) of http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Gen%C3%A8ve_-_Annemasse (beknopt in het Nederlands). Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
26-10-2012 12:06:27 | ||
---|---|---|
Handy
|
Nou gaan we het zien maar ik maak me niet druk om mn planning. Ik ben heel wat gewend sinds ik met NS reis en heb 6 andere reisplanningen klaar dus kan zo van de een op de ander overstappen. |