Verbouwing station Deventer
Forum: Algemeen - Algemeen
02-08-2012 15:16:35
Harold27
Harold27
Over het algemeen ben ik erg te spreken over de stationsplattegronden op ns.nl
Duidelijk en informatief.
Maar dat spoor 2 in Dv niet op de stationsplattegrond van die stad staat valt me toch een beetje tegen.
Vooral ook omdat het al een tijd bestaat, en voorlopig niet weg zal zijn.

Laatst bewerkt door spiketrain op 11-10-2012 13:21, reden: Aanpassing topictitel

02-08-2012 16:07:28
dvdhoven
dvdhoven
Spoor 2 blijft als spoor wel bestaan, als perronspoor niet. Het nieuwe perron wordt naast het tijdelijk perron gebouwd, aan de stadszijde en daarna wordt spoor 1 weer te voorschijn gehaald.
Vraag me niet hoe ze het gaan doen, maar zo heeft het in het Deventer Dagblad gestaan.
Waar nu de AKO kiosk zit, komt een glazen uitbouw met lift en trap en een nieuwe AKO kiosk.
Werkzaamheden starten dit najaar.


Dick van den Hoven

10-10-2012 22:20:46
wadloper96
wadloper96
-Er komt een vaste derde perron (start bouw zou eigenlijk na de zomer van 2012 gebeuren%05%)
-Er komt een grotere ondergrondse fietsenstalling.
-Er komt een starbucks (najaar 2012).
-De fietsen voor het station gaat weg.
-Er komt een nieuwe busstation in een vorm van een eiland.
-Er komt meer horecagelegenheid op de zijvleugels van het station.
Ook de loop/fietsroutes worden aangepast.

Worden er nog aan spoor 3-4 aangepast of gebeurd er nog wat met de stationshal.
Krijgt Deventer een buitendienststelling net zo als Arnhem/Zwolle?

Bron: De stentor

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-10-2012 23:29, reden: Aanpassing na samenvoeging


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

10-10-2012 22:56:53
bnv
bnv
Overigens: geen derde perron maar spoor 2 wordt weer een doorgaand spoor en spoor 1 wordt weer in gebruik genomen dat voor een permanent perron komt te liggen. De sporen 3 en 4 blijven ongewijzigd.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-10-2012 23:24


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


10-10-2012 23:24:01
ZJ37
ZJ37
Wat ook eens in de peiling lag was de aanleg van een extra overloop aan de Apd-zijde van station Dv om zo vertrekkende treinen van spoor 1 naar Apd kruisingsvrij te houden van aankomende treinen uit Zl op spoor 3. Nu moeten beide beschreven rijwegen namelijk door wissel 91A/89B en dat kun je vermijden met een extra overloop.

10-10-2012 23:37:16
wadloper96
wadloper96
Hoelang zal perron 1 worden dan? Vanaf dienstregeling 2013 word de hele Noord-Oost om de kop gegooid. Als perron 1 lang genoeg is kan hier treinserie 1600/1700 worden gestopt. Die sluit toch nergens aan.... en de serie 140/240/1500 via spoor 3 en de 3600/27900 vanaf spoor 4? Ik denk dat ze deze maand mee gaan beginnen met het perron aangezien zomer voorbij is%08%. Een starbucks in Dv. Waar op het station zal die komen? bij de zijkant van het station bij de plaza of op het perron zelf waar vroeger een restaurant zat?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

10-10-2012 23:41:47
charta
charta
Quote
ZJ37 (wo 10 okt 2012 23:24:01 www.somda.nl): Wat ook eens in de peiling lag was de aanleg van een extra overloop aan de Apd-zijde van station Dv om zo vertrekkende treinen van spoor 1 naar Apd kruisingsvrij te houden van aankomende treinen uit Zl op spoor 3. Nu moeten beide beschreven rijwegen namelijk door wissel 91A/89B en dat kun je vermijden met een extra overloop.


Gezien de Japanse ziekte die onder een aantal Prorailers heerst, zal dat feest, denk ik, niet doorgaan.

Laatst bewerkt door charta op 10-10-2012 23:42

10-10-2012 23:52:40
ZJ37
ZJ37
In toekomstige modellen (2015 en later, als de spoorwereld er weer anders uit gaat zien) was die afhankelijkheid op dat Engels wissel geregeld een probleem. Maar dat geeft inderdaad geen garanties tegen bepaalde andere beleidsstromen in de spoorwereld.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 10-10-2012 23:53

11-10-2012 07:06:53
Erikvd12
Erikvd12
Wat gaat er gebeuren met het postperron? Het is helaas jammer dat het er nu zo uitziet..

11-10-2012 10:08:38
rolandrail
rolandrail
TNT Post gaat weer posttreinen rijden, beide Eurailscout mP's worden teruggekocht, de 3031 gevorderd van het NSM en er zwerft ook nog ergens een H-post. Het spoortje wordt ook teruggelegd en dan komt het postperron weer in gebruik! %08%

11-10-2012 12:52:57
john2
john2
Worden dan alle postperrons, zoals in Sittard, dan weer in gebruik genomen?

11-10-2012 12:55:40
dennistd
dennistd
Ja, en in Zwolle wordt het postperron ook weer teruggebouwd...
john2, je moet niet alles serieus lezen

11-10-2012 13:02:10
gvttreinen
gvttreinen
Tja, de opstallen zijn van POSTnl en die hebben schijnbaar geen haast met sloop enzo, ze gebruiken het complex nog.

11-10-2012 13:48:48
wadloper96
wadloper96
Als goed is word het perron niet meer gebruikt... Misschien een 4e perron in Dv voor in de toekomst%08%?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

11-10-2012 13:52:59
bnv
bnv
Quote
wadloper96 (wo 10 okt 2012 23:37:16 www.somda.nl): Hoelang zal perron 1 worden dan? Vanaf dienstregeling 2013 word de hele Noord-Oost om de kop gegooid. Als perron 1 lang genoeg is kan hier treinserie 1600/1700 worden gestopt. Die sluit toch nergens aan.... en de serie 140/240/1500 via spoor 3 en de 3600/27900 vanaf spoor 4? Ik denk dat ze deze maand mee gaan beginnen met het perron aangezien zomer voorbij is%08%. Een starbucks in Dv. Waar op het station zal die komen? bij de zijkant van het station bij de plaza of op het perron zelf waar vroeger een restaurant zat?


Starbucks: buiten in de voormalige fietsenstalling waar nu al een cafe zit.

11-10-2012 14:05:25
mren
mren
Goed voorbeeld van winstmaximalisatie: we laten elke overstappende reiziger een kwartier wachten en verdienen dan met een overrated koffiewinkel flink terug

11-10-2012 14:19:07
wadloper96
wadloper96
Ja maar als je moet overstappen moet je eerst naar beneden lopen, het stationshal verlaten en naar de vleugels lopen. Ik denk niet dat overstappers gebruik gaat maken maar wie weet%08%


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

11-10-2012 15:10:16
rolandrail
rolandrail
Nou, als ik rond 18 á 19u schaft heb in Dv loop ik toch graag helemaal het station uit naar de chinees een paar minuten lopen van het station
Onbekend maakt onbemind, maar ik lust geen koffie %08%

11-10-2012 15:16:33
gvttreinen
gvttreinen
Starbucks heeft ook lekkere warme chocolademelk

11-10-2012 15:27:51
AgentX
AgentX
Quote
rolandrail (do 11 okt 2012 15:10:16 www.somda.nl): Nou, als ik rond 18 á 19u schaft heb in Dv loop ik toch graag helemaal het station uit naar de chinees een paar minuten lopen van het station
Onbekend maakt onbemind, maar ik lust geen koffie %08%


De Lange Muur. Prima chinees is dat

11-10-2012 17:59:01
wadloper96
wadloper96
Quote
bnv (wo 10 okt 2012 22:56:53 www.somda.nl): Overigens: geen derde perron maar spoor 2 wordt weer een doorgaand spoor en spoor 1 wordt weer in gebruik genomen dat voor een permanent perron komt te liggen. De sporen 3 en 4 blijven ongewijzigd.
Om een perron aan spoor 1 te kunnen bouwen moet je de de oude seinhuis slopen en de tunnel richting spoor 3-4 verdiepen/stukje slopen...


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

11-10-2012 18:13:44
dvdhoven
dvdhoven
Dat oude seinhuis zal niet gesloopt worden. Het station is een monument en ik neem aan dat het seinhuis daarbij hoort. Nogal een beeldbepalend object. Verder zit de relaisruimte van het station erin. Overigens is eigenlijk geen seinhuis, maar een watertoren. Alleen de waterbak is lang geleden al verdwenen. Aan de buitenkant kun nog de ijzeren rozetten zien van de balken waarop de waterbak lag.
Ooit was er ook het idee om de lange goederenloods te slopen, maar ook die werd monument verklaard en daarmee einde sloopverhaal.
Tunnel verdiepen lijkt me ook geen optie. Ook niet nodig lijkt me, de balkonrandjes weg, dak versterken en klaar. Nou, ja ongeveer
Wel gaat de huidige AKO weg, geen groot verlies. Op die plek komt een nieuwe AKO, een trap en een lift in een glazen behuizing.
Wel ben ik ook erg benieuwd hoe een en ander aan perron in de krappe ruimte wordt ingepast.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 11-10-2012 18:16


Dick van den Hoven

24-10-2012 18:27:46
wadloper96
wadloper96
ik zag dat ze vandaag de pand aan het klaarmaken zijn (aan de zijvleugel van het station 1e gebouw) voor de starbucks. Verder zag ik afgesloten hekken bij het oude seinhuis (naast open fietsenstalling). Zullen ze eindelijk beginnen met een vaste perron?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

16-11-2012 14:10:39
Bert13
Bert13
Interessant nieuws omtrent "Spoorzone Deventer": www.treinreiziger.nl


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

16-11-2012 17:37:59
cuneo56
cuneo56
Ze hadden er wel even bij mogen schrijven dat dan het"2e" perron verdwijnt

16-11-2012 23:22:10
bnv
bnv
Dat bericht haalt de boel door elkaar. Er zijn en blijven twee perrons, of te wel: drie sporen, beschikbaar voor de reizigersdienst.

16-11-2012 23:36:15
aarclay
aarclay
Dan is het hier (gezien het iets korter is) wat duidelijker vermeld.
www.treinenweb.nl


Choo choo.....

17-11-2012 09:17:22
icened
icened
Als straks Enkhuizen - Deventer extra bij opkomt naast de huidige treinen is het ook wel nodig dat er een extra perron bij komt.

17-11-2012 09:22:28
dennistd
dennistd
Je krijgt dan straks wel Enkhuizen-Deventer, maar dat gaat dan weer ten koste van Rotterdam-Deventer en per saldo heb je dus evenveel treinen (per uur).

17-11-2012 10:33:38
anton_
anton_
Niet helemaal natuurlijk.
1 keer per 2 uur een extra trein naar/van Hengelo/Duitsland
2 keer per uur een extra trein Enschede/Hengelo - Zwolle ('s morgens richting Zwolle, 's middags richting Hengelo)

17-11-2012 10:34:17
anton_
anton_
Quote
icened (za 17 nov 2012 09:17:22 www.somda.nl): Als straks Enkhuizen - Deventer extra bij opkomt naast de huidige treinen is het ook wel nodig dat er een extra perron bij komt.

er komt geen extra perron, het tijdelijke perron wordt door een definitief perron vervangen.

Laatst bewerkt door anton_ op 17-11-2012 10:34

17-11-2012 11:24:42
sjoerd
sjoerd
Bij de aanleg van het huidige stationsemplacement waarvan het hooggelegen perron met de sporen 1,2,3,4,5 en 6 op 1 maart 1920 in dienst kwam, waren er aan de westzijde twee kopsporen 7 en 8 voor de lokaaltreinen naar Ommen in gemaakt, wat je nog altijd kunt zien aan de overkapping en aan de bestrating. Verder was er voor spoor 1 (waarop nu het tijdelijke perron ligt) nog een kopspoor 0, aan de oostzijde afgesloten met een stootjuk; langs een perron met een heus kapje, dit alles bestemd voor het verladen van expresgoed. Aan de westzijde, aan het uiteinde van spoor 1, was een veelading met verhoogd perron. Ertussen, langs spoor 1, ter plaatse van het hoofdgebouw, lag eveneens een perron langs spoor 1, met toegangen tot de bovenverdieping van het stationsgebouw, bestemd voor pakket- en rijwielvervoer.
Iets ten oosten van het watergebouw, waarin later post T NX en CVL en de relaisruimte werden gevestigd, stond een forse gemetselde schoorsteen. Het naastgelegen ketelhuis reikte tot spoor 1 en zou, als het er nog stond, de enige echte belemmering zijn voor een nieuw zijperron.
Grofweg komt de oorspronkelijke situatie dus terug, zij het met een langere perronkap.

17-11-2012 13:24:20
Harold27
Harold27
Kan het tijdelijke perron (spoor 2) in dienst blijven tijdens de verbouwing?
Anders wordt het een heel gerangeer om alles op spoor 3 en 4 af te handelen vrees ik.

17-11-2012 15:24:39
dvdhoven
dvdhoven
Quote
sjoerd (za 17 nov 2012 11:24:42 www.somda.nl):
Iets ten oosten van het watergebouw, waarin later post T NX en CVL en de relaisruimte werden gevestigd, ..
Alleen NX. CVL heeft post Dv nooit gehad.
Verder wat opmerkingen over je interessante verhaal.
Dat perron met het kleine kapje heette het Doevenperron (Duivenperron). Vreemd overigens dat het een Doeve is, in Salland wordt de ui als uu uitgesproken, in Twente wordt een ui een oe. Maar goed het is een Doeve in het Dèventers.
De koplading aan spoor 1 is nieuw voor mij. Nooit over gehoord van de collega's
Vee zal er niet zijn geladen/gelost. Vee werd op de Beestenmarkt verhandeld en op de laadsporen bij Deventer Ge geladen/gelost. Het vee ging dan via de Brinkgeverweg en een oplopende weg bij het viaduct naar boven/beneden.
Een perron bij het hoofdgebouw is ook nieuw voor me. Ook vreemd. Er loopt daar een balkonrand en die lijkt even oud als het gebouw te zijn. Dus er wijst niets in de constructie meer naar dat perron. Maar zijn wel dakkapellen met luikjes in de voormalige expresgoedloods, dus mogelijk is het zeker.
En de goederentunnel is ook even oud als het gebouw en de reizigerstunnel. Dus waarom een goederentunnel als je ook nog een los/laadperron aan legt?
Verder kun je in Deventer op het perron nog de boutgaten zien van de aanwijsbordjes voor de treinen. Ook de opstapjes erbij zijn nog aanwezig.
De beveiliging van het station was in 1920 hypermodern met electrisch blok. In mei 1940 heeft het Nederlandse leger alle seinhuizen en ook de goederenloods(en) op Deventer Ge in brand gestoken. Daarna was de beveiliging een samengeraapt zooitje van allerlei hendeltoestellen tot de komst van de NX beveiliging.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 17-11-2012 15:41


Dick van den Hoven

17-11-2012 15:28:08
dvdhoven
dvdhoven
Quote
Harold27 (za 17 nov 2012 13:24:20 www.somda.nl): Kan het tijdelijke perron (spoor 2) in dienst blijven tijdens de verbouwing?
Anders wordt het een heel gerangeer om alles op spoor 3 en 4 af te handelen vrees ik.
Het perron wordt naast het bestaande tijdelijke perron gebouwd, dat blijft dus in dienst. Al lijkt het me lastig worden als de nieuwe entree moet worden gebouwd, dan zit de tijdelijke trap flink in de weg.


Dick van den Hoven

17-11-2012 16:05:23
sjoerd
sjoerd
De bedieningsvoorschriften van Deventer en ook de latere bvs-en die ik hier heb staan, laten zien dat van hier uit ook Olst, Apeldoorn, Twello (twee seinen), en Rijssen werden bediend met het NX-CVL toestel. Er waren van oorsprong vier bvs-en, hoewel er één toestel was. Later werden ze samengevoegd tot Deventer CVL, weer later genoemd Deventer. Nog weer later ging de gehele bediening naar Zwolle. De panelen van het NX-CVL-toestel zijn alle gered en worden elders bewaard (zie www.sporenplan.nl). Op de panelen is goed te zien dat het de bedoeling was om dubbelspoor te maken naar Olst. Zoals bekend is dat op het laatste moment niet doorgegaan.
Of er vee is geladen aan de kop- en zijlading aan het westelijk einde van spoor 1, dat toen in een kopspoor eindigde, weet ik niet. Ik ga af op de tekeningen en de vermeldingen daarin, en op de foto's. Een paar erg mooie plaatjes staan in het boek van Wiebe van de Velde over de Oldo, waarvoor ik de tekeningen heb gemaakt.

17-11-2012 17:27:34
dvdhoven
dvdhoven
Het wonderlijke is dan dat er in Deventer nooit over CVL werd gesproken. Alleen maar NX. Ik heb zelf in 1973/74 opleiding gehad voor alle drie de posten in rayon IJssel en voor alle functies daar, maar het woord CVL is nooit gevallen. Misschien na mijn tijd, na 1980 dat zou kunnen.
Op de panelen kun je nog wel meer wijzigingen vinden. De overweg Christiaan Geurtsweg in Apeldoorn staat er ook nog op, die is later overgelakt.
En ach ja, Wiebe. Veel te vroeg overleden. Nog bijzonder goede herinneringen aan hem. Wiebe hoorde bij de club van de jonge honden. Er was een clubje wat jongere medewerkers in het rayon, die net even wat rebelser waren dan de gevestigde oudere club. Maar allemaal fijne kerels.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 17-11-2012 17:32


Dick van den Hoven

06-12-2012 21:57:13
wadloper96
wadloper96
Vandaag langs het station gelopen en het valt me op dat de NS Ticketservice gaat verhuizen naar de stationsvleugel (bij de taxi's). Er hangt al een bord van NS Ticket&service bij de nieuwe locatie. Verder zijn ze druk bezig om naast de Plaza cafetaria de Starbucks gereed te maken. Echter zitten alles nog in dozen en ik verwacht dat deze samen met de NS ticketservice opengaat rond begin 2013. Dat betekent betreft de NS Ticketservice dat naast de AH To Go een nieuwe winkel/resturant geopend. Weet iemand welke? Ook een pand bij spoor 3-4 is nog leeg.

Verder is er niet echt veel veranderd. De grote verbouwing begint over een maand. Weet iemand of er meer word verbouwd word rondom het station zoals perronvernieuwing of moderne roltrappen (zeg maar wat)


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

17-12-2012 00:44:44
wadloper96
wadloper96
De stand van zaken: de starbucks bij de vleugels opent hun deuren aanstaande woensdag samen met ns ticketservice. De huidige pand van de ns ticket service zal dicht gaan en er komt daar een horicapand. Welke willen ze nog niet zeggen maar is ook nog niks bekend. Verder is nog 1 pand leeg bij de zijvleugels en op het perron staat nog steeds een lege pand waar vroeger een rersturant zat. Kan iemand meer vertellen over de winkels? Verder zal over een kleine aantal weken ''het verbouwing'' beginnen. Ze beginnen eerst met een vaste perron, dan de fietsenstalling, herinrichting van het stationsplein en als laatste de busstation. Helaas zal Deventer een chaos worden en een bouwput aldus dat vertelde ze bij een filmpje op deventer tv. Kan iemand meer vertellen over de verbouwing? Hoe en wat?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

17-12-2012 07:55:45
Dre
Dre
Quote
sjoerd (za 17 nov 2012 16:05:23 somda.nl): De bedieningsvoorschriften van Deventer en ook de latere bvs-en die ik hier heb staan, laten zien dat van hier uit ook Olst, Apeldoorn, Twello (twee seinen), en Rijssen werden bediend met het NX-CVL toestel.

Toen GRS-NX in 1968 in Dv in dienst kwam was halte/station Twello allang opgeheven, ik neem aan dat met de twee seinen te "Twello" de inrijseinen worden bedoeld die tot 1982 aan de Gelderse zijde van de enkelsporige noodbrug over de IJssel stonden.

M.b.t. NX/NX-CVL. De naam CVL houdt alleen maar in dat, in het geval van Post T Dv, de emplacementen Apd, Ost en Rsn (en als ik mij niet vergis ook Spa) op afstand bediend werden. Op een NX-CVL tableau was het CVL-aspect te herkennen aan de rode startknoppen onder de betreffende wisselsleutelgroep voor op afstand gelegen emplacementen en aan de beide uiteinden van het tableau de lampjes 'zenden' en 'ontvangen' voor iedere verandering op het tableau buiten Dv en Dvge gebeurde.

Zuivere NX-posten waren bijvoorbeeld de NX-posten Amsterdam, Hilversum en Roermond. Alle NX-posten in het oosten (Dv, Zp en Hgl) waren een NX-CVL. (Dv voor Apd, Ost en Rsn, Zp voor Dr en Kbk en Hgl voor Aml, Es, Odz en Wdn)

17-12-2012 08:09:01
dvdhoven
dvdhoven
Ik kan je één ding zeggen, we hadden in Dv geen rode startknoppen en in Zp ook niet. Alles werkte precies het zelfde, of je nu Apd, Dv of Rsn bediende, maakte niet uit. Wat je met Spa bedoeld, is me niet duidelijk. De wissels bij Spa werden gewoon op het tableau bediend. De brug bij Spa werd ter plaatse bediend door een brugwachter.
Verder had Twl een OTC sectie voor de bediening van de vleesfabriek.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 17-12-2012 08:09


Dick van den Hoven

17-12-2012 08:14:17
Dre
Dre
Met 'rode startknoppen' bedoel ik de zendknoppen die onder de wisselsleutels van emplacementen die verder van de post lagen, niet de startknoppen voor het inleggen van een normale rijweg (die je ook met de stip naar beneden kon draaien voor rijweg met ROZ en bij sommige seinen ook omhoog kon draaien om van het sein een automatisch sein te maken).

17-12-2012 08:50:20
sjoerd
sjoerd
Quote
dvdhoven (ma 17 dec 2012 08:09:01 www.somda.nl): Ik kan je één ding zeggen, we hadden in Dv geen rode startknoppen en in Zp ook niet. Alles werkte precies het zelfde, of je nu Apd, Dv of Rsn bediende, maakte niet uit. Wat je met Spa bedoeld, is me niet duidelijk. De wissels bij Spa werden gewoon op het tableau bediend. De brug bij Spa werd ter plaatse bediend door een brugwachter.
Verder had Twl een OTC sectie voor de bediening van de vleesfabriek.

Op het tableau was onder elke groep wisselsleutels een rode startknop aanwezig. Deze had je alleen nodig bij het verzenden van uit Deventer van een commando naar een onderpost, dus bijvoorbeeld Olst of Apeldoorn, als je een wissel- of grendelknop had bediend.
Te Twello en ook te Apeldoorn West had je, elk in het zuidelijk spoor, twee bediende seinen met elk een seinknop. Deze werden gebruikt als over linkerspoor een rangeerdeel op weg ging van Deventer naar Twello of van Apeldoorn naar aansluiting Leonard Lang. Het tegensein voor de aansluiting kwam dan op stop, zodat een tegentrein eventueel wel alvast kon vertrekken van resp. Apeldoorn naar Devenetr of van Stroe naar Apeldoorn. Anders kon je natuurlijk nooit een trein laten vertrekken terwijl er een rangeerdeel op het zelfde spoor in de tegengestelde richting reed.

17-12-2012 08:53:41
dvdhoven
dvdhoven
Ik weet donders goed wat je bedoeld. Maar ik heb al gezegd die waren er in Dv en ook in Zp niet. Als ik in Rsn handmatig een wissel moest omleggen, ging dat precies het zelfde als in Dv of Apd of waar dan ook.
Ik vind dit hele gezever over CVL zo'n grote flauwekul. In het Rayon IJssel gebruikten we alleen maar het begrip NX niks CVL. CVL stond voor ons in Nm voor de Maaslijn.


Dick van den Hoven

17-12-2012 11:02:41
cuneo56
cuneo56
Sorry Dick , maar kennelijk is er dan flink wat veranderd nadat je geen Trdl meer was.
Ik ben er ook Trdl geweest op de post en buiten Dv ( dus Apd, Rsn en Ost) had als je iets bediende waar maar een knop voor was ( vrijgave rangeren of grendels b.v.) je de extra rode knop nodig.
En de benaming: Shakespaere had gelijk.

Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op 17-12-2012 11:03

17-12-2012 11:49:06
rolandrail
rolandrail
Dit gaat allang niet meer over de verbouwing %08%

17-12-2012 12:05:18
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Klopt. Mocht er behoefte zijn om hier verder over te discussieren dan wil ik dit wel afsplitsen.

03-01-2013 19:50:45
dvdhoven
dvdhoven
Ik was vandaag in de AKO kiosk in het station Deventer. De verhuizing van de kiosk naar de voormalige restauratie op het perron staat gepland voor het eerste weekend in februari.
Dit is tijdelijk, de AKO krijgt een nieuwe kiosk, ongeveer op de oude plek.
Momenteel wordt er ook in de voormalige restauratie gewerkt, aan de vloer en er is veel van de inrichting en deels het electra gestript.


Dick van den Hoven

03-01-2013 21:17:54
treinefan
treinefan
per 1 januari is de info/tichetsbalie ook verhuisd naar buiten.

Laatst bewerkt door treinefan op 03-01-2013 21:18, reden: typfout


Met vriendelijke groet,

04-01-2013 07:10:06
dvdhoven
dvdhoven
Nou, dat wordt iets later. Deze week zitten ze nog op de oude plek.


Dick van den Hoven

04-01-2013 10:23:20
treinefan
treinefan
excuses, 6 januari wordt het.
Hij gaat naar de zijvleugel vanuit de uitgang gezien links. Op de nieuwe locatie hangt inmiddels een bordje wat dat aangeeft.

Laatst bewerkt door treinefan op 04-01-2013 10:25


Met vriendelijke groet,

07-01-2013 00:56:46
wadloper96
wadloper96
Wat komt er in de plaats bij de oude NS&tickets? Verder zag ik al bij het einde van spoor 3-4 al materiaal voor een nieuwe perron.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

23-03-2013 17:39:20
wadloper96
wadloper96
Even een update van de verbouwingen:
Het begint nu wel een bouwput te worden. Overal is gegraven rondom het station. Aan de voorzijde van het station staan geen fietsen meer. Ook busperron E (hier vertrokken lijn 161 en 165) is afgesloten. Er is een tijdelijke fietsenstalling bij de vogelpark (tegenover het busstation) er komt ook een nieuwe onderdoorgang tussen Dv en Zp bij de A1. Ben benieuwd wanneer ze gaan beginnen met aanleggen van het nieuwe 3e perron.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

24-03-2013 09:29:40
Gast
Gast
Die (aanleg van de) fietsenstalling heb ik ook gezien op die plek. Lijkt me nogal gevaarlijke situatie met het oversteken van haastige mensen; ik neem namelijk niet aan dat die bij de oversteekplaats oversteken met verkeerslichten %08% (overigens is de aanleg van de fietsenstalling op deze plek wel de enige mogelijkheid op deze plek, omdat de rest van de postzegel al vol is ).


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-04-2013 20:04:45
dvdhoven
dvdhoven
Vrijwel onzichtbaar voor het publiek is met de aanleg van het nieuwe perron begonnen. Tussen het stationsgebouw en de spoorbaan loopt een gang, ook wel bekend als de expeditiegang. Deze gang is nu gedeeltelijk gesloopt. Geeft ook enkele oude bouwdetails vrij. Boven deze gang moet het nieuwe perron komen en men zal hier wel een nieuwe fundering bouwen. Overigens is dit ook de reden dat Tickets en Service moest verhuizen, de AhToGo moest inkrimpen en de personeelsstalling (tijdelijk) gesloten is.
Verder wordt er aan kabels en leidingen gewerkt bij het oude ketelhuis. Volgens de Stentor ligt het werk aan kabels en leidingen rond het station zelf daarom nu 2 weken stil.


Dick van den Hoven

17-04-2013 08:49:17
dvdhoven
dvdhoven
De trap naar spoor 2 is nu verplaatst en staat nu vlakbij de voormalige VL post. Voor eventuele overstappers een aantal stappen extra.


Dick van den Hoven

17-04-2013 09:22:02
martijn
martijn
Maar ze hebben er wel een tijdelijke lift bij gezet!

17-04-2013 23:48:12
wadloper96
wadloper96
Check van een tijdelijke lift. Ik vraag me af wanneer ze gaan beginnen met het afbreken van de oude AKO.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

27-11-2015 06:54:09
martijn
martijn
Vanmorgen is de fietskelder (grotendeels) in gebruik genomen. De tijdelijke stalling in het Rijsterborgherpark is tegelijkertijd gesloten.