Werkzaamheden rondom Shl
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
09-10-2012 17:28:26
train85
train85
Update voor 15 t/m 19 Okt:

9200 rijdt via nog onbekende route(NS planner zegt stop op Gv [dus via Hlm], werkzaamhedenfolder zegt geen stop op Gv [dus via Wd/Bkl])
- Gaat via Haarlem rijden beide kanten.
 

09-10-2012 18:04:29
mdj
mdj
Bedankt, hij is aangepast


Bij twijfel: gebruik beton.
 

09-10-2012 18:06:35
mren
mren
Deze info is ook weer om te janken:
Werk aan het spoor
Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord


Wanneer: zaterdag 13, zondag 14 en maandag 15 oktober
Oorzaak: door werkzaamheden
Advies: Er wordt nog gewerkt aan de juiste informatie
door werkzaamheden is het mogelijk dat de dienstregeling van Thalys moet worden aangepast. Daarom kunt u op dit moment nog geen tickets boeken voor Thalys-reizen van en naar Nederland op zaterdag 13, zondag 14 en maandag 15 oktober
meer informatie volgt op een later moment

Extra Reistijd: een half uur tot een uur
 

09-10-2012 18:09:41
train85
train85
Klopt je wordt er als betalende klant niet wijzer van. Heeft ook de maken met capaciteitsproblemen bij het verwerken in de plannen bij de vervoerder.  


13-04-2013 11:12:29
abcde
abcde
In het weekend van 20 april weer werkzaamheden bij Schiphol Oostzijde.

* De (12)700 gaat uit Zl na Lls over in de 2600 naar Asd, vervolgens door via Hlm naar Goes.
Die dag rechtstreekse treinen Gn - Asd - Goes ! Al lijkt het dat deze IC tussen Gn en Zl overal stopt. Reden onbekend.

* De (1)1600 gaat uit Amf na Hvs via de Bijlmer-goederenboog naar Asb, vervolgens door als 3100 naar Ut en Db (niet verder : werkzaamheden tot Ede).
Rijdt er dan volledig ICM in de 3100 ?

Laatst bewerkt door abcde op 13-04-2013 11:31
 

13-04-2013 12:52:28
robbertc
robbertc
Bovendien keert die 3100 in Db op de 3000 = ICM naar Hdr en VIRM naar Es!  

13-04-2013 19:21:04
martijn24
martijn24
De (12)700 serie rijdt al vanaf Gn/Lw vernummerd in de 2600 en rijdt vanuit Gn 10min eerder en als stoptrein. De 9100 rijdt ook gewoon.

Laatst bewerkt door martijn24 op 13-04-2013 19:32
 

13-04-2013 23:47:53
wadloper96
wadloper96
Huh dan krijg je een rechtstreekse intercity Es-Dv-Amf-Hvs-Asb-Ut-Db


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

14-04-2013 00:21:29
b2py
b2py
Die daarna naar Hdr gaat  

14-04-2013 09:39:27
anton_
anton_
Quote
wadloper96 (za 13 apr 2013 23:47:53 https://www.somda.nl/forum/12509/p445209/): Huh dan krijg je een rechtstreekse intercity Es-Dv-Amf-Hvs-Asb-Ut-Db

Was er in de vorige dienstregeling tijdens werkzaamheden niet ook een IC over de Bijlmer-goederenboog. Ik dacht Lls - Alm - Asb - Ut - Ehv
 

14-04-2013 09:42:15
dvdhoven
dvdhoven
Ja


Dick van den Hoven
 

14-04-2013 09:55:01
Bert13
Bert13
Kan iemand me vertellen waarom a.s. zaterdag de 800 niet in Noord-Holland rijdt? Ik zie namelijk geen werkzaamheden, alleen dat de 800 een extra stop in Asb maakt. Maar op Asd-Amr wordt er niet gewerkt aan het spoor.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

14-04-2013 11:18:38
sneltram
sneltram
Hoe gaan ze dat doen met die 2600 in Asd? Het hele emplacement over om bij de sporen naar Hlm te komen?  

14-04-2013 11:22:08
Bert13
Bert13
Het valt relatief mee, volgens de Reisplanner halteert de 2600 ri. Hlm op spoor 7, en dan kun je eventueel via spoor 31 wel naar Haarlem toe. De andere kant op wordt spoor 8 gebruikt, normaal conflicteert dat met de 800, maar als je die inkort, is dat geen probleem (dat is toch niet de reden, mag ik hopen).


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

14-04-2013 11:22:42
b2py
b2py
Dat zal wel de reden van een opgeheven 800 zijn.  

16-04-2013 12:50:58
guuglurg
guuglurg
Het enige wat er overigens nog gaat rijden vanaf Shl is een 28500, stoptrein op Shl-Ledn en vervolgens als IC naar Gvc. Wordt gereden door SLT en biedt in Ledn aansluiting op de 2600 Gn/Lw-Gs  

16-04-2013 12:53:45
Bert13
Bert13
Dus vanwege de doorgaande reizigers Lls/Alm-Ledn/Gv is besloten extra kruisbewegingen op Ledn te creëren, en de 800 Asd-Amr op te heffen, terwijl daar geen werkzaamheden zijn? Het wordt ook steeds ondoorgrondelijker.

Laatst bewerkt door Bert13 op 16-04-2013 12:54, reden: Shl -> Lls


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

16-04-2013 13:02:49
Iceman
Iceman
Ik neem aan dat de 3000 wordt versterkt omdat de 800 niet rijdt in Noord-Holland? Zaterdags zijn er namelijk veel mensen uit de provincie die naar Amsterdam komen.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

16-04-2013 13:10:24
guuglurg
guuglurg
Waarschijnlijk is het niet zo handig twee treinseries te laten rijden op Shl-Ledn (SPR naar Gvc, IC naar Gs), en een gecombineerde IC/SPR Shl-Gs wordt vast geen succes met SLT (iets met toilet/comfort).

Laatst bewerkt door guuglurg op 16-04-2013 13:10
 

16-04-2013 14:22:11
robbertc
robbertc
Quote
Iceman (di 16 apr 2013 13:02:49 https://www.somda.nl/forum/12509/p445607/): Ik neem aan dat de 3000 wordt versterkt omdat de 800 niet rijdt in Noord-Holland? Zaterdags zijn er namelijk veel mensen uit de provincie die naar Amsterdam komen.
En dan als 3100 naar Asb, en als (1)1600 naar het oosten en weer terug.
Dat zal niet de (hoofd)reden zijn, maar er is geen versterking voor de 3000.
 

16-04-2013 14:29:42
Bert13
Bert13
Leuk, het Rijksmuseum is net open, dit is het eerste weekend dat de Blokkerkaartjes geldig zijn, er is geen 800 naar Amsterdam, en we kunnen nu al voorspellen dat er VIRM viertjes in de 3000 gaan rijden. Ik hoop dat de drie of vier ICM-composities dan wel met ongeveer 8 bakken rijden dan. Het lijkt erop dat zelfs in het weekend de reizigersstromen onderschat worden.

Als we het goed berekenen, zijn er op zaterdag 17 omlopen in de 3000/3100/(1)1600. Die hoeven echt niet alle 17 versterkt te worden, maar zonder 800 zul je toch vervanging moeten zoeken als je die mensen niet voortaan weg wilt jagen uit de trein.

Laatst bewerkt door Bert13 op 16-04-2013 14:39


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

16-04-2013 17:52:22
Rolffiej19
Rolffiej19
De 3000 gaat met minimaal 6 bakken rijden en de 2600 met minimaal 8 bakken virm


MCN ASD
 

16-04-2013 18:02:10
guuglurg
guuglurg
3 van de 18 omlopen in de 30/31/16/11600 gaan met ICM rijden, dat zijn uiteraard de omlopen die in Es starten (en eindigen):
-Es 1628 Asb 3135 Db 3032 Hdr 3053 Db 3152 Asb 11659 Amfs 11658 Asb 3165 Db 3062 Hdr 3083 Db 3182 Asb 1689 Es
-Es 1624 Asb 3131 Db 3028 Hdr 3049 Db 3148 Asb 11655 Amfs 11654 Asb 3161 Db 3058 Hdr 3079 Db 3178 Asb 1685 Es
-Es 1620 Asb 3127 Db 3024 Hdr 3045 Db 3144 Asb 11651 Amfs 11650 Asb 3157 Db 3054 Hdr 3075 Db 3174 Asb 1681 Es
 

16-04-2013 19:02:10
Bert13
Bert13
Hartelijk dank voor de informatie beiden!


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

16-04-2013 23:09:37
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
guuglurg (di 16 apr 2013 12:50:58 https://www.somda.nl/forum/12509/p445601/): Het enige wat er overigens nog gaat rijden vanaf Shl is een 28500, stoptrein op Shl-Ledn en vervolgens als IC naar Gvc. Wordt gereden door SLT en biedt in Ledn aansluiting op de 2600 Gn/Lw-Gs
Ik kom in de reisplanner ook nog een 28700 tegen. Is dat ook nog SLT? En klopt het dat ik geen DDZ aantref tussen Gvc en Asd, omdat de 2100 is opgeheven?

Laatst bewerkt door taigagaai op 16-04-2013 23:34
 

16-04-2013 23:52:22
guuglurg
guuglurg
28700 rijdt ook nog Shl-Gvc ja. Ook met SLT. DDZ tref je overigens sowieso niet meer aan daar: 21/2200 sinds dit wijzigingsblad volledig met VIRM.  

17-04-2013 00:11:44
taigagaai
Moderator
taigagaai
Hmmm, okee. Ik kan mn planning voor zaterdag weer gaan aanpassen om het VIRM te ontlopen  

17-04-2013 16:02:15
woepje
woepje
Quote
abcde (za 13 apr 2013 11:12:29 https://www.somda.nl/forum/12509/p445102/):
* De (12)700 gaat uit Zl na Lls over in de 2600 naar Asd, vervolgens door via Hlm naar Goes.
Die dag rechtstreekse treinen Gn - Asd - Goes ! Al lijkt het dat deze IC tussen Gn en Zl overal stopt. Reden onbekend.
Toevallig moet ik zaterdag juist naar Rtd, dus pak ik mooi de 500. Maar ik ben toch wel heel erg benieuwd waarom de 9100 2x per uur rijdt en de 2600 tussen Gn en Zl ineens ook als stoptrein moet rijden. Wat heeft het koppelen van de 700 aan de 2600 in Lls met het patroon op Gn-Zl te maken?
 

17-04-2013 17:15:13
abcde
abcde
Daarom is het voor mij net zo onduidelijk. Alleen de 500 rijdt die dag als IC, de 3 anderen stoppen overal.

Laatst bewerkt door abcde op 17-04-2013 17:15
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-04-2013 17:20:33
woepje
woepje
Ik had het ook uitgezet bij NS online op twitter en die gaat het ook navragen (ook uit nieuwsgierigheid).  

17-04-2013 17:47:21
abcde
abcde
Wellicht om Hoogeveen toch weer eens te laten genieten van een Intercity ??? %08% Hebben zo fijn meegewerkt  

17-04-2013 17:54:12
j.jager
j.jager
De 2600 is aleen stoptrein vanuit Gn naar Zl. In de andere richting rijd de 2600 als IC en stopt aleen te Asn.  

19-04-2013 23:42:21
david_meye
david_meye
Wat doet eigenlijk de 3500 serie dit weekend i.v.m de werkzaamheden in Shl.  

19-04-2013 23:49:12
b2py
b2py
Blik op de reisplanner verteld mij dat die Hrl - Ut 'pendelt'.  

20-04-2013 23:18:03
Bert13
Bert13
Quote
Rolffiej19 (di 16 apr 2013 17:52:22 https://www.somda.nl/forum/12509/p445659/): De 3000 gaat met minimaal 6 bakken rijden
Hihi, er zaten vandaag van de 15 omlopen met VIRM... al zeker zes viertjes tussen. En die dagjesmensentreinen als 3054 met ICM6 plannen, zonder 800.. Toch maar eens na m'n studie bij NS gaan solliciteren denk ik.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-04-2013 23:32:33
Ht
Ht
Goh, erg belangrijk.

Het laatste had je ook voor je mogen houden. Niet alles kan perfect gaan en soms is het niet anders.
 

20-04-2013 23:32:45
Daeleatana
Daeleatana
Ook wel grote contrasten in drukte tussen de 3000 / 3100 : te Asb reed de 3059 met een overvol viertje (veel instappers), en tien minuten later de 3161 met een zo goed als lege ICM-III + ICM-III (nauwelijks instappers, achterste bak voor mij alleen).  

20-04-2013 23:36:34
Bert13
Bert13
Quote
Ht (za 20 apr 2013 23:32:33 https://www.somda.nl/forum/12509/p446420/): Het laatste had je ook voor je mogen houden. Niet alles kan perfect gaan en soms is het niet anders.
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen waarom de 800 vandaag niet op Asd-Amr reed. Als er dan niet voor voldoende capaciteit wordt gezorgd, wat zeg ik: men rijdt kleiner dan mét een 800(!) Dan maak je je er met "soms is het niet anders" wel heel makkelijk vanaf. 6 van de 15 omlopen te klein vind ik pittig veel, maar blijkbaar denk ik te perfect en ideaal.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-04-2013 23:45:45
Ht
Ht
Dat antwoord had je al gekregen, namelijk dat de 2600 er mee moest kruisen.

Het is inderdaad een wat vreemde oplossing, maar die keus ligt niet aan ons.
 

21-04-2013 07:25:17
anton_
anton_
Quote
Bert13 (za 20 apr 2013 23:36:34 https://www.somda.nl/forum/12509/p446423/):
Quote
Ht (za 20 apr 2013 23:32:33 https://www.somda.nl/forum/12509/p446420/): Het laatste had je ook voor je mogen houden. Niet alles kan perfect gaan en soms is het niet anders.
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen waarom de 800 vandaag niet op Asd-Amr reed. Als er dan niet voor voldoende capaciteit wordt gezorgd, wat zeg ik: men rijdt kleiner dan mét een 800(!) Dan maak je je er met "soms is het niet anders" wel heel makkelijk vanaf. 6 van de 15 omlopen te klein vind ik pittig veel, maar blijkbaar denk ik te perfect en ideaal.

Ik vind dat de NS / Prorail bij werkzaamheden soms voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten/of zich slecht inleeft in de reiziger.
b.v. bij werkzaamheden tussen Den Bosch en Utrecht de 1900 niet versterken, met als gevolg veel staanplaatsen (erg fijn als je al een uur extra over je reis doet)
of afgelopen weekend geen bus Nijmegen - Boxtel inzetten bij de werkzaamheden, met als gevolg dat je station Oss en Den Bosch (overstap 29 minuten) mag bewonderen.
ik vond de werkzaamheden in Zwolle afgelopen zomer een stuk beter. o.a. Bussen Olst-Wijhe-Zwolle-Meppel (zonder overstap) en Meppel-'t Harde non-stop
 

21-04-2013 07:52:33
Jack5812
Jack5812
Quote
Bert13 (za 20 apr 2013 23:36:34 https://www.somda.nl/forum/12509/p446423/):
Quote
Ht (za 20 apr 2013 23:32:33 https://www.somda.nl/forum/12509/p446420/): Het laatste had je ook voor je mogen houden. Niet alles kan perfect gaan en soms is het niet anders.
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen waarom de 800 vandaag niet op Asd-Amr reed. Als er dan niet voor voldoende capaciteit wordt gezorgd, wat zeg ik: men rijdt kleiner dan mét een 800(!) Dan maak je je er met "soms is het niet anders" wel heel makkelijk vanaf. 6 van de 15 omlopen te klein vind ik pittig veel, maar blijkbaar denk ik te perfect en ideaal.
Ik blijf het onverkoopbaar naar de reizigers vinden dat de 800 niet van/naar Amr reed ivm werkzaamheden op een plek waar deze trein in verste verte niet komt. De 800 richting Amr had te Asd imo prima afgehandeld kunnen worden op spoor 10A. Maar goed, ben ook maar een leek. Ze zullen in Utrecht een goede reden hebben gehad voor de gekozen oplossing.
 

21-04-2013 09:34:21
dvdhoven
dvdhoven
Quote
anton_ (zo 21 apr 2013 07:25:17 https://www.somda.nl/forum/12509/p446435/):
of afgelopen weekend geen bus Nijmegen - Boxtel inzetten bij de werkzaamheden, met als gevolg dat je station Oss en Den Bosch (overstap 29 minuten) mag bewonderen.
Dit is wel OT hier, maar toch. Er reden bussen Gdm-Ht-Btl en Nm-Ht-Tb. Om daar dan ook nog eens bussen Nm-Ht-Btl bij te doen, lijkt me toch een tikje overdone. Mogelijk heeft men bij de businzet gekeken naar de relaties, die normaal ook geen overstap hebben in Ht en dat zijn de assen Gdm-Btl en Nm-Tb. Voor Nm-Btl moet je normaal ook overstappen in Ht.


Dick van den Hoven
 

21-04-2013 10:22:17
anton_
anton_
Dat is dus precies wat ik bedoel met slecht inleven in de reiziger.
Wat heb ik als reiziger te zoeken Ht als hier toch geen treinen stoppen ?

Waarom konden er geen non-stop bussen Gdm - Btl worden ingezet?
 

21-04-2013 10:42:20
sjoerd
sjoerd
Omdat je dan niet in Den Bosch zou kunnen overstappen als je de hoek-om-verbindingen Zbm - Tb of Nm - Ehv wel zou willen gebruiken.
Oeps: dus die doorgaande diensten bestaan als treindienst ook...
 

21-04-2013 10:49:23
anton_
anton_
je kunt natuurlijk naast een non stop bus Gdm - Btl ook nog andere bussen later rijden

Laatst bewerkt door anton_ op 21-04-2013 10:50
 

21-04-2013 10:50:03
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: on-topic a.u.b..


Groet, Spiketrain
 

21-04-2013 10:56:05
broek53
broek53
Quote
Bert13 (za 20 apr 2013 23:36:34 https://www.somda.nl/forum/12509/p446423/):
Quote
Ht (za 20 apr 2013 23:32:33 https://www.somda.nl/forum/12509/p446420/): Het laatste had je ook voor je mogen houden. Niet alles kan perfect gaan en soms is het niet anders.
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen waarom de 800 vandaag niet op Asd-Amr reed. Als er dan niet voor voldoende capaciteit wordt gezorgd, wat zeg ik: men rijdt kleiner dan mét een 800(!) Dan maak je je er met "soms is het niet anders" wel heel makkelijk vanaf. 6 van de 15 omlopen te klein vind ik pittig veel, maar blijkbaar denk ik te perfect en ideaal.
Ik heb het vermoeden dat we hier te maken hebben met een van de eerste gevolgen van de vreemde manie die is ontstaan rond de dienstregelingsplanning na de botsing op de Singelgracht van vorig jaar. Die manie is dat de dienstregelingplanning iets met ""veiligheid"" te maken zou hebben. De 800 en de 2600 komen tegelijk aan en vertrekken tegelijk en dat kon wel eens voldoende zijn om in een planningskramp te schieten. Niet nodig, lijkt mij zo, al zal de zaak aanzienlijk gecompliceerder geworden zijn doordat de wisselgroep op de Singelgracht / Overbrakerpolder (1303/5/9/11) op de klem ligt (o, ironie..)
Let wel, het is mijn idee als ik de zaak zo van buiten bekijk, en niet per se de waarheid.
Blijft over dat het opheffen van de 800 op zijn minst tot versterking van de 3000 had moeten leiden. Of tot een vervangende dienst Amsterdam - Alkmaar (ruimte genoeg aan de hoge kant van Asd).

Laatst bewerkt door broek53 op 21-04-2013 10:56
 

21-04-2013 11:08:20
zoek34
zoek34
Maar dan vraag ik mij af of het dan niet beter was om de 800 te knippen op Asd.

De 800 komend vanaf Mt na Asd laten doorrijden als 2600 naar Hlm, Ledn, Rtd, Ddr, Rsd, Vs.
En de 2600 komende vanaf Lls laten doorrijden als 800 naar Ass, Zd, Cas, Hlo en Amr.

Of zou dit weer andere problemen hebben opgeleverd?
 

21-04-2013 12:49:07
broek53
broek53
Prima oplossing (voor die planningskramp dus, mocht dat de oorzaak zijn).  

21-04-2013 17:49:40
bart84
Moderator
bart84
Prima oplossing, maar daar heb je als reiziger van de 800 / 2600 niet veel aan.
De reizigers in de 800 houden een extra overstap op Asd om richting Amr te komen (waarbij je bij gelijktijdige aankomst/vertrek alsnog op de 3000 moet wachten, omdat je die overstap niet haalt). De reizigers uit de 2600 krijgen een overstap die ze eigenlijk niet eens zouden hebben.


Mvg. Bart
 

21-04-2013 17:52:35
Bert13
Bert13
Natuurlijk haal je die wel, het is een overstap van 5-6 minuten van spoor 4 naar spoor 8. Anders, maar dat is moeilijker na het treinongeluk, is de optie om de 800 twee minuten voor de paal bij Ods te zetten. Desnoods vertrek je richting Amr dan ook weer twee minuten later. Zeker op zaterdagen is er genoeg ruimte in de dienstregeling, ook als ik de goederenpaden mee tel. Maar het is makkelijker om gewoon geen trein te laten rijden.
Als je het bovenstaand scenario toepast, kun je zelfs een cross-platform overstap op spoor 7a/8a aanbieden. Nou, als dat niet te halen is, weet ik het ook niet meer.

Laatst bewerkt door Bert13 op 21-04-2013 17:53


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

21-04-2013 18:24:27
mvschoon
mvschoon
Een zeer groot deel van de (weekend)reizigers in de 800 tussen Amr en Asd stapt in Asd uit. Dat een rechtstreekse verbinding wordt verbroken is daarom minder erg dan de trein dan maar helemaal te laten vervallen boven Asd. En bovendien: krijgen de Haarlemmers weer eens een rechtstreekse verbinding naar Ut. Is ook vraag naar!  

21-04-2013 18:30:09
robbertc
robbertc
De normen waaraan een Drgl moet voldoen worden steeds strenger en strikter. Dan kan de vervoerder wel wat willen..  

21-04-2013 18:36:50
ZJ37
ZJ37
Op papier zijn ze strenger en strikter geworden, maar de naleving laat nog heel veel te wensen over. Tijdens werkzaamheden is er nog wel zicht op een aangepaste planning omdat ze in een aangepast uurpatroon worden toegepast. Maar alle individuele feesttreinen glippen er willens en wetens gewoon tussendoor. Totdat er weer iets mee gebeurt natuurlijk...  


21-04-2013 18:42:48
robbertc
robbertc
Dat zou kunnen. Wat ik wel weet is dat voorheen met wat passen en meten (en proppen) veel mogelijk was in de Drgl. Dat is (iig in uurpatroon dan) wel voorbij..  

21-04-2013 19:51:09
broek53
broek53
Quote
Bert13 (zo 21 apr 2013 17:52:35 https://www.somda.nl/forum/12509/p446535/): Natuurlijk haal je die wel, het is een overstap van 5-6 minuten van spoor 4 naar spoor 8. Anders, maar dat is moeilijker na het treinongeluk, is de optie om de 800 twee minuten voor de paal bij Ods te zetten. Desnoods vertrek je richting Amr dan ook weer twee minuten later. Zeker op zaterdagen is er genoeg ruimte in de dienstregeling, ook als ik de goederenpaden mee tel. Maar het is makkelijker om gewoon geen trein te laten rijden.
Als je het bovenstaand scenario toepast, kun je zelfs een cross-platform overstap op spoor 7a/8a aanbieden. Nou, als dat niet te halen is, weet ik het ook niet meer.
Ik vrees dat je het erg een kant uit bekijkt (oost --> west), want in combinatie met de west --> oost rijdende treinen die elkaar ook niet zomaar kunnen kruisen, valt het nog niet mee om daar iets van te bakken dat past volgens de """nieuwe normen""", waar men in combinatie met minder wissels nog veel plezier aan zal gaan beleven. Overigens moet het wel mogelijk zijn, omdat het wijzigen van vertrektijden op stations nog net niet valt onder deze moderne vorm van veiligheidswaanzin...
Je mededeling dat het makkelijker is om gewoon geen trein te laten rijden, is overigens onzin. Er zit aan het opheffen van treinen bijna net zoveel werk als aan het wijzigen, zeker wat materieel en personeel betreft. Om van het ombouwen van de spooropstelling van Amsterdam nog even te zwijgen.

Laatst bewerkt door broek53 op 21-04-2013 19:51
 

22-04-2013 12:55:54
abcde
abcde
Quote
woepje (wo 17 apr 2013 16:02:15 https://www.somda.nl/forum/12509/p445831/): ... Maar ik ben toch wel heel erg benieuwd waarom de 9100 2x per uur rijdt en de 2600 tussen Gn en Zl ineens ook als stoptrein moet rijden.

Wat me zaterdag opviel met IC 540 (Gn 11.16 u.), deze ging voor Asn naar linkerspoor, en halteerde op spoor 3. Reden ook hiervan voor mij onbekend, maar wellicht heeft dit ermee te maken.
 

22-04-2013 20:49:10
j.jager
j.jager
Dat de 540 in Asn via spoor 3 rijd dat doet die vaker op zaterdag en dat heeft verder niks met werkzaamheden van afgelopen weekend te maken.  

23-04-2013 12:36:06
abcde
abcde
Jeroen, bedankt, was me niet bekend. Het Noorden is wat verder weg voor mij.  

04-09-2013 13:10:53
abcde
abcde
Komend weekend ligt Shl er weer uit ri Sloterdijk en AsdZuid.
Zover ik zien kan rijdt de 3500 Ehv - Ut, de 3100 Nm - Ut - Bijlmer - Lelystad.
De (12)700 rijdt Asd - Lelystad - Gn/Lw

Wie kan vertellen wat de (1)1600 doet ?
 

04-09-2013 13:25:09
robbertc
robbertc
(1)1600 rijdt niet (althans: niet daar; 1600 rijdt nog Es-Aml, samen met de 707900 en 701700). 11700 rijdt in het pad van de 1600 van/naar Dv (ook geen treinen Aml-Wdn)

Laatst bewerkt door robbertc op 04-09-2013 13:25
 

04-09-2013 13:48:29
Klaasje
Klaasje
De 3100 rijdt in het pad van de (12)700 op de Flevolijn en de (12)700 rijdt in het pad van de 2600. Daarmee is de voor de schipholreizigers handigste overstap 12(700) 3100 in ieder geval niet robuust. Dat de 12(700) vervolgens ook niet doorrijdt naar Sloterdijk maakt dat reizigers tussen het Noorden en Schiphol minstens twee keer over moeten stappen. Een keer van trein op trein en een keer van de trein op de bus (op Asb of Ass).

Het alternatief om de 3100 in de (12)700 over te laten gaan op station Bijlmer was misschien beter geweest maar wellicht ook wel om bepaalde redenen afgevallen.

Laatst bewerkt door Klaasje op 04-09-2013 13:49
 

04-09-2013 15:00:37
robbertc
robbertc
Je zou dan lange lussen Gn/Lw-Lls-Asb-Nm-Hdr-Nm-Asb-Lls-Lw/Gn krijgen (waarbij het Lw-deel ook nog als 12500 van/naar Rtd gaat) en een pendel Asd-Lls. 2600 gaat via Hlm en komt in Asd dus "laag". Lastig te knuppen aan de "hoge" (12)700. Dat is dit jaar al wel een paar keer gedaan, maar ook niet echt robuust.

Laatst bewerkt door robbertc op 04-09-2013 15:01
 

04-09-2013 15:15:45
Klaasje
Klaasje
Maar het is uiteindelijk gewoon een "vlees noch visch"-oplossing.  

04-09-2013 17:06:50
sneltram
sneltram
Ik weet niet precies waar de werkzaamheden precies zijn, maar is het niet mogelijk met de (12)700 vanaf Asd door te rijden naar de hoge sporen van Ass? Dat scheelt een overstap met koffers voor de Schipholreizigers uit het noorden.  

04-09-2013 18:32:17
guuglurg
guuglurg
Opvallende dingen door de wkz:
-5700 (opgeheven Wp-Hfd) rijdt als 805700 Wp-Dmn en keert daar
-3500 (opgeheven Ut-Shl) rijdt als 803500 Ut-Mas en keert daar
-door de koppeling 4300/7400 rijdt er deels SGM in de 4300
-285/28700 rijdt met SLT
-sommige omlopen in de 1900 gaan rijden met 2 stellen VIRM

Laatst bewerkt door guuglurg op 04-09-2013 18:41
 

04-09-2013 20:19:11
broek53
broek53
Quote
guuglurg (wo 04 sep 2013 18:32:17 https://www.somda.nl/forum/12509/p465320/): Opvallende dingen door de wkz:
-5700 (opgeheven Wp-Hfd) rijdt als 805700 Wp-Dmn en keert daar
Dat is leuk! Wordt het derde spoor in Diemen ook nog eens gebruikt. En dat meteen voor ongeveer de laatste keer, want dit najaar (ik meen in november) wordt dat spoor opgeheven (en daarmee die in- en uitgang van de Watergraafsmeer).

Laatst bewerkt door broek53 op 04-09-2013 20:19
 

04-09-2013 20:54:24
279
279
dus als ik je goed begrijp de verbinding Zuidtak - Wgm via de verbindingsbaan?
spoor 111 naar spoor WF.
 

04-09-2013 21:00:16
broek53
broek53
Neen, in Diemen zelf, spoor 3/WB gaat er straks uit (en op de Wgm spoor 320). En dat is het enige spoor waarop je in Diemen beveiligingstechnisch kunt keren, dus dat moet die 805700 wel gebruiken.

Laatst bewerkt door broek53 op 04-09-2013 21:00
 

04-09-2013 21:10:15
Bert13
Bert13
Natuurlijk hebben ze voor de poort van de Wgm daar zo'n ontspoorblok geplaatst, zodat het in de praktijk al nauwelijks meer te doen was om te gebruiken. Maar toch weer jammer dat er een mogelijkheid verdwijnt.
Nog maar even van het middenspoortje in gebruik genieten het komende weekend dus


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

05-09-2013 00:09:21
thom
thom
Stop/ontspoorblokken zijn niets bijzonders bij in- en uitgangen van emplacementen en raccordementen toch ?  

05-09-2013 00:48:13
broek53
broek53
Het wordt voor hier wel heel off topic, maar om het nog even af te maken: stop/ontspoorinrichtingen zijn gelukkig niet gebruikelijk bij in- en uitgangen van emplacementen maar wel bij overgang van niet-beveiligde emplacementen op beveiligd spoor. Dat is wat er bij spoor WB aan de hand is. Spoor WB was vroeger het derde spoor langs de hoofdbaan naar Muiderpoort en de aansluiting was het nu nog steeds bestaande wissel met een S/O-blok. Toen spoor WB verder verviel ten gunste van de bouw van de wasmachine van de Wgm is dat blijven zitten, ten eerste omdat het in het eindplan Wgm toch zou verdwijnen, ten tweede omdat het spoor nogal steil naar beneden loopt.  

05-09-2013 16:11:43
279
279
Quote
broek53 (wo 04 sep 2013 21:00:16 https://www.somda.nl/forum/12509/p465350/): Neen, in Diemen zelf, spoor 3/WB gaat er straks uit (en op de Wgm spoor 320). En dat is het enige spoor waarop je in Diemen beveiligingstechnisch kunt keren, dus dat moet die 805700 wel gebruiken.


ik zat even aan de verkeerde kant van Dmn. excuus!
 

05-09-2013 16:36:02
broek53
broek53
En ik moet even iets verbeteren. Spoor 3/WB in Diemen blijft nog even (al gaat het ooit wel weg, met name vanwege de breedte van de overweg Ouddiemerlaan). In het najaar gaat wel spoor 320 op de Wgm eruit, waardoor ruimte komt voor een paar extra opstelsporen (daar wordt nu al aan gewerkt, zag ik).  

05-09-2013 22:06:02
train85
train85
Spoor 320 werd al jaren niet meer gepland in de planningssystemen.  

05-09-2013 22:19:11
broek53
broek53
Nee, nou ja: je ziet wat ervan komt --> kan rechtstreeks naar de rubriek "ProRail wil minder wissels". Maar dit dwaalt alles wel ver af van de werkzaamheden rond Schiphol.
Komend weekend zichtbaar, althans: als je in de nacht van zaterdag op zondag over de A4 gaat rijden, kun je een half uur stil komen te staan omdat de liggers van de nieuwe fly-over van de Riekerpolder Asl. ingehesen worden.
 

06-09-2013 13:08:06
david_meye
david_meye
Hoe gaat de Thalys eigenlijk dit weekend via Haarlem of via Breukelen en Gouda naar Rotterdam.  

06-09-2013 13:29:30
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Ik gok via Bkl en Gd. Volgens mij is dat een redelijke standaard omleidingsroute voor de Thalys (via Hlm/Gv heb ik ze al jaren niet meer zien rijden).  

07-09-2013 13:23:48
dlm4yjp
dlm4yjp
En vanaf Rtd trouwens ook via het reguliere spoor richting belgië, althans, bij THA 9364 krijg ik Roosendaal zonder stop op de planner.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-09-2013 13:45:10
IC140
IC140
Rtd - Atw rijdt hij gewoon over de HSL. In 32 minuten van Rtd naar Atw via Rsd vind ik erg sportief.  

08-09-2013 23:43:30
AgentX
AgentX
Thalys is de afgelopen maanden diverse keren omgeleid via Hmlba (Bkl-Wd).
Zou dat komen omdat er op Asd-Bkl-Wd-Rtd meer ruimte is op het spoor dan op Asd-Hlm-Ledn-Gv-Rtd ofzo?
 

09-09-2013 02:20:22
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
train85 (do 05 sep 2013 22:06:02 https://www.somda.nl/forum/12509/p465554/): Spoor 320 werd al jaren niet meer gepland in de planningssystemen.


Hehe jawel voor het leeg materieel naar LLs en vanaf daar als 2600 naar amsterdam heb er afgelopen weken nog gestaan met een kleine 10 minuten langs het perron te Dmn


MCN ASD
 

09-09-2013 14:26:12
AlbertP
AlbertP
Ik denk dat die thalys inderdaad zo rijdt omdat het A. een kortere afstand is en B. minder druk treinverkeer. De Oude Lijn zit heel vol, bleek wel uit de onmogelijkheid om de tijdelijke Benelux naar Asd door te trekken. Verder moeten de mensen naar Gv(c) en Ledn nu natuurlijk ook via Hlm.