"Ingelaste" werkzaamheden
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
08-09-2012 19:41:52
rolandrail
rolandrail
Ik zie net bij toeval dat de komende nacht er "ingelaste werkzaamheden" zijn tussen Rtd en Ddr waardoor het nachtnet op dat traject verbusd wordt.
Het is voor mij de 3e keer dat ik beroepsmatig met dergelijke nachtelijke "ingelaste werkzaamheden" wordt geconfronteerd en die zijn logistiek door NS dusdanig laat verwerkt dat de personeelsdiensten ad-hoc worden aangepast (afgelopen donderdagavond om 21u was mijn dienst voor komende nacht nog niet aangepast) en de busdienstregeling vermoedelijk niet bekend is in de reisplanner.
Zoals gezegd: het komt de laatste tijd absurd veel voor.
Waar ik benieuwd naar ben is de daadwerkelijke oorzaak van deze gang van zaken. Het gaat hier nadrukkelijk niet om "spoedherstel" volgens mij, het gaat vermoedelijk om werkzaamheden die wel op tijd door de aannemer zijn aangevraagd maar door NS Logistiek veel te laat worden doorgevoerd in de dienstregeling, met alle hinderlijke gevolgen voor zowel reizigers als personeel (laatst moest ik kopmaken in Dt i.p.v. Rtd en de reizigers konden met de bus naar Rtd..., amper 2 weken terug bleek Ht-Ut snachts verbusd, zelfs de bijsturing wist me geen busdrgl te melden, laat staan of in Ut de aansluiting zou worden overgenomen (het antwoord was nee overigens...).
Dus, wie het serieus weet mag het me vertellen: waardoor worden reizigers en personeel de laatste maanden opvallend vaak gedupeerd door "ingelaste" werkzaamheden?
 

08-09-2012 20:05:34
b2py
b2py
Vaak zijn dit wel spoedklusjes hoor, waarvoor dan een flinke buitendienststelling nodig is. Het zou ook kunnen dat door fouten van het Planbureau de BD te laat is door gecommuniceerd en hierdoor last minute alles moet worden aangepast.  

08-09-2012 20:27:12
rolandrail
rolandrail
Spoedklusjes gaan steevast vooraf door een dag of wat aanwijzingen uitdelen aan de passerende treinen. In voorgaande gevallen heb ik m'n collega's gevraagd of zulks het geval was en dat was niet zo.  

09-09-2012 09:58:38
robbertc
robbertc
Er waren dringende werkzaamheden nodig aan de Moerdijkbrug, die z.s.m. uitgevoerd moesten worden. Dat is dit weekend geworden, en was ruim een week van te voren pas in de plannen doorgevoerd. Wat de werkzaamheden precies in houden, weet ik niet..  


09-09-2012 12:42:24
rolandrail
rolandrail
De Moerdijkbrug ligt niet tussen Ddr en Rtd maar tussen Ddr en Bd. Spoedherstel zorgt er zelden voor dat beide sporen b.d. moeten, afgelopen nacht reed het nachtnet dus ook gewoon tussen Bd en Ddr. Ik heb het gisterenavond nadrukkelijk gevraagd aan de bijsturing waardoor deze "ingelaste werkzaamheden" komen en mijn vermoeden werd inderdaad bevestigd.
De busregeling tussen Rtd en Ddr was niet verrassend kansloos: 20 minuten overstap tijd in Rtd op de vervangende bus, tijd spreiden voor de reizigers die in Ddr mochten wachten op de eerstvolgende trein... Zou het nachtnet uit Ddr van 04u17 (ff uit m'n hoofd) gewacht hebben op de bus van 04u20 uit Rtd? Ik wil het haast niet weten, het is lang wachten op de eerste gewone IC op zondagochtend %03%
 

09-09-2012 12:52:01
robbertc
robbertc
Ok, dan is dit inderdaad wat anders. Bedenk me ook dat die Moerdijkbrug vorig weekend speelde..  

09-09-2012 12:57:55
MDDM
MDDM
Mooie voor je tm rolandrail Ik denk dat je binnen de organisatie eerder en beter een antwoord krijgt.


Gr Joop mcn Lls
 

09-09-2012 13:20:31
rolandrail
rolandrail
Mja, dat zou wel zo moeten zijn, m'n tm wil wel maar daarboven.... Na ja, we hebben het er wel een keer over maestro  

09-09-2012 13:40:45
MDDM
MDDM
Gezellig! Bakkie erbij, komt het goed


Gr Joop mcn Lls