25-08-2012 13:29:08 | ||
---|---|---|
michaben
|
Volgens de NS website rijden er 8-9 september geen treinen: Schiphol - Amsterdam Bijlmer ArenA Schiphol - Duivendrecht Schiphol - Amsterdam Sloterdijk Hilversum - Weesp Thalys is ingekort tot Rotterdam, Benelux rijdt om via Haarlem, de Fyra (toeslagvrij) rijdt tot Schiphol. Ook de treinen vanuit Leiden eindigen te Schiphol, terwijl de treinen vanuit Almere/Lelystad vanaf Diemen Zuid via de goederenboog naar Bijlmer lijken te gaan rijden. Weet iemand hoe men dit gaat doen met de Fyra? Deze zal dus moeten gaan keren te Schiphol. Gaan men met V250 materieel rijden dit weekend, of gaat men met locs rangeren te Schiphol? Veel infrastructuur om te keren op Schiphol is er niet, men zal dus creatief moeten worden. Laatst bewerkt door michaben op 25-08-2012 13:29 |
25-08-2012 13:51:38 | ||
---|---|---|
nohab
|
Zal wel loc voor en loc achter worden. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 14:19:05 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Wat ook kan is dat er na aankomst van de fyra een nieuwe loc word aangekoppeld, en de oude loc nadat de fyra is vertrokken weg word gereden. |
25-08-2012 14:57:34 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Op Shl valt heel goed keren hoor: -Hz en spoor 6 gebruik je voor de fyra (die kan op de HSL overlopen en vanaf daar conflictvrij LSP rijden). -op 4-5 kun je 2 treinen laten keren en op Hfd laten overlopen. -Spoor HA voor ri. Shl. -Spoor Hb voor ri. Hfd. -Dan kun je vrij vlot keren op 2-3, spoor 1 laat je vrij (anders moet je LSP naar Hfd). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
25-08-2012 15:38:53 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Hou je wel rekening met de werkzaamheden waardoor niet alle sporen beschikbaar zijn. Laatst bewerkt door seinhuis op 25-08-2012 15:39 |
25-08-2012 16:57:06 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Er is niet bij gezegd waar de werkzaamheden precies zijn. Maar gezien de opgeheven trajecten is het aan de oostkant van Schiphol. Als op Schiphol zelf gewoon alle sporen beschikbaar zijn moet het geen probleem zijn. Quote Een mooie creatieve oplossing: 693100 Lls - Nm en 693500 Lls - Ehv! Beiden met stops in Wp en Dmnz. |
25-08-2012 17:07:10 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Gaat men tijdens deze werkzaamheden de CTA's vervangen? Dan moet ik nog snel op 1 september even een bezoekje brengen aan Shl. |
25-08-2012 17:12:38 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Dat mag ik toch niet hopen, weer een stukje nostalgie verloren. Laatst bewerkt door spiketrain op 25-08-2012 19:15, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
25-08-2012 18:10:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZo te zien is het de eerste grote buitendienststelling voor de verbouwing de Riekerpolder Aansluiting, die in het kader van het SAAL-project wordt verbouwd tot een dubbele vork-aansluiting. En aan de verdere onttrekking te zien, gaat de Zuidtak zelf (Riekerpolder - Duivendrecht) ook buiten dienst; (zelfde project, andere bouw-alliantie) voor de inleidende beschietingen van de spoorverdubbeling. |
25-08-2012 19:48:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteInteressant! In het verleden struikelden dergelijke verbindingen die via Asb en Vspa liepen omdat veel machinsten de paar honderd meter lange boog niet kenden. Dat is kennelijk geen probleem meer. |
25-08-2012 21:49:07 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Volgen >>>>>>>>>> http://m.ns.nl/werkaanspoor.action?id=2012_asd_brusz_8_9sep Rijd de Benelux om waarschijnljik via Gd want hij stop niet in Gv en Shl. |
26-08-2012 01:30:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
*kuch* kleine hintQuote Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
26-08-2012 05:45:33 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Maar waarom zou je dan op volle snelheid Gv passeren? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-08-2012 10:25:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Er stond niet expliciet in de folder dat ze via Haarlem gingen, slechts dat ze niet via Schiphol zouden gaan, over dat ze ook niet in Den Haag zouden stoppen stond niets in de folder. Het kan echter zijn dat de folder onvolledig was en de Benelux dus wel degelijk via Gouda gaat en naast Schiphol ook Den Haag overslaat. |
26-08-2012 16:38:10 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Ik heb het net via Twiiter gevraagt aan NShispeed en Hij rijd via Gouda. |
26-08-2012 17:25:18 | ||
---|---|---|
michaben
|
In de reisplanner staan vooralsnog de volgende treinen te Schiphol ingepland: Fyra shl-bd (900), 1x per uur, spoor 4. Sprinter shl-gvc (28500, 28600), 4x per uur, spoor 5. De Fyra rijdt dus maar een uurdienst, waardoor er maar drie omlopen nodig zijn. Zou in principe dus met V250 gereden kunnen worden, want dat zijn er volgens net zoveel als er vanaf de maandag daarna in de 1000 moeten gaan rijden, lijkt me dat men tegen die tijd dus wel drie V250en klaar moet hebben voor exploitatie. Maar eventueel ook de oude treinen met loc voor en achter moet prima kunnen als je maar zo weinig treinen hebt rijden. |
26-08-2012 18:14:34 | ||
---|---|---|
Daeleatana
|
De Sprinters Shl-Gvc zullen volgens de reisplanner tussen Ledn en Gvc niet op de tussenliggende stations stoppen, dus op de Sprinterstations tussen Ledn en Gvc blijft een halfuursdienst zoals normaal in het weekend, maar tussen Shl en Ledn stopt ineens 4x/uur een trein. Dus tussen Shl, Ledn en Gvc rijden dan: * Shl - Hfd - Nvp - Ssh - Ledn - Gvc: Sprinter 28500/28600 (vervangt de 4300) 4x/uur * (Hlm -) Ledn - Dvnk - Vst - Gvm - Laa - Gvc: Sprinter 6300 2x/uur (Met daarnaast nog de 2100/2200 via Hlm richting Gv) Laatst bewerkt door Daeleatana op 26-08-2012 18:15, reden: Afkortingen verbeterd |
28-08-2012 23:43:52 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Is het al duidelijk of men tijdens de werkzaamheden de CTA's gaat vervangen? Vandaag hingen ze er nog! |
28-08-2012 23:56:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als er in Schiphol structureel gekeerd gaat worden, lijkt mij dat ongeveer het allerslechtste moment om CTA's te gaan vervangen. |
29-08-2012 01:24:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wanneer gaan ze überhaupt vervangen worden op Shl? |
29-08-2012 07:43:13 | ||
---|---|---|
b2py
|
En de cta\\\'s kan je gewoon doordeweeks vervangen, ga je niet in een weekend doen als je personeel veel duurder is Laatst bewerkt door b2py op 29-08-2012 07:44 |
29-08-2012 09:11:27 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik bedoelde eigenlijk of ze OOIT nog vervangen gaan worden. En wellicht of men al weet wanneer dat zal gebeuren. |
29-08-2012 09:32:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ooit vast wel, denk niet dat ze er in 2075 nog hangen. |
29-08-2012 11:26:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Haha, oké. Duidelijk |
29-08-2012 12:13:24 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Lijkt me trouwens dat het weleens snel gebeurd kan zijn, of gaat men nog speciaal nieuwe flapjes maken voor de treinen richting de Hanzelijn. De stations zelf zullen er wel in zitten voor die ICs, maar vraag me eerder af of het allemaal wel past zonder dat je combinaties van Lelystad en Zwolle op hetzelfde flapje nodig hebt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-08-2012 18:19:13 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ook mooi vind ik dat boven in de plaza ook nog de oude klappertjes hangen! Ik ken dat natuurlijk al jaren van Ut maar nu kan ik het nog even zien in Shl. Heb gisteren nog even genoten van de CTA's: de reden waarom ik nog een keer ging treinspotten daar. Maar ja, genoeg hierover.. Laatst bewerkt door Erikvd12 op 29-08-2012 18:22 |
29-08-2012 18:23:26 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Waarom niet? Groningen, Assen, Zwolle, Lelystad, Almere C vs. Leeuwarden, Grou-Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel, Zwolle, Lelystad, Almere C. Zo extreem veel is het ook weer niet. Meestal passen er wel een stuk of vier stations in een vakje. |
29-08-2012 18:26:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Het ging er niet om of het paste, maar of men ookwel nieuwe flapjes wil laten maken voor die oude lorren... |
29-08-2012 18:28:40 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het zou mij niets verbazen als het er allemaal al in zit op de juiste wijze. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-08-2012 20:42:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Mja, op zich zou men met flapjes verplaatsen al een eind kunnen komen wellicht. Ik doelde er trouwens vooral op dat als je met bestaande combinaties van stations aan de gang moet je waarschijnlijk niet Almere, Lelystad, Zwolle op één vakje gaat kunnen krijgen. Maar dat zou weer net kunnen passen ja als je Almere en Lelystad er linksboven op zet en de andere twee boekjes gebruikt voor de stations vanaf Zwolle. Ander verhaal wordt het indien de superdalserie gaat stopperen op de Hanzelijn, dan mis je immers flapjes voor Dronten en Kampen Zuid. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-08-2012 22:59:33 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Er zijn natuurlijk sowieso weinig bestaande flapjes met Lelystad als tussenstop, toch? Of is daar jaren geleden al wat op bedacht? Sapperdeflap! He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-08-2012 23:23:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zullen we er maar op gokken zoals het wel vaker gaat bij Prorail? Eerst de flapjes vernieuwen en een week later de CTA bak vervangen voor het digitale exemplaar? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-09-2012 13:53:20 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Is al bekend of de Benelux via Haarlem danwel via Gouda rijdt ? Ik zie geen stop in Gv , ook niet in Gd. Laatst bewerkt door abcde op 07-09-2012 14:00 |
07-09-2012 14:01:15 | ||
---|---|---|
mren
|
Kijk eens naar boven rond Zondag 26 aug 2012 - 16:38:10 |
07-09-2012 14:21:03 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Omgeleide Thalys treinen stoppen anders ook niet in Gd. Het zou goed kunnen dat de Benelux dat ook niet doet. |
07-09-2012 14:26:13 | ||
---|---|---|
train85
|
Sinds een aantal maanden gaat dat niet meer gebeuren. |
07-09-2012 14:26:13 | ||
---|---|---|
abcde
|
mren, sorry, dit bericht had ik over het hoofd gezien. Wat betreft stop in Gd : de laatste tijd gebeurde dit doorgaans juist wel. |
07-09-2012 14:38:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Maar goed, wat biedt een stop in Gouda voor voordelen? In het geval van werkzaamheden Den Haag-Rotterdam kan ik het me voorstellen, reizigers uit Den Haag kunnen dan in Gouda in de Benelux stappen. In dit geval is een reiziger vanuit Den Haag er sneller door gewoon naar Rotterdam te reizen. |
07-09-2012 16:34:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Als je stilstaat kan je niet door rood rijden. |
07-09-2012 17:27:30 | ||
---|---|---|
phantom
|
%03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
07-09-2012 17:59:45 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Bij werkzaamheden worden omgeleide treinen vaak in conflict gepland. Beter is om ze dan even te laten wachten op een groot station om te voorkomen dat ze een rood sein tegenkomen. Als ik het een en ander goed geïnterpreteerd heb is dat de nieuwe werkwijze bij werkzaamheden. |
07-09-2012 18:17:51 | ||
---|---|---|
abcde
|
11 okt. 2008 werd de Thalys en Benelux ook omgeleid via Gouda, maar stopte daar niet. Doordat IC 537 tevroeg vertrok (behoorde toen na de Thalys te vertrekken) ontstond er inderdaad een botsing. Zo gek is dus een stop nog niet ..... |
07-09-2012 19:52:22 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Fyra rijdt met lok-stam-lok. Vertrektijd schiphol x:41 en vanaf breda x:25 Mcn NS International Rtd |
07-09-2012 20:19:10 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote Thalys rijdt maar tot Rtd dus komt niet eens in Gd |
07-09-2012 20:39:01 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Correct, maar normaal gesproken rijdt Thalys door tot Asd. Vroeger was het zinvol om Thalys om te leiden via Wd, maar sinds de komst van Fyra heeft dat natuurlijk geen enkele zin meer. |
07-09-2012 20:46:47 | ||
---|---|---|
mdj
|
Alleen rijdt de FYRA tot Shl, rijdt 1x per uur door dezelfde werkzaamheden als dat de Thalys tot Rtd rijdt...%09% Edit: Overigens rijdt de serie 28500 tot ca 18:00 4x per uur, daarna 0x per uur. De serie 28600 rijdt tot ca 18:00 0x per uur, daarna 4x per uur. Met andere woorden: bij de 28500/28600 gaat het volgnummer +2 per kwartier in plaats van normaal per half uur. Laatst bewerkt door mdj op 07-09-2012 21:31 Bij twijfel: gebruik beton. |
08-09-2012 00:24:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteMisschien gewoon niet in conflict plannen? Zou ook wel eens een aardige oplossing zijn. Maar met geaccepteerde kraptes hier en de STS-passage-paniek daar, lopen de verschillende beleidsstromen van Prorail ook treffend door elkaar. |
08-09-2012 10:53:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Die hele angst voor in conflict plannen vind ik sowieso al een vreemd fenomeen. Als je geen conflicten plant ontstaan ze in de praktijk toch wel zolang er niet een hoop verandert. Het is een beetje weglopen voor de werkelijkheid. Laatst bewerkt door Klaasje op 08-09-2012 10:55 |
08-09-2012 11:25:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker: alle conflicten weg-plannen als papieren exercitie is boekhouden met een vermeend soort "veiligheid", die eigenlijk die naam niet mag hebben. Het lijkt mooi, maar de spelingen in de dienstregeling en de spreiding in de uitvoering leiden vrijwel altijd tot net zoveel conflicten in de praktijk als wanneer je iets in conflict plant. |
08-09-2012 13:20:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Er zijn absoluut situaties te bedenken waar je krap kan of zelfs moet plannen. Ook sommige conflictsituaties vind ik nog wel kunnen, zoals tussen treinen die heel punctueel rijden en een inkomend internationaal pad waarvan je weet dat ze vaak te laat zijn. Anderzijds: in conflict gaan plannen met als argument dat treinen 'toch niet op tijd zijn', vind ik de wereld op zijn kop. Span je dan met uitvoeringsorgansaties maximaal in om toch de meest optimale planning te maken. Dan kom je op het punt dat Prorail VL soms ergens een minuutje van de rijtijd af wilt hebben en Capaciteitsverdeling zegt dat die hele minuut erbij moet omdat 4,9% nou eenmaal geen 5% rijtijdspeling is. Het zijn discussies die tot in den treure worden gevoerd en dat zal met alle belangen ook zo wel blijven. Laatst bewerkt door ZJ37 op 08-09-2012 15:53 |
08-09-2012 13:46:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Wat er hier wordt gezegd is niet dat er maar lukraak in conflict gepland moet worden. Maar het uit de weg gaan van in conflict plannen tot een zeer beperkt aantal uitzonderingen is het andere uiterste. De spreiding in de dienstuitvoering is in de praktijk gelukkig grotendeels beperkt tot enkele minuten maar dat is voldoende om een conflict dat op papier niet bestaat te veroorzaken of om een conflict dat op papier wel staat te ontlopen. Dat gebeurt op een zeer grote schaal. Ik sta zelf als reiziger ook meerdere malen in de week te wachten op meerdere niet bestaande conflicten. Je kunt er dus maar beter vanuit gaan dat het in de praktijk regelmatig voorkomt dat het anders gaat dan geplant dan net doen alsof je het kunt voorkomen door het op papier netjes conflictvrij te plannen. Daarnaast is het hele veiligheidsargument van conflictvrij plannen sowieso al twijfelachtig. Bij een conflict onstaat een verwachtingspatroon inclusief conflict. Veiliger dan dat wordt het niet. ("Hij zal wel weer stop tonen") Bij werkzaamheden is dat anders maar daar zal voorlichting effectiever werken dan conflictvrij plannen omdat in de planning vrijwel nooit van te voren kunt weten hoe de planning in de praktijk gaat functioneren. (Hetzelfde als de start van een nieuwe dienstregeling) |
09-09-2012 20:10:09 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote VAndaag gebruik gemaakt van de verbinding Wp-Ut. Ging prima. Eigenlijk niks bijzonders aan opgevallen. Mogen ze vaker doen %08% |
09-09-2012 21:11:00 | ||
---|---|---|
279
|
Quote over het algemeen alleen mcn'en uit Asd / Lls en Ut. soms moest de Utrechter een pilot mee van Asb naar Dmnz v.v. |
09-09-2012 23:17:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ach, vandaar dat er vrijdag ineens 8 extra machinistendiensten voor het weekend nodig waren... |
09-09-2012 23:42:27 | ||
---|---|---|
279
|
inderdaad, u is goed op de hoogte! |
10-09-2012 21:36:45 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Mooi en herkenbaar dat dit soort zaken altijd wat later *kuch* in het planproces naar boven komen. %02% |
10-09-2012 23:09:31 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Acht diensten meer? Er waren toch al minder treinen, of bedoel je acht diensten bovenop de planning incl. werkzaamheden? Mvg. Bart |
10-09-2012 23:27:23 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Die boog wordt zelden tot nooit bereden door nsr mcn. Dat er pilot diensten gesteld zijn is dus helemaal niks vreemds aan. Gr Joop mcn Lls |
10-09-2012 23:57:57 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Zelden tot nooit, vind ik erg kort door de bocht, want dit gebeurt dagelijks. Denk aan de LM ritjes Wgm-Bkl (t.b.v. 7400/17400), Gd(g)-Wgm (t.b.v. 9800) en de lege treinen Wgm-Ht (t.b.v. AST), en al deze treinen worden NSR-machinisten g/bereden. Laatst bewerkt door spiketrain op 11-09-2012 05:26, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. Mvg. Bart |
11-09-2012 00:00:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteYep, behalve dat men daar pas op vrijdagmorgen achter kwam. Er waren helemaal geen diensten voor gesteld. Het resultaat is er overigens niet minder om, daar heb ik het niet over. Ik was alleen nieuwsgierig hoe het nu geregeld was, nadat het een aantal jaren geleden geheel onbespreekbaar was. Antwoord dus: het was niet geregeld, maar wel goed opgelost. Laatst bewerkt door broek53 op 11-09-2012 00:00 |
11-09-2012 00:10:51 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Bart84 Dat klopt ook wel, maar die diensten zitten niet bij iedereen in het rooster. In mijn rooster, van Lls dus, zit het dus niet. Let op, ik heb het over het rooster, niet over werkpakket. Niks koet door de bocht dus, maar gewoon zoals het is. Broek53, het is zeker goed opgelost. Gr Joop mcn Lls |
11-09-2012 05:58:15 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteIn mijn bericht van 25 aug vroeg ik het me al af of iedereen daar wel wegbekendheid zou hebben. Volgende keer maar even bij de juiste afdeling even nachecken dus |