SSN naar Keulen en Duitse trein naar Limburg
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
20-08-2012 14:06:17
john2
john2
Op 1 december gaat de SSN met een trein naar Keulen. Vanuit Duitsland komt erop 1 december ook een stoomloc met rijtuigen die naar Maastricht en Valkenburg gaan. In Venlo treffen deze bijzondere ritten zich waar dan stoomloc wissel plaatsvind. Op de terug weg van beide treinen heeft er dan in Venlo ook weer stoomlocwissel plaats. Op de website van www.dampfloktradition.de en de website van de SSN is informatie te vinden. Gemakshalve maar even een link gemaakt. http://www.dampfloktradition.de/ Op de homepagina in het menu links op het scherm staat bovenaan een link Sonderfahrten. Als er hierop wordt geklik dan krijg men een scherm met bijzondereritten. Ongeveer in het midden van het scherm staat een link, DZ der Limburger mit 41360+0011075 nach Maastricht en Valkenburg. Hier kan men een Farhtbeschreibung zien. Er kan ook nog op fahrplan geklik worden voor tijden van de hinfarht en de rückfarht.  

20-08-2012 15:00:46
jbt
jbt
Dit is een aantal jaar geleden ook al eens met succes gedaan, alleen toen met de P8 van de DGEG. Het is jammer dat het DTO uit Oberhausen kennelijk maar niet lukt om loc 01 1100 aan het rijden te krijgen. Zou anders wel een mooie ontmoeting in Venlo kunnen worden (met twee van de drie rijvaardige 01.10-en).  

20-08-2012 16:49:15
phantom
phantom
Als de 01-1102 niet meer mag rijden dan zijn er nog maar 2 over.
(01-1066.01-1075,welke is de 3e rijvaardige dan ?,01-1100 niet rijvaardig)

Laatst bewerkt door phantom op 20-08-2012 16:50


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

20-08-2012 19:13:31
treinhobby
treinhobby
Naar mijn weten mag de 01 van de SSN niet meer rijden op trajecten met ATB-NG ivm. de storing die de assentellers opleveren. Dit na proefritten in de achterhoek.

Dan zal vanaf Venlo de route via Eindhoven (kopmaken) naar Maastricht gaan, ipv. via de Maaslijn.
 


20-08-2012 19:18:55
dennistd
dennistd
Dat heeft volgens mij gewoon te maken met het type assentellers, en niet zo zeer met ATB-NG. En wat tijd betreft is het onmogelijk om binnen 1:50 (incl. omlopen) van Vl via Ehv naar Mt te komen ( http://www.dampfloktradition.de/fahrplan/fahrplan.php ).
Verder komt die andere trein (van de SSN) via Ehv in Vl aan, dus zou je tender voor Vl-Ehv moeten rijden. Als je bij Vl de Maaslijn op gaat kun je met de ketel voor tot Mt rijden, alleen Mt-Vk(-Spv) rijdt je dan tender voor.

Laatst bewerkt door dennistd op 20-08-2012 19:23
 

20-08-2012 20:30:55
thom
thom
Quote
treinhobby (ma 20 aug 2012 19:13:31 https://www.somda.nl/forum/12296/p404771/): Naar mijn weten mag de 01 van de SSN niet meer rijden op trajecten met ATB-NG ivm. de storing die de assentellers opleveren. Dit na proefritten in de achterhoek.


Zoals gezegd heeft dat met de baanbeveiliging te maken, en niet met de ATB.

Enige beperking op andere NG baanvakken is, dat de lok maar 40 zou mogen rijden ivm het ontbreken van ATB-NG op de machine, en dat geldt voor alle niet met ATB-NG uitgevoerde treinen.
 

21-08-2012 08:54:00
jbt
jbt
Quote
phantom (ma 20 aug 2012 16:49:15 https://www.somda.nl/forum/12296/p404738/): Als de 01-1102 niet meer mag rijden dan zijn er nog maar 2 over.
(01-1066.01-1075,welke is de 3e rijvaardige dan ?,01-1100 niet rijvaardig)


De 01 1066 en de 01 1075 zijn op dit moment de enige rijvaardige 01.10-en. Na een jarenlange juridische procedure (en eveneens jarenlange stilstand), hebben de Rendsburger Eisenbahnfreunde loc 01 1100 aan DB Museum moeten teruggeven. Deze heeft op haar beurt de loc weer aan DTO (Oberhausen) ter beschikking gesteld. De loc is - voor zover ik weet - in beginsel rijvaardig, alleen heeft de jarenlange stilstand haar geen goed gedaan en moet er nog veel gebeuren. DTO wilde de loc rond mei van dit jaar weer 'echt' rijvaardig hebben, maar dat is kennelijk niet gelukt. Als de 01 1100 weer echt rijvaardig zou zijn - wat dus eigenlijk al deze zomer werd verwacht - dan zijn er drie rijvaardige 01.10-en. Van loc 01 1102, die een aantal jaren geleden in Hilversum is gesneuveld, verwacht ik niet veel meer.
 

21-08-2012 20:47:28
phantom
phantom
Ok dan is t e.e.a. weer geheel duidelijk qua stand rijvaardige locs 01-10.
Echter zeg ik met zekerheid dat het probleem op sommige lijnen niet ligt aan de de 01-1075 maar aan een ander soort geplaatste assenteller.
(zoals elders op het net in een forum al is vermeld,vind prorail het leuk om andere soorten assentellers neer te mikken die niet goed reageren op een 01)
Proefritten hebben in de achterhoek idd uitgewezen dat de nieuwe assenteller aldaar slecht reageerd op een 01,gek genoeg niet op een 23 er, maar wel op zelfs regulier mat er rijd.
Storingen in overvloed op overwegen en weet ik t al niet meer,echter is de oplossing dan te zorgen dat de " reguliere" assenteller weer wordt ingebouwd en dan is t probleem over.
Leuk van PR om te zeggen dat de 01de schuldige is,mar als mensen zeggen dat zelfs t reguliere mat er problemen mee heeft dan is t verhaal klaar.
Zorg voor goed spul en verzin geen nep/leeg excuus.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

21-08-2012 21:23:19
broek53
broek53
Ja, Prorail heeft net zo lang gezocht tot ze assentellers hadden gevonden die niet goed werken met een 01.  

21-08-2012 22:14:07
mdj
mdj
In het begin van deze assenstellers, waren er ook grote problemen. Met DM90 ging het prima, maar als er lint reed, ging het mis. Na aanpassingen ging het goed/beter.

De BR23 komt langs en het traject ligt plat. Bij het tweede jaar is er iets aangepast en zijn er geen problemen mee.

BR01 komt langs en het traject ligt plat. Volgend jaar...

Laatst bewerkt door mdj op 21-08-2012 22:14


Bij twijfel: gebruik beton.
 

21-08-2012 23:42:37
dh3201
dh3201
Oh, en toen kwam ProRail maar niet op het lumieuze idee om Lint op die lijn te verbieden en alleen DM'90 toe te laten? %03%


Shqiperise-lopers?
 

21-08-2012 23:47:26
mren
mren
Even naast de technische discussie denk ik dat gemeenschapsgeld beter kan worden geïnvesteerd in het werkend krijgen van de assentellers met de reizigerstreinen die er dagelijks moeten rijden dan voor een enkele stoomloc van een bepaald type.

Desondanks zou ik als techneut wel benieuwd zijn naar de oorzaak en eventuele oplossingen
 

22-08-2012 01:47:21
maigoda
maigoda
Ik heb het idee dat bij de 01 1075 het probleem zit in de middelste gekoppelde as. Een 01 10 heeft de drie gekoppelde assen die vast in het frame gelagerd zitten. Dat houdt in: geen zijdelingse speling. Om toch goed door bogen te kunnen rijden, heeft de middelste gekoppelde as een veel smallere flens, die ook dunner is. Ik vermoed nu dat die smallere flens bij de plaatselijke assentellers een probleem geeft.

Bij een stoomloc baureihe 23 zitten maar twee assen vast in het frame gelagerd en de rest heeft de mogelijkheid zijdelings te bewegen. Daardoor hebben alle assen van een baureihe 23 normale flenzen en dat geeft op dit moment geen probleem meer met de assentellers.
Groetjes,
Emiel
 

22-08-2012 06:09:38
thieskes
thieskes
Ik had niet verwacht dat in een topic over 2 stoomtreinen naar de kerstmarkt een hele discussie door te moeten spitten die gaat over assentellers in de achterhoek


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

22-08-2012 07:27:16
phantom
phantom
En ondanks dat dat vaker voor komt %08%,kan het zomaar nog is actueel zijn voor zelfs die 2 treinen die een kerstmarkt willen gaan bezoeken.
Dat hangt af van welke loc tot waar zal rijden op NL sporen en wat prorail dan tussen die sporen heeft gelegd wat assen telt


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

22-08-2012 08:09:55
sik214
sik214
Misschien krijgt de kersttrein even een stukje een voorspan loc met ATB-ng op Vl-Rm en klaar is kees.  

22-08-2012 08:48:30
jbt
jbt
Naar mijn weten is loc 01 1075 al eens in de ATBng tijd gewoon op eigen kracht en zonder voorspan van Vl naar Rm (en terug) gereden, zonder problemen. De 65 018 in ieder geval.  

22-08-2012 08:51:24
sik214
sik214
Dát zal best zo zijn, maar de eerder genoemde uitschakelsecties zijn buitendienst gesteld. Al het materieel dat geen ATBng aan kan, zal dus maximaal 40 km/h kunnen, door het ontbreken van de juiste ATB-code. Dat geldt overigens ook voor bijvoorbeel de DBS 6400'en, uitgezonderd de 6411-6418.

Op eigen kracht is dus nog steeds niet onmogelijk, dienstregelingtechnisch alleen een stuk lastiger.

Laatst bewerkt door sik214 op 22-08-2012 08:52
 

22-08-2012 08:53:20
qj7141
qj7141
Quote
jbt (wo 22 aug 2012 08:48:30 https://www.somda.nl/forum/12296/p405027/): Naar mijn weten is loc 01 1075 al eens in de ATBng tijd gewoon op eigen kracht en zonder voorspan van Vl naar Rm (en terug) gereden, zonder problemen. De 65 018 in ieder geval.

http://www.flickr.com/photos/67492399@N00/6109132092/in/photostream/
 

22-08-2012 10:14:06
thom
thom
Zuinig op zijn dus, op die foto