27-10-2021 19:30:35
DDZ7504
DDZ7504

3023 is vandaag in dienst gekomen, opvallend was dat alle NL-NS VKM's overgeplakt waren met "NL-CAFCV" (ducttape-plaatje aldus iemand die het stel zag). Ik geloof niet dat ik dat eerder heb gezien bij andere stellen.




DDZ in dienst, ik blij!
 

27-10-2021 20:46:59
Oldskool
Oldskool

Zeg toch gewoon dat je het gelezen hebt op twitter joh... 😜

 

27-10-2021 20:57:12 1
DDZ7504
DDZ7504

Twitter? Daar kijk ik bijna nooit op. En als ik daar toch op kijk, zeg ik dat erbij. Is het ook goed als Roel het zelf naar mij stuurde?

Sterker nog, ik had het bericht hier al om 19.30 gepost, Roel zette het pas om 19.48 op Twitter...



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 27-10-2021 21:24


DDZ in dienst, ik blij!
 

27-10-2021 21:29:01
r.hemkes
r.hemkes
Quote
Oldskool (27-10-2021 20:46:59):

Zeg toch gewoon dat je het gelezen hebt op twitter joh... 😜


Als ik dit soort dingen zie leg ik ze vaak eerst even aan DDZ7504 voor ;) Zie ook de tijd van zijn bericht en mijn tweet 😉

 


28-10-2021 15:43:12
bacr
bacr
Quote
r.hemkes (27-10-2021 21:29:01):
Quote
Oldskool (27-10-2021 20:46:59):

Zeg toch gewoon dat je het gelezen hebt op twitter joh... 😜


Als ik dit soort dingen zie leg ik ze vaak eerst even aan DDZ7504 voor ;) Zie ook de tijd van zijn bericht en mijn tweet 😉


Nou jongens, dan ook nog maar een linkje naar de tweet. Kunnen we tenminste allemaal meegenieten.... 😲

 

28-10-2021 15:54:18
DDZ7504
DDZ7504

Nee, dan wordt de anti-social media groep weer boos.

PS; Dit is de link




DDZ in dienst, ik blij!
 

28-10-2021 16:05:07
Rolffiej19
Rolffiej19

Vreemd dat dat ding in de dienst rondrijd met die stickers erop en geen verdere controles heeft gehad 😲

 

28-10-2021 16:38:29
thom
thom

Als dat ding niet in dienst van NS rijdt, dan hoeft dat natuurlijk niet zichtbaar te zijn in de systemen van NSR.

 

28-10-2021 16:54:43
Rolffiej19
Rolffiej19

Dan hoort ie niet in een reizigerstrein te zitten.

 

28-10-2021 16:57:04
DDZ7504
DDZ7504
Quote
thom (28-10-2021 16:38:29):

Als dat ding niet in dienst van NS rijdt, dan hoeft dat natuurlijk niet zichtbaar te zijn in de systemen van NSR.


Dat is dus het ding, het stel is wel in dienst.




DDZ in dienst, ik blij!
 

28-10-2021 18:27:19
thom
thom

Ik kon uit de reacties hier nog niet opmaken dat het stel daadwerkelijk een reizigerstrein gereden had...

 

28-10-2021 18:38:37
DDZ7504
DDZ7504
Quote
DDZ7504 (27-10-2021 19:30:35):

3023 is vandaag in dienst gekomen, opvallend was dat alle NL-NS VKM's overgeplakt waren met "NL-CAFCV" (ducttape-plaatje aldus iemand die het stel zag). Ik geloof niet dat ik dat eerder heb gezien bij andere stellen.


Eerste zinsdeel van dit bericht. Daarnaast is ook zichtbaar in het Twitterbericht dat @r.hemkes zelf als reiziger in het stel zit.




DDZ in dienst, ik blij!
 

29-10-2021 15:54:01
broek53
broek53

Zaanstraat meldt de aankomst en op het spoor zetten van de 2776 op 28 oktober.

 

31-10-2021 11:08:23
DAPPA
DAPPA

Deze week een update met maarliefst VIER correcties !! Daardoor is het aantal gele neuzen teruggelopen in plaats van opgelopen. Waarschijnlijk is dit veroorzaakt doordat mensen kleuren rapporteren aan de hand van andere systemen, of foutief aflezen. Daarom verwerk ik voorlopig alleen nog maar de updates aan de hand van duidelijke foto's waarin de gele neus en het het nummer samen in één beeld LEESBAAR te zien zijn.

Zie hier de link naar de nummertjes: SNG.jpg

 

01-11-2021 18:10:42
diesels
diesels

Voor Railwiki: in dienst sinds de vorige opgave:

2757 (11-10), 2767 (5-10), 2771 (13-10), 2772 (11-10), 2773 (28-10), 3022 (11-10), 3023 (27-10)

 

05-11-2021 17:05:16 1
broek53
broek53

Mr. Zaanstraat meldt de komst, het afladen en het op de rails zetten van de 3027 op 4 november.

 

05-11-2021 19:08:22
diesels
diesels

Het vergelen van koppen lijkt ineens piepend en krakend tot stilstand gekomen, in plaats van de verscnelling die na de zomer zou plaatsvinden. Iemand die weet wat de oorzaak is?

 

07-11-2021 10:49:46
diesels
diesels

2710 is vergeeld. Stuur nog een foto DAPPA

 

17-11-2021 20:03:31 1
diesels
diesels

Krijg een berichtje dat de 2777 onderweg is op de A15 naar Aswplz



Laatst bewerkt door diesels op 17-11-2021 20:03
 

17-11-2021 21:23:15
spurt2244
spurt2244
Quote
diesels (05-11-2021 19:08:22):

Het vergelen van koppen lijkt ineens piepend en krakend tot stilstand gekomen, in plaats van de verscnelling die na de zomer zou plaatsvinden. Iemand die weet wat de oorzaak is?


Mogelijk oorzaken: SNG moet vooral rijden wegens tekort aan treinen, er is niet voldoende personeel om het werk te doen, er is niet genoeg gele verf etc. of een combi van deze dingen.

 

18-11-2021 22:02:03
broek53
broek53

2777 is er: vandaag in de Zaanstraat.

 

25-11-2021 03:00:57
jeroen
jeroen

Afgelopen avond, 24 november rond 21.05 thv Leidsche rijn tunnel te Utrecht op de a2 sng 3028 in drie delen onderweg naar Amsterdam

 

26-11-2021 07:49:32
broek53
broek53

....en op 25 november is de 3028 in de Zaanstraat samengesteld.

 

01-12-2021 08:33:43
diesels
diesels

Voor Railwiki: in dienst sinds de vorige opgave: 2774 (12-11) en 3024 (18-11)

 

01-12-2021 20:47:06
broek53
broek53

Vandaag is alsnog de 3026 bij de Zaanstraat samengesteld, nadat een bak terug was geweest naar Spanje voor herstel van transportschade.

 

01-12-2021 21:15:29
DDZ7504
DDZ7504

2734 is vandaag met gele koppen gezien.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 02-12-2021 09:21


DDZ in dienst, ik blij!
 

07-12-2021 00:37:02
jeroen
jeroen

Afgelopen avond, 6 december, om 21.20 kwam ik op de a2 tussen Maarssen en Breukelen de firma Westdijk tegen met 2 sng kopbakken. In de gauwigheid zag ik alleen een gele neus en een nummer beginnende met 27. Eventuele middenbakken heb ik niet gezien

 

07-12-2021 03:06:52
robje007
robje007

2754 is nu ook in dienst gesteld per 6-12-2021

 

08-12-2021 13:25:08
diesels
diesels

Even melden voor de diverse overzichten: 2342 heeft nog geen gele fronten

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-12-2021 13:42:33
broek53
broek53

Zaanstraat meldt de aankomst van de 2779 op 7 december, al geloof ik dat het stel vandaag pas op de rails gezet is.

 

08-12-2021 13:44:50
Daan!
Daan!

3029 is vandaag van de boot gekomen zo blijkt uit de FB-groep.

 

17-12-2021 00:17:43
broek53
broek53

De Zaanstraat meldt de aankomst van de 3029 op 14 dec.

 

01-01-2022 13:50:25
rob46
rob46
Quote
broek53 (08-12-2021 13:42:33):

Zaanstraat meldt de aankomst van de 2779 op 7 december, al geloof ik dat het stel vandaag pas op de rails gezet is.


Lijkt me sterk, 2779 kwam op 22-12 per schip aan in de Botlek.

 

01-01-2022 14:00:10
treinfan
treinfan
Quote
broek53 (08-12-2021 13:42:33):

Zaanstraat meldt de aankomst van de 2779 op 7 december, al geloof ik dat het stel vandaag pas op de rails gezet is.


Dit was de 2778 ;-)

 

04-01-2022 08:33:16
diesels
diesels

Voor Railwiki weer. In dienst sinds de laatste opgave:

3025 (24-12), 3027 (8-12), 2776 (10-12)

 

05-01-2022 16:08:17
broek53
broek53

In de herkansing wat de melding betreft: vandaag is de 2779 in de Zaanstraat op de rails gezet.

 

13-01-2022 02:05:22
broek53
broek53

3030 ia er: 12 januari in de Zaanstraat

 

28-01-2022 07:38:45
Rolffiej19
Rolffiej19

Vandaag wordt stel 2780 op de rails gezet in de Zaanstraat.

 

04-02-2022 16:34:24
Rolffiej19
Rolffiej19

En de volgende: 2781 is vandaag afgeleverd op de Zaanstraat.

 

09-02-2022 18:54:35
Daan!
Daan!

SNG 3032 is aangekomen in Nederland.

 

12-02-2022 09:13:53
broek53
broek53

3082 is vrijdag 11 februari op de rails gezet en samengesteld in de Zaanstraat.

 

12-02-2022 09:28:22 1
vrijgezel
vrijgezel

Iets te snel getypt? Er zouden toch van de 2e levering de stellen 3001 t/m 3050 geleverd worden?
Moet 3082 gelezen worden als 3032?

 

12-02-2022 10:20:46
Daan!
Daan!

3032 inderdaad. Bron: FB.

 

12-02-2022 16:10:42
broek53
broek53

Tsja, misschien wil ik te graag dat het nou maar eens over is ;-).

 

23-02-2022 13:37:43
treinfan
treinfan

Ook vanochtend werd er weer een SNG afgeleverd bij de Zaanstraat. Ik heb het nummer niet gezien, maar vermoed dat dat dan de 2782 zal zijn geweest.

 

23-02-2022 16:41:41
hehoka
hehoka
Quote
treinfan (23-02-2022 13:37:43):

Ook vanochtend werd er weer een SNG afgeleverd bij de Zaanstraat. Ik heb het nummer niet gezien, maar vermoed dat dat dan de 2782 zal zijn geweest.


Kan dat ook vanmiddag geweest zijn. Zag om 14.20 uur een als nieuw uitziende SNG met 4 bakken over de Hanzelijn gaan thv Kampen-Zuid..Zat kort achter de reguliere sprinter van 14.17.

 

23-02-2022 17:12:12
broek53
broek53
Quote
treinfan (23-02-2022 13:37:43):

Ook vanochtend werd er weer een SNG afgeleverd bij de Zaanstraat. Ik heb het nummer niet gezien, maar vermoed dat dat dan de 2782 zal zijn geweest.


Dat was 'm.

 

23-02-2022 17:20:02
Daan!
Daan!

2302 wordt op dit moment voorzien van een gele kop.



Laatst bewerkt door Daan! op 23-02-2022 17:37
 

01-03-2022 11:07:54
diesels
diesels

In dienst sinds de vorige opgave:

2775 (5-2), 3026 (3-1), 3028 (3-1), 3029 (28-1)

 

05-03-2022 08:00:08
broek53
broek53

Op 4 maart is de 3033 bij de werkplaats Zaanstraat op zijn wielen gezet.

 

16-03-2022 02:58:20
jeroen
jeroen

Gisteravond(15 maart) om 21.15 op de a2 ter hoogte van Utrecht Lage Weide kwam ik de kopbakken van de 2783 tegen die onderweg waren naar Amsterdam. Middenbakken niet tegen gekomen

 

17-03-2022 10:48:17
broek53
broek53

Ja, de 2783 is op 16 maart op zijn wielen (en op het spoor) gezet.

 

23-03-2022 17:33:27 1
broek53
broek53

Vandaag was het de beurt aan de 3034 die bij de Zaanstraat op de rails is gezet en binnenkort het overschot aan Sprinters komt vergroten.

 

24-03-2022 14:33:26
phantom
phantom

Dat word stallings ruimte regelen dan om dat nieuwe spul stof te laten vangen.
Hoe groot is het "overschot" SNG dan straks wel niet als er geen werk voor is en komt ?
En waarom is er dan schijnbaar teveel van dat spul besteld en gemaakt ?

 


24-03-2022 14:39:49
Ysbergsla
Ysbergsla

Er is helemaal geen sprake van 'stof laten vangen', of dat moet slaan op de minieme inzet in de huidige coronadienstregeling. Het gevolg is echter wel dat er opvallend veel series met Sprintermaterieel rijden waar men tien jaar geleden eerder de inzet aan Intercitymaterieel zou overlaten.



Laatst bewerkt door Ysbergsla op 24-03-2022 14:40
 

24-03-2022 15:12:49
michaben
michaben

En dat werk komt er ook wel weer, de Airportsprinter en OV-SAAL gaan er vroeg of laat komen en dat vraagt om extra sprinters. Maar dan moet eerst ICNG de reizigersdienst in zodat men de nieuwe lijnvoering bij Shl kan doorvoeren...

 

30-03-2022 18:51:18
broek53
broek53

2784 op de rails gezet op 30 maart.

 

30-03-2022 20:12:42
Muizeneus
Muizeneus
Quote
phantom (24-03-2022 14:33:26):

Dat word stallings ruimte regelen dan om dat nieuwe spul stof te laten vangen.
Hoe groot is het "overschot" SNG dan straks wel niet als er geen werk voor is en komt ?
En waarom is er dan schijnbaar teveel van dat spul besteld en gemaakt ?


Misschien kan de provincie Zuid-Holland een paar exemplaren overnemen?

 

30-03-2022 20:16:28
Rolffiej19
Rolffiej19

Haha zo simpel gaat dat niet :)

 

31-03-2022 08:31:53
phantom
phantom
Quote
michaben (24-03-2022 15:12:49):

En dat werk komt er ook wel weer, de Airportsprinter en OV-SAAL gaan er vroeg of laat komen en dat vraagt om extra sprinters. Maar dan moet eerst ICNG de reizigersdienst in zodat men de nieuwe lijnvoering bij Shl kan doorvoeren...


Maar als ik het goed begrijp,heeft men dus voorlopig teveel SNG,dus word het roulatie werk om de stellen een beetje in conditie te houden ?

De genoemde dingen zijn er wel die allemaal nog minstens een paar jaar gaan duren,dus vraag ik me af,waarom men "zo vroeg" is geweest om zoveel SNG te bestellen.
Een direct benodigd aantal stellen bestellen+ later een vervolg order had dan toch handiger geweest ?

@ Muizeneus,
Je kan het ze is vragen,maar ik vermoed dat ze het geld liever in andere zaken steken,evenals vele andere provincies 😉



Laatst bewerkt door phantom op 31-03-2022 08:32
 

31-03-2022 08:56:24
treinfan
treinfan

Nee, er is helemaal geen probleem dat er teveel SNG is.



Laatst bewerkt door treinfan op 31-03-2022 08:57
 

31-03-2022 09:58:31
VIRMm1
VIRMm1

ICNG, en daarmee de airportsprinter, had natuurlijk al lang moeten rijden.

Het is dus niet dat SNG te vroeg besteld is. De lijn waarvoor deze bedoeld is bestaat nog niet.

 

31-03-2022 10:06:47
Daan!
Daan!

En niet vergeten dat er ook een sprinter bij is gekomen (6100) en dat er sprintermat rijdt op plekken waar vroeger IC-mat reed.

 

31-03-2022 13:09:53
Ysbergsla
Ysbergsla

Dat is reeds opgenoemd als vorig antwoord op de opmerkingen van Phantom.

 

31-03-2022 13:18:19
Daan!
Daan!

Nou aangezien die discussie/vraag er weer kwam, leek er mij behoefte te zijn dat nog een keer te benoemen.

 

31-03-2022 14:12:37
geert
geert

Wat me gisteren wel opviel was dat er SNG stellen voor de loods in Amf stonden. Is dat tijdelijke opslag oid?

 

31-03-2022 16:30:22
aarclay
aarclay

Dat is gewoon het opstelterrein dat er al een paar jaar ligt.



Laatst bewerkt door aarclay op 01-04-2022 01:08
 

31-03-2022 17:08:59
broek53
broek53

Amersfoort wagenwerkplaats is in eerste instantie in het leven geroepen om nieuw SNG te verzamelen totdat het bij een volgend wijzigingsblad werd ingezet. Nu beginnen zich daar stellen te verzamelen waarvoor voorlopig geen inzet is. Men weet het hier blijkbaar beter, maar mijn 100% betrouwbare inlichtingen geven aan dat elke SNG die er sinds vorige maand bij komt, over is. Dat wil niet zeggen dat er nieuwe stellen in de mottenballen gezet worden tot er betere tijden aanbreken, althans: nog niet. Die stellen rouleren min of meer, blijkbaar. Daarnaast worden er diensten van SLT vervangen te worden door SNG, overigens met geen ander gevolg dan dat het equivalent aan SLT op Geen Dienst komt te staan. Bij de volgende wijzigingsbladen gaat de inzet (het aantal diensten dat niet Geen Dienst is ;-)) ook nog wat omlaag. Kortom: voorlopig zit NS heel ruim in het sprintersegment. En om de cirkel rond te maken: daarom zullen er vast stellen zijn die langere tijd in Amersfoort wwpl blijven vertoeven.

 

31-03-2022 17:09:19
sjoerd
sjoerd

HET opstelterrein DIE er al jaren STAAT?? Dom van mij maar ik snap de zin echt niet.

 

31-03-2022 17:37:11
chris24
chris24
Quote
broek53 (31-03-2022 17:08:59):

Amersfoort wagenwerkplaats is in eerste instantie in het leven geroepen om nieuw SNG te verzamelen totdat het bij een volgend wijzigingsblad werd ingezet. Nu beginnen zich daar stellen te verzamelen waarvoor voorlopig geen inzet is. Men weet het hier blijkbaar beter, maar mijn 100% betrouwbare inlichtingen geven aan dat elke SNG die er sinds vorige maand bij komt, over is. Dat wil niet zeggen dat er nieuwe stellen in de mottenballen gezet worden tot er betere tijden aanbreken, althans: nog niet. Die stellen rouleren min of meer, blijkbaar. Daarnaast worden er diensten van SLT vervangen te worden door SNG, overigens met geen ander gevolg dan dat het equivalent aan SLT op Geen Dienst komt te staan. Bij de volgende wijzigingsbladen gaat de inzet (het aantal diensten dat niet Geen Dienst is ;-)) ook nog wat omlaag. Kortom: voorlopig zit NS heel ruim in het sprintersegment. En om de cirkel rond te maken: daarom zullen er vast stellen zijn die langere tijd in Amersfoort wwpl blijven vertoeven.


Is dit de reden ook dat er in Juni 14 stellen ICMm uit dienst gaan? En dan gaan de SNG en SLT meer als IC ingezet worden?

 

31-03-2022 20:59:52
aarclay
aarclay
Quote
sjoerd (31-03-2022 17:09:19):

HET opstelterrein DIE er al jaren STAAT?? Dom van mij maar ik snap de zin echt niet.


Zo beter, Sjoerd?

 

31-03-2022 21:12:47
DDZ7504
DDZ7504

De meeste sporen liggen, "staand" spoor is vrij lastig te vinden 😉




DDZ in dienst, ik blij!
 

31-03-2022 21:13:40
tieske05
tieske05

Ben wel benieuwd. Elke week komen er 1 a 2 stellen aan. Ligt t aan mij of is er dan nu, sinds er sinds december geen extra ritten bij zijn gekomen, veel SNG op reserve?

 

31-03-2022 21:30:32
timtrein
timtrein

Dat schrijft Broek53 toch ook?

 

31-03-2022 21:58:01
geert
geert
Quote
broek53 (31-03-2022 17:08:59):

Amersfoort wagenwerkplaats is in eerste instantie in het leven geroepen om nieuw SNG te verzamelen totdat het bij een volgend wijzigingsblad werd ingezet. Nu beginnen zich daar stellen te verzamelen waarvoor voorlopig geen inzet is. Men weet het hier blijkbaar beter, maar mijn 100% betrouwbare inlichtingen geven aan dat elke SNG die er sinds vorige maand bij komt, over is. Dat wil niet zeggen dat er nieuwe stellen in de mottenballen gezet worden tot er betere tijden aanbreken, althans: nog niet. Die stellen rouleren min of meer, blijkbaar. Daarnaast worden er diensten van SLT vervangen te worden door SNG, overigens met geen ander gevolg dan dat het equivalent aan SLT op Geen Dienst komt te staan. Bij de volgende wijzigingsbladen gaat de inzet (het aantal diensten dat niet Geen Dienst is ;-)) ook nog wat omlaag. Kortom: voorlopig zit NS heel ruim in het sprintersegment. En om de cirkel rond te maken: daarom zullen er vast stellen zijn die langere tijd in Amersfoort wwpl blijven vertoeven.


Het lijkt me dat er op een of andere manier gerouleerd wordt, er staan ook stellen met blauwe koppen namelijk. Stelnummers kon ik gezien de afstand niet zien.
Staan deze stellen daar koud of onder de draad?

 

31-03-2022 22:17:07
thom
thom

Dat opstelterrein is destijds voor SNG kwam uitgebreid kwa sporen en voorzien van bovenleiding.



Laatst bewerkt door thom op 31-03-2022 22:17
 

01-04-2022 09:06:35
AgentX
AgentX
Quote
geert (31-03-2022 21:58:01):

Staan deze stellen daar koud of onder de draad?


Ze staan sowieso onder de draad; er hangt daar bovenleiding.

 

01-04-2022 09:25:59
broek53
broek53
Quote
thom (31-03-2022 22:17:07):

Dat opstelterrein is destijds voor SNG kwam uitgebreid kwa sporen en voorzien van bovenleiding.


Ja, sterker nog: er is voor de NS-loodsen een compleet nieuw opstelterrein aangelegd en een nieuw toegangsspoor gemaakt om er te komen vanaf de noord-westkant (het spoor richting De Birkt). Net als Arnhem Goederen NS zijn dat emplacementen op NS-grond (en dus door NS bekostigd). Het zijn puur opstelterreinen: er zijn geen reinigingspaden en zo.

 

01-04-2022 09:41:56
broek53
broek53
Quote
tieske05 (31-03-2022 21:13:40):

Ben wel benieuwd. Elke week komen er 1 a 2 stellen aan. Ligt t aan mij of is er dan nu, sinds er sinds december geen extra ritten bij zijn gekomen, veel SNG op reserve?


"Veel" is ook in dit verband een relatief begrip. Er komt ongeveer een stel per week bij en zover ik begrepen heb (ik volg dat niet meer op de voet) zijn er in februari nog een paar diensten SNG bij gekomen, maar vanaf nu tot het najaar zal het aantal diensten nog wat dalen (of er worden diensten "Geen Dienst"). Er wordt ook e.e.a, geswitched met SLT, maar dat is dan alleen stuivertje wisselen.

 

01-04-2022 13:36:23
phantom
phantom
Quote
Daan! (31-03-2022 13:18:19):

Nou aangezien die discussie/vraag er weer kwam, leek er mij behoefte te zijn dat nog een keer te benoemen.


Ik had het de vorige keer ook al min of meer gelezen,maar juist omdat er twijfels bestonden of er niet teveel SNG was,kwam de vraag eigenlijk alsnog een keer aanbod,vanwege de onduidelijkheid over de hoeveelheid SNG,ik dacht dat t in een andere context wellicht beter begrepen zou worden waar ik op doelde,gezien sommige antwoorden.

Een discussie is t overigens nooit geweest hoor,althans niet van mijn kant 😉

Duidelijk is dus dat er toch een teveel aan SNG is momenteel en in de nabije toekomst,en of het dan komt door een spoorbouwproject wat is vertraagd of iets anders,dat maakt niet uit.

En om dan op deze vraag terug te komen:
geert (31-03-2022 21:58:01):

Staan deze stellen daar koud of onder de draad?

Als die stellen daar dus niet aan de voeding worden gehangen op 1 of andere manier,hoe goed is dat voor de staat van de electrische systemen ?
Want het flauwe antwoord op de vraag van geert,is denk ik niet het gezochte antwoord,vandaar dus ook mijn vraag er vanuit gaande dat die stellen dus niet met de panto tegen de draad aan staan of aan de voeding gehangen worden.

 

01-04-2022 21:22:57
MasterE
MasterE

Volgens mij moeten er ook nog wat stellen geprepareerd worden tbv de Airportsprinter.




Mcn Asd
 

01-04-2022 23:36:44
broek53
broek53

Ongetwijfeld, en SLT worden aangepast / voorzien van Sandite. Allemaal makkelijk als je ruim in het materieel zit.

 

02-04-2022 21:50:05
thom
thom
Quote
phantom (01-04-2022 13:36:23):

En om dan op deze vraag terug te komen:
geert (31-03-2022 21:58:01):

Staan deze stellen daar koud of onder de draad?

Als die stellen daar dus niet aan de voeding worden gehangen op 1 of andere manier,hoe goed is dat voor de staat van de electrische systemen ?
Want het flauwe antwoord op de vraag van geert,is denk ik niet het gezochte antwoord,vandaar dus ook mijn vraag er vanuit gaande dat die stellen dus niet met de panto tegen de draad aan staan of aan de voeding gehangen worden.


Niets flauws aan, en die stellen staat daar gewoon tegen de draad dus je gaat van het verkeerde uit :)



Laatst bewerkt door thom op 02-04-2022 21:50
 

03-04-2022 10:45:14
phantom
phantom

Bedankt voor het duidelijke antwoord 🙂

 

06-04-2022 22:56:27
broek53
broek53

3035 is er. In de Zaanstraat dus.

 

07-04-2022 15:21:37
PKP
PKP

De 2783 is vanmiddag op proefrit. Volgens planning Den Haag HS rond 15.10 uur.

 

14-04-2022 14:22:57
diesels
diesels

De laatste loodjes

in dienst sinds de vorige opgave: 2777 (7-3), 2779 (17-3), 2780 (14-4), 2781 (28-3), 2782 (11-4), 3001 (18-1, nabrander), 3030 (23-3), 3033 (11-4)

 

14-04-2022 22:09:33
aarclay
aarclay

De 3001 in dienst? Dat is de Airport Sprinter die een proto is voor eenmansbediening.
Is die nog steeds voorzien van alle (provosorisch aangebrachtte) technische snufjes en de bestickering?



Laatst bewerkt door aarclay op 14-04-2022 22:10
 

14-04-2022 22:49:41
BusNL
BusNL

Ja, ik kwam hem laatst nog tegen op Rtd op de 5000/5100 serie. Reed gewoon samen met een andere SNG en, op het nummer na waren er van buiten geen verschillen te zien.

 

15-04-2022 08:02:38
DDZ7504
DDZ7504
Quote
aarclay (14-04-2022 22:09:33):

De 3001 in dienst? Dat is de Airport Sprinter die een proto is voor eenmansbediening.
Is die nog steeds voorzien van alle (provosorisch aangebrachtte) technische snufjes en de bestickering?


3001 is echt al sinds 18 januari in dienst, zonder AirportSprinter stickers.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 15-04-2022 08:03


DDZ in dienst, ik blij!
 

15-04-2022 11:17:37
aarclay
aarclay

Dat heb ik dan blijkbaar gemist. Thanks.

 

04-05-2022 03:25:14
jeroen
jeroen

3 mei om 21.25 op de a2 thv van Maarssenbroek richting Amsterdam weer 2 kopbakken tegengekomen als ik het zo in de gauwigheid kon zien(schemer+ op de weg letten) de 2786. Middenbakken niet gezien

 

04-05-2022 11:53:52
broek53
broek53

Zou de 2786 er ook al zijn, dan? De 3036 in ieder geval wel, want die is vanmorgen op de Zaanstraat samengesteld.

 

04-05-2022 20:40:31
jeroen
jeroen

Ook helemaal goed(kleine rotcijfers ook...)

 

04-05-2022 20:47:47 1
diesels
diesels

In dienst sinds de laatste opgave: alleen 3032 (15-4) en 3034 (4-5)

 

09-05-2022 01:55:22
aarclay
aarclay

Ik heb van iemand gehoord dat het schadestel 2304 niet meer compleet zal worden gemaakt omdat ook de andere bakken gestript zijn van diverse onderdelen. Kan iemand dit bevestigen?
En betekent dit dat er een vervangend stel zal komen? De 3051 misschien?

 

09-05-2022 06:13:13
VIRMm1
VIRMm1

Klopt de 2304 keert niet meer terug

 

09-05-2022 08:19:11
Citea8625
Citea8625

Er zou toch een nieuwe bak gebouwd worden voor de 2304?

 

09-05-2022 08:31:33
aarclay
aarclay
Quote
VIRMm1 (09-05-2022 06:13:13):

Klopt de 2304 keert niet meer terug


Ook geen vervangend nieuw nummer als extra stel?

Zomaar een idee:

Kunnen ze eventueel de tussenrijtuigen gebruiken om een drietje te verlengen naar een viertje, vraag ik mij af? Heb je weer een kopbak als reserve en zijn de rijtuigen weer gebruikt.



Laatst bewerkt door aarclay op 09-05-2022 08:37
 

09-05-2022 14:27:33
Rolffiej19
Rolffiej19

Ik denk zelf dat er dusdanig veel stuk was aan de 2304 en dan niet alleen aan de kopbak dat herstellen of een nieuwe bak veel te veel zou gaan kosten terwijl er eigenlijk een SNG overschot is.