05-12-2018 11:16:40 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
NS heeft wel lef: https://www.treinreiziger.nl/kinderziektes-blijven-tot-nu-toe-sng/ "nog geen enkele rit uitgevallen" "van echte kinderziektes is dus geen sprake" Mijn vingers jeuken om Orwell te citeren over het bewijs dat je ogen zagen en je oren hoorden... |
05-12-2018 11:28:14 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Dat is toch zeer netjes. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
05-12-2018 11:34:27 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Je reageert ook op Treinreiziger.nl op het bericht. Daar schrijft Hildebrand van Treinreiziger zelf het volgende: "Er hoort vervangend materieel te zijn. Zoals weergegeven zijn de uitspraken Okhuijsen vorige week gedaan, dus het kan inderdaad zijn dat de laatste twee dagen er wel iets aan de hand is." Daarmee is het artikel feitelijk juist en de uitspraken van Okhuijsen ook. |
05-12-2018 11:56:19 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Klopt, maar een beetje media is dan ook niet te misselijk om te vermelden - desnoods in kleine lettertjes - dat er sinds het interview wél kinderziektes zijn opgetreden en ritten zijn uitgevallen. Natuurlijk, dat interview gaan ze niet opnieuw doen, maar volledige informatie vermelden is wel zo fatsoenlijk. |
05-12-2018 12:21:10 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Maar dan klopt je uitspraak "NS heeft wel lef" niet. Ik ga er vanuit dat je hiermee bedoelt NS liegt en dat is lef hebben. Het is dus niet die lef heeft maar Treinreiziger die onvolledig is. |
05-12-2018 12:43:15 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Die uitspraak was gebaseerd op de aanname - die voor mij vanzelfsprekend is bij recent geplaatste nieuwsberichten - dat het interview zeer recent had plaatsgevonden. Dan zou het natuurlijk absurd zijn geweest dat NS verkondigt dat er geen kinderziektes en uitval zijn terwijl dat aantoonbaar wel zo is geweest. Dit bleek uiteindelijk niet het geval te zijn, maar op het moment van posten was mij dat niet duidelijk. Uit het originele(!) artikel kon ik het in ieder geval niet opmaken. (Tenzij ik er toen overheen gelezen heb, in welk geval mijn excuses.) |
05-12-2018 13:14:38 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Het stond al onderaan het originele artikel. |
05-12-2018 15:00:20 | ||
---|---|---|
D-Train
|
Derentegen was er op 22 november begin van de middag een verstoring vanwege een defecte trein tussen Leiden Centraal en De Vink en heeft rit 6338 volgens Treinposities toen bijna een kwartier stilgestaan net voorbij de Doctor Lelylaan. 1+1? De 22e was dan wel voor het interview. |
05-12-2018 15:09:18 | ||
---|---|---|
funtrucker
|
2 |
05-12-2018 15:36:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zullen we het weer eens over de ontwikkelingen van SNG hebben in plaats van wat vliegen afvangen over een berichtje? |
08-12-2018 09:49:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 2322 is op 5 december met de (stoom)boot uit Spanje aangekomen en met de speciale dieplader-achtige frames bij de Zaanstraat afgeleverd. |
08-12-2018 20:50:21 | ||
---|---|---|
icened
|
Morgen officiële dienstregeling voor SNG: https://nos.nl/video/2262437-nieuwe-baskische-sprinters-rijden-vanaf-volgende-week-door-nederland.html SNG rijdt al deels tussen Haarlem - Den Haag. Gaat het nu geheel tussen Haarlem - Den Haag rijden? Of is het meer een combinatie van SGM, SLT en SNG? |
08-12-2018 21:12:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het hoort de hele serie te zijn, vier composities. |
08-12-2018 21:20:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Drie in het weekend |
12-12-2018 08:40:47 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Aardige treintjes wel, dat SNG. Maar wat een zwarte neus! Had daar, analoog aan dat witte vlak op SLT, niet iets mee gedaan moeten worden? Er zijn toch nog wel énige regels op dat gebied? |
12-12-2018 10:32:14 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Nee, er zijn geen regels meer voor de kleur van de neus. Materieel zonder wit of geel vlak wordt ook toegelaten (zie bijvoorbeeld R-net). |
12-12-2018 10:45:32 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Mag dat lelijke witte vlakje dan ook weer van SLT af? Zou veel mooier zijn.. (off topic wel hier) |
12-12-2018 11:00:43 | ||
---|---|---|
rob46
|
Het SNG-transport naar de Zaanstraat ging afgelopen nacht niet zo vlot :https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1678903958882533&id=268960009876942 57 jaar OV-fotografie. |
13-12-2018 19:37:58 | ||
---|---|---|
FST
|
Het rijden met 3 stellen SNG aan elkaar lijkt helaas problemen te geven. Vanmorgen zat ik in de 6331, die onderweg vertraging opliep. Zie https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2018-12-13/6331 . Ik hoorde een conducteur tegen een medereiziger zeggen dat de nieuwe sprinter bij deze lengte wat harder geduwd moest worden. De drukke 6352 reed tot en met gisteren met drie stellen SNG, maar was vandaag ingekort tot twee stellen. Ook zijn er deze week enkele ritten uitgevallen in de 6300, maar dat was ook het geval in de 4600 die deels hetzelfde traject rijdt. |
13-12-2018 19:41:23 | ||
---|---|---|
train85
|
Afgelopen nacht moet er 1 of 2 stellen op de Zaanstraat zijn binnen gekomen. |
13-12-2018 20:56:54 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Wat een lolbroek die HC, maar er duidelijk niets van begrepen. |
13-12-2018 21:46:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote2722 + 2723.(per spoor overgebracht dus) Laatst bewerkt door broek53 op 13-12-2018 21:49 |
13-12-2018 21:48:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote2724 dus (voor de administratie) |
20-12-2018 16:28:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 2323 is er, op 19/12 aangekomen in de Zaanstraat. Gemeld wordt daarbij dat het het 44e stel is. Kan dat kloppen (vraag ik aan degenen die dat nauwkeurig bijhouden)? |
20-12-2018 20:08:46 | ||
---|---|---|
edward
|
ik heb de teller nu ook op 44 staan. |
27-12-2018 05:03:20 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
NS heeft nog eens 88 treinstellen extra besteld (volgens het NOS journaal) |
27-12-2018 06:38:14 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Ja hier is de link: https://nos.nl/artikel/2265166-nederlandse-spoorwegen-bestellen-88-extra-sprinters.html |
27-12-2018 06:42:26 | ||
---|---|---|
diesels
|
Hm, dat vind ik ergens, met de discussie over de regionalisering van Sprinterdiensten en de HRN-consessie in het achterhoofd, opvallend. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet ergens bepaalde garanties zijn gevraagd. Ik snap wel dat CAF een deadline zal hebben gesteld. Ben ook benieuwd wat de verdeling gaat worden en hoe de nummering dan zal doorlopen, immers uitgerekend nu er eens nummers zijn gebruikt die (in het geval van de drietjes) geen ruimte bieden aan aantallen boven de 100 dreigt er, als het veel drietjes zullen zijn, een conflictje aan te komen. Laatst bewerkt door diesels op 27-12-2018 06:44 |
27-12-2018 06:47:42 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Met een totaal aantal van 206 Sprinters is er bijna gegarandeerd een conflict met de SLT's. #DiscoverEU |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-12-2018 07:00:37 | ||
---|---|---|
diesels
|
Oh? Ook als het allemaal viertjes zouden zijn? |
27-12-2018 07:46:28 | ||
---|---|---|
AJT
|
Ja 2750+49=2799 2368+39=2407 Ze hadden beter 78 kunnen kopen. |
27-12-2018 07:50:17 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
QuoteDaarom zei ik ook bijna #DiscoverEU |
27-12-2018 08:00:36 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De nummerserie 2800 is nog/weer vrij binnen NS, je kan er bijna vanuit gaan dat men dan doornummert tot 2807 aan viertjes, toch? DDZ in dienst, ik blij! |
27-12-2018 08:01:18 | ||
---|---|---|
icened
|
SGM en DD - AR worden vervangen. Maar dan nog zijn er extra zitplaatsen. Lijkt inderdaad op een politieke zet. Ex D 66 politicus Rogier van Boxtel weet wel hoe het werkt in Den Haag. Mocht een aantal Sprinterverbindingen alsnog naar andere (FMN) vervoerders gaan heeft NS in ieder geval genoeg Sprinters. |
27-12-2018 08:01:45 | ||
---|---|---|
mdj
|
En bij de drietjes achteruit nummeren: 2299 en lager... Bij twijfel: gebruik beton. |
27-12-2018 08:06:00 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Met 118 SNG-stellen kun je niet de gehele vloot SGM+DD-AR vervangen. Met 206 SNG-stellen wellicht wel. En als de NS sprinter-lijnen verliest kan de NS ook SNG-stellen doorverkopen aan Arriva of Keolis. Lijkt mij een positief bericht op de donderdagochtend. Meer stellen is altijd beter. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
27-12-2018 08:11:39 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Zijn die aantallen ergens bekend of is dit giswerk aan de hand van de "15000 zitplaatsen" ? |
27-12-2018 08:24:53 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote En daarmee voegde het dus niks toe aan wat ik al zei haha %02% |
27-12-2018 08:26:06 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote O zeker eens. Denk sowieso dat men met de SNG een van de betere nieuwe treinen van de laatste decennia heeft aangeschaft. |
27-12-2018 08:31:02 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote Het kunnen toch ook 88 viertjes zijn, dan is er niks aan de hand.... |
27-12-2018 08:38:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ondertussen meld ik maar even dat van de eerste bestelling het 45e stel ook is aangekomen: de 2725 op (waarschijnlijk) 22 dec in de Zaanstraat. De volgende komt pas weer medio januari. |
27-12-2018 08:41:23 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Geen ervaring met SNG, maar de NS-Flirt is in mijn ogen ook een succesnummer. Sowieso in mijn ogen het beste Sprinter-materieel, de NS-Flirt. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
27-12-2018 08:42:26 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Denken en weten is een groot verschil, zeker als je de tweede blik werpt zoals wij mcn. Maar dat moet de praktijk nog uitwijzen. Tevens kan ik ook de geruchtenmolen vullen. Zelfs of het 3/4 delige sprinters worden is niet zeker. Er gingen ook geruchten om alle stellen te verlengen (3->4.4->6) of zelfs de aankoop van 6 delige stellen waar ik het al over had in het verleden. Hier is qua ontwerp rekening mee gehouden, kijk maar op de site van caf bij de rijtuigindelingen. |
27-12-2018 09:05:11 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote *Ding dong* Beste reizigers, u moet vandaag helaas staan omdat we minder sprinters hebben besteld omdat dat mooier aansluit in ons nummersysteem." |
27-12-2018 09:09:33 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote Dat is zeker een optie die door mijn hoofd geschoten is. Laten we het afwachten, het zal ongetwijfeld snel bekend zijn. |
27-12-2018 10:10:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En waarom denkt iedereen dat het nummeren problemen kan opleveren? 2799, 27100, 27101.... Of het kan en mag weet ik niet omdat het niet aansluit qua numerieke volgorde. Maar het is enkel maar een nummertje. En we weten inmiddels dat er meer dan vier cijfers gebruikt worden. Kijk maar eens naar de stamnummers van ICRMh, en de TRAXX. Ik ben benieuwd hoe zit dit gaan oplossen Choo choo..... |
27-12-2018 10:44:01 | ||
---|---|---|
Steen
|
Het NOS artikel spreekt van een totaal van 35000 zitplaatsen, wat als je de 3tjes en 4tjes verhouding van de eerste order pakt en toepast op de 88 nieuwe stellen op rond de 35000 uitkomt. Dus ik denk dat het 50 3tjes en 38 4tjes zullen worden voor een totaal van 118 3tjes en 88 4tjes. Dit komt namelijk uit op 35858 zitplaatsen. |
27-12-2018 11:17:26 | ||
---|---|---|
V64
|
Quote De geschiedenis van plan V leert ons, dat doornummeren niet persé nodig is. Plan V sprong ook van 483 naar 801. |
27-12-2018 11:23:18 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dus gaan we straks weer treinen in de 2100 en 2800 serie tegenkomen.... Het is geen wereldramp, maar logisch is het allemaal niet. |
27-12-2018 11:41:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Is dat nu al officieel bekend dan? Ik kan me indenken dat als ze afwijken, dat ze dan een andere range kunnen krijgen. Maar dit is een vervolgorder, waarbij de aanpassingen naar mijn idee minimaal zullen zijn. Vooral als ik al kijk naar het aankoopbedrag. Laatst bewerkt door aarclay op 27-12-2018 11:43 Choo choo..... |
27-12-2018 11:43:22 | ||
---|---|---|
diesels
|
Nee joh allemaal nog speculatie, maar dat is hier niet ineens een zonde toch? %02% Maar het is vooral wel leuk omdat men de laatste tijd eigenlijk altijd ruimte heeft gehouden voor aantallen boven de honderd, en net nu niet (bij de drietjes) - hoewel dat ook weer speculatie is omdat NSR mogelijk al lang wist hoe de optie ingevuld ging worden op het moment dat de 2300 en 2700 gekozen werd... Laatst bewerkt door diesels op 27-12-2018 11:44 |
27-12-2018 12:01:47 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Even wat anders. We weten dat de meeste treinen per boot in Rotterdam aankomen, en dat een klein deel via het spoor (tot nu toe ongeveer 12 stuks) komt. Uit RailMagazine maak ik op dat ze in dat geval van de Spaanse-Franse grensplaats Hendaye over spoor via de Frans-Duitse grensplaats Saarlouis, Venlo of Bad Bentheim, naar de Zaanstraat worden gebracht. Wat is de reden dat dit transport nooit via België gaat? Choo choo..... |
27-12-2018 12:18:40 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Railway Gazette meldt dat het om 50 Drietjes en 38 Viertjes gaat. https://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/ns-orders-88-sprinter-emus.html |
27-12-2018 12:30:40 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dan zal de serie 2301-2418 toch wel interessant worden qua nummers...%08% |
27-12-2018 12:34:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik denk dat er werkelijk waar nog niemand over nummers nagedacht heeft bij NS, en ze daar ook zeker niet zo'n grote problematiek van maken als dat er hier nu van gemaakt word... Die mensen maken zich wel druk om treinen en zitplaatsen om reizigers te vervoeren, en paar nummertjes dat lost zichzelf wel op... |
27-12-2018 12:43:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Bij Plan V was het ook geen probleem.%02% |
27-12-2018 12:49:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Daarom, en daar zal men ook geen weken over vergaderd hebben gok ik %08% |
27-12-2018 13:09:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Laten wij ons nou maar geen druk maken over nummertjes. Het gaat erom dat wij met de trein kunnen reizen Choo choo..... |
27-12-2018 13:23:24 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Idd, het NS nummersysteem is al lang niet heilig meer (zie de E186...euh, mss 1900`n), dingen krijgen toch al UIC nummers. Voor mij part mogen ze Roger1 t/m 88 gaan heten |
27-12-2018 16:53:36 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Hoe ze gaan heten qua nummer zien we wel maar aub zet er fatsoenlijke stoelen in (minder rechtop. Gister een ritje Haarlem-Leiden mee gemaakt en halverwege al pijn in mijn rug. Verder zat ik bijna klem tussen de armleuningen. Beenruimte is wel weer oké! Zit nu in een SGM, ook niet de meest comfortabele stoelen maar wel beter dan SNG naar mijn idee. |
27-12-2018 20:18:14 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Vergeet niet dat de stoelen door de reizigers gekozen zijn. Choo choo..... |
27-12-2018 20:59:20 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, maar dat gebeurde wel in een grote stationshal die naar mijn mening niet de passende en relevante omgeving bood. Jeanne Kok |
27-12-2018 21:31:07 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Misschien zijn de mensen die in de stationshal passeren wel moe van werk of winkelen,dan zit elke stoel lekker...%08% Peter |
27-12-2018 22:25:54 | ||
---|---|---|
diesels
|
Of hebben de meeste mensen gewoon een andere smaak. Persoonlijk moest ik ook vijf keer nalezen of er echt stond dat SGM comfortabeler was dan SNG. Zo zie je maar dat smaken, soms heel erg, kunnen verschillen. |
27-12-2018 22:52:04 | ||
---|---|---|
Beel
|
QuoteIn die grote stationshal stond exact the opstelling die nu is gerealiseerd, d.w.z. hetzelfde type stoelen, en dito beenruimte. |
28-12-2018 01:04:33 | ||
---|---|---|
henri1972
|
De stoel in SNG is echt loodrecht. Ik denk als je de rugleuning iets kantelt dat ie veel beter zit. Of de FLIRT stoel er in .... |
28-12-2018 11:30:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteMaar die proefopstelling stond alleen op Rotterdam Centraal toch? Typisch een regio waar reizigers korter in de Sprinter zitten dan waar SNG gaat rijden, want dat kwam volgens de eerste plannen überhaupt niet in de buurt van Rotterdam. (Maar volgens de aangepaste inzetplanning komt het juist wel in de 5000/5100 en de 7700) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-12-2018 12:37:51 | ||
---|---|---|
Basher
|
Quote Apologies for posting in English. A friend of mine used to work as a Senior Engineer for an British Train Operating Company. He wanted to move an emu from the UK to Velim for testing and he had a lot of problems getting the paperwork correct in order to transit Belgium. The Belgians seemed to be very keen on the profiles of the wheels. Perhaps CAF think it is too much bother to meet the Belgian's requirements and simply have gone round them. |
28-12-2018 14:44:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Dat de beenruimte nu voor sommigen ruim lijkt te zijn, is de keerzijde van een wat rechtere rugleuning. De steek ligt immers vast. Een meer hellende rugleuning betekent dan minder beenruimte. En dan klaagt men daar weer over. Zoveel mensen, zoveel zinnen. Bovendien zit het gros van de reizigers gedurende de gehele rit kromgebogen over de eigen mobiele telefoon... Eigenlijk hoeven er geen ramen meer in te zitten. |
28-12-2018 14:57:36 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Comfort is een persoonlijke ervaring. |
28-12-2018 18:09:35 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Zeker. Dat geldt wel voor elk aspect van comfort. Het is vergeleken met de vorige eeuw wel lekker rustig in de trein. Je waant je vrijwel overal in de stilte-afdeling. Ik ben zwaar naar-buiten-kijk-verslaafd en niet digi-verslaafd en vind de rust weldadig... En dan nu maar weer terug naar de SNG.%02% |
28-12-2018 20:38:51 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
Quote Gewoon doen zoals de Fransen doen (met hun TGV's genummerd vanaf 851, meer dan 50 dus dat wordt uiteindelijk 836-891). Dan wordt het 2301-2399 en 2282-2300. |
31-12-2018 19:32:51 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Ik heb vandaag voor het eerst een ritje met de SNG gemaakt en ik moet zeggen dat het zitcomfort zwaar is tegengevallen, zeker aangezien ik de laatste nieuwe treinstoelen (DDZ, VIRMm, FLIRT) wel erg kan waarderen. In eerste instantie leken de stoelen wel acceptabel, maar na een paar minuten kreeg ik al pijn in m'n rug. Zelfs voor korte ritjes van nog geen tien minuten is het al oncomfortabel. Mijn vrouw vond het nog erger, ze vond het verschrikkelijk zitten. Het probleem is niet dat de stoelen te rechtop zitten, maar de bolling die in de onderkant van de rugleuning zit. Ik kan me herinneren dat ik dit ook verreweg de slechtste stoelen van de stoelentest vond en ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen op deze stoelen gekomen hebben. Het enige wat ik kan bedenken is dat als veel mensen alleen op beenruimte afgegaan zijn. Verder mis ik de armleuning aan de raamkant en een tafeltje bij de tweezits, als ik iets uit m'n tas wil pakken heb ik geen plek om m'n koffie neer te zetten. |
01-01-2019 12:48:43 | ||
---|---|---|
diesels
|
Toch typisch hoe dat werkt. Ik krijg vrij snel last van mijn rug in SGM en met name DD-AR, maar ik vond SNG prima - met gemak ingezeten van Gvc naar Hlm |
01-01-2019 14:33:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De grote vraag is dan, zat je 1e of 2e klasse. Die bolling waar DingeZ het over heeft heb je namelijk alleen bij de 1e klas stoelen. Probleem met zo'n voorgevormde stoel is dat dat alleen lekker zit als het past bij je lichaamsbouw, maar als het daar niet bij past zit het ook gelijk verschrikkelijk (en niet gewoon minder lekker). Ikzelf vond in elk geval hetzelfde als DingeZ van die stoelen had door die bolling (die juist vooral door de combi met een stoel die vrij rechtop zit slecht uitpakt) eigenlijk al pijn in de rug voordat de trein überhaupt vertrokken was. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-01-2019 15:46:28 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteOngetwijfeld administratieve rompslomp in combinatie met de daar algemeen heersende aversie tegen alles wat niet NMBS is... |
01-01-2019 16:37:47 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote 2e klas. Ik zal de 1e eens gaan testen als ze bij mij komen rijden... Laatst bewerkt door diesels op 01-01-2019 16:38 |
09-01-2019 12:12:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vooropgesteld dat het waarschijnlijk niet bij te houden valt, kan ik eenmalig berichten welke stellen er zijn overgenomen door NS en geschikt voor inzet: 2301, 2303, 2304, 2308, 2310-2312, 2314-2318, 2320 2703, 2705-2708, 2710-2716, 2719. |
09-01-2019 13:18:06 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
De 2319 en 2720 zijn volgens treinposities.nl ook al ingezet. |
09-01-2019 14:49:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
Klopt, ik had erbij moeten zetten dat het ging om de stellen die in 2018 overgenomen zijn. Inmiddels zijn ook de 2309, 2319, 2321 en 2720 overgenomen en in dienst gesteld. Gisteren overigens, dus heel vers Laatst bewerkt door broek53 op 09-01-2019 15:24, reden: 2309 toegevoegd |
09-01-2019 14:54:02 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Weet/wil en mag je ook delen waarom de tussengelegen stellen niet afgenomen worden? Ik hoorde al iets over verf/roest langs komen%03% |
09-01-2019 15:13:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik zou het niet weten (ben ook wel benieuwd); deze gegevens vormen alleen de administratieve kant. |
17-01-2019 18:29:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
De nasleep van de Kerstvakantie is voorbij: gisteren 16/1 is de 2325 in de Zaanstraat afgeleverd. |
24-01-2019 19:38:12 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
In hoeverre het te maken kan hebben met het niet afnemen van stellen, blijft speculeren, maar het viel mij een paar weken geleden al op dat er een SNG bij Hlmwph stond, gister avond stonden er al 3 SNG's achter elkaar. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 24-01-2019 19:38 |
24-01-2019 21:22:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op 23 januari is laatkomer 2313 in de Zaanstraat aangekomen. |
24-01-2019 21:48:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Eerst was de verwachting nog half mei https://www.somda.nl/forum/12101/p688684/Ontwikkelingen+Sprinter+Nieuwe+Generatie/. Dus of je nou moet spreken van een laatkomer %08% ? Laatst bewerkt door aarclay op 24-01-2019 21:49 Choo choo..... |
25-01-2019 09:08:39 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag arriveerde 2727 in de Zaanstraat. 57 jaar OV-fotografie. |
29-01-2019 19:32:42 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Vandaag werden de 2726 en 2324 naar de Zaanstraat overgebracht, per spoor. |
31-01-2019 09:04:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op 30/1 aankomst van de 2326, per schip en dieplader. |
31-01-2019 17:08:25 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wellicht een rare vraag,maar waarom word het ene stel met de vrachtwagen+dieplader naar de zaanstraat gebracht terwijl andere gesleept daarheen gaan ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
02-02-2019 09:19:42 | ||
---|---|---|
DVR
|
Vreemd dat er hier niets vermeld staat dat de SNG behoorlijke problemen heeft ondervonden door de rijp op de bovenleiding ca. 2 weken geleden. Daardoor stonden er stellen defect aan de kant en is de rest bij kritische weersverwachtingen aan de kant gehouden. Weet iemand hier meer van? |
02-02-2019 09:32:23 | ||
---|---|---|
b2py
|
Was bij SLT niet anders, en was na 1 winter ook verholpen.. |
02-02-2019 09:38:01 | ||
---|---|---|
DVR
|
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag laat de verwijzing dan svp achterwege. Overigens waren het bij SLT heel ander problemen. |
02-02-2019 09:43:32 | ||
---|---|---|
b2py
|
Je schijnt zelf meer te weten, gezien je weet dat de problemen anders zijn, dus wat is er anders tov SLT? |
02-02-2019 09:53:20 | ||
---|---|---|
thom
|
SLT zoog de sneeuw naar binnen meen ik, waarbij de gevolgen duidelijk zijn van de tractie installaties. |
02-02-2019 10:09:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dan is het dus een kwestie van de inlaatopeningen naar beneden brengen, de uitlaat opzij brengen, de stellen overal inzetten en we zijn verlost van alle winterellende en LUDS! |
02-02-2019 10:47:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het schiet nu alle kanten uit. Eerstens: SLT heeft een veeel langer traject met kinderziektes gehad dan alleen de winter 10/11. In de jaren ervoor heeft het een paar keer aan de kant gestaan en moest het op reserve staande mat '64 invallen. In de winter 10/11 had SLT begin december last van de sneeuw: in twee dagen stond de hele vloot stil, en het duurde maanden met een herstelcircus in de Zaanstraat voordat het verholpen was. Als SNG nu last heeft van rijp op de bovenleiding, dan schaart het zich in de lange rij van modern materieel dat daar niet goed tegen kan - maar zover ik weet, was dat nou net niet een probleem van SLT. |
02-02-2019 12:18:19 | ||
---|---|---|
279
|
ik heb van een nfl begrepen dat er veel last is geweest van de rijp. ook baanstoringen die blijkbaar alleen bij SNG voorkwamen op het baanvak Hlm - Ledn. misschien dat machinisten hier iets mee over kunnen vertellen ? |
02-02-2019 12:25:51 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Ik heb vele malen heen en weer gereden, maar geen problemen ondervonden met de baan. Inderdaad is rijp wel een issue, daar wordt naar gekeken door de fabrikant. |
02-02-2019 16:49:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Als ze via het spoor gaan, en van te voren op tijd toestemming krijgen om het Franse spoor op te mogen, dan gaan ze gesleept vanaf de CAF assemblatie-fabriek op de Spaanse/Franse grens bij Hendaye. Anders gaan ze gewoon met de boot naar Rotterdam, en daarvandaan op de oplegger naar de Zaanstraat. Ik geloof het het aantal spoor-transporten op twee of drie handen te tellen is. Vooral omdat de eerste stelletjes naar de klimaatkamer, en de testring van Velim zijn gegaan. Leuk filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=DmoH5trcu0k&t=13s Laatst bewerkt door aarclay op 02-02-2019 16:52 Choo choo..... |