20-03-2018 12:35:03 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Die kranen staan al klaar op de kade op...hun eigen sporen.%02% |
20-03-2018 13:11:08 | ||
---|---|---|
bert
|
Meestal zijn de kranen op de kade te licht en worden voor dit soort overslag de eigen scheepskranen gebruikt. Een schip zonder dit soort spieën wordt dus niet gehuurd lijkt me... Laatst bewerkt door bert op 20-03-2018 13:12 |
20-03-2018 13:43:39 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Nederland is hierin een wereld speler, zie bijvoorbeeld deze uit Schiedam: https://www.jumbomaritime.nl/en/shipping/ |
20-03-2018 16:40:20 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hoek en IJmuiden zijn geen spoorveerhavens (geweest) zoals Mukran of Rødby Hvn bijvoorbeeld. Een treinstel lossen kan op iedere kaai waar spoor ligt, alleen een geschikte kraan erbij. |
29-03-2018 11:57:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Op de Zaanstraat wordt momenteel spoor 13(kort kopspoor) verlengd om materieel dat over de weg wordt aangevoerd te kunnen lossen ! Iets zegt mij dat die bootjes met SNG`s richting Amsterdam zullen komen%08% MCN ASD |
29-03-2018 12:13:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik vermoed dat ze dan in Bilbao worden ingeladen? Dat lijkt mij de enigste haven in de buurt van Beasain. Beloven nog leuke transporten te worden voor de resterende +/- 110 treinstellen. Laatst bewerkt door aarclay op 29-03-2018 12:14 Choo choo..... |
29-03-2018 14:14:14 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Quote Naar Rotterdam meende ik gehoord te hebben, maar ze gaan inderdaad per vrachtwagen naar de Zaanstraat, waar ze in elkaar gezet worden. Laatst bewerkt door mtlx op 29-03-2018 14:14 |
29-03-2018 22:22:23 | ||
---|---|---|
phantom
|
Hoop ik toch wel dat ze ze in de haven correct aan elkaar hangen als 1 geheel,t is zo lullig als je met 4 delen treinstel vertrekt en aankomt met maar 2 delen %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
29-03-2018 22:38:33 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Nou ja, er gaan neem ik aan toch ook nog een paar spanbanden overheen, zou inderdaad lullig zijn als je twee delen midden op de snelweg parkeert. "NS verduurzaamt nu ook het vervoer over de weg"%08% |
30-03-2018 09:29:38 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik verbaas me niet meer over het wegvervoer als er ook al complete dakkapellen op de weg geparkeerd worden.... %08% Verloren ladingen en geschaarde vrachtwagens lijken wel aan de orde van de dag te zijn. Maar goed, dat is verder off-topic hier. Shqiperise-lopers? |
30-03-2018 12:23:40 | ||
---|---|---|
phantom
|
Snap ik overigens nog steeds de functie van de vrachtwagen niet in dit verhaal. Treinstel komt(als t klopt)aan in de haven van Rotterdam. En moet naar de zaanstraat,waarom zou je die dan niet gesleept over het spoor daarheen brengen ? %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
30-03-2018 12:26:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Omdat de bakken bij aankomst nog niet functioneel en transportabel zijn? Dan zou men ze in de havens inelkaar moeten zetten, en dat gaat men dus op de Zaanstraat ondernemen. |
30-03-2018 13:41:17 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Omdat spoorvervoer zodanig veel duurder is dan wegvervoer? Shqiperise-lopers? |
30-03-2018 13:56:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En bij een werkplaats is ook meer expertise en gereedschap. Stel dat er wat mis gaat in de haven met het combineren van de bakken (luchtslangen koppelen bijvoorbeeld), dan kost het weer een hoop tijd om gereedschap of speciaal personeel van de werkplaats naar de haven te brengen. Dat lijkt mij ook een aardig punt die in het besluit zou worden meegewogen. Choo choo..... |
30-03-2018 14:01:30 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat soort zaken wordt niet aan havenpersoneel overgelaten hoor... |
30-03-2018 14:04:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
True, maar dat is ook niet wat ik zeg . Ik vraag me wel af of er een engineer van CAF/NS Techniek aanwezig zal zijn bij het overladen van schip naar vrachtwagen. Het lijkt mij wel. Laatst bewerkt door aarclay op 30-03-2018 14:07 Choo choo..... |
30-03-2018 14:30:21 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
Een engineer? Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
30-03-2018 14:36:14 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een medewerker, monteur, iemand uit de spoorwegtechniekwereld. Choo choo..... |
31-03-2018 12:21:59 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Niet transportabel ? Dan kun je ze ook niet op een vrachtwagen zetten En functioneel hoeven ze toch niet te zijn,als je ze gekoppeld kan krijgen dan kan je met remwagens het spul toch slepen ? Quote Ik ken de bedragen op t moment niet,maar als heel de order bestaande uit 118 stellen min 5?,dus zeg 113 stellen,geheel per vrachtwagen van Rtd naar Zaanstraat moet dat kost voor mijn gevoel ook niet weinig. Voor elk stel heb je minstens 3 vrachtwagens nodig,vergunningen,diesel,file's,Zou denken dat dat duurder is als stellen per spoor slepen. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
31-03-2018 12:39:48 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Men zal er vast wel een goede reden voor hebben en daar is echt wel goed over nagedacht. |
31-03-2018 13:15:53 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Ze hebben toch Jacobs draaistellen? Dat vergt wel iets meer werk met aan elkaar zetten dan rijtuigen met regulier stoot en trekwerk |
31-03-2018 23:55:21 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En als je ze per spoor wilt vervoeren, moet je dus ook op een kade lossen waar spoor langs ligt waar je ze direct met de kraan heen kan hengelen. Anders moet je ze alsnog eerst op de vrachtwagen zetten en dan kun je net zo goed meteen door naar het Amsterdamse... |
01-04-2018 00:03:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als de draaistellen er niet onder zitten zijn ze prima per vrachtwagen te vervoeren maar per spoor word dat natuurlijk niets. Maar overal is wel weer een antwoord op te verzinnen, en uiteindelijk is er ongetwijfeld een bewuste keuze gemaakt om het zo te doen en zo zal het dan ook wel gebeuren. |
01-04-2018 00:20:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Er hangt in ieder geval geen apparatuur onder de trein dus hij is eenvoudig op een dieplader te hijsen. Neem je bijvoorbeeld een ICM dan hangen er toch zeker een stuk of 6 kasten nog onder de bak die je dan eerst moet verwijderen. Daarnaast zijn de bakken van SNG relatief kort. |
01-04-2018 01:23:30 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En vergeet niet dat als je een kade hebt met spoor het waarschijnlijk ook nog lastig wordt om met een treinstel vanaf daar het hoofdspoor te bereiken door krappe boogstralen. |
01-04-2018 01:54:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
In omgekeerde richting is het anders best gegaan met DH-stellen die op de boot naar Zuid-Amerika gezet moesten worden. |
01-04-2018 09:40:50 | ||
---|---|---|
michaben
|
In 2016 zijn er ook diverse Rotterdamse metrostellen per boot naar de sloop gebracht, per loc van metroremise naar de haven en dan gewoon een compleet metrostel van 30 meter met (jacobs)draaistellen en al met een havenkraan van het spoor (Waalhaven noordzijde) getild en in het ruim van een boot gezet, en bij aankomst bij de sloop een drijvende bok die de stellen er weer compleet uithaalde en de stellen op de kade neerzette. Een SNG is natuurlijk wat langer, maar het punt is dat ze in de haven voor elk mogelijk transport wel een oplossing weten te vinden. Laatst bewerkt door michaben op 01-04-2018 09:41 |
01-04-2018 10:10:13 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
OT, maar hé, dit is nu het eerste wat ik er over lees sinds ik de metrostellen op Whw heb zien staan. Weet je waar de sloop heeft plaatsgevonden? |
01-04-2018 10:34:40 | ||
---|---|---|
michaben
|
Enkele schaarse foto's en info hierover staat hier: https://www.rdamov.nl/viewtopic.php?f=11&t=5802&start=1475 (mogelijk moet je registeren en/of inloggen voor de foto's). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-04-2018 12:45:54 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Bedankt, Kampen dus! |
01-04-2018 18:08:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Nu is het ook niet zo erg als je een sloopstel met jacobsdraaistellen in een keer optakelt dat er wat kapot gaat aan het treinstel. |
12-04-2018 13:08:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De 2303 is vandaag in de Amsterdamse Westhaven aangekomen en via een oplegger naar de Zaanstraat gebracht. Geen idee of er nog meer SNG's meevaarden. https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/1389291684510430 Choo choo..... |
13-04-2018 10:00:43 | ||
---|---|---|
Bastiaan85
|
Westhaven = Zaanstraat. Ze waren in Rotterdam aangekomen en daarvandaan per dieplader naar Zaanstraat gebracht. Zie ook het Facebook bericht. Laatst bewerkt door Bastiaan85 op 13-04-2018 10:02 |
13-04-2018 10:04:38 | ||
---|---|---|
rick
|
Dat bericht zie ik en de foto is toch echt in Awhv gemaakt, achteraan bij het infra-emplacement om precies te zijn. Worden ze daar op het spoor gezet of stond de vrachtwagen heel erg verkeerd? |
13-04-2018 11:12:24 | ||
---|---|---|
snowie
|
Ik neem aan dat de vrachtwagen op Awhv geparkeerd is tot er een mogelijkheid was op de Zaanstraat om de bak te lossen - de bak is in Rotterdam op de vrachtwagen gezet, zoals eerder vermeld. Laatst bewerkt door snowie op 13-04-2018 11:13 |
13-04-2018 12:27:14 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Dus de foto beslist waar de trein van boord is gegaan ? %03% Voorlopig,blijf ik van mening dat dit de 1ste foto mogelijkheid was van deze treinenspotter/fotograaf en dat dat toevallig in Asd is. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-04-2018 13:17:58 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nee, maar wel andersom. |
24-04-2018 12:49:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nagevraagd: de stellen komen aan in de Rotterdamse haven. En een tweede stel zou ook al per schip zijn aangekomen. Verder is de toelating van SNG nog niet rond. Hangt als altijd weer op Vreselijke Angsten aangaande stoorstromen. Pre-proefbedrijfje is dus noodzakelijkerwijs uitgesteld. |
24-04-2018 13:50:42 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Is je ook verteld (of reeds bekend) waar in de Rotterdamse haven? (Ja, ik weet dat we er niet kunnen kijken, ik ben gewoon benieuwd hoe en waar hier ruimte voor is gereserveerd.) |
24-04-2018 14:11:01 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteVanmorgen is de 2705 vanuit de Rtd haven in Awhv gearriveerd en in de Zaanstraat op het spoor gezet. 57 jaar OV-fotografie. |
24-04-2018 19:07:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Houden ze het nu per treinstel per vaart? Of kunnen we straks ook meerdere stellen verwachten die er per boot aankomen? Ik heb geen idee of zo'n boot nog meer vervoert dan een in stukken gedeelde SNG, en hoe de ruimte in elkaar steekt. Choo choo..... |
24-04-2018 20:31:07 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteAls het goed is in de Botlek, bij Broekman. |
10-05-2018 12:11:33 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Gisteren (9 mei) kwam stel 2304 per vrachtwagens aan op Aswpl. |
16-05-2018 09:55:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
2306 is ook binnen gekomen per vrachtwaggel! En ik neem aan dat de 2305 recentelijk ook binnen is gekomen? Roel Hemkes heeft op https://twitter.com/rhemkes/status/996727298391969792 een transport gespot van de SNG 2302 achter de RailExperts 9901. Mogelijk naar het buitenland en dan vermoedelijk naar Velim. Stoorstroom-problematiek testen? Laatst bewerkt door aarclay op 16-05-2018 14:36 Choo choo..... |
16-05-2018 22:27:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, de 2304 was het negende stel en de 2306 het tiende. Voor stoorstroomtoestanden moet materieel bij mijn weten niet in Velim zijn, maar in Wildenrath/Wegberg. |
17-05-2018 08:37:15 | ||
---|---|---|
mtlx
|
De stoorstroomproblematiek zou ook al opgelost zijn. |
17-05-2018 10:05:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Uit interesse... Wat is vaak zo'n oplossing tegen stoorstromen? Ik ben daar niet zo heel bekend mee. Choo choo..... |
17-05-2018 12:04:05 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Het heeft iets te maken met tractie-installaties die geen harmonische stromen mogen produceren welke met de 75 Hz beveiligings-stroomlopen (ATB-EG) kunnen interfereren. Jeanne Kok |
17-05-2018 13:11:31 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En hoe verkom je zoiets? Met isolatie van de spoelen in de motor? Of de juiste vermogensbegrenzing ofzo? |
17-05-2018 13:18:01 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Is allemaal erg ingewikkeld, en ligt ook aan de aard van de harmonische. Maar daar zijn verschillende filter technieken voor. Probleem van harmonische ontstaat bijvoorbeeld in frequentie omvormers. Lijkt me niet iets wat je achteraf nog even inbouwt. Zal wel softwarematig nog af te regelen/beïnvloeden zijn. |
17-05-2018 13:20:10 | ||
---|---|---|
snowie
|
Quotevia OpdeRails op FB - 2302 is op weg naar de klimaatkamer in Wenen |
17-05-2018 13:55:40 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Op harmonische stromen zoek je hier: http://lmgtfy.com/?s=d&q=harmonische+stromen+wikipedia %05% Jeanne Kok |
17-05-2018 23:13:53 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Deuren en treeplanken hebben blijkbaar een aanpassing gehad die in Wenen getest moeten worden? https://flic.kr/p/25Spzir |
23-05-2018 19:42:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vanuit de Zaanstraat wordt de aankomst op heden vandaag gemeld van de 2708. |
30-05-2018 00:39:04 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Afgelopen avond 29mei kwamen er weer SNG bakken aan op de Zaanstraat kon geen nummer zien maar het zou me niks verbazen als het de 2305 is MCN ASD |
02-06-2018 09:53:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Zaanstraat meldt de aankomst op 30 mei van de 2307 een paar dagen terug, dus ik denk dat dat 'm wel zal zijn. |
02-06-2018 10:25:46 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Er zou zowel op 29 als op 30 mei een stel zijn aangekomen. |
06-06-2018 12:18:53 | ||
---|---|---|
dennisk
|
QuoteNaar mijn weten is er maar een stel gebracht, namelijk de 2307: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/41768546254 Anders had ik 29ste ook een bak tegen gekomen. Verder is vandaag 2709 aangekomen in Amsterdam. |
13-06-2018 12:53:45 | ||
---|---|---|
dennisk
|
NSR stel 2308 is vandaag aangekomen in het Amsterdamse. |
13-06-2018 15:27:41 | ||
---|---|---|
mtlx
|
De toelating zou inmiddels bijna rond zijn en het wachten is, als ik het goed heb begrepen, op de goedkeuring. De verwachting is dat het eind deze maand rond moet zijn. Eind volgende maand zou de officiële overdracht van het eerste treinstel aan NS plaats moeten vinden, waarna de test- en opleidingsperiode van NS zelf van start kan gaan. |
13-06-2018 17:22:52 | ||
---|---|---|
icened
|
En wanneer zal het in reguliere dienst gaan rijden? Uit voorgaande berichten bleek dat het eerst vanaf Den Haag zal worden ingezet. |
13-06-2018 17:37:34 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
De bedoeling was september, echter door alle vertraging is nu alles voor aanvang dienstregeling 2019 meegenomen. |
13-06-2018 17:42:36 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Inderdaad december. Eerst in de sprinter Den Haag - Haarlem en vanaf februari ook de sprinter Leiden - Hoorn Kersenboogerd. Laatst bewerkt door mtlx op 14-06-2018 09:51 |
13-06-2018 20:37:17 | ||
---|---|---|
icened
|
Vermoed dat op de serie 5600 ook SNG worden ingezet vanaf 2019: https://www.destentor.nl/zwolle/klagende-treinreizigers-verbinding-zwolle-utrecht-richting-veevervoer~a6db514c/ In spitsuren en soms daarbuiten zag je twee gekoppelde vierdelige DDZ in het verleden. Maar hoeveel zitplaatsen krijgen de driedelige/vierdelige SNG? En past een twaalfdelige (3 vierdelige SNG van 75760 mm) op alle stations tussen Zwolle - Utrecht? Of moet het dan een samenstelling van maximaal elf bakken worden? Laatst bewerkt door icened op 13-06-2018 20:42 |
13-06-2018 20:43:50 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Is dat hier niet al eens helemaal uitgedacht? |
13-06-2018 23:10:05 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Dat zal niet veel eerder zijn dan April 2019 MCN ASD |
14-06-2018 09:19:46 | ||
---|---|---|
icened
|
Geef niet. Voorlopig kunnen ze het redden met de DD-AR die nu vaker gekoppeld rijden. Maar hoe eerder deze Spartaanse treinen vervangen worden door de nieuwe SNG des te beter. %02% Laatst bewerkt door icened op 14-06-2018 09:20 |
14-06-2018 13:33:50 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Van Spartaans naar Spaans Choo choo..... |
14-06-2018 14:01:03 | ||
---|---|---|
icened
|
Ja wie had dat 10 - 20 jaar geleden kunnen bedenken. Spanje was vooral bekend als bouwer van Talgo (nacht) treinen. Maar de tijden kunnen snel veranderen. En wel in positieve zin met CAF en Talgo. |
14-06-2018 15:05:18 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Wie wel eens vaker over de grens treint had vast al eens in de Cercanias in Madrid en Barcelona gezeten. De series 446 en 447 komen ook van CAF af en zijn verder probleemloze treinstellen. |
14-06-2018 15:50:28 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteHet kan aan mij liggen, maar ik lees niet dat er SNG in komt te rijden, maar minder oude treinstellen. Kan voor hetzelfde geld SLT zijn dat in de 5600 gaat rijden. |
14-06-2018 15:53:43 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
https://www.treinreiziger.nl/hier-gaan-nieuwe-sprinters-rijden/ |
14-06-2018 16:38:46 | ||
---|---|---|
michaben
|
Daar staat niet dat ze er in 2019 al komen te rijden, alleen dat ze er uiteindelijk zouden moeten komen te rijden. Overigens zullen de reizigers het niet met de NS over eens zijn dat nieuwe sprinters een oplossing is voor de drukte, weliswaar hebben sprinters op papier meer capaciteit, die extra capaciteit uit zich in flink meer staanplaatsen welke ten koste gaan van de huidige zitplaatsen. Laatst bewerkt door michaben op 14-06-2018 16:39 |
14-06-2018 18:34:08 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
SNG gaat in 2019 in de 5600 rijden, aldus een keynote presentatie die ik gezien heb. note: planning kan natuurlijk altijd veranderen%08% |
20-06-2018 06:23:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op 19/6 is de 2710 op de Zaanstraat aangekomen. Dat zou het 15e stel moeten zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 22-06-2018 08:44, reden: datumcorrectie |
22-06-2018 07:55:40 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Vandaag 22/6 wordt er momenteel(7:50) weer een SNG afgeleverd op de Zaanstraat Nr 16? %08% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 22-06-2018 07:57 MCN ASD |
22-06-2018 14:20:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
De baas van het spul meldt dat het de 2309 is en dat dat het 16e stel is. |
27-06-2018 05:53:10 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Vandaag 27/6 staat de 2711 klaar om van de dieplader afgereden te worden op de Zaanstraat. MCN ASD |
27-06-2018 06:29:20 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteAls je iets anders hebt om hem op te zetten heb je zelfs geen kade met rails nodig. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
04-07-2018 13:55:50 | ||
---|---|---|
dennisk
|
Vandaag is de 2310 aangekomen in het Amsterdamse. |
05-07-2018 22:19:43 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Vanavond zijn drie van de vier bakken van de 2712 van de R'damse haven naar Amsterdam vertrokken, rond 20.00u op de Theemsweg in de Botlek. Het waren de NL-NS 94 84 49-85 012-2/ -83 012-4 en de -84 012-3. De vierde bak is gepland morgenochtend te vertrekken. |
10-07-2018 22:32:23 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Vandaag(10 juli) zijn de 2707+2305 het land ingekomen via het spoor achter de RXP 9901 aanemelijk vanuit Velim%08% MCN ASD |
11-07-2018 16:43:34 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteDie stellen kwamen uit Frankrijk. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
11-07-2018 16:48:48 | ||
---|---|---|
bacr
|
En wat hebben die stellen daar dan uitgespookt? |
11-07-2018 16:51:40 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Aan de Spaans/Franse grens zijn de treinstellen in elkaar gezet, om precies te zijn de Franse stad Hendaye. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
11-07-2018 17:14:11 | ||
---|---|---|
icened
|
En worden ze vanaf Hendaye via normaalspoor naar Nederland getrokken? https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrP4o.sHkZbrHAAn000AopQ;_ylu=X3oDMTByaW11dnNvBGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--/RV=2/RE=1531350828/RO=10/RU=https%3a%2f%2fnl.wikipedia.org%2fwiki%2fStation_Hendaye/RK=2/RS=AJXoiw1GRieM4Jqb8Q1_cRDc8uk- |
11-07-2018 17:35:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Gaat dat nou betekenen dat ze straks niet meer per boot komen? Choo choo..... |
11-07-2018 18:17:13 | ||
---|---|---|
mattie
|
Waarom komen die dan via Bh? |
11-07-2018 18:44:22 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteJa. QuoteNee. Slechts een klein deel komt per spoor. QuoteDat was vast voor iedere partij het makkelijkst. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
19-07-2018 08:44:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Eergisteren is de 2713 in de Zaanstraat aangekomen. Het 23e stel al weer, zo meldt men daar. @edit: no 23 betekent dat we er eentje gemist hebben. dat blijkt de 2311 te zijn, die op 13 juli in de Zaanstraat is aangekomen. Laatst bewerkt door broek53 op 22-07-2018 22:50, reden: aanvulling 2311 |
26-07-2018 17:34:44 | ||
---|---|---|
b2py
|
Elders geruchten dat SNG zou zijn afgekeurd, iemand? |
26-07-2018 18:24:45 | ||
---|---|---|
diesels
|
Op ene schaal van 0 tot 100, hoe waarschijnlijk lijken je die geruchten? %09% |
26-07-2018 18:48:28 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Ik vernam juist dat de SNG's (voor losse stellen althans) al toelating hebben gekregen |
26-07-2018 18:54:33 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct. De grootste problemen waardoor het project drie maanden vertraging opliep leken nu juist verholpen. |
26-07-2018 19:01:45 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En wat hielden die problemen ook weer in? |
26-07-2018 19:14:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Meanwhile is gisteren 25/7 de 2312 aangekomen in/op de Zaanstraat.C |
26-07-2018 19:55:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Afgekeurd lijkt mij wel erg grof gezegd. Het lijkt mij eerder sprake van 'nog niet toegelaten' in die context. Ik weet wel dat de (bekende) stoorstroomproblematiek (3x woordwaarde) voor problemen zorgden, maar dat lijkt al sinds mei al verleden tijd te zijn. Laatst bewerkt door aarclay op 26-07-2018 20:09 Choo choo..... |
27-07-2018 01:41:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Afkeuren zal men ook niet doen in die zin wat Ariën al zegt, men gaat gewoon aan het wijzigen en aanpassen zodat de treinstellen zullen voldoen aan de gestelde eisen en normen. Sommige zaken zul je pas ondervinden en ontdekken in een proefbedrijf, dus het is een utopie dat je een trein vanaf fabriek direct zonder wijzigen toegelaten kunt krijgen. Laatst bewerkt door thom op 27-07-2018 01:42 |
27-07-2018 02:10:43 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Die utopie werd anders aardig hoog gehouden in de immer lyrische persberichten, edoch hoor je daar merkwaardig genoeg bijzonder weinig meer over sedert het bekend werd dat het project toch drie maanden vertraging op ging lopen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-07-2018 05:31:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Gelukkig maar dat er geen extreme haast bij is. |