26-10-2017 19:52:10 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Niks. |
26-10-2017 20:02:32 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Energiezuinig rijden is niks anders dan keihard optrekken en daarna de boel uit laten rollen. |
26-10-2017 20:07:33 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
En af en toe een beetje tractie geven om op tijd aan te komen %08% |
26-10-2017 20:10:32 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Dat heeft nog steeds met die spoorstaven te maken? (overigens in Duitsland heeft de RE19 daar geen last van volgens mij, vorige week ter hoogte van Friedrichsfeld bijna +10 opgelopen en daarna flink de vaart erin gezet. Nog +1 over in Ah. Ik had al niet meer op mijn aansluiting gerekend, maar dus toch zeker wel) |
26-10-2017 20:18:24 | ||
---|---|---|
Berk24
|
De RE19 heeft wel heel veel speling in de dienstregeling, volgens mij is de dienstregeling van de RE19 nog gebaseerd op de voormalige RB35 die met N-wagens reed. Tussen Emmerich en Zevenaar is 15 minuten gecalculeerd, maar in de praktijk kun je het stuk in 10 minuten afleggen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
26-10-2017 20:21:43 | ||
---|---|---|
Nick86
|
het kan nog sneller, ze rijden dat stuk in 8 minuten. |
26-10-2017 20:29:01 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteOverwegen, 'daarom' hebben NS Flirts (beperkt tot 60%) er meer last van dan de varianten van Arriva en R-Net (tot [kleiner dan slash gelijk] 90%). Nu worden de dienstregelingen elk jaar trager en trager, maar mocht men hier ooit een oplossing voor bedenken zou er een model ontworpen kunnen worden waar Sprinters in een deel van het land nauwelijks meer hinder vormen voor een Intercity. |
26-10-2017 21:37:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ongetwijfeld, want Flirt word begrenst omdat de acceleratie daarvan sneller is dan waar de infra op gebaseerd is. Je zou dus te vroeg op sluitende overwegen aan kunnen komen met alle gevolgen van dien. |
26-10-2017 21:45:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Begrensd als in: automatisch, of gewoon een gele sticker met: "Let op dat je niet meer dan 60% gebruikt!!" Choo choo..... |
26-10-2017 21:50:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat maakt voor het effect toch niet uit? |
26-10-2017 22:09:24 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Tuurlijk wel: als het alleen een sticker is dan kan een machinist gewoon 100% accelereren als er geen overwegen achter het station liggen. Als het technisch begrensd is kan het nooit. |
26-10-2017 22:11:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik bedoelde uiteraard voor de context waar we het hier over hadden. Maar wat je zegt, dat kan hij dus, maar mag het dus niet |
26-10-2017 22:26:28 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik doel ook op inzet op bijvoorbeeld Gvc-Zl. Dan zou je de acceleratie wel 100% kunnen gebruiken in het geval van vertraging als de beperking slechts dmv een waarschuwingssticker wordt afgedwongen. |
26-10-2017 22:38:19 | ||
---|---|---|
thom
|
De tekst is nu uiteraard in algehele zin dat meer dan 60% niet toegestaan is en dat is volgens mij een Prorail / ILeT eis, dus of dat zo makkelijk zal gaan... |
27-10-2017 00:42:45 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
En zo blijven we nog jaren lekker conservatief |
27-10-2017 01:03:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Binnen de bestaande technieken lost dit probleem zich niet snel op in ieder geval. De Flirt is sneller met optrekken dan de snelste aanzet waarop de ontwerpvoorschfiften voor Treinbeveiliging gebaseerd zijn. Die zijn al decennia oud en dus in de hele beveiliging door het hele land terug te vinden. Even een andere aanzetcurve hanteren zak niet zo moeilijk zijn, maar wel het ontrafelen waar er welke zaken in het hele land moeten worden aangepast. En het aanpassen zelf, dan nog. |
27-10-2017 08:36:24 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Maar we zouden best naar een model kunnen waarbij de aanzetbeperking - zoals thans op Gouda-Alphen - op bepaalde trajecten als de Hanzelijn geen rol hoeft te spelen. |
27-10-2017 08:56:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat lijkt mij ook, ja. Het gaat alleen om de vertragingstijd waarmee seinen veilig komen als er een overweg of waarschuwingsinstallatie achter ligt (het meest dus bij overwegen). En helemaal bij verkorte aankondigingen van overwegen die wat verder van een station af liggen. |
27-10-2017 15:54:09 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Als er aftelbakken geplaatst kunnen worden op sommige stations, dan zouden die tijdsinstellingen ook wel aangepast kunnen worden. |
27-10-2017 16:13:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, in een verwant beveiligingscircuit zitten de "seinvertragingen" ook, die niet zelden herberekend worden als er een afteller geinstalleerd wordt of er iets aan de betreffende overweg verandert waardoor de benodigde aankondigingstijd wijzigt. Het is ook niet zozeer dat het niet kan, integendeel, maar het is nogal veel en het zijn veiligheidskritische instellingen waarvoor je binnen Prorail en de ingenieursbureau's een heel traject moet volgen. |
05-11-2017 09:27:33 | ||
---|---|---|
icened
|
Testritten SNG zijn in volle gang. Nu ook op de Hanzelijn: https://www.flickr.com/photos/cees_1251/24310851458/in/pool-hanzelijn/ https://www.youtube.com/watch?v=RbgcbclWBHM Laatst bewerkt door icened op 05-11-2017 13:27 |
16-11-2017 10:50:52 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Via een NFL vernomen dat er in stel 2701 een binnenruit gesneuveld is. Oorzaak helaas niet doorgegeven. |
24-11-2017 19:19:01 | ||
---|---|---|
AJT
|
Van een MCN in Es heb ik gehoord dat de standplaatsen Gn, Lw en Zl in augustus/september volgend jaar instructie krijgen op de SNG en dat ze het eerst in de 9000/8100 komen te rijden. Verder zei de MCN dat er geruchten gaan dat de DM'90 nog een tijdje gaat rijden in de 9000 serie, wat betekent dat de werkzaamheden omtrent de stroomvoorziening nog niet zijn geregeld. |
24-11-2017 20:01:17 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Dat zou wel erg mooi zijn, hoef ik zaterdag 9 december niet naar Enschede om afscheid te nemen van de DM90. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
24-11-2017 20:09:57 | ||
---|---|---|
AJT
|
Wel doen, nooit op geruchten afgaan |
24-11-2017 20:11:07 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Nou wordt leuk dan met 'Buffels in blessuretijd' als de geruchten kloppen, want de toelating van de Keolis Flirts schijnt ook nog steeds niet rond te zijn... |
24-11-2017 20:16:28 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Kost voor mij wel zo'n €30 denk ik (studenten-OV met 40% korting; moet vanuit Doetinchem komen), dus ik denk er nog wel over na. Kan als arme student niet eindeloos geld uitgeven. Maar die Syntus-Flirts gaan toch wel rijden over twee weken tussen Enschede en Zwolle. Syntus kan niet ineens Buffels inzetten tussen Enschede en Zwolle, omdat de Buffels van NS zijn. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
24-11-2017 20:17:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Even vanaf de zijlijn: mijn ervaring was dat er vaak op een Vrijdag na pak'em beet 16:30 als de normale manager naar huis is, toch de toelating/vgb/ ontheffing etc af komt. Beetje onderlinge onenigheid soms daar? Laatst bewerkt door cuneo56 op 24-11-2017 20:18 |
24-11-2017 21:03:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou, ik denk dat het al een tijdje zo niet meer werkt, maar Flirt en DM90 hebben niet heel veel met SNG te maken denk ik zo Die geruchten over DM90 zou ik me ook niet teveel van aantrekken, als langere inzet gewenst zou zijn had dat allang gepland moeten zijn gezien alle omstandigheden die DM90 en dieselmaterieel met zich mee brengt. Laatst bewerkt door thom op 24-11-2017 21:07 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-11-2017 21:13:35 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteVoor een tientje reis je de hele dag met de bus in Gelderland en Overijssel, dus het kan veel goedkoper. |
25-11-2017 05:26:52 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Zullen we weer gewoon over de SNG verder gaan? Met vriendelijke groet, Het moderator team |
25-11-2017 13:52:11 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Quote Zou dit idd maar met een korrel zout nemen. NS is juist bezig het inzetgebied van materieel dichter bij de passende onderhoudswerkplaatsen plaats te laten vinden. Ook wordt materieel dat nieuw is meestal dichter bij de betreffende onderhoudswerkplaats gehouden. Voor SNG zou dit Ldd worden. Je zou anders steeds leeg mat naar het noorden krijgen of bij defecten zou er iemand vanuit Ldd naar het noorden moeten. En als er iets vaak terug naar de werkplaats moet is het nieuw materieel omdat storingsmonteurs op rangeerterreinen de treinen ook nog niet zo goed kennen als hen in de werkplaats. Monteurs in Ldd lopen namelijk ook al mee met de bouw in Spanje en als het goed is worden er al deelopleidingen gegeven in Ldd. De eerder genoemde 6300 lijkt me een eerdere kanshebber omdat de 6800 tegenwoordig aan de 7800 gekoppeld is. |
25-11-2017 13:59:10 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Eerder is in dit topic al gezegd dat het n.a.w. de 6300 gaat worden. Een andere optie (heb ik enkele jaren geleden ook een keer voorbij horen komen) zou de 7700 kunnen zijn, een eilandbedrijfje van 3 diensten met losse treinstellen en daarom dus best ideaal. |
25-11-2017 14:26:21 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteHij heeft wel gewoon gelijk: http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf |
25-11-2017 14:28:19 | ||
---|---|---|
michaben
|
Waar op dat kaartje staat de volgorde van instroom vermeld? |
25-11-2017 14:34:49 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Inderdaad. Het Noorden komt pas veel later, Den Haag-Haarlem is het testtraject. |
25-11-2017 15:40:00 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als de standplaatsen Gn, Lw en Zl bijvoorbeeld ook Zl - Gvc - Hlm - Gvc - Zl in hun takenpakket hebben zitten, lijkt me een instructie voor SNG nog heel zo raar niet... Shqiperise-lopers? |
25-11-2017 16:18:17 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Instructie zal ook wel snel plaats vinden, maar dan niet op Gn-Zl zelf, dat is te ver van de onderhoudslocatie zoals hierboven al genoemd is. Maar als standplaatsen Gn, Lw en Zl inderdaad Zl-Gvc-Hlm in hun takenpakket zitten, zullen ze vast en zeker op Gvc-Hlm de instructie krijgen %08% DDZ in dienst, ik blij! |
25-11-2017 16:48:55 | ||
---|---|---|
Tyes
|
"De eerste van deze nieuwe Sprinters worden ingezet in de regio’s Hoorn, Amsterdam en Den Haag." Aldus ns.nl |
25-11-2017 19:00:06 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteWaarom moeten ze instructie krijgen op Gvc-Hlm? Als ze daar al rijden hebben ze dus al wegbekendheid, is geen instructie voor nodig. Materieelinstructie kan gerust op een standplaats gegeven worden. Hoeft dus niet in het voorgenomen inzetgebied %08% |
25-11-2017 19:18:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
De planning is dat de toelating rond is op 1 april, waarna al snel een proefbedrijf begint. De eerste stellen die daarna worden afgeleverd, zwerven uit over het land voor instructie aan rijdend en aan sleutelend personeel. De eerste maanden komen er dan ook nauwelijks stellen op de opstellocatie in Amersfoort. |
25-11-2017 19:47:51 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Ik had het over instructie op SNG, omdat dat het traject is waar die SNG's dus als eerste ingezet worden. En er moet voor elk materieel ook een zogenaamde praktijktoets worden afgelegd, voor zover ik weet. %06% Laatst bewerkt door DDZ7504 op 25-11-2017 19:48 DDZ in dienst, ik blij! |
25-11-2017 20:18:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Dus september (of eerder) zal dus haalbaar gaan worden met deze planning. |
25-11-2017 23:21:17 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteGewoon een ritje maken. Zo moeilijk is dat niet. |
25-11-2017 23:23:19 | ||
---|---|---|
279
|
Quote mis ik iets of missen we nog het stukje Ass - Hfd voor de 3300 op de kaart? |
25-11-2017 23:47:46 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote Bij de FLIRT waren het twee dagen. Een dag instructie materieel (opbouwen, afbreken, shut down etc.) en een dag combineren en iedere machinist rijden. Van een praktijktoets is geen spraken. Inmiddels is bekend geworden dat we voor de SNG maar liefst drie instructiedagen gaan krijgen. Laatst bewerkt door Wellie op 25-11-2017 23:48 Machinist NSR |
26-11-2017 01:06:10 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote De routes zijn wat apart ingevoerd. Zo is de 4800 Asd - Hn via Pmr ingelegd ipv via Bv (dus niet aanwezig op de 3300) en de 4600/14600 is via Asdz ingetekend. |
26-11-2017 13:14:44 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteOorspronkelijk was de voor Flirt zelfs vijf dagen de bedoelingen, incl. complete diensten om zo voldoende ervaring op te doen en te voorkomen wat met SLT gebeurde, nl. stranden door gebrek aan ervaring. Vanwege de kosten is die vijf ingekort tot twee en geschrapt voor o.a. stpl. Ut. Inmiddels krijgt een klein deel van stpl. Ut alsnog opleiding Flirt. |
28-11-2017 15:58:41 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Kwam een tijdje geleden deze al tegen: https://www.flickr.com/photos/55948989@N02/26200046809/in/photolist-FVd67Z-w8PiFE-pcudqc-Y3hLZG-HBbKsd-ZfyBkQ-ZNDgRu-ZRVzKo-ZF8tFE-GJPW8r-ewhusc-RVtBUr-cGWnJb-RnafJV-phrEq7-Z2uygN-YoqR9U-DaPigC-dnsh6B-G9ed2k-S4XQg4-DwS4i8-TZVdYw-21utPfB-GbtsaF-Hg1BUm-ZZrFuj-TCtYU6-VYNMBG-21s186L-Z2tpz5-FijwaV-UvXos6-ZdLne1-D599zU-DwBudf-ZrfGQD-YYWPnC-21HavdU-ZXx3Sm-21HgCaX-21xiVm6-ZykDr9-FmtVGg-ZerL6q-TSD84n-oSwsi4-Mf6vco-Um5KJj-pDNiGg https://www.flickr.com/photos/55948989@N02/26347379589/in/photostream/ Zelf weet ik dat de 2701-2702-2703-2301 in Nederland zijn. Heb ik de 2704 gemist of is dit stel ergens anders waar mij ook onbekend? |
28-11-2017 16:45:41 | ||
---|---|---|
train85
|
2704 is op dit moment niet in Nederland. |
28-11-2017 19:47:53 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En wel in Velim (CZ). |
23-01-2018 20:32:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Rijdt de 2704 daar nog steeds rondjes dan? Of is hij al gearriveerd? Laatst bewerkt door aarclay op 23-01-2018 20:34 Choo choo..... |
23-01-2018 20:41:39 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Gearriveerd waar? |
23-01-2018 20:42:18 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
spotbericht verwijderd (hoort in het OD) |
23-01-2018 21:07:56 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Ik neem aan dat Nederland wordt bedoeld. Dat lijkt me niet, anders kon je dat hier wel lezen. Hoeveel stellen zijn er ook alweer in totaal gebouwd? Dat vindt ik nou net even niet meer terug. |
23-01-2018 21:14:19 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Voor de archieven: vanavond is de 2302 naar Aswplz gebracht. In Duitsland werd de tractie geleverd door de Railadventure 103 222 (!), in Vl nam de RXP 9901 de boel over. Samenstelling in Nederland: RXP 9901 + remwagen + SNG 2302 + remwagen + 2 Centralbahn-rijtuigen. |
23-01-2018 21:52:35 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ze worden nog gebouwd. 68 drietjes, en 50 viertjes. |
24-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
yappa
|
Pre-productie noemt men dat tegenwoordig geloof ik. Ook bedoeld om met de ervaringen uit de bouw de productielijn nog te finetunen voordat de band voor de complete order gaat rollen. |
24-01-2018 11:44:29 | ||
---|---|---|
phantom
|
Daar gaat dan vanaf 3stuks 4tje en 1 stuk 3tje,moet er nog worden gemaakt/geleverd 47 viertjes en 67 drietjes Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-01-2018 11:57:17 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
2701,2702,2703 Zijn in NL 2704 in Velim 2301 en 2302 zijn in NL Nog 46 viertjes en 66 drietjes dus MCN ASD |
24-01-2018 12:12:00 | ||
---|---|---|
phantom
|
Heb er 1 gemist blijkbaar %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-01-2018 13:08:45 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Waren dit niet 6 'propotypes' en zou de rest pas later gebouwd worden? |
24-01-2018 13:34:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat is nieuw voor mij. Waarom dan zoveel prototypes? |
24-01-2018 13:45:07 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Om alles goed te kunnen testen. Bij één of twee stellen kan het nog toevallig allemaal goed werken, maar bij een groter aantal kun je beter testen. En dan kun je ook verschillende combi's gekoppeld gaan testen. Overigens bestond ICM-0 ook uit zeven treinstellen. |
24-01-2018 14:19:07 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Mwah oke, dan zijn het dus geen prototypes, maar gewoon een eerste reeks productiestellen. |
24-01-2018 19:50:02 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Weet iemand toevallig wanneer de serieproductie start? |
24-01-2018 20:14:59 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Ook zit er een verschil in pre-productie en prototype. Een prototype is een geheel nieuw product waarvan je erachter wil komen hoe het gaat functioneren. Een pre-productie is een bestaand product (bij de NSR SNG de CAF Civity) bouwen (en eventueel kleinschalig aanpassen) en daarna kijken of alles correct functioneert en kleine storingen oplossen om een uiteindelijk zo goed als perfect functionerend product in serie uit de fabriek te laten rollen. |
24-01-2018 21:06:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hoe lang men over een stel doet, weet ik niet, maar wel dat de levering gepland staat te beginnen direct na de toelating van het SNG. En die is "gepland" op 1 april. |
24-01-2018 21:20:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En ik heb begrepen dat niet alle SNG's in de pre-productie hetzelfde zijn. Details weet ik niet, maar je kan denken aan de aansturing van de deuren. Maar zulke dingen worden bij een retrofit-actie wel weer rechtgebreid. (Wat bij de V250 niet zo was ) Laatst bewerkt door aarclay op 24-01-2018 21:20 Choo choo..... |
24-01-2018 22:17:55 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Aansturing van de deuren zal echt wel hetzelfde zijn. Het hele technische deel zal hetzelfde zijn. Cabine en interieur schelen inderdaad, puur om te kijken wat het beste gaat werken in de praktijk |
25-01-2018 00:56:01 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Voornamelijk software dus in de boordcomputers, begrijp ik dus? En is het OBIS-setupscherm trouwens al een beetje werkend? Choo choo..... |
26-02-2018 21:02:19 | ||
---|---|---|
icened
|
Duitse blad Eisenbahn Kurier meldde dat vanaf april 2018 een proefperiode met SNG begint bij de omgeving van Den Haag. En dat in herfst 2018 de SNG wordt ingezet. Weet nog niks van officiële toelating door IL&T. Dus weet ook niet of ze van een bron hebben. Of dat het speculatie is. |
26-02-2018 21:08:54 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Bij NS_online op Twitter werd dat de afgelopen tijd al meermaals gecommuniceerd naar reizigers dat eind dit jaar in de omgeving Den Haag de SNG ingezet zal worden. Ze hebben er in ieder geval een positieve kijk op laten we zeggen.%02% |
26-02-2018 21:25:26 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Een paar maanden geleden heb ik ergens gelezen dat de SNG vanaf 1 april 2018 bij wijze van proefbedrijf in de 6300 zou gaan rijden, en vanaf het wbl september voor het eerst regulier zou worden ingezet, in nog onbekende series. Zal even kijken of ik de bron nog kan terugvinden. Edit: gevonden op http://www.railwiki.nl/index.php/SNG , maar ik weet niet hoe up-to-date en betrouwbaar die info is. (Of is het een 1 april-grap? ) Edit 2: op https://www.treinreiziger.nl/hier-gaan-nieuwe-sprinters-rijden/#comment-6602 beweert ene Ron dat SNG vanaf medio maart in de 6300 zal proefrijden, daarna uitgebreid naar het noorden (waar dan?) en reguliere inzet vanaf september. Laatst bewerkt door DDietzen op 26-02-2018 21:32 |
26-02-2018 21:42:16 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote 4800/5400 was/is sprake van. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-02-2018 00:14:42 | ||
---|---|---|
279
|
Quote uit het topic van 25/11/2017: Hij heeft wel gewoon gelijk: nieuws.ns.nl als je via dat bericht de link aanklikt, komt de planning te voorschijn. |
27-02-2018 08:13:15 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Link: http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf |
27-02-2018 09:32:05 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat is wel een verouderd overzicht. Daarnaast is er een lijn ingetekend vanaf Gvc naar Zl via Asdz (en niet tussen Asd en Wp), er rijdt geen treinserie over die route. Daarnaast is er nog geen opleiding SNG gestart en is nog geen enkel stel toegelaten dus april gaat het niet worden. Ook nooit de bedoeling geweest volgens mij. Start van inzet SNG staat en stond gepland vanaf september 2018. Laatst bewerkt door MasterE op 27-02-2018 09:36 Mcn Asd |
27-02-2018 10:53:47 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Hetzelfde geldt voor de 4800 via Pmr. |
27-02-2018 11:55:37 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Quote Stond inderdaad. Nieuwe datum staat niet vast en is afhankelijk van het oplossen van de huidige problemen. December 2018 is de huidige prognose. |
27-02-2018 12:05:29 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
En wat zijn de “huidige problemen†dan precies? |
27-02-2018 15:29:33 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Van de exacte technische details heb ik geen weet, ik ben verder niet bij de SNG betrokken. |
27-02-2018 17:00:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Iets met de koppeling, maar dat schijnt opgelost te zijn, daarnaast zijn er nog stoorstroom problemen. |
19-03-2018 12:39:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
In Beasain zijn ze druk bezig met de bouw. Want de 2303,2304 staan al op de radar samen met de 2705. Van de 2303 is de laatste GPS-data van 13 maart. Dus mogelijk is deze al uit elkaar getrokken voor transport vanwege het bekende breedspoor. Ik denk dat we de komende tijd weer een paar transporten zullen zien. Choo choo..... |
19-03-2018 13:55:36 | ||
---|---|---|
mtlx
|
De problemen zouden volgens de geruchten in de wandelgangen inmiddels verholpen zijn en de serieproductie kan (na nog een paar wijzigingen) van start. De treinen zullen per boot naar Nederland komen. |
19-03-2018 15:29:03 | ||
---|---|---|
icened
|
Deze SNG werd wel via het spoor overgebracht: https://www.youtube.com/watch?v=G0Vv6q_x7Lo De andere schijnen zoals al aangegeven is per boot naar Nederland komen. |
19-03-2018 16:40:06 | ||
---|---|---|
mattie
|
Kwam ook niet rechtstreeks uit Spanje. |
19-03-2018 16:45:19 | ||
---|---|---|
ToH
|
Hebben we in Nederland havens waar treinen de boot uit kunnen rijden of worden ze per dieplader op het spoor getild/gezet? |
19-03-2018 16:52:45 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Wat voor toegevoegde waarde zou zulke infrastructuur voor Nederland hebben? |
19-03-2018 17:03:16 | ||
---|---|---|
ToH
|
Nieuwe sprinters aan land brengen? |
19-03-2018 17:21:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Die staan toch gewoon in het ruim, dat zal geen schip zijn met spoorstaven erin zodat je ze er zo uit kunt rijden hoor. Dat is meer iets voor een speciale spoorferry boten. |
19-03-2018 19:15:29 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Kweenie precies wat je bedoelt, maar zo'n schip kan gewoon ergens in Rotterdam aanmeren bij een haven met een kraan. Bakjes eruit hijsen en op een dieplader naar het spoor brengen. |
19-03-2018 21:07:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En spoor genoeg in de Rotterdamse havens. Op de wal hijzen, in elkaar puzzelen, locje ervoor en trekken maar. De vraag is of een dieplader zelfs nodig is. Laatst bewerkt door aarclay op 19-03-2018 21:09 Choo choo..... |
19-03-2018 21:31:41 | ||
---|---|---|
icened
|
Quote En om voor die SNG dezelfde voorzieningen/aanpassingen te maken als bijvoorbeeld Puttgarden - Rodby.... |
19-03-2018 23:07:04 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteNee. Alleen tussen Enkhuizen en Stavoren heeft Nederland lang geleden een spoorpont gekend. Die SNG's worden gewoon met kranen geladen en gelost. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
19-03-2018 23:13:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Compleet offtopic, maar bij mijn weten kende de Rietlanden ook een aantal spoorponten dus was dat zeker niet de enige. |
20-03-2018 00:05:13 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, onder andere naar Ketjen. Jeanne Kok |
20-03-2018 06:41:16 | ||
---|---|---|
nohab
|
Oeps, vergipsinkje, nota bene in mijn achtertuin. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-03-2018 08:18:25 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Nou we toch nog offtopic zijn, een grensgevalletje. Tussen Spijk en Griethausen heeft ook een spoorpont gevaren. Moest concurrerend zijn tov de verbinding over Emmerich. Dick van den Hoven |
20-03-2018 12:25:18 | ||
---|---|---|
phantom
|
Hoek v Holland en IJmuiden,die hadden toch ook zo iets ? Overigens er is wel spoor in kades te vinden in Rotterdam hoor. Een tijd terug werd die kade nog gebruikt om locs van het type class66 af te leveren in Rotterdam en ik geloof niet dat dat de enigste kade is waar nog spoor op/inzit Rest enkel de vraag kan het beoogde schip daar komen en beschikt deze over een stel kranen ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |