21-03-2017 23:00:19
dennistd
dennistd
Ik weet niet in welke fabriek ze gebouwd worden, maar het makkelijkst is die in Irun: dat ligt tegen de Franse grens waardoor je een directe aansluiting op normaalspoor hebt.

21-03-2017 23:18:39
AlexNL
AlexNL
De SNG's worden gebouwd in Beasain (Baskenland). Daar ligt inderdaad Iberisch breedspoor, de SNGs hebben dus wat hulp nodig.

CAF is niet de eerste die ermee te maken krijgt: in München bouwt Siemens een reeks Vectron-locomotieven voor de Finse spoorwegen, waar Russisch breedspoor ligt. Om die locomotieven naar Finland te krijgen gebruikt Siemens een soort adapter, zie http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411281 voor een foto (kijk naar 2016-01-07).

21-03-2017 23:53:51
selivio
selivio
Die "adapters" zijn de loco buggy's, ontwikkeld railadventure voor idd het vervoer van breedspoor materieel over notmaalspoor. Ik weet niet of deze ook omgezet kunnen worden om over breedspoor materieel te vervoeren.

22-03-2017 03:12:42
dlm4yjp
dlm4yjp
Het kan ook gewoon simpelweg per vrachtwagen zijn


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.


22-03-2017 07:07:24
phantom
phantom
Ik weet niet wat goedkoper is,maar ik gok erop dat als men ze bouwt op een locatie met breedspoor dat het goedkoper en makkelijker is om zo'n spoorbuggy te gebruiken.
Anders moet je elk treinstel uit elkaar halen,ophijsen,per dieplader vervoeren,bij normaal spoor een plek vinden om de delen van de vrachtwagens te hijsen,op het spoor te zetten en ze vervolgens weer koppelen tot treinstel en het dan nog hierheen vervoeren over het spoor.
Beetje kostbaar geintje met een order van deze omvang omdat per vrachtwagen te doen
Inderdaad zou het het beste zijn om ze te bouwen in een fabriek met normaalspoor aansluiting zoals bv dennis zegt,maar ik heb geen idee of dat daar de ruimte en tijd vrij is om die dingen daar te bouwen,ze zullen er wel meer dingen maken voor andere spoorweg maatschappijen.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

22-03-2017 07:14:56
VIRMm1
VIRMm1
Bij de fabriek ligt iig normaalspoor want de SNG heeft daar ook al zelfstandig gereden.

22-03-2017 08:06:31
nohab
nohab
Quote
phantom (wo 22 mrt 2017 07:07:24 https://www.somda.nl/forum/12101/p610970/): Beetje kostbaar geintje met een order van deze omvang omdat per vrachtwagen te doen.
Daar is in de contractfase heus wel rekening mee gehouden. De hele transportketen speelt daarin een rol want het treinstel moet ook op de een of andere manier naar Nederland en dat kost ook wat.

Laatst bewerkt door nohab op 22-03-2017 08:08


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

22-03-2017 08:15:25
nathanvos2
nathanvos2
Ik heb zelf de eisenbahn atlas van Scheers en wall en als ik die moet geloven dan liggen er een aantal fabrieken zowel langs een HSL als langs een reguliere spoorlijn. Volgens mij geld het ook voor CAF. Waarschijnlijk wordt er ook nog nieuw materieel via de normaal sporige HSL afgevoerd.

22-03-2017 08:46:41
dlm4yjp
dlm4yjp
Kan het misschien zijn dat er daar drierailig/vierrailig spoor daar ligt? Dat word immers in spanje en Italië veel gebruikt.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

22-03-2017 12:19:05
jeanne
jeanne
Zowel bij https://www.google.nl/maps/place/Beasain,+Gipuzkoa,+Spanje/@43.0518603,-2.1865172,1221a,35y,90h/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd5036e85b49ed0b:0x41306e0bfabb368a!8m2!3d43.0457548!4d-2.2003055 als https://www.bing.com/maps?osid=33138386-3e20-4bb0-88d4-5f61ab9b818f&cp=r57r3mgtj0sr&lvl=17&dir=90&style=b&v=2&sV=2&form=S00027 is niet zo goed te zien waar de aansluiting CAF op het net is, vermoedelijk bij het spoorwegviaduct over de lazkaibar kalea. De hogesnelheidslijn heeft nergens in de buurt van Beasain een aansluiting op het confessionele net. http://www.openrailwaymap.org/?lang=&lat=43.0462181589804&lon=-2.20229699447038&zoom=14&style=standard


Jeanne Kok

22-03-2017 12:58:52
DingeZ
DingeZ
De fabriek heeft een aansluiting op het spoor, maar het traject is enkel in Iberisch breedspoor uitgevoerd, op het fabrieksterrein is wel spoor in dubbele maat aanwezig. Ik vermoed dat de stellen met speciale rollers (zoals bij de Vectron's voor Finland gebruikt werden) of op een dieplader naar Irun gebracht worden, daar is een terminal waar vracht tussen normaal- en breedspoor gewisseld wordt.

22-03-2017 14:20:02
BasSNG2001
BasSNG2001
Er bestaan ook speciale lorries voor (die DingeZ bedoelt) allerlei spoorwijdten, waar de treinen ingetakeld kunnen worden, maar in Latour-de-Carol (enige grensovergang per spoor tussen Spanje en Frankrijk dacht ik) zijn ze wat lastig uit te wisselen, maar mijn kennis van Frankrijk en Spanje laat blijkbaar te wensen over %08%

Laatst bewerkt door BasSNG2001 op 22-03-2017 14:22


#DiscoverEU

22-03-2017 14:27:48
gvttreinen
gvttreinen
Latour is de minst bekende, Hendaye en Cerbere zijn de enige andere twee grote grensovergangen of is die HSL al klaar?

22-03-2017 14:29:08
nohab
nohab
In Irun en via Port-Bou zijn ook grensovergangen. Die waren zelfs uitgerust met hallen voor het wisselen van draaistellen maar die worden als ze er nog zijn niet meer gebruikt. Dan is er sinds enige jaren via Perpignan en Figueres een normaalsporige verbinding tussen het Franse spoorwegnet en het hogesnelheidsnet van Spanje (dat zoals gezegd in normaalspoor ligt). Deze wordt ook voor goederenvervoer gebruikt.

Laatst bewerkt door nohab op 22-03-2017 15:17


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

23-03-2017 07:05:36
mdeen
mdeen
Hendaye (franse kant) = Irun (spaanse kant) en Cerbere (franse kant) = Port-Bou (spaanse kant).

Quote
jeanne (wo 22 mrt 2017 12:19:05 https://www.somda.nl/forum/12101/p610987/): Zowel bij https://www.google.nl/maps/place/Beasain,+Gipuzkoa,+Spanje/@43.0518603,-2.1865172,1221a,35y,90h/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd5036e85b49ed0b:0x41306e0bfabb368a!8m2!3d43.0457548!4d-2.2003055 als https://www.bing.com/maps?osid=33138386-3e20-4bb0-88d4-5f61ab9b818f&cp=r57r3mgtj0sr&lvl=17&dir=90&style=b&v=2&sV=2&form=S00027 is niet zo goed te zien waar de aansluiting CAF op het net is, vermoedelijk bij het spoorwegviaduct over de lazkaibar kalea. De hogesnelheidslijn heeft nergens in de buurt van Beasain een aansluiting op het confessionele net. http://www.openrailwaymap.org/?lang=&lat=43.0462181589804&lon=-2.20229699447038&zoom=14&style=standard


Een beetje inzoomen: https://www.google.nl/maps/place/Beasain,+Gipuzkoa,+Spanje/@43.0508239,-2.1884303,76m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd5036e85b49ed0b:0x41306e0bfabb368a!8m2!3d43.0457548!4d-2.2003055 is de aansluiting.

23-03-2017 17:31:10
AlexNL
AlexNL
Quote
gvttreinen (wo 22 mrt 2017 14:27:48 https://www.somda.nl/forum/12101/p610996/):
of is die HSL al klaar?


Al jaren. Er reed sinds december 2010 een TGV tot aan Figueres (daar moest worden overgestapt), sinds 2013 rijden er grensoverschrijdende treinen tot aan Barcelona en Madrid.

26-03-2017 21:14:04
DVR
DVR
Quote
DingeZ (wo 22 mrt 2017 12:58:52 https://www.somda.nl/forum/12101/p610989/): De fabriek heeft een aansluiting op het spoor, maar het traject is enkel in Iberisch breedspoor uitgevoerd, op het fabrieksterrein is wel spoor in dubbele maat aanwezig. Ik vermoed dat de stellen met speciale rollers (zoals bij de Vectron's voor Finland gebruikt werden) of op een dieplader naar Irun gebracht worden, daar is een terminal waar vracht tussen normaal- en breedspoor gewisseld wordt.


Er zijn twee opties voor het vervoer naar Nederland. a) Zoals nu het vervoer naar de Klimaatkamer in Wenen en naar Velin is/wordt uitgevoerd namelijk op een vrachtwagen met dieplader.
b) Per schip.

Beide opties hebben hun voor en nadelen. Wie het weet mag het zeggen!

27-03-2017 12:44:47
waalkade
waalkade
Ik zou zeggen de draaistellen per schip, de bakken per trailer.
Of je moet het geluk hebben dat een zwaar lading schip het als bijlading kan mee nemen.
Moet je wel weer veel hulpframe's hebben om die bakken te kunnen zeevasten.

27-03-2017 13:19:48
Daan!
Daan!
We zien het vanzelf wel!

27-03-2017 18:27:13
phantom
phantom
Een optie met "verstelbare" draaistellen is geen optie ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

28-03-2017 09:35:53
nathanvos2
nathanvos2
Het zou op zich wel kunnen verstelbare onderstellen. CAF levert volgens mij het zelfde systeem als wat Talgo onder hun treinen bouwt. Het lijkt mij alleen niet nodig met 1 spoorbreedte hier in Nederland.

28-03-2017 09:45:20
dlm4yjp
dlm4yjp
Dit meen je hopelijk niet serieus? %09%
Enig idee wat voor enorme installatie op die talgo stellen zit om dat überhaupt werkend te krijgen?
Zoiets gaan ze never en nooit doen voor eenmalige overbrenging...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

28-03-2017 10:47:10
AgentX
AgentX
Het speculaasgehalte loopt weer op tot een hoogtepunt... Is het nu genoeg?

28-03-2017 20:39:38
molenaar12
molenaar12
Quote
DVR (zo 26 mrt 2017 21:14:04 https://www.somda.nl/forum/12101/p611326/):
Quote
DingeZ (wo 22 mrt 2017 12:58:52 https://www.somda.nl/forum/12101/p610989/): De fabriek heeft een aansluiting op het spoor, maar het traject is enkel in Iberisch breedspoor uitgevoerd, op het fabrieksterrein is wel spoor in dubbele maat aanwezig. Ik vermoed dat de stellen met speciale rollers (zoals bij de Vectron's voor Finland gebruikt werden) of op een dieplader naar Irun gebracht worden, daar is een terminal waar vracht tussen normaal- en breedspoor gewisseld wordt.


Er zijn twee opties voor het vervoer naar Nederland. a) Zoals nu het vervoer naar de Klimaatkamer in Wenen en naar Velin is/wordt uitgevoerd namelijk op een vrachtwagen met dieplader.
b) Per schip.

Beide opties hebben hun voor en nadelen. Wie het weet mag het zeggen!

Het wordt beslist optie A heb ik vernomen uit betrouwbare bron.

28-03-2017 21:20:36
mdeen
mdeen
En dan neem ik aan dat het met de vrachtwagen naar Frankrijk gaat om in de buurt van Hendaye op het spoor te zetten?

28-03-2017 21:52:17
moderator
Moderator
moderator
Ik denk dat het we het nu genoeg gehad hebben over het (mogelijke) vervoer naar NL en de mogelijke verstelbare draaistellen.
Graag weer terug naar de daadwerkelijke ontwikkelingen over de SNG.


Met vriendelijke groet, Het moderator team

28-03-2017 22:12:41
mtlx
mtlx
Om alle discussie uit de wereld te helpen: de eerste zes proeftreinstellen zouden per vrachtwagen vanuit Spanje vervoerd moeten worden (zowel naar Velim, waar de eerste inmiddels aangekomen zou moeten zijn, als naar Nederland). Voor de serieproductie is er nog geen beslissing genomen.

Laatst bewerkt door mtlx op 05-04-2017 10:32

30-03-2017 16:59:37
frank_e186
frank_e186
Hier zijn beelden te zien van de eerste SNG in Bad Schandau (Duits/Tsjechische grens).

https://www.flickr.com/photos/130435322@N07/

(even scrollen)

30-03-2017 19:06:55
jeanne
jeanne
Opvallend hoeveel blauw en weinig wit.


Jeanne Kok


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-03-2017 20:05:12
Mueslireep
Mueslireep
Ze hadden de blauwe band onder de ramen inderdaad iets smaller mogen maken. Dezelfde breedte als boven de ramen zeg maar. Voordeel is wel dat er nu minder wit is wat vies kan worden

Wat me trouwens ook opvalt is dat ik geen klapramen zie. Of kijk ik verkeerd?
Het zijn er in ieder geval een heel stuk minder dan in de flirt.

30-03-2017 20:52:12
R1-2010
R1-2010
Quote
molenaar12 (di 28 mrt 2017 20:39:38 https://www.somda.nl/forum/12101/p611528/):
Quote
DVR (zo 26 mrt 2017 21:14:04 https://www.somda.nl/forum/12101/p611326/):
Quote
DingeZ (wo 22 mrt 2017 12:58:52 https://www.somda.nl/forum/12101/p610989/): De fabriek heeft een aansluiting op het spoor, maar het traject is enkel in Iberisch breedspoor uitgevoerd, op het fabrieksterrein is wel spoor in dubbele maat aanwezig. Ik vermoed dat de stellen met speciale rollers (zoals bij de Vectron's voor Finland gebruikt werden) of op een dieplader naar Irun gebracht worden, daar is een terminal waar vracht tussen normaal- en breedspoor gewisseld wordt.


Er zijn twee opties voor het vervoer naar Nederland. a) Zoals nu het vervoer naar de Klimaatkamer in Wenen en naar Velin is/wordt uitgevoerd namelijk op een vrachtwagen met dieplader.
b) Per schip.

Beide opties hebben hun voor en nadelen. Wie het weet mag het zeggen!

Het wordt beslist optie A heb ik vernomen uit betrouwbare bron.
Euh, die foto's van het stel in Bad Schandau zijn volgens mij het bewijs dat ie niet per vrachtwagen wordt vervoerd naar Velim. Maar hoe ie daar wel is gekomen? Vragen, vragen...

30-03-2017 22:32:29
wouterder
wouterder
Neem aan dat ze ook wel naar Nederland gesleept worden. Problemen met breedspoor heb je niet tussen Velim en Nederland.%02%

04-04-2017 22:18:04
koekje
koekje
http://www.videosprout.com/video?id=866d14a5-d09b-4b8b-bbbf-a97db7033faf

Testritten in Velim gaan met flinke vaart %02%

04-04-2017 23:01:50
jeanne
jeanne
En ook hier http://www.vladanfoto.cz/clanky-caf-civity-ns-in-velim.html


Jeanne Kok

04-04-2017 23:31:42
aarclay
aarclay
Quote
wouterder (do 30 mrt 2017 22:32:29 https://www.somda.nl/forum/12101/p611778/): Neem aan dat ze ook wel naar Nederland gesleept worden. Problemen met breedspoor heb je niet tussen Velim en Nederland.%02%

Na Velim gaat hij weer terug naar Spanje, heb ik begrepen.
En niet alle treinen uit deze serie gaan naar de Ring van Velim toe. Het is een eenmalige serie tests die wordt uitgevoerd.

Verder is deze trein vanaf Irun, bij de Spaanse grens in elkaar gezet op het spoor.

Laatst bewerkt door aarclay op 04-04-2017 23:34


Choo choo.....

05-04-2017 17:36:30
icened
icened
Het lijkt wel of alle nieuwe Europese treinen getest worden op de testbaan in Velim. Heeft CAF, Alstom, Siemens, Bombardier zelf niet de voorzieningen om nieuwe treinen te testen?

05-04-2017 17:43:13
b2py
b2py
Zou beetje loos zijn om vijf a zes van die ringen te hebben, en dan iedereen een eigen klimaatkamer etc. Dit zijn juist voorbeelden van goed geïntegreerde systemen die verder werken dan een unieke gebruiker.

05-04-2017 17:53:27
Michael98
Michael98
Siemens heeft in Wildenrath (NRW) nog een eigen testcentrum (een korte doku hierover: https://www.youtube.com/watch?v=p41sD6kn6xE).

05-04-2017 18:07:22
Jan-Mark
Jan-Mark
Die in Wegberg houden ze gewoon lekker voor zichzelf, dus als een andere fabrikant iets wil doen, moeten ze gegarandeerd naar Velim toe.

25-04-2017 09:32:04
nathanvos2
nathanvos2
Er is weer een SNG in Duitsland gesignaleerd. Is deze soms voor de klimaatkamer in Wenen? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1290780010971642&substory_index=0&id=118515444864777

25-04-2017 09:41:29
AgentX
AgentX
Is het geen oude foto? Een ding is zeker, de 2701 staat al een paar weken in Velim (CZ).

25-04-2017 09:44:43
DDZ7504
DDZ7504
Kan nooit heel oud zijn, de foto is geplaatst omdat de betreffende Taurus loc net MRCE zwart is geworden

25-04-2017 11:20:54
frank_e186
frank_e186
Op DSO is er een overbrenging gesignaleerd met de 2703. In een antwoord wordt gemeld dat de overbrenging de volgende dag naar Regensburg is gegaan, waarmee dit stel dus waarschijnlijk naar Wenen naar de klimaatkamer gaat.

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,8163724

Laatst bewerkt door frank_e186 op 25-04-2017 11:23, reden: Bestemming toegevoegd

03-05-2017 15:38:24
ToH
ToH
https://twitter.com/webguy/status/859755911933566977

Er schijnt een SNG onderweg te zijn naar NL, de 2702.

03-05-2017 17:11:57
Daan!
Daan!
Hij zegt nu op twitter:
"Ik lieg trouwens, geen idee of ie naar Nederland komt... Hij is onderweg"

03-05-2017 22:05:55
MasterE
MasterE
De eerste wordt pas in augustus verwacht.


Mcn Asd

09-05-2017 17:30:31
Daan!
Daan!
Misschien heb ik iets gemist, maar RM 344 meldt dat SNG gepland staat om per dienstregeling 2019 in dienst te gaan. Ik was in de veronderstelling dat dit per dienstregeling 2018 zou zijn.

09-05-2017 17:37:52
VIRMm1
VIRMm1
Dienstregeling 2019 begint in december 2018.
Vgm werd er altijd gesproken over 'eind 2018 in dienst' dus dan klopt het verhaal nog steeds.

09-05-2017 17:55:55
Jan-Mark
Jan-Mark
Dienstregeling 2018 is ook nooit meer haalbaar. Bij de Flirt duurde de toelating ook een jaar, dus de kans dat het bij SNG in een halfjaar kan in bijzonder klein

29-05-2017 12:21:23
AlexNL
AlexNL
Er is een SNG gespot in de buurt van Poitiers, Frankrijk: http://twitter.com/ControleurPM733/status/869115454291419136

29-05-2017 13:29:10
aarclay
aarclay
De tweede voor de testring in Velim?


Choo choo.....

29-05-2017 13:45:37
AlexNL
AlexNL
Poitiers ligt in het westen, een beetje halverwege tussen Bordeaux en Parijs. Dat zou een onlogische route zijn naar Velim.

29-05-2017 13:53:21
DDZ7504
DDZ7504
Dan zou naar Nederland misschien wel logischer zijn %08%

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 29-05-2017 13:53


DDZ in dienst, ik blij!

29-05-2017 14:08:20
aarclay
aarclay
Dan is hij wel erg vroeg. Jammer dat de GPS ook niks (meer) laat zien. Dat zou mooi uitsluitsel geven. De weerkamer anders mogelijk misschien? Ik heb nu even geen inzicht in het Franse spoornetwerk.


Choo choo.....


29-05-2017 14:16:26
cuneo56
cuneo56
Quote
AlexNL (ma 29 mei 2017 13:45:37 https://www.somda.nl/forum/12101/p617183/): Poitiers ligt in het westen, een beetje halverwege tussen Bordeaux en Parijs. Dat zou een onlogische route zijn naar Velim.

Als je er vanuit mag gaan dat er in Hendaye aan de Spaanse grens op normaalspoor is gestart is de route via Bordeaux-Paris- Strassbourg of Saarbrucken een heel normale route die kant op.

29-05-2017 17:15:59
phantom
phantom
Volgens een linkje in dat bericht naar een NS berichtje( http://nieuws.ns.nl/eerste-nieuwe-sprinter-verlaat-spaanse-fabriek/ )
over de SNG,zou deze naar Wenen gaan,naar de klimaatkamer:
Een volgende trein gaat naar Wenen voor de klimaattest. Hierna komen de trein naar Nederland voor een uitgebreid test- en toelatingsprogramma.

Of dat nog steeds klopt is natuurlijk een groot ???


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

29-05-2017 20:47:18
wouterder
wouterder
Volgensmij is dit inmiddels de derde SNG. 1 is nu in Velim, 1 in Wenen bij de klimaatkamer en deze tweede is voor Velim bedoeld als ik het goed begrijp.

28-06-2017 22:14:48
cuneo56
cuneo56
Afgelopen zaterdag (24/06) kruiste een SNG /CAF drietje voor NS mijn pad te Marche prime ( ten zuiden van Bordeaux)
Zag geen melding van een spot in NL , dus kennelijk onderweg naar Velim of Wenen.
Stel tussen een paar RailAdventure Hbis koppelwagens , een paar Rs' en als rem wagen en getrokken door een SNCF 27000

29-06-2017 06:40:47
AgentX
AgentX
Mijn spaans is niet heel best maar volgens een foto op Flickr is dat de 2301, onderweg naar Velim. https://flic.kr/p/VYNMBG

29-06-2017 09:12:37
bacr
bacr
Nou @AgentX , je hebt de spijker aardig op z'n kop geslagen hoor

29-06-2017 09:28:12
MetroRET
MetroRET
Maar aan een kant 1e klas ?%03%

29-06-2017 09:29:23
train85
train85
Ja inderdaad. We waren effe verwend met beide kanten, maar nu weer een met aan 1 zijde 1e klas.

29-06-2017 10:20:53
yappa
yappa
Och, het is een drietje hè? Als er twee gekoppeld zitten is in het ongunstigste geval (met de tweede klas einden aan elkaar), de afstand tussen de twee eerste klas afdelingen nog steeds vrijwel hetzelfde als bij een SLT-VI.

29-06-2017 10:21:01
DDZ7504
DDZ7504
Ziet er wel uit als een iets grotere coupé dan bij SLT en Flirt

29-06-2017 11:10:15
Dead_Devil
Dead_Devil
Is er in het verleden (ik noem slt en virm als voorbeeld) nieuw materieel van NS naar Velim en de klimaat kamer geweest? of is dit bij SNG voor het eerst? Flirt zal wel door andere partijen getest zijn?

Laatst bewerkt door Dead_Devil op 29-06-2017 11:10

29-06-2017 11:37:16
IJsbergsla
IJsbergsla
Zelfs DDZ is die kant op gegaan...

29-06-2017 11:39:29
rick
rick
Plan U 115 heeft vroeger al een uitstapje naar de klimaatkamer gemaakt.

29-06-2017 11:47:52
Rolffiej19
Rolffiej19
Motorwagen DDZ en een los rijtuig DDZ, ICMm 4011 naar de klimaatkamer in Wenen
en DDAR,SLT,ICMm,Halve plan T,Thalys,ICRm,Virm,SGMm,Traxx en 1700/1800 naar Wegberg-Wildenrath(siemens testcentrum) en naar Velim ICRm,V250,SNG

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 29-06-2017 12:25


MCN ASD

29-06-2017 15:23:22
icened
icened
https://www.youtube.com/watch?v=JUGboWxAehs

Van Dresden naar Praag en dan Velim?

29-06-2017 15:51:19
gvttreinen
gvttreinen
Wadloper en DM'90 hebben de Klimaatkamer ook bezocht.

30-06-2017 09:03:47
nathanvos2
nathanvos2
Om nog even terug te komen op de DDZ. Volgens mij is deze naar de klimaatkamer in Minden gegaan.

Een leuk feit is dat DM90 en Plan u op eigen kracht richting Wenen gegaan om hellingen te testen.

30-06-2017 10:26:01
gvttreinen
gvttreinen
De Wadloper ook.

30-06-2017 10:30:13
rolandrail
rolandrail
Als we het toch al lang niet meer over SNG hebben: SM '90 is ook naar Wenen geweest.

30-06-2017 12:22:20
broek53
broek53
Mag ik dan als mijn persoonlijke spoorse hoogtepunten aan toevoegen: DDM-1 en de 6401 inclusief meetrijtuig (plan D) en verblijfsrijtuig (plan E).

30-06-2017 15:16:34
DDZ7504
DDZ7504
En niet te vergeten de 4 R-Net Flirts die vorig jaar in Wegberg-Wildenrath zijn geweest


DDZ in dienst, ik blij!

30-06-2017 16:07:08
rolandrail
rolandrail
Dat was om te wegen, geen proefritten.

30-06-2017 17:38:21
moderator
Moderator
moderator
Graag weer terug naar SNG. Over ander materieel en andere testen zijn andere topics.

Laatst bewerkt door moderator op 30-06-2017 18:29


Met vriendelijke groet, Het moderator team

07-07-2017 19:15:24
aarclay
aarclay
Inmiddels staan de stellen ook op de radar vermeld d.m.v. GPS:


2701 - Velim
2704 - Bessain, Spanje (CAF)
2705 - Bessain, Spanje (CAF)

08-07-2017 07:14:41
nohab
nohab
Beasain.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

08-07-2017 11:48:31
aarclay
aarclay
Thanks...

Op de radar erbij:

2702 - Velim
2301 - Velim

Laatst bewerkt door aarclay op 08-07-2017 11:49


Choo choo.....

25-07-2017 21:30:12
nathanvos2
nathanvos2
Er is weer een overbrenging op https://www.drehscheibe-online.de/ds_sifo/ds_live.php gesignaleerd bij Nurnberg van de 2703. Is dit onderweg richting Nederland?

25-07-2017 22:20:42
aarclay
aarclay
Daar ga ik niet vanuit, omdat ik begrepen heb dat dat de overbrenging naar Nederland pas in september/oktober zal gebeuren.

Laatst bewerkt door aarclay op 25-07-2017 22:21


Choo choo.....

25-07-2017 22:21:43
HZwoferink
HZwoferink
Quote
nathanvos2 (di 25 jul 2017 21:30:12 https://www.somda.nl/forum/12101/p621557/): Er is weer een overbrenging op https://www.drehscheibe-online.de/ds_sifo/ds_live.php gesignaleerd bij Nurnberg van de 2703. Is dit onderweg richting Nederland?
Nope, als het goed is onderweg van de Klimaatkamer naar Velim.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

02-08-2017 20:12:42
chris24
chris24
Hieronder de link van de test van de SNG uit de klimaatkamer

https://www.youtube.com/watch?v=FzG_ejrPGa4

13-09-2017 14:28:57
Beel
Beel
Het is een gerucht, maar de overbrenging van de eerste SNG naar Nederland zou aanstaande zijn. Kan iemand dat bevestigen?

13-09-2017 15:15:34
ToH
ToH
Ik zag een tweet van een Nedtrain medewerker, die meldde dat de eerste SNG morgen naar Amsterdam Zaanstraat overgebracht gaat worden.

13-09-2017 15:17:10
marciekemp
marciekemp
SNG gaat vanavond in de late uurtjes vanaf Bh naar Aswplz idd

13-09-2017 15:45:12
icened
icened
You tube filmpje SNG:

https://www.youtube.com/watch?v=mrFR5ftzUtE

13-09-2017 17:52:22
mattie
mattie
Weet iemad toevallig ook al op welke trajecten de SNG komt te rijden.

13-09-2017 18:01:10
Jan-Mark
Jan-Mark
Ik meende eens te hebben gelezen dat men start rondom Gvc.

13-09-2017 18:05:27
icened
icened
Het heeft ERTMS. Laten ze de SNG inzetten tussen Zwolle - Amsterdam i.p.v. SLT. Schuif de SLT door naar andere trajecten.

13-09-2017 18:15:47
BusNL
BusNL
Ze zijn nu een deel van Ldd aan het ombouwen voor de SNG. Ik meen ook gelezen te hebben zoals @Jan-Mark al zegt, dat ze gaan starten rond Gvc, met de huidige 6800 (Gvc-Gdg)

Laatst bewerkt door BusNL op 13-09-2017 18:16

13-09-2017 18:36:22
icened
icened
Zie het. Maar het is gewoon een wens.

13-09-2017 21:25:35
AlexNL
AlexNL
Quote
icened (wo 13 sep 2017 18:05:27 https://www.somda.nl/forum/12101/p625526/): Het heeft ERTMS. Laten ze de SNG inzetten tussen Zwolle - Amsterdam i.p.v. SLT. Schuif de SLT door naar andere trajecten.


Amsterdam - Utrecht heeft ook ERTMS. Jij woont zeker in de buurt van de Hanzelijn?

13-09-2017 22:15:31
JulienO
JulienO
Ik stond van 20:57 tot 21:54 op Bn en er is geen transport met SNG doorgekomen.

13-09-2017 22:34:26
broek53
broek53
Had dat gemoeten, dan?

13-09-2017 22:46:34
Sully123
Sully123
precies. Late uren. das nachtwerk

13-09-2017 22:47:10
mijack1985
mijack1985
Maak er maar de serie 6300 van. Dat wordt hun 1e serie. Althans volgens mijn collega die in het SNG programma voor HC's zit

13-09-2017 23:44:10
icened
icened
Quote
AlexNL (wo 13 sep 2017 21:25:35 https://www.somda.nl/forum/12101/p625552/):Jij woont zeker in de buurt van de Hanzelijn?


Klopt. Klein stukje lopen en kan de Hanzeboog zien.

14-09-2017 00:01:04
Mueslireep
Mueslireep
En weet je toevallig ook wanneer dit ongeveer gaat gebeuren? Worden nieuwe treinen standaard bij een nieuwe dienstregeling in gebruik genomen?