28-06-2012 13:27:06 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Het komt de laatste tijd nogal eens voor dat er werkzaamheden of verstoringen zijn, waardoor de Benelux (en soms de Thalys) via Wd en Gd omgeleid worden. Vooral bij verstoringen kom je dat pas op het laatste moment te weten, en dan zoek ik me soms een ongeluk naar de doorkomsttijden van bepaalde treinen langs de omleidingsroute. Nu heb ik de indruk dat de meeste van deze omleidingsroutes wel standaard patronen hebben. Zo liggen in het voorbeeld de meeste omgeleide treinen 9200 en 9300 tussen Gd en Rtd bij benadering in het pad van de 9700, maar het is toch telkens weer een puzzel, waar je zomaar 10 minuten mee uit de pas loopt omdat sprinters het enige vergelijkingsmateriaal zijn op die route. Is er een mogelijkheid om deze 'standaard' omleidingsroutes op de een of andere manier te implementeren op de site? Voor zover ik het in kan schatten, zal het lastig zijn om dit te verwerken in de doorkomststaat of 'dienstregeling van een trein', maar een overzichtje links of rechts zou wel erg handig zijn! Uiteraard zijn er meer treinseries die van tijd tot tijd over een andere 'vaste' route rijden, maar dit was even een voorbeeld dat ik concreet bij de hand had. Met vriendelijke groet, Robin |
28-06-2012 13:32:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Er bestaan versperringsmaatregelen waarin ook dienstregelingspaden zijn opgenomen voor om te leiden treinen. Dat is een enorm boekwerk, dus weet waar je aan zou beginnen! |
28-06-2012 14:00:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Heel groot boekwerk denk ik zomaar in het Noord-Hollandse ken ik er wel een paar: -3000 via Hlm -(1)4500 via Amr/Utg -2100 via Shl Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-06-2012 14:16:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Klopt maar voor b.v. de Benelux en ICE`s zijn er standaardomleidingroutes, voor de Benelux via Ut heb ik; Asd -.54, Ut -.22/24, Ht -.53/54, Bd -.20/22 en Rsd -.39. Terug; Rsd -.30, Bd -.43/45, Ht -.15 (door!), Ut -.43/46, Asd -.23. Maar dit zijn tijden uit de vorige drgl, weet niet wat de nieuwe zijn. |
28-06-2012 14:18:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteIdd een enorm boekwerk, versperringmaatregelen per baanvak en knooppunt en dan nog per spoor/groep sporen. Uiteraard heeft zoiets een afkorting en heet bij Prorail (en NS?): VSM. |
28-06-2012 14:20:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDeze wil nog wel eens veranderen. De laatste keer dat ik eens profiteerde van een nonstop ritje van Ut naar Bd, stopte de BNL dus niet in Ht. En waarom zou deze daar ook stoppen? En Bd aankomst om .20 lijkt me lastig omdat dan ook de 3600 aankomt. Laatst bewerkt door ZJ37 op 28-06-2012 14:21 |
28-06-2012 14:22:28 | ||
---|---|---|
mdj
|
In geval van werkzaamheden zijn er wel "standaard" maatregels: *(69)3000 via Hlm ipv 3400 op Hlm-Amr *(69)2200 via Shl ipv 3200 op Hfd-Asd *(69)5800 door naar Amf-Amfs als de 4500 daar niet rijdt (weekend) *(690)500/1700 op Amf-Ut via Hvs tussen de NO naar Shl en de 4500 in naar Hvs, daar achter de 4900 naar Ut. Andere kant op voor de 4900 naar Hvs en vanaf daar voor de 4500 naar Amf. *(69)1600/(690)700/240 die naar Ut gaan: achter de NO aan, via de lage sporen door Uto en kerend op de 4. *140 via Zl *ICE/CNL/EN via Ehv-Vl *3500 via Hvs-Wp, of door naar Asd en daar gekoppeld aan de 2600 *800 via Hvs-Wp *4000 via Ut *(69)3600 naar Btl *NO via Asd-Hfd (op Asd-Hfd de 3200 vervangen) *694900 Ut-Brn-Alm (op Ut-Brn de 5500 vervangen) *de NO op Ut-Rtd via Gv *de NO op Ut-Gvc via Wspl Vorige dienstregeling kende we nog een IC(69)8800 Ut-Ledn-Gvc IC (69)4900 Ut-Wp-Gvc die op Ut-Ndb de 4900 verving en op Wp-Shl de 3700 Bij twijfel: gebruik beton. |
28-06-2012 14:42:15 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteOmdat de 3600 in Tb wordt ingehaald en die krijgt dan +3 aan z`n broek. |
28-06-2012 15:40:18 | ||
---|---|---|
279
|
Quote omdat ze het er samen over eens moeten worden, heet de VSM bij allebei zo. alle VSM's bij elkaar vullen een aardige boekenkast. |
28-06-2012 22:14:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteIn je forse lijst vergeet je nog de 5800 naar Asdz bij werkzaamheden Wp-Asd, die gaat dan vlak voor de sprinter van de Flevolijn uit en stopt te Dvd en Asdz, maar niet te Rai. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-06-2012 23:49:04 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Mij staat bij dat het verhaal over de NO te Hvs niet helemaal klopt, ik heb daar nooit twee keer NO tegelijk zien staan keren, wat je patroon wel suggereert. Wellicht ook niet wenselijk i.v.m. perroncapaciteit Hvs? |
29-06-2012 00:05:50 | ||
---|---|---|
mdj
|
Richting Amf is'ie eerder weg dan dat de omgeleide NO uit Amf komt. Dus inderdaad, geen 2 tegelijkkerende omgeleide NO's te Hvs. Bij twijfel: gebruik beton. |
29-06-2012 01:04:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
@Pim530: Er wordt in deze gevallen ook wat later dan normaal uit Amf vertrokken, daar moet je ook wel erg in houden Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |