Werkzaamheden rondom Apd 2/3 juni
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
31-05-2012 12:42:18
daniel81
daniel81
Komend weekend rijden er van/naar Apd minder treinen. Amf-Apd helemaal niet, za Apd-Zp ook niet en tussen Apd-Dv alleen de (69)7000.
Ik heb er twee vragen over:
1) Wat gaat er eigenlijk gebeuren?
2) Waarom keert de NO in Dv en niet in Apd? Daardoor zijn reizigers Apd-Zl bijna een halfuur langer onderweg en reizigers Apd-Es 20 minuten langer.

Laatst bewerkt door daniel81 op 31-05-2012 12:42
 

31-05-2012 12:55:09
gvttreinen
gvttreinen
Wat ik in een overzicht lees (maar dat is een planning dus...)
- Tussen Apd en Kbk worden de ovw Goorweg en Ijsseldijk vervangen
- Tussen Ama en Bnva moet de bvl worden aangepast en 1300 meter rijdraad worden vervangen.
 

31-05-2012 13:03:59
mren
mren
Voor de fotografen: de int. wordt omgeleid via Dv-Zl.  

31-05-2012 18:13:25
kniesoor
kniesoor
Hopelijk rijdt er ook voldoende capaciteit in die (69)7000?  


01-06-2012 09:41:44
dvdhoven
dvdhoven
Aantal met losse SGM3, aantal met SGM 3+2

Nog iets, ik weet niet of het met het deze werkzaamheden te maken heeft, maar za+zo wordt de 3600 geknipt in Ah.
Tussen Zl en Ah rijdt een 7036xx, die in Ah aankomt en vertrekt van spoor 3
Tussen Ah en Rsd rijdt de 36xx, die in Ah aankomt en vertrekt van spoor 4
Cross-platform overstap.

Ook rijden er een paar extra treinen ivm omreisadvies:
Op za 703612 Zp - Zl in het pad 3612
Op zo 703616 Zp - Zl in het pad 3616

Laatst bewerkt door dvdhoven op 01-06-2012 09:46


Dick van den Hoven
 

01-06-2012 12:12:49
mren
mren
Zou kunnen dat de noordelijke treinen zijn om verlengd op Ah-Zl ivm omreizigers via Zl of Ah?  

01-06-2012 12:20:44
robbertc
robbertc
Het is wel de reden van de knip, hoewel de versterking niet groots is: 703600 Ah-Zl rijdt met VIRM6 / ICM7.  

01-06-2012 13:21:09
abcde
abcde
En in dit weekend rijdt de IC 500 en 1700 niet tussen Gvc en Ut v.v. Het ontgaat me waarom dit gebeurt.
In dit pad rijdt nu de omgeleide IC Rtd - Gv - Ut, maar voorheen bleef dan de 500 en 1700 tussen Gvc - Ut gewoon rijden, en ging alleen deze door naar Amf.
Iemand bekend waarom deze er nu wel uit ligt ?
 

01-06-2012 13:40:39
daniel_ddr
daniel_ddr
Lijkt dat er werkzaamheden zijn op Gd waardoor minder capaciteit beschikbaar is, Gd-Apn ligt er dit weekend immers ook uit.

Maar verder is dit alles kennelijk geheim: bij de werkzaamheden staat nergens dat er minder IC´s Gvc-Ut v.v. rijden. De werkzaamheden Rta-Rtd ontbraken daarnaast ook al in de werkzaamhedenadvertentie van ProRail voor komend weekend.
Overigens ook nog opvallend dat het reisadvies van NS spreekt over snelbussen Rta-Sdm voor reizigers ri. Ddr/Dt terwijl er op Gv een perfecte aansluiting van de omgeleide NoordOost op de 1900 is (vond ´t al redelijk verbazingwekkend dat een reis Amf-Ddr compleet met de omleiding slechts 5 minuten extra reistijd oplevert)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-06-2012 17:44:27
abcde
abcde
Je hebt gelijk. Het nieuwe perron van gouda (van 1977 ), spoor 8-10, wordt niet gebruikt. Waarschijnlijk verder werken aan liften en roltrappen.  

01-06-2012 20:06:16
daniel_ddr
daniel_ddr
Overigens staat dit nog incorrect hier bij de drgl's, daar wordt geschreven dat de 1700 Gvc-Amf rijdt en de 2800 is geknipt.
De 2800 rijdt echter gewoon onder z'n eigen nummers Rta-Amf volgens de reisplanner en de 1700 is gekortwiekt tot een pendeltje Ut-Amf. Snap wat dat betreft niet helemaal dat ze dat niet aan de 691700 Ut-Rtd gekoppeld hebben, dat maakt het ook mogelijk wat meer capaciteit te bieden die hard nodig gaat zijn.

Immers: laatste weekend kruidvatkaartjes en de 690500 en 691700 mogen de reizigers voor zowel Ut-Rtd als Ut-Gv(c) meenemen. Echter zijn beide series door het huidige plan juist beperkt in lengte: ze keren op 11A te Ut en moeten binnen de seinen staan omdat tussentijds de 2800 op 11B kopmaakt. Dat zal vast een gigantisch succes worden maar niet heus vrees ik%04%


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-06-2012 22:49:55
stefanvdw
stefanvdw
Daarom zal Zl-Dv ook extra druk zijn, ondanks de huidige inzet. Kan me herinneren dat eerder bij werkzaamheden met VIRM10 gereden werd op Zp-Zl en dat dat hard nodig was.  

01-06-2012 22:55:08
daniel81
daniel81
Om die drukte te beperken heeft men de NO dan maar opgeheven tussen Apd en Dv, immers de aansluiting 7000->3600 is zo waardeloos dat reizigers van Apd naar Zl dit weekend voor de fiets of de bus zullen kiezen %09%

Werkzaamheden waar jij op doelt waren waarschijnlijk Zl-Amf en dat is nog een tikkeltje drukker met name vanwege meer studenten op zondag.

Laatst bewerkt door daniel81 op 01-06-2012 22:56
 

01-06-2012 22:55:11
mdj
mdj
Quote
stefanvdw (vr 01 jun 2012 22:49:55 https://www.somda.nl/forum/11973/p393407/): Daarom zal Zl-Dv ook extra druk zijn, ondanks de huidige inzet. Kan me herinneren dat eerder bij werkzaamheden met VIRM10 gereden werd op Zp-Zl en dat dat hard nodig was.
Was dat laatste niet wegens werkzaamheden tussen Amf-Zl?

Laatst bewerkt door mdj op 01-06-2012 22:55, reden: quote erbij


Bij twijfel: gebruik beton.
 

01-06-2012 23:09:38
stefanvdw
stefanvdw
Weet het niet exact meer, maar zou ook best kunnen idd. Ben benieuwd hoe het capaciteitstechnisch allemaal zal verlopen.  

02-06-2012 07:34:44
mren
mren
Als ze toch de 3600 knippen, waarom dan eigenlijk niet in Dv en dan Zl-Dv-Es rijden? Dat klinkt veel klantvriendelijker. Alleen je trein Dv-Rsd heeft een kering van 20+ minuten, maar dat is weer lekker robuust  

02-06-2012 07:47:45
stefanvdw
stefanvdw
Mij lijkt heel die knip onnodig en niet uitlegbaar aan veel reizigers. " Ja door werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort rijdt uw trein naar Roosendaal niet verder dan Arnhem"... En zoveel versterkt is het ook niet, misschien een VIRM6 ipv 4 maar dat is het dan ook.  

02-06-2012 07:59:20
mren
mren
Inderdaad, als in de middag de noordelijke tak van de 3600 met 10 bakken IRM zou rijden (wat denk ik wel nodig is, want normaal is een zesje al goed gevuld), slaat het nog wel enigszins ergens op (geen zin om bij te plaatsen/af te trappen in Ah).

Personeel op de 701724 doet het in ieder geval goed: keurig na elk station omroepen wat er aan de hand is, dat via Zl gereisd moet worden en dat dat een halfuurtje langer kost. En nog een serviceronde door de trein tussen Aml en Dv
(aangezien reisadvies via Zl is, reis ik maar via Ah. Vanuit Gn zijn er vaak veel kruidvatters op pad)

Laatst bewerkt door mren op 02-06-2012 08:02
 

02-06-2012 08:01:00
stefanvdw
stefanvdw
Inderdaad. En zoals ik nu net ervaar in Ah: 3600 die niet wachtte op 703600 dus die knip gaat bij weinig vertraging reizigers ook nog eens snel +30 geven.  

02-06-2012 09:59:10
dvdhoven
dvdhoven
Ik vermoed zo maar, dat dat nu net de achterliggende gedachte is bij die knip. Ervaringen in het verleden hebben geleerd dat bij omleiden de 3600 vaak de vertraging in duikt. Nu houdt je het stuk Ah - Rsd redelijk "schoon". Klantvriendelijk is het niet direct, al hoewel, hoe klantvriendelijk is het om met een dikke vertraging achter Nm te rijden, die veroorzaakt wordt door een probleem veel verder weg? Blijft lastig met zo'n lange doorloop als de 3600 heeft en zoveel raakvlakken met andere lijnen.


Dick van den Hoven
 

02-06-2012 12:56:50
bart84
Moderator
bart84
Quote
abcde (vr 01 jun 2012 13:21:09 https://www.somda.nl/forum/11973/p393307/): En in dit weekend rijdt de IC 500 en 1700 niet tussen Gvc en Ut v.v. Het ontgaat me waarom dit gebeurt.
In dit pad rijdt nu de omgeleide IC Rtd - Gv - Ut, maar voorheen bleef dan de 500 en 1700 tussen Gvc - Ut gewoon rijden, en ging alleen deze door naar Amf.
Iemand bekend waarom deze er nu wel uit ligt ?

Op de site van NS wordt met geen woord gerept over het niet rijden van de 500/1700 Ut-Gvc v.v. Naar reizigers toe is dit niet netjes, als je verwacht op Gvc uit te komen en je staat ineens in Gv. Bij de werkzaamheden staat dit ook niet vermeld. Uiteraard rijden de 2000 en 9800 wel gewoon Ut-Gvc v.v. dus Gvc is wel direct te bereiken vanuit Ut.
Quote
daniël_ddr (vr 01 jun 2012 20:06:16 https://www.somda.nl/forum/11973/p393369/): Overigens staat dit nog incorrect hier bij de drgl's, daar wordt geschreven dat de 1700 Gvc-Amf rijdt en de 2800 is geknipt.
De 2800 rijdt echter gewoon onder z'n eigen nummers Rta-Amf volgens de reisplanner en de 1700 is gekortwiekt tot een pendeltje Ut-Amf. Snap wat dat betreft niet helemaal dat ze dat niet aan de 691700 Ut-Rtd gekoppeld hebben, dat maakt het ook mogelijk wat meer capaciteit te bieden die hard nodig gaat zijn.

Bij het invoeren van de werkzaamheden stond dit nog niet in de reisplanner, zoals het er nu in staat (toen was Rta-Ut nog 692800).


Mvg. Bart
 

03-06-2012 14:22:51
mren
mren
Reisadvies vragen Shl-Bh op ns.nl levert voor vandaag alle int. treinen als "rijdt vandaag niet", zonder alternatief. (terwijl er wel de aangepaste tijden in staan voor de uitvallende trein...)
Dv naar Bh gaat wel goed.
Goed bezig...
 

03-06-2012 18:51:30
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
bart84 (za 02 jun 2012 12:56:50 https://www.somda.nl/forum/11973/p393466/): Op de site van NS wordt met geen woord gerept over het niet rijden van de 500/1700 Ut-Gvc v.v. Naar reizigers toe is dit niet netjes, als je verwacht op Gvc uit te komen en je staat ineens in Gv. Bij de werkzaamheden staat dit ook niet vermeld. Uiteraard rijden de 2000 en 9800 wel gewoon Ut-Gvc v.v. dus Gvc is wel direct te bereiken vanuit Ut.
Het stond gelukkig wel in de planner en werd in de trein ook keurig omgeroepen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

04-06-2012 01:04:21
thijss
thijss
Wat is eigenlijk de reden van de stop vandaag van de 500 serie in Den Dolder

Groet,
Thijs
 

04-06-2012 08:54:20
robbertc
robbertc
Welke 500 dan?  

04-06-2012 10:58:35
thijss
thijss
Het was de 522.  

04-06-2012 11:07:10
woepje
woepje
En die stopt met 14 bakken IRM aan het perron van Dld?  

04-06-2012 11:20:10
robbertc
robbertc
7 bakken ICM op zondag Was ook de enige 500 die in Dld stopte.  

04-06-2012 11:23:06
woepje
woepje
Oh ja, ik zie nu dat zijn bericht vannacht om 1 uur was geplaatst. Mijn excuses  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-06-2012 11:27:55
daniel_ddr
daniel_ddr
Er waren in de vroege ochtend van 3 juni toch werkzaamheden tussen Amf en Zl? Was daardoor wellicht de eerste 5600 vervallen, dan is het een goeie oplossing de 522 een stop in Dld te laten maken zodat de Sprinter-reizigers vanaf Amf daar op de 5500 kunnen overstappen en ca. 15 minuten minder vertraging oplopen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

04-06-2012 14:14:44
dvdhoven
dvdhoven
Afgelopen weekend is - ten behoeve van het nieuwe station Hoevelaken, de bovenleiding gewijzigd. Oa nieuwe portalen.


Dick van den Hoven