20-05-2012 13:47:01
yeshouse
yeshouse
Beste mensen, ik weet niet of ik bij een topic kan aansluiten, maar zag zo gauw niets, dus dan maar een nieuw.

Mijn vraag: weet iemand hoe de aansluitingen van Fyra gepland zijn als deze straks 250 km/u gaat rijden op de HSL noord?
Ik ging afgelopen weekend een dagje naar Amsterdam vanuit Middelburg. De IC-serie 2100 is alvast afgewaardeerd, maar dan verwacht je eigenlijk een goede aansluiting in Rotterdam op Fyra. Die is er nu dus niet (1 of 2 minuten overstap vice versa) Wordt dit straks beter als de snelheid omhoog gaat? Of moeten reizigers voor Zeeland via Breda gaan reizen? Momenteel is dit dus al even snel als de rechtstreekse intercity.

Hans
 

07-10-2012 20:10:46
RoelZ1
RoelZ1
De tijden van de IC naar Zeeland zullen niet veel veranderen volgend jaar (route via Schiphol is niet sneller of langzamer dan via Haarlem). Ook de vertrektijden van de Fyra uit Amsterdam zullen niet te veel wijzigen. Uiteindelijk zullen de Fyra's naar Breda dus met een overstap van ongeveer 5-10 minuten aansluiten op de IC's naar Zeeland (als er 250km/u gereden wordt in de serie 900). De route met Fyra is dan 30 minuten sneller dan in de IC blijven zitten. Dit gebeurt echter nog niet in december. Wat er in december wel gebeurt is dat er één keer per uur een Fyra Amsterdam - Brussel bij komt. Deze zal een overstap van ongeveer 17 minuten op de IC naar Zeeland hebben waarmee de reistijd Amsterdam - Zeeland 1x per uur ongeveer 15 minuten sneller zal zijn met Fyra dan met de directe Intercity.

Laatst bewerkt door RoelZ1 op 07-10-2012 20:12
 

07-10-2012 20:11:38
RoelZ1
RoelZ1
Dubbelpost: gaat lekker vanavond.

Laatst bewerkt door RoelZ1 op 07-10-2012 20:12