Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_10_juni_2012 |
16-05-2012 10:34:16 | ||
---|---|---|
woepje
|
Inmiddels staan de diensten ook weer online. In tegenstelling tot vorig jaar zomer geen wijzigingen in de NO, zo ver ik kon zien. |
16-05-2012 12:31:01 | ||
---|---|---|
abcde
|
Komen er nog wijzigingen in het materieel van de NO ? Blijven er in het weekend 2 stammen met VIRM rijden in de 500 ? |
16-05-2012 12:32:05 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Is die speciaal vergroot omdat reizigers moesten staan in het ICM, is het nog niet goed... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-05-2012 12:56:42 | ||
---|---|---|
Iceman
|
DDAR in de 5400. Maar dat zal wel komen omdat de 3400 aan de 15400 zit geknoopt op Hlm, en de 15400 op Zvt weer aan de 5400:p. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-05-2012 13:26:35 | ||
---|---|---|
robbertc
|
15400 en 5400 zitten niet aan elkaar or. 3400 en 15400 wel. |
16-05-2012 13:32:53 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ok, bedankt. Waarom dan DDAR in de 5400? SGM vrijspelen voor ergens anders? Laatst bewerkt door Iceman op 16-05-2012 13:41 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-05-2012 13:46:27 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteJa. Laatst bewerkt door woepje op 16-05-2012 19:31, reden: quote even aangepast |
31-05-2012 23:31:37 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het heeft even geduurd, maar het staat allemaal weer online: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm |
01-06-2012 05:20:37 | ||
---|---|---|
woepje
|
De 12161 en 12170 worden ma-vr IRM ipv MAT en de 12177 op vrijdag ook De 12181 wordt op vrijdag mat. |
01-06-2012 06:06:59 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat eerste is volgens mij al een tijdje het geval, trein 2163 rijdt na Rsd verder als 12161 naar Vs. |
01-06-2012 19:58:49 | ||
---|---|---|
mdj
|
Perronwijziging: 30900 gaat te Ah vertrekken van 6A en aankomen op 6B (zover ze niet op 10/11 aankomen). 30700 blijft vertrekken van 6B. Laatst bewerkt door mdj op 01-06-2012 21:37 Bij twijfel: gebruik beton. |
01-06-2012 21:35:49 | ||
---|---|---|
ns1300
|
Quote Dat is mij nog niet opgevallen. Vorige week vrijdag reed de 12161 nog met stel 458. Nog nooit een trein zo vol gezien. Gevolg was dat de 2165 ook als stoptrein moest rijden om de achtergebleven reizigers tegemoet te komen. Daar moet ik wel bij vermelden dat het alleen tot Bgn druk is. Hoe dan ook, VIRM is geen overbodige luxe. |
01-06-2012 22:13:44 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteOh ok, dat kan. Heb het vergeleken met de omlopen van wbl april. |
01-06-2012 23:11:03 | ||
---|---|---|
bertwiegel
|
Qua ruimte is VIRM mischien handiger als MAT, maar de krappe rijtijden red virm daar al niet, helemaal als het regent/ vochtige sporen, staat garant voor vertraging. MAT red het stukken beter! en bovendien staan er toch 20+ terzijde dus een stelletje erbij is zo geregeld. Moeten ze het wel willen... |
01-06-2012 23:15:13 | ||
---|---|---|
woepje
|
Het kan ook puur qua omloop handiger zo uitkomen om die ritten met IRM te laten rijden. En een minder volle trein, maar iets later op de eindbestemming. Ach ja, tis maar wat je erger vind |
01-06-2012 23:17:01 | ||
---|---|---|
robbertc
|
2163 > 12161 was voorheen een overstap van 2 minuten. Dat ging vaak mis en is onhandig, daarom gaat nu de 2163 over op de 12161. |
01-06-2012 23:22:51 | ||
---|---|---|
bertwiegel
|
Mijn ervaring zegt dat het met deze omloop prima gaat. Tijd is tijd! en VIRM geen stoptreinmat, dus niet daar inzetten, dus laten zoals het is. Maar ik heb er niet voor gestudeerd , dus heb er geen verstand van zeggen ze dan |
01-06-2012 23:34:02 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ik heb er ook niet voor gestudeerd hoor, maar ik weet wel dat NSR zich om genoeg andere dingen druk maakt dan de voorkeur van treinliefhebbers. Zoals met deze constructie, wat Robbertc aangeeft, is de overstap in Rsd dus nooit meer te mislukken en krijgt ook niemand +30 aldaar. Dat ik dan mogelijk iets later aankom op de eindbestemming door krappere rijtijden, het zij dan zo |
01-06-2012 23:40:25 | ||
---|---|---|
bertwiegel
|
Dit word een eindeloze discussie, gelukkig kan ik een hoop collega's achter me scharen die er hetzelfde over denken. Maar je heb gelijk, ns heeft wel andere dingen aan het hoofd |
02-06-2012 00:22:37 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Maar de 2163 komt toch helemaal niet in Rsd en de 12161 niet in Ddr? Dus hoezo overstap? Laatst bewerkt door anton_ op 02-06-2012 00:23 |
02-06-2012 09:31:59 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Jawel, 2163 is een uitzondering op het patroon. Die rijdt naar Rsd i.p.v. Ddr. |
03-06-2012 15:27:50 | ||
---|---|---|
ns1300
|
Quote Als de Beneluxtrein definitief stopt zal ook de intercity verdwijnen op de Zeeuwse lijn. Dus voor het deel Vs-Rsd vv alleen maar VIRM als stoptrein, om in Rsd verder te gaan als IC. |
03-06-2012 21:59:01 | ||
---|---|---|
woepje
|
Dus nog meer reden om te strijden voor het behoud van de Beneluxtrein |
03-06-2012 23:05:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ja, Rsd wordt een echt boemelknooppunt met stoppers naar Atw en Vs, een megatrage IC naar Asd en de immer 'snelle' IJssellijn. |
03-06-2012 23:07:12 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
En het valt me op dat de trein Rsd-Zl vaak geknipt wordt door werkzaamheden of andere dingen.. En ik ben ook zeer tegen het afschaffen van de Beneluxtrein. Eveneens als de trein Vs-Asd volledig gaat rijden, kan men dan eigenlijk nog wel de naam Intercity gebruiken? |
03-06-2012 23:16:09 | ||
---|---|---|
woepje
|
Sneltrein lijkt mij beter. Dat concept maar gewoon weer invoeren? Zijn we gelijk van het probleem af dat we het beestje nu steeds een verkeerde naam geven. |
04-06-2012 08:54:58 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Om weer terug te komen waar het hier om te doen is: wijzigingsblad van 10 juni. Welke treinen wijzigen nog meer? |
04-06-2012 09:20:53 | ||
---|---|---|
Bert13
|
In NH wil men wat SLT vrijspelen in het weekend: de 4800 wordt ook dan integraal SGM, en ook de 4016 en 4023 worden zondag met SGM gereden, aldus het geweldige overzicht van @treinfan Laatst bewerkt door Bert13 op 04-06-2012 10:29, reden: SLT -> SGM He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-06-2012 10:26:09 | ||
---|---|---|
martw
|
Je zult SGM bedoelen ipv SLT. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-06-2012 10:28:58 | ||
---|---|---|
Bert13
|
4016 en 4023 worden inderdaad SGM, oeps He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-06-2012 12:06:16 | ||
---|---|---|
erwin
|
Zie ik het goed dat er per 10/06 geen SGMm meer rijdt in de 17400? |
04-06-2012 12:38:24 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Dat lees je toch? |
04-06-2012 13:08:11 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Spoor 7 in Ut wordt per 10 juni weer in gebruik genomen, dus eindelijk weer een cross-platform van de Asd-IC op de Shl-IC en vv. |
04-06-2012 19:05:57 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote En je dacht niet dat die dan een ruimere rijtijd krijgt dan de stopper, zoals nu ook al met de vroege IC's richting Asd het geval is? |
04-06-2012 19:56:15 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteZeg dat niet te hard... met buitendienststellingen op alle sporen tussen 8 en 19 in de rest van 2012 op de planning kan die cross-platform door geschuif best wel weereens vervallen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-06-2012 21:10:25 | ||
---|---|---|
thijs
|
De cross-platform overstap staat er in de NS-reisplanner vanaf 10 juni in ieder geval weer in, verwacht ook wel dat deze zal blijven. |
04-06-2012 21:19:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Waar wil je dan wanneer 14/15 buiten dienst gaat (met aannemelijke verplaatsing van de series die daar vertrekken naar 11/12) de voortreinen van de NoordOost laten? De reguliere treinen uit de NO + 2800 passen wel op 8/9, maar de voortreinen op 4 zou niet bepaald praktisch zijn in overkruisingen... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-06-2012 21:32:37 | ||
---|---|---|
geert
|
Mwah is jaren zo geweest (eind jaren '90/begin '00). En je kunt gewoon over de normale route voor vertrek richting Gd vanaf spoor 4 t/m 9 binnen komen. Dan blokkeer je alleen spoor 5 en 7 boven langs richting Asd, maar die kunnen ook door het 'muizengaatje' langs de HTMU, wat nu normaal sowieso heel weinig gebruikt wordt. Vertrek vanaf spoor 4 naar Amf kan via de 'buurtsporen' over spoor 1 door Uto. Kan precies voor de 5600 uit. |
05-06-2012 16:10:19 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Volgens http://prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/Overzicht%20Functionaliteitswijzingen%20en%20Indienststellings-data%20infraprojecten%20tm%202017.pdf gaat eerst 18/19 eruit dus laten we eerst daar maar gaan puzzelen. We hebben vier series die een ander spoor nodig hebben. 6000, 8800, 9800 en 16000. Vooral de 8800 is een probleem. edit: ik was de 2000 vergeten. Die staat nog meer in de weg dan de 8800. Laatst bewerkt door AlbertP op 05-06-2012 16:46 |
05-06-2012 16:57:12 | ||
---|---|---|
mdj
|
Valt wel mee toch? 1/2/3 5500. 4900/5700, 5700/4900, 5600 5/7: 7400, 800/3500/3000/3100, internationaal naar Asb 8: NO, 2800 naar Gd 9A: 2800 naar Amf, 9B 9800 naar Gd. Heel 9: NO naar Amf 11A: 2000/8800, 11B kerende 17400* 12A: 8800/2000, 12B 6000/16000 en 16000/6000* 14/15 Internationaal. 8000/3500/3000/3100 uit Asb *Eventueel kun de de 17400 (lang) keren op Utoz, aankomen op 14/15, vertrekken 5/7. Heb je 11B over voor de 6000-16000 Bij twijfel: gebruik beton. |
05-06-2012 17:16:09 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Je hebt dan nog geen spoor voor de 12500 en 12700. Maar in de spits rijdt de 17400 door naar Vndc en kan de 12500/12700 op spoor 11b. |
05-06-2012 20:48:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
In het vakantiedienst-topic is nu juist te lezen dat de voortreinen van de NO er komende zomer wel uit gaan, is dat "probleem" ook gelijk opgelost. En er valt wellicht nog het een en ander robuuster te maken door spoor 4 niet weg te laten roesten, dat wordt in de opzet van mdj nog geheel niet gebruikt. Is het, in het kader van voorkomen van teveel gekruis, trouwens niet handiger om de 3000/3100/3500/800 naar 11/12 te verplaatsen en de van 18/19 afkomstige series naar 14/15? Laatst bewerkt door daniel_ddr op 05-06-2012 20:49 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-06-2012 09:40:20 | ||
---|---|---|
visscher
|
Sporen 11/12 zijn vanaf de Wd zijde van het station via de viaducten geheel kruisingsvrij te bereiken. Ook aan de zuidzijde van het station zijn er niet heel veel extra kruisende bewegingen nodig om de perron indeling van mdj aan te kunnen houden. |
06-06-2012 10:32:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Eeh... er zit tenminste een niet-conflictvrije beweging in de indeling van mdj: 2800 die binnenkomt vanaf de fly-over via spoor 22 naar 9A (A .28 .58) kruist de vertrekkende 2000 van 11/12 naar 27->25 (V .29 .59). Die opvolging is toch net wat aan de krappe kant. Treinen vanuit richting Asd richting Ed/Ht op 11/12 behandelen geeft hier geen conflicten, de 2000/8800 kan daarnaast vanaf 14/15 via de lage sporen (zoals ze nu ook al doen dus) ri. Wd en conflicteert dan ook nergens meer mee%06% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-06-2012 14:02:26 | ||
---|---|---|
lint27
|
Kan je op 15 wel van 2 kanten tegelijk keren? Sowieso wordt keren met de 17400 op 14B krap: tussen het wissel naar 13 en einde perron heb je 145m nuttige perronlengte, dus daar past maximaal 2x SLT IV (en dus geen IV+VI combinaties die ik regelmatig voorbij zie komen in de (1)17400). EDIT: lees voor 17400 even (1)6000, die zou dan op 14B/15B komen natuurlijk Laatst bewerkt door lint27 op 06-06-2012 14:04 |
06-06-2012 14:17:20 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Spoor 15 is 1 doorgaand spoor dus van 2 kanten keren kan niet. Dan moet je structureel op bezet spoor binnenkomen tegen de richting van een andere trein in en dat is iets wat je niet moet willen en de veiligheidsjihad stopt je onmiddelijk in de gehaktmolen. Maar in zo'n situatie kun je wachten tot het fout gaat. Dick van den Hoven |
06-06-2012 16:12:59 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
De 17400 keert alleen buiten de spits in Ut, dus dan is IV+VI vrijwel altijd overkill, zeker in de vakantie. Wat we ook kunnen doen is gewoon wachten tot het begint, dan zien we vanzelf wat de NS doet. |
07-06-2012 12:36:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Je kunt het misschien wel zo doen: 8 - 500, 1700, 2800 ri Gd 9a - 2000/8800 9b - 6000/16000 11a - 2000/8800 11b - 12500/12700/9800 12 - 500, 1700 ri Amf 12a - 2800 ri Amf 12b of 14a - 17400 6000 en 16000 kunnen op elkaar keren, evt, kun je een stel van de 16000 loskoppelen om de 6000 met 1 stel te rijden, en het aan de volgende 16000 (die als 6000 binnenkomt) er weer aan te hangen om voor de 16000 wel 2 stellen te hebben. Laatst bewerkt door AlbertP op 07-06-2012 12:50 |
09-06-2012 12:37:15 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Zo gaat het ook gebeuren, wel pas vanaf wbl juli |
19-07-2012 13:34:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Even nog een aanvulling de 74554 komt vanaf Aswplz v16:02, Asd a16:06 Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 19-07-2012 13:34 MCN ASD |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_10_juni_2012 |