20-04-2012 00:58:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik vraag me eerder af wat wat er gaat gebeuren met koninklijke ritten als NSR alle locs uit dienst heeft gehaald (want dat zit er op lang termijn volgensmij er wel aan te komen)? Laatst bewerkt door spiketrain op 03-05-2012 21:40 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-04-2012 03:51:53 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dan zullen er wel locs van goederenvervoerders aan komen lijkt me. Laatst bewerkt door spiketrain op 03-05-2012 21:46, reden: Quoot verwijderd wegens afsplitsing |
20-04-2012 10:40:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Word dan een leuk verhaal met de deurontgrendeling e.d. Laatst bewerkt door spiketrain op 03-05-2012 21:46, reden: Quoot verwijderd wegens afsplitsing. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-04-2012 10:48:23 | ||
---|---|---|
sik214
|
Hoeft niet. Locon 9900 / HUSA 1600 / BE 1600. Hoe is dat gegaan dan in Groningen met de 6430 / 6442 / 6408? |
20-04-2012 10:54:51 | ||
---|---|---|
edje
|
Denk niet dat de Bea-bak dezelfde deurvergrendeling heeft als de overige ICR rijtuigen ivm internationale inzet (UIC) Denk zelf dat het ontgrendelen van de bea-bak in het rijtuig zelf gebeurd. |
20-04-2012 11:20:29 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Zal er niet een heroverweging plaatsvinden? De uittrede ICR & 1700 zal gelijktijdig gaan, tegen die tijd zal wellicht ook nagedacht worden over de toekomst van de SR10. Het lijkt mij dat dit hele 'circus' nogal kostbaar is, zeker in verhouding tot het gebruik, zeker als NSR straks geen locs meer in eigen beheer heeft. Transport over de weg doet tegenwoordig zeker niet meer onder voor Rail en voor de buitenlandse bezoeken heeft de Nederlandse staat de KBX, de Fokker 70. Wat is naast het stukje prestige nog het voordeel van Rail voor Koninklijk gebruik? |
20-04-2012 11:22:09 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
*mompelt iets over vulkanische aswolk...* Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-04-2012 11:23:24 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dat is nu net de essentie van het hebben van een Koningshuis. |
20-04-2012 11:34:35 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens mij is het rijtuig officiëel een 'Regeringsrijtuig'. |
20-04-2012 12:44:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En de ICR-A rijtuigen. Is die ontgrendeling dan makkelijk om te zetten naar zonder centrale aansturing? Of wordt die deur dan nooit gebruikt? Laatst bewerkt door aarclay op 20-04-2012 12:44 Choo choo..... |
20-04-2012 14:24:28 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote * Hoopt stiekem op een koninklijke DDZ * |
20-04-2012 17:01:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Bij het inelkaar zetten van de stam zullen die ookwel in de uic modus gezet worden. De rijtuigen zijn gewoon omschakelbaar en in de uic modus vergrendelen ze bij 5 km/u en daaronder ontgrendelen ze weer. Bea zal vast niet zomaar uitstappen onderweg Laatst bewerkt door thom op 20-04-2012 17:04 |
20-04-2012 17:35:10 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Nou je weet maar nooit of ze wil ontsnappen aan het zware leven van staatshoofd zijn. |
20-04-2012 18:22:18 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Denk dat de marge van 5 km per uur is aangehouden voor de veiligheid van de Majesteit dat ze bij camiliteiten vlug het koninklijke rijtuig kan verlaten en niet eerst op ontgrendeling moet wachten bij stil staan. |
20-04-2012 19:23:50 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Heeft niets met veiligheid van de te vervoeren persoon te maken. Die 5 km is gewoon de oorspronkelijke deursluiting die getrokken ICR rijtuigen hadden en nog steeds hebben in UIC modus. |
20-04-2012 23:16:21 | ||
---|---|---|
john563
|
Ga er maar vanuit dat het koninklijk rijtuig in alle opzichten behalve het uiterlijk in niks een ICR is. |
20-04-2012 23:36:20 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een oude foto: http://www.nicospilt.com/archief/interieur_Sr10.JPG Zou er tegenwoordig nu een flatscreen TV aan de wand opgehangen zijn? Choo choo..... |
03-05-2012 14:02:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Misschien willen Willem-Alexander en Maxima wel een eigen rijtuig. Hebben de fabrikanten nog een geschikt dieselmotorrijtuig in het programma zitten? Shqiperise-lopers? |
03-05-2012 14:26:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Doe maar liever getrokken rijtuigen i.p.v. op zich zelf staande diesellocs. Anders stinkt het een beetje, en met een E-lok ben je zuiniger en goedkoper uit mits je onder de draad rijdt. Wat is eigenlijk de maximale snelheid die een koninklijk transport rijdt? Er rijdt ook altijd een schouwtrein voor, om de veiligheid te garanderen, en die schouwen kan ook alleen tot op een bepaalde snelheid, lijkt me? Laatst bewerkt door aarclay op 03-05-2012 14:41 Choo choo..... |
03-05-2012 15:33:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Gewoon een buffeltje ombouwen lijkt me %08% Maar goed, we zien vanzelf wel wat er gaat gebeuren, sowieso duurt het nog wel een paar jaar voordat NSR van alle locs af is.. |
03-05-2012 16:05:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien een idee om een Koninklijke DM '90 in te richten? |
03-05-2012 16:59:22 | ||
---|---|---|
john2
|
Er zullen ten alletijden nog wel E - locs en D - locs nodig blijven lijkt me zo. Het goederenvervoer over rails heeft toch nog locs nodig. En die locs kan men ook gebruiken voor reizigersvervoer. Laatst bewerkt door john2 op 03-05-2012 16:59, reden: type fout hersteld. |
03-05-2012 17:28:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Was dat maar waar. |
03-05-2012 22:02:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat eerste lijkt me wel. Voor goederenvervoer zul je toch locs nodig blijven hebben. Het blijft toch een gemengde samenstelling die getrokken of geduwd moet worden. Je wil toch geen containers in een treinstelformatie gaan plaatsen? |
03-05-2012 22:24:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, maar dat laatste isniet zo. Goederenlocs zijn niet per definitie geschikt voor reizigerstreinen. |
03-05-2012 22:33:00 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Rond 1995 presenteerden zowel Talbot (nu Bombardier Aken) als Windhoff voertuigen waarmee dat weldegelijk kon. Maar het is niet aangeslagen. |
03-05-2012 22:53:42 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Bij mijn weten is de SR10 laatst lichtelijk verbouwd in de slaapkamer. 3 kinderbedjes? Met het huidige incidentele gebruik kan WA hem prima overnemen. Destijds na de troonsafstand van Koningin Juliana nam Koningin Beatrix de trein ook "over". |
03-05-2012 23:47:41 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik heb wel eens die foto gezien. Volgens mij waren die kinderbedjes gewoon in de salonruimte geplaatst, geen idee hoe wat en waarom.... Choo choo..... |
04-05-2012 01:11:24 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteIk dacht uit me hooft 160, staat op de buitenkant van de trein. Het klopt dat als de staatshoofd in de trein zit een schouwtrein (meestal een E-loc) voor rijd op blokafstand van de koninklijke trein. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-05-2012 01:23:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
160 is maximaal voor het ex-ICR-rijtuig, maar als er gereden wordt met de koningin, kan er dan wel met 140 km/h worden geschouwd? Daar doel ik namelijk op. Die zal soms ook wel even vaart moeten verminderen lijkt me? Laatst bewerkt door aarclay op 04-05-2012 14:19 Choo choo..... |
04-05-2012 07:59:02 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Je bedoelt vanwege het mogelijk ontbreken van een treinleiding voor de verwarming? Noem me één moderne lok (in west-europa) die dat niet heeft. En dan nog kan elke lok elk rijtuig trekken (met normaal buffermaterieel) en kun je een rijtuig uitrusten met eigen stroomvoorziening. |
04-05-2012 08:47:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Aleens bedacht hoevaak de Bea bak in Nederland de 160 km/u zal halen...? |
04-05-2012 08:56:56 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Sowieso is de SR10 al voorzien van een eigen aggregaat (in hoeverre dat ook voor verwarming kan gebruikt worden is mij onbekend)... en zoals al eerder aangegeven zijn alle moderne e-locs wel geschikt om treinverwarming te leveren. |
04-05-2012 10:48:19 | ||
---|---|---|
dwem
|
Wat een discussie telkens weer over dit rijtuig. Zoals al eerder gezegd: het LIJKT alleen maar op ICR. Technisch is er van alles mee aan de hand wat wij om redenen van beveiliging niet mogen weten. Denk maar niet dat de veiligheid van de Majesteit afhankelijk is van een normale deurvergrendeling. Daar hebben de veiligheidsjongens echt wel wat anders op bedacht, om maar iets te noemen. En locomotieven blijven er echt wel, al was het maar voor Defensie (die een paar 6400en geschikt liet maken voor eventuele inzet voor reizigersmaterieel) of anders bij de heren van KLOK. Dirk |
04-05-2012 11:17:52 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Hoe moet dat dan in de toekomst gaan met de getrokken internationale treinen? Bijvoorbeeld Intercity Berlijn, CNL en EN (wat daar dan nog van over is.) Ik heb een gerucht gehoord over TraXX locomotieven, maar ik heb echt geen idee of dat waar is. Dan kunnen die toch ook voor de koninklijke trein staan? Verder kan het NSM wel een oplossing bieden. Of de regering neemt een koninklijke e-loc erbij. |
04-05-2012 11:25:17 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Je bedoelt, dan rijden de internationale treinen niet als onze Koningin op reis wil? |
04-05-2012 12:41:35 | ||
---|---|---|
jesperm
|
In ieder geval zal de IC Berlijn overgenomen worden door de ICx treinstellen die de DB in bestelling heeft. Ergens een paar locs vandaan fietsen als de koningin op stap wil lijkt mij inderdaad ook niet het grootste probleem. |
04-05-2012 13:32:41 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Quote Nee, maar er zijn altijd wel reserve. De EN en CNL hebben overdag ook geen locs nodig. Ze kunnen ook een motorwagen van een DDZ ombouwen tot locomotief. |
04-05-2012 13:34:18 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote Uhh wat dacht je van de BR 182 van de DB? Daar is het pas recent ingebouwd. SNCF diesel Prima's hebben ook niks en volgens mij de electrische ook niet |
04-05-2012 13:35:07 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteClass 66. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
04-05-2012 16:23:44 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote En het ontbreken van de welbekende groene "deuren dicht"-lamp in de cabine? Dat is met de BNL, en met name de Oostenrijkers, al een heel gelazer. Denk aan openstaande gesleutelde deuren etc. |
04-05-2012 18:08:24 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Of gewoon een container ombouwen tot koninklijke suite %08% Shqiperise-lopers? |
04-05-2012 19:43:24 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wat een nondiscussie zeg, je kan er altijd een BR189 voorzetten, die zijn nagenoeg nieuw en er zijn er (minstens) 100 van die hier kunnen rijden, én in half Europa. Of er over xx jaar een nieuw rijtuig moet komen zien we dan wel weer |
04-05-2012 20:31:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Groene lamp heeft geen klap te maken met UIC. NSH wilde af van UIC wegens deurveiligheid op de HSL (en NSH Traxxen zijn dus van "groene lampen" voorzien) maar voor de benelux is UIC modus verplicht (het probleem wat jij aanstipt is het gebruik van OBB rijtuigen in UIC zonder TB0 waardoor de deuren nog konden worden geopend onder 5 km/h). Maar goed, dit is hopeloos offtopic. Laatst bewerkt door SleutelMan op 04-05-2012 20:32 |
04-05-2012 20:55:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Off-topic, maar in zijn details niet helemaal juist en dat moet niet blijven hangen. NSH wilde niet van van UIC af, maar IVW, anders gezegd: zonder centrale deurvergrendeling wordt materieel niet toegelaten op de HSL. Verder is voor de Benelux de UIC-modus niet verplicht, maar wil de NMBS dat. In het overige binnenlandse verkeer is UIC-modus in Nederland overigens ook een uitstervend fenomeen; de tijd is niet ver meer dat centrale deurvergrendeling voor rijden door tunnels ook verplicht gesteld zal worden. Laatst bewerkt door broek53 op 04-05-2012 20:56 |
04-05-2012 21:27:24 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: zullen we weer on-topic verder gaan? Groet, Spiketrain |
07-05-2012 07:28:13 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Alsof dat een voorwaarde is om het koninklijk rijtuig te kunnen of mogen trekken. Iets wat voorgeschreven is in het reizigersvervoer is niet noodzakelijk voorgeschreven in al het vervoer. Al zet je er een sik voor, het zal de baan op mogen. Ga alsjeblieft niet alle kleine regeltjes heilig verklaren. |
07-05-2012 19:08:50 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En voor de mensen die bang zijn dat Bea misschien te vroeg de deuropeningshendel aantrekt. Het zal mij mis verbazen dat het treinpersoneel dit zal doen (op het juiste moment offcourse)... Laatst bewerkt door aarclay op 07-05-2012 19:09 Choo choo..... |
07-05-2012 19:22:57 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
Quote ik neem ook niet aan dat als de koningin zelf de deur opent, ze de deur open maakt terwijl de trein rijdt %08%. Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ |
07-05-2012 19:52:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Het ging mij niet direct om de Sr10. Ik reageerde op de opmerking van @broek53 over dat goederenlocs eigenlijk niet geschiktzijn voor reizigersvervoer. |
07-05-2012 21:04:44 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik vindt het wel geinig zo'n discussie, ik vermoed eerder dat SR10 een unieke deursluitsysteem heeft t.b.v. indringers %05% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-05-2012 21:43:21 | ||
---|---|---|
sik214
|
Of misschien toch ook voor van binnenuit, voor toekomstig gebruik met de prinsesjes! |
07-05-2012 21:56:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een apart slot in ieder geval op alle buitendeuren.... Choo choo..... |
07-05-2012 22:49:39 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Ik vermoed dat de SR10 prima achter elke lok met haakkoppeling vervoerd kan worden. De SR10 zal zeker z'n eigen voorzieningen hebben, maar evengoed door een lok gevoed kunnen worden. Groetjes, Emiel |
08-05-2012 18:04:19 | ||
---|---|---|
john2
|
De SR10 zal heus wel zijn eigenvoorzieningen hebben en ook eigen veiligheidseisen ten opzichte van de leden van het koninklijkhuis. Ik denk bijvooorbeeld aan kogelvrije ramen. Dit allemaal naast de eisen die een persoons vervoerder stelt aan reizigers rijtuigen. Laatst bewerkt door john2 op 30-01-2013 10:51, reden: type fout hersteld. |
29-01-2013 21:39:31 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Zoals eerder in het opvallende dingen topic is gemeld, zijn er 2 nieuwe koninklijke treinen in aanbouw. 10-70 349 word omgebouwd tot SR11 10-70 350 word omgebouwd tot SR12 Nu de koningin Beatrix af is getreden, zal deze 2 treinen voor onze nieuwe koning en koningin zijn? |
29-01-2013 21:53:12 | ||
---|---|---|
b2py
|
Prins Pils kan een feestje bouwen in dat ding nu ja. Serieus, ja die rijtuigen worden bij SR10 gevoegd als 1 trein |
29-01-2013 22:01:11 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Hij zal één rijtuig wel verbouwen tot barrijtuig %08%%08%%08% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
29-01-2013 22:03:21 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Zijn toch allang klaar? Begin december zijn ze al gebruikt. |
29-01-2013 22:41:44 | ||
---|---|---|
thom
|
En ik zou ook niet inzien waarom een ander staatshoofd een directe aanpassing aan de koninklijke trein zou moeten zijn. Alsof NS trouwens al op de hoogte zou zijn van de wisseling toen ze de rijtuigen toevoegde.. |
29-01-2013 22:47:31 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Sterker zelfs, de SR12a (bij de Hanzelijn-opening gebruikt voor het beveiligings- en hofpersoneel) kent inderdaad een barretje/keukenblok. Toeval? Deze heeft de plaats van enkele eerste klas zitplaatsen verstoten, maar goed, de Koning zal straks genoeg mensen mee kunnen nemen in de drie rijtuigen. Er is zelfs WiFi (voor de gasten) aan boord kan ik je vertellen. Toen ik in de buurt van de SR10 stond, trof ik een leuk WiFi-netwerkje aann En om de discussie over het openen van de deuren door de Koningin, ook daar zal ze wel personeel voor hebben die dat zal doen. Ik kan me vaag herinneren in een filmpje van Royal Class dat een hofbediende de deur opende. Laatst bewerkt door aarclay op 29-01-2013 22:55 Choo choo..... |
30-01-2013 00:15:49 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Meer ruimte voor de familie zelf in de SR10 en alle andere zaken (keuken, personeel, etc.) verplaatsen naar de nieuwe rijtuigen, dat zou mij het meest logisch lijken. Kunnen ze gezellig met de trein op vakantie ofzo. %08% |
30-01-2013 10:54:29 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Seinhuis, je bedoelt dat de koningin heeft aangekondigd dat ze zal aftreden. Dit aftreden vindt pas op 30 april 2013 plaats. |
30-01-2013 21:10:58 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dat weet ik, maar ik wist niet dat de nieuwe koninklijke treinen al in dienst zijn. |
31-01-2013 07:00:48 | ||
---|---|---|
phantom
|
Waarom spreekt men hier nu de hele tijd over koninklijke treinen terwijl het gewoon rijtuigen zijn die 1 trein vormen ? Of is dat koninklijk spul zo bijzonder dat elk rijtuig zichzelf kan voortstuwen over de nederlandsche sporen ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
31-01-2013 11:15:58 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Beste forumleden, Waar staat de koninklijke stam? Gr jari Edit door Spiketrain: vragen naar dienstregelingen is hier niet toegestaan. Laatst bewerkt door spiketrain op 31-01-2013 12:14 |
31-01-2013 11:20:43 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De rijtuigen staan volgens mij normaliter in de loods in Amersfoort. Laatst bewerkt door spiketrain op 31-01-2013 12:14, reden: Passage m.b.t. ritten verwijderd. |
31-01-2013 12:04:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Het zijn geen gewone rijtuigen meer, althans bij de laatste twee nieuwe niet meer aan de buitenkant. @iraj-smile Net vertelde je nog dat de koninklijke stam het nummer 5999 draagt. Hoe weet je dat nummer dan? Of staat het onderaan de rijtuigen vermeld dat je het zag? Laatst bewerkt door aarclay op 31-01-2013 13:32 Choo choo..... |
31-01-2013 16:06:18 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De drie rijtuigen zullen in elk geval alledrie een los UIC-nummer hebben. De trein verschijnt onregelmatig en onvoorspelbaar op de baan voor onderhoud, was dat nou Maastricht of Onnen? |
31-01-2013 16:10:00 | ||
---|---|---|
Bert13
|
De rit die laatst gemaakt was, was van Mtwpl via Mt naar Amf, dus ik neem aan dat ze in Maastricht ook hun onderhoud hebben. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
31-01-2013 17:10:09 | ||
---|---|---|
john2
|
Is er geen mogelijkheid om de Koninklijke rijtuigen dichter bij hun stalling telaten onderhouden? Iedere keer voor onderhoud naar Maastricht brengen lijkt me ook niet economisch. |
31-01-2013 17:21:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Er werd in het verleden inderdaad ook wel in de Zwolse werkplaats naar gekeken. Maar voo refficientie maakt het niet zo gek veel uit, een extra dienst voor een Mcn kan goed gevuld worden met een ritje Amf- Mt, voor een korter ritje hou je tijd "over". En dan natuurlijk dat Mt ook het overige ICR park onderhoud! |
31-01-2013 17:40:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En het is ook een mooi conditieritje tegelijkertijd.... Choo choo..... |
31-01-2013 18:00:41 | ||
---|---|---|
2296
|
QuoteJa dat was voorheen wel mogelijk maar door sluitingen van de diverse werkplaatsen is nu Maastricht de aangewezen locatie voor het onderhoud. Voorheen was dat Zwolle, Onnen (1 of 2 keer) en de Zaanstraat. |
01-02-2013 21:04:26 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Misschien is Haarlem een mooi adres om onderhoud te plegen!! Laatst bewerkt door iraj-smile op 01-02-2013 21:07 |
01-02-2013 21:27:30 | ||
---|---|---|
279
|
Haarlem is nu eenmaal voor verbouwingen en herstel van botsschades. |
02-02-2013 14:38:00 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteWat is het probleem? Die rijtuigen zijn in onderhoud en wel in Maastricht. Dat zijn de eigenaar en onderhoudsbedrijf zo overeen gekomen. |
02-02-2013 14:48:24 | ||
---|---|---|
edje
|
Zie de rit van Amersfoort naar Maastricht, en weer terug, gelijk als een conditieritje. |
10-02-2013 14:12:21 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Quote In railmagazine nummer 300 (het jubileumnummer), pagina 9... |
15-02-2013 19:15:05 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Weet iemand of de rijtuigen SR11 en SR12 toegestaan zijn om in oosterijk te rijden??? (volgens RIC-Rooster niet), waarom ik dit vraag is het bezoek van de koninklijke familie naar Lech, Oosterijk. of rijdt de SR10 mee in een CNL? |
15-02-2013 21:11:44 | ||
---|---|---|
joostb1
|
'Willem-Alexander met trein naar wintersport' http://www.noordhollandsdagblad.nl/algemeen/binnenland/article20746683.ece/Willem-Alexander-met-trein-naar-wintersport?lref=vplr Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig! |
15-02-2013 22:30:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Zowieso, met twee bakken extra er nog bij wordt het wel een lang treintje, dus dat zal biet gewenst zijn. |
15-02-2013 22:59:16 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteSR11 en SR12 zijn eigenlijk gewone ICRm'en en die hebben door de verbouwing vrijwel alle toelatingen in het buitenland daarbij verloren. |
16-02-2013 10:40:26 | ||
---|---|---|
john2
|
Normaal kan men in een trein van het ene rijtuig naar het andere rijtuig lopen, via schuifdeuren en het tussen stuk. Maar hoe is dit geregeld als er een of meerdere Koninlijke rijtuig(en) aan een andere trein worden aangekoppeld? Wordt dit zo aangekoppeld dat er doorgelopen kan worden naar de Koninlijke rijtuig(en)? Of moet er eerst met een sleuten de betreffende schuifdeur geopend worden? Kan me ook voorstellen dat er technisch wel de slangen zijn aangekoppeld maar het tussen stuk tussen de rijtuigen niet is aangesloten, dat er zodoende een afzondering is. Laatst bewerkt door john2 op 16-02-2013 10:41, reden: tekst veranderd |
16-02-2013 11:32:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik durf te wedden dat deze wel op slot zullen zitten als vorm van veiligheid. Toen de SR10 met de SR11a en SR12a in Lelystad aankwam voor de Hanzelijn opening, hoorde ik ook dat de gasten die in de laatst genoemde rijtuigen zaten niet bij de Koningin kon komen. Dus de SR-10 zal wel op slot zitten, en hofpersoneel (of zijzelf) kan de deur wel openen als het echt moet En vergeet niet, het is en blijft een eigen leefruimte. Jij doet op de camping toch ook je caravan op slot in de nacht? Als ikzelf ook zonder enige faam een rijtuig zou huren had ik die ook wel afgesloten natuurlijk. En bovendien is het een standaard in losse rijtuigen om deze af te kunnen sluiten, natuurlijk ook voor een sluitrijtuig van zeer groot belang. Laatst bewerkt door aarclay op 16-02-2013 11:37 Choo choo..... |
16-02-2013 12:02:00 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat rijtuig loopt in zo'n geval naturlijk ook niet voor niets als eerste rijtuig achter de loc. Dat is ook om het rijtuig in noodgevallen los te kunnen koppelen en te kunnen scheiden van de rest van de trein. Het gewone treinpersoneel heeft geen toegang tot het rijtuig. En er zullen vast en zeker speciale sloten zitten op alle buitendeuren waarvan alleen het bevoegde begeleidingspersoneel over de sleutels beschikt. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
16-02-2013 12:10:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Waar normale rijtuigen over een vierkantslot beschikken, beschikt de SR10 over een DOM-sleutel-achtig slot. Laatst bewerkt door aarclay op 16-02-2013 12:10 Choo choo..... |
16-02-2013 13:58:41 | ||
---|---|---|
dwem
|
Ik vermoed dat dit net als vroeger weer de normale jaarlijkse gang van zaken wordt 's winters. Het is ongebruikelijk dat de Koning(in) en al zijn/haar nazaten samen in één vliegtuig worden vervoerd, voor het geval dat het vliegtuig neerstort. Vergeet niet dat vanaf 30 april de zonen van Prinses Margriet niet meer in aanmerking komen voor de Troon. Traditioneel heeft althans de Koninklijke Familie meer vertrouwen in het spoor dan in de luchtvaart. Dirk |
16-02-2013 14:00:35 | ||
---|---|---|
dwem
|
Denk maar niet dat de meeste veilighiedsmaatregelen rond dat rijtuig bekend zijn, ook niet bij het "normale" treinpersoneel. Dirk |
16-02-2013 14:04:10 | ||
---|---|---|
idolaat
|
Normaal rijdt er een schouwtrein voor de koninklijke trein. Gebeurt dat ook als de SR10 zoals gisteravond in de alpenexpress meerijdt? |
16-02-2013 15:38:50 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Het spoor tussen Asd en Ht/Ehv is al zo druk bereden, en daar wil je naast de AE nog een trein tussen voegen. Ik neem aan dat de heren op de bok van de reguliere treinen ook kijken of er niets geks op/naast het spoor staat/ligt/hangt. Mvg. Bart |
16-02-2013 17:14:29 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Dan neem ik aan dat de Koninklijke familie en hofhouding of hun personeel die ze mee hebben in hun trein ten alle tijden de deuren van de Koninklijke trein open kunnen krijgen. Met een sleutel zoals al genoemd is of op de gebruikelijke manier van binnen uit hoe een treindeur geopend wordt. Laatst bewerkt door john2 op 17-02-2013 12:54, reden: type fout hersteld. |
16-02-2013 18:31:18 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteNee die reed er niet. |